Προς το περιεχόμενο
  • 0
Συνδεθείτε  
El_Sonador

πως λειτουργούν οι Retro ηχοι

Ερώτηση

Γεία σας

Ηθελα να μάθω περρισότερα για το πως δημιοργουσαν Retro ηχους οι παλαιοτεροι...

εχω ακουσει οτι γράφανε ηχους σε καπιον συμβολοκωδικα ισχει??

ευχαριστω

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • 0

Έτσι,όχι σοβαρά τώρα,ξέρεις από πότε υπάρχει το συνθεσάιζερ;; 

Εκτός και αν μιλάς για κάτι εντελώς διαφορετικό και απλά δεν μπορείς να εκφραστείς.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Γεία σας

Ηθελα να μάθω περρισότερα για το πως δημιοργουσαν Retro ηχους οι παλαιοτεροι...

εχω ακουσει οτι γράφανε ηχους σε καπιον συμβολοκωδικα ισχει??

ευχαριστω

Τέτοιους;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Πολύ σωστά έγραψες ότι οι ήχοι δημιουργούνταν με κώδικα.Τα σαμπλς ήρθαν αργότερα που υπήρχε περισσότερος χώρος και επεξεργαστική ισχύς.

Ωραίο ανάγνωσμα επί του θέματος: http://www.commodore.ca/manuals/c64_users_guide/c64-users_guide-07-creating_sound.pdf

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

To παραπάνω ανάγνωσμα είναι μάλλον αποπροσανατολιστικό.
Ο commodore 64 αν και είχε ένα εκπληκτικό τσιπ για παραγωγή ήχου (το λεγόμενο SID), ωστόσο είχε κάκκιστη basic.
Όλα έπρεπε να γίνουν χρησιμοποιώντας ατέλειωτα pokes - και βέβαια έπρεπε να είσαι γκουρού στην assembly και να

ξέρεις πώς δουλεύει το hardware. Kαι στα γραφικά το ίδιο.

Άλλα μηχανήματα ήταν πολύ πιο στρωτά.Το παράδειγμα του amstrad είναι χαρακτηριστικό.
Παρήγαγε ήχους με ένα τσιπ της yamaha (η γνωστή εκείνη εποχή "γεννήτρια ΑΥ-3-8910" που ήταν όμως κατώτερη από το SID).
Η basic του είχε κάποιες εντολές που έδιναν πλήρη έλεγχο του τσιπ.
Η βασική εντολή ήταν η sound που έπαιρνε μια πληθώρα παραμέτρων και έδινε πλήρη έλεγχο της κυματομορφής.
Θυμαμαι ακόμη την βασική σύνταξη.
sound <κανάλι>, <τονικό ύψος>, <διάρκεια>, <ένταση>, <περιβάλλουσα έντασης>, <περιβάλλουσα τονικού ύψους>, <θόρυβος>.
Το τονικό ύψος εκτεινόταν σε 8 οκτάβες.
Μπορούσαν να παιχτούν ως 3 ήχοι ταυτόχρονα (ένας ανά κανάλι).
Η περιβάλλουσα έντασης ρύθμιζε πώς μεταβάλλεται η ένταση με τον χρόνο. Tην όριζε η εντολή ΕΝV.
Π.χ. μπορούσες να ορίσεις ο ήχος να ξεκινά δυνατά και να σβήνει πολύ γρήγορα (π.χ. για να προσομοιώσεις τον ήχο πιάνου ή χτυπήματος ή...)
Ή μπορούσες να ορίσεις να σβήνει αργά (φλάουτο, βιολί ή ότι άλλο παρόμοιο).
Η περιβάλλουσα τονικού ύψους ρύθμιζε πώς μεταβάλλεται το τονικό ύψος με τον χρόνο.
Tην όριζε η εντολή ΕΝΤ.
Οι εντολές αυτές και κάποιες ακόμη έφταναν για να φτιάξεις οποιονδήποτε ήχο, ακόμη και ομιλία αλλά έπρεπε να εξοικοιωθείς στη χρήση τους..
Π.χ. πώς αλλάζεις τις παραμέτρους για φτιάξεις τον ήχου ενός γρατσουνίσματος ή μιας έκρηξης ή ενός πουλιού που κελαϊδάει  ;

Μόνον οι δυνατότητες του τσιπ σε περιόριζαν. Αντίστοιχα και με άλλα μηχανήματα.

Αν κοιτάξεις τις basic εκείνων των υπολογιστών θα καταλάβεις πολλά...
 

-

  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Σωστός ο Smirnov (παλαίουρας και εσείς; )!! Απλά αυτό το βιβλίο είχα πρόχειρο.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Η χαρακτηριστική χροιά των παλιών ήχων δεν είναι θέμα του πως φτιαχνόντουσαν αυτοί αλλά του τι δυνατότητες είχαν τα τότε μηχανήματα.

 

Και εννοώ διαθέσιμα bit για την κωδικοποίηση των δειγμάτων καθώς και δυνατότητες λειτουργίας του DAC (κυρίως Fs), δυνατότητες υπολογισμού (για τα φίλτρα που εφαρμόζανε, π.χ. για την περιβάλλουσα) κ.α.

 

 

 

Μία παρατήρηση στα γραφόμενα του V.I. Θαρρώ πως δεν ήταν κανάλι με την έννοια του καναλιού, αλλά με την έννοια του track. 

 

 

Ένα κανάλι έχουν οι μονοφωνικοί ήχοι και δύο οι στερεοφωνικοί. 

 

 

Και ένα ωραίο κομμάτι από Amstrad...

 

 

 

  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

..και

ένα σύντομο φωνητικό sample από το παιχνίδι Robocop I για Amstrad CPC 6128 :)

 

(παρόμοια φωνητικά samples μπορούσε να βρει κανείς και στο Chase HQ)

 

Υ.Γ.

Σε αντίθεση με την Commodore BASIC, η Locomotive BASIC των CPC είχε πολύ πιο ολοκληρωμένη υποστήριξη στις εντολές (διαχείριση) ήχου.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Το θέμα είναι ότι και με "σύγχρονες' γλώσσες μπορείς να φτιάξεις τέτοιους ήχους

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
Συνδεθείτε  
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Χρήσιμες πληροφορίες

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.