Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μάλλον Άρτεμις ταυροπόλος..
 
Στην Αρχαία Αμφίπολη η θέα Άρτεμις λατρεύονταν ως Ταυροπόλος(στη θεά είχε θυσιάσει και ο Αλέξανδρος όταν είχε περάσει από την περιοχή)
 
Από τα γνωστότερα «προϊόντα» των νομισματοκοπείων της Αρχαίας Αμφίπολης είναι τα νομίσματα με τη μορφή τηςΑρτέμιδος Ταυροπόλου (η Αρτεμις η Ταυροπόλος συνηθίζεται να εμφανίζεται πάνω σε έναν ταύρο και να κρατάει ένα πέπλο πάνω από το κεφάλι της ή όρθια να κρατάει με το ένα χέρι δάδα και με το άλλο κλαδί ελιάς, ή να το ακουμπάει στην ασπίδα της).
 
Οι αρχαίοι Έλληνες, φαντάζονταν την θεά Άρτεμη μεγαλοπρεπή και αεικίνητη να κρατά ένα τόξο, ενώ συχνά είχε συντροφιά όμορφες νύμφες, κυνηγόσκυλα και νεαρά κορίτσια τα οποία τα μάθαινε να αγαπούν τη φύση και τα ζώα. Ωστόσο ερχόταν συχνά αντιμέτωπη με άγρια θηρία. 
 
Οι ναοί που αφορούσαν τη χθόνια λατρεία της είχαν ιδιαίτερη αρχιτεκτονική. Στους ναούς αυτούς υπήρχε και άδυτο όπου φύλασσαν με ιδιαίτερη μυστικότητα τα ιερά σύμβολα και το άγαλμα της θεάς.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Οι μορφες εχουν σηκωμενο το ενα τους χερι σαν να κρατανε κατι πχ μαχαρι, δορυ.. Στη μεση ο ταυρος..

 

Μαλλον ειναι θυσία προς την Ταυροπόλο Άρτεμις που την λάτρευαν στην Αμφίπολη..

 

κατὰ δὲ τὴν Μακεδονίαν... ἐν Ἀμφιπόλει δὲ τῆς Ταυροπόλου.»

Διόδωρος ΙΗ΄4 4-5..
 

Ίσως ειναι μνημείο για την Αρτεμις που εφτιαξε ο Αλεξανδρος στην Αμφιπολη πριν ή κατα την διάρκεια της εκστρατείας.. 

 

(...)to build six expensive temples at a cost of 315 ton silver each (the temples just mentioned were to be built at Delos, Delphi and Dodona, and in Macedonia there was to be a temple of Zeus at Dion, one of Artemis Tauropolus at Amphipolis, and at Cyrnus one of Athena);"

 

http://www.livius.org/aj-al/alexander/alexander_t27.html

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο τριποδικός λέβητας είναι σκεύος αναθηματικό, δίδεται σε έπαθλο αγώνων και λειτουργικός σε σπονδές. Σε συνδυασμό με τον ταύρο σπονδή σε αφηρωισμένο νεκρό; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρα υπαρχει περιπτωση, να ειναι ναος προς τιμην της Αρτεμις απο τον Αλεξανδρο ?

 

Βασει αυτων που διαβασα, ναι αρκετα μεγαλη και δεν ειναι κατι το παραλογο. 

 

Απλα ειναι καπως περιεργο οτι βρεθηκε και ταφος μεσα και μαλιστα χρονολογειται το ιδιο με τον τυμβο. Δηλαδη δεν μπορουμε να πουμε οτι ηταν ναος και αργοτερα χρησιμοποιηθηκε για ταφος..

 

Αν δεν κανω λαθος η Αρτεμις ηταν χθονια θεοτητα οποτε εδω ισως εχουμε καποια συνδεση με την Ολυμπιαδα....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

όντως, επαληθεύομαι ... 

Ιδού ...
 

Μία σπονδή για ένα πολύ σημαντικό πρόσωπο αποκαλύπτουν οι παραστάσεις στα μαρμάρινα επιστύλια , που δόθηκαν σήμερα στην δημοσιότητα. Προφανώς και χωρίς να υπάρχει ακόμα πλήρης εικόνα η παράσταση στα μαρμάρινα επιστύλια επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά το πόσο σημαντικό είναι το μνημείο, καθώς ότι απεικονίζεται έχει έντονο συμβολισμό κατά την αρχαιότητα. .

1)ΤΑΥΡΟΣ:

Ήταν για τους αρχαίους Έλληνες το καταλληλότερο ζώο για θυσία. Στην αρχαία Ελλάδα ο ταύρος ήταν η ενσάρκωση, το σύμβολο ή το έμβλημα των θεών της δημιουργίας, οι οποίοι κατοικούσαν στον ουρανό ή σε ψηλές βουνοκορφές. Σε όλους τους πολιτισμούς οι θεοί, οι πατέρες των θεών, δημιουργοί του κόσμου και του ουρανού -τα μάτια των οποίων ήταν ο ήλιος και η σελήνη- εμφανίζονταν με μορφή ταύρου ή συνοδεύονταν από ταύρους. Μάλιστα, κάποιοι θεοί εικονίζονταν με κέρατα ταύρου -εικονογραφική παράδοση που διατηρήθηκε έως τη χριστιανική περίοδο. Οι θεοί που προστάτευαν τα αγροτικά ζώα όπως ο Άρης ή ο αντίστοιχος Mars των Ρωμαίων, φορούσαν περικεφαλαία με κέρατα ταύρου.

Οι αρχαίοι μύθοι είναι πλούσιοι σε ταυρόμορφες αναφορές. Ο ελληνικός Δίαςκλέβει την Ευρώπη (εκδοχή της Μεγάλης Θεάς) και ζευγαρώνει μαζί της. Ο ινδικός Ρούντρα παίρνει τη μορφή ταύρου και ενώνεται με την κοσμική αγελάδα Πρισνί, προκειμένου να γεννηθούν τα πάντα. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τον Ίντρα, αλλά και με τους μεσογειακούς θεούς Μιν, Βάαλ, Χαντάντ και Μπελ, που ζευγαρώνουν με ανάλογες θεότητες-αγελάδες. Η ιερογαμία αυτή φέρνει σε επαφή το «σπέρμα», που είναι ο γεμάτος σύννεφα Ουρανός, με τη μήτρα, που είναι η Γη. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία και η συντήρηση όλων των μορφών ζωής.

Ο ιερός κόσμος του ταύρου είναι ένας κόσμος μυθολογικός, μυστηριακός , που οδηγεί στις αρχές της ζωής αυτού του κόσμου και επεξηγεί εμμέσως τον ρόλο της φύσης στην διαμόρφωση της ανθρώπινης ζωής. Μέσα, λοιπόν, από το ορατό μέρος της ιστορίας αποκαλύπτεται η εικόνα του ταύρου και η ιδιαίτερη θέση που κατείχε στους μύθους, στις δοξασίες, στις λατρείες, αλλά και στον καθημερινό βίο των λαών αυτών, ιδίως του Κρητικού.

Ο ταύρος συμβόλιζε πάντοτε-και εξακολουθεί να συμβολίζει-την αντοχή, τον δυναμισμό της μεγαλοπρεπούς ρώμης και τον έμφυτο δυναμισμό, την ανυπότακτη ανεξαρτησία και την ατέλειωτη γονιμοποιό ενέργεια.

2)TΡΙΠΟΔΙΚΟΙ ΛΕΒΗΤΕΣ

Τριποδικοί ονομάζονται οι λέβητες των οποίων τα πόδια είναι σύμφυτα με το σώμα του αγγείου. Κατά κανόνα οι τριποδικοί λέβητες έφεραν μεγάλες κυκλικές λαβές και εξελίχθηκαν από σκεύη χρηστικά σε σκεύη αναθηματικά. Αρκετά συχνά τους συναντάμε επίσης και ως έπαθλο αγώνων. Διακρίνονται πέντε διαφορετικοί τύποι ανάλογα με το μέγεθος και τη διακόσμηση. Στην Α' ομάδα ανήκουν οι σχετικά μικρών διαστάσεων λέβητες που είχαν καθαρά χρηστικό χαρακτήρα και κατασκευάζονταν στη διάρκεια του 9ου αιώνα π.Χ. Στη Β' ομάδα ανήκουν λέβητες μεγαλύτερου μεγέθους με λαβές διακοσμημένες με ειδώλια αλόγων. Τα πόδια έχουν κοιλανθεί στο εσωτερικό προς εξοικονόμηση μετάλλου, ένα στοιχείο που από τις αρχές του 8ου αιώνα π.Χ. γίνεται μόνιμο χαρακτηριστικό όλων των τριποδικών λεβήτων. Η παραγωγή αυτού του τύπου χρονολογείται στο α' μισό του 8ου αιώνα. Οι άλλοι τρεις τύποι είναι σύγχρονοι μεταξύ τους και τοποθετούνται στο β' μισό του 8ου αιώνα π.Χ. Είναι όλοι τους υπερμεγέθεις και μάλλον κατασκευάζονταν αποκλειστικά ως αφιερώματα, γεγονός που το επιβεβαιώνει και η προέλευση των περισσοτέρων από την Ολυμπία. Η τομή των ποδιών είναι Π ή διπλό Τ. Διακρίνονται μεταξύ τους κυρίως από τη διακόσμησή τους.

 

Σε αυτή την τελευταία κατηγορία ανήκει αυτός που έχει φτιαχτεί στην Αμφίπολη, καθώς είναι υπερμεγέθης, όπως φαίνεται, αφού είναι ίσος με την φτερωτή μορφή και έχει σχήμα Π.

3) ΦΤΕΡΩΤΕΣ ΜΟΡΦΕΣ: 

Τα φτερωτά πλάσματα έχουν μυθολογική αναφορά. Με φτερά έχουν εμφανιστεί ο Ερμής, η Ίρις, η Νίκη, ο Πήγασος, η Μέδουσα, η Σφίγγα και ο Έρωτας. 

http://www.parapolitika.gr/parapolitikablog/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82/%CE%B1%CE%BC%CF%86%CE%B9%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B7-o-t%CE%B1%CF%85%CF%81%CE%BF%CF%82-o-%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CE%BB%CE%B5%CE%B2%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%86%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%BF%CF%81%CF%86%CE%B7-%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%80%CE%BF%CE%BD%CE%B4%CE%B7-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CE%BD-%CE%B7%CF%81%CF%89%CE%B1--%CE%B8%CE%B5%CE%BF

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειδατε παιδες οτι για να μιλανε τοσο καιρο πριν για αφηρωισμενο νεκρο κατι θα ηξεραν παραπανω και δεν βασιζονταν ουτε στο μεγεθος του μνημειου ουτε σε κατι αλλο..

 

Ειδατε που δεν τα λενε ολα;

 

Και που να δουμε τις αχνες παραστασεις στο τελευταιο θαλαμο αλλα φυσικα και τον γραπτο διακοσμο ακριβως απο πανω..


33kg00i.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα με ενδιαφέρει περισσότερο ο γραπτός διάκοσμος, πρέπει να αποκρυπτογραφήσουν τι λέει εκεί. δείχνει 

όταν λέμε γραπτό διάκοσμο αναφερόμαστε στη ζωγραφική απεικόνιση μιας παράστασης εικονικής (ανθρωπόμορφες -ζωόμορφες) ή ανεικονικής (γραπτές με ταινίες, γεωμετρικά κοσμήματα/μοτίβα) 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελα ντε.. Λογικα οχι ομως, καποια φθορα θα ειναι ή κατι εχει πισω του, δεν μας το εδειξαν ολοκληρο..


Σαν μεγαλο ελαφι ειναι παντως ο ταυρος..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...