Προς το περιεχόμενο

H SpaceX θα προσπαθήσει να στείλει ένα Tesla Roadster στον Άρη [Ενημέρωση]


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 63
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Ο Musk δεν χάνει ευκαιρία να δείχνει ότι δεν διακατέχεται από την χαζή σοβαροφάνεια του "Oldspace". Κάλεσε κιόλας τον κόσμο να πάει να δει την εγγυημένα συναρπαστική εκτόξευση!

Αν και το FH είναι (ακόμα περισσότερο πλέον) μικρής προτεραιότητας για την sx (για αυτό και η υπέρμετρη καθυστέρηση), είναι ένα καλό δοκιμαστικό όχημα για κάποιες τεχνολογίες που χρειάζεται για το BFR που θα το αντικαταστήσει κατασκευαστικά στα επόμενα 1-2 χρόνια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πιστεύω οτι ροντστερ μπορεί να μη βάλει μέσα αλλα σιγουρα θα βάλει ένα όχημα ανωμαλου εδάφους για να κάνει ντόρο όταν φτάσει.( που ειμαι σίγουρος οτι θα φτάσει). Ο Μασκ είναι ένας νέος Νίκολα Τεσλα και με την χρηματοδότηση να ολοκλήρωση τα μεγαλοπνοα σχέδια του. Οσο για τα σχολια για τα παιδάκια της Αφρικής δε μας αφορά καθόλου, όπως δεν αφορά κι αυτούς η ύφεση και η σταδιακη γενοκτονία της Ελλάδας...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα σχόλια είναι το κάτι άλλο. Όχι ότι εγώ είμαι κανάς φωστήρας, αλλά ανάμεσα στη φτώχεια της υποσαχαρίας Αφρικής, την ελληνική γενοκτονία προ+επί κρίσεως και λοιπούς κοινότοπους αστεϊσμούς/σαρκασμούς, τις μετοχές της SpaceX κ.ο.κ., δεν έχει νόημα να ανοίξεις συζήτηση για τα όρια των χημικών καυσίμων, τον απίστευτα πολύπλοκο και οριακά παρωχημένο σχεδιασμό launcher με πολλούς κινητήρες και την αναλογία συνολικού βάρους ωφέλιμου φορτίου που είναι βασικός περιορισμός.

 

Βέβαια σε αυτήν την πόλωση γύρω από τη SpaceX συντελεί επιδέξια και με μεγαλοστομία και ο ίδιος ο Musk εν αντιθέσει πχ με τη Blue Origin και λοιπές ιδιωτικές/δημόσιες εταιρίες λιγότερο έως καθόλου γνωστές στο ευρύ κοινό που επίσης καινοτομούν αλλά με λιγότερα λόγια. Στον Άρη δεν θα φτάσουμε με κινητήρες σαν αυτούς που φέρει το Falcon 9-H, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βέβαια σε αυτήν την πόλωση γύρω από τη SpaceX συντελεί επιδέξια και με μεγαλοστομία και ο ίδιος ο Musk εν αντιθέσει πχ με τη Blue Origin και λοιπές ιδιωτικές/δημόσιες εταιρίες λιγότερο έως καθόλου γνωστές στο ευρύ κοινό που επίσης καινοτομούν αλλά με λιγότερα λόγια. Στον Άρη δεν θα φτάσουμε με κινητήρες σαν αυτούς που φέρει το Falcon 9-H, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Το μόνο πρόβλημα είναι ότι ο δρόμος που διάλεξε η SpaceX φέρνει αποτελέσματα την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι έχουν μείνει είτε με τις παλιές (παρωχημένες) προσεγγίσεις ή βρίσκονται ακόμα σε στάδιο δοκιμών χωρίς ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα.

 

Για το τελευταίο, το ίδιο πιστεύει και η SpaceX, εξ ου και η ανάπτυξη των νέων κινητήρων και πυραύλου.

[...] τον απίστευτα πολύπλοκο και οριακά παρωχημένο σχεδιασμό launcher με πολλούς κινητήρες και την αναλογία συνολικού βάρους ωφέλιμου φορτίου που είναι βασικός περιορισμός.

Απ' ότι έχουμε δει δεν έχουν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα στο να συγχρονίσουν κινητήρες οπότε μάλλον θα το καταφέρουν και με τον FH, αλλά παρωχημένος-ξεπαρωχημένος ο σχεδιασμός είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει αυτή την στιγμή στην αγορά (όταν βγει από την δοκιμαστική φάση τουλάχιστον).

 

Θα ήθελα να διαβάσω την άποψή σου πάντως για τον "σωστό" τρόπο που θα έπρεπε να γίνουν τα πράγματα.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τον απίστευτα πολύπλοκο και οριακά παρωχημένο σχεδιασμό launcher με πολλούς κινητήρες και την αναλογία συνολικού βάρους ωφέλιμου φορτίου που είναι βασικός περιορισμός.

 

Παρωχημένος σχεδιασμός το πολλαπλό redundancy και το εξελιγμένο thrust vectoring που επιτρέπει την ασφαλή προσγείωση και γρήγορη επαναχρησιμοποίηση; Ποιος άλλος το έχει καταφέρει μέχρι σήμερα;

 

Επίσης είναι μεγαλοστομίες ο Raptor ο πρώτος FFSC METHALOX 300bar περισσότερο αποδοτικός κινητήρας στην ιστορία;

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντέλει 2 πιο σοβαρά ποστ έρχονται να προστεθούν στα προηγούμενα 1,5 ποστ συμπεριλαμβανομένων 2 αναφορών στην Arianeespace και την Ινδική αεροδιαστημική βιομηχανία (σε σύνολο 54 μηνυμάτων με αυτό). Χαμηλό ποσοστό αλλά τέσπα, με τη συμμετοχή μου αυτή είχα σκοπό να χαλαρώσω το bandwagon (διότι οι αναίτια haters δεν πρόκειται να αλλάξουν ούτως ή άλλως) και όχι να διδάξω τι θεωρώ σωστό ή όχι. 

 

Έγραψα όμως και 3 συγκεκριμένα πράγματα στα ελληνικά σχετικά με τους space launchers και χωρίς ακρωνύμια για να καταλάβουν όσο περισσότερο γίνεται και άτομα εκτός του κλάδου και άμα ενδιαφέρονται να διαβάσουν για να μάθουν κάτι παραπάνω. Έστω reddit. Για αυτά τα 3 που έγραψα και τι συνεπάγονται κανένας ουσιώδης αντίλογος γιατί προφανώς λείπει η κατανόηση και ίσως και η γνώση.

 

Επειδή δεν υπάρχει χρόνος/όρεξη, για ανάλυση και οποιαδήποτε αντιπαράθεση με quotes και κατεβατά, παραθέτω το λινκ ενός σχετικού συγγράμματος Space Mission Analysis and Design με την προτροπή να συνδυαστεί με τα υπόλοιπα "frequently bought together" βιβλία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή δεν υπάρχει χρόνος/όρεξη, για ανάλυση και οποιαδήποτε αντιπαράθεση με quotes και κατεβατά, παραθέτω το λινκ ενός σχετικού συγγράμματος Space Mission Analysis and Design με την προτροπή να συνδυαστεί με τα υπόλοιπα "frequently bought together" βιβλία.

Μόνο που δεν υπάρχει περίπτωση να διαβάσει κανένας 1000 σελίδες βιβλίο, και ειδικά αυτού του επιπέδου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είμαι σε καμία περίπτωση ειδικός αλλά μπορώ να υποθέσω με ασφάλεια ότι μια εταιρία σαν την SX που διαθέτει αυτή την στιγμή το καλύτερο σχετικό επιστημονικό κεφάλαιο στον κόσμο θα έχει μελετήσει τα θέματα που ανέφερες για να καταλήξει να σχεδιάσει με αυτόν τον τρόπο, που ονομάζεις οριακά παρωχημένο, τους πιο πετυχημένους και αποδοτικούς πυραυλικούς φορείς της ιστορίας. (τουλάχιστον 1 τάξη μεγέθους φθηνότεροι και 14 φορές πιο γρήγορα εξελισσόμενοι από το καλύτερο που θα μπορούμε να πετύχει η NASA σύμφωνα με την ίδια) 

 

Θυμίζω ότι οι ειδικοί που έγραψαν τα textbooks σαν αυτό που αναφέρεις ήταν στην μεγάλη πλειοψηφία τους κατηγορηματικά αρνητικοί ότι η SX (με την σειρά):

1) θα καταφέρει ποτέ να φτιάξει έστω και έναν πφ (χωρίς μερικά δισεκατομμύρια προκαταβολή και εγγυημένα συμβόλαια όπως οι υπόλοιποι),

2) θα καταφέρει να τους αναπτύξει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα

3) ότι θα καταφέρει να τους πετάει φθηνότερα

4) ότι θα καταφέρει να φτιάξει ιδιωτικό διαστημόπλοιο (Dragon για ISS)

5) ότι θα καταφέρει να τους ξαναπροσγειώσει

6) ότι θα καταφέρει να τους ξαναχρησιμοποιήσει

7) ότι θα καταφέρει να τους ξαναχρησιμοποιήσει γρήγορα και αποδοτικά

 

Ακόμα και μετά από όλα αυτά πολλοί αδυνατούν να κατανοήσουν (σύμφωνα με την SX) τα εντελώς διαφορετικά οικονομικά της επαναχρησιμοποίησης (πλήρους στην περίπτωση του BFR και ίσως και του FH)

 

Λένε επίσης ότι ο FH (ο βαρύτερος φορέας στον πλανήτη σήμερα) δεν θα πετύχει γιατί τους πολλούς κινητήρες τους δοκίμασαν οι Σοβιετικοί πριν μισό αιώνα με τον N1 και απέτυχαν (τα ίδια και για το επερχόμενο BFR, και τον raptor που η εργολάβοι της NASA επέμεναν ότι δεν μπορεί να κατασκευαστεί), και ότι δεν είναι αποδοτικός (με κριτήρια oldspace των φορέων μιας χρήσης)

 

Θα δούμε όλοι σε λίγες μέρες αν ο FH θα πετάξει, και αν θα καταφέρει να ρίξει άλλο 30% τις τιμές του διαστήματος (LEO: DeltaV:$20.000/kg, Ariane5:$10000/kg, F9:$2500/kg, FH:$1700/kg με τα περιθώρια κέρδους της SX να είναι πολλαπλάσια των άλλων, αλλά αυτή μαζεύει λεφτά με μοναδικό σκοπό την εποίκηση του Άρη, μελοντικό BFR:$44/kg!!).

Μένει απλά να δείξει άλλη μια φορά η SX ποια είναι τα όρια της τεχνολογίας και πως τα ξεπερνάμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλά να παραθέσω το "One’s an incident, two’s a coincidence, and three’s a pattern".

 

One = SpaceX (Musk)

Two = Blue Origin (Bezos)

Three = ;)

 

Ο Musk τα κατάφερε, o Bezos ακολουθεί ακριβώς τον ίδιο δρόμο άρα θα τα καταφέρει επίσης (αν και λίγο/αρκετά/πολύ καθυστερημένα), και αναμένουμε ποιος τρίτος θα κάνει το μπαμ (γιατί υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O Bezos σίγουρα θα τα καταφέρει. Έχει δεσμευτεί να ρίχνει τουλάχιστον 1δις/χρόνο στην BO μέχρι να φτιάξει τον New Armstrong και να χτίσει την σεληνόβαση με τα καζίνο του Bigelow!

Μακάρι να συλλάβουν την νέα πραγματικότητα στην ESA και να υποστηρίξουν σημαντικά προγράμματα όπως το Skylon και να είμαστε εμείς στην 3η θέση.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχω πολλές ελπίδες για τους Ευρωπαίους, πολλά κράτη και συμφέροντα άρα πιο συντηρητικές επιλογές. Ίσως οι Κινέζοι να κάνουν το βήμα με την δική τους εκδοχή.

Οι Ινδοί όπως το βλέπω θα πάνε σε φθηνή εκδοχή κάποιας υπάρχουσας τεχνολογίας.

 

Η "πλάκα" πάντως με την Blue Origin είναι ότι ξεκίνησε πριν την SpaceX (~2 χρόνια) και ο Bezos έχει 5x την περιουσία του Musk αλλά η πορεία που ακολούθησαν ήταν εντελώς διαφορετική, όπως και τα αποτελέσματα.

 

Πάλι καλά να λέμε που ο Musk είχε το όραμα και τα άτομα (και κάποια χρήματα) να χτίσει την SpaceX και να ξεκινήσει να γράφει την νέα λαμπρή σελίδα στην "εξερεύνηση" του διαστήματος (τα εισαγωγικά θα φύγουν δικαίως όταν εκτός από φθηνές εκτοξεύσεις καταφέρει και προσεδαφίσεις σε άλλα ουράνια σώματα).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια αναφορά και στο Skylon! Οριακά καλύτερα τα πράγματα τώρα.

 

Την ταχύτερη εξέλιξη την είχαν συνολικά τα προγράμματα που οδήγησαν στην προσσελήνωση. Δεν θα προβώ σε επιμέρους ανάλυση της καινοτομίας σε επίπεδα και της διαχείρισής της, είναι χοτ τόπικ πλέον και υπάρχει αρκετή βιβλιογραφία. 

 

Προφανώς και από αυτό προκύπτει η δυσνόηση για τη φράση "οριακά παρωχημένο". Προσωπικά δεν νομίζω ότι ο Musk θα διαφωνούσε με κάτι από αυτά που έγραψα. Είναι προφανές εξάλλου γιατί επιλέχθηκε η συγκεκριμένη τεχνολογία που χρησιμοποιεί η SpaceX. Η "καραμέλα" της επαναχρησιμοποίησης δεν ήταν καινοφανής και ακόμα τελεί - και θα συνεχίσει στο μεσοπρόθεσμο μέλλον - υπό προϋποθέσεις και περιορισμούς ανάλογα με τις απαιτήσεις.

 

Μου κάνει δε μεγάλη εντύπωση πως τα 4,5/7 μπούλετ ποιντς αγνοούν αρκετά την ιστορική πραγματικότητα και πεπραγμένα δεκαετιών στην αεροδιαστημική.

 

Εξακολουθώ να προκρίνω την ανάγνωση βιβλίων επί του θέματος για όποιους θέλουν να μάθουν και να καταλάβουν καλύτερα τα εκτεταμένα αυτά τεχνολογικά θέματα με ολίγη οικονομική ανάλυση, εκτός συντετμημένων ψηφιακών μπροσούρων και comparisons σε space.com κ.α.

 

Όπως εξάλλου έκανε και ο ίδιος ο Musk και έφτασε εδώ που έφτασε τη SpaceX (πέραν της προσωπικής του περιουσίας, κρατικών ενισχύσεων και συγκεκριμένης ευνοϊκής συγκυρίας την προηγούμενη 8ετία). Ο άνθρωπος είναι μπροστά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

α, skylon! έμαθα και κάτι σήμερα!

και νόμιζα ότι τα σχέδια που διάβαζα στην «Πτήση» πριν 25 χρόνια είχανε τελικά μείνει στα χαρτιά...

 

τώρα αν θα κάνει μπαμ κυριολεκτικά ή μεταφορικά ο Μάσκ, θα το δούμε - αν μπορέσει το σύστημα διαχείρισης να «μαζεύει»-βγάζει εκτός τον χ κινητήρα που ίσα που αρχίζει να δυσλειτουργεί στα cluster τα δέκατα δευτερολέπτου πριν τα μαμήσει όλα τότε ίσως και να γίνει κάτι... γιατί έχουμε καλομάθει πια και θεωρούμε τα υπό πολύ υψηλή πίεση λειτουργίας σύνθετα συστήματα αυτά αξιόπιστα σαν κινητήρες καθημερινής νταλίκας

 

η μέχρι τώρα μούρλα της ομάδας του Μασκ βγάζει όντως αποτελέσματα αλλά άλλο πράμα η μικρή παραγωγή S και άλλο η μαζική του 3 και κάτι αντίστοιχο παίζει και με τα πυραυλοκίνητα σχέδια του

 

βέβαια, πλάκα έχει που ένας αλλά (αρκετά) λέων κάνει δομές σαν την Nasa να μοιάζουν δεινόσαυροι αλλά παραμένει ένα «αλλά»

 

θα δούμε

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...