Προς το περιεχόμενο

Νομιμη εγγυηση


Garus

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Οπως σωστα γραφεις, η Νομιμη εγγυηση αφορα τον πωλητη(καταστημα) και οχι τον κατασκευαστη, που ειναι αυτος που δινει τη συνηθισμενη εγγυηση, τη λεγομενη Εμπορικη.

 

Εδω ομως τι ισχυει για τη Νομιμη εγγυηση απο το λινκ που ειχες παραθεσει προηγουμενως:

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm

 

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/greece/index_el.htm

Γιατί δεν συνεχίζεις?

Ο έμπορος υποχρεούται πάντα να βρει μια λύση. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ δικαιούστε επίσης να ζητήσετε αποζημίωση από τον κατασκευαστή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 163
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Γιατί δεν συνεχίζεις?

Ο έμπορος υποχρεούται πάντα να βρει μια λύση. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ δικαιούστε επίσης να ζητήσετε αποζημίωση από τον κατασκευαστή.

Φυσικά και πρέπει να βρει λυση ο εμπορος αν ικανοποιουνται τα παραπάνω, δηλαδή αν είναι μεσα στα 2 χρόνια και εχει αυτος ευθύνη ή αν αγοραστης αποδειξει ότι το πρόβλημα υπηρχε κατα την παραδοση.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γύρισα μόλις από τον κωτσοβολο...δεν είχαν καν γνώση τι εστί νόμιμη εγγύηση...μόλις τους εξήγησα μου έδωσαν 1 τηλ στα κεντρικά της Αθήνας( δεν έχουν κάποιον που να ασχολείται με τα νομικά στη Καλαμάτα)...ποσο μπανανια είμαστε τελικά

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Αυτα που γραφεις δεν νομιζω οτι προκυπτουν πουθενα απο την ευρωπαικη οδηγια ή τον ελληνικο νομο.

Δεν αναφερει πουθενα περι "αποδειξης κακης χρησης πριν ή μετα τους 6 μηνες" . Θελεις να παραθεσεις το κομματι που αναφερει κατι τετοιο πει κακης χρησης και 6 μηνων; Θα ειναι ευκολο, μιας και η οδηγια ειναι σαφεστατη οπως λες.

 

Γιατι εδω τι γραφει η οδηγια οσον αφορα μετα τους 6 μηνες:

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm

 

Κατ' αρχάς, ας αποσαφηνίσουμε τι σημαίνει «ελάττωμα». Είναι «ελάττωμα» κάτι το οποίο δεν αφήνει ένα προϊόν να δουλεύει καλώς (πάντα στα πλαίσια της καλής χρήσης) εντός δύο ετών και σύμφωνα πάντα με τις προδιαγραφές του; Εάν μία μητρική σταματήσει από μόνη της να δουλεύει εντός δύο ετών χωρίς παρέμβαση τρίτου, θεωρούμε ότι είχε ελάττωμα κατά την παράδοση ή όχι; Εγώ λέω ναι, είχε κάποιο ελάττωμα το οποίο δεν την άφησε να δουλέψει καλώς εντός του διαστήματος των δύο ετών. Εάν εσύ δεν θεωρείς ότι είχε κάποιο ελάττωμα (που πιστεύω ότι δεν τη θεωρείς ελαττωματική, καθώς μίλησες για «τυχαίο γεγονός» το οποίο δεν ξέρω πως ορίζεται), τότε δεν υπάρχει λόγος να το αναλύουμε περαιτέρω, διαφωνούμε στη βάση του προβλήματος και άρα επιστρέφω στο προηγούμενο post μου:

 

Καταγγελία στην ΓΓΚ και ο OP μας ενημερώνει τι θα του απαντήσουν για να έχουμε γνώση.

 

Σε παρόμοιο θέμα, μετά από καταγγελία στην ΓΓΚ ο πωλητής είχε υποχωρήσει και η ΓΓΚ είχε βγάλει απόφαση υπέρ μου. Δεν κοστίζει τίποτα μια καταγγελία, στην χειρότερη περίπτωση να μην έχει δίκιο και να μείνει με τη μητρική στο χέρι.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατ' αρχάς, ας αποσαφηνίσουμε τι σημαίνει «ελάττωμα». Είναι «ελάττωμα» κάτι το οποίο δεν αφήνει ένα προϊόν να δουλεύει καλώς (πάντα στα πλαίσια της καλής χρήσης) εντός δύο ετών και σύμφωνα πάντα με τις προδιαγραφές του; Εάν μία μητρική σταματήσει από μόνη της να δουλεύει εντός δύο ετών χωρίς παρέμβαση τρίτου, θεωρούμε ότι είχε ελάττωμα κατά την παράδοση ή όχι; Εγώ λέω ναι, είχε κάποιο ελάττωμα το οποίο δεν την άφησε να δουλέψει καλώς εντός του διαστήματος των δύο ετών. 

Το σημαντικο ειναι οτι τωρα ουσιαστικα δεχεσαι αυτο που λεει ο νομος: οτι μιλαμε για ελαττωματα που υπηρχαν ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ για να εχει ισχυ η Νομιμη εγγυηση.

Επισης, ο νομος και η οδηγια λεει οτι ο καταναλωτης πρεπει να το αποδειξει οτι υπηρχε κατα την παραδοση αν εχουν περασει 6 μηνες.

Ποιος οφείλει να αποδείξει την ύπαρξη ή όχι ελαττώματος και μέσα σε ποιο διάστημα;

Ο πωλητής οφείλει να αποδείξει ότι το εμπόρευμα δεν ήταν ελαττωματικό εντός των πρώτων 6 μηνών από την παράδοσή του («αντιστροφή του βάρους της απόδειξης»). Μετά από το διάστημα αυτό, πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό.

 

Σημαντικο οτι αποσαφηνιστηκαν επιτελους αυτα.

Εάν εσύ δεν θεωρείς ότι είχε κάποιο ελάττωμα (που πιστεύω ότι δεν τη θεωρείς ελαττωματική, καθώς μίλησες για «τυχαίο γεγονός» το οποίο δεν ξέρω πως ορίζεται), τότε δεν υπάρχει λόγος να το αναλύουμε περαιτέρω, διαφωνούμε στη βάση του προβλήματος και άρα επιστρέφω στο προηγούμενο post μου:

Το τυχαιο γεγονος ειναι κατι που αρχικα ειπε ο συμφορουμιτης Sheogorath:

 

Καταλαβαίνεις ότι αυτό αφορά μόνο τα κατασκευαστικά ελαττώματα και όχι το "έτυχε να καεί"? Αν όχι, τσάμπα γράφουμε.

 

Και ναι, οταν ενα προιον χαλασει τυχαια, δεν σημαινει οτι ειχε ελαττωμα κατα την παραδοση.

Εδω μια εξηγηση για τα "πραγματικα ελαττωματα"(ετσι τα αποκαλει ο νομος):

"Πραγματικο ελαττωμα" ειχε η mercedes a-class οταν πρωτοβγηκε το 1997 και αναποδογυριζε πολυ ευκολα. "Πραγματικο ελαττωμα" δεν εχει μια mercedes οπου παρουσιασε τυχαιο προβλημα στην τρομπα βενζινης.

 

"Πραγματικο ελαττωμα" εχει μια παρτιδα αυτοκινητων toyota, για αυτο η toyota εκανε ανακληση. Το προβλημα δεν παρουσιαζεται κατευθειαν, αλλα παρολα αυτα ειναι "πραγματικο ελαττωμα" ."Πραγματικο ελαττωμα" δεν εχει ενα toyota οπου παρουσιασε τυχαιο προβλημα στο ψυγειο και για αυτο καλυπτεται απλα απο την εγγυηση(αν ειναι εντος εγγυησης).

 

"Πραγματικο ελαττωμα" ειχαν οι seagate baraccuda 7200.11. Το προβλημα παρουσιαζοταν μετα απο λιγο καιρο χρησης , πχ κανα 6μηνο ή χρονο (δεν το καταλαβαινες τις πρωτες μερες λειτουργιας) και για αυτο η seagate προσεφερε οχι απλα δωρεαν λυση, αλλα και δωρεαν υπηρεσια ανακτησης αρχειων σε περιπτωση που εχασες τα αρχεια σου. "Πραγματικο ελαττωμα" δεν εχει ενας baraccuda 7200.13 οπου παρουσιασε τυχαιο προβλημα και εχασες τα αρχεια σου. Αυτος καλυπτεται απο εγγυηση(αν ειναι εντος εγγυησης) και απλα στον αντικαθιστουν χωρις να σου προσφερουν πχ δωρεαν υπηρεσια ανακτησης αρχειων.

 

"Πραγματικο ελαττωμα" ειχε η σειρα καρτων γραφικων της nVidia για φορητους 8xxx m series . Για αυτο το λογο , οι κατοχοι φορητων Apple, Hp, Dell με αυτες τις καρτες γραφικων δικαιουνται δωρεαν επισκευης ακομα και αν εχει ληξει η εγγυηση του φορητου τους και χαλασει η καρτα γραφικων. "Πραγματικο ελαττωμα" δεν εχει ενας φορητος apple,hp,dell οπου παρουσιασε τυχαιο προβλημα στην ati καρτα γραφικων . Αυτος καλυπτεται απλα απο την εγγυηση. Αν εχει ληξει η εγγυηση ,δεν θα τον επισκευασουν δωρεαν οπως θα τον επισκευαζαν αν ειχε το "πραγματικο ελαττωμα" στην καρτα γραφικων nVidia 8xxx .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Δεν μου απάντησες:

Ένα πράγμα που σταματάει να δουλεύει από μόνο του εντός δύο ετών, χωρίς παρέμβαση τρίτου, στα πλαίσια της ορθής χρήσης ήταν ελαττωματικό κατά την παράδοση ή όχι;


Edit: OK, δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο. Είπα ποια διαδικασία θα ακολουθούσα εγώ, ελπίζω και ο OP να κάνει το ίδιο.


Ενημερωτικά και μόνο (από ένα random δικηγορικό site):

Ως πραγματικό ελάττωμα λογίζεται η ύπαρξη ή έλλειψη ορισμένης ιδιότητας του πράγματος, η οποία έχει ως αποτέλεσμα το τελευταίο να μην ανταποκρίνεται τελικά στον σκοπό της σύμβασης. Η έννοια εξάλλου της συνομολογημένης ιδιότητας, περιλαμβάνει κάθε ιδιότητα του πράγματος, η οποία αποτέλεσε αντικείμενο συμφωνίας των μερών, υπό την προϋπόθεση όμως, ότι ο πωλητής εγγυήθηκε την ύπαρξή της, δηλαδή ανέλαβε την ευθύνη για όλες τις συνέπειες της έλλειψής της και μάλιστα ανεξαρτήτως πταίσματός του.

Ειδικότερα, το πράγμα, που αποτελεί το αντικείμενο της πώλησης, δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση, όταν αποκλίνει από την περιγραφή που είχε γίνει από τον πωλητή, καθώς και όταν δεν είναι κατάλληλο για το σκοπό της συγκεκριμένης σύμβασης και ιδιαίτερα για τη σύμφωνη με το σκοπό αυτόν ειδική χρήση ή για τη χρήση για την οποία προορίζονται συνήθως πράγματα της ίδιας κατηγορίας.

Επιπλέον, το πράγμα θα πρέπει να έχει την ποιότητα ή την απόδοση που ο αγοραστής εύλογα προσδοκά από πράγματα της ίδιας κατηγορίας, λαμβάνοντας υπόψη και τις δημόσιες δηλώσεις του πωλητή, του παραγωγού ή του αντιπροσώπου του, εκτός κι αν ο πωλητής δεν γνώριζε ούτε όφειλε να γνωρίζει τη σχετική δήλωση.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακριβως και ο πωλητης εχει ευθυνη να το ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ χωρις πραγματικα ελαττωματα. Απο το link σου:

https://www.savvidiskeki.com/single-post/2014/11/20/%CE%95%CF%85%CE%B8%CF%8D%CE%BD%CE%B7-%CF%80%CF%89%CE%BB%CE%B7%CF%84%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B5%CE%BB%CE%B1%CF%84%CF%84%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1

Η βασική αυτή συμβατική υποχρέωση του πωλητή, ορίζεται ρητά στο άρθρο 534 του Αστικού Κώδικα, σύμφωνα με το οποίο ο πωλητής «υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα».

 

Απο το νομο ΥΠ' ΑΡΙΘΜ 3043/2002:

https://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiyi-_oiMHNAhUBDMAKHSdnDcsQFgghMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.synigoroskatanaloti.gr%2Fdocs%2Flaw%2Fgr%2FN3043-2002.pdf&usg=AFQjCNHd5Z18Cky-00HHa9XhAwFcel-vuw&sig2=W5OWlhn6CZ3gRf9di5Nzrg

Άρθρο 534.

Πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων:
Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα.

 

Ακριβως επειδη ο πωλητης εχει ευθυνη να το ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ετσι, το βαρος αποδειξης οτι το προβλημα υπηρχε ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ειναι στον αγοραστη μετα απο 6 μηνες συμφωνα με το νομο και την οδηγια:

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm

Μετά από 6 μήνες, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στην κακή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε.

 

 

Θετικο παντως που τωρα πια μιλας για τη Νομιμη εγγυηση και για ελαττωματα κατα την παραδοση. Προηγουμενως εγραφες αλλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απορία προς τον TS. Καταρχάς ποιο AIO έχεις; Σειράς Pavilion ή Pro; Pavilion υποθέτω από το 1 έτος εγγύησης.

Λες ότι μίλησες με την Hp. Με την Info Quest μίλησες; Αν ναι, εξουσιοδοτημένο σέρβις ειναι η Quest - δεν είναι αντιπροσωπεία εν ολίγοις.

Μίλησε και με την West Net που είναι επίσης εξουσιοδοτημένο σέρβις για την σειρά Pavilion.

 

http://www.mywestnet.com/el/support

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Ακριβως και ο πωλητης εχει ευθυνη να το ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ χωρις πραγματικα ελαττωματα.

 

Έχεις κολλήσει στη «νόμιμη εγγύηση» και στην «παράδοση», ενώ -απ' ότι αντιλαμβάνομαι- αφήνεις στην άκρη τι συνιστά «πραγματικό ελάττωμα».

 

«Πραγματικό ελάττωμα» είναι κάτι που υπάρχει ή κάτι που δεν υπάρχει και δεν αφήνει το πράγμα να δουλέψει καλώς, στα πλαίσια της ορθής χρήσης και μέσα στις προδιαγραφές του κατά την διάρκεια των δύο ετών (ή και περισσότερο, αν το ορίζει ο κατασκευαστής). Όταν λέω «καλώς» εννοώ αυτό που αναφέρει ο φίλος στο λινκ που έδωσα πιο πάνω:

 

α) Να δουλεύει όπως προορίζονται να δουλεύουν πράγματα της ίδιας κατηγορίας

β) Να έχει την ποιότητα και την απόδοση που προσδοκά ο αγοραστής από πράγματα της ίδιας κατηγορίας.

 

 

Στο παράδειγμά μας, για να το κάνουμε ταληράκια, ωστέ να είναι πιο κατανοητό:

 

Έστω ότι ψάχνω σήμερα να αγοράσω μια μητρική. Από την πρότερη γνώση μου (επειδή είχα και στο παρελθόν μητρικές κάρτες) και την έρευνα αγοράς που θα κάνω βάσει παρουσίασεων ή απόψεων τρίτων θα αντιληφθώ εύκολα ότι οι μητρικές είναι κατασκευασμένες έτσι ώστε να αντέχουν να δουλεύουν απρόσκοπτα -στα πλαίσια της ορθής χρήσης και βάσει των προδιαγραφών τους- για τουλάχιστον ενάμιση έτος (επίτηδες διαλέγω αυτό το διάστημα καθώς είναι μεγαλύτερο των έξι μηνών και μικρότερο των δύο ετών, για ευνόητους λόγους). Άρα κατά την παράδοση της μητρικής στα χέρια μου από τον πωλητή ισχύουν τα εξής:

 

α) Αναμένω να δουλεύει όπως προορίζονται να δουλεύουν τα πράγματα της ίδιας κατηγορίας, δηλαδή τουλάχιστον για ένα ενάμιση έτος στα πλαίσια της ορθής χρήσης και βάσει των προδιαγραφών τους. Αυτό δεν το αναμένω αυθαίρετα, το γνωρίζω από την πρότερη γνώση μου και από τις εμπειρίες τρίτων.

β) Προσδοκώ να έχει την απόδοση που θα περίμενα να έχει μία μητρική στα πλαίσια της ορθής χρήσης και βάσει των προδιαγραφών της: να λειτουργήσει απρόσκοπτα δηλαδή για ενάμιση έτος. Ούτε αυτό το προσδοκώ αυθαίρετα, το γνωρίζω από την πρότερη γνώση μου και από τις εμπειρίες τρίτων.

 

Αν η μητρική μου πάψει να λειτουργεί μετά από ενάμιση έτος, τότε είχε πραγματικό ελάττωμα εξ' αρχής κατά την παράδοση και μπορώ να την επιστρέψω στον πωλητή για επισκευή μέσα στα πλαίσια της νόμιμης εγγύησης. Ο πωλητής θα μου ζητήσει να αποδείξω ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση και εγώ θα το κάνω αποδεικνύοντας ότι χρησιμοποιούσα την μητρική στα πλαίσια της ορθής χρήσης και μέσα στις προδιαγραφές της, επομένως δεν θα έπρεπε να έχει σταματήσει να δουλεύει από μόνη της πριν παρέλθουν τα δύο έτη (που είναι και ο νόμιμος χρόνος κατά τον οποίο παραγράφονται οι αιτιάσεις του αγοραστή έναντι του πωλητή για τα κινητά πράγματα).

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το διάβασα με ενδιαφέρον το θέμα

 

προσωπικά θα μάζευα από το ιντερνετ παράπονα για την μητρική και θα ισχυριζόμουν ότι το προϊόν έχει κατασκευαστικό ελάττωμα που περιορίζει τον χρόνο ζωής της μητρικής. Θα τους έστελνα και τα σχετικά ευρήματα μέσα από το ιντερνετ και θα τους έλεγα ότι επιφυλάσσομαι για τυχόν αποζημίωση από την υπερβολική καθυστέρηση στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απαντάς σε έναν συνομιλητή που για ξένο πράγμα μας γέμισε bold και κόκκινα γράμματα αλλά για το δικό του που είχε όπως λέει ο ίδιος απλά αισθητικό πρόβλημα το επέστρεψε πίσω μετά από 2.5 χρόνια!!!!

Από αυτό και μόνο καταλαβαίνεις πολλά.

 

Αγαπητέ haha προφανώς και είσουν έτοιμος να αποδείξεις στην Logitech ότι η επίστρωση είχε κατασκευαστική ατέλεια από την αρχή.

 

PS μπορείς να απαντήσεις όπως επιθυμείς (άλλωστε λατρεύεις τα bold κόκκινα μεγάλα γράμματα) αλλά δεν αλλάζει το γεγονός ότι η παροιμία "να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα" ισχύει δυστηχως στην χώρα μας.

Φιλικά πάντα πρόσεξε μην σου καεί τίποτα εκεί, πάθει καμιά ζημιά το αυτοκίνητο σου κτλπ κτλπ.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Απαντάς σε έναν συνομιλητή που για ξένο πράγμα μας γέμισε bold και κόκκινα γράμματα αλλά για το δικό του που είχε όπως λέει ο ίδιος απλά αισθητικό πρόβλημα το επέστρεψε πίσω μετά από 2.5 χρόνια!!!!

Από αυτό και μόνο καταλαβαίνεις πολλά.

 

Αγαπητέ haha προφανώς και είσουν έτοιμος να αποδείξεις στην Logitech ότι η επίστρωση είχε κατασκευαστική ατέλεια από την αρχή.

 

PS μπορείς να απαντήσεις όπως επιθυμείς (άλλωστε λατρεύεις τα bold κόκκινα μεγάλα γράμματα) αλλά δεν αλλάζει το γεγονός ότι η παροιμία "να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα" ισχύει δυστηχως στην χώρα μας.

Φιλικά πάντα πρόσεξε μην σου καεί τίποτα εκεί, πάθει καμιά ζημιά το αυτοκίνητο σου κτλπ κτλπ.

Φιλε ~Palpatin~, τα μηνυματα που γραφτηκαν στο thread(και τα δικα μου με τα κοκκινα bold γραμματα ;) ) βοηθησαν τον topic starter στο να ξερει τι θα κυνηγησει, τι θα πει στον δικηγορο του κλπ.

Ενδεικτικα, τον βοηθησαν ωστε να αναφερει την Νομιμη εγγυηση στον Κωτσοβολο:

 

Γύρισα μόλις από τον κωτσοβολο...δεν είχαν καν γνώση τι εστί νόμιμη εγγύηση...μόλις τους εξήγησα μου έδωσαν 1 τηλ στα κεντρικά της Αθήνας( δεν έχουν κάποιον που να ασχολείται με τα νομικά στη Καλαμάτα)...ποσο μπανανια είμαστε τελικά

 

Το δικο σου μηνυμα δεν νομιζω να βοηθαει, οποτε από αυτό και μόνο καταλαβαίνεις πολλά.

 

---------------------

Έχεις κολλήσει στη «νόμιμη εγγύηση» και στην «παράδοση», ενώ -απ' ότι αντιλαμβάνομαι- αφήνεις στην άκρη τι συνιστά «πραγματικό ελάττωμα».

....

 

Αν η μητρική μου πάψει να λειτουργεί μετά από ενάμιση έτος, τότε είχε πραγματικό ελάττωμα εξ' αρχής κατά την παράδοση και μπορώ να την επιστρέψω στον πωλητή για επισκευή μέσα στα πλαίσια της νόμιμης εγγύησης. Ο πωλητής θα μου ζητήσει να αποδείξω ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση και εγώ θα το κάνω αποδεικνύοντας ότι χρησιμοποιούσα την μητρική στα πλαίσια της ορθής χρήσης και μέσα στις προδιαγραφές της, επομένως δεν θα έπρεπε να έχει σταματήσει να δουλεύει από μόνη της πριν παρέλθουν τα δύο έτη (που είναι και ο νόμιμος χρόνος κατά τον οποίο παραγράφονται οι αιτιάσεις του αγοραστή έναντι του πωλητή για τα κινητά πράγματα).

Το σημαντικο ειναι οτι τωρα λες πως ο αγοραστης πρεπει να αποδειξει οτι το ελαττωμα υπηρχε κατα την παραδοση (καμια σχεση με αυτο που ελεγες προηγουμενως).

 

Πολυ σημαντικο που ξεκαθαριστηκε αυτο για να ξερει ο topic starter και ο καθε ενδιαφερομενος πως θα το κυνηγησει το θεμα.

Μακαρι να αρκει η αποδειξη που προτεινεις ωστε να αποδειχθει οτι το ελαττωμα υπηρχε κατα την παραδοση.

--------

το διάβασα με ενδιαφέρον το θέμα

 

προσωπικά θα μάζευα από το ιντερνετ παράπονα για την μητρική και θα ισχυριζόμουν ότι το προϊόν έχει κατασκευαστικό ελάττωμα που περιορίζει τον χρόνο ζωής της μητρικής. Θα τους έστελνα και τα σχετικά ευρήματα μέσα από το ιντερνετ και θα τους έλεγα ότι επιφυλάσσομαι για τυχόν αποζημίωση από την υπερβολική καθυστέρηση στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

+1

 

Μια καλη προσεγγιση ειναι να βρει οπως λες παρομοια παραπονα ωστε να στοιχειοθετησει πως το προιον ειχε κατασκευαστικο ελαττωμα.

 

 

-------------------------

Ώρες ώρες πιστεύω μερικοί έχετε μαγαζί ηλεκτρονικών.

Σκεψου λοιπον ποσο σε αντιθεση ερχονται αυτα που γραφουν εγω, ο Malthador και ο Maverickj13 με αυτα που εγραψαν αλλοι προηγουμενως:

 

Για τέτοια πράγματα έχεις μόνο 6 μήνες καιρό. Κατασκευαστικά ελατώματα ή σχεδιασμό δηλαδή. Αν βγάλει βλάβη στους 20 μήνες, απλά έβγαλε βλάβη. Δεν φταίει κάτι εξαρχής ελατωματικό.

 

Καταλαβαίνεις ότι αυτό αφορά μόνο τα κατασκευαστικά ελαττώματα και όχι το "έτυχε να καεί"? Αν όχι, τσάμπα γράφουμε.

Δεν αναφερόμαστε σε ελάτωμα κατα την παράδοση. Έτυχε και χάλασε. So what?

 

.... Αυτά περί σχεδιαστικού λάθους, ελατώματος κτλ είναι άσχετα.

Επεξ/σία από haHa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Το σημαντικο ειναι οτι τωρα λες πως ο αγοραστης πρεπει να αποδειξει οτι το ελαττωμα υπηρχε κατα την παραδοση (καμια σχεση με αυτο που ελεγες προηγουμενως).

 

Επειδή μάλλον είσαι σε σύγχυση και επειδή δεν μου αρέσουν οι παρερμηνείες, να τι είχα γράψει στο πρώτο πρώτο μήνυμά μου στο τόπικ:

 

 

Αναλύετε ένα θέμα που έχει λυθεί πάρα πολλές φορές. Η εγγύηση σε τέτοιου είδους προϊόντα που έχουν αγοραστεί εντός ΕΕ είναι διετής βάσει της οδηγίας, απλά μετά τους πρώτους έξι μήνες μπορεί η εταιρεία να ζητήσει περαιτέρω εγγυήσεις από τον πελάτη ότι δεν προέκυψε το ελάττωμα λόγω κακής χρήσης.

 

Σε κάθε περίπτωση, μπορεί ο OP να κάνει μια καταγγελία στην ΓΓΚ, και να κρίνουν αυτοί αν έχει δίκιο ο ίδιος ή η εταιρεία.

 

Πρέπει να κατανοήσεις (και όχι μόνο εσύ, όλοι όσοι ασχολούνται με το θέμα), ότι νομικά δεν υπάρχει «τυχαίο γεγονός». Ένα πράγμα σταματάει να δουλεύει είτε επειδή ήταν εξαρχής ελαττωματικό, είτε επειδή του έγινε κακή χρήση εκτός των προδιαγραφών του. Ο χρόνος παραγραφής των αιτιάσεων του καταναλωτή έναντι του πωλητή είναι δύο έτη (εκτός κι αν έχει παρατείνει τη διάρκεια ο κατασκευαστής).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...