Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Το αν σου αρέσει ένα μουσικό κομμάτι ή ένας πίνακας είναι ένα θέμα. Αν θεωρείς ένα συγκρότημα σκουπίδι ή έναν καλλιτέχνη σαβούρα είναι άλλο θέμα.

 

Και ναι, αν θες να εκτιμήσεις τους Pink Floyd, καλό θα ήταν να ασχοληθείς λίγο με το τι έγραψαν, τι ήθελαν να πουν και σε ποια εποχή. Αλλιώς, πχ το 90% της αρχαίας ελληνικής γραμματείας είναι ΧΟΝΤΡΟΜΑΛΑΚΙΕΣ. Πυρ, αιθέρας, θεοί και πίτσες μπλε. Δεν είναι τόσο εύκολο όσο θα μας βόλευε όλους, αλλά τι να κάνουμε.

 

Ναι αλλα δεν μου απαντησες .Αν ενας πινακας , ενος αγνωστου νεου καλλιτεχνη πχ , δεν εχει υπογραφη.Τι κανεις ? Αναγκαζεσαι να βρεις ''αντικειμενικα'' κριτηρια ? Μπορω να τον ονομασω σαβουρα η θα πρεπει να νιωθω τυψεις μηπως αδικησω καποιον ? Η θα πρεπει να νιωθω σεβασμο μονο και μονο επειδη ειναι..Τεχνη (ποσο μαλλον αν ειναι τοποθετημενος σε γκαλερι )

  • Απαντ. 240
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Και με τον κώλο του να το είχε ζωγραφίσει πάλι μεγαλοφυές θα το θεωρούσα. All the more βασικά, αν το είχε ζωγραφίσει με καμιά τέτοια τεχνική.

Εξάλλου, αυτό σημαίνει ταλέντο.

 

Ο Μικ Τζάγκερ μαστουρώνει και γράφει το Paint it black και ο γείτονάς μου μαστουρώνει και τρίβει τα παπάρια του.

Δημοσ.

"Αν μπορεις να δικαιολογησεις γιατι δεν σου αρεσει..."

Ο ένας πρέπει να "μπορεί να δικαιολογήσει" τη θέση του, ενώ ο άλλος απλά μπορεί να λέει "γιατι ετσι μ' αρέσει" και καθάρισε...nice!

Δημοσ.

Ναι αλλα δεν μου απαντησες .Αν ενας πινακας , ενος αγνωστου νεου καλλιτεχνη πχ , δεν εχει υπογραφη.Τι κανεις ? Αναγκαζεσαι να βρεις ''αντικειμενικα'' κριτηρια ? Μπορω να τον ονομασω σαβουρα η θα πρεπει να νιωθω τυψεις μηπως αδικησω καποιον ?

Εγώ ποτέ δεν θα τον χαρακτήριζα σαβούρα. Αν δεν ξέρω τίποτα σχετικό και μου δείχνουν μια εικόνα μόνο, θα πω ότι ταιριάζει με το προσωπικό μου γούστο ή όχι. Δεν θα τον πω σαβούρα για τους λόγους που έχω αναφέρει και προηγουμένως.

Δημοσ.

Δεν ήθελα να γράψω τίποτα σε αυτό το θρεντ, αλλά τελικά δεν κρατήθηκα.

Το μόνο που θέλω να πω σε όσους λένε μια ιδιοφυΐα σαβούρα επειδή δεν τους αρέσει (ο απόλυτος φασισμός) είναι το εξής:

 

Ο Πικάσο μεγαλούργησε την ίδια εποχή με τον Αϊνστάιν. Οι 2 αυτοί άνθρωποι αποτελούν ίσως τις μεγαλύτερες προσωπικότητες στο αντικείμενό τους για τον 20ο αιώνα. Οι ανακαλύψεις τους ήταν απολύτως ριζοσπαστικές για την εποχή και έφεραν τον κόσμο ένα βήμα πιο μπροστά. Ίσως σας φαίνεται περίεργο ότι αυτά τα 2 μυαλά έβλεπαν τον κόσμο με το ίδιο μάτι. Έπαιζαν με τις έννοιες του χώρου και του χρόνου αλλά σε διαφορετικά επίπεδα. Έχουν γραφτεί πάρα πολλά βιβλία που αναφέρονται σε αυτή τη σχέση, που αποδεικνύουν ότι η μελέτη του χρόνου ήταν αυτό που καθόρισε τον 20ο αιώνα σε όλα τα επίπεδα, καθώς και το γεγονός ότι η επιστήμη και η τέχνη -κάθε μορφής τέχνη- είναι οι 2 όψεις του ίδιου νομίσματος, εφόσον από την μια η τέχνη μας δείχνει τις ανησυχίες, τις ανασφάλειες και τις αλήθειες της κάθε εποχής με έναν τρόπο που εκφράζει τον δημιουργό και χαρακτηρίζει την εποχή του και την κοινωνία του, ενώ από την άλλη η επιστήμη αναγνωρίζει αυτές τις ανησυχίες και ψάχνει να βρει απαντήσεις. Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα, και δεν πιστεύω να υπάρχει κανείς εδώ μέσα που να πιστεύει ότι επειδή σήμερα υπάρχει ο Stephen Hawking, ο Αϊνστάιν ήταν σαβούρα.

 

Όσο για τον συγκεκριμένο πίνακα, θα συμφωνήσω απόλυτα με την Yin, ούτε εμένα μου άρεσε και πρόλαβα και τον είδα και από κοντά. Πιθανότατα ήταν όντως μια απλή σπουδή του, έτσι και αλλιώς είχε φτιάξει άπειρα πορτρέτα της συγκεκριμένης γυναίκας, πολλά πολύ καλύτερα από το συγκεκριμένο. Η διαφορά είναι ότι αυτό το πορτραίτο το είχε αφιερώσει στον Ελληνικό λαό γι αυτό και ήταν ξεχωριστό από τα άπειρα άλλα που υπάρχουν ανά τον κόσμο, και αυτός ήταν και ο λόγος που κλάπηκε.

 

Όσο για τον Πικάσο, κάθε άνθρωπος, κάθε καλλιτέχνης, δεν χαρακτηρίζεται από ένα σημείο, αλλά από ολόκληρο το έργο της ζωής του. Εφόσον λοιπόν εσείς που λέτε ότι ο Πικάσο ήταν απατεώνας, έχετε μελετήσει το έργο της ζωής του καλλιτέχνη καταλήξατε στο συμπέρασμα ότι δεν σας αρέσει, με γεια σας με χαράς σας. Κανένα έργο δεν είναι αντικειμενικά ωραίο. Αυτό όμως δεν σημαίνει, ότι μια μεγαλοφυΐα όπως ο Πικάσο, που κατάφερε να πιάσει τον παλμό της εποχής του και να μας δείξει την πραγματικότητα του τότε κόσμου με τον δικό του, μοναδικό τρόπο, είναι απατεώνας.

Δημοσ.

Ρε μην μπλέκετε την τέχνη με την μουσική. Η μουσική είναι σε μεγάλο βαθμό (πολύ μεγαλύτερο από τη ζωγραφική) ψυχαγωγία. Δεν είναι το ίδιο.

Δημοσ.

Ναι αλλα δεν μου απαντησες .Αν ενας πινακας , ενος αγνωστου νεου καλλιτεχνη πχ , δεν εχει υπογραφη.Τι κανεις ? Αναγκαζεσαι να βρεις ''αντικειμενικα'' κριτηρια ? Μπορω να τον ονομασω σαβουρα η θα πρεπει να νιωθω τυψεις μηπως αδικησω καποιον ? Η θα πρεπει να νιωθω σεβασμο μονο και μονο επειδη ειναι..Τεχνη (ποσο μαλλον αν ειναι τοποθετημενος σε γκαλερι )

Τι εννοεις; Αν σου αρεσει εσενα που εισαι ασχετος απο τεχνη η οχι; Εσενα μπορει να σου αρεσει και ενας σχετικος να τον σιχενεται. Αντιστοιχα υπαρχουν τραγουδιστες που εχουν κανει καριερες η ηθοποιοι και οταν τους ακουει καποιος ειδημων με την μουσικη θελει να αυτοκτονησει . Πχ την Βουγιουκλακη ποσοι την λεγαν αταλαντη; Και ομως με τα νιαου, νιαου ηταν εθνικη σταρ για χρονια..δεν τα ελεγε ομως η κοπελα, κακα τα ψεματα. Την βλεπεις δεν μιλαει νιαουριζει στις ταινιες. Αυτο ομως τοτε αρεσε.Αρα αν εσενα ο πινακας σου αρεσει , σου αρεσε..

Δημοσ.

Σόρρυ, τούτο 'δω:

 

 

 

Και με τον κώλο του να το είχε ζωγραφίσει πάλι μεγαλοφυές θα το θεωρούσα. All the more βασικά, αν το είχε ζωγραφίσει με καμιά τέτοια τεχνική.

 

 

yet again,you missed the point.

Oταν το εκανε αυτο πουλαγε το brand name του,οχι την τεχνη του.

και ο αλλος μετα επαιρνε τον πινακα και ελεγε "ψψψψψ εχω εναν Νταλι,τι εκανε παλι ο τυπος"

και αν εσυ μετα πηγαινες σπιτι του για επισκεψη,εβλεπες τον πινακα και του λεγες,"μα ειναι μαπα ο πινακας δεν μου αρεσει καθολου",θα σου ελεγε:

"εισαι αμορφωτος δεν ξερεις τι σου γινεται.βλεπεις εχει την υπογραφη του Νταλι,τον εκανε αυτος.

αρα ειναι καταπλητκος πινακας,no matter what"

 

see my point? ενας ελιτισμος της πλακας.

 

βασικα δεν θα μου εκανε εντυπωση αν τον πινακα που κλεψανε,τον ειχε κανει ο Πικασο ενω εχεζε.

και αυτον τον πινακα που εκανε καποιος ενω εχεζε,δαπαναει τωρα το κρατος resources τοσο για να τον φυλαει οσο και για να βρει τους κλεφτες του.

:mrgreen:

 

Οι 2 αυτοί άνθρωποι αποτελούν ίσως τις μεγαλύτερες προσωπικότητες στο αντικείμενό τους για τον 20ο αιώνα

 

Ξεχασες τον Φρουντ.

Δημοσ.

yet again,you missed the point.

 

 

 

Ξεχασες τον Φρουντ.

 

Ή απλά σχολιάζω. Γενικά, άραξε, δεν είσαι τόσο δυσνόητος όσο νομίζεις.

Δημοσ.

Ξερω εκ των προτέρων οτι θα μετανιώσω για το ποστ.

 

 

 

Κίλικ.

Προσπάθησε να δεις τον πίνακα κυβιστικά.

Τί σημαίνει αυτό;

Ο Κυβισμός είναι ενα κίνημα που ξεκίνησε από τον Πικάσο και το Μπρακ.

Τι σύλληψη λοιπόν είχαν τα τυπάκια;

Να βλέπεις το αντικείμενο μέσα από πρίσματα. Επίσης ταυτόχρονα από διαφορετικές μεριές.Έτσι καταργείται ο χώρος, και οδηγεί τις φορμες να συγχέονται με το χώρο.

Υπάρχει έντονη αφαίρεση ωστε να φτάνεις στα δομικά στοιχεία του παρουσιαζόμενου αντικειμένου.

Επίσης η φόρμα επαναλαμβάνεται, ωστε να φαίνεται οτι υπάρχει κίνηση.

 

Για να καταλάβεις καλύτερα την επίδραση, δες το βίντεο της γκουερνικα 3d που ποσταραν στις πρωτες σελίδες και προσπάθησε όσο κουνιέται η κάμερα να βλέπεις τις διαφορετικές όψεις του ίδιου αντικειμένου.

Δημοσ.

Να εχεις διαβασει για να αποφασισεις τελικα αν σου αρεσει το κεφαλι η οχι.Να διαβασεις την ιστορια ενος συγκροτηματος για να αποφασισεις αν σου αρεσει ενα τραγουδι

Εδώ θα συμφωνήσω και εγώ yin. Στα υπόλοιπα συμφωνούμε.

Ένας πίναξ δεν είναι κομμάτι του παζλ των ιδεών του ζωγράφου. Μπορεί και να είναι αλλά δεν είναι ο στόχος ενός έργου τέχνης και δεν πρέπει να είναι.

Στέκεται από μόνος του και είναι κάτι το προσωπικό για τον καθένα ξεχωριστά.

Ο ζωγράφος (ο αρτίστας και όχι ο δημοσιοσχεσίστας) προσπαθεί να περάσει ένα μήνυμα στον δέκτη χωρίς να δεσμεύει, κάθε άλλο μάλιστα.

Το αν γελάει η τσοκόντα λοιπόν ή όχι αφήνετε σε αυτόν που βλέπει το πίνακα.

Δημοσ.

Ενα έργο που εκτίθεται σε μια Εθνική Πινακοθήκη δεν είναι σαβούρα-είτε είναι Πικάσο ,είτε Τσαρούχης,είτε Γουναρόπουλος.

Αν το συγκεκριμένο έργο σου το δείχνανε χωρίς να σου πούνε ότι είναι Πικάσο, και σου ζητούσαν να βρεις το ζωγράφο,τι θα σου περνούσε από το μυαλό;

Δεν είναι από τα πολύ γνωστά έργα του,αλλά έχει την προσωπική του σφραγίδα.Το συγκεκριμένο έργο κάποιο το θεωρούν σύνθεση.Είναι ένα πορτραίτο της γυναίκας το 1939 και το λέω αυτό γιατί η τέχνη δεν είναι αποκομμένη από τον χρόνο και τα όσα συμβαίνουν.Εχουμε τον εμφύλιο στην Ισπανία,το ξεκίνημα του 2ου παγκόσμιου πολέμου.Θλίψη,παραλογισμός,θάνατος.

Ο Πικάσο είχε πει"δεν ζωγραφίζω αυτό που βλέπω αλλά αυτό που σκέφτομαι"και αυτό το πορτραίτο δείχνει τον άνθρωπο-ζώο όπως τον βίωνε την περίοδο εκείνη.

Αν διέθετες λίγο χρόνο να διαβάσεις στο λινκ που σου έδωσα θα σου είχαν λυθεί οι απορίες.

Σε ότι αφορά το έλλειμμα παιδείας-εγώ το ανέφερα-επιβεβαιώθηκε από τον τρόπο που με αντιμετώπισες.

Είναι απίστευτο,ζούμε σε μια χώρα σπαρμένη με μνημεία,μουσεία,απογειώσαμε την τέχνη και σήμερα δεν την αναγνωρίζουμε.Δεν έχει να κάνει με την μόρφωση αλλά με τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο.

Σε ένα τεύχος του περιοδικού "αρχαιολογία"είχα διαβάσει κάτι που μου είχε κάνει εντύπωση.Την περίοδο της Τουρκοκρατίας χωρικοί τυλίγανε με κουρέλια αγάλματα,επιγραφές και ότι άλλο μπορούσανε για να τα σώσουν από τους Τούρκους που τα κάνανε ασβέστη Τα θάβανε σε πηγάδια και λάκκους.Τα βρήκαν οι αρχαιολόγοι και μπορείς εσύ σήμερα να τα δεις στο μουσείο.Αμόρφωτοι αλλά με απίστευτη αίσθηση ευθύνης και σεβασμού και στο παρελθόν και στο μέλλον.Αυτό είναι παιδεία.

Δημοσ.

Ρε μην μπλέκετε την τέχνη με την μουσική. Η μουσική είναι σε μεγάλο βαθμό (πολύ μεγαλύτερο από τη ζωγραφική) ψυχαγωγία. Δεν είναι το ίδιο.

 

Δεν θα συμφωνησουν ολοι μαζι σου.Θα το ακουσουν το κομματι ξανα και ξανα μεχρι να τους ''μιλησει'' η να νομιζουν οτι τους μιλησε για να νιωσουν καλυτερα που ''καταλαβαν'' και αυτοι πια. (σε κλασσικη και jazz θα το συναντησεις συχνοτερα :-D )

:D

Δημοσ.

Ενα έργο που εκτίθεται σε μια Εθνική Πινακοθήκη δεν είναι σαβούρα-είτε είναι Πικάσο ,είτε Τσαρούχης,είτε Γουναρόπουλος.

Αν το συγκεκριμένο έργο σου το δείχνανε χωρίς να σου πούνε ότι είναι Πικάσο, και σου ζητούσαν να βρεις το ζωγράφο,τι θα σου περνούσε από το μυαλό;

Δεν είναι από τα πολύ γνωστά έργα του,αλλά έχει την προσωπική του σφραγίδα.Το συγκεκριμένο έργο κάποιο το θεωρούν σύνθεση.Είναι ένα πορτραίτο της γυναίκας το 1939 και το λέω αυτό γιατί η τέχνη δεν είναι αποκομμένη από τον χρόνο και τα όσα συμβαίνουν.Εχουμε τον εμφύλιο στην Ισπανία,το ξεκίνημα του 2ου παγκόσμιου πολέμου.Θλίψη,παραλογισμός,θάνατος.

Ο Πικάσο είχε πει"δεν ζωγραφίζω αυτό που βλέπω αλλά αυτό που σκέφτομαι"και αυτό το πορτραίτο δείχνει τον άνθρωπο-ζώο όπως τον βίωνε την περίοδο εκείνη.

Αν διέθετες λίγο χρόνο να διαβάσεις στο λινκ που σου έδωσα θα σου είχαν λυθεί οι απορίες.

Σε ότι αφορά το έλλειμμα παιδείας-εγώ το ανέφερα-επιβεβαιώθηκε από τον τρόπο που με αντιμετώπισες.

Είναι απίστευτο,ζούμε σε μια χώρα σπαρμένη με μνημεία,μουσεία,απογειώσαμε την τέχνη και σήμερα δεν την αναγνωρίζουμε.Δεν έχει να κάνει με την μόρφωση αλλά με τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο.

Σε ένα τεύχος του περιοδικού "αρχαιολογία"είχα διαβάσει κάτι που μου είχε κάνει εντύπωση.Την περίοδο της Τουρκοκρατίας χωρικοί τυλίγανε με κουρέλια αγάλματα,επιγραφές και ότι άλλο μπορούσανε για να τα σώσουν από τους Τούρκους που τα κάνανε ασβέστη Τα θάβανε σε πηγάδια και λάκκους.Τα βρήκαν οι αρχαιολόγοι και μπορείς εσύ σήμερα να τα δεις στο μουσείο.Αμόρφωτοι αλλά με απίστευτη αίσθηση ευθύνης και σεβασμού και στο παρελθόν και στο μέλλον.Αυτό είναι παιδεία.

 

η δικια μας τεχνη ειναι ποιο ομορφη ομολογουμενος :ρ

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...