Κάποτε, τα περιθώρια κέρδους της εταιρίας προκαλούσαν το φθόνο της αγοράς. Πλέον, κινούνται στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων έξι ετών.

Η Tesla ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας για το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε μια εξαιρετικά δύσκολη χρονική συγκυρία, με τις πωλήσεις και την τιμή της μετοχής να καταγράφουν πτωτική πορεία. Με αυτά τα δεδομένα, η Tesla ανακοίνωσε 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια καθαρών εσόδων επί συνόλου 21 δισεκατομμυρίων, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 9% σε σχέση με τα 23,3 δισεκατομμύρια το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι.

Τα κέρδη της εταιρίας καταγράφουν χαμηλό εξαετίας, αποτέλεσμα των διαρκών μειώσεων της τιμής των διαφόρων μοντέλων, αλλά και της μείωσης της ζήτησης. Νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, η εταιρία ενέκρινε νέα μείωση τιμών για τις ΗΠΑ, την Κίνα και τη Γερμανία, δηλαδή και τις τρεις μεγαλύτερες αγορές της.

Τα λειτουργικά περιθώρια της Tesla για το πρώτο τρίμηνο του έτους κυμαίνονται στο 5,5%, από το 11,4% τον ίδιο διάστημα πέρυσι. Σε τηλεδιάσκεψη που είχε με επενδυτές, ο Ίλον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, υποστήριξε ότι αυτό είναι αποτέλεσμα μιας στροφής που καταγράφεται συνολικά στην αγορά, από τα πλήρως ηλεκτρικά στα υβριδικά οχήματα.

Παρ' όλα αυτά, ο Μασκ δήλωσε πεπεισμένος ότι τελικά τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυριαρχήσουν στην αγορά.

Τα αποτελέσματα τριμήνου αποτυπώνουν πτωτική πορεία σε σειρά δεικτών. Τα συνολικά έσοδα έχουν σημειώσει πτώση της τάξης του 13% σε σχέση με πέρυσι. Τα λειτουργικά έξοδα πτώση της τάξης του 37%. Τα καθαρά έσοδα προς διανομή στους κατόχους κοινών μετοχών πτώση της τάξης του 55%. Η εταιρία καταγράφει αρνητικές ροές διαθέσιμων κεφαλαίων της τάξης των 2,5 δισεκατομμυρίων, πράγμα που σημαίνει ότι δεν απομένουν καθόλου μετρητά μετά την κάλυψη των λειτουργικών και κεφαλαιακών εξόδων της εταιρίας.

Τα αποθέματα οχημάτων της εταιρίας αυξήθηκαν στις 28 ημέρες, αντί των 15 ημερών το προηγούμενο τρίμηνο. Πρόκειται για σημαντική αύξηση, που καταδεικνύει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Tesla από τη μείωση της ζήτησης για τα προϊόντα της.

Ο Μασκ ήρθε αντιμέτωπος με δηκτικά ερωτήματα από τους επενδυτές σχετικά με αυτά τα αποτελέσματα, καθώς και πρόσφατα ρεπορτάζ που αναφέρουν ότι η εταιρία έθεσε σε αναστολή την ανάπτυξη ενός οικονομικότερου ηλεκτρικού οχήματος, του Model 2, το οποίο θεωρητικά θα κυκλοφορούσε στην αγορά με τιμή γύρω στα 25.000 δολάρια. Ο Μασκ φέρεται να αποφάσισε να καθυστερήσει την προσπάθεια αυτή, επιλέγοντας να ρίξει όλες τις δυνάμεις της εταιρίας στο επερχόμενο ρομποτικό ταξί, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστή τον Αύγουστο. Οι επενδυτές, αντίθετα, είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους για τόνωση των αποτελεσμάτων της εταιρίας στο οικονομικότερο Model 2. 

Στο σημείωμα προς τους επενδυτές, η Tesla δεν είχε καμία ρητή αναφορά στο Model 2, περιοριζόμενη να κάνει λόγο για "παρουσίαση νέων και πιο οικονομικών προϊόντων" στο μέλλον.

Ο Μασκ σε γενικές γραμμές απέφυγε να απαντήσει συγκεκριμένα στο τι μορφή θα μπορούσαν να έχουν αυτά τα πιο οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα, δεσμευόμενος να τοποθετηθεί αναλυτικότερα στη διάρκεια της εκδήλωσης για την παρουσίαση του ρομποτικού ταξί της εταιρίας. Αναφέρθηκε εκτενώς σε διάφορα άλλα θέματα, όπως η αυτονομία, οι μπαταρίες, ακόμη και οι εξωγήινοι.

Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η Tesla είχε ανακοινώσει χλιαρά αποτελέσματα στο σκέλος των πωλήσεων, σημάδι πως ο περιορισμός της ζήτησης και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός είχαν επηρεάσει την εταιρία. Η Tesla ανακοίνωσε ότι είχε παραδώσει 386.810 οχήματα μέσα στους πρώτους τρεις μήνες του χρόνου, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 8,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Η εταιρία είχε προβλέψει ήδη επιβράδυνση της ανάπτυξης για το 2024, καθώς ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή νέων οχημάτων μέσα στο 2025.

Λίγο καιρό αργότερα, η Tesla ανακοίνωσε πως θα προχωρούσε στην απόλυση του 10% των εργαζομένων της σε ολόκληρο τον κόσμο, περίπου 14.000 άτομα. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, οι απολύσεις θα μπορούσαν τελικά να πλήξουν έως και το 20% των εργαζομένων της εταιρίας.

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Haha 4