Η κατασκευάστρια εταιρία, Flipper Devices, δηλώνει ότι το εργαλείο δεν μπορεί να ξεκλειδώσει οχήματα κατασκευασμένα τα τελευταία 30 χρόνια.

O Καναδάς προχωρά στην απαγόρευση του Flipper Zero, κατηγορώντας τη συσκευή, η οποία εμφανισιακά παραπέμπει σε παιχνίδι, ότι εμπλέκεται σε σωρεία περιστατικών κλοπής αυτοκινήτων στη χώρα.

Ο Φρανσουά Φιλίπ Σαμπάγν, υπουργός Καινοτομίας, Επιστημών και Βιομηχανίας του Καναδά, ανακοίνωσε την απαγόρευση την Πέμπτη, εξηγώντας ότι "οι κακοποιοί χρησιμοποιούν εξελιγμένα εργαλεία προκειμένου να κλέβουν αυτοκίνητα. Και οι Καναδοί δικαίως ανησυχούν".

"Σήμερα, προχωράμε στην απαγόρευση της εισαγωγής, πώλησης και χρήσης καταναλωτικών συσκευών hacking, όπως τα flippers, που χρησιμοποιούνται για τη διάπραξη αυτών των αδικημάτων", ανέφερε σε ανάρτησή του στο Χ.  

Η καναδική κυβέρνηση αναφέρει ότι η χώρα "εξετάζει κάθε τρόπο απαγόρευσης εκείνων των συσκευών που χρησιμοποιούνται για την κλοπή οχημάτων αντιγράφοντας τα σήματα που εκπέμπονται ασύρματα, όπως το Flipper Zero". Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, κάθε χρόνο καταγράφονται περίπου 90.000 κλοπές οχημάτων.

Είναι γεγονός ότι το Flipper Zero, το οποίο διατίθεται έναντι 165 ευρώ, μπορεί να χρησιμοποιεί προκειμένου να επηρεάσει ορισμένες συσκευές, χάρη στην ικανότητά του να μιμείται της ραδιοσυχνότητες αναγνώρισης του νόμιμου κατόχου. Για παράδειγμα, το Δεκέμβριο η Apple προχώρησε στην κάλυψη κενού ασφαλείας το οποίο επέτρεπε σε μια τροποποιημένη έκδοση του συγκεκριμένου εργαλείου να κατακλύζει τα iPhones με pop-up ειδοποιήσεις. Από την πλευρά της, η εταιρία που κατασκευάζει το Flipper Zero χαρακτηρίζει λανθασμένη την απαγόρευση που επέβαλε ο Καναδάς, ως μέτρο αντιμετώπισης των κλοπών αυτοκινήτων.

"Το Flipper Zero δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κλοπή οποιουδήποτε αυτοκινήτου, ιδίως εκείνων που κατασκευάστηκαν μετά τη δεκαετία του 1990, καθώς τα συστήματα ασφαλείας αυτών των οχημάτων χρησιμοποιούν εναλλασσόμενους κωδικούς", δήλωσε στο PCMag ο επιχειρησιακός διευθυντής της Flipper Devices, Άλεξ Κουλάγκιν. "Εκτός αυτού, θα απαιτούταν η ενεργή υποκλοπή του σήματος που εκπέμπεται από τον ιδιοκτήτη, ώστε να καταγραφεί το αυθεντικό σήμα, πράγμα που ο υλικός εξοπλισμός του Flipper Zero αδυνατεί να κάνει".

Οι Καναδικές αρχές ενδεχομένως να προχώρησαν σε αυτό τo μέτρο αντιδρώντας σε πολυάριθμα βίντεο που έχουν αναρτηθεί στο διαδύκτιο (ενδεικτικά, εδώ), τα οποία δείχνουν ότι το Flipper Zero μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ξεκλειδώσει ασύρματα ένα όχημα. Σε ορισμένα βίντεο, μάλιστα, περιλαμβάνονται και οδηγίες ρύθμισης του Flipper Zero ώστε να αντιγράψει το σήμα που εκπέμπει το κανονικό κλειδί, διαδικασία που απαιτεί να βρίσκεται κοντά στο σημείο από όπου χρησιμοποιείται το κλειδί.

Πάντως, δεν είναι εύκολο να λειτουργήσει αυτό το τέχνασμα. Τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας χρησιμοποιούν εναλλασσόμενους κωδικούς για το ξεκλείδωμα του οχήματος από απόσταση. Αυτό σημαίνει ότι κάθε κωδικός μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο μία φορά. Ακόμη κι αν ένα Flipper Zero κατόρθωνε να υποκλέψει τον κωδικό, δεν θα είχε σημασία, αφού την επόμενη φορά που θα κλείδωνε το αυτοκίνητο ο κάτοχός του ο κωδικός θα έπαυε να ισχύει. Οπότε, ένας κλέφτης αυτοκινήτων θα έπρεπε να βρει τρόπο να μπλοκάρει το σήμα που εκπέμπει το κλειδί, ώστε να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί ξανά αυτό που θεωρητικά θα είχε υποκλέψει νωρίτερα με μια συσκευή όπως το Flipper Zero.

  • Like 2
  • Thanks 1