Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ξαναχρησιμοποιείς το ίδιο -λάθος- τρόπο για να βγάλεις συμπεράσματα. Ή απλώς θέλεις να πεις το δικό σου no matter what, ή δεν γνωρίζεις να χρησιμοποιείς σωστά την λογική της επαγωγής (αφού χρησιμοποιείς ένα τραβηγμένο παράδειγμα για να καταλήξεις σε ένα σαφώς λανθασμένο, γενικευμένο και άστοχο συμπέρασμα).

 

Για να οδηγήσω ένα αυτοκίνητο, σήμερα χρειάζομαι τιμόνι, το οποίο είναι απαραίτητο "συστατικό" των σημερινών αυτοκινήτων. Άρα είμαι υπεύθυνος για την κατεύθυνση του. Βάσει νόμων και κανόνων, ορίζεται το πλαίσιο, οι ελευθερίες, οι παραβάσεις και οι ποινές, μέσα στο οποίο πρέπει και μπορώ να κινηθώ. Αν λοιπόν οδηγώ μεθυσμένος, δεν έχει να κάνει με τις ελευθερίες μου/σου, αλλά ακριβώς με αυτό το πλαίσιο νόμων και κανόνων, το οποίο έχει δημιουργηθεί για να ορίσει και προστατεύσει ακριβώς αυτές τις ελευθερίες.

 

Mα βαση νομων και κανονων αυριο μεθαυριο θα απαγορευεται το τιμονι και τα αυτοκινητα θα οδηγουνται αυτοματα, και αυτο θα ειναι το πλαισιο μεσα στο οποιο μπορεις και πρεπει να κινηθεις. Αρα, γιατι διαφωνεις?

 

Αν αφαιρεθεί το τιμόνι, μου αφαιρείται η δυνατότητα να ελέγξω εγώ -και μόνον εγώ- την κατεύθυνση του αυτοκινήτου μου. Ακόμα και στα drive-by-wire συστήματα, το αρχικό σήμα/ερέθισμα το δίνω εγώ. Στην περίπτωση αφαίρεσης του τιμονιού, η πορεία του αυτοκινήτου ελέγχεται από τρίτα συστήματα, στα οποία έχω λίγη ή καθόλου επίδραση.

 

Το αν οδηγώ μεθυσμένος ή όχι, είναι θέμα νόμων και κανόνων, και δεν έχει καμία σχέση με τις ελευθερίες μου ΕΝΩ οδηγώ (είσαι ελεύθερος να πιεις όσο θες όταν ΔΕΝ οδηγείς). Το αν έχω τιμόνι ή όχι, καθορίζει αν ορίζω εγώ την πορεία του οχήματος ή κάποιο τρίτο σύστημα βάσει κάποιας γενικής εντολής που έχει λάβει (πιωμένος ή μη, δεν μπορώ να επηρεάσω την πορεία του οχήματος). Νομίζω είναι λίγο πιο ξεκάθαρο τώρα...

Mα προφανως εσυ θα επιλεγεις που θες να πας με το αυτοκινητο, λες να πηγαινει μονο του οπου θελει? :o

  • Απαντ. 158
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Εγώ αναφέρθηκα στο συλλογισμό σου για να καταλήξεις στο συμπέρασμα. Αν "αύριο" δια νόμου αφαιρεθούν τα τιμόνια από τα αυτοκίνητα (που δεν το βλέπω καθόλου πιθανό, αλλά τεςπα για χάριν συζητήσεως ας πούμε...) τότε προφανώς δεν θα είναι στην δική μου διακριτική ευχέρεια αν θα επιλέξω να έχει τιμόνι ή όχι το αυτοκίνητό μου. Άρα περνάμε από το πεδίο των "ελευθεριών" στο πεδίο των "νόμων και κανόνων". Αυτό ήθελα να σου (από)δείξω.

 

Κάτι αντίστοιχο έχει αρχίσει να συμβαίνει με τα διάφορα BAS (Brake Assist Systems), όπου υπάρχουν περιπτώσεις που το αυτοκίνητο μπορεί να φρενάρει από μόνο του χωρίς την εντολή/παρέμβαση του οδηγού (π.χ. συνήθως στο City πρόγραμμα και με ταχύτητες μέχρι 10-15χαω). Δεν βλέπω όμως να έχει αφαιρεθεί το πεντάλ του φρένου ;)

 

Στην περίπτωση που αφαιρεθεί το τιμόνι, το αυτοκίνητο θα επιλέγει αυτόνομα και χωρίς έλεγχο την πορεία του. Δεν μιλάω για το γενικό "πήγαινε από το σημείο Α στο σημείο Β" (που θα είναι η γενική αρχική εντολή), αλλά και όλα τα "ενδιάμεσα", όπως "επιτάχυνε", "στρίψε αριστερά/δεξιά", "μπες στο στενό", "θέλω να πάω στην μεσαία λωρίδα" κλπ κλπ

Δημοσ.

Εγώ αναφέρθηκα στο συλλογισμό σου για να καταλήξεις στο συμπέρασμα. Αν "αύριο" δια νόμου αφαιρεθούν τα τιμόνια από τα αυτοκίνητα (που δεν το βλέπω καθόλου πιθανό, αλλά τεςπα για χάριν συζητήσεως ας πούμε...) τότε προφανώς δεν θα είναι στην δική μου διακριτική ευχέρεια αν θα επιλέξω να έχει τιμόνι ή όχι το αυτοκίνητό μου. Άρα περνάμε από το πεδίο των "ελευθεριών" στο πεδίο των "νόμων και κανόνων". Αυτό ήθελα να σου (από)δείξω.

 

Κάτι αντίστοιχο έχει αρχίσει να συμβαίνει με τα διάφορα BAS (Brake Assist Systems), όπου υπάρχουν περιπτώσεις που το αυτοκίνητο μπορεί να φρενάρει από μόνο του χωρίς την εντολή/παρέμβαση του οδηγού (π.χ. συνήθως στο City πρόγραμμα και με ταχύτητες μέχρι 10-15χαω). Δεν βλέπω όμως να έχει αφαιρεθεί το πεντάλ του φρένου ;)

 

Στην περίπτωση που αφαιρεθεί το τιμόνι, το αυτοκίνητο θα επιλέγει αυτόνομα και χωρίς έλεγχο την πορεία του. Δεν μιλάω για το γενικό "πήγαινε από το σημείο Α στο σημείο Β" (που θα είναι η γενική αρχική εντολή), αλλά και όλα τα "ενδιάμεσα", όπως "επιτάχυνε", "στρίψε αριστερά/δεξιά", "μπες στο στενό", "θέλω να πάω στην μεσαία λωρίδα" κλπ κλπ

Μα και η οδηγηση οταν εχεις καταναλωσει αλκοολ δεν απαγορευοταν παντα. Αλλα και εκει περασαμε απο την ελευθερια του να οδηγεις μεθυσμενος στο πεδιο των νομων και κανονων. Το ΙΔΙΟ ακριβως πραμα λες, στη μια περιπτωση ομως σε ενοχλει ενω στην αλλη οχι

 

Οσο για τη λειτουργια, προφανως και δεν ξερεις πως θα δουλευει, οποτε τζαμπα το συζηταμε. Προσωπικα δεν βρισκω πρακτικη χρησιμοτητα στο να του λεω σε ποια λεωριδα και σε ποιο στενο να στριψει, αν αυτο με παει απο τον πιο συντομο δρομο, τοτε ας μπει σε οποιο στενο θελει

Δημοσ.

Μα και η οδηγηση οταν εχεις καταναλωσει αλκοολ δεν απαγορευοταν παντα. Αλλα και εκει περασαμε απο την ελευθερια του να οδηγεις μεθυσμενος στο πεδιο των νομων και κανονων. Το ΙΔΙΟ ακριβως πραμα λες, στη μια περιπτωση ομως σε ενοχλει ενω στην αλλη οχι

 

Οσο για τη λειτουργια, προφανως και δεν ξερεις πως θα δουλευει, οποτε τζαμπα το συζηταμε. Προσωπικα δεν βρισκω πρακτικη χρησιμοτητα στο να του λεω σε ποια λεωριδα και σε ποιο στενο να στριψει, αν αυτο με παει απο τον πιο συντομο δρομο, τοτε ας μπει σε οποιο στενο θελει

 

Συνεχίζεις να χρησιμοποιείς άσχετα ή εντελώς λανθασμένα επιχειρήματα, ενώ εδώ προσθέτεις και ένα τραβημένο "δεν με νοιάζει από που/πως θα πάει". Η ποινικοποίηση της οδήγησης υπό καθεστώς μέθης έγινε σχεδόν ταυτόχρονα με την εφεύρεση της οδήγησης (ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα). Επίσης δεν είναι το ίδιο πράγμα το υποχρεωτικό και το επιλεκτικό/ελεύθερο, μην συγχέουμε τους όρους. Θα σου πρότεινα να ξαναδιαβάσεις λίγο αυτά που γράφω, τουλάχιστον για να μην τα γράφω στο βρόντο, φαίνεται ότι σου διαφεύγει το νόημά τους.

 

Αν πρακτικά δεν βρίσκεις χρησιμότητα στο να του λες πως και που να πάει και δεν σε πειράζει καν ότι δεν θα έχεις την παραμικρή δυνατότητα παρέμβασης στο όχημα, τότε (α) πιθανότατα δεν έχεις οδηγήσει ακόμα, (β) επίσης πιθανότατα βολεύεσαι μια χαρά με τα ΜΜΜ, και (γ) κατά πάσα πιθανότητα θα σε βολέψουν μια χαρά αυτά τα Google Cars. Άρα για σένα όντως θα είναι μια ευχάριστη εξέλιξη. Επέτρεψέ μου να έχω διαφορετική άποψη.

Δημοσ.

Συνεχίζεις να χρησιμοποιείς άσχετα ή εντελώς λανθασμένα επιχειρήματα, ενώ εδώ προσθέτεις και ένα τραβημένο "δεν με νοιάζει από που/πως θα πάει". Η ποινικοποίηση της οδήγησης υπό καθεστώς μέθης έγινε σχεδόν ταυτόχρονα με την εφεύρεση της οδήγησης (ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα). Επίσης δεν είναι το ίδιο πράγμα το υποχρεωτικό και το επιλεκτικό/ελεύθερο, μην συγχέουμε τους όρους. Θα σου πρότεινα να ξαναδιαβάσεις λίγο αυτά που γράφω, τουλάχιστον για να μην τα γράφω στο βρόντο, φαίνεται ότι σου διαφεύγει το νόημά τους.

 

Σχεδον ταυτοχρονα, οχι ταυτοχρονα. Αρα πριν υπηρχε η ελευθερια / επιλογες, τις οποιες σου περιορισαν. 

Και το αυτονομο αυτοκινητο δεν θα ειναι υποχρεωτικο, μιας και δεν νομιζω να σου κατασχεσουν το παλιο, απλα αμα σε πιασουν να οδηγεις μη αυτονομο θα τρως προστιμο, οπως οταν οδηγεις μεθυσμενος. Ακριβως το ιδιο πραγμα ειναι. Απλα το ενα λες οτι σου περιοριζει την ελευθερια ενω το αλλο οχι

 

 

Αν πρακτικά δεν βρίσκεις χρησιμότητα στο να του λες πως και που να πάει και δεν σε πειράζει καν ότι δεν θα έχεις την παραμικρή δυνατότητα παρέμβασης στο όχημα, τότε (α) πιθανότατα δεν έχεις οδηγήσει ακόμα, (β) επίσης πιθανότατα βολεύεσαι μια χαρά με τα ΜΜΜ, και (γ) κατά πάσα πιθανότητα θα σε βολέψουν μια χαρά αυτά τα Google Cars. Άρα για σένα όντως θα είναι μια ευχάριστη εξέλιξη. Επέτρεψέ μου να έχω διαφορετική άποψη.

 

Καταρχας ΔΕΝ ξερεις αν θα εχεις δυνατοτητα να του λες απο που σε παει. Κατα δευτερον, θες να μου πεις ποια ειναι η πρακτικη χρησιμοτητα? Ας πουμε, θες να πας στο super market, 2 χιλιομτερα απτο σπιτι σου. Τι ακριβως θες να διαλεξεις και σε τι χρησιμευει?

 

Ναι, βολευομαι με τα ΜΜΜ, ομως και αυτα ανθρωποι τα οδηγουν, οποτε δεν ειμαι ασφαλης απο ατυχηματα. Και ασφαλως και θα με βολεψουν τα google cars, μιας και δεν θα κινδυνευω να πεθανω την ωρα που περπαταω αμεριμνος στο δρομο, επειδη καποιος  κοιμηθηκε στο τιμονι (αληθινο περιστατικο που μου συνεβη στο λιμανι του Πειραια)

Δημοσ.

Kαι αν χασεις καποιον δικο σου ανθρωπο σε τροχαιο επειδη ο αλλος ηταν μεθυσμενος / παραβιασε το κοκκινο / κοιμηθηκε στο τιμονι κλπα κλπα, μεινε εσυεκει να απολαυσεις την προοδο της τεχνολογιας στους τομεις που σε ενδιαφερουν

 

Παρουσίασα συγκεκριμένη πραγματικότητα, την οποία ζω καθημερινά και στην οποία δεν υφίστανται καν οι όροι «μεθυσμένος οδηγός», ή «παραβίαση σηματοδότη». Εξήγησα δε και το γιατί δεν υφίστανται. Αν διάβασες τα προηγούμενα post μου και έγραψες αυτό που έγραψες - ή αν δεν τα διάβασες και, παρ' όλα αυτά, έγραψες απλά για να γράψεις κάτι... - συγνώμη αλλά είναι δικό σου μπέρδεμα, όχι δικό μου.

 

(Το «κοιμήθηκε στο τιμόνι» δεν το παρέβλεψα. Αστάθμητοι παράγοντες όμως, πάντα θα υπάρχουν, είτε με αυτό-οδηγούμενα οχήματα, είτε με «συμβατικά» και το συγκεκριμένο ενδεχόμενο εμπίπτει ακριβώς σ' αυτή την κατηγορία. Όπως και το να πλακώσει το αυτοκίνητο ένας βράχος, λόγω ...κατολίσθησης. Τι να σού πω; Πέρνα την υπόλοιπη ζωή σου σε καταφύγιο, μη τυχόν και σού τύχει...)  

Δημοσ.

Δεν έχει νόημα η συζήτηση, προφανώς είτε δεν καταλαβαίνεις αυτά που γράφω, είτε δεν θα ξεκολλήσεις από την άποψή σου στον αιώνα τον άπαντα. Ή απλά δεν μπορείς να καταλάβεις ότι υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι στον πλανήτη Γη, με διαφορετική άποψη, που ίσως είναι και η σωστή. Live long and prosper.

  • 3 μήνες μετά...
Δημοσ.

Ισως και αυτό αποδειχθεί ένα ακόμα πείραμα χωρίς στόχο της  Google.... τα πρακτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το project στο παρακάτω άρθρο.

 

The autonomous Google car may never actually happen.

http://www.slate.com/articles/technology/technology/2014/10/google_self_driving_car_it_may_never_actually_happen.single.html

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...