Η Tesla, που διαθέτει περισσότερους από 50.000 σταθμούς φόρτισης με superchargers παγκοσμίως, έθεσε πρόσφατα σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα χρέωσης φόρτισης που περιλαμβάνει «τέλη συμφόρησης».

Με την εφαρμογή του νέου συστήματος, η εταιρεία ευελπιστεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα συμφόρησης που παρατηρούνται στους σταθμούς φόρτισης της.

Σε αντίθεση με τα «τέλη αδράνειας», που η εταιρεία χρεώνει τους οδηγούς με το λεπτό όταν ένα αυτοκίνητο τους παραμένει σταθμευμένο σε ένα σημείο φόρτισης αφού έχει ήδη φορτιστεί πλήρως, τα τέλη συμφόρησης έχουν στόχο να αποτρέψουν τους ανθρώπους από το να φορτίζουν πλήρως το όχημά τους στους πιο πολυσύχναστους σταθμούς. Τα τέλη συμφόρησης θα επιβάλλονται μόνο όταν οι σταθμοί φόρτισης απασχολούνται πλήρως και η μπαταρία ενός οχήματος δείχνει να έχει φορτιστεί σε ποσοστό άνω του 90%. Οι οδηγοί θα μπορούν να βλέπουν στην οθόνη αφής του οχήματός τους σε ποιους σταθμούς φόρτισης με ταχυφορτιστές ισχύουν τα τέλη συμφόρησης ενώ θα εφαρμοστεί και μία πεντάλεπτη περίοδος χάριτος για να μην χρεώνεται κάποιος επειδή καθυστέρησε να πάρει το όχημα του μόνο μερικά λεπτά αργότερα.

Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί σε συγκεκριμένους σταθμούς φόρτισης -εκείνους στους οποίους παρατηρούνται φαινόμενα συμφόρησης- που βρίσκονται σε όλη την επικράτεια των ΗΠΑ και η χρέωση έχει οριστεί σε $1 ανά λεπτό. Επί του παρόντος, η Tesla δεν έχει σχέδια για να επεκτείνει αυτό το τέλος συμφόρησης και σε άλλες χώρες, εκτός των ΗΠΑ.

Στο παρελθόν, η Tesla έχει εξηγήσει τη λογική της πίσω από τα «τέλη αδράνειας» λέγοντας ότι ένας οδηγός αυτοκινήτου «δεν θα άφηνε ποτέ ένα το όχημα του σταθμευμένο δίπλα σε μία αντλία σε ένα βενζινάδικο» και ότι η ίδια λογική θα έπρεπε να ισχύει και για τους ταχυφορτιστές της (Superchargers). Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνήθως φορτίζουν πολύ γρήγορα μέχρι περίπου να φτάσουν στο 80-90% πληρότητας της μπαταρίας ενώ πέρα από αυτό το ποσοστό ο ρυθμός φόρτισης επιβραδύνεται δραματικά.

Ο στόχος του «τέλους συμφόρησης» είναι να μειωθεί η περίοδος της φόρτισης όταν οι σταθμοί έχουν τη μεγαλύτερη κίνηση, ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε περισσότερους χρήστες να φορτίσουν τα οχήματα τους. Σήμερα πάντως, όλο και περισσότεροι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιούν τους σταθμούς φόρτισης της Tesla. Καθώς όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες υιοθετούν το πρότυπο φόρτισης της Βόρειας Αμερικής (NACS) που χρησιμοποιείται από το δίκτυο ταχυφορτιστών (Superchargers) της Tesla, όλο και περισσότεροι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων αποκτούν πρόσβαση στο δίκτυο ταχυφόρτισης της εταιρείας με αποτέλεσμα να παρατηρείται αύξηση του φαινομένου της συμφόρησης, κάτι που βεβαίως δεν μπορούσε να αγνοήσει η Tesla. Το νέο σύστημα χρέωσης με τα τέλη συμφόρησης ενδέχεται να βοηθήσει ώστε να αποσυμφορηθεί σε κάποιον βαθμό η κατάσταση. Αν όχι, η εταιρεία θα δει να εισρέουν αρκετά χρήματα στα ταμεία της από τους οδηγούς που δεν τους απασχολεί το τέλος συμφόρησης. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι το δίκτυο ταχυφορτιστών της Tesla θα αξίζει μεταξύ $10-20 δισεκατομμυρίων σε ετήσια βάση μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

  • Like 4
  • Confused 1
  • Sad 2