Παράγοντες της αγοράς πιθανολογούν ότι βλέπουμε το τέλος της εκρηκτικής ανόδου που είχε καταγραφεί το προηγούμενο διάστημα.

Ο αριθμός των συνδρομητών σε υπηρεσίες streaming στις Ηνωμένες Πολιτείες μειώθηκε στο μισό μέσα στο 2023, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας ερευνών Antenna, σε μια εξέλιξη που αναπόφευκτα θα προκαλέσει προβληματισμό στις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο.

Η ανάπτυξη στην κατηγορία των premium συνδρομών για video-on-demand επιβραδύνθηκε στο 10,1% τον περασμένο χρόνο, ενώ το 2022 το αντίστοιχο ποσοστό βρισκόταν στο 21,6%. Όμως, η συνολική αύξηση έχει υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σημάδι ότι υπάρχει μια σταθερή τάση ανανέωσης των συνδρομών.

Στην αρχή της εκρηκτικής ανόδου των υπηρεσιών streaming, οι εταιρίες εστίαζαν στη διοχέτευση κεφαλαίων προκειμένου να δημιουργηθεί άφθονο νέο περιεχόμενο, προκειμένου να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τους συνδρομητές. Παράλληλα, πολλοί άνθρωποι στη διάρκεια της πανδημίας επέλεγαν να εγγραφούν σε αυτές τις υπηρεσίες, καθώς οι ίδιοι παρέμεναν κλεισμένοι στα σπίτια τους και οι κινηματογραφικές αίθουσες ήταν κλειστές.

Στο διάστημα που μεσολάβησε έκτοτε, όμως, και μετά από δύο απεργίες στο Χόλυγουντ μέσα στον περασμένο χρόνο, οι εταιρίες επιχειρούν να διατηρήσουν τις δαπάνες για τη δημιουργία περιεχομένου χαμηλές, ενώ παράλληλα προωθούν συνδρομητικά πακέτα που περιλαμβάνουν διαφημίσεις, προκειμένου να αντλήσουν επιπλέον έσοδα.

Το Netflix, μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες στο χώρο, μαζί με το Peacock, που ανήκει στην Comcast, αλλά και το Paramount +, ιδιοκτησίας Paramount Global, ήταν τρεις από τους βασικούς παράγοντες της αύξησης που καταγράφηκε, με συνολικό αριθμό συνδρομών που κυμαινόταν στα 249,2 εκατομμύρια, στα τέλη του 2023.

Η έκθεση της Antenna δείχνει επίσης μια ενδιαφέρουσα μεταβολή στα μερίδια αγοράς μεταξύ των υπηρεσιών streaming. Το Netflix, που συγκέντρωνε περίπου το μισό αριθμό συνδρομητών το 2019, πλέον αντιστοιχεί σε κάτι περισσότερο από το ένα τέταρτο της αγοράς. Εντωμεταξύ, το Paramount + ξεπέρασε το Disney + σε αριθμό συνολικών συνδρομητών. Τόσο το Peacock, όσο και το Paramount + κατέγραψαν μικρή αύξηση του μεριδίου αγοράς που κατέχουν, ενώ τα Discovery +, Disney + και Hulu βρέθηκαν αντιμέτωπα με μικρές πτώσεις.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της Antenna, η αγορά εισέρχεται σε μία νέα φάση σταθεροποίησης. Το προηγούμενο στάδιο ήταν απόλυτα εστιασμένο στη δυναμική τοποθέτηση στην αγορά, προκειμένου να προσελκυσθούν μαζικά συνδρομητές. Τώρα, όμως, που οι βασικότεροι παίκτες κινούνται ήδη σε αυτές τις κλίμακες, είναι υποχρεωμένοι να εστιάσουν στη διαχείριση των συνδρομητών τους.

  • Like 2
  • Haha 3