Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν αντιλέγω @Getta Robo, οι τρεις τελίτσες ήταν στο "οι φίλοι μου οι Πέρσες" και ήθελα περαιτέρω επεξήγηση πάνω στο Πέρσες, δεδομένου ότι τα ίχνη τους έχουν χαθεί, ή αφομειωθεί καλύτερα - από τον επερχόμενο Ισλαμισμό- στα βάθη έτους (7ος με 8ος αι. μ.Χ)
Δώσε μου περισσότερες, αν έχεις την ευγενή καλοσύνη, πληροφορίες για τι είδους "Πέρσες" αναφέρεσαι...
Ας μη ξεκινήσω το θέμα "Έλλην" και "Γραικός" γιατί θα πέσουν insomniaκοί λαιμητόμοι ημιμάθειας.

@Getta Robo, ζητώ συγγνώμη αν σε έθιξε η προηγούμενη ανάρτησή μου, δεν ήταν ο σκοπός μου αλλά η περιέργεια περαιτέρω πληροφοριών

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

 

 

Εύχομαι ο τάφος του Μ.Αλέξανδρου να βρεθεί στα Σκόπια.

Μακεδονία λέγεται το κράτος που λες. Μήπως είσαι εθνικιστής? :-D
Για την ακρίβεια δεν ήταν κράτος αλλά αρχαίο βασίλειο και τώρα για ιστορικούς λόγους , γεωγραφική περιοχή της ηπειρωτικής Ελλάδας .Απλή διευκρίνιση .Sent from my iPhone using Insomnia
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν αντιλέγω @Getta Robo, οι τρεις τελίτσες ήταν στο "οι φίλοι μου οι Πέρσες" και ήθελα περαιτέρω επεξήγηση πάνω στο Πέρσες, δεδομένου ότι τα ίχνη τους έχουν χαθεί, ή αφομειωθεί καλύτερα - από τον επερχόμενο Ισλαμισμό- στα βάθη έτους (7ος με 8ος αι. μ.Χ)

Δώσε μου περισσότερες, αν έχεις την ευγενή καλοσύνη, πληροφορίες για τι είδους "Πέρσες" αναφέρεσαι...

Ας μη ξεκινήσω το θέμα "Έλλην" και "Γραικός" γιατί θα πέσουν insomniaκοί λαιμητόμοι ημιμάθειας.

Δεν ειμαι επιθετικος απεναντι σου και ζητω συγνωμη αν το ειδες ετσι.

Εχεις απολυτο δικιο, ετυμολογικα οι ανθρωποι ονομαζοντε και αυτοπροσδιοριζοντε ως Ιρανοι και η χωρα ως Ιραν. Γη/χωρα των Αριων οπως και ειναι η μεταφραση της λεξης.

Πολυ σωστα και παλι, η λεξη εχει αντιστοιχη ιστορικη εξελιξη με το Γραικος, ετσι λοιπον αρκετοι (εστω και τυπικα λανθασμενα) χρησιμοποιουμε ακομα το Περσες.

Για το πρωτο μερος τωρα, με εξαιρεση του γεγονοτος στη Περσεπολη. ο Αλεξανδρος ειναι ακομα ηρωικο συμβολο στις περισσοτερες Ινδο-Αριες χωρες για τον ιδιο λογο. Η δυναστεια των Αχαιμενιδων ηταν εξαιρετικα σκληρη σε πολλες περιπτωσεις με το κοινο λαο, και αυτο συντελεσε στα μεγιστα στο να επικρατησει η δυναστεια των Σελευκων. Εμεινα εκπληκτος σε συζητηση μου με δυο Ινδους για το ποσο θετικα ειδαν, αλλα και βλεπουν ακομα οι μεσοι Ινδοι τον Μεγα Αλεξανδρο ως απελευθερωτη.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχω την τύχη να έχω στη βιβλιοθήκη μου ένα εξαιρετικό βιβλίο με τον τίτλο ΄΄Ακολουθώντας τον Αλέξανδρο: 2300 χρόνια μετά΄΄ της Σιμόνης Ζαφειροπούλου με διηγήσεις και φωτογραφίες από τα μέρη που πέρασε ο Μακεδόνας στρατηλάτης. Θα εκπλαγούν πολλοί από το πόσο δυνατές είναι οι μνήμες για τον Αλέξανδρο μέσα από τη λαϊκή κουλτούρα των χωρών της Μέσης Ανατολής. Αν και νομίζω πως είναι ακριβό, αν πέσει ποτέ στα χέρια σας, ρίχτε του μια ματιά. Επιβεβαιώνει πλήρως τα λεγόμενα του Getta Robo.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν βρίσκεται στην Αμφίπολη

Εδώ ο Αλέξανδρος… Εκεί ο Αλέξανδρος… Πού είναι ο Αλέξανδρος;

 

 

Τι  χρειάζεται  η Ιστορία αν τα  παραμύθια   είναι  περισσότερο  δελεαστικά  και  πιστευτά; Προφανώς  για να  αποκοιμίζουν τους ανθρώπους. Ματαίως αρχαιολόγοι και  ιστορικοί  προσπαθούν αυτές  τις  ημέρες να αντιπαρατάξουν ιστορικές  πηγές  και  γνώση  αιώνων για τα γεγονότα  που  ακολούθησαν  μετά τον  θάνατο  του  Μεγάλου  Αλεξάνδρου στη Βαβυλώνα  το 323 π.Χ.  ως την  ταφή του,  η  οποία  επ΄ ουδενί  αναφέρεται  ότι  μπορεί να  είχε  γίνει στην Αμφίπολη.   Από την Βόρεια Ελλάδα ως την Κρήτη και εν  συνεχεία  πέραν των ελληνικών συνόρων - ας είναι καλά το διαδίκτυο -  βοά ο  κόσμος,  ότι σ΄ αυτόν τον εντυπωσιακό  πράγματι,  τύμβο  της Αμφίπολης,  που  ανασκάπτεται τα  τελευταία  δύο χρόνια   βρίσκεται  θαμμένος  ο  Μέγας Αλέξανδρος.  Από  πού  κι ως  πού; Μα,  ένας  τόσο  μεγάλος  τύμβος  μόνον έναν  πολύ  μεγάλο  βασιλιά  θα  μπορούσε να  κρύβει,  είναι  η αφελής  απάντηση,  η  οποία  μάλιστα γίνεται  πιστευτή!

Ούτε  η χλιαρή  ανακοίνωση  του  υπουργείου  Πολιτισμού έχει  βάλει τα  πράγματα στη  θέση  τους. «Το εύρημα της Αμφίπολης είναι οπωσδήποτε ιδιαίτερα σημαντικό, όμως πριν προχωρήσει η ανασκαφική έρευνα, οποιαδήποτε ερμηνεία και πολύ περισσότερο οποιαδήποτε ταύτιση με ιστορικά πρόσωπα στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης και είναι παρακινδυνευμένη»,  αναφέρει.  Από τη  μεριά της όμως  η  προϊσταμένη της ΚΗ΄ Εφορείας Αρχαιοτήτων και ανασκαφέας του τύμβου κυρία Αικατερίνη Περιστέρη  μπορεί να  μην  έχει αναφερθεί ποτέ  δημοσίως  στον Μέγα Αλέξανδρο (σημειωτέον  πέρυσι διαρρεόταν  η  πληροφορία  ότι  πρόκειται  για τον  τάφο της  Ρωξάνης και του Αλέξανδρου Δ ΄) αλλά  ούτε και εμφανίσθηκε να το  διαψεύσει. Και  από την  άλλη οι αρχές της  πόλης  κάνουν  ό,τι μπορούν για να συνδαυλίσουν την  υπόθεση,  προφανέστατα για  λόγους,  που ουδεμία σχέση  έχουν με την αρχαιολογία και την ιστορία αλλά με την προσωπική προβολή.

Επί των γεγονότων  τώρα:  Ο  τύμβος  που  αποκαλύπτεται στη  θέση  Καστά της Αμφίπολης  διαθέτει κτιστό περίβολο εξαιρετικής κατασκευής, που  φθάνει σε  ύψος  τριών   μέτρων  και αποτελείται από βάσεις,  ορθοστάτες,  ανωδομή  και  επιστέψεις  από λευκό  μάρμαρο  της  Θάσου. Η  περιφέρεια του  τύμβου  είναι περί τα 500  μέτρα  από τα  οποία  έχουν ανασκαφεί τα 405 ενώ  η χρονολόγησή του ορίζεται στα τέλη του 4ου  π.Χ. αιώνα.  Στα  μεταγενέστερα της κατασκευής  του χρόνια  όμως  το μνημείο  καταστράφηκε  με  αποτέλεσμα να  έχουν  χαθεί πολλά αρχιτεκτονικά  μέλη  του,  κάποια  από τα  οποία εντοπίσθηκαν  από την  έρευνα  της Εφορείας  σπαρμένα στην περιοχή  όπου  βρίσκεται  ο περίφημος  Λέων  της Αμφίπολης. Μία  εκδοχή  μάλιστα  τον  θέλει  να  ήταν  τοποθετημένος στην κορυφή του χωμάτινου  τύμβου.  Ας  σημειωθεί  όμως   ότι  ο  τύμβος της Αμφίπολης   δεν  είναι νέο «εύρημα»,  αντίθετα   οι πρώτες  ανασκαφές στη θέση Καστά  είχαν αρχίσει στην  δεκαετία του ’60 από τον αείμνηστο αρχαιολόγο Δ. Λαζαρίδη.

 Το κυρίως ερώτημα, τι  μπορεί να  εμπεριέχει  η  τούμπα δεν  μπορεί να  απαντηθεί  άμεσα, λόγω της  πολύχρονης  ανασκαφής που  θα  απαιτηθεί  και  αντίστοιχα ενός μεγάλου προϋπολογισμού  σε  εποχές ισχνών αγελάδων. Σε  κάθε περίπτωση όμως, σοβαροί αρχαιολόγοι και  γνώστες  της  μακεδονικής  γης υποστηρίζουν,  ότι  ναι  μεν το  μνημείο  είναι  σημαντικό,  όχι  όμως,  ουδεμία  έχει  σχέση με τον  Μέγα Αλέξανδρο.  

Σύμφωνα  με τις αρχαίες  πηγές δύο  χρόνια  μετά τον θάνατο  του Αλέξανδρου - διάστημα  κατά το  οποίο  εκείνος είχε  ταριχευθεί  ενώ ταυτόχρονα  κατασκευαζόταν η  πολύτιμη,  χρυσή  αρμάμαξα για την  μεταφορά του -   άρχισε η  πορεία  από τη Βαβυλώνα προς το  μαντείο του Αμμωνα, όπως  θεωρείται  ότι  ήταν η επιθυμία του. Την  άμαξα ακολουθούσε  και προστάτευε  στρατιωτική φρουρά αλλά και μεγάλη τεχνιτών  είτε  για να  ανοίγουν δρόμους  είτε  για να επισκευάζουν την κατασκευή. 

Κατά τον Διόδωρο όμως  στα  σύνορα Συρίας  και Αιγύπτου  συνάντησε  την πομπή ο Πτολεμαίος και  «έκλεψε»  τη  σορό,  την  οποία και μετέφερε στην Αλεξάνδρεια  θέλοντας  να  ισχυροποιήσει  έτσι τη  θέση του στην  περιοχή αυτή  ιδρύοντας  ένα  ανεξάρτητο  βασίλειο.  Γιατί αν ο Περδίκκας  είχε  το δακτυλίδι του Αλέξανδρου  εκείνος  είχε τον  ίδιο!  Σύμφωνα  με τον  Κούρτιο  εξάλλου η  σορός του Αλέξανδρου  δεν  μεταφέρθηκε  κατ΄ ευθείαν στην Αλεξάνδρεια αλλά πρώτα στην  Μέμφιδα  ώσπου να  κατασκευαστεί το  λαμπρό  τέμενος που θα την φιλοξενούσε.  Πρόκειται για το μεγαλοπρεπές μαυσωλείο,  που  έμεινε γνωστό  στην Αλεξάνδρεια ως «Σώμα» ή «Σήμα».

Πολλοί  ήταν οι γνωστοί  άνδρες  που επισκέφθηκαν το  μαυσωλείο στη συνέχεια, μεταξύ των  οποίων ο Iούλιος Καίσαρας το 45 π.Χ. σύμφωνα με μαρτυρίες του Σουετόνιου και του Λουκιανού (λέγεται  ότι  έσπασε ένα κομμάτι τής μύτης τού νεκρού ήταν πήγε να τον αγγίξει),  ενώ ο  Αύγουστος κατέθεσε στεφάνι μετά την νίκη του κατά του Μάρκου Αντώνιου και της Κλεοπάτρας στο Ακτιο το 31 π.Χ. και την κατάκτηση της Αλεξάνδρειας το 30 π.Χ. Αναφέρεται  μάλιστα  ότι,  όταν οι οδηγοί του θέλησαν να τον πάνε και στους τάφους της Πτολεμαϊκής Δυναστείας,   εκείνος  απάντησε  πως  «Ηρθα να δω έναν βασιλιά και όχι νεκρούς». Λίγο νωρίτερα  πάντως  η  Κλεοπάτρα  είχε  αφαιρέσει  μεγάλη ποσότητα χρυσού από τον τάφο, προκειμένου να τον χρησιμοποιήσει για τις  ανάγκες του πολέμου  της  εναντίον της Ρώμης.  Και νωρίτερα  αυτής ακόμη, ένας  άλλος  Πτολεμαίος, ο επονομαζόμενος Παρείσακτος ή Κόκκης (107-68 πΧ) είχε αντικαταστήσει το χρυσό φέ­ρετρο με γυάλινο.

Πολλές  ακόμη αναφορές  υπάρχουν για τον τάφο  του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια,  οι  οποίες  σταματούν ωστόσο  απότομα στα  τέλη  του 4ου μ.Χ. αιώνα,  όταν στην μεγάλη επίθεση των χριστιανών της πόλης  υπό τον πατριάρχη Θεόφιλο  εναντίον  των  εθνικών ισοπεδώθηκαν το Σεράπειον, το Μουσείον και η Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας  ενώ το μαυσωλείο «εξαφανίσθηκε»  μέσα στα χαλάσματα… Λίγο αργότερα  έτσι ο  Ιωάννης ο Χρυσόστομος θα  μπορούσε να  πει με  ειρωνεία το  περίφημο «Πού γαρ, ειπέ μοι, το Σήμα Αλεξάνδρου;».

Εκτοτε ο τάφος  του  Μεγάλου Αλεξάνδρου  αναζητείται στα  πιο  πιθανά  αλλά  και  απίθανα  μέρη. Από την  έρημο Σίουα της Αιγύπτου  (όπου η  χώρα  έγινε  διεθνώς ρεζίλι εξ αιτίας ελληνίδας αρχαιολόγου  που  ισχυριζόταν  ότι είχε  βρει τον Αλέξανδρο)  ως τη  Βενετία  στον ναό του Αγίου  Μάρκου  κι  από εκεί ως το Ουζμπεκιστάν  ή και ως την Αυστραλία. Κατόπιν αυτών φυσικά,  γιατί  όχι στην Αμφίπολη, ίσως αναρωτηθούν  κάποιοι,  μόνον  που  η  πιθανότητα μιας επικείμενης  γελοιοποίησης  - στο  κάτω - κάτω μπορεί ο  τύμβος  να  είναι  απλώς …κενός - καλόν θα  είναι να  βρίσκεται στο  μυαλό καθενός.

(πηγή:http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=527425)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολλες απο τις δυναστιες των Περσων εκεινης της ευρυτερης περιοδου, ηταν τυραννικες προς τους κατεκτημενους λαους τους, αλλα και προς τους ιδιους τους Περσες. Ενας απο τους λογους οπου η Ελληνιστικη επιροη ηταν τοσο μεγαλη, ηταν λογω του οτι ειδανε τον Μεγα Αλεξανδρο και τον στρατο του ως απελευθερωτες...............

 

Μη ξεχναμε οτι και ο Αλεξανδρος θεωρουνταν τυρρανος για πολλες ελληνικες πολεις οπως η Αθηνα, ενω η Θηβα ειχε καταστραφει ολοσχερως οταν τολμησε να επαναστατησει στην μακεδονικη ηγεμονια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολλες απο τις δυναστιες των Περσων εκεινης της ευρυτερης περιοδου, ηταν τυραννικες προς τους κατεκτημενους λαους τους, αλλα και προς τους ιδιους τους Περσες. Ενας απο τους λογους οπου η Ελληνιστικη επιροη ηταν τοσο μεγαλη, ηταν λογω του οτι ειδανε τον Μεγα Αλεξανδρο και τον στρατο του ως απελευθερωτες.

Ο ιδιος ο Μεγας Αλεξανδρος, θεωρειται ηρωας και συμβολο των Περσων. Και πρωτου βγει κανα εξυπνοπουλι και μιλησει για εθνικισμο και κομματα, τα παραπανω μου τα εχουνε επιβεβαιωσει φιλοι μου Περσες.

Οσο γιαυτους που τον λενε σφαγεα.. Η αμαθεια δεν ειναι κατακριτεα, ο καθενας εχει δικαιωμα στη γνωση και στην ενημερωση. Οπως και προασπιζοταν ο ιδιος ο Μεγας Αλεξανδρος αλλωστε.

Η ημιμαθεια ομως, ειναι διαχρονικη βλακεια.

O Κύρος ο Μέγας δημιούργησε την πρώτη πραγματική αυτοκρατορία γιατί αντίθετα με τους προηγούμενους λαούς που προσπάθησαν(βλέπε Ασσύριους,Αιγυπτίους κ.ο.κ.)προσπάθησε και κατάφερε να ενσωματώσει σε ένα ανεκτικό(για την εποχή)σύστημα όλους τους κατακτημένους λαούς.

 

Ως ελευθερωτές είδαν τους Μακεδόνες από όσο ξέρω οι Ελληνικές πόλεις στο Ιόνιο και η Αίγυπτος.

Όλοι οι άλλοι πολέμησαν και μάλιστα σκληρά και επίμονα τους Έλληνες,είτε λέγονταν Φοίνικες,είτε Βάκτριοι είτε Ινδοί.

 

Οι Πέρσες είχαν αρχικά τον Αλέκο σαν δαίμονα.Στην καλύτερη τον απεικονίζουν σαν ουδέτερη προσωπικότητα στα μετέπειτα χρόνια.Οι φίλοι σου μάλλον σε τα είπαν να μην ενταθούν τα πράγματα για πράγματα ασήμαντα.

 

Η Ελληνιστική επιρροή ήταν θέμα περιοχής.Λόγω του ότι δεν ήταν όλοι τρισευτυχισμένοι που αντικαθιστούσαν τον έναν τύραννο με άλλον.

 

Από εκεί και πέρα πολύ αλαζονεία βγάζουν οι τελευταίες προτάσεις σου και μάλλον αντικρούουν ότι έγραψες μετά σε άλλο ποστ για επίπεδο.Πολύ περισσότερο γιατί το κείμενο σου είναι γεμάτο ιστορικές ανακρίβειες και προσωπικές απόψεις για ένα θέμα που επαφίεται στην ιστορική πραγματικότητα και όχι στο τι νομίζει μια μικρή ομάδα ανθρώπων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι λάθος να κρίνουμε εκείνη την εποχή με τα σημερινά κριτήρια.

 

Ναι ήταν κατακτητής, μονάρχης ο Μ. Αλέξανδρος αλλά η επιρροή του ήταν πολύ σημαντική για τα μελλοντικά δρώμενα και για την προώθηση του ελληνικού πολιτισμού.

 

Έδινε πολλές ελευθερίες στους πολίτες της κάθε χώρας, προωθούσε τους διαφυλετικούς γάμους και στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν καλύτερος από τους ηγέτες των χωρών που υποδούλωσε γι' αυτό και προκαλούσε τον θαυμασμό.

 

Αν το δούμε ρεαλιστικά, αν δεν ήταν ο Αλέξανδρος ο κατακτητής ίσως να είχαν επιβληθεί οι Πέρσες τελικά ως παγκόσμια κυριαρχία. Όπως έγινε αργότερα και με τους Ρωμαίους.

 

Το πρόβλημα είναι ότι πλέον στον μέσο Έλληνα έχει περάσει η προπαγάνδα ότι ο Αλέξανδρος ήταν κάτι αντίστοιχο με τον Τζόρτζ Μπους ή σαν τον Τζέγκις Χαν!

Είναι αυτές οι θεωρίες των άκρων που επικρατούν στην Ελλάδα... από τη μια η Ρεπούση και από την άλλη ο Κασιδιάρης αλλά όχι κάτι το ενδιάμεσο, κάτι πιο λογικό.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μη ξεχναμε οτι και ο Αλεξανδρος θεωρουνταν τυρρανος για πολλες ελληνικες πολεις οπως η Αθηνα, ενω η Θηβα ειχε καταστραφει ολοσχερως οταν τολμησε να επαναστατησει στην μακεδονικη ηγεμονια.

Δεν αντιλεγω, ωστοσο υπαρχει διαφορα του να αποδιδεται ο ορος τυραννος πχ λογω της ιδιοτητας του ως κατακτητη, και αλλιως ηταν αρκετοι Αχαιμενιδες αυτοκρατορες, οπου η συμπεριφορα τους στο λαο τους ηταν κοντα στο σαδισμο.

 

 

 

O Κύρος ο Μέγας δημιούργησε την πρώτη πραγματική αυτοκρατορία γιατί αντίθετα με τους προηγούμενους λαούς που προσπάθησαν(βλέπε Ασσύριους,Αιγυπτίους κ.ο.κ.)προσπάθησε και κατάφερε να ενσωματώσει σε ένα ανεκτικό(για την εποχή)σύστημα όλους τους κατακτημένους λαούς.

 

Ως ελευθερωτές είδαν τους Μακεδόνες από όσο ξέρω οι Ελληνικές πόλεις στο Ιόνιο και η Αίγυπτος.

Όλοι οι άλλοι πολέμησαν και μάλιστα σκληρά και επίμονα τους Έλληνες,είτε λέγονταν Φοίνικες,είτε Βάκτριοι είτε Ινδοί.

 

Οι Πέρσες είχαν αρχικά τον Αλέκο σαν δαίμονα.Στην καλύτερη τον απεικονίζουν σαν ουδέτερη προσωπικότητα στα μετέπειτα χρόνια.Οι φίλοι σου μάλλον σε τα είπαν να μην ενταθούν τα πράγματα για πράγματα ασήμαντα.

 

Η Ελληνιστική επιρροή ήταν θέμα περιοχής.Λόγω του ότι δεν ήταν όλοι τρισευτυχισμένοι που αντικαθιστούσαν τον έναν τύραννο με άλλον.

 

Από εκεί και πέρα πολύ αλαζονεία βγάζουν οι τελευταίες προτάσεις σου και μάλλον αντικρούουν ότι έγραψες μετά σε άλλο ποστ για επίπεδο.Πολύ περισσότερο γιατί το κείμενο σου είναι γεμάτο ιστορικές ανακρίβειες και προσωπικές απόψεις για ένα θέμα που επαφίεται στην ιστορική πραγματικότητα και όχι στο τι νομίζει μια μικρή ομάδα ανθρώπων.

Πολυ σωστο το πρωτο μερος σου. Υπηρξε σε πολυ μεγαλο βαθμο αρμονια μεταξυ των διαφορων πολιτισμων οπου κατεκτησε, κατι που ελαχιστοι καταφεραν πριν και επειτα απο τον Αλεξανδρο.

 

Η Περσικη αυτοκρατορια των Αχαιμενιδων επεκτεινοταν απο την Μακεδονια και την Θρακη ως την Αιγυπτο, και απο την Αραβια ως και την Ινδια. Στη πλειοψηφια τους, αυτοι οι λαοι δεν ζουσανε σε αρμονια κατω απο τον Περσικο ζυγο. Ζουσαν καταπιεσμενοι απο τους Περσες, και με την ελευση και επικρατηση του Αλεξανδρου ειχαν προνομια και δικαιωματα αγνωστα σε αυτους ως τοτε. Αυτο και εμεινε στη λαικη μνημη ολων αυτων των ανθρωπων. Σε αντιθεση με τους Περσες, η και ακομα μετεπειτα με τους Ρωμαιους.

 

Το κυριως (και δικαιωματικα) μελανο σημειο στα χρονια της κυριαρχιας του, ηταν η καταστροφη της Περσεπολις. Κατι που αν δεν κανω λαθος, κατακριθηκε και απο Ελληνες της τοτε εποχης. Οπως αναφερω και προηγουμενος, στην ιδια την ιστορια και μυθολογια τους αναφερεται ως ηρωας των Περσων. Αν και υπαρχουν Ιρανοι υπερεθνικιστες οπου τον βλεπουν σαν αιμοδιψη καταστροφεα της Περσεπολις και του πολιτισμου τους, δεν ειναι η επικρατουσα εικονα του σε ολους αυτους τους λαους.

 

Θυμησου πως ηταν μια τεραστια αυτοκρατορια, με πολλους λαους, γλωσσες και εθιμα, και καταφερε σε ενα τεραστιο βαθμο να τις ενωσει. Η αρμονια που καταφερε, ηταν μοναδικη. Η ενωση τοσων πολλων πολιτισμων, δημιουργησε απο τεχνες, μεχρι εξελιξη της ιατρικης και φιλοσοφια και θρησκεια. Κατι μαλλον εξαιρετικα δυσκολο εαν ο απλος κοσμος ζουσε κατω απο το φοβο και την επιβολη οπως αλλοι πριν απο αυτον.

 

Πιστευω πως ξακαθαρισα την θεση μου για την παρεξηγηση που εγινε προηγουμενος. Απευθυνομουν αρχικως σε ατομα που πετανε δυο-τρεις γραμμες ανιστορητης προπαγανδας, εξισωνοντας αυτη την περιοδο με μελλοντικους σχιζοφρενεις σφαγεις.

Σε πια σημεια αναφερεσαι για ιστορικες ανακριβειες και προσωπικες αποψεις; Λιγες καταχωρησεις παραπανω μπορεις να δεις την καταχωρηση του Grey Warden οπου επιβαιωνει τα λεγομενα μου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πρόβλημα είναι ότι πλέον στον μέσο Έλληνα έχει περάσει η προπαγάνδα ότι ο Αλέξανδρος ήταν κάτι αντίστοιχο με τον Τζόρτζ Μπους ή σαν τον Τζέγκις Χαν!

 

Έχουν πονέσει τα μάτια μου με τις βλακείες που γράφουν σε διπλανό topic

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...