Όπως αναφέρει η έκθεση, η εταιρεία χρησιμοποίησε «τακτικές εκφοβισμού» για να παρακάμψει τον κανονιστικό έλεγχο, διατηρούσε «τοξικό» εργασιακό περιβάλλον και παρουσίαζε «σημαντικά ελαττωματική» κουλτούρα ασφάλειας. Το ίδιο το Titan χαρακτηρίστηκε «ατεκμηρίωτο, μη δηλωμένο, χωρίς πιστοποίηση και χωρίς ταξινόμηση». Ο Rush αγνόησε «ουσιώδεις επιθεωρήσεις, αναλύσεις δεδομένων και προληπτικές διαδικασίες συντήρησης», με αποτέλεσμα ένα «καταστροφικό συμβάν» όταν η πίεση των 4.930 psi ράγισε το σκάφος, συνθλίβοντας τα πέντε άτομα που επέβαιναν κατά τη διάρκεια κατάδυσης στο ναυάγιο του Titanic. Αν ο Rush είχε επιζήσει, αναφέρεται ότι θα είχε παραπεμφθεί σε δίωξη.
Η έκθεση περιλαμβάνει και μικρές αλλά αποκαλυπτικές ιστορίες για το πώς λειτουργούσε ο Rush. Σε γνωστό τηλεοπτικό ρεπορτάζ του CBS Sunday Morning το 2022, έδειξε στον δημοσιογράφο David Pogue ότι το Titan ελεγχόταν με ένα ασύρματο χειριστήριο Logitech F710, προκαλώντας την αντίδραση του Pogue. Το χειριστήριο χρησιμοποιούνταν ήδη για χρόνια στα υποβρύχια της OceanGate, όπως στο Cyclops I. Το 2016, κατά τη διάρκεια αποστολής στο ναυάγιο του Andrea Doria, ο Rush παγίδευσε το Cyclops I κάτω από την πλώρη του ναυαγίου. Όταν προτάθηκε να παραδώσει το χειριστήριο στον βοηθό πιλότο, εκείνος ανέφερε ότι ο Rush τού το πέταξε. Ο βοηθός κατάφερε τελικά να απεγκλωβίσει το σκάφος.
Σύμφωνα με το πόρισμα, τα υποβρύχια του Rush είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα με ναυάγια τουλάχιστον δύο φορές. Το 2022, σε επιτυχή κατάδυση του Titan στον Τιτανικό, ο χειρισμός γινόταν από ειδικό του ναυαγίου που δεν ήταν υπάλληλος της εταιρείας ούτε εκπαιδευμένος πιλότος. Το σκάφος παγιδεύτηκε με το ένα πέδιλο στο ναυάγιο, χωρίς να υπάρχει σχέδιο αντιμετώπισης κινδύνου ή εφεδρικό όχημα διάσωσης.
Η έκθεση καταγράφει και περιστατικό το 2021, όταν κατάδυση στο Titanic συνοδεύτηκε από «πολλαπλές κρίσιμες βλάβες», μεταξύ των οποίων αστοχία στους μηχανισμούς αποβολής βάρους. Ο Rush αρνήθηκε να ακολουθήσει την εντολή του διευθυντή αποστολής για απόρριψη ολόκληρης της πλατφόρμας βάρους, προτείνοντας παραμονή στο βυθό έως και 24 ώρες μέχρι να απελευθερωθούν τα βάρη. Η άρνησή του «έθεσε το πλήρωμα του Titan σε επικίνδυνη κατάσταση» σε βάθος περίπου 3.800 μέτρων.
Η έκθεση αναφέρει ότι ο Rush απέλυε όσους καθυστερούσαν το project για λόγους ασφάλειας και υιοθετούσε πρακτικές με στόχο την ταχύτητα. Ενδεικτικά, ζήτησε να στερεώνεται ο θόλος των 1.6 τόνων του Titan με μόλις τέσσερα μπουλόνια αντί για 18. Το 2021, τα μπουλόνια έσπασαν κατά την ανύψωση του σκάφους, με τον θόλο να πέφτει στην πλατφόρμα εκτόξευσης.
Η έρευνα καταγράφει και άλλα περιστατικά, όπως την αντιστροφή των χειριστηρίων πρόωσης που ανάγκασε την αποστολή να κινηθεί «ανάποδα». Ωστόσο, αυτά «αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μέρος» των προβλημάτων. Οικονομικές πιέσεις οδήγησαν σε επιλογές όπως η αποθήκευση του Titan σε εξωτερικό χώρο στον Καναδά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, εκθέτοντας το κύτος σε ακραίες θερμοκρασιακές μεταβολές που υπονόμευσαν την ακεραιότητά του.
Τελικά, το κύτος υπέστη αστοχία και η επακόλουθη έκρηξη ήταν «καταστροφική». Ο θάνατος των επιβαινόντων ήταν «άμεσος». Ο ήχος της έκρηξης χρειάστηκε δύο δευτερόλεπτα για να φτάσει στην επιφάνεια, όπου η ομάδα επικοινωνιών του Titan στο πλοίο Polar Prince άκουσε ένα «μπαμ», το οποίο αργότερα συνδέθηκε με την κατάρρευση του σκάφους. Από εκείνη τη στιγμή, δεν υπήρξε καμία επαφή με το Titan.
-
10
ΣΧΟΛΙΑ (74)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση