Προς το περιεχόμενο

The Elder Scrolls V: Skyrim


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 3,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Μα μισό λεπτό? Την vanilla δεν τρέχεις? Άρα κατά κάποιο τρόπο τρέχουμε διαφορετικό παιχνίδι όσων αφορά τη συμπεριφορά. Επίσης, από τη στιγμή που η game engine από 32-bit γίνεται 64 αυτομάτως έχει και καλύτερη συμπεριφορά σε 64-bit επεξεργαστές. Αυτό είναι δεδομένο και το παρατήρησα από τη πρώτη στιγμή που την εγκατέστησα, χωρίς κανένα mod πάνω. Στον ίδιο επεξεργαστή και Gpu, με βαρύτερα γραφικά και όλα στο τέρμα, το παιχνίδι έτρεχε καλύτερα από την vanilla. Δεν έχω κανένα λόγο να σου πω ψέματα. Και αν δεν πιστεύεις εμένα, τσέκαρε τα εκατοντάδες reviews παιχτών που το επιβεβαιώνουν.  B)

 

Τα HD δεν έχει σημασία αν είναι ίδια. Ήθελα απλά να σου πω ότι τα maximum official γραφικά της vanilla ειναι κατά πολύ ελαφρύτερα της SE. Με τα Mods δε ξέρω τι ειναι καλύτερο γιατί δεν έχω εμπειρία. Σου μιλάω καθαρά για το βασικό παιχνίδι.

 

Και τα 2 τρεχω, πως αλλιως θα περασω το TMP στο SE;.

Kαι οχι δεν εχει αυτοματως τιποτα, μια εμταλγωτιση σε x64 δεν κανει ενα προγραμμα αυτοματα πιο γρηγορο. Το ελαφρυτερο που βλεπεις ειναι λογω DX11 και για κανενα αλλο λογο.

Το Dx11 επιτρεπει 50% παραπανω draw calls απκ το DX9, γιαυτο και σου φαινεται οτι χαλαωνει ο h gpu.

Δε χρειαζεται να τσεκαρω, δοξα το Θεο τα λεμε μια χαρα στο nexusmods, και σου ξαναλεω οτι ασχετα με τα γραφικα, εαν φορτωσεις τις 2 engine με το ιδιο υλικο (και υλικο δεν ειναι μονο τα γραφικα) θα τρεχουν το ιδιο γιατι περα απο x64 και Dx11 (και αυτα "κουλα") η βασικη δομη της engine ειναι ακριβως ιδια.

@Undertaker25

πόσταρε μια και το load order σου παρακαλώ.

Να δω αν έχουμε διαφορές ή αν έχω λάθη.

 

 

Δεν εχει κατι που να επηρεαζει το load order, ολα ειναι mods ασνεξαρτητα μεταξυ τους

Τα HD δεν έχει σημασία αν είναι ίδια. Ήθελα απλά να σου πω ότι τα maximum official γραφικά της vanilla ειναι κατά πολύ ελαφρύτερα της SE. Με τα Mods δε ξέρω τι ειναι καλύτερο γιατί δεν έχω εμπειρία. Σου μιλάω καθαρά για το βασικό παιχνίδι.

 

Δεν ειναι ελεφρυτερα, ειναι λογω μεταλυτερο αριθμου drawcalls, μολις τα εξησωσεις οσον αφορα draw calls/cell ακριβως το ιδιο συμπεριφερεται.

Δημοσ.

Ωραία. Δηλαδή το ότι η engine του Skyrim SE δεν κάνει τα ξαφνικά framedrops που έκανε (δεν εννοώ από 60fps σε 30 αλλά από 60 σε 1fps, σαν stuttering) kαι έχει πιο "smooth" ροή καρέ, οφείλεται στο DX11 και όχι στο ότι η μηχανη από 32 έγινε 64?

 

Δεν νομίζω ότι είναι θέμα χαλάρωσης της gpu. Έχω σχεδόν μόνιμα το Afterburner και το stuttering συμβαίνει/συνέβαινε και σε χαμηλό Load. Δεν εχει να κάνει με το αν ειναι στο 98% ή όχι. Άποψή μου πάντα, δεν επιμένω.

 

Βtw, τι ακριβώς εννοείς με το "αν εξισώσουμε drawcalls/cells"? Πότε εξισώνονται?

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ωραία. Δηλαδή το ότι η engine του Skyrim SE δεν κάνει τα ξαφνικά framedrops που έκανε (δεν εννοώ από 60fps σε 30 αλλά από 60 σε 1fps, σαν stuttering) kαι έχει πιο "smooth" ροή καρέ, οφείλεται στο DX11 και όχι στο ότι η μηχανη από 32 έγινε 64?

Υποθετωντας οτι εχει διαβασει τα 2 λινκ που παρεθεσα ποιο πριν συνεχιζω.

Σωστα, αυτο που περιγραφεις και ειναι βασικο προβλημα της vanilla μηχανης γιατι καθε λιγο και λιγακι λογο περιορισμου της ram που μπορει να φορτωσει (3.1GB στη καλυτερη, στο οποιο νουμερο περιλαμβανεται το παιχνιδι και τα textures) επρεπε να αδειαζει γεμιζει τη μνημη. Γιαυτο εδω και χρονια χρησιμοποιουμε το enbboost* το οποιο λυνει το προβλημα και ουσισταικα στα windows7 δινει απεριοριστο** μεγεθος στη διαθεσιμη μνημη και μεχρι +4GB*** στα windows 8/10.

Η SE εφοσον ειναι x64 δεν εχει περιορισμο στη ram και οντας DX11 δεν εχει περιορισμο ουτε στη vram. Aρα δεν εχεις την παραπανω διαδικασια να γινεται καθε τρεις και λιγο και φυσικα δεν χρειαζεσαι λυσεις τυπου enbboost.

Η μηχανη αυτη καθε αυτη εχει παραμεινει ακριβως η ίδια, τοσο ίδια που ενα βασικο προβλημα που απασχολει οσους μονταρουν το string count https://www.google.gr/search?num=30&site=&source=hp&q=skyrim+string+count&oq=skyrim+string+count&gs_l=hp.3...508.9263.0.9427.22.22.0.0.0.0.211.2339.0j14j2.16.0....0...1c.1.64.hp..6.12.1821.0..0j35i39k1j0i131k1j0i22i30k1j0i19k1j0i22i30i19k1j0i13k1j0i13i30k1j0i7i30k1.oXbzeexUuqQ

 εχει μεταφερθει αυτουσιο στην SE ενω ευλογα θα περιμενε κανεις με τη μεταβαση στο x64 να εχει λυθει!

 

Δεν νομίζω ότι είναι θέμα χαλάρωσης της gpu. Έχω σχεδόν μόνιμα το Afterburner και το stuttering συμβαίνει/συνέβαινε και σε χαμηλό Load. Δεν εχει να κάνει με το αν ειναι στο 98% ή όχι. Άποψή μου πάντα, δεν επιμένω.

Σου απαντησα ακριβως πιο πανω ;)

 

Βtw, τι ακριβώς εννοείς με το "αν εξισώσουμε drawcalls/cells"? Πότε εξισώνονται?

Παλι υποθετωντας οτι εχει διαβασει τα 2 λινκ που παρεθεσα, τοτε αντιλαμβανεσαι γιατι το flora σου εριξε τοσο πολυ τα fps, γιατι προσθεσε τοσα meshes στο κοσμο που οι σκιες (τις οποιες κανει ο επεκεργαστης και οχι η gpu, οπως σε ολα τα CK Engine games) ανεβασαν κατακορυφα τα draw calls του api προς τον επεξεργαστη και αυτος δε προλαβαινει. (χοντρικα draw calls ειναι ο αριθμος των αντικειμενων που μπορουν να εμφανιστουν στην οθονη).

Στο DX9 η ck μπορουσε χοντρικα να επεξεργαστει μεγιστο 6000 draw calls ανα δευτερολεπτο, στο DX11 το νουμερο ανεβαινει περιπου στις 9000. Αρα μπορεις να πεις οτι για τον ιδιο αριθμο αντικειμενων εχεις 50% καλυτερη αποδοση. Και εδω ειναι το catch.

Επειδη η CK τρεχει τοι shading σε ενα και μονο thread οσα draw calls και να δωσεις θα τα κανει ενα πυρηνας, και ο καλυτερος αυτη τη στιγμη σε ipc skylake@4500 ζητημα να μπορει να σηκωσει 4-5Κ draw calls ανα πυρηνα. Αρα ειτε η μηχανη βγαζει 9000 ειτε 6000 απαξ και φτασεις στο οριο του ipc σου παπαλα, και οι ck vanilla και η ck sse αποδιδουν και σε αυτο το τομεα ακριβως το ιδιο. Υπολογισε δε οτι ο επεξεργαστης δεν ειναι βελτιστοποιημενος για να κανει γρηγορο shading οποτε αυτο το νουμερο πεφτει και αλλο.

Aντιθετα μηχανες γραφικων που δεν κανουν το shading στη cpu εχουν πολυ λιγοτερα draw calls, ενω εαν κανουν και παραλλησμο τοτε "πετανε", ειναι ο λογος που στο DX12 εχουν 4πλασιαστει τα υποστηριζομενα draw calls. Αφου πλεον μπορουν να ζητανε πολλα draw calls απο πολλου πυρηνες αρκει φυσικα οι καρτες γραφικων να μπορουν να ακολουθησουν.

 

*το enbboost ειναιθ διαφορετικο πραγμα απο το enb, το πρωτο αναλαμβανει τη διαχειρηση της μνημης και την επεκταση της, το δευτερο το rendering.

**επειδη και το enbboost και το skyrim ειναι 32bit, η επεκταση μνημης γινεται απλα φορτωνοντας πολλαπλες διεργασιες enbboost με τη καθε μια να εχει οριο τα 4GB.

***οπως εχω ηδη αναφερει πολλακις, η ms στα win8/10 εχει βαλει περιορισμο στα 4GB στις DX9 εφαρμογες, και καλα ηταν Bug αλλα εμεινε γιατι βολευε.

 

****Ολα τα παραπανω τα γραφω οσο πιο χοντρικα μπορω.

 

Χιλια συγνωμη για το σεντονι, ελπιζω να μη κουρασα.

Επεξ/σία από panoc
  • Like 3
Δημοσ.

Όχι, δε με κούρασες καθόλου. Το αντίθετο μάλιστα. Έμαθα πολλά πράγματα που αγνοούσα πλήρως και κατάλαβα γιατί είχες δίκιο και εγώ άδικο.  :P

 

Όσο ζεις μαθαίνεις τελικά.  :-)

 

Να σε ρωτήσω και κάτι άλλο που το είχα απορία χρόνια. Όταν λέμε ότι ένας επεξεργαστής (cpu) δουλεύει πχ στο 45%, τι ακριβώς εννοούμε? Θέλω να πω, δείχνει το ποσοστό της μέγιστης ταχύτητας που χρησιμοποιείται ή του ποσού των εργασιών που μπορεί να κάνει? Δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις τι εννοώ αλλά ρωτάω για να ξέρω αν παίζει το ενδεχόμενο bottleneck στο pc μου. Δουλεύει πχ η κάρτα μου στο 98% και ο cpu στο 53%. Μπορεί να έχει θέμα ο επεξεργαστής και να μην το ξέρω?

Δημοσ.

ευχαριστώ


 

Δεν εχει κατι που να επηρεαζει το load order, ολα ειναι mods ασνεξαρτητα μεταξυ τους


 

 

δε πειράζει,να τσεκάρω ήθελα!

Δημοσ.

Να σε ρωτήσω και κάτι άλλο που το είχα απορία χρόνια. Όταν λέμε ότι ένας επεξεργαστής (cpu) δουλεύει πχ στο 45%, τι ακριβώς εννοούμε? Θέλω να πω, δείχνει το ποσοστό της μέγιστης ταχύτητας που χρησιμοποιείται ή του ποσού των εργασιών που μπορεί να κάνει? Δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις τι εννοώ αλλά ρωτάω για να ξέρω αν παίζει το ενδεχόμενο bottleneck στο pc μου. Δουλεύει πχ η κάρτα μου στο 98% και ο cpu στο 53%. Μπορεί να έχει θέμα ο επεξεργαστής και να μην το ξέρω?

 

Χοντρικα το 45% σημαινει οτι εαν ενας επεξεργαστης μπορει να εκτελεσει 1000 πραξεις ανα δευτερολεπτο, στη τρεχουσα φαση εκτελει 450.

Στους multicore επεξεργαστες δε σε τοσο νοιζει το γενικο 45% οσο το ποσο % τρεχει ο καθε πυρηνας. Και αυτο γιατι στη περιποτωση σου που εχεις 4 core, μπορει να τρεχουν 2 core sto 100% και αλλα 2 στο 0, οποτε μεσος ορος 50%. Η να τρεχει ενα core στο 100, ενα στο 75 ενα στο 50 και ενα στο 25, μεσος ορος 50%, αλλα και στις 2 περιπτωσεις εισαι cpu limited γιατι το thread που τρεχει στο/στα core με 100% φρεναρει τα υπολοιπα που εχουν δυνατοτητα να πανε παραπανω.

Αυτο συμβαινει πολυ στη CK Engine η οποια χρησιμοποιει μονο ενα core για το shading και ενα για το scripting. Ετσι λοιπον εαν γεμισεις το κοσμο με αντικειμενα καποια στιγμη το core που κανει το shading θα τερματισει, εαν γεμισεις το κοσμο με scripts θα τερματισει το core που εκτελει τη papyrus (τη script engine του skyrim).

Εαν κανεις και τα 2 τοτε αναλογα το balance θα τερματιζει ειτε το ενα ειτε το αλλο ειτε κανενα! Γιατι αυτο το περιγραφω περιγραφικα παλι εδω http://www.insomnia.gr/topic/390229-the-elder-scrolls-v-skyrim/page-227?do=findComment&comment=55259055. Οποτε μπορει να εχεις ολους του πυρηνες να ειναι πχ στο 40-50-70%.

 

Παμε παρακατω τωρα -μιλωντας παντα για το σκυριμ-, το οτι η καρτα σου τερματιζει σημαινει οτι με μια πιο γρηγορη καρτα θα εχεις πιο πολλα fps. Ποσα πιο πολλα ; Τοσα οσα μπορει ακομα να δωσει ο cpu σου. Αυτο δε σημαινει οτι εαν βαλεις  μια καρτα 2 φορες πιο γρηγορη απο τη τρεχουσα θα παρεις τα διπλασια fps. Θα υπαρχουν σημεια που θα τα κεριδσεις αλλα θα υπαρχουν σημεια (οπως αυτα που σε εβαλα να κανεις στο riverwood) που παιζει να μεινεις και στα ιδια.

Στο τρεχον setup του skyrim που εχεις, εαν στη γεφυρα που πηγες και κοιταζες προς το riverwood ειχες 100% gpu τοτε ειναι πλεον πιθανο να κερδισεις fps και να σε κοβει η καρτα. Οποτε μια αναβαθμιση σε κατι πιο γρηγορο θα σου δωσει καλυτερο gameplay.

Μπορεις να τεσταρεις ποσο μπορει να δου δωσει η καρτα παιζοντας το τις ρυθμισεις shading και view distance.

Για αρχη βαλε το shading στο low και κανε την ιδια διαδρομη παντα στο τελος στη μεση της γεφυρας γυριζεις και κοιτας το riverwood. Εαν κερδισεις fps σημαινει οτι 99% σε κοβει ο cpu, εαν οχι σε κοβει η καρτα. Εαν υπαρχουν μερη/σημεια που εχεις πχ 40fps με τη καρτα να ειναι πχ στο 70-80% τοτε σε κοβει ο cpu, ριχνεις το shading distance σε high-medium ή/και μειωνεις το view distance, ειδικα το item view distance.

Εχει σημασια να παρατηρεις σε ολη τη διαδρομη τα fps για να συγκρινεις μεταξυ αυτων που εχεις τωρα και των χαμηλοτερων.

  • Like 1
Δημοσ.

Δηλαδή παίζει το ενδεχόμενο ο cpu να δείχνει ότι τρέχει στο 45% και στη πραγματικότητα να καθυστερεί το παιχνίδι. Σωστά?

 

Αναβάθμιση δε πρόκειται να κάνω τώρα. Τα 37 fps μέσο όρο που τρέχω το Skyrim στους εξωτερικούς χώρους και 59fps στους εσωτερικούς με τερματισμένα τα γραφικά μου φτάνουν και μου περισσεύουν. Και στο 20 να πέφτουν σε κανα Riverwood, το προσπερνάω.

Δημοσ.

Δηλαδή παίζει το ενδεχόμενο ο cpu να δείχνει ότι τρέχει στο 45% και στη πραγματικότητα να καθυστερεί το παιχνίδι. Σωστά?

Ναι, αλλα πρεπει να κανεις το τεστ που σου ειπα πριν για να δεις ακριβως.

Πx στο ΤΜP ειτε σε vanilla ειτε σε SSE, οταν ειμαι cpu limited εχω μεγιστο core usage καπου στα 70-80%, βγαζω 35 fps και η καρτα δουλευει στο 80% ή και λιγοτερο.

Τι σημαινει αυτο ; οτι λογω μηχανης (αυτα πουθ περιεργαφα στο λινκ περι τικ και αναμονης thread) απλα δε παει παραπανω το cpu usage, δεν τον αφηνει η μηχανη. Εαν θελω να κερδισω fps στο skyrim πρεπει να ανεβασω το ipc, δηλαδη ειτε να ανεβασω συχνοτητα στον επεκεργαστη ειτε να βαλω αλλο με καλυτερο ipc.

Bεβαια το TMP περιεχει απειρως περισσοτερα πραγματα απο οτι το δικο σου setup, αλλα παιρνεις μια ιδεα.

 

Αναβάθμιση δε πρόκειται να κάνω τώρα. Τα 37 fps μέσο όρο που τρέχω το Skyrim στους εξωτερικούς χώρους και 59fps στους εσωτερικούς με τερματισμένα τα γραφικά μου φτάνουν και μου περισσεύουν. Και στο 20 να πέφτουν σε κανα Riverwood, το προσπερνάω.

Ε καλα δεν ειπε κανεις να κανεις αναβαθμιση :P

  • Like 1
Δημοσ.

Πιθανότατα vram έχεις και Radeon που δε τα πάει καλά με το enb.

Ποιο πακέτο έχεις βάλει ακριβώς ώστε να δω αύριο εάν είναι optimized.

Δημοσ.

Άκυρος συναγερμός. Έκλεισα το Skyrim και το ξαναξεκίνησα και παραδόξως χάθηκε το stuttering. Ίσως επίσης να θέλει να περιμένω μερικά δευτερόλεπτα πριν κινηθώ στις πόλεις. πχ μόλις έκανα fast travel στο Riften, το framerate έπεσε στο 12 για περίπου 15 δευτερόλεπτα και μετά ξανανέβηκε μόνιμα στο 38.

 

Έχω βάλει στην έκδοση 2Κ. Φανταστικό modακι. Μαζί με τα Reshade και τα άλλα Rustic mods που έβαλα τις τελευταίες μέρες, το παιχνίδι έχει γίνει ΑΓΝΩΡΙΣΤΟ.

Δημοσ.

Άλλη ερώτηση. Γνωρίζει κανείς ένα mod για την οργάνωση των βιβλίων που να βλέπω ποια μου λείπουν ή πια δεν έχω διαβάσει όπως το Unread Books Glow? Κατέβασα το τελευταίο αλλά δε δουλεύει, αφού είτε διαβάσω είτε όχι ένα βιβλίο μου το εμφανίζει σαν μη διαβασμένο. Έχω περίπου 220 και προσπαθώ να τα συγκεντρώσω όλα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...