Timour21 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 ναι αλλα βαλε και συ παλι τα δικα σου για οσους δεν προλαβαν να τα δουν...
Ntinaras Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 http://www.hellenicparliament.gr/Praktika/Synedriaseis-Olomeleias πρακτικά της βουλής στις 30/6 «Αττική Οδός. Οι τελικές πληρωμές ήταν 1.200.000.000 ευρώ. Το 92% του ποσού είναι κρατική χρηματοδότηση, άμεση ή έμμεση και από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Ο "εκλεκτός" επιχειρηματικός όμιλος συνέβαλε με 8%. Όχι με δικά του λεφτά. Με δάνειο, με κρατική εγγύηση κιόλας. Τι συμβαίνει σήμερα; Η σύμβαση, που ψηφίστηκε από τη Βουλή, λέει ότι είναι 2,8 ευρώ το κάθε αυτοκίνητο για τριάντα τρία χρόνια. Η απόσβεση της δαπάνης, που ήταν 1.200.000.000 ευρώ, έγινε σε δύο χρόνια. Τι κάνουν οι "εκλεκτοί" μεγαλομέτοχοι του επιχειρηματικού ομίλου επί τριάντα τρία χρόνια; Εισπράττουν».
Timour21 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 αντιλαμβάνεσαι οτι στα πρακτικά της βουλής καταγράφεται οτιδήποτε πει ο καθένας απο τους 300 καραγκιόζηδες που παρεβρίσκεται εκεί έτσι? Αυτό δεν σημαίνει οτι είναι απαραίτητα και αλήθεια, αν κάτσεις και σκεφτείς και συ ο ίδιος θα δεις οτι πολλά απο αυτά που λένε εκεί, είναι μαλακίες....
Chewbacca Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Με τα μπακαλίστικα τα δικά μου βγαίνει €678.900.000 σε δύο χρόνια με μέση ημερίσια κυκλοφορία 310.000 οχήματα (το νούμερο το πήρα από το 2009 που ήταν 308.000) και με διόδια €3. (Βέβαια τα διόδια των Ι.Χ. ήταν 2.40 ή κατι τέτοιο, των φορτηγών είναι τώρα καμιά 10αριά €υρώ, μηχανάκια και άλλα δεν ξέρω.) Όπως βλέπεις άμα βάλουμε και έξοδα δεν βγαίνουν με τίποτα σε δυο χρόνια, Δεν αμφιβάλω πως η ιδιωτική εταιρία έχει μεγάλο κέρδος. Αλλιώς δεν θα έπαιρνε την διαχείριση, αλλά να προσέχουμε λίγο και τί λέμε ...
NT1G Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Το 1.200.000.000 ευρώ πάντως βγαίνει 1.643.835 € την ημέρα και με 2,8€ είναι 587.084 οχήματα την ημέρα, δηλαδή 24.461 οχήματα κάθε 1 ώρα για 2 χρόνια συνεχόμενα. Υποθέτουμε οτι περνανε μόνο αμάξια.
Timour21 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Το 1.200.000.000 ευρώ πάντως βγαίνει 1.643.835 € την ημέρα και με 2,8€ είναι 587.084 οχήματα την ημέρα, δηλαδή 24.461 οχήματα κάθε 1 ώρα για 2 χρόνια συνεχόμενα.Υποθέτουμε οτι περνανε μόνο αμάξια. Kαι φυσικά υποθέτουμε οτι δεν υπάρχουν έξοδα. @Ntinaras Δεν είπα οτι έχω καλύτερη πηγή, δεν ισχυρίζομαι οτι έχει γίνει απόσβεση εξάλλου -γιατί το θεωρώ δύσκολο- σου εξηγώ απλά το γεγονός οτι το να δεις κάτι γραμμένο στα πρακτικά της βουλής σημαίνει οτι απλά κάποιος το ξεστόμισε, δεν σημαίνει (απαραίτητα) οτι είναι σωστό.
Ntinaras Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 http://indy.gr/other-press/ta-trela-kerdi-tis-attiks-odoy Η Αττική Οδός, στην οποία οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου Αττικής - και κυρίως οι εργαζόμενοι - αναγκάζονται να πληρώνουν καθημερινά χαράτσι διοδίων 2,70 ευρώ, θα έπρεπε να είχε ήδη παραδοθεί στο Δημόσιο από τους ιδιώτες μεγαλοεργολάβους, ακόμη και με βάση αυτή τη «λεόντεια» σύμβαση. Ωστόσο, οι μεγαλοεργολάβοι, με διάφορα νομότυπα τρικ, πετυχαίνουν να κρύβουν τα τεράστια κέρδη τους, ενώ οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ εναλλάσσονται στην εξουσία αλλά... «αγρόν αγοράζουν». Η σύμβαση παραχώρησης, που υπογράφηκε το 1996 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, προβλέπει ότι η εκμετάλλευση από τους μεγαλοεργολάβους μπορεί να διαρκέσει από 18 έως 23 χρόνια (δηλαδή από το 2019 έως το 2024). Ωστόσο, υπάρχει ρήτρα με βάση την οποία μπορεί να παραδοθεί και νωρίτερα στο Δημόσιο, εφόσον έχει γίνει η αποπληρωμή των δανείων και η επιστροφή των ιδίων κεφαλαίων (των κεφαλαίων δηλαδή που υποτίθεται έβαλαν οι ίδιοι στο έργο) με μια ελάχιστη απόδοση 11,6%. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το έργο κόστισε 1,3 δισ. ευρώ, από τα οποία το 32% (420 εκατ. ευρώ) κατέβαλε το Δημόσιο, μαζί με τη συγχρηματοδότηση της ΕΕ. Γύρω στα 675 εκατ. ευρώ ήταν τα δάνεια που σύναψαν οι εργολάβοι με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Περίπου 175 εκατ. ευρώ ήταν η ίδια συμμετοχή των εργολάβων στο έργο και για να το εγκαταλείψουν θα έπρεπε να τους επιστραφούν με μια απόδοση 11,6%, δηλαδή να πάρουν 20,30 εκατ. ευρώ παραπάνω. Τα τρελά κέρδη... Τα συνολικά έσοδα μέχρι τώρα στα 8 χρόνια λειτουργίας της Αττικής Οδού υπολογίζεται ότι έχουν ξεπεράσει όχι μόνο το ύψος των δανείων και των ιδίων κεφαλαίων, αλλά και το συνολικό κόστος του έργου! Αν εξαιρέσουμε τα δύο πρώτα χρόνια (2001 και 2002) που ο δρόμος δε λειτουργούσε σε όλο του το μήκος και η ημερήσια κυκλοφορία δεν ξεπερνούσε τα 36.500 οχήματα, όλα τα υπόλοιπα χρόνια τα έσοδα μόνο από τα διόδια αυξάνονταν με «τρελούς» ρυθμούς. Το 2003 άγγιξαν τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ το 2004 ξεπέρασαν τα 150 εκατ. ευρώ. Το 2005 ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ το 2008, με μέσο όρο ημερήσιας κυκλοφορίας 301.000 οχήματα, ξεπέρασαν τα 300 εκατ. ευρώ. Το 2009 μάλιστα που ο μέσος όρος της ημερήσιας κυκλοφορίας είναι ακόμη μεγαλύτερος, τα έσοδα από τα διόδια αγγίζουν το 1 εκατ. ευρώ την ημέρα! ...και το «μεγάλο κόλπο» Ωστόσο, οι εργολάβοι ισχυρίζονται ότι τα έσοδα πηγαίνουν μόνο για την αποπληρωμή των δανείων και ότι η καταβολή μερίσματος σ' αυτούς θα αρχίσει το... 2011! Κι όμως, ούτε αυτό αληθεύει, αφού μεταχειρίζονται το εξής τρικ: Οι μεγαλοεργολάβοι της Αττικής Οδού, εκτός από την εταιρεία «Αττική Οδός ΑΕ», έχουν φτιάξει άλλες τρεις εταιρείες, με πρώτη και καλύτερη την εταιρεία «Αττικές Διαδρομές ΑΕ». Πρόκειται για την εταιρεία συμμετοχών στην οποία οι μεγαλοεργολάβοι μετέχουν με 80% (το άλλο 20% ανήκει στη γαλλική «Transroute») η οποία διαχειρίζεται τα διόδια και έχει έσοδα που υπολογίζονται επί της τιμής των διοδίων. Η εταιρεία αυτή όχι μόνο έχει κέρδη σήμερα πάνω από 23 εκατ. ευρώ, αλλά μοιράζει στους μετόχους το μεγαλύτερο μέρος από αυτά. Με βάση τους ισολογισμούς της, το 2005 μοίρασε στους μετόχους 11,6 εκατ. ευρώ, το 2006 11,2 εκατ. ευρώ, το 2007 15,7 εκατ. ευρώ και το 2008 17,16 εκατ. ευρώ. Αν προσθέσει κανείς αυτά τα ποσά (55,6 εκατ. ευρώ), θα δει ότι ξεπερνούν κατά πολύ την απόδοση των ιδίων κεφαλαίων που θα πρέπει να είναι 20,3 εκατ. ευρώ, που απαιτείται για να εγκαταλείψουν οι μεγαλοεργολάβοι το έργο. Υπάρχουν, όμως και άλλες δύο εταιρείες: * Η εταιρεία «Αττικές Τηλεπικοινωνίες ΑΕ», με την οποία διαχειρίζονται ένα δίκτυο οπτικών ινών κατά μήκος της Αττικής Οδού, η οποία παρουσιάζει καθαρά κέρδη που κυμαίνονται (με βάση τους ισολογισμούς της) από 3,16 εκατ. ευρώ το 2005 έως 4 εκατ. ευρώ το 2008, τα οποία αποδίδει ως μερίσματα στους μεγαλοεργολάβους. * Η εταιρεία «Αττικοί Σταθμοί ΑΕ», μέσω της οποίας διαχειρίζονται τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών που υπάρχουν στην Παλλήνη και στον Ασπρόπυργο, η οποία έχει και αυτή καθαρά κέρδη, εκ των οποίων μεγάλο μέρος διανέμεται επίσης ως μέρισμα στους μεγαλοεργολάβους. Παρ' όλα αυτά, τα κέρδη όλων αυτών των εταιρειών παρότι μοιράζονται ως μερίσματα στους μεγαλοεργολάβους δε συνυπολογίζονται στο 11,6% της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων, επειδή υπολογίζονται ως... «έξοδα λειτουργίας» της «Αττική Οδός ΑΕ»! Ετσι με αυτό το κόλπο οι μεγαλοεργολάβοι παρατείνουν με το «έτσι θέλω» τη σύμβαση, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη σε βάρος του λαού που χρησιμοποιεί τον αυτοκινητόδρομο. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με την έρευνα της ίδιας της Αττικής Οδού, που έγινε το Μάρτη και τον Απρίλη ανάμεσα σε 8.000 οδηγούς, αποδείχτηκε ότι κυρίως αυτή τη χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι και οι επαγγελματίες, σε ποσοστό 73% για να πάνε και να γυρίσουν στη δουλειά τους. Μάλιστα το 51% περίπου των οδηγών πληρώνει το χαράτσι των 2,70 ευρώ, διανύοντας μικρές διαδρομές (έως 15 χιλιόμετρα) του συνολικού μήκους της, που είναι 65,20 χιλιόμετρα. Αυτό το «μεγάλο φαγοπότι» το ομολογούν οι ίδιοι οι μεγαλοεργολάβοι. Είναι χαρακτηριστικό ότι μία από τις εταιρείες αυτές, η «Ελληνική Τεχνοδομική», το 2005, δηλαδή πριν συγχωνευτεί στη σημερινή «ΕΛΛΑΚΤΩΡ», στον ετήσιο απολογισμό της ανέφερε ότι αν το έργο δεν παραδοθεί νωρίτερα στο Δημόσιο, τα συνολικά έσοδα από τη διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου θα φτάσουν τα 6 δισ. ευρώ, ενώ οι Ελληνες μεγαλοεργολάβοι, μαζί με τη γαλλική «Transroute», θα έχουν συνολικά έσοδα από μερίσματα 850 εκατ. ευρώ, δηλαδή πεισσότερο από 4 φορές παραπάνω από όσα προβλέπει η σύμβαση!
@@sos@@ Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Αγαπητη μου, ασε τα "εξυπνα" για κανενα αλλον.έχεις δίκιο,ήταν άστοχο από μέρους μου να θελήσω να αγνοήσω ορισμένα πράγματα... Το να μην συμφωνω με μια μορφη αντιδρασης αλλα με μια αλλη, δε με κανει ουτε στατικο, ουτε απαιτητικο, ουτε επιφανειακο. στην περίπτωση των διοδίων έχεις παντελή άγνοια και έλλειψη των επιπτώσεών τους στην καθημερινότητά σου,για αυτό θα σου πρότεινα να μείνεις παρακολουθώντας την εξέλιξη των δράσεων -αντιδράσεων μήπως και σου φανεί χρήσιμο αυτό, για το όταν και εάν στα βάλουν μπροστά από το σπίτι - εργασία σου Ειδα τοσα χρονια με το κατεβασμα στους δρομους ως αντιδραση τι πετυχαμε. το κατέβασμα στους δρόμους που το είδες;;;ποιοί κατέβαιναν τόσα χρόνια;;;μην λέμε και ότι θέμε δηλαδή...Τεραστιες αλλαγες τι να σου λεω. Τοσο που οι ιδιοι πολιτικοι αυτο περιμενουν να κατεβετε παλι στους δρομους, να πεσει καμμια ψιλη, να πολωθει η κατασταση στα καναλια, και μεσα στο χαμο, να μας περασουν παλι καποιο νομοσχεδιο στη ζουλα.έχεις χάσει επεισόδια μεσιέ...στα φανερά τα περνάνε πλέον,τσα
Timour21 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Άλλο πράγμα τα έσοδα, άλλο πράγμα τα κέρδη. Και δεν μιλάμε για ένα έργο που το παραδίδεις και τελειώνεις, μιλάμε για ένα έργο το οποίο συντηρείται κιόλας - και η Α.Ο συντηρείται υποδειγματικά - ο μοναδικός δρόμος (δεν έχω περάσει ακόμα απο εγνατία βέβαια) που μπορεί να χαρακτηριστεί πολύ ευχάριστα "ευρωπαικός".
Chewbacca Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Οκ βλέπεις τώρα, άλλα γράφει εδώ και άλλα λέει ο βουλευτής. Ο βουλευτής έλεγε πως το δημόσιο μπήκε με 92% το οποίο σε αυτό το κείμενο έγινε 32%. Μιλάμε για μεγάλη διαφορά απόψεων.... Τα συνολικά, λέει, έσοδα (υπολογίζεται ότι) έχουν ξεπεράσει το συνολικό κόστος του έργου (μετά από 8 χρόνια)! ο τζίρος δηλαδη.... Δε μου φαίνονται και εξωπραγματικά τα νούμερα πάντως. Σίγουρα είναι μεγάλα κέρδη, καμία σχέση όμως με αυτά που μας έλεγε ο βουλευτής. Και ούτε 30 χρόνια υπάρχουν... Καλά κάνει και τους τρίζει τα δόντια, αλλά να μην κοροϊδευόμαστε. Τουλάχιστον ν αξέρουμε πόσο μας κλέβουν. Αυτά είναι τα προβλήματα με τις αναθέσεις δημοσίων έργων σε ιδιώτες...
Ntinaras Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 επειδη οι αλλοι δρομοι ειναι σκατα,δε σημαινει οτι θα θεοποιησουμε την Α.Ο. καπου αλλου ειχα διαβασει,οτι θα πρεπε να ειχε περασει τωρα στα χερια του δημοσιου ---------- Προσθήκη στις 18:40 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 18:40 ---------- Οκ βλέπεις τώρα, άλλα γράφει εδώ και άλλα λέει ο βουλευτής. Ο βουλευτής έλεγε πως το δημόσιο μπήκε με 92% το οποίο σε αυτό το κείμενο έγινε 32%. Μιλάμε για μεγάλη διαφορά απόψεων.... Τα συνολικά, λέει, έσοδα (υπολογίζεται ότι) έχουν ξεπεράσει το συνολικό κόστος του έργου (μετά από 8 χρόνια)! ο τζίρος δηλαδη.... Δε μου φαίνονται και εξωπραγματικά τα νούμερα πάντως. Σίγουρα είναι μεγάλα κέρδη, καμία σχέση όμως με αυτά που μας έλεγε ο βουλευτής. μηπως στο 32 προσθετει και τα δανεια που πηρε με εγγυηση δημοσιου?
Chewbacca Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 επειδη οι αλλοι δρομοι ειναι σκατα,δε σημαινει οτι θα θεοποιησουμε την Α.Ο. Σωστά. Το ίδιο έχω να πω για την "Εγνατία". καπου αλλου ειχα διαβασει,οτι θα πρεπε να ειχε περασει τωρα στα χερια του δημοσιου ΜΑκάρι, αλλά αφού η σύμβασή τους προβλέπει να τζεπώσουν "μερικά" κέρδη πρώτα δεν το βλέπω... μηπως στο 32 προσθετει και τα δανεια που πηρε με εγγυηση δημοσιου? Αυτό κάνει, αλλά δεν είναι το ίδιο. ΥΓ προσωπικά θεωρώ απαράδεκτο να έχει διόδια μια περιφεριακή οδός. Υπομονή πάντως, θα έρθουν και χειρότερα. Στο Λονδίνο, άκουσα πως έχουν διόδια και μέσα στην πόλη (άλλωστε αυτό θέλανε να κάνουν και με την κατάπτυστη υποθαλάσσια στη Θεσσαλονίκη).
Timour21 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2010 μηπως στο 32 προσθετει και τα δανεια που πηρε με εγγυηση δημοσιου? και λοιπόν? αυτά ο εργολάβος δεν θα πρέπει να ξεχρεώσει?
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.