Με καθοριστικό ρόλο στην ραγδαία ανάπτυξη να παίζει η πανδημία

Όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της πανδημίας, οι τάσεις και ο τρόπος λειτουργίας του πληθυσμού κάθε χώρας έχει αλλάξει έντονα. Έτσι και στην Ελλάδα, παρατηρήθηκε μεγάλη ανάπτυξη του κοινού που πλέον στράφηκε στις online πληρωμές του μέσω τραπεζών. Συγκεκριμένα, πριν την έναρξη της πανδημίας μόλις το 28% χρησιμοποιούσε τις διαθέσιμες online υπηρεσίες τραπεζών, ενώ τώρα το ποσοστό ανέβηκε στο 66%.

Παρόμοια αύξηση της τάξης των 17% παρατηρήθηκε και στις online συναλλαγές που γίνονται με υπηρεσίες Δημοσίου, με το σχετικό ποσοστό σύμφωνα με τα στατιστικά Νοεμβρίου να ανέρχεται στο 42%. Άλλες υπηρεσίες που βλέπουν αύξηση είναι οι ψηφιακές δραστηριότητες, καθώς η παρακολούθηση WebTV ανέβηκε κατά 20%, που αντιστοιχεί στο 47% των Ελλήνων που έχουν αλλάξει τη καθημερινότητά τους.

Δεν προκαλεί εντύπωση που και τα online games αυξήθηκαν κατά 30%, με το 44% των online χρηστών να παίζει παιχνίδια, ενώ μεγάλη αύξηση (32%) παρατηρήθηκε στον αριθμό πολιτών που παρακολουθούν webinars, συνολικά απασχολώντας το 23% των Ελλήνων χρηστών internet.

focus15.png

Μεγάλο ενδιαφέρον προκαλεί που και μεγαλύτερες ηλικίες Ελλήνων στράφηκαν στη διέξοδο του internet, με τους χρήστες ηλικίας 55-64 ετών να έχει φτάσει στο 88%, γνωρίζοντας ανάπτυξη κατά 8% την περίοδο της πανδημίας. Ακόμα και μεγαλύτερες ηλικίες (65-74 ετών) καταγράφουν άνοδο, καθώς πλέον το 66% της προαναφερθέντας ομάδας ατόμων έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, σημειώνοντας αύξηση 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Άλλα στοιχεία του FocusBari αναφέρουν πως 9 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν πλέον το internet, με το ποσοστό να σημειώνει αύξηση κατά 2% στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του περασμένου έτους, φτάνοντας το 92% ηλικιών μεταξύ 16 και 74 ετών. Αυτό σημαίνει πως όλοι οι Έλληνες είναι χρήστες του internet, κάτι στο οποίο συνέβαλε σημαντικά η πανδημία.

focus16.png

Οι τάσεις όλων και περισσότερων Ελλήνων να έχουν πρόσβαση στο internet είχε επακόλουθο να αυξηθούν οι χρήστες στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και ο συνολικός χρόνος που ξοδεύει κανείς στις κοινωνικές πλατφόρμες, με το 75% των Ελλήνων να έχουν πλέον τουλάχιστον έναν λογαριασμό στο facebook.

Ακολουθούν τα YouTube και Instagram, στο 62% και 55% αντίστοιχα. Βέβαια οι αυξημένος χρόνος έκθεσης στα δίκτυα αυτά δεν είναι πάντα θετικός, καθώς σε πρόσφατη έρευνα δύο στους τρεις Έλληνες έχουν αδυναμία στα social media διότι τους κρατούν σε επαφή με φίλους και την κοινωνία γενικότερα και τους κάνουν να νιώθουν πιο συνδεδεμένοι με τον "'έξω κόσμο". Επίσης, δύο στους πέντε Έλληνες χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για προώθηση επαγγελματικών υπηρεσιών.

Ενδιαφέρον έχει και η αυτογνωσία μερικών χρηστών, καθώς τρεις στους πέντε χρήστες παραδέχονται πως ξοδεύουν περισσότερο χρόνο απ' ότι θα ήθελαν, αμελώντας άλλες δραστηριότητες που θέλουν να κάνουν (διάβασμα, άθληση κλπ). Δύο στους πέντε μάλιστα προσπαθούν να μειώσουν την ώρα που περνούν στα social media, χωρίς όμως να το καταφέρνουν. Τέλος, ένας στους τρεις ομολογεί πως κοινοποιήσεις φίλων στα κοινωνικά δίκτυα τους κάνουν να νιώθουν μοναξιά ή και κατάθλιψη.

focus17.png

focus18.png

  • Like 1
  • Haha 1