Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Εγώ ακόμη δεν ξέρω αν συμφωνώ ή όχι γιατί δεν ξέρω πότε θα πρέπει κάποιος να κάνει ευθανασία. Έστω ότι κάποιος έχει μια πολύ σοβαρή αρρώστια. Ποιός ορίζει αν ποτέ θα υπάρξει ανάκαμψη ή όχι; Δεν αμφιβάλλω, σε πολλές περιπτώσεις (καρκίνος για παράδειγμα) οι άνθρωποι ελπίζουν να ανακάμψουν αλλά τελικά δεν γίνεται και πεθαίνουν βασανισμένοι. Αλλά υπάρχουν και άνθρωποι που όντως ανακάμπτουν, και τις περισσότερες φορές χωρίς να το περιμένει ο γιατρός.

 

Οπότε έρχομαι εγώ και ρωτώ, πότε ξες αν κάτι δεν φτιάχνεται, ώστε να το αφήσεις να σβήσει;

Υπάρχουν εκφυλιστικές ασθένειες πέραν του καρκίνου, με 100% βέβαιη κατάληξη χωρίς καμία περίπτωση ίασης. Τέλος υπάρχουν μορφές καρκίνου ή στάδια από τα οποία επίσης δεν υπάρχει ίαση.

  • Like 2
  • Απαντ. 199
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Επισκέπτης
Δημοσ.

Υπάρχουν εκφυλιστικές ασθένειες πέραν του καρκίνου, με 100% βέβαιη κατάληξη χωρίς καμία περίπτωση ίασης. Τέλος υπάρχουν μορφές καρκίνου ή στάδια από τα οποία επίσης δεν υπάρχει ίαση.

Συμφωνώ δεν αμφιβάλλω.

 

Σε αυτό που αμφιβάλλω είναι ποιός ορίζει για το αν δεν υπάρχει σωτηρία.

 

Γιατί αν υπάρχει σωτηρία τότε η ευθανασία δεν είναι καθολου διαφορετική από την αυτοκτονία.

Δημοσ.

Ποιες είναι οι εκφυλιστικές ασθένειες;

 

Ένα από τα πιο «γνωστά», ακόμα και σε μη ειδικούς, είναι η νόσος τού Alzheimer.

  • Like 1
Δημοσ.

Αξιοπρεπής άνθρωπος,σοβαρός και εχει συνειδητοποιήσει τι θα επακολουθήσει.

 

 

για το συγκεκριμένο θέμα δε ξέρω 

 

αλλά σοβαρό άνθρωπο τον Βέλιο δε τον λες ... τον θυμάμαι από πολλά χρόνια ... γλίδας κωλοτούμπας στυλ Κουρή είναι.

 

 

ontopic

 

δεν είναι τόσο απλό θεωρώ το θέμα. Απο τη στιγμή τίποτα δεν εμποδίζει κάποιον να αυτοκτονήσει το να το κάνεις ευκολο θεωρώ ότι κρύβει έναν κίνδυνο. Το πως και υπό ποιές συνθήκες νομίζω κανείς δεν είναι έτοιμος να το απαντήσει ακόμα.

  • Like 1
Δημοσ.

Εξαιρετικά στη θεωρία αυτά που λες. Έλα μαζί μου τη Δευτέρα σε μία εντατική, σε ένα κέντρο αποκατάστασης και θα αλλάξεις γνώμη.

Αν θεωρείς ότι δεν υπάρχει αξιοπρέπεια στον θάνατο τότε δεν υπάρχει αξιοπρέπεια και στη ζωή. Ο θάνατος ειδικά από επιλογή αποτελεί μία τελική πράξη για την οποία θα χαρακτηρίζεσαι για όσο έχουν οι άλλοι την μνήμη σου.

Αξιοπρέπεια υπάρχει στη ζωή των συγγενών σου, στην ενέργεια σου που θα ελαφρύνει τους άλλους κι εσένα από ένα μαρτύριο.

Τέλος δε θεωρώ ζωή την απλή ύπαρξη, την αναπνοή. Δε θεωρώ ζωή την κατάσταση στην οποία βρέθηκε ένας ασθενής μου, με απώλεια όλων των γνωστικών λειτουργιών, με επιληπτικές κρίσεις, με το να έχει ακράτεια ούρων και κοπράνων, με το να σφίγγει τα δόντια του τόσο πολύ που να ακούγεται δύο δωμάτια δίπλα, να δαγκώνει τη γλώσσα του και να πνίγεται στο αίμα του, να χρειάζεται 24/7 υποστήριξη, σε ένα ιδιωτικό θεραπευτήριο υπό τις καλύτερες συνθήκες που μπορεί να πληρώσει άνθρωπος. Δεν του στέρησε την αξιοπρέπεια η οικογένεια του ή το κράτος. Η ασθενεία του την στέρησε.

 

:-D  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D

 

Μεμονωμένα περιστατικά που ισως ήταν ο θάνατος λυτρωτικός, πάντα υπάρχουν. Το θέμα είναι το μήνυμα που περνάμε στην κοινωνία, και πως επιλέγουμε να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα που προκύπτουν.

 

Πανάκεια για μένα αποτελεί η ζωή, και μόνο.

 

Και επειδή δε σου αρέσουν τα θεωρητικά, πες μου πως διαγνώσεις  ποιος ασθενής μπορεί να μπεί σε πρόγραμμα υποβοηθούμενης αυτοκτονίας? Ποιές παθήσεις θα συμπεριλάβεις? Πως μπορείς να αποκλείσεις ψυχικά άρρωστα άτομα απο αυτή τη διαδικασία? 

Άρα σε όσες χώρες του εξωτερικού παρέχεται αυτή η δυνατότητα δεν έχουν πολιτισμό ή μήπως ο δικός μας πολιτισμός του 2016 είναι καλύτερος από τις συγκεκριμένες χώρες;

 

 

Φυσικά και πολλά πράγματα, σε πολλές χώρες του εξωτερικού είναι απαράδεκτα. Τετοια ξενομανία δε τη καταλαβαίνω, πως οτιδήποτε ξενικό είναι και καλύτερο.

Δημοσ.

Η απόψή μου είναι οτι η δυνατότητα για ευθανασία θα πρέπει να υπάρχει αλλά η τελική απόφαση θα πρέπει να δίνεται υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Να υπάρχει μια επιτροπή που θα αποτελείται από έναν γιατρό έναν ψυχίατρο έναν κοινωνιολόγο και κάποιον άλλον τυχαίο άνθρωπο και η οποία θα εξετάζει το αίτημα του ατόμου και θα αποφασίζει με ψηφοφορία, να εξετάζει και διάφορα άλλα θέματα για την κατάσταση της υγείας του ατόμου την ψυχολογική κατάσταση την οικονομική κατάσταση, αν έχει οικογένεια και παιδιά που νοιάζονται για αυτόν βρίσκονται κοντά του και πως θα επηρεαστούν από την πράξη του αυτή ή αν έχουν επηρεαστεί αρνητικά από τα προβλήματα του ανθρώπου που βρίσκεται στο σπίτι τους και αλληλεπιδρούν με αυτόν αν περνάνε και αυτοί ένα δράμα μαζί με τον ασθενή. Εν κατακλείδι οχι να αφήνουμε για ευθανασία όποιον του κατέβει στο κεφάλι, όποιον έχασε την δουλειά του τον παράτησε η γκόμενα έχασε το σπίτι του, όποιον δεν έχει όρεξη να παλέψει στην ζωή του και ψάχνει υπεκφυγές.

 

 

 

 

Εγώ πάλι είμαι των "καθαρών λύσεων"

 

 

θεωρώ δηλαδή αποδεκτό οποιοδήποτε από τα δύο "ακραία" σενάρια

 

- είτε αποδέχεσε ότι δεν έχεις διακαίωμα να συμβάλεις/υποβοηθάς στον θάνατο κάποιου

 

- είτε, εφόσον του αφήνεις 100% την επιλογή, δε μπορώ να φανταστώ να είναι θέμα ψηηοφορίας τρίτων. Αν δηλαδή δεν βρίσκεις "κακό" το να υποβοηθάς/συμβάλεις στον θάνατο κάποιου ο μόνος που μπορεί να έχει λόγο για τη ζωή του είναι αυτός ο ίδιος και συνεπώς θα πρέπει να είναι ελεύθερος να ζητήσει από κάποιον να του παρέχει αυτή την "υπηρεσία" χωρίς να νοιάζεται τι λέει ο οποιοσδήποτε. 

  • Like 2
Επισκέπτης
Δημοσ.

Εγώ πάλι είμαι των "καθαρών λύσεων"

 

 

θεωρώ δηλαδή αποδεκτό οποιοδήποτε από τα δύο "ακραία" σενάρια

 

- είτε αποδέχεσε ότι δεν έχεις διακαίωμα να συμβάλεις/υποβοηθάς στον θάνατο κάποιου

 

- είτε, εφόσον του αφήνεις 100% την επιλογή, δε μπορώ να φανταστώ να είναι θέμα ψηηοφορίας τρίτων. Αν δηλαδή δεν βρίσκεις "κακό" το να υποβοηθάς/συμβάλεις στον θάνατο κάποιου ο μόνος που μπορεί να έχει λόγο για τη ζωή του είναι αυτός ο ίδιος και συνεπώς θα πρέπει να είναι ελεύθερος να ζητήσει από κάποιον να του παρέχει αυτή την "υπηρεσία" χωρίς να νοιάζεται τι λέει ο οποιοσδήποτε. 

Αυτό δεν είναι το σωστό. Να είσαι υπέρ των ακραίων λύσεων.

 

Δηλαδή αυτούς που υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας είτε θα τους αφήσουμε είτε θα τους έχουμε μέσα για 3 χρόνια;

 

Βοήθα με να καταλάβω.

Δημοσ.

Υπάρχουν εκφυλιστικές ασθένειες πέραν του καρκίνου, με 100% βέβαιη κατάληξη χωρίς καμία περίπτωση ίασης. Τέλος υπάρχουν μορφές καρκίνου ή στάδια από τα οποία επίσης δεν υπάρχει ίαση.

 

αυτό μπορώ να το δεχτώ σαν επιχείρημα όμως αν δέχεσαι υπάρχει μια κατάσταση που η φυσιολογική της πορεία είναι ο θάνατος (και άρα δε σταματάς μια ζωή που δε θα σταματούσε σύντομα έτσι κι αλλιώς) ... μπορώ να το σκεφτώ και αναποδα (ίσως βγαίνοντας offtopic) στη περίπτωση μιας ανεπιθύμητης εγγυμοσύνης που η φυσιολογική της πορεία είναι η γέννηση ....

 

θα μου φαινόταν δηλαδή λίγο περίεργο ένας να αποδέχεται την ευθανασία δεχόμενο ότι έτσι κι αλλιώς η "φυσιολογική πορεία" είναι ο θάνατος αλλά η "φυσιολογική πορεία" μιας εγγυμοσύνησς δεν είναι αυτονοητα η γέννηση.

Μάλιστα το ακουσαμε κι αυτό...

 

σε μένα αναφέρεσαι?

  • Like 1
Δημοσ.

Προφανώς. Δεν είναι ψηφοφορία η ιατρική διάγνωση. Π.χ. ένας νοητικά καθυστερημένος, ένας που πάσχει απο κατάθλιψη, και άλλοι, δεν είναι σε θέση να αποφασίσουν μόνοι τους για το δικαίωμα το να τερματίσουν τη ζωή τους (αν γίνει νόμιμο, δηλαδή). Πάντα πρέπει να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας (αν και πιστεύω πως δεν είναι εφικτό).

Δημοσ.

Υπάρχει και ταινία που μου διαφεύγει ο τίτλος της (δεκαετίας 70 ή 80) που είναι ένας ανάπηρος πολέμου που δεν μπορεί να μιλήσει και να κουνηθεί και όλοι κάνουν τα πάντα για να ζήσει ενώ αυτός θέλει να φύγει. Αληθινή ιστορία. 

 

Προσωπική άποψη είναι ναι, είναι στην ευχέρεια του καθένα να αποφασίσει πως θέλει να φύγει εφόσον πράγματι το έχει αποφασίσει για τον οποιονδήποτε λόγο και ειδικά για τέτοια ασθένεια που είναι σίγουρο ότι θα ταλαιπωρηθεί ο ίδιος και θα σπαράζουν οι γύρω του βλέποντας την μεταμόρφωση. Επειδή έχω τους τελευταίους 10 μήνες να πηγαινοέρχομαι σε κέντρα αποκατάστασης, ψυχιατρικές κλινικές και κέντρα υποστήριξης δεν θεωρώ ότι μετά από τέτοιες εμπειρίες θα έχει κάποια αμφιβολία ο οποιοσδήποτε για το τι θα πρέπει να ισχύει σε νομικό επίπεδο για το συγκεκριμένο θέμα. 

  • Like 1
Δημοσ.

Αυτό δεν είναι το σωστό. Να είσαι υπέρ των ακραίων λύσεων.

 

Δηλαδή αυτούς που υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας είτε θα τους αφήσουμε είτε θα τους έχουμε μέσα για 3 χρόνια;

 

Βοήθα με να καταλάβω.

 

Δεν θεωρώ ακραία λύση ...

 

είναι δύο διαφορετικά πράγματα τα δύο σενάρια που λέω, όχι τα άκρα του ίδιου.

 

Βασικά όπως το σκέφτομαι είναι 2 διαφορετικά ερωτήματα, ανεξάρτητα θεωρώ, στα οποία πρέπει να απαντήσεις :

 

1ο .... έχει κάποιος πλήρη δικαίωμα στη ζωή του (ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ).

2ο .... έχει κάποιος δικαίωμα να συμβάλει στη δικοπή της ζωής κάποιου άλλου

 

αν απαντάς ΝΑΙ-ΝΑΙ ... γιατί να χρειάζεται ψηφοφορία, γιατί πρέπει να αποτελεί θέμα "επικύρωσης" της απόφασης κάποιου πάνω σε κάποιο θέμα αποκλειστικά δικό του ?  Προφανώς αν δέχεσαι ότι κάποιος έχει δικαίωμα να αυτοκτονήσει χωρίς αυτό να έχει την παραμικρή "απαξία" γιατί πρέπει να αφορά κάποιον ο τρόπος?

 

αν απαντάς σε οποιαδήποτε από τις 2 όχι δε μπορεί να δέχεσαι την ευθανασία

 

αν απαντάς ΟΧΙ στη πρώτη ... τότε θεωρτικά ακόμα και η αυτοκτονία θα πρέπει να θεωρείται ως κάτι "κακό" (άσχετα με τον τρόπο)

 

 

Προφανώς αν δέχεσαι ότι κάποιος έχει δικαίωμα να αυτοκτονήσει χωρίς αυτό να έχει την παραμικρή "απαξία" γιατί πρέπει να

Προφανώς. Δεν είναι ψηφοφορία η ιατρική διάγνωση. Π.χ. ένας νοητικά καθυστερημένος, ένας που πάσχει απο κατάθλιψη, και άλλοι, δεν είναι σε θέση να αποφασίσουν μόνοι τους για το δικαίωμα το να τερματίσουν τη ζωή τους (αν γίνει νόμιμο, δηλαδή). Πάντα πρέπει να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας (αν και πιστεύω πως δεν είναι εφικτό).

 

Κάτσε, αν θεωρήσουμε ότι κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα στην αυτοκτονία, λες ότι κάποιος με κάποια αρρώστια (κατάθλιψη) χάνει αυτό το δικαίωμα ? Αυτό θα μπορούσα να το δεχθώ υπο τη λογική ότι έτσι κι αλλιώς υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος σε με ιατρικό πρόβλημα χάνει κάποια δικαιώματά του (πχ κάποιος με νοητικά προβλήματα έχει νομίζω διαφορετική αντιμετώπιση ως προς την σύναψη συμβολαίων). Όμως αν δεχθούμε όι το δικαίωμα στη ζωή είναι αναυθαιρετο δικαίωμα κάποιυ (δε μπορεί να του στερηθεί με τίποτα) γιατί να μην είναι αντίστοιχα και το δικαίωμα στη μη-ζωή?

  • Like 1
Δημοσ.

Nαι.

 

Τι άκουσες από αυτά που είπα που δε το έχεις ξαναακούσει?

 

ΥΓ

πάτα και κανένα "quote"

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...