Προς το περιεχόμενο

εγγύηση προϊόντων στην ελληνική αγορά


johnieXoX

Προτεινόμενες αναρτήσεις

ύστερα από πρόβλημα που προέκυψε σε ένα χειριστήριο xbox, η microsoft με ενημέρωσε πως η εγγύηση καλύπτει 1 έτος.

 

η ελληνική νομοθεσία δίνει 2 χρόνια εγγύηση, αν δεν κάνω λάθος, όμως πολλές είναι οι εταιρείες που ασκούν αυτή την πολιτική στο θέμα των εγγυήσεων.

 

σε αυτή την περίπτωση τι κάνουμε?

πως το έχετε αντιμετωπίσει?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

http://www.efpolis.gr/el/erothseis-apanthseis/826-faq-poliseis-service.html

 

 

Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 5 του Νόμου 2251/94 «Περί Προστασίας Καταναλωτών» (Φ.Ε.Κ. 191/16-11-1994), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 3 του Ν. 3043/02 (Φ.Ε.Κ. 192/21-8-2002) «Περί πώλησης καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις» ... η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απ ότι κατάλαβα ο φίλος δεν ρωτάει ποια είναι τα δικαιώματα του αλλά πως μπορεί να τα διεκδικήσει απέναντι σε μια πολυεθνική.

 

Εγώ προσωπικά δεν έχω κάποια εμπειρία, αν ήμουν πάντως στην θέση σου θα έστελνα email (διότι τα γραπτά μένουν) αναφέροντας  όνομα, αναλυτικά το πρόβλημα, τι επιθυμείς, απόδειξη αγοράς αν έχεις και την νομοθεσία καθώς και που είσαι διατεθιμένος να φτάσεις (Καταγγελία).

 

Αν σου αρνηθούν, καταγγελία στον συνήγορο του καταναλωτή(;; Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια πιο αρμόδια ή με μεγαλύτερη δύναμη αρχή) και όσο χρόνο πάρει πήρε...

 

Αν θες ταυτόχρονα μπορείς να επικοινωνήσεις και με το κατάστημα που το αγόρασες μήπως αυτοί φανούν πιο συνεργάσιμοι 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτό που θέλω να μάθω είναι τι ακριβώς ισχύει, για να δω μετά αν και εφόσον έχει κάποιο νόημα να διεκδικήσω την επισκευή εντός της εγγύησης.

 

μέχρι στιγμής πάντως βλέπω πως δεν υπάρχει κάποιος νόμος που αυστηρά να ορίζει διετή εγγύηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

[...]

 

μέχρι στιγμής πάντως βλέπω πως δεν υπάρχει κάποιος νόμος που αυστηρά να ορίζει διετή εγγύηση.

 

 

Όχι, δεν υπάρχει τέτοιος νόμος ούτε ισχύει διετής εγγύηση. Ειδικά για τα τεχνολογικά προϊόντα (τα λεγόμενα "προϊόντα τεχνολογίας αιχμής"), η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με τον χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι, δεν υπάρχει τέτοιος νόμος ούτε ισχύει διετής εγγύηση. Ειδικά για τα τεχνολογικά προϊόντα (τα λεγόμενα "προϊόντα τεχνολογίας αιχμής"), η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με τον χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη

 

Αυτό είναι περισσότερο τρύπιο κι από έμενταλ! Οι μισές λέξεις μπορούν να ερμηνευτούν όπως να 'ναι.

 

Πρακτικά δεν επιτρέπεται για την κάθε εταιρεία να δώσει ότι εγγύηση θέλει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άρα όλη αυτή η ιστορία με τα δύο χρόνια υποχρεωτικής εγγύησης που λέγεται σε κάθε ευκαιρία απλά δεν στέκει ε; Καλό είναι που το γράφετε για να ξεκαθαρίζει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Αυτό είναι περισσότερο τρύπιο κι από έμενταλ! Οι μισές λέξεις μπορούν να ερμηνευτούν όπως να 'ναι.

 

Πρακτικά δεν επιτρέπεται για την κάθε εταιρεία να δώσει ότι εγγύηση θέλει;

 

 

Ακριβώς, πρακτικά η κάθε εταιρεία μπορεί να δώσει σχεδόν ό,τι εγγύηση θέλει.

Προς τα πάνω, σίγουρα ό,τι θέλει (μπορεί δηλαδή να λέει "εφ' όρου ζωής").

Προς τα κάτω, πρέπει ο χρόνος της εγγύησης να είναι εύλογος σε σχέση με το προϊόν και το κατά πόσο αυτό θεωρείται σύγχρονο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για Infoquest που εχω εμεπειρια   στα Iphone που εινα αγορασμενα απο Ελλαδα   (ευτυχως οχι δικα μου ...)  δινει επεκταση εγγυησης στα 2 χρονια κατοπιν αιτησεως νοιμιζω  στην μαμα Apple .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ύστερα από πρόβλημα που προέκυψε σε ένα χειριστήριο xbox, η microsoft με ενημέρωσε πως η εγγύηση καλύπτει 1 έτος.

 

η ελληνική νομοθεσία δίνει 2 χρόνια εγγύηση, αν δεν κάνω λάθος, όμως πολλές είναι οι εταιρείες που ασκούν αυτή την πολιτική στο θέμα των εγγυήσεων.

 

σε αυτή την περίπτωση τι κάνουμε?

πως το έχετε αντιμετωπίσει?

 

Επειδή έχω ψιλοσιχαθεί να τα γράφω και γιατί το μπελά μου βρίσκω κάθε φορά που τα γράφω:

Εντελώς χοντρικά:

 

Υπάρχουν δύο είδη «εγγυήσεων»:

 

Η «εμπορική εγγύηση»:

Αυτή τη δίνει ο κατασκευαστής (στη δική σου περίπτωση η Microsoft). Ο νόμος δεν ορίζει διάρκεια παρά μόνο αυτό που έχει quoteαριστεί παραπάνω (εύλογο διάστημα κτλ κτλ). 

Όπως έχω ξαναγράψει έχω σπίτι Bosch σκούπα με 10ετή εγγύηση (μάλιστα έχω κάνει και χρήση της στην πενταετία) και ανεμιστήρα Westinghouse με 10ετή εγγύηση. Άλλος δίνει 6 μήνες, 3 χρόνια, 5 χρόνια, 2 τέρμινα.

 

Η «νόμιμη εγγύηση»:

Αυτή προβλέπεται από την Ελληνική Νομοθεσία (νόμοι καταναλωτή, αστικό δίκαιο), την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, το Βούδα και τους Jedi.

Λέει (κοντολογίς γιατί μιλάμε για πολλά άρθρα):

Ότι ο πωλητής (δηλαδή το κατάστημα από το οποίο αγοράζεις κάτι από τον κατασκευαστή, δε μας έχεις πει ποιο είναι στην περίπτωσή σου) πρέπει να εγγυάται την καλή λειτουργία των καταναλωτικών αγαθών για 2 έτη.

 

Πρακτικό παράδειγμα:

Παίρνεις από το Μύδια Καρτ ένα tablet Tyflonei με εγγύηση 1 έτους.

Στον ενάμιση χρόνο σταματάει να bootάρει. To πας στο κατάστημα και αξιώνεις ό,τι δικαιούσαι (αντικατάσταση, επισκευή κτλ)

 

Άρα στην περίπτωσή σου: Επικοινωνείς με το κατάστημα για τα περαιτέρω.

Αν το αγόρασες από το online κατάστημα της Microsoft, πάλι επικοινωνείς μαζί τους, ως πωλητές και όχι ως κατασκευαστή για να ασκήσεις τα δικαιώματά σου.

 

Αυτά. Δε νομίζω να ξαναπαρέμβω σε τέτοιο thread, γραφικός έχω γίνει. Θα κρατήσω το συγκεκριμένο post να το linkάρω.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η «νόμιμη εγγύηση»:

Αυτή προβλέπεται από την Ελληνική Νομοθεσία (νόμοι καταναλωτή, αστικό δίκαιο), την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, το Βούδα και τους Jedi.

Λέει (κοντολογίς γιατί μιλάμε για πολλά άρθρα):

Ότι ο πωλητής (δηλαδή το κατάστημα από το οποίο αγοράζεις κάτι από τον κατασκευαστή, δε μας έχεις πει ποιο είναι στην περίπτωσή σου) πρέπει να εγγυάται την καλή λειτουργία των καταναλωτικών αγαθών για 2 έτη.

 

Σωστα γραφεις τα υπόλοιπα, αλλα στη νομιμη "εγγύηση" υπάρχει μια ιδιαιτεροτητα, συμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγια και τον ελληνικό νομο που την εχει ενσωματωσει:

Ότι ο πωλητής (δηλαδή το κατάστημα από το οποίο αγοράζεις κάτι από τον κατασκευαστή) φερει ευθύνη για 2 χρονια για πραγματικά ελαττώματα/έλλειψη συνομολογημενων ιδιοτητων που υπηρχαν ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ και οχι για οποιοδήποτε πρόβλημα.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστα γραφεις τα υπόλοιπα, αλλα στη νομιμη "εγγύηση" υπάρχει μια ιδιαιτεροτητα, συμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγια και τον ελληνικό νομο που την εχει ενσωματωσει:

Ότι ο πωλητής (δηλαδή το κατάστημα από το οποίο αγοράζεις κάτι από τον κατασκευαστή) φερει ευθύνη για 2 χρονια για πραγματικά ελαττώματα/έλλειψη συνομολογημενων ιδιοτητων που υπηρχαν ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ και οχι για οποιοδήποτε πρόβλημα.

 

Σωστά. Όμως σχεδόν πάντα οι πωλητές λειτουργούν «καλή τη πίστει» και θεωρούν ότι το πρόβλημα προϋπήρχε.

Αυτό γίνεται για πολλούς λόγους (διατήρηση καλής φήμης/σχέσης με πελάτη, μηδαμινό κόστος αντικατάστασης αν εγκριθεί από κατασκευαστή κτλ).

Άλλωστε το έγραψα ότι θα μιλήσω «χοντρικά» και συνοπτικά (πχ ο νόμος λέει και ότι στο εξάμηνο θεωρείται ότι το ελάττωμα προϋπήρχε, ενώ μετά το εξάμηνο και μέχρι τα 2 χρόνια πρέπει να «αποδειχθεί» ότι προυπήρχε)

 

Για να το πω απλά (όχι για σένα, για όλους όσους διαβάζουν το thread):

Για νορμάλ περιπτώσεις ελαττώματος (δε λέμε να πάρεις ένα κινητό και να το πετάξεις από τον έκτο), σχεδόν ποτέ κάποιος πωλητής δε θα «μανουριάσει» για επιστρογή. Αν το κάνει, συνήθως δεν είναι καλός επαγγελματίας. Να τονίσω ότι μιλάμε για φυσιολογικές καταστάσεις χωρίς φθορές κτλ κτλ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...