Αρχικά η Mercedes θα ελέγξει το κατά πόσο το ρομπότ Apollo της Apptronik είναι ικανό να παραδίδει εξαρτήματα στους ανθρώπους που εργάζονται στις γραμμές παραγωγής. 

Η Mercedes Benz έρχεται να προστεθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες που ενσωματώνουν δοκιμαστικά τη χρήση ρομπότ, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για "χαμηλής δεξιότητας, σωματικά απαιτητικές, χειρωνακτικές εργασίες". Την Παρασκευή, η εταιρία Apptronik ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με τη Mercedes, με στόχο την πιλοτική χρήση "προηγμένων ρομποτικών λύσεων" όπως το Apollo, το δίποδο ρομπότ βάρους 72 κιλών που σχεδίασε η εταιρία, προκειμένου να αξιολογηθεί αν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις γραμμές παραγωγής. Σε αντίστοιχη ανακοίνωση πιλοτικού προγράμματος είχε προχωρήσει τον Ιανουάριο και η BMW.  

H Apptronik αναφέρει ότι η Mercedes εξετάζει σενάρια όπως το να βάζει το Apollo να επιθεωρεί και να παραδίσει εξαρτήματα στους ανθρώπους που εργάζονται στις γραμμές παραγωγής. Καμία από τις δύο εταιρίες δεν ανακοίνωσε συγκεκριμένα οικονομικά στοιχεία γύρω από τη συμφωνία, ούτε και τον αριθμό των ρομπότ που θα ενσωματωθούν δοκιμαστικά στις διαδικασίες.

Σύμφωνα με την Apptronik, τα ανθρωπόμορφα ρομπότ θα επέτρεπαν στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εφαρμόσουν την αυτοματοποίηση διάφορων διαδικασιών, χωρίς να υποχρεωθούν στον ανασχεδιασμό των υφιστάμενων εγκαταστάσεων. Η εταιρία αναφέρει πως η προσέγγιση αυτή "εστιάζει στην αυτοματοποίηση ορισμένων σωματικά απαιτητικών, επαναλαμβανόμενων και ανιαρών διαδικασιών, για τις οποίες αποδεικνύεται όλο και δυσκολότερο να βρεθούν αξιόπιστοι εργαζόμενοι".

Σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times, η Mercedes ξεκίνησε τη δοκιμαστική ενσωμάτωση άγνωστου αριθμού ρομπότ Apollo σε εργοστάσιό της στην Ουγγαρία. Η συγκεκριμένη χώρα βρίσκεται εδώ και αρκετά χρόνια αντιμέτωπη με ελλείψεις σε επίπεδο εργατικού δυναμικού, καθώς οι εργαζόμενοι μεταναστεύουν στη Δυτική Ευρώπη, ενώ τόσο η Audi όσο και η Mercedes έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους σχετικά με την κάλυψη των αναγκών σε εργατικό δυναμικό, ήδη από το 2016.

"Πρόκειται για μια νέα κατάσταση και θέλουμε να κατανοήσουμε τις προοπτικές τόσο σε επίπεδο ρομποτικής όσο και της παραγωγής αυτοκινήτων να καλυφθούν κενά σε τομείς όπως αυτοί των χαμηλής δεξιότητας, επαναλαμβανόμενων και σωματικά απαιτητικών διαδικασιών, προκειμένου να αποδεσμεύσουμε τα υψηλών δυνατοτήτων μέλη της ομάδας μας στις γραμμές παραγωγής, προκειμένου να κατασκευάσουν τα πλέον περιζήτητα αυτοκίνητα παγκοσμίως", δήλωσε ο Γεργκ Μπέρτζερ, επικεφαλής του τομέα παραγωγής της Mercedes.

Το Apollo έχει ύψος 1,77 μέτρων, με την Apptronik να υποστηρίζει ότι το ρομπότ είναι ικανό να σηκώνει αντικείμενα βάρους έως και 25 κιλών. To "πρόσωπο" του ρομπότ είναι τελείως αθώο, όμως κατά τα άλλα η μορφή του δεν διαφέρει και τόσο από άλλα ανθρωπόμορφα ρομπότ που βρίσκονται στο στάδιο της ανάπτυξης, όπως το Optimus της Tesla ή το Figure 01 που δοκιμάζει ήδη η BMW στο εργοστάσιό της στη Νότια Καρολίνα. Σε πιλοτικό στάδιο βρίσκεται και η χρήση άλλων δίποδων ρομπότ, όπως του Digit της Agility Robotics, που χρησιμοποιείται σε αποθήκες της Amazon.

  • Like 3