Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Θα θέλατε να βρεθείτε σε ένα αυτόνομο όχημα, γνωρίζοντας ότι σε περίπτωση ατυχήματος, θα θυσίαζε την ζωή σας αν έπρεπε να σώσει τις ζωές δέκα συνανθρώπων σας;

Τα αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα ή αυτόνομα οχήματα είναι ήδη μία πραγματικότητα. Οι αρχικές κατευθυντήριες γραμμές από την Διοίκηση της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ που σχετίζονται με την συγκεκριμένη τεχνολογία, αναμένονται μέχρι το καλοκαίρι και ήδη σε εξέλιξη βρίσκονται πολλές δοκιμές στους δρόμους των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Αλλά ένα εμπόδιο στην ευρεία χρήση των αυτόνομων ή αυτό-οδηγούμενων οχημάτων είναι να αποφασιστεί πώς να προγραμματιστούν οι κανόνες ασφαλείας των συγκεκριμένων οχημάτων, με τον πλέον κοινωνικά αποδεκτό και ηθικό τρόπο.

 

Ένα δύσκολο ερώτημα για παράδειγμα θα μπορούσε να είναι: πως θα πρέπει να προγραμματιστεί ένα αυτοκίνητο να πράξει σε περίπτωση ενός ατυχήματος που δεν μπορεί να αποφευχθεί; Θα πρέπει να ελαχιστοποιήσει την ανθρώπινη απώλεια, ακόμα και αν αυτό σημαίνει την θυσία των επιβατών του ή θα πρέπει να προστατεύσει τους επιβάτες του με κάθε κόστος; Θα έπρεπε να κάνει την επιλογή του τυχαία ανάμεσα σε αυτές τις δύο ακραίες αποφάσεις;

 

Μετά από μία έρευνα έξι μηνών, μία διεθνής ομάδα ερευνητών δημοσίευσε τα ευρήματα της στο περιοδικό Science, τα οποία έδειξαν ότι υπάρχει σύγκρουση απόψεων στο κοινό σχετικά με το μέλλον της τεχνολογίας αυτό-οδηγούμενων οχημάτων.

 

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα Mechanical Turk της Amazon για την έρευνα τους (άτομα καλούνται να εκπληρώσουν καθήκοντα ανθρώπινης νοημοσύνης που οι υπολογιστές αδυνατούν να εκπληρώσουν), και μέσα σε έξι μήνες, πραγματοποίησαν έξι online έρευνες, με συνολικά 1928 συμμετέχοντες, ζητώντας τους να αξιολογήσουν την ηθική πολλών διαφορετικών καταστάσεων που θα μπορούσε να συναντήσει ένα αυτό-οδηγούμενο όχημα κάποια μέρα.

 

Σε μία έρευνα το 76% των συμμετεχόντων θεώρησε ότι θα ήταν περισσότερο ηθικό να θυσιαστεί η ζωή ενός επιβάτη, από το να σκοτωθούν δέκα πεζοί. Το μεγάλο αυτό ποσοστό θεωρεί ότι πρέπει να μεγιστοποιηθεί ο αριθμός των ζωών που πρέπει να σωθούν, κάτι που υποστήριξαν ακόμα και όταν τους ζητήθηκε να λάβουν υπόψη ότι μέλη της οικογένειας τους βρίσκονταν μέσα στο αυτοκίνητο.

 

Αλλά, την ώρα που οι περισσότεροι συμμετέχοντες στις έρευνες τάχθηκαν υπέρ της άποψης ότι θα έπρεπε να σωθούν οι περισσότερες ζωές, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν επίσης ότι από τους συμμετέχοντας λίγοι θα αγόραζαν ένα αυτοκίνητο που βασίζεται σε αυτή την αρχή, με τους ανθρώπους να προτιμούν ένα αυτοκίνητο που θα ήταν περισσότερο προστατευτικό προς αυτούς και τα μέλη της οικογένειας τους. Εξέφρασαν επίσης απροθυμία να αποδεχτούν οποιαδήποτε κυβερνητική ρύθμιση τέτοιου τύπου πάνω στα αυτό-οδηγούμενα οχήματα.
Οι ερευνητές χαρακτηρίζουν αυτή την κατάσταση, όπου οι συνθήκες θα μπορούσαν να είναι λιγότερο ασφαλείς για όλους, εξαιτίας ατόμων που λειτουργούν με βάση το προσωπικό τους συμφέρον, “κοινωνικό δίλημμα”. Εσείς τι λέτε; Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ και εδώ.

 

Link.png Site: ABCNews

  • Απαντ. 77
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Δηλαδη αν μεσα στο αυτοκινητο ειναι μια παρεα 90φευγα παππουδων και τους πεταχνουμε με ποδηλατα 2 πιτσιρικια στο δρομο, τοτε θα θυσιασουμε τα πιτσιρικια λογω αριθμητικης υπεροχης των πρωτων?

  • Like 14
Δημοσ.

Ας αφησουμε τους επιστημονες του μελλοντος να συζητησουν την ηθικη του πραγματος. Για την ωρα ας επικεντρωθουμε στο πως να γινει πραγματικοτητα το πληρος αυτονομο αυτοκινητο.
Πιστευω δε οτι καποια στιγμη θα ειναι τοσο ασφαλες που δεν θα υπαρχει θεμα επιλογης μικροτερου κακου σε ενα ατυχημα, γιατι δεν θα υπαρχει ατυχημα καθολου,

  • Like 2
Δημοσ.

Καλύτερα τους πεζούς. Υπάρχει μία πιθανότητα να σωθεί ο ο οδηγός προστατευόμενος από το αμάξι και την παθητική του ασφάλεια. Ο πεζός δεν έχει καμία.

  • Like 1
Δημοσ.

Θα πρεπει να ρωτησουν τους οδηγους μιας και οι ποινες σε περιπτωση ατυχηματος θα βαραινουν τους ιδιους και οχι το οχημα!!! Δεν ειναι απλο το ερωτημα, αλλα συνθετο....η οδηγηση θα πραγματοποιειται εξ ολοκληρου απο το οχημα, αλλα σε περιπτωση ατυχηματος με θυματα θα βαρυνουν οι κατηγοριες τον οδηγο, η την εταιρια που κατασκευασε τον εγκεφαλο? η την εταιρια που εγκατεστησε το λογισμικο??

  • Like 2
Δημοσ.

Αντε να ετοιμαζομαστε σε μερικες δεκαετιες να ζησουμε live το terminator ετοιμαζουν και τεχνητη νοημοσυνη αντε και ενα skynet

Δημοσ.

Κάθε φορά τα ίδια  αστεία με το skynet και τον terminator....

Κάτι ποιο πρωτότυπο ρε παιδιά!

και γιατι? αρκετα λογικο ειναι για αυτο και κραταει

Δημοσ.

Κάθε φορά τα ίδια  αστεία με το skynet και τον terminator....

Κάτι ποιο πρωτότυπο ρε παιδιά!

 

irobot2.jpg

  • Like 8
Δημοσ.

δεν υπαρχει κανενα διλλημα. Το αυτοκινητο παντα θα πρεπει να προστατευει την ζωη του επιβατη. Αν δεν υπαρχει αυτη η πολυ βασικη αρχη, τοτε τα αυτονομα οχηματα δεν θα γινουν πραγματικοτητα.

  • Like 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...