Προς το περιεχόμενο

Πως θα εγκαταστήσω linux σε υπολογιστή με Vista, από το μηδέν;


xpapias

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γειά χαρά. Είμαι εντελώς αρχάριος στους υπολογιστές. Ενδεικτικά, χρησιμοποιώ από το 2007 έναν HP 6710b με Vista. Η χρήση που κάνω είναι internet, office και καμια ταινία.

 

Αποφάσισα να ασχοληθώ λίγο με linux αλλά δεν ξέρω από που να ξεκινήσω!

 

Ο υπολογιστής έχει ένα δίσκο χωρισμένο εξαρχής σε 3 partitions : Local Disc (C:) 140 GB σύνολο, OS_TOOLS (E:), HP_RECOVERY (F:). 

 

Τα ερωτήματα είναι τα εξής:

 

1. Partition πως κάνω, χωρίς να χάσω δεδομένα μου; Με ποιο πρόγραμμα και πόσα Gb να αφιερώσω;

 

2. Διανομή (αγγλική ή ελληνική) ποιά μου προτείνετε; Θα έχω προβλήματα συμβατότητας;

 

3. Εγκατάσταση από που κάνω; Καιω iso και ανάβω τον υπολογιστή;

 

4. Boot menu πως δημιουργώ; Πως θα βάλω default τα windows;

 

Ευχαριστώ για την υπομονή!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σκεψου την εναλλακτικη να δοκιμασεις το λινουξ σε virtualbox ή vmware.

 

Αν δηλωνεις οτι δεν γνωριζεις απο Η/Υ ή/και λινουξ , τοτε η ολη προετοιμασια για να κοψεις ενα partition και να βαλεις εκει το λινουξ ισως σου φανει βουνο.

 

Απο κει και περα και με την προυποθεση οτι στο φορητο σου εχεις βαλει παραπανω απο 1γιγα ραμ που απο οτι βλεπω ειναι η εργοστασιακη στο φορητο σου... θα σου απαντησω στα ερωτηματα αν και προτεινω να κανεις αυτο που εγραψα στην 1η γραμμη .

 

1.Με καποιο προγραμμα που διαχειριζεται/επεξεργαζεται partitions .Yπαρχουν απειρα τετοια προγραμματα για windows...

Κοβεις ενα κομματι απο το C περιπου 40-50γιγα..και δημιουργεις ενα νεο partition (δεν το φορμαρεις , αυτο γινεται κατα την διαδικασια εγκαταστασης του λινουξ).Τα προγραμματα αυτα που κοβουν/ραβουν partitions δεν πειραζουν τα δεδομενα.