Προς το περιεχόμενο

Δυνατότητες πλήρους αυτόνομης οδήγησης υπόσχεται η Tesla για τα οχήματά της


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 39
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Μόνο εμένα μου φαίνεται τραγικά μικρή η εμβέλεια 250 μέτρων; Τώρα εξηγείται γιατί απαγορεύτηκε στο Autobahn. :P

 

Όπως και να έχει, είναι ένα βήμα μπροστά για full driverless future.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόνο εμένα μου φαίνεται τραγικά μικρή η εμβέλεια 250 μέτρων; Τώρα εξηγείται γιατί απαγορεύτηκε στο Autobahn. :P

 

Όπως και να έχει, είναι ένα βήμα μπροστά για full driverless future.

 

Ενα μετριο αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου 40 μέτρα για να σταματήσει απο τα 100χλμ/ωρα οπότε τα 250 μέτρα είναι αρκετή απόσταση για ασφαλή οδήγηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν κάνει αυτό για την Ελλάδα, καταρχήν σταματάει σε όλα τα stop! :D

 

Ελπίζω να μας δίνουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούμε στο μέλλον και τα συμβατικά (αρχαία) αυτοκίνητά μας, υπάρχουμε ακόμα αρκετοί, θέλω να πιστεύω, που μας αρέσει η βόλτα - οδήγηση με μωρά μας....    

 

 

Τι αυτοκινητάρες έχουν στο πάρκιν τους??

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...Τι αυτοκινητάρες έχουν στο πάρκιν τους??

 

Σύντομα θα τις απολαμβάνεις και εσύ, γιατί δε θα χρειάζεται να τις πληρώσεις!

Με την αυτόνομη οδήγηση σταδιακά θα χαθεί και η έννοια της ιδιοκτησίας οχήματος.

Όταν θες όχημα, θα το καλείς με το κινητό και θα σε πηγαίνει στον προορισμό σου. Οπότε θα είναι σαν ταξί χωρίς οδηγό, δηλαδή πολύ φθηνό!!! (και αμαξάρα!)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τρίχες, τα είχε ο kitt αυτά από τα 80s.  Απλά τώρα όπως και τότε δεν είχαμε χρήματα να τα αποκτήσουμε.

 

PS.  Μια παρουσίαση να τα δουλεύουν στο Κάιρο, στην Βομβάη ή στην Αθήνα υπάρχει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτός ο άνθρωπος θα μείνει στην ιστορία. Έχει πάει μπροστά τόσους πολλούς τομείς της επιστήμης.

Το όνομα Tesla δεν είναι τυχαίο φαίνεται. Ο Nikola Tesla ήταν ο μεγαλύτερος εφευρέτης της σύγχρονης ιστορίας

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μόνο για το οποίο κρατάω τις επιφυλάξεις μου, είναι ότι ένα αυτόνομο όχημα ναι μεν κάνει τα πάντα πιο γρήγορα, πιο έγκαρα, πιο σωστά, πιο αποδοτικά, αποτελεσματικά κλπ, και ναι, για τους ηλίθιους οδηγούς είναι ό,τι πρέπει. Αλλα. Θαρρώ πως πολύ δύσκολα θα υπάρξει λογισμικό που θα δίνει στο όχημα να καταλάβει το ΓΙΑΤΙ πρέπει να κάνει ό,τι κάνει. Ή πολύ δύσκολα θα υπάρχει η έννοια της πλήρους ΠΡΟΛΗΨΗΣ καταστάσεων, και όχι απλά αποτελεσματικής αντιμετώπισής τους.

 

Παράδειγμα οικονομίας καυσίμου: 3 αμάξια μπροστά ο οδηγός μιας μερσεντές (κλασικός μπάρμπας), πηγαίνει δεξιά λωρίδα αττική οδό και μόλις έχει χάσει μια έξοδο. Φρενάρει απότομα ενστικτωδώς (αφού την έχει περάσει), αλλά αμέσως καταλαβαίνει ότι δεν υπάρχει γυρισμός και συνεχίζει κανονικά την πορεία του. Αν πίσω του υπάρχει ένα Tesla όχημα, θα αντιληφθεί την πέδηση της Μερσέντας λόγω μείωσης της μεταξύ των απόσταση, και θα φρενάρει και αυτό - ίσως το ίδιο απότομα.

Αν πίσω από την Μερσέντα υπάρχει ένας λογικός οδηγός που καταλαβαίνει το "γιατί" ο μπροστινός πάτησε για 1 δευτερόλεπτο απότομα φρένο, θα δει την απόσταση ασφαλείας να μειώνεται για λίγο (π.χ. από τα 100 στα 50 μέτρα αναλόγως την ταχύτητα), αλλά άμεσα θα αντιληφθεί την πρόθεση του μπροστινού να ξαναεπιταχύνει και απλά θα αφήσει ίσως για λίγο το γκάζι, αντί να αντιδράσει απότομα με φρένο. Λιγότερο φρένο = λιγότερο γκάζι = οικονομία καυσίμου.

Φυσικά το παράδειγμα γίνεται χειρότερο αν ο μπροστινός επαναλαμβάνει την ίδια διαδικασία πολλές φορές. Το Tesla, θα εφαρμόζει συστηματικά πέδηση για να αποφύγει ενδεχόμενη σύγκρουση, ενώ ένας έμπειρος οδηγός, ή θα αυξήσει την αποσταση ασφαλείας από τον άσχετο και επικίνδυνο μπροστινό οδηγό - ή ακόμα καλύτερα, θα τον προσπεράσει αποφεύγοντας μελλοντικές καταστάσεις με τον ίδιο.

 

Παράδειγμα ασφαλείας: Σε περίπτωση που ναι μεν απαιτείται απότομη πέδηση αλλά η ασφαλέστερη αντιμετώπιση είναι να υπάρχει μεθοδική και κλιμακωτή - ακόμα κι αν αυτό ενδεχομένως να φθείρει παραπάνω αναρτήσεις (σε περίπτωση αιφνίδιας λακούβας) ή λάστιχα (σε περίπτωση ξαφνικού κακοτράχηλου δρόμου ή σπασμένων γυαλιών στο οδόστρομα), το Tesla δυστυχώς θα παραγνωρίσει τον κίνδυνο σύγκρουσης με το αμάξι από πίσω και θα φρενάρει απότομα, ενώ ένας έμπειρος οδηγός ίσως όχι τόσο, δίνοντας χρόνο και στον πίσω να αντιδράσει (κλιμακωτή πέδηση, ελαχιστοποίηση της τελικής απόστασης από το ακινητοποιημένο μπροστινό όχημα προκειμένου να δώσει όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο και απόσταση πέδησης στο πίσω κλπ).

 

Γενικά, το point είναι ότι δεν πιστεύω ότι τα αυτόνομα οχήματα θα είναι πραγματικότητα, μέχρι να μπορέσουν να ενσωματώσουν:

1. καλύτερη περιφερειακή όραση (π.χ. εγώ στο δρόμο κοιτάζω τουλάχιστον 2-3 αμάξια μπροστά για να "προλάβω" καταστάσεις)

2. Καλύτερη ψυχολόγηση των υπολοίπων οδηγών (ειδικά του πίσω και του μπροστά) προκειμένου να προλαβαίνει καταστάσεις βάση οδηγικής συμπεριφοράς) και

3. Καλύτερα συστήματα πρόληψης και όχι αντιμετώπισης κινδύνων. Η εσωτερική επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων ήταν μια πολύ καλή ιδέα που είπε ένας φίλος πιο πάνω.

 

Γενικά, ακόμα τα αυτόνομα οχήματα, έχουν σχεδιαστεί για να ακολουθούν τις καταστάσεις. Όχι για να τις προλαβαίνουν. Και ειδικά στην Ελλάδα, η πρόληψη σώζει περισσότερες ζωές από την αντιμετώπιση στην άσφαλτο.

Η φιλοσοφία της οδήγησης και του "γιατί" κάνω ότι κάνω με το αμάξι μου, νομίζω ότι θα πάρει χρόνια για να ενσωματωθεί σε ένα δυαδικό σύστημα.

 

Περιμένω κλασικά μηνύματα, στυλ: Didn't read :)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...