Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

γιατί υπήρχαν καρυάτιδες σε τάφο; 

προσωποποίηση της νίκης του νεκρού σε κάποια μάχη. νίκη που τον κατέστησε ικανό προς θεοποίηση. 

κάπως έτσι σκέφτηκε η Περιστέρη για να πει μια υποψία περί στρατηγού Μ.Α 

γενικά η μνημειακή τέχνη (εδώ γραπτός διάκοσμος) αντλεί θέματα από τη μικροτεχνία (κεραμική)  

 

Οποτε πιστευεις οτι υπαρχει μια "διαφωνια" της Περιστερη προς το υπουργειο που την συγκρατει, σχετικα με τον Στρατηγο που συνεχως λεει; Ετσι φανηκε στις τελευταιες συνεντευξεις τυπου..

 

Αυτο ειχαν δει και ελεγαν για θεοποιημενο νεκρο, και οχι τις διαστασεις του μνημειου και τον Περιβολο και μπλα μπλα.. Αντε και λιγο το μεγεθος των Καρυατιδων..

 

Απλα δεν καταλαβαινω γιατι μας το παρουσιασαν παλι μισο..

 

Λογικα απο αυτα που μπορουμε να διακρινουμε, εστω αυτα τα μισα, βλεπουμε μια θυσια ενος ταυρου/μεγαλου ελαφιου προς καποια θεοτητα (Αρτεμις; ) για να την ευχαριστησουν για καποια μεγαλη νικη;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

όχι δεν μνημονεύεται κάτι τέτοι. 
χαρακτηριστικά ανδρικά ενδύματα (κλασική περίοδο) είναι χιτώνας, ιμάτιο, χλαμύδα, πέτασος, πίλος, καυσία 
γυναικεία χιτώνας και ιμάτιο


θα είχαμε και την θεότητα όπου γίνεται η θυσία. 
 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θυσία ζώου περιελάμβανε και η λατρεία του Βρασίδα στην Αμφίπολη, όπως τουλάχιστον αναφέρεται από τον Θουκυδίδη. Ο Θ. χρησιμοποίησε τον όρο "εντέμνουσιν" που σημαίνει ότι ο λαιμός του ζώου κόβεται. Αναρωτιέμαι αν βλέπουμε κι εδώ κάτι παρόμοιο. Αυτήν την προσφορά αίματος την θεωρούσαν τότε σαν ένα είδος τελετουργικού. Συνήθως οι ήρωες που δεχόντουσαν προσφορές αίματος στα ταφικά μνημεία τους, είχαν σκοτωθεί σε πόλεμο (ή ως επακόλουθο του). 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πωπω ειναι τοσα πολλα που δεν ξερεις τι να πρωτοαναφερεις..

 

«ii. Στην Πέλλα βρέθηκε αποσπασματικό ψηφιδωτό με ζεύγος Κενταύρων, ενός αρσενικού και ενός θηλυκού. Ο αρσενικός Κένταυρος δεξιά κρατά φιάλη, η Κενταυρίνα αριστερά πιθανόν οινοχόη. Διακοσμούσε το κατώφλι ανδρώνα με το ψηφιδωτό του κυνηγιού του λιονταριού (325-300 π.Χ.). 
 

iii. Πάλι σε κατώφλι ανδρώνα στην ίδια πόλη (αρχές 3ου αι. π.Χ.) ψηφιδωτό δείχνει Κενταυρίνα μπροστά σε άνοιγμα σπηλιάς. Με το αριστερό χέρι κρατά ραβδωτή φιάλη και με το δεξί ρυτό που καταλήγει σε κεφάλι πιθανόν σκύλου. Πίσω δηλώνεται σχηματικά ένα δέντρο. 
 

iv. Για το ψηφιδωτό στο Δίον με παράσταση ιχθυοκενταύρων βλ. Διόνυσος, Τέχνη, viii, β). 
Το ενδιαφέρον με τις παραστάσεις των Κενταύρων στην Πέλλα στα δύο κατώφλια ανδρώνα είναι η σπανιότατη απεικόνιση θηλυκού Κενταύρου, η οποία αποδόθηκε στην τάση της εποχής για απεικόνιση θεμάτων με ρεαλιστικό χαρακτήρα και με ρεαλιστικά θέματα. Επομένως, το ψηφιδωτό του Καναλιού, όπου η Κενταυρίνα ετοιμάζεται να προσφέρει σπονδή μπροστά στη σπηλιά των Νυμφών και του Διονύσου, είναι πιθανό να αναπαριστά τελετή που θα γινόταν συχνά στον χώρο που διακοσμούσε το ψηφιδωτό. Στην περίπτωση αυτή, του ρεαλισμού, δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε τη μεταμφίεση πιστών ή ιερέων σε χορό Κενταύρων.»

 

http://www.komvos.edu.gr/mythology/ent2/2_kentauroi.html

 

Βρε λες να ειναι Κενταυροι... ;; 

 

Επισης οι Κενταυροι και γενικα τετοιες παραστασεις βλεπουμε κοντα σε σπηλιες, καθως και αυτα τα μυστηρια γινοντουσαν σε σπηλιες.. Και ο τυμβος της Αμφιπολης σε ενα μερος του ειναι φυσικο σπηλαιο..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

... καποια θυσια προς την Αρτεμη που λατρευοταν ιδιαιτερως στην Αμφιπολη

B)

http://www.greek-language.gr/greekLang/portal/forum/index.php

αν μιλάμε για το το αρχαίο τριτόκλιτο Άρτεμις τότε, σύμφωνα με τη γραμματική, επειδή είναι οδοντικόληκτο βαρύτονο (δεν τονίζεται δηλ. στη λήγουσα) η αιτιατική του θα είναι Άρτεμιν και η κλητική του Άρτεμι, αν πρόκειται για το νεοελληνικό Άρτεμη, τότε ανήκει στη δεύτερη κλίση, οπότε η αιτιατική του είναι την Άρτεμη. 

Επεξ/σία από Θρόνα
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10454362_10152860025746070_9608554403730


Υπάρχει περίπτωση να χορεύουν γύρω απο τον ταύρο.. Τελικά δεν είναι Κένταυροι, είδα καθαρά τα πόδια τους και πάτησα μόνο τις γραμμές που έβλεπα.. Φαινεται καθαρα οτι πατανε στις μυτες των ποδιων τους..

 

Επισης ο ταυρος μπορει να ειναι και μεγαλο ελαφι.. Εχει κατι σαν στεμα στο κεφαλι του ή καποια περιεργα κέρατα.. Αυτον τον σχηματισμό που βλεπω πανω απο το κεφαλι του τον εχω ξαναδει και στο μουσειο της Ακροπολης, δεν θυμαμαι πιο εκθεμα αλλα θα το βρω..

 

Επίσης στον τρίποδα οι κυκλοι απο πανω πρεπει να ειναι καποια χερουλια σε σχηματισμο φιδιων, νομιζω διακρινω το κεφαλι τους και υπαρχουν και σε αλλες τοιχογραφιες παρομοια..

 

Η φτερωτη μορφη στα δεξια πρεπει να κραταει καποια πραγματα που δεν καταλαβαινω.. Καποια υφασματα που τα παιρνει ο αερας ισως, ενα μακροστενο δοχειο.. Αυτο μπροστα της ισως ειναι το αριστερο της φτερο που ειναι πεσμενο προς τα κατω, αλλα δεν μπορω να το καταλαβω.. Αν εχει καποιος καμια αλλη ιδεα να τη πει..

 

Το background πρεπει να εχει πολλα ζωα και αλλες φτερωτες μορφες.. Βλεπω καθαρα καποια φτερα, κερατα αλλα και κεφαλια αλογων ή αλλων μορφων..

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μπράβο ρε Swimmer21, απλά μπράβο

 

Νομίζω στη δεύτερη εικόνα νομίζω οτι στα δεξιά της μορφής (όπως κοιτάμε) είναι το άλλο φτερό, δοκίμασε να το φτιάξεις να δείς.

 

Επίσης επιβεβαιώνεται η θεωρία που είπα οτι πιθανότατα να είναι ο τάφος λαβυρινθιακός

 

 

Στόχος της έρευνας είναι να "επικαιροποιήσει" τις παλαιότερες μετρήσεις, τόσο του Πανεπιστημίου Πατρών όσο και του ΤΕΙ Σερρών, και με πιο σύγχρονες μεθόδους να αποτυπώσει και να επεξεργαστεί στη συνέχεια τα δεδομένα σχετικά με το τι κρύβεται κάτω από τους τόνους χώματος του λόφου.

Σύμφωνα πάντως με τα πρώτα στοιχεία που επικαλείται το xronometro.com, φαίνεται ότι υπάρχει ένα υπόγειο οικοδόμημα, το οποίο περιλαμβάνει υπόγειες αίθουσες και διαδρόμους δίνοντας την εντύπωση ενός υπόγειου λαβύρινθου.

Η επιστημονική μελέτη αναλαμβάνει δράση για να αποκαλύψει όλα τα κρυμμένα μυστικά και στην συνέχεια με τη γνώση αυτών, να επιχειρήσει η ανασκαπτική σκαπάνη και να προσδιορίσει τα σημεία στα οποία θα πραγματοποιήσει τομές για να φέρει στο φως όλα αυτά τα πιθανολογούμενα ευρήματα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι με την ενεργή εμπλοκή και των «θετικών επιστημών» στο ανασκαφικό έργο της Αμφίπολης, διευρύνεται ακόμη περισσότερο η διεπιστημονική ομάδα που έχει συστήσει το ΥΠΠΟΑ και εμπλουτίζεται και με άλλους επιστημονικούς τομείς που έρχονται να συνεισφέρουν στο έργο της μεγάλης ανακάλυψης του αιώνα. Είναι κατανοητό ότι όλα αυτά ωθούν την συγκεκριμένη ανασκαφή στην πρωτοπορίας της αρχαιολογικής και επιστημονικής έρευνας και αναμένεται το έργο αυτό να προσφέρει γνώσεις που θα χρησιμοποιηθούν και σε άλλες ανασκαφές.

Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Τσόκα τις προηγούμενες ημέρες προς ΜΜΕ η διασκόπηση, ουσιαστικά  η «ακτινογραφία» του τύμβου θα γίνει εξωτερικά, από τον ταφικό περίβολο αλλά δεν αποκλείεται να αξιοποιηθεί και η ανασκαφή στο ταφικό μνημείο για μια εκ των έσω μέτρηση.

Σε αυτή την έρευνα που ξεκίνησε δεν σημαίνει ότι όλα θα εξελιχθούν απρόσκοπτα, καθώς, μπορεί να υπάρξουν εμπόδια που θα δυσκολέψουν το έργο, ένα από αυτά είναι το βάθος που βρίσκονται οι προς εντοπισμό δομές, η πυκνότητα των στρωμάτων ή ακόμη και ο «θόρυβος» που δημιουργείται από φυσικά φαινόμενα, με κίνδυνο να δώσουν λάθος εικόνα. Στόχος του κ. Τσόκα και της ομάδας του είναι να γίνει απεικόνιση της εσωτερικής δομής του γεωλογικού σχηματισμού που αποτελεί το γέμισμα του τύμβου, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει φυσικό βράχο, κοιλώματα του βράχου,  χώμα και λίθινες κατασκευές.

Η ομάδα θα βεβαιωθεί πρώτα για την ποιότητα των σημάτων που θα συλλέξει, κατά πόσο υπάρχει ή όχι σφάλμα και στο τέλος κάθε ημέρας θα γίνεται μια πρώτη επεξεργασία οπότε και θα έχουνε μία εικόνα σε αδρές γραμμές και με βάση αυτή θα καθορίζουν και τα επόμενα βήματά τους. Στην συνέχεια για το σύνολο των μετρήσεων θα υπάρχει περαιτέρω επεξεργασία στο εργαστήριο του ΑΠΘ για την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Πηγή: xronometro.com

 

Παρόμοια κατασκευή με 

 

pyramid-17.jpg

 

Όσο για την φτερωτή μορφή, έχω να πώ οτι είναι η Θεά Νίκη (αν είναι συνδέεται άμεσα με την εκστρατεία του Μ. Αλεξάνδρου:

 

250px-Goddess_Nike_at_Ephesus%2C_Turkey.

 

T24.6Nike.jpg

T24.8Nike.jpg

 

 

 

http://www.theoi.com/Daimon/Nike.html

Επεξ/σία από Daemonos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα.

 

Νομίζω ότι το θέμα που απασχολεί -διάκοσμος με ταύρο- παρουσιάζει την αρπαγή της Ευρώπης.

Η Ευρώπη έχει παρουσιασθεί να πετάει και σε άλλη σύνθεση όπως στην υδρία της Κυρηναϊκής.

 

Αρπαγή Περσεφόνης σε ψηφιδωτό, απαγωγή Ευρώπης σε επιστύλιο. Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

http://www.thetoc.gr/politismos/article/amfipoli-na-perimenoume-kai-alles-morfes

 

Η κ. Χρυσούλα Παλιαδέλη, καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας στο Α.Π.Θ.

 

«Στο μνημείο της Αμφίπολης συνυπάρχουν με ένα τρόπο σχεδόν μοναδικό και εκπροσωπούνται οι τέσσερις μεγάλες τέχνες της ελληνικής αρχαιότητας: η αρχιτεκτονική, η γλυπτική, η ζωγραφική και η τέχνη του ψηφιδωτού, εδώ με τη χρήση βότσαλων». Μία ανδρική και μία γυναικεία μορφή εν κινήσει και στη μέση ένας ταύρος. Δεξιά της γυναικείας και αριστερά της ανδρικής, υδρίες και φτερωτές μορφέςΑυτά αποκαλύφθηκαν στο ένα από τα τμήματα των «επιστυλίων» κατά την πρώτη φάση των εργασιών συντήρησης, η οποία βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Μάλιστα, η δεξιά φτερωτή μορφή κατευθύνεται προς έναν τριποδικό λέβητα, ενώ σε πολλά σημεία της παράστασης (στο ένδυμα και στην κεφαλή της γυναικείας μορφής, στο ένδυμα της ανδρικής και της φτερωτής μορφής και στον τρίποδα) είναι εμφανή ίχνη από χρώματα κόκκινο, μπλε και ώχρα.

upl547f85efc1315.jpg

Ο λόγος για τα «επιστύλια» που είχαν βρεθεί στον τρίτο χώρο του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης, δηλαδή στον θάλαμο πίσω από τις Καρυάτιδες και το βοτσαλωτό δάπεδο με την Αρπαγή της Περσεφόνης και είχαν μεταφερθεί στο Μουσείο για καθαρισμό και συντήρηση.

  • Τι μπορεί να σημαίνουν οι παραστάσεις στα «επιστύλια»;
  • Είναι τα πρόσωπα κάποιου μύθου -όπως στο βοτσαλωτό δάπεδο με την Αρπαγή της Περσεφόνης- ή, δράση ιστορικών προσώπων;
  • Σε ποιους μακεδονικούς τάφους έχουμε ανάλογες παραστάσεις;
  • Ο καθαρισμός της ζωγραφικής παράστασης ενέχει «κινδύνους»;
  • Τι μπορεί να αποκαλύψει μία φωτογράφηση με φιλμς ευαίσθητα στην υπέρυθρη και υπεριώδη ακτινοβολία;

 

Επικρανίτιδα και όχι επιστύλιο

«Αν καταλαβαίνω καλά τη θέση των ζωγραφικών παραστάσεων, ίσως καλύτερος για τον χαρακτηρισμό του αρχιτεκτονικού αυτού στοιχείου στην απόληξη των κατακόρυφων τοίχων, πριν από τη γένεση δηλαδή της καμάρας (της ημικυλινδρικής στέγης) και κάτω ακριβώς από τη ζωγραφισμένη με αρχιτεκτονικά διακοσμητικά στοιχεία (φατνώματα) μαρμάρινη «οροφή» του χώρου, είναι ο όρος επικρανίτιδα και όχι επιστύλιο».

Εάν είναι ζωφόρος περιμένουμε και άλλες μορφές

«Από την περιγραφή του δελτίου Τύπου δεν γίνεται σαφές αν η ζωγραφική σύνθεση απλώνεται σε μιαν ενιαία μαρμάρινη επιφάνεια, ή αποτελείται από μικρότερες ενότητες, προσαρμοσμένες στα στοιχεία δόμησης του τοίχου/ων. Στην πρώτη περίπτωση μιλούμε για ζωφόρο και θα πρέπει να περιμένουμε και άλλες μορφές, ως τμήματα της ίδιας ζωγραφικής παράστασης.

Στη δεύτερη -και λιγότερο πιθανή- μιλούμε για μικρότερες αυτοτελείς συνθέσεις με συγγενικά μεταξύ τους θέματα».

Όπως στις ζωγραφιστές στήλες της Βεργίνας

Τι βλέπουν τα έμπειρα μάτια, όχι μόνο ενός πανεπιστημιακού, αλλά ενός αρχαιολόγου πεδίου -και δη, της συνεργάτιδας του Μανόλη Ανδρόνικου- στις παραστάσεις που δεν είναι «ορατό» σε εμάς;

«Η ζωγραφική ποιότητα φαίνεται υψηλή, αν κρίνει κανείς από τα περιγράμματα των μορφών και την τολμηρή τοποθέτησή τους μέσα στο χώρο» απαντά η κ. Παλιαδέλη.

«Θα απαιτηθεί χρόνος, μεγάλη προσοχή στη διαδικασία της αποκάλυψης και στη συντήρηση, καθώς και ειδική φωτογράφιση με σύγχρονες μεθόδους (πλάγιος φωτισμός, φιλμς ευαίσθητα στην υπέρυθρη και υπεριώδη ακτινοβολία κ.λ.π.) προκειμένου να καταγραφούν ακόμη και λιγότερο εμφανή στοιχεία της παράστασης.

Μια δειγματοληψία χρωμάτων, επίσης, θα είναι καλό συγκρίσιμο υλικό, κυρίως για τη σύσταση των υλικών και την τεχνική, επειδή υπάρχουν ανάλογα παραδείγματα ζωγραφικών παραστάσεων πάνω σε μάρμαρο (ζωγραφιστές στήλες της Βεργίνας κ.λ.π.)».

 

Εν ολίγοις, πόσο νωρίς είναι για την όποια ανάγνωση; ρωτά το TheTOC.gr την κ. Παλιαδέλη. «Είναι πράγματι πολύ νωρίς ακόμη για οποιαδήποτε ανάγνωση πριν αποκαλυφθούν και άλλες μορφές, παρόλο που η παρουσία του ταύρου είναι δηλωτική. Θα πρέπει να περιμένουμε και άλλες μορφές πριν καταλήξουμε σε οποιαδήποτε συμπεράσματα για το θέμα της σύνθεσης.

Το συγκεκριμένο κομμάτι φαίνεται πως αναφέρεται στον μύθο και όχι σε δράσεις ιστορικών προσώπων. Θα δούμε…»

Ζωγραφισμένες ζωφόροι σε μακεδονικούς τάφους

Ζωγραφισμένες ζωφόρους μικρής κλίμακας έχουμε στον τάφο του Αγίου Αθανασίου και στον προθάλαμο του βασιλικού τάφου 'του Πρίγκηπα' στη Μεγάλη Τούμπα της Βεργίνας 

«Ζωγραφισμένες ζωφόροι μικρής κλίμακας με εικονιστικές παραστάσεις στο εσωτερικό μακεδονικών τάφων, είναι γνωστές κι από άλλα παραδείγματα, κυρίως  πάνω σε ασβεστοκονίαμα (fresco) κι όχι σε μάρμαρο. Σας θυμίζω πρόχειρα τις σκηνές συμποσίου από τον τάφο του Αγίου Αθανασίου και τις σκηνές αρματοδρομίας, από τον προθάλαμο του βασιλικού τάφου του Πρίγκηπα» στη Μεγάλη Τούμπα της Βεργίνας».

Οι παραστάσεις θυμίζουν κάτι;

Ποια ήταν η πρώτη σκέψη /αναφορά όταν είδατε τις παραστάσεις; Σας θύμισαν κάτι; «Το τμήμα τους είναι εξαιρετικά μικρό για οποιαδήποτε παραλληλία» απαντά η κ. Παλιαδέλη. «Ειδικότεροι, από μένα, στην αρχαία ελληνική εικονογραφία ίσως είναι έτοιμοι να απαντήσουν το ερώτημα».

Πέραν της διακόσμησης, τι;

«Δύσκολο να απαντηθεί σ’ αυτή τη φάση, πριν ολοκληρωθεί η αποκάλυψή τους και αναγνωριστεί το θέμα τους, αν πέραν από το διακοσμητικό τους χαρακτήρα οι παραστάσεις αυτές εκπέμπουν και κάποιο συμβολικό μήνυμα.

Είναι δουλειά των μελετητών, όταν θα έχουν πλήρη εικόνα της παράστασης (ή των παραστάσεων)  να βρουν τα όμοια ή τα παράλληλα και να καταλήξουν σε ερμηνευτικά συμπεράσματα και θεματικές, εικονογραφικές ή συμβολικές συσχετίσεις με την αρπαγή της Περσεφόνης στο βοτσαλωτό δάπεδο του ίδιου χώρου».

Ο πλήρης καθαρισμός ενέχει «κινδύνους»;

«Ο καθαρισμός μιας ζωγραφικής επιφάνειας είναι εξαιρετικά ευαίσθητη διαδικασία. Οι συντηρητές θα αποφασίσουν για τον τρόπο και το μέγεθος του καθαρισμού, προκειμένου το μνημείο να αποκαλυφθεί στην κατάσταση που σώθηκε, ακριβώς επειδή είχε την τύχη να μείνει  κρυμμένο από το φώς και μέσα στην υγρασία για χιλιετίες».

 

Οι τέσσερις μεγάλες τέχνες της ελληνικής αρχαιότητας στο μνημείο της Αμφίπολης

Στο μνημείο της Αμφίπολης συνυπάρχουν και εκπροσωπούνται οι τέσσερις μεγάλες τέχνες της ελληνικής αρχαιότητας: η αρχιτεκτονική, η γλυπτική, η ζωγραφική και η τέχνη του ψηφιδωτού

«Στο μνημείο της Αμφίπολης συνυπάρχουν με ένα τρόπο σχεδόν μοναδικό και εκπροσωπούνται οι τέσσερις μεγάλες τέχνες της ελληνικής αρχαιότητας: η αρχιτεκτονική, η γλυπτική, η ζωγραφική και η τέχνη του ψηφιδωτού, εδώ με τη χρήση βοτσάλων. Η ποιότητα είναι το ίδιο υψηλή και στις τέσσερις περιπτώσεις. Οφείλουμε πολλά στην κ. Περιστέρη που επέλεξε να αναμετρηθεί με ένα τόσο μεγάλο ανασκαφικό έργο, να φέρει σε πέρας με επιμονή και υπομονή ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα και να μας δώσει τη χαρά ενός τέτοιου μνημείου, που σαφώς πλουτίζει τη γνώση μας για την ιστορία και την τέχνη στην αρχαία Μακεδονία με νέα πολύτιμα δεδομένα».

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτοψία: Σε ποιον ανήκει ο σκελετός στην Αμφίπολη;

 

Δείτε σήμερα στις 23:45 στον ALPHA

 

Αντε να δουμε ποιοι θα μιλησουν και τι θα υποστηριξουν στην εκπομπη σημερα. :-D

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ομαδική ταφή για Μέγα Αλέξανδρο, στρατηγούς της εκστρατείας του, καθώς και Ολυμπιάδας.

 

Να δώ θα έχει κανένας απόψε στον ALPHA τα Cohones να το υποστηρίξει?  

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πως βγαζετε ακρη ρε τα κοιταω τα ξανακοιταω και ειναι σα φλυτζανι του καφε. μεγαλο δρομο θα διαβεις και τετοια. ειλικρινα δε μπορω να ξεχωρισω τιποτα

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να πουμε οτι ειναι 1 ΑΠΟ ΤΑ 7 ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ και εχουμε πολλες παραστασεις να δουμε ακομα..

 

Επισης η φημη που ειχε ακουστει τοτε για αγαλμα της Νικης, τελικα δεν ηταν αγαλμα ;) Οποτε οι φημες και αυτα που ακουμε εχουν μια βαση.. Υπαρχουν διαρροες..

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10454362_10152860025746070_9608554403730

 

 

Τώρα που βλέπω το παραπάνω, εκτός από θυσία, η παράσταση μπορεί να παραπέμπει και σε αγώνες. Η Νίκη, ο αμφορέας και ο τρίποδας είναι και σύμβολα αγώνων. Hint από τους κατασκευαστές για το πουλέν μου τον Δαμασία. :P :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...