Προς το περιεχόμενο

Pro Evolution Soccer 2013 [Consoles]


aslanG7

Προτεινόμενες αναρτήσεις

παιδια, μεχρι στιγμης δεν εχω δει κανεναν να μιλαει για βελτιωση ή μη των τερματοφυλακων. Να σας θυμισω οτι στο PRO 2012 , οταν σου εβγαινε ο αλλος τετ α τετ και παταγες το ΤΡΙΓΩΝΟ για να βγαλεις τον τερμα, αυτος εκανε ΠΑΝΤΑ οπου να ναι εξοδο.

 

Αυτο εχει φτιαξει;

αποτι παρατηρισα εγω με καποια ματσακια που εκανα εγω εχουν βελτιωσει τις αποκρουσεις δλδ δεν τρως τοσο ευκολα γκολ οσο μεχρι το περσινο προ, βγηκε 3-4 φορες μεσα στην μεγαλη περιοχη ο αντιπαλος εκανε σουτ και εκει που ειπα παει το ρουφιξα τσουπ απλωνε το χερι και απεκτουε, τωρα μην πω καλυτερα για τις εξοδους γιατι ειναι απογουτευση, εγω πλεον το εχω παρει χαμπαρι οτι στην KONAMI ποτε δεν προκειτε να το φτιαξουν αυτο, καλυτερα να κρατησεις τον τερμα στην εστια του παρα να κανεις εξοδο, απαξ και εκανες εξοδο μπηκε γκολ.

 

αλλα σε γενικα πλαισια ναι εχει βελτιωθει το προ σε σχεση με το περσινο, φετος παιζω ανετα ρε παιδι μου, εχει καποια ουσια το παιχνιδι, περισυ μονο και μονο που το εβλεπα δεν αντεχα.αυτο που παρατηρισα εγω ειναι οτι βγαινουν πολλες καρτες, δλδ καθε τακλινγκ και κιτρινη καρτα, εχει γενικα πολυ ευκολα σφυριγματα, και το αλλο που μου την σπαει ειναι οτι βρισκεις κενο χορο πχ απο την δεξια πλευρα εχωντας την μπαλα με το δεξι εξτρεμ σου και πας να κανεις κουρσα για να πας για μια σεντρα ε στα 10m πισω σου να ειναι ο αντιπαλος παιχτης δεν υπαρχει περιπτωση να μην σε φτασει (μιλαω παντα για κανονικους παιχτες και οχι μηχανακια οπως messi,ronaldo,robben,lenon,walkcot κλπ).

 

Ξεκινησα και το ML Online σημερα και τα πηγα απατα, στα 4 πρωτα ματς 3 ηττες και στο 4ο απτα νευρα μου εσκασα μια μπουνια στο ρουτερ επεσε κατω και κολλησε οποτε χρεωθηκα και αυτο σαν ηττα. :/

Παντα εβρισκε τροπο το προ να μου αναιβαζει το αιμα στο κεφαλι με το παραμικρο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 215
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

ρε παιδες να ρωτησω απ τις μεταγραφες του καλοκαιριου οντως δεν εχει παρα ελαχιστες η μου φερε καμοια περιεργη εκδοση ο θειος.δηλαδη μου κανει εντυπωση να μην ειναι ο Καθορλα στην Αρσεναλ ας πουμε η ο Ροντγουελ στην Σιτυ που εγιναν σχετικα νωρις κ οχι προς το τελος οπως ο Βαν Περσι η ο Χαλκ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ρε παιδες να ρωτησω απ τις μεταγραφες του καλοκαιριου οντως δεν εχει παρα ελαχιστες η μου φερε καμοια περιεργη εκδοση ο θειος.δηλαδη μου κανει εντυπωση να μην ειναι ο Καθορλα στην Αρσεναλ ας πουμε η ο Ροντγουελ στην Σιτυ που εγιναν σχετικα νωρις κ οχι προς το τελος οπως ο Βαν Περσι η ο Χαλκ

 

δυστυχως οπως καθε χρονο η αγαπημενη μας ΚΟΝΑΜΙ εχει τις μεταγραφες σχεδον που εχουν γινει μεχρι τα μεσα καλοκαιριου.....μετα βγαζουν ενα update που εχει και τις υπολοιπες μεχρι το τελος του καλοκαιριου

ετσι και στο 2013 θα βγει ειπανε update μεσα στον οκτωμβρη αν δε κανω λαθος....

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πήρε εχθές ένας φίλος και δεν ξέραμε πως να βάλουμε πρωτάθλημα να παίξουμε. Ξέρετε πρωτάθλημα με 3 ομάδες.

Στο pes 2012 το βάζαμε μέσα το την κοινότητα... Στο καινουργιο πως μπαίνει?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Pro Evolution Soccer 2013 Review

 

 

Όταν μια ομάδα δεν πάει καλά, πολλές φορές αντί ο πρόεδρος να κλείσει μεγάλες μεταγραφές, αλλάζει τον προπονητή, ρίχνει το φταίξιμο σε αυτόν, η ψυχολογία της ομάδας αλλάζει και τα πρώτα αποτελέσματα έρχονται. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και στην Konami. Στην περίπτωση του Pro Evolution Soccer, τα τελευταία χρόνια δεν θα μπορούσαν παρά να θεωρηθούν “πέτρινα” με την έννοια του ότι σε κάθε έκδοση οι γκάφες των developers διαδέχονταν η μία την άλλη. Στο PES 2010 είχαμε λάθη στις πάσες, στο PES 2011 στις διαιτητικές αποφάσεις και μόλις πέρυσι στους τερματοφύλακες. Ως εκ τούτου, ο Shinji 'Seabass' Takatsuka κρίθηκε “λίγος” και ο Masuda Kei τον αντικατέστησε στην κορυφή, κατεβάζοντάς τον μία βαθμίδα κάτω. Με 10 χρόνια εμπειρία στο Pro και 14 στην Konami, ο Kei έφερε στο προσκήνιο αρκετές φρέσκες ιδέες.

 

Απ’ την άλλη, δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια “ο πρόεδρος” (η Konami δηλαδή) δεν θέλει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Τα πρωταθλήματα είναι μόλις επτά, οι servers αντιμετωπίζουν προβλήματα και οι προγραμματιστές που επιμελούνται την μηχανή γραφικών δεν έχουν καταφέρει να αποτυπώσουν σωστά τα animations. Κι όμως, με το Pro Evolution Soccer 2013, η Konami έβαλε στόχους. Αλλάζει για πρώτη φορά ουσιαστικά το online mode εξαλείφοντας το lag, αποκτά δικαιώματα για δυνατά μουσικά κομμάτια και –όπως ανακοίνωσε από φέτος τον Μάιο- στην επόμενη έκδοση θα χρησιμοποιήσει πιθανότητα την Fox Engine του Hideo Kojima.

 

pes2013-1.jpg

 

 

Εδώ και μία εβδομάδα το GameWorld έχει στα χέρια του το νέο Pro και το εξετάζει εξονυχιστικά. Ως gameplay η πρώτη εντύπωση είναι σαφώς καλύτερη, αλλά μετά από μερικές ώρες παιχνιδιού τα γνωστά “φαντάσματα” του παρελθόντος κάνουν την εμφάνισή τους. Τα animations δεν έχουν εξελιχθεί, η ανταπόκριση κινήσεων καθιστά το gameplay αργό κι όμως αυτό το “μαραφέτι” συνεχίζει να μας διασκεδάζει. Το πολυδιαφημισμένο νέο χαρακτηριστικό του PES 2013 είναι το ProActive ID, βάση του οποίου οι κινήσεις συγκεκριμένων παικτών παγκόσμιας κλάσης είναι ξεχωριστές και διακρίνονται εμφανώς σε σχέση με τους υπόλοιπους. Η Konami εδώ επένδυσε, αν και –όπως έχω ξαναγράψει πολλάκις με διαφορετικό τρόπο- η στρατηγική της θυμίζει ότι έχει ρετιρέ πολυτελείας με τζάκι και τζακούζι, αλλά τα θεμέλια του κτιρίου έχουν ραγίσει.

 

Ομάδες και modes

Όπως είχε ανακοινωθεί εδώ και μήνες, η Konami δεν προχώρησε ούτε φέτος σε αγορά δικαιωμάτων για περισσότερα πρωταθλήματα. Η μόνη ευχάριστη έκπληξη είναι η ύπαρξη του Βραζιλιάνικου πρωταθλήματος σε όλα τα modes (φιλικό, Master League, Become a Legend, Online και φυσικά Copa Libertadores). Από εκεί και πέρα, συναντάμε τις γνωστές εθνικές ομάδες, 20 αγγλικούς συλλόγους με ψεύτικα ονόματα (εκτός από Manchester United, 20 γαλλικούς, 20 ιταλικούς, 18 ολλανδικούς, 20 ισπανικούς, 16 πορτογαλλικούς με τέσσερα πραγματικά ονόματα και τα υπόλοιπα ψεύτικα, δύο λίγκες με ψεύτικες ομάδες 26 ακόμη ευρωπαϊκούς συλλόγους μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και φέτος οι ΑΕΚ, Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός και ΠΑΟΚ.

 

 

 

Στα modes συναντάμε κάτι το παράδοξο. Ναι μεν διατηρούνται οι φιλικοί αγώνες, οι διοργανώσεις και το Football Life, αλλά τα online modes έχουν ενσωματωθεί στο Match (Αγώνες) και την Διοργάνωση (Competition), για όσους θέλουν να παίξουν online φιλικό και Master League Online αντίστοιχα. Στη διοργάνωση επιστρέφει το Konami Cup, το οποίο απουσίαζε πέρυσι και σας ανάγκαζε να στήσετε ένα δικό σας κύπελλο με συλλόγους μέσω του Community. Από εκεί και πέρα, το Champions League και το Copa Libertadores δηλώνουν για άλλη μια χρονιά παρών.

 

Εκεί όπου οι ιάπωνες είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως είναι στο localization. Η έκδοση που παίξαμε ήταν η ελληνική. Τα μενού του παιχνιδιού εξακολουθούσαν να έχουν κάποιες λανθασμένες μεταφράσεις, ενώ για άλλη μια χρονιά δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής αγγλικής γλώσσας, παρά μόνο γερμανικής, ιταλικής και ισπανικής. Δεν νομίζω να κόστιζε κάτι να μπει και η αγγλική γλώσσα ως εναλλακτική. Κι αυτό είναι ένα αίτημα που ίσως έχουν κι άλλες χώρες πέραν της Ελλάδας. Απλά ο λόγος ήταν καθαρά εμπορικός, δηλαδή να μην μπορεί κάποιος λιανέμπορος να εισάγει το Pro από το εξωτερικό και να το πουλήσει φθηνότερα με όλες τις γλώσσες διαθέσιμες..

 

pes2013-2.jpg

 

 

ProActive ID: Κάντο όπως ο Ρονάλντο

Ο σούπερ σταρ της Ρεάλ Μαδρίτης δεν φιγουράρει μόνο στο εξώφυλλο, αλλά και στο intro του παιχνιδιού, όπως επίσης και στην παρουσίαση του Champions League mode. Ο Λίονελ Μέσσι της Μπαρτσελόνα μετακόμισε στο Fifa κι ο…κλαψιάρης έμεινε μόνος του. Η μήπως όχι;

 

Με το ProActive ID η Konami αποφάσισε να συνεργαστεί με πολλούς μεγάλους ποδοσφαιριστές παγκοσμίως, ώστε να καταγράψει πλήρως τις κινήσεις τους και να τις αποτυπώσει στο παιχνίδι. Υπάρχουν 70 ξεχωριστά PlayerIDs που διαχωρίζουν τελείως τις κινήσεις των ισάριθμων ποδοσφαιριστών από όλους τους υπόλοιπους. Ο Silva της Manchester City, ο Ibrahimovic της Paris St. Germain και ο Rooney της Manchester United είναι μόνο ένα μικρό δείγμα του πόσο έχουν εμβαθύνει οι developers σε αυτόν τον τομέα. Πέρα από το στυλ παιχνιδιού, το κοντρόλ ή το σουτ, οι παίκτες αυτοί έχουν και τις ικανότητες των πραγματικών ποδοσφαιριστών που τους δίνουν σαφώς ένα ξεχωριστό πλεονέκτημα.

 

Training

Η προπόνηση έχει υποστεί επίσης ολοκληρωτικές αλλαγές, καθώς σας βάζει στη διαδικασία να ολοκληρώσετε μια σειρά ασκήσεων που σας παρουσιάζονται εν μέσω οδηγών. Οι ασκήσεις αυτές περιλαμβάνουν πάσες, ντρίπλες, σουτ, 1-2 μεταβιβάσεις και σταδιακή εκμάθηση των κινήσεων, που ξεκινούν από απλές και εξελίσσονται σε σύνθετες για κάθε κατηγορία. Η προοδευτική εκμάθηση εφαρμόζεται από επαγγελματίες προπονητές κι αυτό σας το διαβεβαιώνω από πρώτο χέρι, την εποχή που έδινα εξετάσεις για το δίπλωμα της ΕΠΟ.

 

pes2013-3.jpg

 

 

Στην εφαρμογή των ασκήσεων υπάρχουν ωστόσο ορισμένες παραλείψεις. Καταρχήν οι επεξηγήσεις παρουσιάζονται ενίοτε σύνθετα, κάτι που θα δυσκολέψει τους αρχάριους. Επιπλέον, η πρόοδός σας δεν αποθηκεύεται, οπότε αν σε μια ομάδα τριών ασκήσεων «κολλήσετε» προς το τέλος και βγείτε στο βασικό μενού, τότε θα χρειαστεί να επαναλάβετε τις ασκήσεις από την αρχή.

 

Gameplay

Ο χειρισμός του PES 2013 έχει την ίδια εικόνα με τα προηγούμενα χρόνια. Τα animations των ποδοσφαιριστών έχουν βελτιωθεί μόλις κατά 10-20%, καθώς παραμένουν και φέτος στην λογική της αργής ανταπόκρισης των κινήσεών σας. Το Teammate Control του PES 2012, με το οποίο ελέγχατε τους συμπαίκτες σας με το δεξί analog stick διατηρείται και φέτος, ενώ μια νέα προσθήκη του PES 2013 θα συζητηθεί πολύ. Πρόκειται για τις χειροκίνητες μεταβιβάσεις και συγκεκριμένα για το manual passing και το manual shooting.

 

Όπως ξέρετε ήδη, η ακρίβεια της πάσας επηρεάζεται από την ατομική ικανότητα κάθε παίκτη, ενώ η ταχύτητά της λιγότερο από την ικανότητα και περισσότερο από το πόσο κρατάτε πατημένο το αντίστοιχο κουμπί. Αυτό το μειονέκτημα προσπαθεί να εξαλείψει το manual passing. Τώρα μπορείτε να δώσετε μη αυτόματες πάσες, δηλαδή να οδηγήσετε την μπάλα ακριβώς στο σημείο που θέλετε. Αυτό γίνεται κρατώντας πατημένο το L2/LT και στη συνέχεια πατώντας την πάσα. Πρακτικά η κίνηση αυτή καθυστερεί ακόμη το gameplay (γιατί η πάσα θα φύγει με μεγαλύτερη καθυστέρηση) ενώ το βελάκι μεταβίβασης (αν δεν απενεργοποιηθεί) είναι δυστυχώς εμφανές και στο online mode, κάτι που προδίδει τις προθέσεις των παικτών.

 

Με παρόμοιο τρόπο μπορείτε να δώσετε μακρινές μπαλιές, προωθημένες πάσες ή ακόμα και σουτ. Το τελευταίο είναι must αν βρεθείτε τετ-α-τετ με τον αντίπαλο τερματοφύλακα κι έχετε περιορισμένο οπτικό πεδίο. Αλλά στις υπόλοιπες περιπτώσεις δεν θα έχετε την άνεση να σκεφτείτε που θα στείλετε την μπάλα. Κάτι ακόμα που πρέπει να αναφέρουμε είναι ότι στο manual passing πολλές φορές οι συμπαίκτες σας αποφεύγουν την μπάλα γιατί πιστεύουν ότι δεν προορίζονται για αυτούς. Το ίδιο θα συμβεί (ακόμα και στις απλές πάσες) αν βάλετε λίγο παραπάνω δύναμη απ’ το συνηθισμένο. Θα νομίζουν ότι οι μπάλα προορίζεται για τον μακρινό συμπαίκτη τους κι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ο αντίπαλός σας να την κλέψει άνετος.

 

pes2013-4.jpg

 

 

Η αμυντική λειτουργία έχει επίσης αλλάξει σημαντικά στο PES 2013. Κρατώντας πατημένη την πάσα, μπορείτε να αμυνθείτε σε απόσταση ασφαλείας απ’ τον κάτοχο της μπάλας και να τον κόψετε την κατάλληλη στιγμή με το R1/RB. Η δυνατότητα αυτή δεν είναι διαθέσιμη ενώ τρέχετε, ένα θέμα στο οποίο θα πρέπει οπωσδήποτε να επιληφθούν οι developers. Κι αυτό διότι αν ο αντίπαλος επιθετικός τρέχει με την μπάλα στα πόδια, αν εσείς δεν τρέχετε και προσπαθείτε να κρατήσετε απόσταση τότε θα προσπεραστείτε πολύ εύκολα από τα πλάγια. Φέτος προστέθηκε επίσης και το τάκλιν, με διπλό πάτημα της πάσας. Μάλιστα υπάρχει μεγαλύτερη ακρίβεια ως προς τo collision detection, συνεπώς οι επαφές μεταξύ παικτών είναι άκρως ρεαλιστικές και το σύστημα πιο δίκαιο.

 

Στα κοντρόλ υπάρχει το πολυδιαφημισμένο “Trap” με το οποίο «παγιδεύετε» την μπάλα ώστε να την ελέγξετε καλύτερα. Στην πράξη είδαμε όμως ότι η μπάλα δεν "μαγνητίζεται" από το παπούτσι σας. Κρατώντας το δεξί trigger υποτίθεται ότι την στοπάρετε (π.χ. με το στήθος) και στη συνέχεια την κατευθύνετε εκεί που θέλετε. Το σύστημα αυτό δεν λειτουργεί πάντοτε και δείχνει να χρειάζεται ακόμη πολλές βελτιώσεις. Αυτό που λειτουργεί θετικά είναι το Dynamic One-Two, καθώς το 1-2 παίζεται πλέον πολύ πιο εύκολα. Ενώ κρατάτε το L1/RB, δίνετε πάσα κι ο παίκτης που έδωσε την μπάλα κάνει κίνηση. Αυτό σας επιτρέπει να του στείλετε αμέσως μια προωθημένη μπαλιά κι έτσι να δημιουργήσετε πολύ έξυπνα κενούς χώρους.

 

Τα σουτ είναι φέτος λιγότερο arcade και δεν αυτοματοποιούνται όπως στο PES 2012. Η κλίση του σώματος, η ικανότητα του παίκτη και κυρίως το σημείο που στοχεύετε έχει πλέον μεγαλύτερη αξία. Το manual shooting όπως προείπαμε θα πρέπει να προτιμάται στα ένας με έναν με τον γκολκίπερ, ενώ με διπλό πάτημα του σουτ μπορείτε να δώσετε φάλτσο στην μπάλα. Οι κεφαλιές αξίζει να σημειωθεί ότι δεν μπαίνουν με την χαρακτηριστική περυσινή ευκολία, είτε λόγω καλύτερης λειτουργίας των αμυντικών, είτε λόγω εξόδου των τερματοφυλάκων. Τέλος, για να κλείσουμε με το θέμα του χειρισμού, οι ντρίπλες είναι πιο εύκολες στην εκτέλεση (π.χ. με ένα R2/RT πατάτε την μπάλα χωρίς άλλο κουμπί), ενώ πέρα από τις κλασικές κινήσεις έχετε την δυνατότητα να περάσετε την μπάλα κάτω απ’ τα πόδια του αμυντικού, με το R1/RB, δεξί αναλογικό stick και στη συνέχεια R2/RT.

 

pes2013-5.jpg

 

 

A.I.

Στην τελική έκδοση του PES 2013, το έκτο επίπεδο δυσκολίας (Super Star) είναι πραγματική πρόκληση για οποιοδήποτε έμπειρο χρήστη. Επιθετικά η CPU κάνει σωστά τη δουλειά της. Έχει καλές μεταβιβάσεις, βρίσκει εύκολα κενούς χώρους και φροντίζει πάντοτε να βγαίνει στην πλάτη της άμυνας ακόμα και με 30άρες ή 40άρες μπαλιές, χωρίς να την “ζαλίζει” στα πλάγια όπως έκανε πέρυσι (με τις γνωστές γιόμες).

 

Αμυντικά θα αισθανθείτε ασφυκτική πίεση και θα χρειαστείτε πολύ καλή κυκλοφορία της μπάλας και γρήγορους εξτρέμ. Είναι εμφανές ότι η μηχανή του παιχνιδιού ξέρει να μαρκάρει φέτος πολύ καλύτερα και μάλιστα χρησιμοποιεί ενίοτε man 2 man στους επιθετικούς σας ώστε οι αντίπαλοι αμυντικοί να τους έχουν μονίμως υπό επίβλεψη και να μην τους ξεγελάτε όποτε τρέχουν να σας πιέσουν.

 

Οι τερματοφύλακες αντιδρούν φέτος πιο ρεαλιστικά, έχοντας επιτυχείς εκτινάξεις και σταθερές επεμβάσεις, σε αντίθεση με το PES 2012 όπου τις περισσότερες φορές είχαν κυριολεκτικά «μανταλάκια στα χέρια». Αυτό όμως δεν τους δικαιολογεί στις εξόδους τους, όπου θα τύχει κάποιες φορές να διώξουν την μπάλα με γροθιές σε απόσταση λίγων μέτρων ή να την «χαστουκίσουν» ενώ θα είχαν όλη την άνεση να την μπλοκάρουν. Δεν λείπουν βέβαια και οι πιο σοβαρές γκάφες, όπως τα γκολ από φάουλ 50 μέτρων μετά από αναπήδηση της μπάλας ή το να μην διώχνεται η μπάλα έγκαιρα μετά από πίσω πάσα αμυνόμενου. Αν σας τύχει κάτι τέτοιο μια φορά σε κρίσιμο ματς, μπορεί να σας αναγκάσει άνετα να κλείσετε την κονσόλα! Τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να αποβούν πραγματικά μοιραίες και δεν έχουν να κάνουν με την ατομική ικανότητα του τερματοφύλακα αλλά με λάθη της engine.

 

pes2013-6.jpg

 

 

Όσο για τις αποφάσεις των διαιτητών, εδώ η Konami μας τα χαλάει για άλλη μια χρονιά. Απ’ τη μία οι ρέφερι δίνουν σφυρίγματα που δεν το περιμένετε (κυρίως όταν παίρνετε πόδια και μπάλα μαζί), απ’ την άλλη κλείνουν τα μάτια σε τρανταχτές περιπτώσεις, όπως ανατροπή παίκτη με τάκλιν ή τράβηγμα απ’ τη φανέλα! Ναι μεν τηρούν τους κανόνες των κίτρινων και κόκκινων καρτών, αλλά ακριβώς επειδή είναι πολλές οι περιπτώσεις που τους ξεφεύγουν, το αποτέλεσμα είναι το γήπεδο να μετατρέπεται σε ρινγκ στους online αγώνες…κι όποιον πάρει ο χάρος!

 

Football Life

Το μενού που περιέχει το Master League και το Become a Legend, συνεχίζει να προσφέρει και φέτος την ιδανικότερη επιλογή για single-player παιχνίδι. Με τα όποια προβλήματα αυτή συνεπάγεται.

 

Αν οι παίκτες σας σέρνονται, τότε τους λείπει το “δολοφονικό ένστικτο”.

 

Στο Master League σας δίνεται εξ αρχής η επιλογή να αναλάβετε την ομάδα σας με τους πραγματικούς παίκτες της, κάτι που είχε αφαιρεθεί προσωρινά στο PES 2012. Θυμίζουμε ότι πέρυσι τέτοια εποχή, έπρεπε να ξεκλειδώσετε τους πραγματικούς παίκτες με 100 PES Points, κάτι που μας άφηνε όλους με την απορία έως ότου το ανακαλύψουμε!

 

Από εκεί και πέρα, το οικονομικό σύστημα είναι κακοσχεδιασμένο. Απ’ την πρώτη κιόλας σεζόν γίνεται υπολογισμός πληρωμής ετήσιων μισθών το μήνα Σεπτέμβριο. Δεν υπάρχουν μηνιαίες πληρωμές, ενώ μέσα σε μόλις δυο μήνες καλείστε να πληρώσετε όλους τους παίκτες για ένα έτος και να “αδειάσετε” το ταμείο σας! Η Konami όφειλε λοιπόν είτε να ορίσει τις πληρωμές ανά μήνα ώστε να προγραμματίσετε καλύτερα το μπάτζετ σας, είτε να τις πραγματοποιήσει στο τέλος της πρώτης σεζόν, για να έχετε κάποια χρήματα να κινηθείτε. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά πολύ σπάνια οι άλλες ομάδες θα ενδιαφερθούν για τους παίκτες σας, άρα δεν μπορείτε καν να εξοικονομήσετε χρήμα! Αν το μπάτζετ σας κριθεί αρνητικό, τότε η διοίκηση ξεπουλάει τους παίκτες που έχετε στην transfer list κι αν πάλι τα χρήματα δεν φτάνουν, τότε βάζει στο σφυρί τους μεγάλους σας παίκτες! Το αποτέλεσμα είναι την αμέσως επόμενη αγωνιστική η ομάδα σας να είναι αποδεκατισμένη.

 

pes2013-7.jpg

 

 

Στα μεταγραφικά υπάρχει για άλλη μια χρονιά η τάση των παικτών να μην θέλουν να έρθουν σε μικρομεσαίες ομάδες. Αν επιλέξετε ελληνικό σύλλογο, μην περιμένετε να κλείσετε ούτε καν παίκτες με 70-75 rating. Ο κάθε πικραμένος που συμμετέχει σε οποιαδήποτε μικρή ομάδα, θα προτιμήσει να κάτσει εκεί παρά να μπει στη διαδικασία οποιονδήποτε διαπραγματεύσεων, στις οποίες στην τελική δεν μπορείτε ποτέ να προτείνετε έναν στοιχειώδη μισθό. Highlight είναι οι εξωπραγματικές ομάδες νέων. Στον Παναθηναϊκό βρήκα ένα πουλέν 18 ετών κεντρικό αμυντικό με 81 rating. Απ’ τη πρώτη στιγμή που μπήκε ήταν ο καλύτερος όλων κι είχε όλους τους άλλους αμυντικούς να του…φέρνουν τα νερά! Αν θέλετε λοιπόν να κάνετε μεταγραφή, βολευτείτε με τις ακαδημίες σας και προτιμήστε την shortlist της Konami που περιλαμβάνει έτοιμες προτάσεις παικτών που σίγουρα θα έρθουν.

 

Δύο ακόμη αρνητικά που έρχονται να προστεθούν είναι οι τραυματισμοί και το loading. Για το πρώτο σκέλος, απλά θα σας πούμε ότι συνέβη το οξύμωρο του να χτυπάει ένας παίκτης σε κάθε αγωνιστική και μάλιστα στην προπόνηση και όχι μέσα στον αγώνα. Όσον αφορά στο loading, όχι μόνο έχει αυξηθεί αλλά επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο λόγω του autosave που διενεργείται όποτε βλέπετε το κεντρικό μενού. Τουλάχιστον μία σημαντική προσθήκη είναι το άμεσο αποτέλεσμα αγώνα, που υπολογίζει μέσα σε δευτερόλεπτα τον επόμενο αγώνα σας χωρίς να χρειάζεται να παίξετε.

 

Στο Become a Legend όπου πραγματοποιείτε καριέρα παίκτη δεν έχουμε ιδιαίτερες αλλαγές. Μέσα στον αγώνα έχουμε μια νέα πανοραμική κάμερα που σας δίνει την αίσθηση ότι βλέπετε το γήπεδο από αερόστατο, ενώ ο ποδοσφαιριστής που ελέγχετε λαμβάνει μπαλιές όταν πρέπει, χωρίς όμως να μπορεί να τις ζητήσει από τους συμπαίκτες του.

 

pes2013-8.jpg

 

 

Γενικά στο BAL θυμίζουμε ότι μπορείτε να προσλάβετε μάνατζερ και να κυνηγήσετε καριέρα σε μεγαλύτερο σύλλογο, να εγκαταλείψετε την ομάδα σας στα μέσα της σεζόν ή να εκμεταλλευτείτε τα νέα boost items. Πρόκειται για αντικείμενα τα οποία κερδίζετε όσο παίζετε online αγώνες και που αξιοποιούνται πάνω στον παίκτη σας. Για παράδειγμα, μία μπάλα προπόνησης για μακρινές πάσες, προσθέτει στον παίκτη σας τον ανάλογο πόντο. Αντίστοιχα ένα…τσαμπί μπανάνες του μειώνει την κόπωση για το επόμενο ματς.

 

Online

Μία πολύ σημαντική αλλαγή από φέτος είναι ο μηχανισμός λειτουργίας των online servers. Όταν επιλέξετε να συνδεθείτε για να παίξετε αγώνα (είτε φιλικό, είτε στο Master League Online), θα σας δοθεί αντίπαλος με χαμηλό ping, ώστε να μην έχετε καθόλου lag. Τέρμα πια οι «τηλεμεταφορές» των ποδοσφαιριστών και τα disconnections. Επιτέλους μπορούμε να απολαύσουμε το Master League Online με την ησυχία μας!

 

Όσο για εκείνους που ξενερώνουν για τον Α ή Β λόγο από έναν online αγώνα (π.χ. ο αντίπαλός τους στο MLO έχει παικταράδες ή θεωρούν ότι τους αδικεί η engine), με το πρώτο patch του PES 2013 που είναι διαθέσιμο από χθες, υπάρχει η επιλογή να εγκαταλείψετε τον αγώνα στο ημίχρονο. Νόμιμα και δίκαια, με τους πόντους να δίνονται στην αντίπαλη ομάδα, χωρίς να χρειάζεται να αποσυνδεθείτε ή να ρίξετε τον άλλο με DDOS Attack για να πάρετε τους πόντους του (ναι, σε εσάς τους hackers μιλάω).

 

pes2013-9.jpg

 

Η Konami δείχνει ότι φέτος πρόσεξε ιδιαίτερα το online mode, το οποίο εδώ που τα λέμε συμβάλει τα μέγιστα στην αντοχή ενός ποδοσφαιρικού game. Mπορείτε για παράδειγμα να αφήσετε αξιολόγηση προς τον αντίπαλό σας στο τέλος του ματς και να ορίσετε ψευδώνυμο για το προφίλ σας, το οποίο θα εμφανίζεται προς τον αντίπαλο χρήστη στην οθόνη εύρεσης αντιπάλου. Εκεί όπου η ιαπωνική εταιρεία έσφαλε είναι στο διαδικαστικό μέρος του να συνδεθεί κάποιος online. Στα PC απαιτείται το γνωστό Konami ID, ενώ τόσο στα PC όσο και στις κονσόλες, για να μπορέσετε να παίξετε με περισσότερους αντίπαλους θα πρέπει να ανοίξετε ports, πίνακες NAT, DMZ και τα συναφή. Όλα αυτά δεν γνωρίζουμε πόσα χρόνια ακόμα θα μας ταλαιπωρούν, αλλά μαζί με κάθε Pro θα πρέπει να παραδίδουν και μαθήματα… τεχνικού δικτύου ή tutorial για το πώς δουλεύει το portforwarding.com. Γιατί κακά τα ψέματα, οι περισσότεροι gamers δεν είναι γνώστες ή δεν γνωρίζουν πως θα βρουν αυτές τις πληροφορίες.

 

Τεχνικά σταθερό

Η ποιότητα γραφικών του Pro Evolution Soccer 2013 διατηρεί τα ίδια περυσινά επίπεδα. Τα animations των παικτών και ιδιαίτερα των τερματοφυλάκων, έχουν βελτιωθεί σημαντικά, τόσο με το motion capturing, όσο και με το Player ID, όπου κάθε παίκτης εκτελεί τις δικές του ξεχωριστές κινήσεις. Ειδικά οι τερματοφύλακες αποκρούουν ή σκύβουν και μπλοκάρουν την μπάλα, ακριβώς όπως οι επαγγελματίες πορτιέρο σε έναν αγώνα Champions League. Αυτό δείχνει ότι οι developers εμπιστεύτηκαν φέτος αξιόλογους ποδοσφαιριστές για την καταγραφή των κινήσεων, με κορυφαίο όλων φυσικά τον Cristiano Ronaldo.

 

pes2013-10.jpg

 

Στα πρόσωπα των παικτών, το bump mapping θα εξακολουθήσει και φέτος να είναι ανώτερο στο Pro Evolution Soccer 2013 σε σχέση με αυτό του Fifa 13, με μόνη εξαίρεση τις αντιδράσεις των ματιών που θα μπορούσαν να είναι πιο προσεγμένες. Όσο για τον σχεδιασμό των γηπέδων, πρόκειται για έναν τομέα που δεν δόθηκε ιδιαίτερο βάρος, καθώς τα textures των κερκίδων έχουν έντονο aliasing και οι φίλαθλοι στις εξέδρες είναι μόλις 4-5 χαρακτήρες που έχουν υποστεί copy-paste ώστε να «γεμίσει» το γήπεδο. Φυσικά, για άλλη μια φορά, αυτό έγινε ώστε να ελαφρύνει αρκετά η μηχανή γραφικών.

 

Οι σπορτσκάστερ…μαθαίνουν

Η περιγραφή αγώνα απ’ τους Χρήστο Σωτηρακόπουλο και Γιώργο Θαναηλάκη, συνεχίζει για τρίτη χρονιά, διατηρώντας όμως τόσο πολλές παύσεις στο σχολιασμό (όπου θα έπρεπε να αναφέρονται ονόματα παικτών) όσο και τα κλασικά λάθη του παρελθόντος. Φράσεις όπως “Τους χρειάζεται δολοφονικό ένστικτο” ή “Έχασαν τη μάχη αλλά όχι τον πόλεμο” καταντούν πλέον πολύ κλισέ. Σε αυτές βέβαια έρχονται να προστεθούν νέες ατάκες, όπως το “Έστειλε το σουτ στα περιστέρια” ή “Έπρεπε να σηκώσει το…κεφαλάκι του και να ψάξει για συμπαίκτη”! Οι fans των δύο σχολιαστών πραγματικά θα ενθουσιαστείτε απ’ τις νέες εμπνεύσεις τους.

 

 

 

Το θετικό είναι ότι η περιγραφή ακούγεται ομαλά, χωρίς να διακόπτει απότομα ο ένας σχολιαστής τον άλλο. Με απλά λόγια, αν κάποιος αρχίσει να μιλάει και διεξαχθεί μια φάση ώστε να χρειαστεί να τον διακόψει ο άλλος, τότε ο πρώτος θα χαμηλώσει ομαλά τον τόνο της φωνής του. Από εκεί και πέρα, θα έπρεπε σίγουρα να υπάρξουν περισσότερες περιγραφές στα ονόματα, κάτι που είναι ευθύνη της Konami. Για να γίνει σωστή δουλειά ίσως θα έπρεπε ο ίδιος ο Σωτηρακόπουλος με τον Θαναηλάκη να κάτσουν να παίξουν Pro και να δουν τα λάθη τους.

 

Στην επιλογή μουσικών κομματιών η Konami εκπλήσσει, καθώς έκλεισε πολλές σημαντικές μεταγραφές. Από το Ai se tu puego του Michel Telo που έχει κάνει πάταγο, μέχρι τον Rednek με το They Call Me που αντικατοπτρίζει την βρετανική mainstream, η μουσική θα καλύψει όλα τα γούστα. Το μόνο αρνητικό είναι ότι τα tracks είναι λίγα και καταντούν από ένα σημείο κι έπειτα επαναλαμβανόμενα.

 

pes2013-11.jpg

 

Τελικές εντυπώσεις

Ο σημαντικότερος λόγος για να αποκτήσετε το Pro Evolution Soccer 2013 εξακολουθεί να είναι το Master League Online και γενικά η βελτιωμένη online εμπειρία που αυτό προσφέρει και που για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς δεν έχει lag. Ο δεύτερος πιο σημαντικός λόγος είναι τα νέα Player IDs που κάνουν τους παίκτες παγκόσμιας κλάσης να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα “γατάκια”. Και με την προσθήκη του έκτου επιπέδου δυσκολίας (Super Star) κάθε guru του Pro θα βρει φέτος τον μάστορά του.

 

Στον αντίποδα όμως, ενώ η Konami προσπάθησε να αξιοποιήσει τον χρόνο της σωστά και να επενδύσει στις αδυναμίες της, στον τομέα του gameplay δεν κατάφερε να μας δώσει πραγματικά αυτό που θέλαμε. Τα σουτ και οι σέντρες μπορεί να έχουν μεγαλύτερο ρεαλισμό, όμως τα animations δεν δουλεύτηκαν καθόλου, καθότι αυτό γίνεται ήδη εν όψει του PES 2014 που αναμένεται με την Fox engine. Σε συνδυασμό δε με τις αργές μεταβιβάσεις, το gameplay εξακολουθεί να είναι αργό, ενίοτε και εκνευριστικό, ιδίως όταν οι διαιτητές θυμίζουν εποχές “παράγκας”. Επί της ουσίας πάντως, ο φετινός τίτλος αποτελεί πρόκληση, είναι πιο διασκεδαστικός από τον περυσινό, δείχνει σημάδια ανάκαμψης και συστήνεται ανεπιφύλακτα σε όλους τους πιστούς fans της σειράς που δεν θέλουν με τίποτα να την εγκαταλείψουν.

 

Θετικά:

- Το νέο ProActive ID

- Υψηλή A.I. στο έκτο επίπεδο δυσκολίας

- Χειροκίνητη πάσα και σουτ

- Η επιλογή μουσικών κομματιών

- Ομαλότατη διεξαγωγή online αγώνων

- Η βελτίωση της προπόνησης

 

Αρνητικά:

- Οι τερματοφύλακες συνεχίζουν να κάνουν γκάφες

- Η γνωστή αργή ανταπόκριση εντολών

- Άστοχες πάσες

- Απαιτούνται περισσότερα πρωταθλήματα

- Λάθη στις αποφάσεις διαιτητών

 

 

Βαθμολογία

Γραφικά: 8.5

Ήχος: 8

Gameplay: 7.5

Αντοχή: 8.5

Γενικά: 8.2

 

Απολαυστικό όσο λίγα, αργό όσο κανένα.

 

Μάνος Γρυπάρης

 

Πηγή: Gamewolrd.gr

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλάδη εγω που ηθελα να το παρω κυριως για να παιζω πρωταθληματακια με φιλους δεν μπορω?

Αν ειναι ετσι μενω με το ντεμο που ειναι και τσαμπα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλάδη εγω που ηθελα να το παρω κυριως για να παιζω πρωταθληματακια με φιλους δεν μπορω?

Αν ειναι ετσι μενω με το ντεμο που ειναι και τσαμπα.

 

αφου λεει με το konami cup

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να κάνω μια ερώτηση, για τεχνικό θέμα αφορά. έχω την τηλεόραση lg47lm620s και χθές σύνδεσα το ps3 και σαν πρώτο παιχνίδι για να την εγκαινιάσω έβαλα το pro13. μου έβγαλε αυτόματα ρυθμιση για 1080p και οτι αναγνωρίζει 3d gaming. ξεκίνησα να παίξω 2-3 ματσάκια και το πρόβλημα που έχω ειναι οτι στις μακρινές μπαλιές,πάσες απο τον τερματοφύλακα η απο φάουλ η μπάλα στον αέρα πηγαίνει σε slow motion για λίγο και μετα συνεχίζει κανονικά, για λίγο το κάνει και με τους παίκτες το slow motion. δοκίμασα να βάλω και άλλη ανάλυση όπως 720p και εμφανίζεται πάλι το ίδιο πρόβλημα. επίσης όταν παίζω σε μορφή 3d παίζει κανονικά. γνωρίζει κανείς τι πρόβλημα μπορεί να υπάρχει?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν τρέχει το game στα 1080p ,στα 720p τρέχει, όταν μπαίνεις στο game η ανάλυση αλλάζει στα 720p. φίλε fastnick δεν ξέρω τι έκανες και σου γράφει η tv 1080 πάντος είναι λάθος.

 

mafia ,υπάρχει επιλογή ,πάνε στο button configuration και άλλαξε το αναλογικό με τον σταυρό και είσαι κομπλέ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...