Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Αν και δεν είμαι αρμόδιος για τέτοια θέματα, θεωρώ πως οι περισσότερες επαναστάσεις είχαν κάποιο ταξικό χαρακτήρα. Δεν σημαίνει πως αν υπάρχει ταξικότητα στην επανάσταση θα μιλάμε αναγκαστικά για επανάσταση του προλεταριάτου, πέρασμα της εξουσίας σε αυτή την τάξη, καταπίεση των αστών κλπ κλπ κατά τα ρωσικά πρότυπα. Και οι αστικές επαναστάσεις, είχαν ταξικό χαρακτήρα. Εξάλλου σε εκείνη την εποχή, δεν ήταν η αστική τάξη στην κορυφή της πυραμίδας.

 

 

 

 

Επίσης, πάντα είχαν την απορια γιατί στον π... γιορτάζουμε το 1821, δηλαδή την υποτιθέμενη αρχή της επανάστασης και όχι την απελευθέρωση, το τέλος του πολέμου, όπως οι υπόλοιποι λαοί; Τι βίτσια είναι αυτά; Μήπως επειδή τελικά... χάσαμε; Κανονικότατα; Ηττηθήκαμε, πώς το λένε; Μήπως επειδή μετά την ολοκληρωτική ήττα μας, ανέλαβαν δράσοι οι "σύμμαχοι"; Makes sense, τί να γιορτάσεις, άλλωστε; Τη ναυμαχία που έκαναν άλλοι;

 

Είναι ελληνικό βίτσιο. Στις 28 οκτώβρη γιορτάζουμε το ότι τον ήπιαμε :P (αφού πρώτα είπαμε "όχι").

  • Like 2
  • Απαντ. 422
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Θες να πείς Τόλη ότι οι εθνικές επαναστάσεις είχαν και κάποιο ταξικό χαρακτήρα? No shit. Βέβαια, τότε δεν υπήρχε καν ταξική συνείδηση στην Ελλάδα, αλλά εντάξει, μη χαλάσουμε τη μαγιονέζα.

  • Like 1
Δημοσ.

Αναρωτιέμαι το αν ειναι σημαντικό να αποδείξουμε αν η επανάσταση ηταν ταξική ή οχι. Δε καταλαβαίνω τον ρόλο μιας τέτοιας "έρευνας". Οκ δεν ειναι ταξική ας πούμε ή είναι. So what? Αλλάζει κάτι στην ιστορία?

 

Καλός ή κακός ζούμε σε ένα κράτος που λέγεται Ελλάδα, μιλάμε και γράφουμε στην Ελληνική γλώσσα και έχουμε αποκτήσει από τη γέννησή μας σε αυτό το τόπο μια κληρονομία, καλή ή κακή την οποία οφείλουμε να διαφυλάξουμε για τις μελλοντικές γεννιές οι οποίες ισως τη θεωρουν σημαντικότερη απο εμάς.

 

Αν κάποιος δε γουστάρει να ονομάζεται Ελληνας, ή δε γουστάρει αυτή τη κληρονομιά, δεν την αναγνωρίζει ξέρω γω, δε θεωρεί οτι πρέπει να τη προστατεύσει, δε θέλει να γιορτάσει μια εορτή που έχει χαρακτηριστεί ως Εθνική και γενικά δε γουστάρει να ακούει οτι κάποιοι κάποτε πολέμησαν ή οτι γενικά παίξαμε σημαντικό ή ασήμαντο ρόλο ως έθνος στην ευρωπαική πραγματικότητα, απλά αδιαφορεί.

 

Η ιστορία έχει γραφτεί, δε μπορεί να αλλάξει δυστηχώς ή ευτυχώς. Κανεις δεν ειναι υποχρεωμένος να ειναι περήφανος ή να ντρεπεται για σφάλματα ή επιτυχίες του παρελθόντος. Το τώρα μετράει.

 

Η σχέση επίσης που μπορει να έχουμε με Σλάβους, Αλβανους, αρχαίους Ελληνες κτλ κτλ, επίσης δεν έχει καμία σημασία.

 

Γενικά τα τελευταία χρόνια κάτι που να ανεβάζει λιγάκι την αυτοπεποίθησή μας συλλογικά δεν έχω ακούσει λες και ειναι απαγορευμένο. Τελευταία φορά ηταν το Ευρωπαικό της Ελλάδας στο ποδόσφαιρο :-P

  • Like 1
Δημοσ.

Όλοι οι ντόπιοι που πολέμησαν τους Άγγλους στον πόλεμο της Ανεξαρτησίας ήταν Αμερικανοί μέχρι το τελευταίο κύτταρο του DNA τους. Με κίνητρα καθαρά αλτρουιστικά, τα έβγαλαν πέρα μόνοι τους και δεν βοηθήθηκαν καθόλου από τους Γάλλους…

 

Ο Βρετανικός στρατός αποτελείτο από βέρους Λονδρέζους, γεννημένους στην γέφυρα που ενώνει το Big Ben με το Buckingham. Τα καθαρά αλτρουιστικά κίνητρα είναι αναδιαμφησβήτητα …

 

Το ίδιο συνέβη και στο Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Γαλλικός στρατός, π.χ., ήταν ένας στρατός που αποτελείτο από «καθαρούς» Γάλλους, Τα περί Zuave, Γαλλοαλγερίνων, Μαροκάνων κ.λ.π., είναι ανυπόστατα ψεύδη. Επίσης υποκινούμενοι από καθαρά αλτρουιστικά κίνητρα …

 

Ο Αμερικάνικος & Σοβιετικός στρατός στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αποτελεί τον ορισμό της ομοιογένειας, της ομογλωσσίας και του εθελοντισμού…Ειδικά οι  Σοβιετικοί, κατά την πρώτη χρονιά του πολέμου, τα έβγαλαν πέρα μόνοι τους, χωρίς καμία οικονομική και υλική υποστήριξη από τους συμμάχους. Τα καθαρά αλτρουιστικά κίνητρα και των δύο είναι περισσότερο από εμφανή…

 

‘Όλοι αυτοί βέβαια, έχοντας ήδη αποδώσει «τα του Καίσαρος τω καίσαρι» & έχοντας μόνο νίκες στο «παλμαρέ» τους… (σωστά ?), καλώς τιμούν κατά καιρούς τους ανθρώπους που έμειναν & προσπάθησαν. Εμείς είμαστε απλώς παραμυθιασμένοι τυχοδιώκτες & σφετεριστές των προσπαθειών όλων των άλλων. Το απαιτεί και η μόδα εξάλλου…

 

 

 

Υ.Γ. Η πλειοψηφία των οπλαρχηγών εξ ανάγκης μιλούσε, στοιχειωδώς τουλάχιστον, δύο και τρείς γλώσσες, αλλά μην του το χαλάσουμε τώρα του κ. Δήμου.

  • Like 3
Δημοσ.

Αυτό που έχω καταλάβει πάντως είναι ότι η διδασκαλία της ιστορίας στο σχολείο είναι παντελώς αποτυχημένη, γιατί δεν καταφέρνει να περάσει 2-3 βασικές ιδέες στους μαθητές (μετέπειτα πολίτες). Προσωπικά δεν περιμένω να μάθει η πλειονότητα των ανθρώπων ιστορία. Θα ήθελα όμως, τελειώνοντας το σχολείο, να έχουν εμπεδώσει μερικά πράγματα:

- Δεν υπάρχει άσπρο-μαύρο, συνήθως η αλήθεια κρύβεται κάπου ενδιάμεσα

- Δεν υπάρχουν απόλυτα καλοί και απόλυτα κακοί σε αυτό τον κόσμο, ούτε παντοτινοί φίλοι και παντοτινοί εχθροί. Ανάλογα με τις συνθήκες και τα συμφέροντα, μπορεί να φερθείς σαν ήρωας ή σαν τέρας.

- Δεν μπορούμε να κρίνουμε το παρελθόν με τα κριτήρια του σήμερα. Η ηθική και το τι είναι κοινωνικά αποδεκτό αλλάζουν δραματικά μέσα στο χρόνο.

- Η ιστορία έχει αξία να την μελετάμε για να μαθαίνουμε από τα λάθη της ανθρωπότητας και να μην τα ξανακάνουμε.

 

Στην ελληνική -και όχι μόνο βέβαια- κοινωνία, τίποτα από τα παραπάνω δεν θεωρείται αυτονόητο. Αν το είχαμε καταφέρει, δε θα γινόταν αυτός ο χαμός για τα γεγονότα της Τριπολιτσάς, ας πούμε. Θα προσεγγίζαμε το γεγονός με μια ιστορική ματιά, θα λυπόμασταν για τους αθώους νεκρούς, θα φιλοσοφούσαμε για την αποκτήνωση που φέρνει η φτώχεια, το μίσος και ο πόλεμος και θα προχωρούσαμε σοφότεροι παρακάτω. Αλλά πού τέτοια τύχη. Εδώ είσαι ή προδότης ή πατριώτης. Ενδιάμεσο δεν υπάρχει. Μόνο ξύλο και κρεμάλες...

 

Επίσης, επειδή είδα κάποιες σχετικές αναφορές. Να υπογραμμίσω κάτι που επίσης το ελληνικό σχολείο αποτυγχάνει να διδάξει στους μαθητές. Το 1821 η Πελοπόννησος και η Στερεά Ελλάδα ήταν μια μάλλον ασήμαντη περιφερειακή εστία ελληνισμού. Τη λέξη ελληνισμός τη βάζω με όποια ερμηνεία θέλει να δώσει κανείς. Θρησκευτική, γλωσσική, εθνική, γονιδιακή, δεν έχει σημασία. Οι Έλληνες της εποχής βρίσκονταν κυρίως αλλού. Στην Κων/πολη, στη Θράκη, στον Πόντο, στη Μικρά Ασία. Μέχρι και έναν αιώνα μετά, το 1922, η Σμύρνη είχε περισσότερους Έλληνες από την Αθήνα.

  • Like 12
Δημοσ.

Αναρωτιέμαι το αν ειναι σημαντικό να αποδείξουμε αν η επανάσταση ηταν ταξική ή οχι. Δε καταλαβαίνω τον ρόλο μιας τέτοιας "έρευνας". Οκ δεν ειναι ταξική ας πούμε ή είναι. So what? Αλλάζει κάτι στην ιστορία?

Είναι σημαντικό για την κατανόηση των γεγονότων. Η επανάσταση ήταν ένας εθνικός-απελευθερωτικός αγώνας, όχι ταξικός. Ο σκοπός του ήταν η ίδρυση ενός ανεξάρτητου Ελληνικού κράτους, όχι ταξικές διεκδικήσεις.

 

Μπορεί να περιλάμβανε μερικά ταξικά στοιχεία, όμως αυτός δεν ήταν ο ανικειμενικός σκοπός της επανάστασης.

Δημοσ.

Το μονο σιγουρο ειναι οτι εχει αποτυχει οικτρα η παιδεια στην Ελλαδα ,οι παλαιοτεροι ειχαν και μια δικαιολογια οι περισσοτεροι ειχαν βγαλει το δημοτικο .Στις δικες μας γενιες δεν υπαρχει απολυτως καμια .

  • Like 1
Δημοσ.

Μόνο λόγω του internet δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Στα @@ μου η παιδεία αν περίμενα από εκεί .....

Δεν ειναι ετσι ακριβως, ο κατακλυσμος πληροφοριων του ιντερνετ προυποθετει κριτικη σκεψη και μορφωτικο υποβαθρο ωστε να γινει το απαραιτητο φιλτραρισμα αλλιως καταληγεις σαν αυτους που θεωρουν το ιντερνετ θεσφατο και καθε πληροφορια εκει εγκυρη.

Βλεπε συνωμοσιολογους ,γραφικους του fb  με τα σοκ -αποκαλυπτικο,κοινοποιηστε το ειναι αναγκη  ,ενημερωτικα sites της κακιας ωρας και γενικα  ενα σωρο μπουρδολογια που αναπαραγεται απο τους συγχρονους αναλφαβητους που ειναι οι ιντερνετικα αναλφαβητοι οπως οι παραπανω .Eδω ο αλλος εχει να διαβασει ιστορικο βιβλιο απο το γυμνασιο εχει και αποψη για το τι εγινε ...

Το "εργαλειο" για την διαλογη- φιλτραρισμα λοιπον στο δινει η παιδεια αυτη ειναι το δομικο υλικο .

  • Like 6
Δημοσ.

Μόνο λόγω του internet δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Στα @@ μου η παιδεία αν περίμενα από εκεί .....

φίλε μου αν περιμένεις να ενημερωθείς απ το ιντερνετ κάηκες. Ημιμάθεια προσφέρει σε μεγάλο βαθμό. Η εύκολη και συνοπτική πληροφόριση ειναι αυτή που σε κάνει να χάνεις λεπτομέριες που εν τέλη ειναι σημαντικές. Οι περισσότεροι δε ξέρουν καν που να ψάξουν. Βάζουν μια λέξη και βλέπουν τι λέει το πρώτο αποτέλεσμα αδιαφορόντας ποιος το έγραψε, τι ειναι αυτός κτλ

Εδώ μέχρι πριν 3-4 χρόνια οι περισσότεροι δεν ηξεραν οτι τα "κρυφά σχολειά", ηταν ένας μύθος και τιποτε παραπάνω. Αμφιβάλλω αν το έχουν ηδη καταλάβει. Αυτά τα πράγματα ειναι γραμμένα σε βιβλία 40 χρόνια πριν...

  • Like 2
Δημοσ.

To πιο ωραιο ειναι οτι ολοι λενε για την παιδεια στην Ελλαδα αλλα ταυτοχρονα θεωρουν πως αυτοι την εχουν (Στην πλειοψηφια τουλαχιστον)...

 

Οσο για το "αρθρο" ο κυριος εχει μπερδεψει αληθειες με ακρατη μπουρδολογια

  • Like 2
Δημοσ.

Εγώ πάντως δεν υποστήριξα ότι η επανάσταση του '21 ήταν μόνο ταξική, αλλά ότι είχε και έναν ταξικό χαρακτήρα, όπως και οι περισσότερες εθνικές επαναστάσεις (όπως αναφέρθηκε), αλλά και όπως (εξ'ορισμού) οι αστικές επαναστάσεις κάτι αιώνες πριν.

Αλλά γενικά, ναι, δεν νομίζω ότι έχει κάποια σημασία το να αναλωνόμαστε σε αυτό.

 

Όσον αφορά τη σχολική μόρφωση, θα συμφωνήσω ότι το σημαντικό που σου προσφέρει ( ; ) είναι η κριτική σκέψη. Σίγουρα το μάθημα της ιστορίας στο σχολείο δεν μπορεί να θεωρηθεί μόρφωση, ειδικά στην ιστορία της Ελλάδας, πιο εύκολα θεωρείται σαν νουβέλα φαντασίας παρά σαν ακριβής ιστορική περιγραφή.

  • Like 2
Δημοσ.

H πλάκα ειναι οτι υπάρχουν καταπληκτικά συλλογικά ή ατομικά έργα που θα μπορουσαν να διδάσκονται στα σχολεία, γραμμένα απο καταξιωμένους ιστορικους, αλλά για κάποιον καταπληκτικό λόγο οι εκάστοτε κυβερνήσεις μόνο τα συστήματα άλλαζαν και χειροτέρευαν τα βιβλία.

 

Υπάρχει κοτζάμ Ι.Ε.Ε. Εκδοτικής και ο κόσμος διδάσκεται άλλα αντι άλλων. Καλύτερα να βάλουν τα παιδιά να διαβάζουν απο το ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού που τουλάχιστον γράφει λίγα αλλά τα γράφει σωστά και να τα προτρέπουν μετά να ανοιξουν άλλα βιβλία για λεπτομέρειες παρά τους συνωστισμούς στη Σμύρνη και τις λοιπές αηδίες που έχουμε διαβάσει κατά καιρούς.

Δημοσ.

Λίγο έλειψε να διαβάσουμε ότι έκαναν ζωάρα οι έλληνες επι τουρκοκρατίας!

Ο άλλος λέει έκαναν έφοδο στον ουρανό τα ταξικά αδέρφια....!

Ότι να ναι πραγματικά

 

 

Αν δεν γινόταν η ναυμαχία στο ναυαρίνο θα είχε σβήσει η επανάσταση

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...