Προς το περιεχόμενο

Νομιμη εγγυηση


Garus

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αυστηρά πρόστιμα προβλέπει ο νόμος για την προστασία των καταναλωτών

http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=886695

 

δεν γνωριζω αν απανταει σιγουρα στο προβλημα αλλα σιγουρα βαζει πολλα πραγματα στην θεση τούς

 

Ωραιο το αρθρο, κανει φυσικα και τον διαχωρισμο μεταξυ Εμπορικης εγγυησης(εγγυηση κατασκευαστη) και Νομιμης εγγυησης(αφορα τον πωλητη και τα δικαιωματα των καταναλωτων για ελαττωματα που προυπηρχαν κατα την παραδοση), κατι που οι περισσοτεροι εδω μεσα συνεχιζουν να συγχεουν.

 

Επεξηγηση απο μια δικηγορικη εταιρεια:

https://www.newlaw.gr/gr/cms_articles/art_new?id=205

Έτσι, ο Έλληνας πωλητής ευθύνεται κατ’ αρχήν αντικειμενικά και υποχρεωτικά εκ του νόμου (νόμιμη εγγύηση) έναντι του καταναλωτή για χρονικό διάστημα δύο ετών για οποιοδήποτε ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας είχε το πράγμα κατά το χρόνο παραλαβής του προϊόντος από τον καταναλωτή βάσει του Αστικού Κώδικα και του Ν. 3043/2002 που μετέφερε στο ελληνικό δίκαιο το άρθρο 5 της ανωτέρω ευρωπαϊκής οδηγίας. Όταν αυτό το ελάττωμα ή η έλλειψη εμφανίζεται εντός έξι μηνών από τον χρόνο της πώλησης τεκμαίρεται ότι αυτό υπήρχε ήδη κατά τον χρόνο της πώλησης. Αντίθετα, για τα ελαττώματα ή ελλείψεις που εμφανίζονται από τον 7ο μήνα και μετά ο καταναλωτής πρέπει να αποδείξει ότι αυτά δεν δημιουργήθηκαν μετά την παραλαβή του προϊόντος. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει με όποια σειρά θέλει είτε α) την επισκευή ή αντικατάσταση του προϊόντος, είτε β) τη μείωση του τιμήματος που κατέβαλε είτε τέλος, γ) να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση επιστρέφοντας το προϊόν και ζητώντας το τίμημα που είχε καταβάλει, εφόσον το ελάττωμα είναι ουσιώδες. Σε περίπτωση ειδικότερα που το ελάττωμα ή η έλλειψη είναι αποτέλεσμα υπαιτιότητας του πωλητή (δόλου ή αμέλειας) τότε ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει επιπλέον και χρηματική αποζημίωση.

Παράλληλα με αυτήν την ευθύνη, ο προμηθευτής του προϊόντος (δηλ. ο ίδιος ο πωλητής ή ο κατασκευαστής ή ο εισαγωγέας) μπορεί να παράσχει στον καταναλωτή επιπλέον εμπορική εγγύηση καλής λειτουργίας του αγορασθέντος καινούριου προϊόντος.

 

Τα δικαιώματα από αυτήν την εγγύηση είναι τα ίδια όπως και στη νόμιμη εγγύηση με τη διαφορά ότι εδώ αφενός, δεν ενδιαφέρει ο χρόνος δημιουργίας του ελαττώματος, δηλαδή ο προμηθευτής ευθύνεται για κάθε βλάβη που προκύπτει αδιακρίτως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 163
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Η εξυπηρέτηση πελατών της hp ισχυρίζεται ότι είναι νορμάλ να καίγεται η μητρική...υποστηρίζει οτι αν υπήρχε κατασκευαστική ατέλεια θα εμφανιζόταν αμέσως μετά την αγορά του προϊόντος...

πάρε κόσμε HP να βρεις την υγεία σου δηλαδή... απλώς δεν φανταζόμουν ότι θα υπήρχε τέτοια αδιαφορία από την HP...

να φανταστείτε ότι ποσταρα σε ξένο φόρουμ της HP και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την εύρεση λύσης και μου απαντούσαν ότι η HP Ελλάς τους διαβεβαίωσε ότι έχω λάβει απάντηση στην επιστολή που τους έστειλε η δικηγόρος μου πριν 20 ημέρες...πραγμα τελείως ανυπόστατο. Απάντηση έλαβα χθες αργά το μεσημέρι όταν πια είχαν γίνει ρόμπα στην HP USA.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 έχω αλλάξει με refurbished έναν εκτυπωτή (τον 4625) δύο φορές και μάλιστα την δεύτερη φορά είχαν περάσει και τρεις μήνες από την λήξη της εγγύησης. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τώρα έχουν τέτοια συμπεριφορά.

 

Για αυτο ακριβως αξιζει ο topic starter να το κυνηγησει.

Γιατι πολλες φορες οι εταιρειες καλυπτουν τους πελατες και εκτος εγγυησης για να μην μεινουν δυσαρεστημενοι, μην τους βγει κακο ονομα κλπ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα το κυνηγήσω δια της δικαστικής οδού και βλέπουμε.

Το πάθημα γίνεται μάθημα! Απλώς δεν αξίζει να αγοράζει high end μηχανήματα από HP...αντε καμία ταμπλέτα των πολύ 100 ευρώ που και να καίγεται στο χρόνο να την "πετάς" και να παίρνεις άλλη...

Για αυτο ακριβως αξιζει ο topic starter να το κυνηγησει.

Γιατι πολλες φορες οι εταιρειες καλυπτουν τους πελατες και εκτος εγγυησης για να μην μεινουν δυσαρεστημενοι, μην τους βγει κακο ονομα κλπ.

Δεν νομίζω ότι τους ενδιαφέρει....20 ημέρες επιστολή από δικηγόρο και δεν μπήκαν καν στη διαδικασία να απαντήσουν...

Χτες μετά από 25 μέρες περίπου απάντησαν και μου τηλεφώνησαν γιατί τους ενόχλησαν από το εξωτερικό

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η εξυπηρέτηση πελατών της hp ισχυρίζεται ότι είναι νορμάλ να καίγεται η μητρική...υποστηρίζει οτι αν υπήρχε κατασκευαστική ατέλεια θα εμφανιζόταν αμέσως μετά την αγορά του προϊόντος...

Δυστυχως, η hp οπως βλεπεις σου λεει αυτα που γραφει και ο νομος(και οχι αυτα που ισχυριζονται διαφοροι εδω):

πως δεν ειναι κατασκευαστικο ελαττωμα(διαφορετικο απο τυχαια βλαβη), ωστε να μπορεις να εκμεταλλευτεις τη Νομιμη εγγυηση που αφορα δικαιωματα των καταναλωτων για ελαττωματα που προυπηρχαν κατα την παραδοση.

 

Θα πρεπει δυστυχως εσυ να αποδειξεις οτι το προβλημα υπηρχε κατα την παραδοση, οπως γραφει η οδηγια και ο νομος.

 

Κατι που μαλλον δεν γινεται στην περιπτωση σου(μιας και ειναι τυχαια βλαβη), οποτε δεν καλυπτεσαι απο τη Νομιμη εγγυηση, αλλα μονο απο την Εμπορικη εγγυηση του κατασκευαστη, που ειναι 1 ετος για το προιον σου.

 

Θα το κυνηγήσω δια της δικαστικής οδού και βλέπουμε.

Το πάθημα γίνεται μάθημα! Απλώς δεν αξίζει να αγοράζει high end μηχανήματα από HP...αντε καμία ταμπλέτα των πολύ 100 ευρώ που και να καίγεται στο χρόνο να την "πετάς" και να παίρνεις άλλη...

Δεν νομίζω ότι τους ενδιαφέρει....20 ημέρες επιστολή από δικηγόρο και δεν μπήκαν καν στη διαδικασία να απαντήσουν...

Χτες μετά από 25 μέρες περίπου απάντησαν και μου τηλεφώνησαν γιατί τους ενόχλησαν από το εξωτερικό

Απο την μεχρι τωρα σταση τους, φαινεται οτι μαλλον δεν θα κανουν εξαιρεση για εσενα.

 

Πιεσε τους κι αλλο, μακαρι να στο καλυψουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Κατι που μαλλον δεν γινεται στην περιπτωση σου(μιας και ειναι τυχαια βλαβη), οποτε δεν καλυπτεσαι απο τη Νομιμη εγγυηση, αλλα μονο απο την Εμπορικη εγγυηση του κατασκευαστη, που ειναι 1 ετος για το προιον σου."

 

 

Πάντως μητρική να καίγεται λίγο μετά τον χρόνο λειτουργίας δεν νομίζω ότι είναι τυχαίο γεγονός..σιγουρα υπήρξε κατασκευαστική ατέλεια...αλλα άντε να το αποδείξω...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Κατι που μαλλον δεν γινεται στην περιπτωση σου(μιας και ειναι τυχαια βλαβη), οποτε δεν καλυπτεσαι απο τη Νομιμη εγγυηση, αλλα μονο απο την Εμπορικη εγγυηση του κατασκευαστη, που ειναι 1 ετος για το προιον σου."

 

 

Πάντως μητρική να καίγεται λίγο μετά τον χρόνο λειτουργίας δεν νομίζω ότι είναι τυχαίο γεγονός..σιγουρα υπήρξε κατασκευαστική ατέλεια...αλλα άντε να το αποδείξω...

Τουλαχιστον ελπιζω με την συζητηση εδω να βοηθηθηκες , να καταλαβες την διαφορα μεταξυ Εμπορικης και Νομιμης εγγηυσης και να εγιναν λιγο πιο ξεκαθαρα τα πραγματα ωστε να ξερεις πως να το κυνηγησεις, που να πιεσεις και τι να πεις στον δικηγορο σου να κοιταξει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπαίνω στο νήμα , διαβάζω για HP και καμένη μητρική , λέω οκ άλλος ένας "ευχαριστημένος" πελάτης...Μετά μου έρχονται στο μυαλό εταιρίες όπως Logitech,Dell,Corsair κλπ και αναρωτιέμαι γιατί τόση διαφορετική αντιμετώπιση.Ειδικά η Logi έχει στείλει άπειρες φορές καινούριο του κουτιού προϊόν χωρίς καν να της επιστρέψεις το ελλατωματικό.Αρκετές από αυτές ακόμα και εκτός νόμιμης εγγύησης.

Απλά ήθελα να ήξερα κάνουν τόσες τρελές πωλήσεις εκεί στην HP που δεν τους νοιάζει που χάνουν πελάτες λόγω δυσφήμισης;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπαίνω στο νήμα , διαβάζω για HP και καμένη μητρική , λέω οκ άλλος ένας "ευχαριστημένος" πελάτης...Μετά μου έρχονται στο μυαλό εταιρίες όπως Logitech,Dell,Corsair κλπ και αναρωτιέμαι γιατί τόση διαφορετική αντιμετώπιση.Ειδικά η Logi έχει στείλει άπειρες φορές καινούριο του κουτιού προϊόν χωρίς καν να της επιστρέψεις το ελλατωματικό.Αρκετές από αυτές ακόμα και εκτός νόμιμης εγγύησης.

Απλά ήθελα να ήξερα κάνουν τόσες τρελές πωλήσεις εκεί στην HP που δεν τους νοιάζει που χάνουν πελάτες λόγω δυσφήμισης;

+1 για το απιστευτο service της Logitech.

 

Μου έστειλε με courier καινουριο ποντικι και πληκτρολογιο(ηταν σετ ανω των 100€) γιατι απλα είχε "ξεφλουδίσει" το ποντίκι (αισθητικο προβλημα, οχι λειτουργικο) στα 2,5 χρονια που το ειχα.

 

Κατα τα αλλα, ας ελπισουμε οτι με πιεση (και για να αποφυγει την δυσφημιση) η hp θα καλυψει τον topic starter.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπαίνω στο νήμα , διαβάζω για HP και καμένη μητρική , λέω οκ άλλος ένας "ευχαριστημένος" πελάτης...Μετά μου έρχονται στο μυαλό εταιρίες όπως Logitech,Dell,Corsair κλπ και αναρωτιέμαι γιατί τόση διαφορετική αντιμετώπιση.Ειδικά η Logi έχει στείλει άπειρες φορές καινούριο του κουτιού προϊόν χωρίς καν να της επιστρέψεις το ελλατωματικό.Αρκετές από αυτές ακόμα και εκτός νόμιμης εγγύησης.

Απλά ήθελα να ήξερα κάνουν τόσες τρελές πωλήσεις εκεί στην HP που δεν τους νοιάζει που χάνουν πελάτες λόγω δυσφήμισης;

+1000

Στην πρώτη μου επικοινωνία με την HP και ενώ προσπαθούσα να τους εξηγήσω ότι η καμένη μητρική δεν είναι τυχαίο γεγονός αλλά κατασκευαστική ατέλεια, με περίσσια υπεροψία μου συνέστησαν να μιλήσω με τον δικηγόρο μου....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Ενδεικτικα:

 

 

 

 

Disclaimer:

To να ξεκαθαρίζω τι ισχύει, δεν σημαίνει και στήριξη σε αυτό.

Ούτε νομίζω να υπάρχει κανεις που προτιμάει 1 χρονο εγγυηση αντι για 2.

Εδώ να ξεκαθαρίσουμε ότι στις περισσότερες περίπτωσεις όταν διαμαρτυρηθείς γι'αυτό τον λόγο στις εταιρίες και αναφέρεις την διετή εγγύηση τότε σου αναφέρουν ότι όντως έχεις την διετή εγγύηση και αυτό είναι η εγγύηση του εργοστασίου. Ανάλογα με την χώρα που πωλούνται υπάρχει και η ανάλογη νομοθεσία. Ο καταναλωτής πάει το μηχάνημα στο κατάστημα , εξυπηρετείται και μετά ας βγάλει άκρη το κατάστημα αν έκανε παραεισαγωγή, απευθείας από αντιπροσωπία κτλ.

 

Απλά, λιτά, απέριττα...

 

http://europa.eu/youreurope/business/sell-abroad/client-guarantee-redress/index_el.htm

 

Η νομοθεσία της ΕΕ ορίζει επίσης ότι πρέπει να παρέχεται στον καταναλωτή ελάχιστη διετής εγγύηση (νόμιμη εγγύηση) ως προστασία έναντι ελαττωματικών προϊόντων ή προϊόντων που δεν ανταποκρίνονται στη διαφημιζόμενη εμφάνιση ή λειτουργία. 

 

Αν η Xiaomi δεν έχει αντιπροσωπεία στην Ελλάδα και εγώ πάρω κινητό από σκρουτζομάγαζο, έχω ή δεν έχω 2ετή εγγύηση. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα απαντά όλα τα άλλα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ να ξεκαθαρίσουμε ότι στις περισσότερες περίπτωσεις όταν διαμαρτυρηθείς γι'αυτό τον λόγο στις εταιρίες και αναφέρεις την διετή εγγύηση τότε σου αναφέρουν ότι όντως έχεις την διετή εγγύηση και αυτό είναι η εγγύηση του εργοστασίου. Ανάλογα με την χώρα που πωλούνται υπάρχει και η ανάλογη νομοθεσία. Ο καταναλωτής πάει το μηχάνημα στο κατάστημα , εξυπηρετείται και μετά ας βγάλει άκρη το κατάστημα αν έκανε παραεισαγωγή, απευθείας από αντιπροσωπία κτλ.

 

Απλά, λιτά, απέριττα...

 

http://europa.eu/youreurope/business/sell-abroad/client-guarantee-redress/index_el.htm

 

Η νομοθεσία της ΕΕ ορίζει επίσης ότι πρέπει να παρέχεται στον καταναλωτή ελάχιστη διετής εγγύηση (νόμιμη εγγύηση) ως προστασία έναντι ελαττωματικών προϊόντων ή προϊόντων που δεν ανταποκρίνονται στη διαφημιζόμενη εμφάνιση ή λειτουργία.

 

Αν η Xiaomi δεν έχει αντιπροσωπεία στην Ελλάδα και εγώ πάρω κινητό από σκρουτζομάγαζο, έχω ή δεν έχω 2ετή εγγύηση. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα απαντά όλα τα άλλα.

Όταν πήγα στον κωτσοβολο με κάναν πασά στην HP χωρίς πολλά πολλά...Ααα ρε Ελλαδιστάν
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ να ξεκαθαρίσουμε ότι στις περισσότερες περίπτωσεις όταν διαμαρτυρηθείς γι'αυτό τον λόγο στις εταιρίες και αναφέρεις την διετή εγγύηση τότε σου αναφέρουν ότι όντως έχεις την διετή εγγύηση και αυτό είναι η εγγύηση του εργοστασίου. Ανάλογα με την χώρα που πωλούνται υπάρχει και η ανάλογη νομοθεσία. Ο καταναλωτής πάει το μηχάνημα στο κατάστημα , εξυπηρετείται και μετά ας βγάλει άκρη το κατάστημα αν έκανε παραεισαγωγή, απευθείας από αντιπροσωπία κτλ.

 

Απλά, λιτά, απέριττα...

 

http://europa.eu/youreurope/business/sell-abroad/client-guarantee-redress/index_el.htm

 

Η νομοθεσία της ΕΕ ορίζει επίσης ότι πρέπει να παρέχεται στον καταναλωτή ελάχιστη διετής εγγύηση (νόμιμη εγγύηση) ως προστασία έναντι ελαττωματικών προϊόντων ή προϊόντων που δεν ανταποκρίνονται στη διαφημιζόμενη εμφάνιση ή λειτουργία. 

Οπως σωστα γραφεις, η Νομιμη εγγυηση αφορα τον πωλητη(καταστημα) και οχι τον κατασκευαστη, που ειναι αυτος που δινει τη συνηθισμενη εγγυηση, τη λεγομενη Εμπορικη.

 

Εδω ομως τι ισχυει για τη Νομιμη εγγυηση απο το λινκ που ειχες παραθεσει προηγουμενως:

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm

Μετά από 6 μήνες, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στην κακή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε.

 

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/greece/index_el.htm

Ποιος οφείλει να αποδείξει την ύπαρξη ή όχι ελαττώματος και μέσα σε ποιο διάστημα;

Ο πωλητής οφείλει να αποδείξει ότι το εμπόρευμα δεν ήταν ελαττωματικό εντός των πρώτων 6 μηνών από την παράδοσή του («αντιστροφή του βάρους της απόδειξης»). Μετά από το διάστημα αυτό, πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χωρις να εχω νομικές γνώσεις και βάση αυτών που διάβασα εδω μεσα μαλλον εχει γινει μπερδεμα...

Η 6μηνη καλυψη αφορα τον πωλητη αρα στους 6μηνες ειναι υποχρεωμενος ο Κωτσοβολος που πουλησε το προιον να το αλλαξει..

Η διετης εγγυηση αφορα την αντιπροσωπία αρα την HP ....  

 

ΥΓ Ολα αυτα δεν ισχυουν εαν εχει κοπει τιμολογιο το προιον !!! Θεωρείτε επαγγελματικη χρηση ..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Χωρις να εχω νομικές γνώσεις και βάση αυτών που διάβασα εδω μεσα μαλλον εχει γινει μπερδεμα...

Η 6μηνη καλυψη αφορα τον πωλητη αρα στους 6μηνες ειναι υποχρεωμενος ο Κωτσοβολος που πουλησε το προιον να το αλλαξει..

Η διετης εγγυηση αφορα την αντιπροσωπία αρα την HP ....  

 

ΥΓ Ολα αυτα δεν ισχυουν εαν εχει κοπει τιμολογιο το προιον !!! Θεωρείτε επαγγελματικη χρηση ..

Οχι, η διετης καλυψη, η λεγομενη Νομιμη εγγυηση, αφορα τον πωλητη/καταστημα και οχι την αντιπροσωπια/κατασκευαστη.

Καθιερώνεται η ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων  ιδιοτήτων του πράγματος , η οποία εγείρεται σε περίοδο δύο (2) ετών για τα κινητά και πέντε (5) ετών για τα ακίνητα  από τη στιγμή της παράδοσής του.

 

Η Εμπορικη εγγυηση αφορα τον κατασκευαστη και δεν υπαρχει υποχρεωτικη διαρκεια για αυτην, αλλα δεν εχει τους περιορισμους(να πρεπει ο καταναλωτης να αποδειξει οτι το ελαττωμα υπηρχε κατα την παραδοση) της Νομιμης εγγυησης.

Επεξ/σία από haHa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...