kyriakh Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2014 Ξέρω κοπέλα που τηρεί όλες τις εστίες χωρίς εξαιρέσεις (και Τετάρτη-Παρασκευή) απλά ο τρόπος που το κάνει είναι και λίγο αστείος και πιστεύω ότι χάνει έτσι το νόημα της νηστείας... Πχ είναι Τρίτη βράδυ δώδεκα παρά δέκα και πίνει γάλα και ξαφνικά το πίνει μονοκοπανιά για να μην πάει 12 η ώρα που αλλάζει η μέρα... Ή πχ είναι παρασκευή βράδυ και βλέπουμε ταινία και δεν ακουμπάει τα ποπ κορν μέχρι να πάει 12 η ώρα ( που μπαίνει Σάββατο). Η ας πούμε δεν τρώει πατατάκια που έχουν μέσα κάτι σαν ορό γάλακτος πχ... ή σκόνη κλπ... αλλά τρώει τυρί από σόγια και πίνει γάλα σόγιας ή από ρύζι ή αμύγδαλο... παπα--ές Κι εγώ είχα φίλη που νήστευε συνέχεια, δήλωνε και παλιοημερολογίτισα και ήξερε τα πάντα για τη θρησκεία, και κράταγε τα αντίδωρα και ακόμα και τις χαρτοπετσέτες για να μην τα πετά που είναι αμαρτία, και από την άλλη της άρεσαν οι παντρεμένοι και καπαρωμένοι,και την έπεφτε.Υποκρισίες. Δε πιστεύω στην αληθινή νηστία, άλλα είναι τα κίνητρα, όχι η κάθαρση και εγκράτεια.Μόδα, μιμητισμός. Το διαβασα αλλα δεν ξερω ρε φιλε ποσο αξιοπιστο ειναι αυτο το site. Διαβασα διπλα κατι για τον κατκινο που ειχε και ελεγε: "Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σας ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σας καταπιεί," Δεν ξερουν τι σημαινει κυριολεξια και που βαζεις κομμα, πως να τους παρω στα σοβαρα? έχει και ορθογραφικά, εγώ του έβαλα χέρι και για το "κατώτεροι λαοί " που λένε και στην αρχή, αλλά τα λένε πολύ καλά, το κρατάμε και αυτό σα γνώση, όχι μόνο αυτό, αλλά στέκει αρκετά, μερικά διασταυρομένα από άλλες πηγές Για να είμαι ειλικρινής, ούτε σε εμένα αρέσει ιδιαίτερα το κείμενο του Κορδάτου. Δεν ξέρω αν φταίει το ότι πρόκειται για απόσπασμα και κάποια πράγματα που χρειάζονται για την κατανόηση του κειμένου απουσιάζουν, αλλά έχει διάφορες αστοχίες το κείμενο. Ενδεικτικά: (πρώτη επισήμανση με πράσινο): "οι παραγωγικές συνθήκες, κάτω από τις οποίες ζούσαν οι πρωτόγονοι και καθυστερημένοι λαοί". Παραγωγικές συνθήκες και "πρωτόγονοι" δε στέκουν στην ίδια πρόταση. Μιλάει ήδη για κοινωνίες μόνιμα εγκατεστημένες με γεωργικές μεθόδους. Αυτοί, δεν είναι πρωτόγονοι. Καθυστερημένοι λαοί: καθυστερημένοι σε σύγκριση με ποιους προηγμένους; Παρακάτω, στα αίτια καθιέρωσης των νηστειών στο χριστιανισμό: "Μέσα στη χριστιανική παράταξη υπήρχαν πλούσιοι και φτωχοί, που οι μεν ζούσαν πλουσιοπάροχα, όπως και οι ειδωλολάτρες..." Παντελώς αυθαίρετο συμπέρασμα, ότι οι πλούσιοι ζούσαν πλουσιοπάροχα όπως οι ειδωλολάτρες. Η ειδωλολατρική Ρώμη είχε αντιμετωπίσει πλείστους όσους λιμούς και σε κάθε περίπτωση η ταύτιση της ειδωλολατρίας με κάποιου είδους "πλουσιοπάροχη ζωή" δε στέκει. Ενδεχομένως να εννοεί "οι πλούσιοι ειδωλολάτρες", αλλά δε γράφει κάτι τέτοιο. Στη συνέχεια, ενώ αποφαίνεται πως η θεσμοθέτηση της νηστείας είχε "υποβλητικό χαρακτήρα σε πλούσιους και φτωχούς", αναφέρει πως οι πλούσιοι έτρωγαν και στις νηστείες και μεθοκοπούσαν. Άρα, μάλλον δεν είχε και τόσο υποβλητικό χαρακτήρα. Στην επόμενη πράσινη παράθεση, αναφέρει πως γινόταν εξοικονόμηση τροφίμων από τα αγαθά των πλουσιών, τα οποία μοιράζονταν στους φτωχούς. Στο ίδιο κείμενο κατηγορεί τους πλούσιους πως δεν έδιναν. Λογικά εδώ εννοεί πως αυτό άλλαξε στην πορεία του χρόνου, αλλά και πάλι εικασία είναι, γιατί στο κείμενο δεν γράφει κάτι τέτοιο. Εν πάση περιπτώσει, ο συγγραφέας ισχυρίζεται πως οι πολυήμερες νηστείες, με τη μετατροπή του Χριστιανισμού σε επίσημη θρησκεία, πάρθηκαν εκτός από λόγους ισότητας, και για ευρύτερους δημοσιοοικονομικούς λόγους. Περιγράφει, κατά τον 4ο αιώνα, ένα Βυζάντιο σε κρίση, με την ελαιουργία και την αμπελουργία σε δεινή κατάσταση (πηγές δεν παραθέτει, αλλά φαντάζομαι φταίει το ότι πρόκειται για απόσπασμα), οπότε έρχονται οι νηστείες να περιορίσουν την κατανάλωση (Τετάρτη και Παρασκευή, καθώς και οι σαρακοστές). Κατά πρώτον, εφόσον η κατάσταση ήταν τόσο δεινή όσο ισχυρίζεται ο συγγραφέας, αφιβάλλω ότι ένα διήμερο αποχής από το λάδι και το κρασί (υπόψη δεν ήταν όλος ο πληθυσμός χριστιανικός τότε, άρα οι απειλές που επέσειε η μη τήρηση της νηστείας δεν αφορούσαν όλους τους καταναλωτές) θα μπορούσε να σώσει την κατάσταση. Σε κάθε περίπτωση, στοιχεία δε δίνει, οπότε μένουμε πάλι στις εικασίες. Το ζήτημα είναι πως στην κατακλείδα του αποσπάσματος ο συγγραφέας ισχυρίζεται ότι: "Όμως ο θεός δε συγκινήθηκε από τις νηστείες τους. Το Βυζάντιο από το 13ο αιώνα και δώθε, όλο και πηγαινε στο χειρότερο. Οι νηστείες δεν το έσωσαν". Και εδώ είναι που για μένα, ως ιστορικός, τα κάνει αχταρμά. Για ποιο λόγο; Γιατί, ενώ προσπαθεί στην αρχή να κάνει κοινωνική, δημοσιονομική και οικονομική ανάλυση, στο τέλος το ρίχνει στην ειρωνία της θρησκείας. Αν δεχτούμε ότι ο Κορδάτος έχει δίκιο σε αυτό που υποστηρίζει (δηλαδή ότι οι νηστείες θεσμοθετήθηκαν προς στήριξη μιας ευρύτερης δημοσιονομικής πολιτικής), τότε επί χίλια και πλέον χρόνια κατόρθωσαν να στηρίξουν μια αυτοκρατορία η οποία, κατά τη θεσμοθέτηση αυτών των μέτρων (αρχές 4ου αιώνα όπως γράφει ο ίδιος νωρίτερα) βρισκόταν σε δεινή θέση. Επομένως, ο θεός "συγκινούταν" επί χίλια χρόνια και δε "συγκινήθηκε" τα τελευταία 150; Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά από την πένα ενός ιστορικού, αυτοδίδακτου ή μη. Ως μέτρο δημοσιοοικονομικό, λοιπόν, η νηστεία φαίνεται πως μια χαρά λειτούργησε επί μία χιλιετία, επίτευγμα διόλου ασήμαντο, αν σκεφτούμε πως αυτοί που δε νήστευαν και εμφανίζει ο Κορδάτος ως παραδείγματα (Ρωμαίοι και Εβραίοι, μεταξύ άλλων) κατέρρευσαν πολύ νωρίτερα (οι Δυτικοί Ρωμαίοι χίλια χρόνια πριν τους Βυζαντινούς-Ανατολικούς). Γενικά, ενώ το κείμενο δίνει λαβή για ενδιαφέρουσες συζητήσεις, συνολικά είναι κάτω του μετρίου. Η δε κατακλείδα, απογοητευτική, ως ιστορικό πόνημα, αν επιχειρήσουμε να το δούμε ως τέτοιο. Κοίτα.. πάνω σαυτό που λες, ότι είναι με πράσινο πρέπει νάναι του δημοσιογραφου, και τα υπόλοιπα του ερευνητή, γιατί μες τα πράσινε έχει κάποιες κοτσάνες. Και έτσι ελπίζω κιόλας..
silverado Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2014 Η ερώτηση του thread είναι πάνω σε ποια λογική στηρίζεται η νηστεία και διευκρινίζει ρωτώντας. γιατί ορισμένες τροφές επιτρέπονται και γιατί όχι. Το λινκ που παράθεσα, ασχέτως της απόψεως που εκπροσωπεί ή έστω προσπαθεί να περάσει να σου κάνω την χάρη, κάνει μια χαρά δουλειά εξηγώντας για ποιον/ποιους λόγους καποιες τροφές επιτρέπονται ενώ κάποιες άλλες απαγορεύτηκαν. Δεν θα κάτσω να τα ξαναγράψω, να διαβάζεις ξέρεις. Εσύ από όλο αυτό το κατεβατό έμεινες στο γιατί δεν εξηγεί ότι η ορθόδοξη θρησκεία γιορτάζει το πάσχα και τα χριστούγεννα (που δεν ήταν η ερώτηση του ts) ή γιατί διαλέχτηκαν οι Τετάρτες και Παρασκευές (πάλι δεν ήταν η ερώτηση του ts) ή γιατί ο αρθρογράφος δεν εξηγεί γιατί γιορτάζονται αυτές οι περίοδοι (ξανά άσχετο με την ερώτηση του ts). Παρόλ'αυτά το βγάζεις όλο μούφα και μπαρούφα, ενώ είναι γεγονός ότι στην καινή διαθήκη δεν γίνεται πουθενά λόγος για υποχρεωτική νηστεία, ούτε για συγκεκριμένες μέρες αποχή από το φαί, ενώ είναι γεγονός ότι όπως πεινά ο κόσμος σήμερα στην Αφρική έτσι ήταν οι συνθήκες ζωής στην Ευρώπη του Μεσαίωνα, δεν υπήρχε τροφή σε αφθονία, υπήρχαν αρρώστιες, δεν υπήρχε συντήρηση τροφίμων όπως σήμερα, δεν υπήρχαν γεωπόνοι και κτηνίατροι με τα φάρμακα και λιπάσματα που υπάρχουν σήμερα, ο γεωργός ήταν έρμαιο των καιρικών συνθηκών, δεν υπήρχε κράτος πρόνοιας να βοηθήσει σε περιπτώσεις αφανισμών σοδειάς ή αρρώστιας ζώων, το κρέας ήταν είδος πολυτέλειας και αν έτρωγαν μια φορά τον μήνα ήταν τυχεροί, το ψάρι μια από τα ίδια, το λάδι ελάχιστο, δεν υπήρχαν σπορέλαια κτλ, το κρασί θεωρούνταν ευχαρίστηση και το έπιναν όπως σήμερα την κόκα κόλα όταν την έχεις στο ψυγείο (αλήθεια, από όλους όσους έχουμε νηστέψει έστω και μια μέρα σε ποιον από εμάς έλειψε το κρασί που δεν πρέπει να καταναλωθεί σε περίοδο νηστείας; Αν όχι σε κανέναν, σε ελάχιστους τότε, για τον απλούστατο λόγο ότι το κρασί σήμερα δεν συνηθίζεται στο τραπέζι όταν τρώμε, ολοκάθαρη απόδειξη ότι οι λόγοι που επιλέχτηκαν να απαγορευτούν ορισμένες τροφές βασίζονταν πάνω στις διατροφικές συνήθειες της εποχής). Επίσης γεγονός είναι ότι η εκκλησίας έχει μια τεράστια περιουσία που αποκλείεται να την έφτιαξε την περίοδο της τουρκοκρατίας, άρα κατάλοιπο των βυζαντινών χρόνων είναι, και εξαιτίας αυτής της περιουσίας δεν αφανίστηκε από τους οθωμανούς τα κοντά 400 χρόνια, αφού βολεύτηκαν και αυτοί με την κατάσταση και βασικά συνεργάσκαν για έλεγχο του πληθυσμού. Το τελευταίο δεν το λέει το άρθρο εγώ το προσθέτω, γνωστό τοις πάσι που δεν πιστεύουν στα παραμυθάκια του κρυφού σχολειού. Κατά τ'άλλα το άρθρο μόνο μπαρούφες λέει. Το αρθρο κατα βαση μπαρουφες λεει και σερβιρει αυτες τις μπαρουφες με μονο σκοπο να ταυτισει την Εκκλησια με την αρχουσα ταξη,ως εχθρο του λαου. Το αρθρο αναφερει Η Εκκλησία λοιπόν, που από πολύ πριν είχε καθιερώσει ορισμένες νηστείες, τώρα βρέθηκε στην ανάγκη με το κύρος και την επιβολή της, να επιβάλει και άλλες και μάλιστα πολυήμερες - τις σαρακοστές. Στην περίοδο αυτή, που ήταν παντοδύναμη η Εκκλησία, γιατί διάθετε το ακαταμάχητο όπλο τής επιβολής, συνεργάστηκε με την κρατική εξουσία. Έτσι, νόμους, που και αν τούς θέσπιζαν οι αυτοκράτορες δε θα εφαρμόζονταν, τούς επέβαλε αυτή με δικές της αποφάσεις και έγιναν απόλυτα σεβαστοί από το μεγάλο πλήθος των χριστιανών. Οταν ενα αρθρο βρωμαει και ζεχνει απο ιδεολογικο φανατισμο,περιμενεις εγω αυτο να το κανω γαργαρα και να συμφωνησω στις κατα φαντασιαν εξηγησεις του πως και γιατι, την ωρα που ηθελημενα παραμεριζει τις πιο βασικες παραμετρους στην διαμορφωση του θεματος που ασχολειται ? Οταν κατι βρωμαει σαν σκ@@ο,δειχνει σαν σκ@@ο,θα πρεπει για να ασχοληθεις μαζΙ του να εισαι γαιοσκωληκας,σκαθαρι ή μυγα για να πιστευεις οτι εχεις κατι να κερδισεις απο αυτο.Σε περιπτωση που εσαι απλα κατι αλλο,δεν υπαρχει κατι το θετικο,παρα μονο αηδια για το σ@@ο που βρηκες,στον δρομο σου. Αν για εσενα γραψει καποιος ενα αρθρο και αναφερει οτι εισαι μεθυσος,συνεργατης απατεωνων,οτι κοροιδευεις οσους σε εμπιστευονται,βαζει φωτογραφιες σου με ειρωνικα σχολια διπλα για να σε ταυτισει με καταστασεις που δεν αποτελουν την πραγματικοτητα,αυτα ολα οχι με αποδειξεις, αλλα με το επιχειρημα υποθετω και παραλληλα γραφει και οτιδηποτε αλλο ασχετο, που ερχεται σε σημασια σε δευτερη και τριτη μοιρα,εσυ θα κατσεις και θα σχολιασεις το αρθρο αταραχος,εστιαζοντας,στα επιμερους ασχετα απο τους προσβλητικους για σενα χαρακτηρισμους σημεια ή θα πεις τον αρθρογραφο καραγκιοζη ( και με το δικιο σου )για την αρωστημενη φαντασια και σκοπιμοτητα του ? Οσο για το οτι αναφερεις οτι στην Καινη Διαθηκη δεν γινεται λογος για υποχρεωτικη νηστεια, αρα οι νηστειες ειναι προιον της συνεργασιας της Εκκλησιας με την κοσμικη εξουσια, για τον ελεγχο των αποθεματων συγκεκριμενων τροφιμων,σου ειπα ξανα οτι αν ειχε ιχνος αληθειας αυτο,για την περιοδο που υπηρχε γενικα φτωχεια στο Βυζαντιο,τοτε ολα τα υπολοιπα χρονια που υπηρχε στην εποχη μας αφθονια,λογω υπερκαταναλωσης που πηγαζε απο την κυβερνητικη πολιτικη,οι νηστειες,θα επρεπε να ειχαν εξαφανιστει,σαν αποτελεσμα της συμπορευσης της Εκκλησιας με τις αναγκες της κοσμικης εξουσιας (συμπορευση στο θεμα της νηστειας,ειναι μονο στο μυαλο του αρθρογραφου). Κατι που δεν εγινε ουτε κατα διανοια και που αυτοματα βαζει την μπουρδολογια του αρθρογραφου στα σκουπιδια.Οι νηστειες ειναι καθαρα προιον θρησκευτικου ζηλου,το οτι δεν αναφερονταν οι νηστειες στην σημερινη τους μορφη στην Καινη Διαθηκη, δεν πρεπει ,να σου φαινεται παραξενο,σε μια ζωντανη θρησκεια,που εστω και οριακα αλλαζει στο περασμα του χρονου. Η εξηγηση της νηστειας στο λαδι και οχι στις ελιες που ανεφερε ο Ultimategr ειναι πολυ λογικη και φυσικα απεχει απο του αρθρογραφου.
The_Judas Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2014 αλλα και την σταση που εχεις ως προς την επισημη θρησκεια της χωρας σου, Επικρατούσα θρησκεία γράφει το σύνταγμα, όχι επίσημη. 2
silverado Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2014 Επικρατούσα θρησκεία γράφει το σύνταγμα, όχι επίσημη. Ναι επικρατουσα γραφει το Συνταγμα. Με το επισημη εσυ φανταστικες οτι αναφερομαι σε καμμια αλλη θρησκεια ? http://el.wikipedia.org/wiki/Θρησκεία_στην_Ελλάδα Κανε κλικ στο επικρατουσα θρησκεια στην πρωτη σειρα.
GreyHorse Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2014 Το αρθρο κατα βαση μπαρουφες λεει και σερβιρει αυτες τις μπαρουφες με μονο σκοπο να ταυτισει την Εκκλησια με την αρχουσα ταξη,ως εχθρο του λαου. Το αρθρο αναφερει Η Εκκλησία λοιπόν, που από πολύ πριν είχε καθιερώσει ορισμένες νηστείες, τώρα βρέθηκε στην ανάγκη με το κύρος και την επιβολή της, να επιβάλει και άλλες και μάλιστα πολυήμερες - τις σαρακοστές. Στην περίοδο αυτή, που ήταν παντοδύναμη η Εκκλησία, γιατί διάθετε το ακαταμάχητο όπλο τής επιβολής, συνεργάστηκε με την κρατική εξουσία. Έτσι, νόμους, που και αν τούς θέσπιζαν οι αυτοκράτορες δε θα εφαρμόζονταν, τούς επέβαλε αυτή με δικές της αποφάσεις και έγιναν απόλυτα σεβαστοί από το μεγάλο πλήθος των χριστιανών. Οταν ενα αρθρο βρωμαει και ζεχνει απο ιδεολογικο φανατισμο,περιμενεις εγω αυτο να το κανω γαργαρα και να συμφωνησω στις κατα φαντασιαν εξηγησεις του πως και γιατι, την ωρα που ηθελημενα παραμεριζει τις πιο βασικες παραμετρους στην διαμορφωση του θεματος που ασχολειται ? Οταν κατι βρωμαει σαν σκ@@ο,δειχνει σαν σκ@@ο,θα πρεπει για να ασχοληθεις μαζΙ του να εισαι γαιοσκωληκας,σκαθαρι ή μυγα για να πιστευεις οτι εχεις κατι να κερδισεις απο αυτο.Σε περιπτωση που εσαι απλα κατι αλλο,δεν υπαρχει κατι το θετικο,παρα μονο αηδια για το σ@@ο που βρηκες,στον δρομο σου. Αν για εσενα γραψει καποιος ενα αρθρο και αναφερει οτι εισαι μεθυσος,συνεργατης απατεωνων,οτι κοροιδευεις οσους σε εμπιστευονται,βαζει φωτογραφιες σου με ειρωνικα σχολια διπλα για να σε ταυτισει με καταστασεις που δεν αποτελουν την πραγματικοτητα,αυτα ολα οχι με αποδειξεις, αλλα με το επιχειρημα υποθετω και παραλληλα γραφει και οτιδηποτε αλλο ασχετο, που ερχεται σε σημασια σε δευτερη και τριτη μοιρα,εσυ θα κατσεις και θα σχολιασεις το αρθρο αταραχος,εστιαζοντας,στα επιμερους ασχετα απο τους προσβλητικους για σενα χαρακτηρισμους σημεια ή θα πεις τον αρθρογραφο καραγκιοζη ( και με το δικιο σου )για την αρωστημενη φαντασια και σκοπιμοτητα του ? Οσο για το οτι αναφερεις οτι στην Καινη Διαθηκη δεν γινεται λογος για υποχρεωτικη νηστεια, αρα οι νηστειες ειναι προιον της συνεργασιας της Εκκλησιας με την κοσμικη εξουσια, για τον ελεγχο των αποθεματων συγκεκριμενων τροφιμων,σου ειπα ξανα οτι αν ειχε ιχνος αληθειας αυτο,για την περιοδο που υπηρχε γενικα φτωχεια στο Βυζαντιο,τοτε ολα τα υπολοιπα χρονια που υπηρχε στην εποχη μας αφθονια,λογω υπερκαταναλωσης που πηγαζε απο την κυβερνητικη πολιτικη,οι νηστειες,θα επρεπε να ειχαν εξαφανιστει,σαν αποτελεσμα της συμπορευσης της Εκκλησιας με τις αναγκες της κοσμικης εξουσιας (συμπορευση στο θεμα της νηστειας,ειναι μονο στο μυαλο του αρθρογραφου). Κατι που δεν εγινε ουτε κατα διανοια και που αυτοματα βαζει την μπουρδολογια του αρθρογραφου στα σκουπιδια.Οι νηστειες ειναι καθαρα προιον θρησκευτικου ζηλου,το οτι δεν αναφερονταν οι νηστειες στην σημερινη τους μορφη στην Καινη Διαθηκη, δεν πρεπει ,να σου φαινεται παραξενο,σε μια ζωντανη θρησκεια,που εστω και οριακα αλλαζει στο περασμα του χρονου. Η εξηγηση της νηστειας στο λαδι και οχι στις ελιες που ανεφερε ο Ultimategr ειναι πολυ λογικη και φυσικα απεχει απο του αρθρογραφου. Πού να το πιάσω και πού να το αφήσω το συγκεκριμένο. Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα όσον αφορά τις μπουρδολογίες είναι. Και πετά κιόλας ο γάιδαρος, έχω καλύτερα πράγματα να κάνω απ'το να συζητώ με κολλημένους με την θρησκεία..
silverado Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 Πού να το πιάσω και πού να το αφήσω το συγκεκριμένο. Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα όσον αφορά τις μπουρδολογίες είναι. Και πετά κιόλας ο γάιδαρος, έχω καλύτερα πράγματα να κάνω απ'το να συζητώ με κολλημένους με την θρησκεία.. Κολλημεννος με την θρησκεια δεν ειμαι,αλλα ουτε και φανατικα πολεμιος της, οπως αυτος που το αρθρο του μας σερβιρες και που τις αποψεις του ενστερνιζεσαι. Το που να το πιασω και που να το αφησω,το αισθανθηκα πρωτος εγω για το αρθρο. Μπουρδολογιες εσπειρες,μπουρδολογιες θεριζεις. Φροντισε την αλλη φορα που θα εχεις μπουρδολογιες για σπορα, να μην αφορουν θρησκευτικα θεματα,γιατι θα παραπονεθεις παλι, οτι χανεις μαζι μου τον χρονο σου.
Moderators Malthador Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 Moderators Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 και φυσικά το αιώνιο ερώτημα των πάντων " γιατί το λάδι δεν είναι νηστίσιμο αλλά η ελιά είναι;" και η απάντηση η οποία είναι ως εξής: " το λάδι το χρησιμοποιείς για να μαγειρέψεις τα πάντα, είναι μέσο γεύσης , είναι και αλλα και άλλα όμως την ελιά ως καρπό δε μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις για να μαγειρέψεις κάτι άλλο παρά μόνο ως συνοδευτικό ." αυτές είναι οι εξηγήσεις της επίσημης ορθοδοξίας. Πού βρίσκονται γραμμένες αυτές οι «εξηγήσεις» της «επίσημης ορθοδοξίας»; Βασικά είναι τόσο γελοίες εξηγήσεις που δεν παίζει να τις έχει δώσει κανένας «επίσημος», imho. Διότι με αυτή τη λογική και το νερό χρησιμοποιείται για να μαγειρέψεις τα πάντα. Το νέρο όμως δεν είναι αρτήσιμο. Για να σε προλάβω, ξέρω ήδη την απάντηση που θα δώσεις, χωρίς νερό δε ζεις κλπ κλπ. Τότε όμως γιατί τα μπαχαρικά είναι νηστίσιμα που ως μέσα γεύσεις χρησιμοποιούνται για να εξιτάρουν τους γευστικούς κάλυκες και άρα δρουν ως -θεός φυλάξοι!- απολαυστικά συμπληρώματα της τροφής; 1
pournaras Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 Γιατί κοροϊδεύουμε κάποιον που θέλει να νηστέψει δεν καταλαβαίνω. Μπορεί να το κάνει για λόγους θρησκευτικούς, γιατί έτσι έμαθε, γιατί θέλει να τεστάρει τον εαυτό του, για να χάσει κιλά ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο. Τι μας ενοχλεί δεν καταλαβαίνω! (συνήθως δε νηστεύω, δεν έχω νηστέψει ποτέ 40ήμερο, μπορεί να νηστέψω κατά την μεγάλη εβδομάδα έτσι εθιμοτυπικά χωρίς να έχω ιδιαίτερη σχέση με τη νηστεία) Προσωπικα, κοροιδευω καποιον που νηστευει, και παραλληλα δε θελει να πει οτι το κανει για θρησκευτικους λογους, αλλα για "δικους του λογους", για "τεσταρισμα" κλπ ακυρα. Οταν νηστευεις μη τρωγοντας τα φαγητα που υποδεικνυει μια επισημη θρησκεια, και οταν νηστευεις τα χρονικα διαστηματα που υποδεικνυει η ιδια επισημη θρησκεια, το να μου λες οτι δεν το κανεις για θρησκευτικους λογους αλλα γιατι ο ερμης εκατσε αναδρομος, προφανως και θα σε κοροιδεψω. Υπαρχουν 365 μερες να κανεις τεσταρισμα, αλλα ω τι συμπτωσις που εκατσε τις μερες που η χρηστιανικη εκκλησια εφαρμοζει τη σαρακοστη... υπαρχουν χιλιαδες φαγητα απο τα οποια μπορεις να απεχεις, αλλα ω τι συμπτωσις, ετυχε να απεχεις απο τα ιδια που επιτασσει και η χριστιανικη θρησκεια. 1
zio10 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 Προσωπικα, κοροιδευω καποιον που νηστευει, και παραλληλα δε θελει να πει οτι το κανει για θρησκευτικους λογους, αλλα για "δικους του λογους", για "τεσταρισμα" κλπ ακυρα. Οταν νηστευεις μη τρωγοντας τα φαγητα που υποδεικνυει μια επισημη θρησκεια, και οταν νηστευεις τα χρονικα διαστηματα που υποδεικνυει η ιδια επισημη θρησκεια, το να μου λες οτι δεν το κανεις για θρησκευτικους λογους αλλα γιατι ο ερμης εκατσε αναδρομος, προφανως και θα σε κοροιδεψω. Υπαρχουν 365 μερες να κανεις τεσταρισμα, αλλα ω τι συμπτωσις που εκατσε τις μερες που η χρηστιανικη εκκλησια εφαρμοζει τη σαρακοστη... υπαρχουν χιλιαδες φαγητα απο τα οποια μπορεις να απεχεις, αλλα ω τι συμπτωσις, ετυχε να απεχεις απο τα ιδια που επιτασσει και η χριστιανικη θρησκεια. Εντάξει πολλοί βρίσκουν αφορμή και το κάνουν τότε, δεν μου φαίνεται περίεργο ούτε κάτι που θα κορόιδευα. Ίσα ίσα που είναι και δύσκολο να το κάνεις
pournaras Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 Εντάξει πολλοί βρίσκουν αφορμή και το κάνουν τότε, δεν μου φαίνεται περίεργο ούτε κάτι που θα κορόιδευα. Ίσα ίσα που είναι και δύσκολο να το κάνεις Δυσκολο ειναι ολες τις μερες του χρονου, οχι μονο στις επισημες νηστειες του χριστιανισμου. Αυτο που δεν αντεχω ειναι να ρωτας τον αλλον γιατι νηστευει, και να παιρνεις απαντηση "αστο αστο, για προσωπικους λογους, δεν καταλαβαινεις". Χεσε με. Γιατι ντρεπεται να πει οτι το κανει γιατι αυτο λεει η θρησκεια στην οποια πιστευει... νηστευεις οταν το λεει η θρησκεια, νηστευεις απο τα φαγητα που λεει η θρησκεια, πας και καπου καπου αναβεις και κανα κερι, στο τσακιρ κεφι ριχνεις και ενα προσκυνημα στην ταδε εικονα, και ολα αυτα τα κανεις για "δικους σου λογους". Ναι οκ...
zio10 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 Δυσκολο ειναι ολες τις μερες του χρονου, οχι μονο στις επισημες νηστειες του χριστιανισμου. Αυτο που δεν αντεχω ειναι να ρωτας τον αλλον γιατι νηστευει, και να παιρνεις απαντηση "αστο αστο, για προσωπικους λογους, δεν καταλαβαινεις". Χεσε με. Γιατι ντρεπεται να πει οτι το κανει γιατι αυτο λεει η θρησκεια στην οποια πιστευει... νηστευεις οταν το λεει η θρησκεια, νηστευεις απο τα φαγητα που λεει η θρησκεια, πας και καπου καπου αναβεις και κανα κερι, στο τσακιρ κεφι ριχνεις και ενα προσκυνημα στην ταδε εικονα, και ολα αυτα τα κανεις για "δικους σου λογους". Ναι οκ... Οκ καταλαβαίνω, απλά δεν το έχω συναντήσει αυτό προσωπικά. Δηλαδή όσους βλέπω να νηστεύουν τις μέρες που είναι "επίσημα" νηστεία το κάνουν με θρησκευτική αφορμή πάντα
NickTG Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2014 Προσωπικα, κοροιδευω καποιον που νηστευει, και παραλληλα δε θελει να πει οτι το κανει για θρησκευτικους λογους, αλλα για "δικους του λογους", για "τεσταρισμα" κλπ ακυρα. Οταν νηστευεις μη τρωγοντας τα φαγητα που υποδεικνυει μια επισημη θρησκεια, και οταν νηστευεις τα χρονικα διαστηματα που υποδεικνυει η ιδια επισημη θρησκεια, το να μου λες οτι δεν το κανεις για θρησκευτικους λογους αλλα γιατι ο ερμης εκατσε αναδρομος, προφανως και θα σε κοροιδεψω. Υπαρχουν 365 μερες να κανεις τεσταρισμα, αλλα ω τι συμπτωσις που εκατσε τις μερες που η χρηστιανικη εκκλησια εφαρμοζει τη σαρακοστη... υπαρχουν χιλιαδες φαγητα απο τα οποια μπορεις να απεχεις, αλλα ω τι συμπτωσις, ετυχε να απεχεις απο τα ιδια που επιτασσει και η χριστιανικη θρησκεια. Εγώ πάντως το έχω κάνει για μη θρησκευτικούς λόγους. Συγκεκριμένα επειδή νόμιζαν πως δεν μπορώ.
Tempor Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2014 Ξέρω κοπέλα που τηρεί όλες τις εστίες χωρίς εξαιρέσεις (και Τετάρτη-Παρασκευή) απλά ο τρόπος που το κάνει είναι και λίγο αστείος και πιστεύω ότι χάνει έτσι το νόημα της νηστείας... Πχ είναι Τρίτη βράδυ δώδεκα παρά δέκα και πίνει γάλα και ξαφνικά το πίνει μονοκοπανιά για να μην πάει 12 η ώρα που αλλάζει η μέρα... Ή πχ είναι παρασκευή βράδυ και βλέπουμε ταινία και δεν ακουμπάει τα ποπ κορν μέχρι να πάει 12 η ώρα ( που μπαίνει Σάββατο). Η ας πούμε δεν τρώει πατατάκια που έχουν μέσα κάτι σαν ορό γάλακτος πχ... ή σκόνη κλπ... αλλά τρώει τυρί από σόγια και πίνει γάλα σόγιας ή από ρύζι ή αμύγδαλο... Μαλλον περιγραφεις το soul mate μου. Με τη διαφορα οτι πλεον δε τηρω ολες τις νηστειες. Εχουν ειπωθει αρκετοι λανθασμενοι ορισμοι της ορθοδοξης νηστειας οποτε θα προσπαθησω να δωσω κατι καλυτερο βασει των γνωσεων μου. Νηστεια ειναι εγκρατεια στη τροφη που βοηθα στη τιθασευση των παθων του σωματος. Δεν εχει να κανει με το αιμα, με το οτι σκοτωνονται ζωα, με το τι ετρωγε ο Ιησους η τι εχει επικρατησει στην παραδοση. Υπαρχουν διαβαθμισεις νηστειων αλλα σε ολες δε τρως κρεας και γενικα δε τρως πολυ. Απο κει και περα υπαρχουν και νηστειες που το μενου εχει μονο παξιμαδια και νερο ανα δυο μερες χωρις να εχει σημασια αν ειναι μερες νηστειας. Fun facts Ουτε οι ελιες επιτρεπονται οταν νηστευεται το λαδι Και ο Ιησους καταναλωνε κρεας. (/newthread) 1
gdriver Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2014 (επεξεργασμένο) Πού βρίσκονται γραμμένες αυτές οι «εξηγήσεις» της «επίσημης ορθοδοξίας»; Βασικά είναι τόσο γελοίες εξηγήσεις που δεν παίζει να τις έχει δώσει κανένας «επίσημος», imho. Διότι με αυτή τη λογική και το νερό χρησιμοποιείται για να μαγειρέψεις τα πάντα. Το νέρο όμως δεν είναι αρτήσιμο. Για να σε προλάβω, ξέρω ήδη την απάντηση που θα δώσεις, χωρίς νερό δε ζεις κλπ κλπ. Τότε όμως γιατί τα μπαχαρικά είναι νηστίσιμα που ως μέσα γεύσεις χρησιμοποιούνται για να εξιτάρουν τους γευστικούς κάλυκες και άρα δρουν ως -θεός φυλάξοι!- απολαυστικά συμπληρώματα της τροφής; οι απαντήσεις ήρθαν από διακόνους σε ενορίες. εάν θέλεις στην αγία παρασκευή και στην αγία βαρβάρα των άνω πατησίων πήρα αυτές τις απαντήσεις.μπορείς να κάνεις έναν κόπο καινα ρωτήσεις. και την απάντηση μου σίγουρα δεν την ξέρεις διότι δεν είναι δική μου. π.χ. " Η νηστεία και τα απαγορευμένα τρόφιμα είναι λόγος συζητήσεων ανάμεσα στους πιστούς. Σύμφωνα με την Εκκλησία, η αληθινή νηστεία περιλαμβάνει την πλήρη αποχή τροφής ή την ξηροφαγία. Επειδή, όμως, κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών χωρίς αίμα, γι' αυτό στα νηστίσιμα περιλαμβάνονται οι καρποί της γης, τα όσπρια, τα μαλάκια και τα οστρακοειδή, προκειμένου να είναι δυνατή η εφαρμογή της νηστείας από όλους όσους θέλουν, αναφέρει το agioritikovima. Έτσι, οι ελιές είναι νηστίσιμες γιατί είναι καρποί της γης, ενώ το λάδι απαγορεύεται, γιατί είναι προϊόν επεξεργασίας και αφορά κυρίως τα φαγητά τα οποία μαγειρεύονται με λάδι." http://www.akous.gr/post.asp?uid=16005 και επίσης http://xristianos.gr/forum/viewtopic.php?t=5350 το οποίο φαίνεται πιο αξιόπιστο. και εδώ http://nisteia.wordpress.com/nistisima/olives-no-oil/ επίσης το νερό είναι λίγο τραβηγμένο να θεωρείται μη νηστίσιμο γιατί απλούστατα (δε θα το παώ σε θέμα επιβίωσης αλλά πιο θρησκευτικώς) είναι το μέσο εξαγνισμού, βάπτισης και φυσικά ο αγιασμός . άρα θρησκευτικώς είναι λίγο δύσκολο να το θεωρήσεις μη νηστίσιμο. Επεξ/σία 27 Νοεμβρίου 2014 από gdriver
zio10 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2014 Μαλλον περιγραφεις το soul mate μου. Με τη διαφορα οτι πλεον δε τηρω ολες τις νηστειες. Εχουν ειπωθει αρκετοι λανθασμενοι ορισμοι της ορθοδοξης νηστειας οποτε θα προσπαθησω να δωσω κατι καλυτερο βασει των γνωσεων μου. Νηστεια ειναι εγκρατεια στη τροφη που βοηθα στη τιθασευση των παθων του σωματος. Δεν εχει να κανει με το αιμα, με το οτι σκοτωνονται ζωα, με το τι ετρωγε ο Ιησους η τι εχει επικρατησει στην παραδοση. Υπαρχουν διαβαθμισεις νηστειων αλλα σε ολες δε τρως κρεας και γενικα δε τρως πολυ. Απο κει και περα υπαρχουν και νηστειες που το μενου εχει μονο παξιμαδια και νερο ανα δυο μερες χωρις να εχει σημασια αν ειναι μερες νηστειας. Fun facts Ουτε οι ελιες επιτρεπονται οταν νηστευεται το λαδι Και ο Ιησους καταναλωνε κρεας. (/newthread) Λογικά όχι
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα