gus Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Όσο γρήγορα και να περιστρέφεται ο ιμάντας, αν η ταχύτητά του είναι σταθερή δε μπορεί τελικά να εμποδίσει το αεροπλάνο να απογειωθεί. Αυτό είναι που ΑΚΟΜΑ δεν έχει καταλάβει κανένας από σας εδώ που λέτε ότι δε θα απογειωθεί. Η παραδοχή που κάνει το αρχικό πρόβλημα (ανεξάρτητα αν ειναι εφικτή ή όχι in real life) είναι πως ανα πάσα στιγμή η ταχήτυτα του ιμάντα και η ταχύτητα του αεροπλάνου είναι ίση και αντίθετη. Edit: Ίσως το πρόβλημα ειναι πως δεν είναι ξεκάθαρη η διατύπωση και το ερμηνεύει κανεις όπως θέλει.
defacer Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Η παραδοχή που κάνει το αρχικό πρόβλημα (ανεξάρτητα αν ειναι εφικτή ή όχι in real life) είναι πως ανα πάσα στιγμή η ταχήτυτα του ιμάντα και η ταχύτητα του αεροπλάνου είναι ίση και αντίθετη. Βαθύς αναστεναγμός. Τι να πρωτοσχολιάσω; Ότι η παραδοχή που κάνει το αρχικό πρόβλημα δεν είναι ούτε καν αυτό που λες εδώ; Βάλτα δίπλα δίπλα αν δε με πιστεύεις. "match the speed of the wheels" λέει εκεί, "ταχύτητα του αεροπλάνου" λες εσύ. Ότι όταν λέμε "speed of the wheels" και "ταχύτητα του αεροπλάνου" κανένας σας δεν έχει μπει στον κόπο να δώσει σύστημα αναφοράς για να μπορούμε να μιλήσουμε με μαθηματικά; Whatever. Συνεχίστε να κάνετε copy paste πράγματα που δεν καταλαβαίνετε.
liakjim Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Λοιπόν, για πείτε μου την άποψή σας. Με 2 λέξεις, μόνο στην περίπτωση #2, η οποία δεν μας ενδιαφέρει επειδή όλα είναι στάσιμα, το αεροπλάνο δεν απογειώνεται. Αλλά δεν έχει νόημα. Στις #1 και #3 ερμηνείες της προϋπόθεσης του πειράματος, το αεροπλάνο θα απογειωθεί. Νομίζω πως το τελικό αποτέλεσμα, είναι πως θα απογειωθεί, μιας και η ερμηνεία #2 δεν έχει νόημα.
gus Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Βαθύς αναστεναγμός. Τι να πρωτοσχολιάσω; Ότι η παραδοχή που κάνει το αρχικό πρόβλημα δεν είναι ούτε καν αυτό που λες εδώ; Βάλτα δίπλα δίπλα αν δε με πιστεύεις. "match the speed of the wheels" λέει εκεί, "ταχύτητα του αεροπλάνου" λες εσύ. Ότι όταν λέμε "speed of the wheels" και "ταχύτητα του αεροπλάνου" κανένας σας δεν έχει μπει στον κόπο να δώσει σύστημα αναφοράς για να μπορούμε να μιλήσουμε με μαθηματικά; Whatever. Συνεχίστε να κάνετε copy paste πράγματα που δεν καταλαβαίνετε. Καταλαβαίνω τι εννοείς, δεν διατύπωσα καλα εγώ αυτό που ήθελα να πω. Το πρόβλημα που περιγράφεται αρχικά μιλάει για μια κατάσταση steady-state. Η επιτάχυνση απο πού προκύπτει? Λέει πουθενά πως οι κινητήρες είναι off και suddenly τους ανοίγουμε? Στη steady-state κατάσταση, οταν το speed of the wheels matches the speed of the treadmill, η σχετική ταχύτητα του αεροπλάνου (σε σχέση με εναν παρατηρητή που δεν κάθεται πανω στο treadmill) είναι μηδεν. Συμφωνείς με αυτό?
VonLoutsos Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Βαθύς αναστεναγμός. Τι να πρωτοσχολιάσω; Ότι η παραδοχή που κάνει το αρχικό πρόβλημα δεν είναι ούτε καν αυτό που λες εδώ; Βάλτα δίπλα δίπλα αν δε με πιστεύεις. "match the speed of the wheels" λέει εκεί, "ταχύτητα του αεροπλάνου" λες εσύ. Ότι όταν λέμε "speed of the wheels" και "ταχύτητα του αεροπλάνου" κανένας σας δεν έχει μπει στον κόπο να δώσει σύστημα αναφοράς για να μπορούμε να μιλήσουμε με μαθηματικά; Whatever. Συνεχίστε να κάνετε copy paste πράγματα που δεν καταλαβαίνετε. Δηλαδή μου λές οτι η ταχύτητα της ρόδας δεν είναι ίδια με την ταχύτητα του αεροπλάνου; Επειδή λες να τα βάλουμε διπλα-δίπλα, δνε γράφει πουθενά γωνιακή ή angular που λένε και οι φίλοι μας οι Αγγλοι. Αν δεις πιο πισω γράφω πάρα πολλές φορές για παρατηρητη σε σχέση με το έδαφος κτλ. Εκεί που στα μάθανε εσένα, ο εξωτερικός παρατηρητής που θα βρισκόταν; (Επειδή μπορεί να μου πεις σε κινούμενο τρένο, γιατί βλέπεις οτι έχεις πει βλακεία και πας να το γυρίσεις). Στο έδαφος. Ακίνητος. Όπως έχω αναφέρει πιο πίσω... Συνέχισε να έχεις παροράματα...
CheOnWeb Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Αφού κινείται η ρόδα, έχει την ΄γωνιακή ταχύτητα προφανώς αφού είναι <<κυκλική>> .
VonLoutsos Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Αφού κινείται η ρόδα, έχει την ΄γωνιακή ταχύτητα προφανώς αφού είναι <<κυκλική>> . Προφανώς κάνει κυκλική κίνηση...αλλά η ταχύτητα του τροχού είναι U=ωR. Για αυτό δεν σου λέει γωνιακή ταχύτητα ιση για να μην μπλέξεις με κυκλικές κινήσεις. Διαφωνείς; P.S Εσύ CheOnWeb έβαλες θέμα με γωνιακές ταχύτητες τι θα γινόταν και αν και σου απάντησα. Δεν αναφέρει γωνιακή ταχύτητα (άλλο αν υπάρχει όπως και η τριβή λογικά) και δεν υπάρχει λογος απο την στιγμή που δεν το αναφέρει να την λάβουμε υπόψην. Απλά ταχύτητα λέει οχι angular οχι γωνιακή όχι τίποτα....
liakjim Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Προφανώς κάνει κυκλική κίνηση...αλλά η ταχύτητα του τροχού είναι U=ωR. Για αυτό δεν σου λέει γωνιακή ταχύτητα ιση για να μην μπλέξεις με κυκλικές κινήσεις. Διαφωνείς; Έχεις να πεις κάτι για το #484 post? Η περίπτωση που εξετάζεις, είναι η #2η ερμηνεία του πειράματος, η οποία δεν έχει νόημα να εξεταστεί διότι ικανοποιείται μόνο όταν η ταχύτητα του συστήματος είναι μηδέν. Διαφωνείς?
VonLoutsos Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Έχεις να πεις κάτι για το #484 post? Η περίπτωση που εξετάζεις, είναι η #2η ερμηνεία του πειράματος, η οποία δεν έχει νόημα να εξεταστεί διότι ικανοποιείται μόνο όταν η ταχύτητα του συστήματος είναι μηδέν. Διαφωνείς? Να σου πω τι θεωρώ. Οτι η Up και η Ua είναι <<ίδιες>> ταχύτητες. Γιατί η Up είναι η ταχύτητα μεταφορική που έχει η ρόδα και η Up είναι η ταχύτητα η εφαπτομενική(ισούται κατά μέτρο με το μήκος τόξου που διαγράφει η τροχιά του σώματος σε ένα δεδομένο χρονικό διάστημα προς το ίδιο χρονικό διάστημα,) U=ωR η οποία έχει και μονάδες κανονικής ταχύτητας όχι γωνιακής.
CheOnWeb Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Προφανώς κάνει κυκλική κίνηση...αλλά η ταχύτητα του τροχού είναι U=ωR. Για αυτό δεν σου λέει γωνιακή ταχύτητα ιση για να μην μπλέξεις με κυκλικές κινήσεις. Διαφωνείς; P.S Εσύ CheOnWeb έβαλες θέμα με γωνιακές ταχύτητες τι θα γινόταν και αν και σου απάντησα. Δεν αναφέρει γωνιακή ταχύτητα (άλλο αν υπάρχει όπως και η τριβή λογικά) και δεν υπάρχει λογος απο την στιγμή που δεν το αναφέρει να την λάβουμε υπόψην. Απλά ταχύτητα λέει οχι angular οχι γωνιακή όχι τίποτα.... Αν δεν εννοούσε γωνιακή θα έλεγε "ταχύτητα αερπλάνου" και όχι "ταχύτητα τροχού" αλλιώς θα ήταν παραπλανητική διατύπωση.
VonLoutsos Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Αν δεν εννοούσε γωνιακή θα έλεγε "ταχύτητα αερπλάνου" και όχι "ταχύτητα τροχού" αλλιώς θα ήταν παραπλανητική διατύπωση. Δηλαδή μου λες οτι το αεροπλάνο και ο τροχος ως σύστημα έχουν διαφορετικές ταχύτητες. Και γιατί δεν απομακρύνετια το ένα από το άλλο αφού η ταχύτητά τους είναι διαφορετικη; Και πάλι λέει ταχύτητα δεν αναφέρει γωνιακή. ... Χώρια που αν έλεγε ταχύτητα αεροπλάνου θα υπήρχαν ανθρωποι εδώ που θα έλεγαν οτι ΔΕΝ αναφέρει κάν οτι πάταει στο έδαφος αφού λέει ταχύτητα αεροπλάνου 1
eliasjuve Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Πως μπορεί ένας ιμάντας - διάδρομος να γυρίζει με την ταχύτητα του αεροπλάνου και όχι των τροχών και να το σταματήσει. Θα πρέπει να ασκεί δύναμη πάνω στο αεροπλάνο πράγμα που δεν γίνεται.
liakjim Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Να σου πω τι θεωρώ. Οτι η Up και η Ua είναι <<ίδιες>> ταχύτητες. Γιατί η Up είναι η ταχύτητα μεταφορική που έχει η ρόδα και η Up είναι η ταχύτητα η εφαπτομενική(ισούται κατά μέτρο με το μήκος τόξου που διαγράφει η τροχιά του σώματος σε ένα δεδομένο χρονικό διάστημα προς το ίδιο χρονικό διάστημα,) U=ωR η οποία έχει και μονάδες κανονικής ταχύτητας όχι γωνιακής. Έχεις ένα ορθογραφικό λάθος, λες το Up , 2 φορές οπότε δεν είμαι σίγουρος τί εννοείς. Πάντως, Uπ και Uι, είναι πάντα ίδιες, στην περίπτωση που δεν έχουμε ολίσθηση του τροχού πάνω στον ιμάντα. Αν λοιπόν δεν έχουμε ολίσθηση, αυτό ικανοποιείται πάντα, ανεξαρτήτως τί κάνει το αεροπλάνο. Αν λοιπόν το πρόβλημα θέλει αυτό, τότε το αεροπλάνο απογειώνεται. Από ότι καταλαβαίνω, εσύ ερμηνεύεις το πρόβλημα ότι ο ιμάντας εξισορροπεί την ταχύτητα του αεροπλάνου δλδ ότι Uα ( δλδ η ταχύτητα του άξονα του τροχού) = Uι. Πιο πάνω όμως απέδειξα ότι αυτή η περίπτωση ικανοποιείται μόνο όταν όλες οι ταχύτητες είναι μηδέν. Με λίγα λόγια αυτό λέει το λινκ του Lucifer. Η διατύπωση του πειράματος είναι χαζή και τσάμπα τσακωνόμαστε. Το πείραμα μπορεί να ερμηνευτεί με 3 τρόπους. Η ερμηνεία που επιλέγεις, οδηγεί σε ένα ακίνητο σύστημα. Δεν έχει νόημα να ασχοληθούμε. Η ερμηνεία η πρώτη καθώς και η τρίτη θα οδηγήσουν πάντα σε απογείωση. Ελπίζω να είναι πλέον ξεκάθαρο και κατανοητό.
deesnider Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 τον ορο glide ratio τον γνωρίζεις; το αεροσκάφος του νήματος που αναφέρεις ως jumbo έχει περίπου 17/1 glide ratio, Ψάξε τι σημαίνει το 1 και τι το 17 Ούτε αναφέρθηκα ειδικά στο αεροσκάφος «τού νήματος», ούτε το βάφτισα jumbo. Αυτό που έκανα, ήταν να διευκρινίσω ότι η γενικότητα που ανέφερες εδώ: λογικά και γνωστά πράγματα λέει, τα αεροσκάφη δεν πετούν λόγω των κινητήρων τους αλλά λόγω των φτερών τους. Αν ένα αεροσκάφος χάσει όλους τους κινητήρες εν πτήση μπορεί να πετά για αρκετά μεγάλη απόσταση αλλά αν χάσει τα φτερά του θα πέσει σαν βαρίδι δεν ισχύει για όλα τα αεροσκάφη ανεξαρτήτως τύπου/μεγέθους/βάρους/σχεδίασης.
nvel Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2016 όλα τα αεροσκάφη έχουν glide ratio και όλα μπορούν να "πλανάρουν " 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις