Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα!

 

Ανοίγω το εξής θέμα κατόπιν μιας συζήτησης που είχα με τους συναδέλφους για τις διαπροσωπικές σχέσεις και συγκεκριμένα για το πόσο επηρεάζονται αυτές από το μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων.

 

Άσχετα από το τις προσωπικές μου απόψεις επί του θέματος, νομίζω ότι υποσυνείδητα η ακαδημαικά μορφωμένη μάζα φιλτράρει αυτόν που συναντά ως προς την μόρφωσή του προτού προχωρήσει σε κάποιου είδους στενότερη επαφή μαζί του (στενή φιλία ή σοβαρή σχέση). Μάλλον θα υπάρχουν αξιόλογοι άνθρωποι που η τύχη ίσως να μη τους επέτρεψε να ανακαλύψουν και αναπτύξουν τα ταλέντα τους στα πανεπιστήμια, ως επι το πλείστων όμως, η συντριπτική πλειοψηφία των μη ακαδημαικά μορφωμένων εκλαμβάνεται ως υποδεεστερη ως προς τη νοημοσύνη της σε σχέση με τη 'μορφωμένη κοινωνία' (όπου μορφωμένη σημαίνει ΑΕΙ). Ίσως να στέκει αυτό, ίσως και όχι (αναφέρθηκε το παράδειγμα ενός δικηγόρου να είναι κολλητός φίλος κομμωτή ή μιας ιατρού να είναι σε σχέση με κάποιον υπαρχιφύλακα/αρχιφύλακα, υδραυλικός με οικονομολόγο, μεγαλοεπιχειρηματίας κολλητός σκουπιδιάρη κ.α. - ομολογώ πως ουτε εγώ μπορώ να φανταστώ τί κοινό κοινό έχουν οι προαναφερθέντες συνδυασμοί για να επιχειρηματολογήσω για το αντίθετο).

 

Και προβληματίζομαι αν αυτές είναι σκέψεις γυναικών ή αν και οι άντρες σκέφτονται παρόμοια. Δηλαδή, αν τελειώσατε μόνο λύκειο θα κάνατε σχέση με ιατρό και δικηγόρο λ.χ.; (σε μια τέτοια περίπτωση δε θα παραξένευε ο άνθρωπος που τελείωσε μόνο λύκειο νομίζω, αλλά η ιατρός/ δικηγόρος που πιιθανόν να έχει θέμα χαμηλής αυτοεκτίμησης). 

 

Παρατηρώ πάντως ότι για να είναι αρμονικές οι οποιεσδήποτε σχέσεις πρέπει να κινούμαστε πάνω κάτω στο ίδιο επίπεδο (συμπεριλαμβανομένου και του ακαδημαικού) με τον άλλο. Διευκρινίζω ότι δεν τίθεται θέμα ανωτερότητας κατωτερότητας από τη θεματοθέτρια (εμένα δηλ. :) ) αλλά αφού μου δόθηκε τροφή για σκέψη και προβληματισμό θα είχε ενδιαφέρον να ακούσω και αντικειμενικές αντρικές απόψεις, όχι τόσο ως προς το αν κάνατε νέους κολλητούς φίλους με διαφορετικό ακαδημαικό υπόβαθρο από το δικό σας, όσο ως προς το αν αναπτύσσατε σχέσεις με κοπέλες/άντρες από τις οποίες αποκλίνετε σε αυτό τον τομέα.

 

Ας κάνουμε μια πολιτισμένη συζήτηση, χωρί άδικες αντιπαραθέσεις.

 

Ευχαριστώ.

  • Απαντ. 314
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Δε το διάβασα όλο γιατί θεωρώ πως είναι βασισμένο σε λανθασμένη υπόθεση.

Δεν είναι το επίπεδο μόρφωσης που αξιολογείται στον/στην απέναντι, είναι η γενικότερη θέληση και οι φιλοδοξίες του/της.

 

Γι' αυτό ο μουσικός θα βρίσκει πάντα να πηδάει ακόμα και αν ο ντελιβεράς βγάζει περισσότερα.

  • Like 18
Δημοσ.

 

 

Και προβληματίζομαι αν αυτές είναι σκέψεις γυναικών ή αν και οι άντρες σκέφτονται παρόμοια. Δηλαδή, αν τελειώσατε μόνο λύκειο θα κάνατε σχέση με ιατρό και δικηγόρο λ.χ.; (σε μια τέτοια περίπτωση δε θα παραξένευε ο άνθρωπος που τελείωσε μόνο λύκειο νομίζω, αλλά η ιατρός/ δικηγόρος που πιιθανόν να έχει θέμα χαμηλής αυτοεκτίμησης). 

 

 

Οι άντρες είναι πολύ πιο simple σε αυτά τα θέματα. Δεν το ψυρίζουν μέχρι να ψοφήσει. Ένας άντρας θα έκανε σχέση με οποιαδήποτε γκόμενα του άρεσε τα πρώτα 2 λεπτά που την είδε και θα έγραφε όλα τα αλλά στα @@ του

 

 

 

 Παρατηρώ πάντως ότι για να είναι αρμονικές οι οποιεσδήποτε σχέσεις πρέπει να κινούμαστε πάνω κάτω στο ίδιο επίπεδο (συμπεριλαμβανομένου και του ακαδημαικού) με τον άλλο. Διευκρινίζω ότι δεν τίθεται θέμα ανωτερότητας κατωτερότητας από τη θεματοθέτρια (εμένα δηλ. :) ) αλλά αφού μου δόθηκε τροφή για σκέψη και προβληματισμό θα είχε ενδιαφέρον να ακούσω και αντικειμενικές αντρικές απόψεις, όχι τόσο ως προς το αν κάνατε νέους κολλητούς φίλους με διαφορετικό ακαδημαικό υπόβαθρο από το δικό σας, όσο ως προς το αν αναπτύσσατε σχέσεις με κοπέλες/άντρες από τις οποίες αποκλίνετε σε αυτό τον τομέα. 

 

Εγώ είμαι "του πανεπιστημίου" με mba ενώ η γυναίκα μου είναι phd. Παρόλα αυτά δεν αποδέχομαι την ακαδημαϊκή μόρφωση ως απόλυτη μέτρηση επιπέδου καθώς πολλοί που ξέρω με ακαδημαϊκή μόρφωση είναι καθηστερημένα ζώα ενώ οι πιο κοντινοί μου φίλοι δεν έχουν πατήσει πανεπιστήμιο και είναι τα καλύτερα παιδιά.

 

Γενικά σαν χαρακτήρας είμαι τέρμα μισάνθρωπος και σνομπ αλλά όχι με βάση ηλίθια στερεότυπα όπως την μόρφωση, τα λεφτά και τέτοιου είδους μαλακίες.  

 

Από πότε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα του flatlined παπαγαλισμού δείχνει κάποιο επίπεδο?

 

 

 . Ίσως να στέκει αυτό, ίσως και όχι (αναφέρθηκε το παράδειγμα ενός δικηγόρου να είναι κολλητός φίλος κομμωτή ή μιας ιατρού να είναι σε σχέση με κάποιον υπαρχιφύλακα/αρχιφύλακα, υδραυλικός με οικονομολόγο, μεγαλοεπιχειρηματίας κολλητός σκουπιδιάρη κ.α. - ομολογώ πως ουτε εγώ μπορώ να φανταστώ τί κοινό κοινό έχουν οι προαναφερθέντες συνδυασμοί για να επιχειρηματολογήσω για το αντίθετο).

 

 

γεννιούνται , τρώνε , χέζουν , κοιμούνται , κάνουν παιδιά, κλαίνε , γελάνε και πεθαίνουν. Πραγματικά πολύ δύσκολο να το φανταστεί κανείς...

 

 

 

 

Ας κάνουμε μια πολιτισμένη συζήτηση, χωρί άδικες αντιπαραθέσεις.

 

 

 

 

images?q=tbn:ANd9GcTeHYReOkTLz1x264R0--I

  • Like 9
Δημοσ.

Το ότι η ακαδημαική μόρφωση (ειδικά η Ελληνική) αποτελεί επίπεδο αξιόλογου ατόμου είναι τελείως λανθασμένο. Ξέρω άπειρους φοιτητές ΑΕΙ που δεν ξέρουν που παν τα 4. Λανθασμένη άποψη σε κάθε βαθμό. Οι υπερειδικευμένες γνώσεις, ειδικά οι παρωδικές (πάω πανεπιστήμιο και δεν ξαναμορφώνομαι στην ζωή μου) δεν αποτελούν χαρακτηριστικό ολοκληρωμένου ατόμου...

 

Στην Ελλάδα που και η κουτσή Μαρία μπαίνει σε ΑΕΙ είναι τουλάχιστον για γέλια το topic.

  • Like 12
Δημοσ.

Lucifer, αναφέρθηκα περισσότερο σε ποιότητα σχέσεων (επικοινωνία, κατανόηση, σεβασμός κλπ), παρά τυχάρπαστες σχέσεις μιας νύχτας ή στην καλύτερη περίπτωση σχέσεις με προκαθορισμένη ημερομηνία λήξεων που κάνει ο ΑΒ μουσικός/ ντελιβεράς κλπ.

 

Alex, παρουσιάζονται simple οι άντρες αλλά είστε και οι 2 ανώτατης μόρφωσης. Και...no, not a newbiew anymore, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να κρατήσουμε ένα επίπεδο. Δεν ξέρω αν η μόνη πηγή εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα κι αν όντως αυτό ευθύνεται για την όποια κατάντια μας (νομίζω πάντως πως όχι).

Δημοσ.

Πραγματικά καμία σχέση...ειδικά στην Ελλάδα όπως είπε και ο φίλος πιο πριν τι διαφορά έχει στο πνευματικό επίπεδο ο Μ.Ο αποφοίτων πόσο σχολών ΑΕΙ με πόσους απόφοιτους σχολών ΤΕΙ...θες να μου πεις ότι σχολές τύπου παιδαγωγικά,φιλολογιες ελληνικες και ξενες..θεολογίες κοινωνικοί λειτουργοί και ποσοι αλλοι εχουν καποια διαφορά από απόφοιτους ΤΕΙ λογιστικης η πληροφορικς ή νοσηλευτικής ή φωτογραφίας ή γραφιστικής ή ποσων αλλων σχολών?

 

Να ήμασταν Αμερική να πεις ότι ο απόφοιτος ενός Ivy League Uni θα έχει διαφορά με έναν που τελείωσε ένα community college (οι Μ.Ο πάντα) να πω ναι...στην ψαροκώσταινα όλα τα ίδια είναι...αυτοί που ξεχωρίζουν ειναι άτομα που ψάχνονται γενικά και ειδικά μόνα τους και αυτομορφώνονται ανεξαρτήτως σχολής και ακαδημαικής εκπαίδευσης...

 

Χώρια ότι στην ελλάδα δεν έχει ουσιαστικά μισθολογική διαφορά ανάμεσα και σε σχολές διαφορετικού κοινωνικού Status...ένας Οδοντίατρος του δημοσίου π.χ με ένα αστυνομικό για να πεις ότι έστω εκεί μπαίνει κριτήριο που επηρεάζει τους κοινωνικούς κύκλους του καθενός..

 

Στην ελλάδα πλέον ενας αξιοπρεπής DJ να είσαι σε κάνα μαγαζάκι της επαρχίας ή ακόμα και μπάρμαν και να δουλεύεις 5 βράδια την εβδομάδα βγάζεις περισσότερα από ότι ένας δικηγόρος ή ένας γιατρός σε νοσοκομείο.(μιλάω για άτομα κάτω των 35 πάντα και χωρίς παράγοντες ιδιωτικά ιατρεία ή πελατεία από μπαμπά που είχε ίδιο γραφείο/ιατρείο). 

 

Τέλος στην ελλάδα ανεξαρτήτου δουλειάς η συντριπτική πλειοψηφία κάτω των 35 έχει ένα πτυχίο...τώρα τι δουλειά κάνει και τι εμαθε οντως σπουδάζοντας είναι πραγματικά θέμα του καθενός...εδώ αρχιτέκτονες και πολιτικοί μηχανικοί δουλεύουν ντελιβεράδες ρε παιδιά τι να λέμε τώρα...επίπεδα και πτυχία και παπάρια μάντολες..

Δημοσ.

Δεν είναι τόσο θέμα η μόρφωση  όσο οι εμπειρίες, τα ερεθίσματα που θα λάβει κάποιος απο συζητήσεις και προσωπική μόρφωση(βιβλία), hobby και το βασικότερο οι στόχοι που έχει στην ζωή του κλπ κλπ. Δεν είναι θέμα ΑΕΙ ΤΕΙ, αν και τις "καλές" σχολές τείνουν να τις κυνηγάνε άτομα με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά και με οικονομική άνεση. Η οικονομική κατάσταση σου δίνει την άνεση χρόνου να μορφωθείς. Γιαυτό και σίγουρα θα συναντήσεις πολύ πιο μορφωμένα άτομα σε ένα πολυτεχνείο ή μια ιατρική σχολή, παρά σε ένα ΤΕΙ που ένα μεγάλο μέρος των φοιτητών δουλεύει παράλληλα. Τίποτα δεν είναι απόλυτο όμως απο όλα αυτα.

Τώρα μέσα στην σχέση, που περιμένεις να υπάρχει και εγκεφαλική ταύτιση, να μπορείτε να κάνετε και μια κουβέντα, να έχετε ηθικές αξίες και στόχους που συμβαδίζουν, σίγουρα η μόρφωση παίζει ρολο. Απλά είναι καθαρά κοινωνική μόρφωση και όχι πανεπιστημιακή.

  • Like 5
Δημοσ.

Michali, δεν αναφέρομαι στην ελληνική πραγματικότητα και δεν αναφέρομαι ούτε στα ατυχή παραδείγματα κάποιων τυχαίων την εισαγωγή οποίων επιτρέπει το απαράδεκτο σύστημα στην Ελλάδα.

 

Πληροφοριακά θα πω ότι στο εξωτερικό αν κοπείς σε 1 μάθημα επαναλαμβάνεις το χρόνο και αν κοπείς για 2η φορά παίρνεις πόδι απο το πανεπιστήμιο.

 

Μιλάμε για πραγματικά μορφωμένους ανθρώπους και όχι για το χάος της ελληνικής πραγματικότητας.

 

Πολύ σωστά το προσδιόρισες kreiz, αναφέρομαι στην εγκεφαλική ταύτιση. Ο άλλος που αναφέρθηκε σε φυσικές ανάγκες προφανώς μόνο αυτές αντιλαμβάνεται και έχει να καλύψει.

Δημοσ.

 

Μιλάμε για πραγματικά μορφωμένους ανθρώπους και όχι το χάος της ελληνικής πραγματικότητας.

 

Εκπαιδευμένους ναι..η μόρφωση είναι κάτι πολύ πιο ολοκληρωμένο και μεγάλο..όπως και η παιδεία με την σειρά της υπερβαίνει και τις δύο πρότερες έννοιες. Ούτε Βρετανία ο Μ.Ο. ακόμα και των πτυχιούχων (καλά των μη δεν το συζητάω καν) είναι αυτό που λέμε μορφωμένοι...πολύ καλύτερα εκπαιδευμένοι και εξειδικευμένοι ναι...μορφωμένοι δεν νομίζω..είναι πάρα πολύ οι παράγοντες και μόνο ένα πολύ μικρό κομμάτι αυτών περιλαμβάνεται από το πανεπιστήμιο.

  • Like 4
Δημοσ.

Δεν ψαχνω υπαλληλο για την επιχειρηση μου, αλλα μια συντροφο να μοιραστω την ζωη μου μεχρι να πεσουν οι τιτλοι τελους .

  • Like 2
Δημοσ.

Οfftopic αλλά μην ισοπεδώνεις την μόρφωση των ελληνικών ιδρυμάτων. Το ότι στο εξωτερικό υπάρχει ταύτιση των γνώσεων με την αγορά εργασίας, που σημαίνει όμως και μεγάλη εξειδίκευση, είναι γεγονός. Το ελληνικό σύστημα όμως είναι πιο κοντά σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών που αν λειτουργούσε ομαλά θα σε έκανε πραγματικό επιστήμονα και όχι ειδικευμένο εργάτη, ανάπηρο νοητικά να σκεφτεί πέρα απο την εντατικοποιημένη ειδίκευση του.

  • Like 3
Δημοσ.

Ακόμα και τα πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι ένα σύστημα παρωχημένο κατά την γνώμη μου. Πραγματικά μορφωμένος είναι αυτός που μορφώνεται συνέχεια, το να κάνεις 1-2 προπτυχιακά και 2-3 μεταπτυχιακά και μετά να σταματήσεις δεν σε καθιστά μορφωμένο.

 

Πιο σημαντικό όμως στις κοινωνικές συναναστροφές (έξω από την δουλειά δηλαδή) είναι το επίπεδο της γενικής γνώσης. Τι να το κάνω εγώ αν ο άλλος είναι μεγάλος μαθηματικός και δεν ξέρει τι έλεγε ο Δαρβίνος ή γιατί έγινε ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος. Κανείς δεν πρόκειται να σε παρακολουθήσει να μιλάς για υπερειδικευμένες γνώσεις στην προσωπική σου ζωή, εκεί οι γενικές γνώσεις μετράνε, και αυτές δεν τις μαθαίνεις στο πανεπιστήμιο. Το πανεπιστήμιο σήμερα δεν δημιουργεί ολοκληρωμένους ανθρώπους, αλλά καριέρες...

 

Ας πάμε σε μια ιατρική να ρωτήσουμε πότε έγινε η ανεξαρτησία του Ελληνικού κράτους (πλήρη ημερομηνία) σε διαβεβαιώ ότι το 90% δεν θα ξέρει :P

  • Like 4
Δημοσ.

 

 

Πολύ σωστά το προσδιόρισες kreiz, αναφέρομαι στην εγκεφαλική ταύτιση. Ο άλλος που αναφέρθηκε σε φυσικές ανάγκες προφανώς μόνο αυτές αντιλαμβάνεται και έχει να καλύψει.

 

προφανώς δεν κατάλαβες τι εννοούσε ο άλλος παρόλο που το έγραψε πολύ απλά για να καταφέρεις να το πιάσεις, καθώς δεν κατάφερες να το σκεφτείς μόνη σου  :)

  • Like 1
Δημοσ.

Μάλλον είναι πολύ περίπλοκο αυτό το θέμα για να βγει συμπέρασμα. Όπως όλα τα υποκειμενικά θέματα ο καθένας θα έχει

δίκιο με βάση την δική του οπτική γωνία. Εγώ πάντως επηρεάζομαι αρκετά από το μορφωτικό επίπεδο του άλλου και για

τις προσωπικές αλλά και για τις φιλικές σχέσεις, αλλά, δεν είναι μόνο αυτοί οι παράγοντες.

Δημοσ.

Ακόμα και τα πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι ένα σύστημα παρωχημένο κατά την γνώμη μου. Πραγματικά μορφωμένος είναι αυτός που μορφώνεται συνέχεια, το να κάνεις 1-2 προπτυχιακά και 2-3 μεταπτυχιακά και μετά να σταματήσεις δεν σε καθιστά μορφωμένο.

 

Πιο σημαντικό όμως στις κοινωνικές συναναστροφές (έξω από την δουλειά δηλαδή) είναι το επίπεδο της γενικής γνώσης. Τι να το κάνω εγώ αν ο άλλος είναι μεγάλος μαθηματικός και δεν ξέρει τι έλεγε ο Δαρβίνος ή γιατί έγινε ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος. Κανείς δεν πρόκειται να σε παρακολουθήσει να μιλάς για υπερειδικευμένες γνώσεις στην προσωπική σου ζωή, εκεί οι γενικές γνώσεις μετράνε, και αυτές δεν τις μαθαίνεις στο πανεπιστήμιο. Το πανεπιστήμιο σήμερα δεν δημιουργεί ολοκληρωμένους ανθρώπους, αλλά καριέρες...

 

Ακριβώς...στην πραγματική ζωή και στις κοινωνικές συναναστροφές είναι πολύ πιο ενδιαφέρον ένας άνθρωπος που έχει 2-3 ενδιαφέροντα και χόμπυ που είναι γκαραζιέρης παρά ένας πυρηνικός επιστήμονας που το μόνο που τον νοιάζει είναι το αντικείμενο του και η έρευνα του...

 

Επίσης τεράστιο ρόλο στο θέμα σχέσεις (είτε ερωτικές είτε φιλικές παίζει ο παράγοντας ΧΙΟΥΜΟΡ και ΧΗΜΕΙΑ)

  • Like 1
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...