Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

<p>παιδιά, αν μπορεί κάποιος να την αποθηκεύσει σε video και μετά να την ανεβάσει εδώ στο σχετικό θρεντ, θα του ήμουν ιδιαίτερα ευγνώμων. Αύριο θα ταξιδεύω όλη μέρα και δεν θα έχω διαδικτυακή πρόσβαση. Δεν θέλω να την χάσω. <br><br>

Plz αν γίνεται, ευχαριστώ θερμά </p>

 

Δίνεις αντάλλαγμα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Το stream κολλάει δραματικά. Δεν μπορώ να βγάλω άκρη.

 

http://www.auth.gr/video/19293

 

 

Μέχρι τώρα δεν είχαμε κάτι νέο ή σημαντικό.

 

Ηφαιστίωνας λοιπόν;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το stream κολλάει δραματικά. Δεν μπορώ να βγάλω άκρη.

 

http://www.auth.gr/video/19293

 

 

Μέχρι τώρα δεν είχαμε κάτι νέο ή σημαντικό.

 

Ηφαιστίωνας λοιπόν;

 

Ηφαιστίωνας? Τέτοια λένε?

Έλεγα να πάω σήμερα αλλά δεν μπόρεσα τελικά.

Το link σε μένα δεν παίζει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακολουθεί ρεπορτάζ:

 

Λοιπόν...

η εκδήλωση άρχισε χλιαρά αλλά στην πορεία πήρε ενδιαφέρον.

Τα κυριότερα νέα σημεία αφορούσαν στη ζωφόρο και στον ρόλο του Ηφαιστίωνα. Δεν ειπώθηκε τίποτα για τους σκελετούς και γενικά μόνο λίγα για τον τελευταίο θάλαμο. Η Περιστέρη ήταν αγχωμένη, δεν ήταν πάντα πολύ ακριβής. Ο Λεφαντζής ήταν πολύ καλός. Μίλησε με παρουσίαση, αν και δεν ήταν στο πρόγραμμα. Πολύ αρνητικό ήταν ότι με τη λήξη των παρουσιάσεων ο Σαββίδης έληξε την εκδήλωση, δίχως να επιτραπούν ερωτήσεις. Αυτό νομίζω δεν ήταν καλό, γιατί παρόντες ήταν και καθηγητές αρχαιολογίας του ΑΠΘ.

 

Βασικά σημεία:

Τσόκας:

- έγινε τομογραφία στο 1/5 του τύμβου

- βρέθηκε ενδιαφέρουσα θέση αριστερά της εισόδου (μένει να ανασκαφεί)

 

Περιστέρη:

Γενικά:

- πρόκειται για μακεδονικό ταφικό μνημείο

- έμεινε σε χρήση μέχρι τον 2ο  αι. π.Χ.

- οι Ρωμαίοι αποξήλωσαν τον περίβολο τον 2ο αι. π.Χ.

- οι τελευταίοι Μακεδόνες θέλησαν να προστατεύσουν τον τάφο και έχτισαν τους τοίχους τον 2ο αι. π.Χ.

Είσοδος:

- στο ψηφιδωτό με τους ρόμβους υπάρχει ένα κοίλο, ίσως για λατρεία

- τυμβωρύχοι είχαν μπει τόσο από την εμπρός όσο και από την πίσω πλευρά

 

Σφίγγες:

- βρέθηκε μόνο το 1 κεφάλι

- είχε καταχωθεί για προστασία, βρέθηκε με νομίσματα και κεραμική

- η μία σφίγγα κοίταζε μέσα

- 2 σφίγγες, 2 καρυάτιδες, 2 άλογα = στοιχεία δυαδισμού

- οι σφίγγες χρονολογούνται με παράλληλα (έδειξε εικόνες) στο τέλος του 4ου αι.π.Χ.

 

1ο ψηφιδωτό (το μωσαϊκό):

- υπάρχει ένα τετράγωνο στο ψηφιδωτό (μήπως είχε κάτι επάνω ;)

 

Καρυάτιδες:

- δε συγκρατούσαν την οροφή

- βρέθηκαν τμήματα βραχίονα και χεριού

- το σπασμένο πρόσωπο έσπασε από θριγκό που έπεσε και βρέθηκε εκεί

- η επίχωση είναι του 2ου αι. π.Χ. (βρήκε κεραμική)

- χρονολογούνται με παράλληλα στο τέλος 4ου αι.π.Χ. (έδειξε εικόνες, ειδικά ένα πρόσωπο από τη Θάσο που έμοιαζε πάρα πολύ)

- μεταξύ των Καρυάτιδων και του τοίχου σφράγισης βρήκαν καύσεις, κεραμική και μίλησε για εναγισμούς κατά τον 2ο αι.π.Χ.

 

Ψηφιδωτό με Περσεφόνη:

- η τεχνική και τα χρώματα είναι τυπικά β΄ μισού 4ου αι.π.Χ.

- για την τρύπα δεν κατέληξαν αν είναι φυσική, από λαθρανασκαφή ή υπήρχε βωμός

- το ένα μάτι του αλόγου είναι με μπλε γυάλινη χάντρα, το άλλο είναι μαύρο βότσαλο

 

Ζωφόρος:

- ακόμη μελετάται

- κυριαρχεί το κόκκινο χρώμα

- έχει βρεθεί ολόκληρη η βόρεια, σχεδόν όλη η ανατολική και η μίσή δυτική ζωφόρος

ζωφόρος Α  εικονίζεται έφιππος καβαλάρης, υπάρχει λεοντοκεφαλή, κράνος, πύργος που χωρίζει χώρο με όπλα

ζωφόρος Β  2 κένταυροι κρατούν κόκκινο πανί πάνω από ταύρο, μία φτερωτή μορφή οδηγεί πηδάλιο σε λέμβο, ιππέας

ζωφόρος Γ ανακεκλιμένος ήρωας, ο Υπνος και Θανατος κρατούν πάνω σε κόκκινο πανί δελφικό αγγείο, συγκέντρωση θεών (παρουσία του νεκρού ;)

 

Τάφος:

- ήταν βίαια διαταραγμένος

- βρέθηκαν οστέινα, γυάλινα και ελάχιστα χρυσά αντικείμενα, μάλλον με μορφές

- βρέθηκαν νομίσματα από τον 4ο αι. π.Χ. - 2ο αι.π.Χ., τα περισσότερα καμμένα σε κακή κατάσταση

 

Η Περιστέρη έκλεισε λέγοντας ότι το μνημείο κατασκευάστηκε τέλη του 4ου αι.π.Χ. κατά παραγγελία του Αλεξάνδρου στον Δεινοκράτη. Αυτό προκάλεσε σούσουρο. Ο σούρουσος συνεχίστηκε όταν ανέφερε το όνομα του Ηφαιστίωνα. Εδειξε οικοδομικές επιγραφές στον περίβολο με το μονόγραμμα του Ηφαιστίωνα και εικόνες με το μονόγραμμα Αντιγόνου από άλλα σημεία του περιβόλου

 

Λεφαντζής

- Στον περίβολο βρέθηκε οικοδομικές επιγραφές ΠΑΡΕΛΑΒΟΝ με το μονόγραμμα του Ηφαιστίωνα. Οι ίδιες επιγραφές βρίσκονται στη σημερινή βάση του Λέοντα της Αμφίπολης, η οποία προέρχεται και αυτή από τον ξηλωμένο περίβολο. Ήταν πάντοτε ορατές, αλλά κανείς δεν τις είχε προσέξει.

- Το μονόγραμμα του Ηαφαιστίωνα βρίσκεται και σε 9φυλλους ρόδακες στην αίθουσα με το ψηφιδωτό

- το μονόγραμμα ανήκει κατά πάσα πιθανότητα στον Μονόφθαλμο, άρα μιλάμε για 423-418 π.Χ.

- η επιγραφή ΠΑΡΕΛΑΒΟΝ είναι στοιχείο του οικοδομικού συμβολαίου

- στα συμβόλαια του Δεινοκράτη έπρεπε να αναγράφεται και ο νεκρός (εδώ μεσω του μονογράμματος)

- ονόμασε χαριτολογόντας το συγκρότημα "λοφοτύμβο", για να σταματήσει η γκρίνια των αρχαιολόγων αν είναι λόφος ή τύμβος

- ο λέοντας ήταν κούφιος και στηριζόταν σε ξύλινη δοκό

- ο Λαζαρίδης είχε βρει την τρύπα, που δεχόταν την ξύλινη δοκό

- ο τύμβος είναι μοναδικό πεδίο μελέτης για τους μηχανικούς

- ο Λαζαρίδης βρήκε τόνους λατύπης που προέρχονταν από το ξεχόντρισμα του μαρμάρου στην κορυφή του τύμβου

- ο τύμβος με το λιοντάρι λειτουργεί ως μοναδικό παραδειγμα και ανοίγει δρόμους για τη μελέτη άλλων τοποθεσιών όπου εχει βρεθεί μόνο το λιοντάρι, αλλά όχι ο τύμβος όπως π.χ. στα Εκβάτανα ή στη Χαιρώνεια. Γίνεται λόγος πιά για άγνωστου μέχρι σήμερα τύπου ηρώου, στου οποίου την τυπολογία ίσως βοηθήσει θεαματικά η Αμφίπολη.

 

Αργότερα θα προσπαθήσω να ανεβάσω και φωτογραφίες, αν και είναι κουνημένες.

  • Like 18
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φωτορεπορτάζ

 

(Προσοχή: Τα δικαιώματα όλων των εικόνων ανήκουν στο Υπουργείο Πολιτισμού, την αρχαιολόγο Κατερίνα Περιστέρη και τον αρχιτέκτονα Μιχάλη Λεφαντζή. Χρησιμοποιώ τμήματα από φωτογραφίες που πήρα στη δημόσια παρουσίαση της 30/09/2015 στο πλαίσιο προσωπικής ανταλλαγής με μέλη της κλειστής κοινότητας www.insomnia.gr. Για οποιαδήποτε διακίνηση των εικόνων αυτών εκτός αυτού του χώρου και πέραν του παραπάνω σκοπού δεν ευθύνομαι εγώ, αλλά το πρόσωπο που εκτέλεσε τη διακίνηση αυτή.)

 

Το ψηφιδωτό του ρόμβου με την κοιλότητα (είσοδος με σφίγγες)

post-197885-0-73686200-1443644544_thumb.jpg

 

Το κεφάλι της σφίγγας

post-197885-0-01033600-1443644622_thumb.jpg

 

Το ψηφιδωτό στον πρώτο χώρο με το τετράγωνο πλαίσιο στο εσωτερικό του

post-197885-0-26166700-1443644650_thumb.jpg

 

Σύγκριση Καρυάτυδας και κεφαλής από τη Θάσο, με εικόνα που πρόσφερε στην Περιστέρη ο Αντονιο Κόρσο. Η ομοιότητα αν βλέπατε την εικόνα καθαρή όπως ήταν στην παρουσίαση είναι εκπληκτική.

post-197885-0-95629300-1443644711_thumb.jpg

 

Η ανάπτυξη της ζωφόρου σε σχέδιο του Μ.Λεφαντζή.

post-197885-0-56039400-1443644819_thumb.jpg

 

Μέρος της ζωφόρου σε σχέδιο Μ.Λεφαντζή

post-197885-0-40867700-1443645043_thumb.jpg

 

Χρυσά ευρήματα σε σύγκριση με ευρήματα από τον Αγ.Αθανάσιο

post-197885-0-98235200-1443645078_thumb.jpg

 

Το μονόγραμμα του Αντίγονου. Περιστέρη και Λεφαντζής υποστηρίζουν ότι πρόκειται για τον Μονόφθαλμο (382-301π.Χ.). Εδώ άρχισε το σούσουρο. Αργότερα ο Λεφαντζής πρόσθεσε αστειευόμενος ότι αν επρόκειτο για τον Αντίγονο Γονατά (319-239 π.Χ.), το μόνο που θα είχε κάνει αυτός ήταν να χαράξει το μονόγραμμα, δεν είχε χρήματα για ένα τέτοιο έργο.

post-197885-0-86192600-1443645121_thumb.jpg

 

Η οικοδομική επιγραφή ΠΑΡΕΛΑΒΟΝ με το μονόγραμμα του Ηφαιστίωνα στο τέλος. Το σούσουρο εντείνεται όταν η Περιστέρη είπε ότι το μνημείο κατασκευάστηκε κατά παραγγελία του Αλεξάνδρου στο Δεινοκράτη για τον Ηφαιστίωνα.

post-197885-0-58230900-1443645364_thumb.jpg

 

Αναπαράσταση της οικοδομικής επιγραφής στον περίβολο.

post-197885-0-96405000-1443645501_thumb.jpg

 

Το μονόγραμμα του Ηφαιστίωνα σε ρόδακα του δεύτερου χώρου.

post-197885-0-17773300-1443645513_thumb.jpg

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραίος Salonico


Ψηφιδωτό με Περσεφόνη:

- η τεχνική και τα χρώματα είναι τυπικά β΄ μισού 4ου αι.π.Χ.

- για την τρύπα δεν κατέληξαν αν είναι φυσική, από λαθρανασκαφή ή υπήρχε βωμός

- το ένα μάτι του αλόγου είναι με μπλε γυάλινη χάντρα, το άλλο είναι μαύρο βότσαλο

 

 

Αυτο το ειχε πει ο εμπεδοτιμος πολλους μηνες πριν.. Και τωρα επιβεβαιωνεται. Μπορει να λεει καποια πραγματα υπερβολικα αλλα εχει πεσει μεσα σχεδον σε ολα.

 

Παραθετω ενα αποσπασμα απο την σημερινη αναλυση του για τις τελευταιες εξελίξεις και με την οποια συμφωνω (τα σημαντικότερα με bold):

 

Κάνω μια παρατήρηση σχετικά με το μονόγραμμα του Ηφαιστίωνα : Η ύπαρξη του μονογράμματος ίσως σημαίνει ότι αποτελεί τρόπον τινά την υπογραφή αυτού ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την εκτέλεση του έργου. Ως χιλίαρχος ο Ηφαιστίων ήταν υπεύθυνος για την εκτέλεση των δημοσίων έργων, όπως το συγκεκριμένο στον Τύμβο Καστά. Κατά αναλογία, ο Αντίγονος ο Μονόφθαλμος ήταν υπεύθυνος για τηνολοκλήρωση του έργου, ως χιλίαρχος πλέον, για αυτό και ευρέθη το μονόγραμμα του επί του περιβόλου.

 

Μου φαίνεται λίγο περίεργο να τοποθετείτο το  μονόγραμμα του νεκρού μέσα στον τάφο. Συνήθως μονογράμματα σκάλιζαν οι κατασκευαστές.

¨Εγινε αναφορά στις παραστάσεις επιστυλίων. Δυστυχώς δεν έχω ιδίαν άποψη για το   τι περιγράφουν, όμως από σκόρπιες λέξεις που άκουσα - και επιβεβαίωσα και από άλλους φίλους - παραθέτω σχετική περιγραφή του Γιώργου Παπαδόπουλου, φίλου του ιστολογίου και της ομάδας ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΤΥΜΒΟΥ ΚΑΣΤΑ-Η ΕΡΕΥΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ 

"Παράσταση του νεκρού, με  έφιππο που έχει να κάνει με τα κατορθώματά του, έχουμελεοντοκεφαλή που χρησιμοποιουσαν οι ηγέτες, και ένα δεύτερο κράνος. Ψηλά εικονίζεται ο νεκρός εν ζωή, όπου τον βλέπουμε σαν ήρωα σε μάχη με τα όπλα του. Μιλάμε για αφηρωισμένο νεκρό με τη φαρέτρα και το θώρακα του. Βλέπουμε τη θεοποίησή του.

 

Στο επόμενο κομμάτι μιλάμε για 2 νεκρούς, εικονίζονται δυο υδρίες, μια σφίγγα που πατάει σε κίονα, και δίπλα έχουμε δυο κενταύρους  και  στη μέση εναν ταυρο για θυσία. Μυθολογική σκηνή. Δίπλα φτερωτές μορφές οι οποίες έχουν διπλα δελφικό τρίποδα.
Εχουμε πλέον την πιστοποίηση του ήρωα. Δίπλα έχουμε έναν ιππέα.

Στον ανατολικό τοίχο έχουμε την μορφή ενός ανακεκλιμένου ατόμου, προφανώς ο ήρωας βρίσκεται με κάποιους άλλους ανθρώπους. Ίσως να είναι ένα πρόδειπνο ή μια σύναξη Θεών. Δίπλα εικονίζεται ο Ύπνος και ο Θάνατος με φτερωτή μορφή και με έναν τρίποδα πάλι στη μέση. Έχουμε πάλι κόκκινο μανδύα όπως και στο προηγούμενο τμήμα."

Με άλλα λόγια στα επιστήλια υπάρχει σαφέστατη παραπομπή σε δύο νεκρούς.
Είναι δυνατόν να έχουμε δύο νεκρούς  και να παριστάνεται μόνο ο ένας;


Ο  ενας νεκρός είναι αφηρωισμένος - άρα λογικά και ο δεύτερος- μιας και θα ήταν πολύ παράξενο να ετάφετο μαζί με έναν αφηρωισμένο νεκρό ένας κοινός θνητος - άρα μιλάμε για δύο αφηρωισμένους νεκρούς ;
Και σίγουρα ο κόκκινος μανδύας παραπέμπει σε βασιλέα.


Επειδή δεν έχω δει την παράσταση, δεν μπορώ να καταλάβω αν ο κόκκινος μανδύας (αν και ο φίλος Γιώργος αναφέρει ότι υπάρχει και στις δύο πλευρές κόκκινος μανδύας)- αναφέρεται στον ιππέα και αν η λεοντοκεφαλή είναι δίπλα σε ποιόν νεκρό. 

Επειδή οι νεκροί είναι δύο, τότε σίγουρα απεικονίζονται και οι δύο στα επιστύλια, Άρα ο ένας νεκρός είναι ο έφιππος - πράγμα που υποδηλώνει ότι ένας  που είναι ανακεκλιμμένος, δηλαδή σε κλίνη, υποδηλώνει ότι ο νεκρός δεν πέθανε σε μάχη. Κάνω την υπόθεση ότι ο κόκκινος μανδύας και η λεοντοκεφαλή αφορούν τον ανακεκλιμμένο. Σε αυτήν την περίπτωση αφηρωισμένος βασιλεύς που χρησιμοποιούσε λεοντοκεφαλή είναι - από όσον γνωρίζω - ο Αλέξανδρος, όπως παριστάνεται και σε σχετικό άγαλμα :

 

Αν λοιπόν ο ένας νεκρός είναι ο Ηφαιστίων και άρα είναι ο ιππέας-τότε ο δεύτεροςνεκρός(αφηρωισμένος και αυτός)   είναι λογικά ο Αλέξανδρος ο οποίος πέθανε από ελονοσία/δηλητηρίαση στην Βαβυλώνα;

Η κα Περιστέρη στην παρουσίαση επιβεβαίωσε σήμερα ότι το ένα μάτι του ενός αλόγου στο ψηφιδωτό είναι γαλάζιο, πράγμα που ενισχύει την υπόθεση ότι ο ένας νεκρός ίσως ο Αλέξανδρος. (βλέπε σχετικά την ανάρτηση Ο ΤΑΦΟΣ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ – ΤΟ ΜΑΤΙ... ΠΟΥ «ΒΓΑΖΕΙ ΜΑΤΙ» ). 

Αν όμως η επιγραφή με το μονόγραμμα του Ηφαιστίωνος αφορά τον Ηφαιστίωνα ως αναλαβόντα την εκτέλεση αυτού του δημοσίου έργου - υπό την εντολή του Μεγάλου Αλεξάνδρου όπως εκτιμά η ανσκαφική ομάδα - τότε για ποιόν νεκρό θα έδινε εντολή ο Αλέξανδρος να φτιαχτεί ένας τέτοιος μνημειώδης τάφος; Ξέρουμε ότι ένα από τα σχεδια του  Αλεξάνδρου ήταν να φτιαχτεί ένας μνημειώδης τάφος για τον πατέρα του Φίλιππο, για τον σκοπό αυτό μάλιστα, όπως αναφέρει ο Διόδωρος ο Σικελιώτης ο Αλέξανδρος είχε στείλει μεγάλη ποσότητα χρυσού από την Περσία.

Με τον θάνατο όμως του Ηφαιστίωνα, τα σχέδια άλλαξαν, ο Αλέξανδρος αποφάσισε να ταφεί εκεί ο Ηφαιστίων και μετά τον θάνατο του Αλεξάνδρου απεφασίσθη να ταφεί εκεί και ο Αλέξανδρος.


Αλλιώς ο Αλέξανδρος σε ποιούς δύο νεκρούς θα προόριζε ένα τέτοιο μνημείο; Προφανώς ο Αλέξανδρος θα έφτιαχνε τάφο ΜΟΝΟ για τον ισόθεο του Ηφαιστίωνα, ή, αν ισχύει η δεύτερη υπόθεση, στον πατέρα του Φίλιππο.
 
Και κατι δικο μου:
 
Από το Βήμα: "Ο κ. Λεφαντζής έκλεισε με ερώτημα μήπως η ταφή του Μέγα Αλέξανδρου έγινε στο ένα από αυτά τα δύο ηρώα στην Αλεξάνδρεια ή... αλλού;"
 
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Swimmer, ο εμπεδότιμος είναι πολύ έξυπνο (και πονηρό) μυαλό.

Πολλά σημεία της αναλυσής του ειπώθηκαν στην εκδήλωση, π.χ. αυτά για το χιλίαρχο τα είπε ο λεφαντζής, αλλά δεν κατάλαβα καλά αν υποστήριξε (ο Λεφαντζής) ότι το μονόγραμμα συνδέεται με τον Ηφαιστίωνα

 

α) ως νεκρό του τάφου

β) ως χιλίαρχο που ήταν ο "υπουργός υποδομών" της εποχής (αυτή τη φράση χρησιμοποίησε)

γ) και τα δύο

 

Γενικά κάποια πράγματα ειπώθηκαν από τον Λεφαντζή πολύ γρήγορα. Η δε Περιστέρη μου έδωσε την εντύπωση ότι ανέφερε λέξεις ξεκάρφωτες για να δώσει τροφή σε όργια φαντασίας (στυλ εμπεδότιμου). Π.χ. τόνιζε λέξεις όπως "λεοντοκεφαλή", "διόνυσος", "νόμισμα αλεξάνδρου" και στα τελευταία 2 λεπτά πέταξε και τον Ηφαιστίωνα και την παραγγελία Αλεξάνδρου κάπως ξεκάρφωτα, χωρίς να τα στηρίξει. Μετά ο Λεφαντζής μίλησε για Ηφαιστίωνα πιο αναλυτικά. Η δε ζωφόρος έχει το μαύρο χάλι της, η ίδια η Περιστέρη είπε ότι ο Λεφαντζής τη σχεδίασε "με λίγη φαντασία" ...

Το θέμα είναι ότι η Περιστέρη είναι αρχαιολόγος και πρέπει να συνδιαλέγεται με τους αρχαιολόγους, όχι μόνο να ευχαριστεί τον Τζιτζικώστα, τους υπουργούς, τους παπάδες και τον δήμαρχο επειδή της δίνου λεφτά να σκάψει. Ο τύμβος αυτός είναι κάτι που ξεπερνάει την περιφέρεια και η Περιστέρη οφείλει να αρθεί στο ύψος του μνημείου και να το θέσει στη σωστή του βάση -με αναλυτικά επιχειρήματα όμως. Σήμερα είχε απέναντί της καθηγητές του ΑΠΘ και τους αγνόησε εντελώς. Πώς θα της φερθούν αυτοί μετά; Το ίδιο το μνημείο στηρίζει την Περιστέρη, αλλά έτσι όπως φέρεται χάνει και το δίκιο της.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και μάλλον δικαιωνόμαστε όσοι  πιστεύουμε πως ο Αλέξανδρος θα έκανε τόσο μεγαλοπρεπή τάφο για την ουσιαστικότερη αγάπη της ζωής του...τον Ηφαιστίωνα

 

Για τον Ηφαιστίωνα και με παραγγελία του Αλεξάνδρου (; ) ο Τύμβος της Αμφίπολης

Πηγή: http://www.skai.gr/news/culture/article/294391/gia-ton-ifaistiona-kai-me-paraggelia-tou-alexandrou-o-tumvos-tis-amfipolis/#ixzz3nGT2m8hH 
Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Swimmer, ο εμπεδότιμος είναι πολύ έξυπνο (και πονηρό) μυαλό.

Πολλά σημεία της αναλυσής του ειπώθηκαν στην εκδήλωση, π.χ. αυτά για το χιλίαρχο τα είπε ο λεφαντζής, αλλά δεν κατάλαβα καλά αν υποστήριξε (ο Λεφαντζής) ότι το μονόγραμμα συνδέεται με τον Ηφαιστίωνα

 

α) ως νεκρό του τάφου

β) ως χιλίαρχο που ήταν ο "υπουργός υποδομών" της εποχής (αυτή τη φράση χρησιμοποίησε)

γ) και τα δύο

 

Γενικά κάποια πράγματα ειπώθηκαν από τον Λεφαντζή πολύ γρήγορα. Η δε Περιστέρη μου έδωσε την εντύπωση ότι ανέφερε λέξεις ξεκάρφωτες για να δώσει τροφή σε όργια φαντασίας (στυλ εμπεδότιμου). Π.χ. τόνιζε λέξεις όπως "λεοντοκεφαλή", "διόνυσος", "νόμισμα αλεξάνδρου" και στα τελευταία 2 λεπτά πέταξε και τον Ηφαιστίωνα και την παραγγελία Αλεξάνδρου κάπως ξεκάρφωτα, χωρίς να τα στηρίξει. Μετά ο Λεφαντζής μίλησε για Ηφαιστίωνα πιο αναλυτικά. Η δε ζωφόρος έχει το μαύρο χάλι της, η ίδια η Περιστέρη είπε ότι ο Λεφαντζής τη σχεδίασε "με λίγη φαντασία" ...

Το θέμα είναι ότι η Περιστέρη είναι αρχαιολόγος και πρέπει να συνδιαλέγεται με τους αρχαιολόγους, όχι μόνο να ευχαριστεί τον Τζιτζικώστα, τους υπουργούς, τους παπάδες και τον δήμαρχο επειδή της δίνου λεφτά να σκάψει. Ο τύμβος αυτός είναι κάτι που ξεπερνάει την περιφέρεια και η Περιστέρη οφείλει να αρθεί στο ύψος του μνημείου και να το θέσει στη σωστή του βάση -με αναλυτικά επιχειρήματα όμως. Σήμερα είχε απέναντί της καθηγητές του ΑΠΘ και τους αγνόησε εντελώς. Πώς θα της φερθούν αυτοί μετά; Το ίδιο το μνημείο στηρίζει την Περιστέρη, αλλά έτσι όπως φέρεται χάνει και το δίκιο της.

 

Εκει ειναι το ζουμι.. εγω πιστευω οτι αρχικά ο Ηφαιστίωνας ανελαβε να φτιαξει ενα μεγαλο μνημειο για τον πατερα του Μεγα Αλεξανδρου τον Φιλιππο, αλλα μετα τον θανατο του αποφασισε ο Μεγας Αλεξανδρος να θαφτει ο Ηφαιστιωνας εκει και ενδεχομενως αποφασισε να θαφτει και αυτος μαζι του μετα τον θανατο του ή καποιοι αλλοι (μετα τον θανατο του Αλεξανδρου) τον τοποθετησαν εκει για να τον προστατεψουν ή γιατι ηταν πολυ ευκολο μιας και το μνημειο ηταν τεραστιο και ειχε αρκετους θαλαμους.

 

Ισως λοιπον να ειναι και οι 2 εκει μεσα, ή προοριζοταν ωστε να ειναι και οι 2 εκει μεσα..

 

Μακαρι να μαθουμε..

 

Ξαναγραφω τα λεγομενα του Λεφατζη κατα το Βημα:

 

Μήπως η ταφή του Μέγα Αλέξανδρου έγινε στο ένα από αυτά τα δύο ηρώα στην Αλεξάνδρεια ή... αλλού;"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με πρόλαβε ο τόξο, αυτό άκουσα και εγώ στο realfm να λένε, η Περιστέρη και ο Λεφαντζής είπαν οτι το μνημείο αυτό έγινε παραγγελία στον Δεινοκράτη από τον Μ. Αλέξανδρο προς την τιμή του Ηφαιστίωνα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με πρόλαβε ο τόξο, αυτό άκουσα και εγώ στο realfm να λένε, η Περιστέρη και ο Λεφαντζής είπαν οτι το μνημείο αυτό έγινε παραγγελία στον Δεινοκράτη από τον Μ. Αλέξανδρο προς την τιμή του Ηφαιστίωνα.

 

Aπό την μια ενισχύει το αφήγημα της Ελλάδας για Μακεδονίες,Ελληνικότητες κ λοιπά κουλά από την άλλη βοηθάει κ το gay κίνημα (διεθνώς) να το σφετεριστεί στο πλαίσιο της LGBT ιστορίας.Διαλέγω το νούμερο 2.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μήπως η ταφή του Μέγα Αλέξανδρου έγινε στο ένα από αυτά τα δύο ηρώα στην Αλεξάνδρεια ή... αλλού;"

Ο Λεφαντζής έκλεισε ως εξής (ή περίπου έτσι):

"Μήπως αυτός ο τύμβος μας δίνει μια εικόνα της αντίληψης που είχε ο Αλέξανδρος για τον δικό του τάφο, στην Αλεξάνδρεια ή αλλού;"

 

Τρέχα γύρευε κι αυτός.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν βγαζουμε ακρη.. πολλα τα ερωτηματικα..

 

Το βασικότερο επιλύθηκε και μάλιστα μέσω επιγραφής που είναι το golden standard στην Αρχαιολογία.Πρόκειται για ταφικό μνημείο κατα παραγγελία του μεγαλέκου για τον Ηφαιστίωνα.Ελπίζω να το προμοτάρουν ως παγκόσμια γκέι κ ιστορική ατραξιόν οι ακανέδες αν έχουν λίγο νιονιο.Ως γκέι κ Σερραίος (στην καταγωγή) προσυπογράφω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...