Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Φαινεται και εδω..

 

 

Amfipolis_Tomb_Diagram.JPG

 

 

Α, άρα βρέθηκε όντως η πέτρα στο σημείο που απεικονίζεται. Δε βλέπω κάποιο λόγο να έχει τοποθετηθεί ως μέρος του μνημείου. Είναι μια πέτρα σαν αυτές του τοίχου, δε φαίνεται πχ σαν κάποιο καλαίσθητο μαρμάρινο σκαλοπάτι. Ισως απλά να έπεσε από τον τοίχο και ο σκιτσογράφος να το σχεδιάσε σαν μέρος των ευρημάτων και σα σημείο αναφοράς, ώστε το σκίτσο να ανταποκρίνεται στην φωτό που βλέπουμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η άποψη ενός αρχιτέκτονα (από τα σχόλια στο empedotimos.blogspot.gr)

 

Επειδή λόγω επαγγέλματος γνωρίζω κάτι από κατασκευές θα ήθελα με την σειρά μου να επισημάνω κάποια πράγματα.

 

-Έτσι όπως το αντιλαμβάνομαι σαν αρχιτέκτονας αν σχεδίαζα το συγκεκριμένο οικοδόμημα,αρχικά θα το τελείωνα με κάθε λεπτομέρεια. Με προϋπόθεση να είναι φυσικά επισκέψιμο,για να υποδεχτεί την σωρό, τα κτερίσματα και τους ανθρώπους που θα τα τοποθετούσαν φυσικά.

Αν μετά για κάποιο λόγο π.χ. φόβος τυμβωρυχίας η εσκεμμενη απόκρυψη κ.λ.π. θα προχωρούσα σε σφραγιση.

Με δική μου μελέτη. Γιατί μόνο αυτός που το σχεδίασε και το κατασκεύασε γνωρίζει την στατικότητα.Ιδίως πριν 2300 χρόνια.

Σαφώς και θα κατασκεύαζα τις οπές στο πλάι του τολ που δέχεται την λιγότερη καταπόνηση.

Και επειδή θα τον σφράγιζα και δεν θα τον ξαναβλεπε άνθρωπος δεν θα με ενδιέφερε πως θα φαίνονται οι οπές αν είναι συμμετρικές η όχι. Δεν είναι κομμάτι αρχιτεκτονικού σχεδιασμού.

- Στην δε "ιστορία της τυμβωρυχίας", δεν υπάρχει περιστατικό ο τυμβωρύχος να νοιάζεται να κρύψει τον τάφο που σύλησε .Παίρνει αυτά που θέλει και γίνεται καπνός.Και μάλιστα το γρηγορότερο να μην τον ανακαλύψουν.

Αν κάποιος ισχυρός για κάποιο λόγο δεν ήθελε τον συγκεκριμένο τάφο, απλά τον καταστρέφει.(Κάσσανδρος)

 

-Το χώμα σφράγισης με το χώμα που διέρρευσε από τον λόφο ουδεμία σχέση έχουν.Το τελευταίο έπεσε πάνω στο πρώτο λόγω διάβρωσης και καταπόνησης μετά από 2.300 χρόνια .Φυσικό φαινόμενο.

 

-Ο τύμβος είναι τεχνητός η κατά το ήμισυ τεχνητός...μπορεί κατά πάσα πιθανότητα να προϋπήρχε ένας μικρός λόφος που έθαψαν κόσμο κατά την εποχή του σιδήρου και μετά την κατασκευή του τάφου τον διεύρυναν.Θα φανεί από τα σημεία των ευρημάτων που κατά πως φαίνεται είναι σε εντελώς αντίθετες κατευθύνσεις

- όσο για την περιβόητη μαρμάρινη πλάκα της οροφής στον Θ2,που μόνο μια μικρή άποψη έχουμε,είναι πιθανόν να μην έχει μόνον έναν ρόδακα... όσο και η ύπαρξή της να είναι πολλαπλής χρήσης,και προφανώς εκ της κατασκευής συμπεραίνω ότι εντάσσεται στα αρχικά σχέδια του αρχιτέκτονα. Ίσως είναι χρηστική και διακοσμητική. Τείνω στο δεύτερο.

Γενικά ο όλος σχεδιασμός δείχνει ότι μόλις αρχίσαμε και πρέπει να υπάρχουν πολλά ακόμη, σε όποιο επίπεδο κι αν είναι αυτά

Έχω επίσης την αίσθηση ότι η είσοδος για τον νεκρικό θάλαμο θα είναι άκρως εντυπωσιακή.

Σύμφωνα με τα λίγα που ξέρουμε για τον Δεινοκράτη,ήταν φιλόδοξος με οργιάζουσα φαντασία ,καινοτόμος με τάσεις υπερβολής,εντυπωσιακού έως κραυγαλέου,μοναδικότητας...

Αν φυσικά αποδειχθεί ότι ήταν αυτός ο σχεδιαστής.

Που για μένα αν τακτοποιηθεί αυτό. αυτόματα πάει και ο τάφος στον Αλέξανδρο.

Γιατί ένας αρχιτέκτονας του βεληνεκούς του Δεινοκράτη και με τα χαρακτηριστικά που ανέφερα παραπάνω δεν θα καταδεχόταν να κάνει τον τάφο κανενός άλλου εκείνης της εποχής.

Άποψη μου είναι, ότι ο τάφος είναι ασύλητος και δύσκολα προσεγγίσημος κατά τα φαινόμενα, ακόμη και στην δική μας εποχή.

Ευχαριστω

και συμπληρώνει:

 

"Μια παρατήρηση ακόμη όχι από την θέση του αρχιτέκτονα αλλά από την θέση της γυναίκας.

Καμία μάνα φαντάζομαι στην ιστορία του κόσμου δεν υπάρχει που να μην είδε το νεκρό παιδί της ενώ είχε την δυνατότητα..... Ο νοών νοείτω!"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Εφυγε στα 78 του χρόνια ο Γιώργος Δεσπίνης

 

«Εγώ μίαν ηράσθην, την Αρχαιολογίαν»

 

http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes--politismos&id=447473

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Α, άρα βρέθηκε όντως η πέτρα στο σημείο που απεικονίζεται. Δε βλέπω κάποιο λόγο να έχει τοποθετηθεί ως μέρος του μνημείου. Είναι μια πέτρα σαν αυτές του τοίχου, δε φαίνεται πχ σαν κάποιο καλαίσθητο μαρμάρινο σκαλοπάτι. Ισως απλά να έπεσε από τον τοίχο και ο σκιτσογράφος να το σχεδιάσε σαν μέρος των ευρημάτων και σα σημείο αναφοράς, ώστε το σκίτσο να ανταποκρίνεται στην φωτό που βλέπουμε.

 Πρέπει να είναι μέρος του μνημείου και να σηματοδοτεί την ιερότητα ή τα όρια του χώρου. Εμένα κάτι σαν τελετουργικό κατώφλι μου φαίνεται. Εξού και πιστεύω ότι το μνημέιο ήταν τάφος-ναός. Πώς του ξέφυγε του Εμπεδότιμου;

Οταν είχε βγει το πρώτο σχέδιο με τις εικόνες, ένας φίλος το έιχε παρατηρήσει, αλλά δεν δώσαμε σημασία. Ο φίλος έιχε πει ότι τις εικόνες αυτές δεν τις είχε δώσει το υπουργείο μέχρι τότε. Δε θυμάμαι τώρα το ποστ του ακριβώς που είναι.

Λογικά τεχνολογία χρησιμοποιούν για να μετρήσουν βάθη κλπ. Ας τους αφήσουμε και λίγο να σκάψουν ανενόχλητοι :)) :-)  και μακάρι να είναι ασύλητος στο εσωτερικό του!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Ακούω μόνο την ανασκαφέα της Αμφίπολης και τα ευρήματά της. Αυτό το εύρημα έχει παγκόσμια σημασία, πολύ πέρα από τα στενά μας σύνορα. Και γι αυτό πρέπει να είμαστε σοβαροί και λιγομίλητοι", δήλωσε ο πρωθυπουργός, Αντ. Σαμαράς, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για τον επαναπατρισμό από το Μουσείο Γκετί, του χειρογράφου του 12ου αιώνα από τη Μονή Διονυσίου του Αγ. Όρους, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, όπου το χειρόγραφο θα παραμείνει μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.
 
Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, οι στερεωτικές εργασίες στο ταφικό μνημείο θα συνεχισθούν έως και την Πέμπτη.
 
Επιπλέον, κ. Σαμαράς υπογράμμισε τον αγώνα του υπουργείου Πολιτισμού για την επιστημονική στοιχειοθέτηση των απαιτήσεων της Ελλάδας, σε ό,τι αφορά την επιστροφή των πολιτιστικών της θησαυρών, οι οποίοι έχουν εξαχθεί παράνομα.
 
"Μια προσπάθεια που πρέπει να συνεχισθεί με κορύφωση τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Μια μόνιμη και απαρέγκλητη απαίτηση μας", σημείωσε ο πρωθυπουργός.

 

http://www.sigmalive.com/news/greece/161475#sthash.xwSDueHa.dpuf

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Σαμαράς πάντως πολύ ψηλά ανεβάζει το πήχυ. Ξέρεις προφανώς κάτι που δε ξέρουμε; Σίγουρα περισσότερα..

Το ελπίζω γιατί αλλιώς... Η κωλοτουμπα θα είναι αντίστοιχου ύψους με τον ψηλό πήχυ....

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παιδιά εσείς που λέτε για μικροκάμερες και ότι έχουν μείνει οι αρχαιολόγοι 100 χρόνια πίσω από την τεχνολογία, τα σκέφτεσται αυτά που λέτε;

 

Εδώ 3 έρημες φωτογραφίες μας δίνει το υπουργείο κάσθε λίγες μές και δεν μας λέει τίποτα σχεδόν. Πως ήμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις έχουν χρησιμοποιήσει και τι όχι;

 

Άποψή μου ότι χρησιμοποιούν απόλλα, αλλά απλώς δεν ήμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε, και ούτως ή άλλως δεν θα ήταν σημαντικό να αναφερθεί στα δελτία τύπου τι τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παιδιά εσείς που λέτε για μικροκάμερες και ότι έχουν μείνει οι αρχαιολόγοι 100 χρόνια πίσω από την τεχνολογία, τα σκέφτεσται αυτά που λέτε;

 

Εδώ 3 έρημες φωτογραφίες μας δίνει το υπουργείο κάσθε λίγες μές και δεν μας λέει τίποτα σχεδόν. Πως ήμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις έχουν χρησιμοποιήσει και τι όχι;

 

Άποψή μου ότι χρησιμοποιούν απόλλα, αλλά απλώς δεν ήμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε, και ούτως ή άλλως δεν θα ήταν σημαντικό να αναφερθεί στα δελτία τύπου τι τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί

 

 

 

Ότι και μικροκάμερα εν τω μεταξύ και να χρησιμοποιήσεις, όταν πέφτεις μπροστά σε τόσα κυβικά χώμα, δε θα δεις τίποτα...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παιδιά εσείς που λέτε για μικροκάμερες και ότι έχουν μείνει οι αρχαιολόγοι 100 χρόνια πίσω από την τεχνολογία, τα σκέφτεσται αυτά που λέτε;

 

Εδώ 3 έρημες φωτογραφίες μας δίνει το υπουργείο κάσθε λίγες μές και δεν μας λέει τίποτα σχεδόν. Πως ήμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις έχουν χρησιμοποιήσει και τι όχι;

 

Άποψή μου ότι χρησιμοποιούν απόλλα, αλλά απλώς δεν ήμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε, και ούτως ή άλλως δεν θα ήταν σημαντικό να αναφερθεί στα δελτία τύπου τι τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί

 

α συγγνώμη,την επομένη που θα πουν οτι έβαλαν 2 μικρόσωμους εργάτες να ελέγξουν μεσα απο την τρύπα.

Θα εχω κατα νου αυτο

 

άλλωστε ρομποτ= εργατης..

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...