Προς το περιεχόμενο

Ford: Επένδυση 11 δισ. δολαρίων στην ηλεκτροκίνηση


deligkos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

29 λεπτά πριν, Omnigeek είπε

Τα model S που συζητάμε έχουν τετρακίνηση με 2 μοτέρ με απλά διαφορικά και η tesla ισχυρίζεται 68% απόδοση από την πρίζα στην ρόδα. 

"απαρχαιωμένες πηγές σε  biased greentech sites" η wikipedia! OK.

Και έχεις κάπου τις πραγματικές αποδόσεις των κινητήρων που αναφέρεις ή μόνο τα δελτία τύπου με τις προβλέψεις τους;

Τα εργοστάσια όπως είπα ξανά γίνονται ολοένα καθαρότερα. Το 45% που γράφει και το site της eia για τα combined μπορεί να πάει στο 60%, νέα εργοστάσια χτίζονται κάθε μέρα, το κάρβουνο μειώνεται συνεχώς, οι ανανεώσιμες πηγές αυξάνονται συνεχώς, η σύντηξη αύριο θα κάνει το ρεύμα εντελώς καθαρό. Η βενζίνη όσο πάει και γίνεται πιο βρώμικη καθώς τελειώνει το φτηνό εύκολο πετρέλαιο, και βρίσκονται νέες ακριβές πολύ πιο βρώμικες και ενεργοβόρες τεχνικές π.χ. fracking, βαθιές θαλάσσιες εξορύξεις. Συνεχώς μειώνεται η απόδοση well to wheel, χωρίς να υπολογίσουμε όπως είπα όλα τα externalities, πολέμους, δυστυχία,, μόλυνση, καταστροφή που πληρώνουμε όλοι στον πλανήτη για να κάνουμε τους πετρελαιαδες που υπερασπίζεσαι μετά μανίας ακόμα πλουσιότερους.

Εργοστάσια δεν χτίζονται κάθε μέρα αλλά κάθε 20-30 χρόνια. Από το 2006 που υπάρχουν δεδομένα στον πίνακα, οι τιμές για το Heat Rate, για combined cycle natural gas, δεν κατεβαίνουν, αλλά ανεβαίνουν, εάν του έχεις ρίξει έστω και μισή ματιά, άρα ούτε εργοστάσια αναβαθμίστηκαν, ούτε εργοστάσια των 60% efficiency χτίστηκαν.

Ακόμη και αν πάρουμε το 60% efficiency του εργοστασίου που λες, και το πολλαπλασιάσουμε με το 70% που υποστηρίζει η tesla, και να υποθέσουμε ότι όλα τα άλλα γίνονται μαγικά, χωρίς απώλειες, τότε 0,6*0,7=0.42.  Τώρα χωρίς να υποθέτουμε hybrids, μελλοντικές  ή σημερινές τεχνολογίες, και πάρουμε ένα αυτοκίνητο ICE με 20% απόδοση, ανταλλάσουμε διπλασιασμό (υποθέτουμε ακόμη ότι όλα γίνονται μαγικά) στην end to end απόδοση, με δισεκατομμύρια τόνους μπαταρίών (ένα tesla έχει 600+ κιλά μπαταρίες), εξορύξεις κοβαλτίου, λιθίου, εξορύξεις σπάνιων μετάλλων,  μεταφορά, μετατροπή, απόβλητα κατά των κύκλο τους, κατασκευή υποδομών για φορτιστές, νέα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας (Το Ηνωμένο βασίλειο θα χρειαστεί επιπρόσθετα 4Gw peak παραγωγή, μόνο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030), χωρίς καν να ελέξουμε εναλλακτικές προτάσεις, πχ την χρήση υδρογόνου σαν γενικό καύσιμο, που μπορεί να παραχθεί πλήρως από ΑΠΕ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν μορφή αποθήκευσης ενέργειας, και την οποία υποστηρίζει πλήρως η Ιαπωνία και ελπίζω να πετύχει και να βάλει τα γυαλιά στη marketistiki βλακεία που υπάρχει στον υπόλοιπο κόσμο .

Όσο αφορά τις μηχανές, είναι πραγματικές επιδώσεις αυτές, από τις εταιρείες. Οι μηχανές αυτές τις toyota υπάρχουν από το 2015. Τι άλλες επίσημες μετρήσεις θες δλδ? Πρόβλημα σου αν θέλεις να πιστεύεις αυτά, ή τα γενικά δεδομένα που βρίσκεις σε διάφορα sites.  

¨Όσο για την σύντηξη, "αύριο" κιόλας, πίστεψε με, γνωρίζω αρκετά, δεν θα ζήσεις να δεις  μαζική εμπορική παραγωγή. Όσο για τους πετρελαιάδες που υπερασπίζομαι, προφανώς τόσα ξέρεις τόσα λες. Το να μην πιστεύεις την καθε μαρκετινγ βλακεία, και να προσπαθείς να βγάλεις συμπεράσματα σχετικά με τη πρακτική εφαρμογή με βάση σφαιρική παρατήρηση και τις γνώσεις σου, δυστυχώς έχει καταντήσει Demonde. Full προβατισμός for the Win.

Anw. όσο θέλεις συνέχιστο θέμα μόνος σου. Προφανώς δεν έχεις ιδέα πως να χειρίζεσαι δεδομένα που αντικρούονται σε αυτά που νομίζεις ή έμαθες να πιστεύεις, ή να ψάχνεις να δεις και να καταλάβεις και την αντίθετη εικόνα, οπότε είναι ανούσιο να προσπαθούμε να σου εξηγήσουμε 2 πράγματα. Συνέχισε να ζεις στο όνειρο ότι σε 10 χρόνια θα παράγουμε ενέργεια πλήρως από ΑΠΕ, και θα κυκλοφοράμε όλοι με ηλεκτρικά ΙΧ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 67
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Καλά άσε εμένα, την επιστημονική κοινότητα και το υπόλοιπο κόσμο να πιστεύει τις marketistiki ες και εσύ που τα ξέρεις όλα να πιστεύεις ότι διαβάζεις στα lobbying sites των πετρελαιικών.

Το Αμερικάνικο υπουργείο Ενέργειας μελετάει την συνολική μόλυνση που παράγουν τα αυτοκίνητα σε well-to-wheel βάσεις (air pollutants, which contribute to smog, haze, and health problems; and greenhouse gases (GHGs), such as carbon dioxide and methane), και τα ηλεκτρικά είναι σε κάθε περίπτωση πολύ έως συντριπτικά καθαρότερα από τα ΜΕΚ.

5a677d41da769_EPAWelltoWheel.png.89f98084726e783a9c8a3712ec1afd91.png

 

Η επιστημονική οργάνωση Union Of Concerned Scientists εκδίδει επίσης μεγάλες μελέτες κάθε μερικά χρόνια:

In November 2015, the Union of Concerned Scientists published a new report comparing two battery electric vehicles (BEVs) with similar gasoline vehicles by examining their global warming emissions over their full life-cycle, craddle-to-grave analysis. The two BEVs modeled, midsize and full-size, are based on the two most popular BEV models sold in the United States in 2015, the Nissan LEAF and the Tesla Model S. The study found that all-electric cars representative of those sold today, on average produce less than half the global warming emissions of comparable gasoline-powered vehicles, despite higher emissions of manufacture. Considering the regions where the two most popular electric cars are being sold, excess manufacturing emissions are offset within 6 to 16 months of average driving. The study also concluded that driving an average EV results in lower global warming emissions than driving a gasoline car that gets 50 mpg‑US (4.7 L/100 km) in regions covering two-thirds of the U.S. population, up from 45% in 2009. Based on where EVs are sold in the U.S. in 2015, the average EV produces global warming emissions equal to a gasoline vehicle with a 68 mpg‑US (3.5 L/100 km) fuel economy rating. The authors identified two main reasons for this reduction since the 2012 study. Electricity generation has become cleaner, as coal-fired generation has declined while lower-carbon alternatives have increased. In addition, electric cars are becoming more efficient. For example, the Nissan Leaf and the Chevrolet Volt, have undergone efficiency improvements to the original 2010 models, and other, more efficient BEV models, such as the most lightweight and efficient BMW i3, have entered the market.[30][31] (link)

Άρα, τα ηλεκτρικά με όλα υπολογισμένα (life-cycle assessment και well-to-road) είναι κατά μέσο όρο 50% καθαρότερα από τα ΜΕΚ. Και η κατάσταση βελτιώνεται με ταχύτατους ρυθμούς, το 2009 μόλις 45% των Αμερικάνων ζούσαν σε πολιτείες που ένα καθαρά ηλεκτρικό (BEV) παρήγαγε λιγότερο CO2 από το καλύτερο υβριδικό, το 2015 εκτοξεύτηκε στο 66%, καθώς, όπως λέει η επιστημονική αυτή κοινότητα, "η παραγωγή ηλεκτρισμού έχει γίνει καθαρότερη" και τα "αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο αποδοτικά"

Cleaner Cars from Cradle to Grave

UCSstudy.jpg.7ce3eac3ce781b7c89c24ae571152585.jpg

https://www.transportenvironment.org/press/electric-cars-emit-less-co2-over-their-lifetime-diesels-even-when-powered-dirtiest-electricity

Στη Ευρώπη η Volkswagen το 2009 έκανε μια μελέτη life-cycle assessment (certified by an independent inspection agency) και βρήκε ότι το e-Golf είναι 61% καθαρότερο από το Golf 1.2 TSI. Άλλες πανεπιστημιακές έρευνες δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά είναι σημαντικά καθαρότερα από τα συμβατικά στην Ευρώπη.

Electric cars emit less CO2 over their lifetime than diesels even when powered with dirtiest electricity – study

image.png.914aadbe36253cc94f36895be94fa77f.png

  https://www.transportenvironment.org/publications/electric-vehicle-life-cycle-analysis-and-raw-material-availability

Αυτά συμβαίνουν τώρα, στην πραγματικότητα και όχι σε διαφημιστικά έντυπα εταιριών και διάφορα ευχολόγια που παρουσιάζεις εσύ. 

 

¨Όσο για την σύντηξη, "αύριο" κιόλας, πίστεψε με, γνωρίζω αρκετά, δεν θα ζήσεις να δεις  μαζική εμπορική παραγωγή.

Είσαι ειδικός και στην σύντηξη κιόλας, και κάνεις και βαρύγδουπες προβλέψεις. Τι γνώμη έχεις για την επίδραση που θα έχουν οι νέοι βιομηχανικής παραγωγής χαμηλής θερμοκρασίας υπεραγωγοί (REBCO π.χ. των 40+ tesla) στην σχεδίαση των επόμενης γενιάς (8-10 χρόνια) tokamak (π.χ. MIT SPARC) και stellarator;

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ερευνα του Transport & Environment κάνει κάποιες περίεργες παραδοχές, προκλητικά υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων

 

Capture1.JPG.a40366819755c40e793e22b8e13a546e.JPG

 

Για το ηλεκτρικό όχημα υπολογίζει οτι έχει μπαταρία 30KWh, οτι κάνει 200 χιλιάδες χιλιόμετρα μέχρι το τέλος της ζωής του και σε αυτό το διάστημα θα γίνουν 1,5 αλλαγές στην μπαταρία.

Όμως απο την έρευνα [19] που επικαλείται και είναι εδώ: http://www.evs28.org/event_file/event_file/1/pfile/EVS28_Full paper_Cedric De Cauwer.pdf, προκύπτει οτι τα ηλεκτρικά του τέστ κάνουν χοντρικά 5500 χιλιόμετρα το χρόνο (το πραγματικό νούμερο είναι δύσκολο να υπολογιστεί, αξίζει να διαβαστεί το κείμενο)

Αυτό είναι αναμενόμενο, καθώς με τη μικρή αυτονομία που έχει ένα αυτοκίνητο με 30άρα μπαταρία, και το μπελά της φόρτισης, είναι εκ των πραγμάτων δύσκολο να κάνει πολλά χιλιόμετρα.

Ενδεικτικά η παραπάνω έρευνα βρήκε αυτό:

Αναφορά σε κείμενο

As an example it was observed that in a case where a conventional vehicle was present as an alternative for the use of a pool car, it was selected in favour of the EV.

Δηλαδή όταν υπήρχε η επιλογή χρήσης συμβατικού αυτοκινήτου, το προτιμούσαν έναντι του ηλεκτρικού.

Οπότε με 5500 χιλιόμετρα το χρόνο θα χρειαστεί 36 χρόνια για να φτάσει τα 200 χιλιάδες χιλιόμετρα. Σε αυτά τα χρόνια, λόγω ημερολογιακής φθοράς της μπαταρίας θα χρειαστεί τουλάχιστον 4 μπαταρίες

 

Επίσης τα 120 gr CO2 που παίρνει σαν βάση για το diesel, παραπέμπει σε αυτοκίνητο τουλάχιστον 2 κατηγοριών πάνω σε σχέση με τα ηλεκτρικα της μελέτης. Τα νούμερα για αυτοκίνητα diesel κατηγορίας LEAF είναι κάτω απο 90 γραμμάρια.

 

Η έρευνα του UCS έχει αντίστοιχες κραυγαλέες παραδοχές υπέρ των ηλεκτρικών, αυτή θα την αναλύσω αύριο αν βρώ χρόνο.

 

 

Γενικά υπάρχει πολύ "σπρώξιμο" για τα ηλεκτρικά οχήματα και απο τέτοιες μελέτες και απο τα media, αλλά η πικρή αλήθεια είναι πως τα EV και πανάκριβα είναι, και μπελαλίδικα, και στην τελική ούτε καταφέρνουν να μειώσουν τις εκπομπές CO2.

Δέν λέω οτι δέν έχουν εφαρμογές οπου είναι καταλληλότερα απο τα συμβατικά, αλλά αυτές είναι περιορισμένες. Αυτό που πιστεύουν διάφοροι αναλυτές οτι  θα υπάρξει widespread adoption σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα προσωπικά δέν το βλέπω να γίνεται.

Πιστεύω οτι είναι απλα μια μόδα που θα περάσει και θα ξεχαστεί όπως και τόσες άλλες στον τεχνολογικό τομέα. Ίσως μετά απο μερικές δεκαετίες να βρεθεί κάποια τεχνολογία η οποία να τα κάνει πιό εφικτά και να επανέλθουν στο προσκήνιο, όπως επίσης έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 21/01/2018 στις 8:04 ΜΜ, Whargoul είπε

Το 15%, έγινε αυξάνοντας την ιπποδύναμη και ροπή ταυτόχρονα κατά 45%. Δλδ αυτοκίνητο των 230 ίππων, έχει 15% λιγότερη κατανάλωση από την original μηχανή, που έβγαζε 160-170. Τώρα κάνε μια κανονικοποίηση για να κρατήσεις την ιπποδύναμη σταθερή, και θα σου βγει το 40-50% + οποιαδήποτε βελτίωση μπορεί να γίνει στο μέλλον, χρησιμοποίηση Atkinson θερμοδυναμικού κύκλου κλπ κλπ..

Η καταναλωση δεν αυξανεται γραμμικα με την ιπποδυναμη, οποτε το νουμερα που αναφερεις δεν εχουν επιτευχθει.

Στις 21/01/2018 στις 2:38 ΜΜ, Whargoul είπε

Η γραφική αυτή που χρησιμοποιάται συνεχώς , είναι με περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων, και στο ακραίο κομμάτι με τα πολλά χιλιόμετρα >120 είναι δεδομένα από 2-3 αυτοκίνητα μόνο. οπότε το 10% βασισμένο σε 1 αυτοκίνητο, στο οποίο είναι και άγνωστο τι επιδιορθώσεις γίνανε, είναι κάπως ανούσιο και παραπλανητικό

Αναφερεις οτι για χιλιομετρα πανω απο 120.000, τα δεδομενα ειναι απο 2-3 μονο αυτοκινητα.

Επειδη στο γραφημα βλεπω 40+ σημεια για 120.000 χιλιομετρα και πανω, μπορεις να παρεθεσεις την πηγη που επιβεβαιωνει αυτο που γραφεις;(οτι ειναι μονο απο 2-3 αυτοκινητα)

Επεξ/σία από haHa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

57 λεπτά πριν, haHa είπε

Αναφερεις οτι για χιλιομετρα πανω απο 120.000, τα δεδομενα ειναι απο 2-3 μονο αυτοκινητα.

Επειδη στο γραφημα βλεπω 40+ σημεια για 120.000 χιλιομετρα και πανω, μπορεις να παρεθεσεις την πηγη που επιβεβαιωνει αυτο που γραφεις;(οτι ειναι μονο απο 2-3 αυτοκινητα)

Η κάθε κουκίδα δέν αντιπροσωπεύει απαραίτητα διαφορετικό αυτοκίνητο. Καποιες είναι απο το ίδιο αυτοκίνητο σε διαφορετικά χιλιόμετρα. Οπότε δέν είναι ξεκάθαρο αν μετά τα 120Κ είναι 40+ διαφορετικά αυτοκίνητα, ή λιγότερα που έχουν κάνει παραπάνω απο μία καταχωρήσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
53 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε

Η κάθε κουκίδα δέν αντιπροσωπεύει απαραίτητα διαφορετικό αυτοκίνητο. Καποιες είναι απο το ίδιο αυτοκίνητο σε διαφορετικά χιλιόμετρα. Οπότε δέν είναι ξεκάθαρο αν μετά τα 120Κ είναι 40+ διαφορετικά αυτοκίνητα, ή λιγότερα που έχουν κάνει παραπάνω απο μία καταχωρήσεις.

Για αυτο εγραψα οτι βλεπω 40 σημεια (και οχι αυτοκινητα) και περιμενω την πηγη που να επιβεβαιωνει τον ισχυρισμο οτι ειναι 2-3 αυτοκινητα.

13 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Η ερευνα του Transport & Environment κάνει κάποιες περίεργες παραδοχές, προκλητικά υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων

Capture1.JPG.a40366819755c40e793e22b8e13a546e.JPG

Για το ηλεκτρικό όχημα υπολογίζει οτι έχει μπαταρία 30KWh, οτι κάνει 200 χιλιάδες χιλιόμετρα μέχρι το τέλος της ζωής του και σε αυτό το διάστημα θα γίνουν 1,5 αλλαγές στην μπαταρία.

Όμως απο την έρευνα [19] που επικαλείται και είναι εδώ: http://www.evs28.org/event_file/event_file/1/pfile/EVS28_Full paper_Cedric De Cauwer.pdf, προκύπτει οτι τα ηλεκτρικά του τέστ κάνουν χοντρικά 5500 χιλιόμετρα το χρόνο (το πραγματικό νούμερο είναι δύσκολο να υπολογιστεί, αξίζει να διαβαστεί το κείμενο)

Αυτό είναι αναμενόμενο, καθώς με τη μικρή αυτονομία που έχει ένα αυτοκίνητο με 30άρα μπαταρία, και το μπελά της φόρτισης, είναι εκ των πραγμάτων δύσκολο να κάνει πολλά χιλιόμετρα.

Ενδεικτικά η παραπάνω έρευνα βρήκε αυτό:

Δηλαδή όταν υπήρχε η επιλογή χρήσης συμβατικού αυτοκινήτου, το προτιμούσαν έναντι του ηλεκτρικού.

Οπότε με 5500 χιλιόμετρα το χρόνο θα χρειαστεί 36 χρόνια για να φτάσει τα 200 χιλιάδες χιλιόμετρα. Σε αυτά τα χρόνια, λόγω ημερολογιακής φθοράς της μπαταρίας θα χρειαστεί τουλάχιστον 4 μπαταρίες

Επίσης τα 120 gr CO2 που παίρνει σαν βάση για το diesel, παραπέμπει σε αυτοκίνητο τουλάχιστον 2 κατηγοριών πάνω σε σχέση με τα ηλεκτρικα της μελέτης. Τα νούμερα για αυτοκίνητα diesel κατηγορίας LEAF είναι κάτω απο 90 γραμμάρια.

Η έρευνα του UCS έχει αντίστοιχες κραυγαλέες παραδοχές υπέρ των ηλεκτρικών, αυτή θα την αναλύσω αύριο αν βρώ χρόνο.

Γενικά υπάρχει πολύ "σπρώξιμο" για τα ηλεκτρικά οχήματα και απο τέτοιες μελέτες και απο τα media, αλλά η πικρή αλήθεια είναι πως τα EV και πανάκριβα είναι, και μπελαλίδικα, και στην τελική ούτε καταφέρνουν να μειώσουν τις εκπομπές CO2.

Δέν λέω οτι δέν έχουν εφαρμογές οπου είναι καταλληλότερα απο τα συμβατικά, αλλά αυτές είναι περιορισμένες. Αυτό που πιστεύουν διάφοροι αναλυτές οτι  θα υπάρξει widespread adoption σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα προσωπικά δέν το βλέπω να γίνεται.

Πιστεύω οτι είναι απλα μια μόδα που θα περάσει και θα ξεχαστεί όπως και τόσες άλλες στον τεχνολογικό τομέα. Ίσως μετά απο μερικές δεκαετίες να βρεθεί κάποια τεχνολογία η οποία να τα κάνει πιό εφικτά και να επανέλθουν στο προσκήνιο, όπως επίσης έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν.

Κανεις λαθος για την ερευνα (19) και τα 5.500 χλμ. 

Η αρχικη ερευνα που παρεθεσες , αναφερεται στην ερευνα (19) μονο ως πηγη για μεση τιμη καταναλωσης ενεργειας που βασει της ερευνας (19) ειναι 0.2kWh/km.

 

Tα υπολοιπα που γραφεις για τα 5.500κμ ειναι ακαιρα, αναφερονται σε συγκεκριμενο τεστ στο Βελγιο, σε αυτοκινητα με περιορισμους χιλιομετρων λογω policy κλπ. Μαλιστα το nissan leaf στην ερευνα ειχε 13.500km/χρονο , αλλα και παλι δεν μας αφορα γιατι η ερευνa αυτη παρουσιαζεται για να παρουμε μεση τιμη καταναλωσης απο τα ηλεκτρικα, οχι τα χιλιομετρα που κανουν.

Επεξ/σία από haHa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, haHa είπε

Η καταναλωση δεν αυξανεται γραμμικα με την ιπποδυναμη, οποτε το νουμερα που αναφερεις δεν εχουν επιτευχθει.

Αναφερεις οτι για χιλιομετρα πανω απο 120.000, τα δεδομενα ειναι απο 2-3 μονο αυτοκινητα.

Επειδη στο γραφημα βλεπω 40+ σημεια για 120.000 χιλιομετρα και πανω, μπορεις να παρεθεσεις την πηγη που επιβεβαιωνει αυτο που γραφεις;(οτι ειναι μονο απο 2-3 αυτοκινητα)

Προφανώς για να κρατήσεις την ίδια ιπποδύναμη, θα πάς σε άλλες χωρητικότητες, 1.3L, 1.5L, τρικύλινδρες κλπ. Με την συγκεκριμένη τεχνολογία έχει ήδη επιτευχθεί 15% μείωση στην κατανάλωση με 45% αύξηση στην Ιπποδύναμη, Το σημαντικό είναι ότι αφήνει αρκετούς και νέους δρόμους για μελέτη και ανάπτυξη όπως την δημιουργία HCCi μηχανών που ανάφερε ο ΝΤ1G πριν. 

 

Είναι από ένα spreadsheet που users κάνουν post τις τιμές τους - όχι κάτι επίσημο από την Τεσλα. Το βρίσκεις εδώ. 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/t024bMoRiDPIDialGnuKPsg/edit#gid=1669966328

Σήμερα,  5-6 μήνες από τον καιρό που κυκλοφόρησαν συγκεκριμένες γραφικές (κάπου στο καλοκαίρι νομίζω) υπάρχουν καταγραμμένα για πάνω από 120km:

20-22  περίπου άτομα (5-6 USA, 2 Καναδά, 15ρια Ευρώπη - Ασία,) με 5-6 να δηλώνουν αλλαγή μπαταρίας, και συνολικά καμιά 100στη καταχωρήσεις

Για πάνω από 200km, υπάρχουν: 1 άτομο στις ΗΠΑ  και 5 σε Ευρώπη, Ασία με συνολικά 20 καταχωρήσεις, εκ των οποίων οι 11, από τον ίδιο χρήστη

 

Όσο για τον από πανω που προσπαθεί να παίξει τον εξυπνάκια και καταντά γελοίος, αντιγράφοντας exciting ονόματα fusion αντιδραστήρων, tokamak, stellarator klp, απλά να του αναφέρω ότι αυτό το καλοκαίρι κατάφεραν να βρουν καύσιμο που να δίνει αρκετή ενέργεια για να γίνουν βιώσιμοι. Επίσης o μαγνητικός περιορισμός του πλάσματος δεν γίνεται με "τυπικούς" μαγνήτες, όλη η διάταξη είναι σχεδόν ένας μαγνήτης, και όπως και νά χει 10-15 Τεσλα χρειάζονται οι κύριοι τοροειδεις μαγνήτες και το κεντρικό σωληνοειδές. Δεν είναι απεικόνιση MRI. Ο μεγαλύτερος Tokamak, βγάζει 16MW, με Q factor 0.7 ακόμα, και μπορεί να κρατήσει το πλασμα σταθερό για μερικά λεπτά. Ακόμα και ο μελλοντικός ITER, που αναμένεται να λειτουργήσει πειραματικά το 2025 με Q factor 10, 500 MWth θα βγάζει, με χρόνο συγκράτησης πλάσματος 15 λεπτά.  Μέχρι των πρώτο ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό με fusion reactor, σύμφωνα με τον στρατηγικό σχεδιασμό της ΕΕ, θα περάσουν ακόμα 2 γενιές μεγάλων ερευνητικών αντιδραστήρων. ITER (2025)->DEMO (2045)->PROTO, δλδ αρκετά μετά το 2050 χωρίς καμιά καθυστέρηση στο πρόγραμμα

Επεξ/σία από Whargoul
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Προφανώς για να κρατήσεις την ίδια ιπποδύναμη, θα πάς σε άλλες χωρητικότητες, 1.3L, 1.5L, τρικύλινδρες κλπ. Με την συγκεκριμένη τεχνολογία έχει ήδη επιτευχθεί 15% μείωση στην κατανάλωση με 45% αύξηση στην Ιπποδύναμη, Το σημαντικό είναι ότι αφήνει αρκετούς και νέους δρόμους για μελέτη και ανάπτυξη όπως την δημιουργία HCCi μηχανών που ανάφερε ο ΝΤ1G πριν.

Για αυτο ακριβως δεν ισχυουν τα νουμερα που υπεθεσες αυθαιρετα:

γιατι η μεση καταναλωση δεν πεφτει γραμμικα με την μειωση της ιπποδυναμης/κυβισμου.

18 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Είναι από ένα spreadsheet που users κάνουν post τις τιμές τους - όχι κάτι επίσημο από την Τεσλα. Το βρίσκεις εδώ. 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/t024bMoRiDPIDialGnuKPsg/edit#gid=1669966328

Σήμερα,  5-6 μήνες από τον καιρό που κυκλοφόρησαν συγκεκριμένες γραφικές (κάπου στο καλοκαίρι νομίζω) υπάρχουν καταγραμμένα για πάνω από 120km:

20-22  περίπου άτομα (5-6 USA, 2 Καναδά, 15ρια Ευρώπη - Ασία,) με 5-6 να δηλώνουν αλλαγή μπαταρίας, και συνολικά καμιά 100στη καταχωρήσεις

Με μπερδεψες: ειναι 20-22 ή 2-3 οπως ειπες προηγουμενως;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, haHa είπε

Με μπερδεψες: ειναι 20-22 ή 2-3 οπως ειπες προηγουμενως;

Ε διάβαστα δεδομένα. Τι τα ήθελες?  Αυτή τη στιγμή, είναι 20-22, για πάνω από 120 000, με τους περισσότερους να πηγαίνουν μέχρι τα 140-150. Βγάλε και καμιά 10ρια νεους που μπήκαν από το καλοκαίρι (Φαίνονται οι ημερομηνίες). Ψάξε βρες τα και παρουσίασε μας τα αφού διαφωνείς τόσο έντονα, και δείξε μας ότι η ισχυριζόμενη 8-10% μείωση για τα 200+ km βγαίνει από σημαντικό αριθμό στατιστικών δεδομένων. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Whargoul είπε

Ε διάβαστα δεδομένα. Τι τα ήθελες?  Αυτή τη στιγμή, είναι 20-22, για πάνω από 120 000, με τους περισσότερους να πηγαίνουν μέχρι τα 140-150. Βγάλε και καμιά 10ρια νεους που μπήκαν από το καλοκαίρι (Φαίνονται οι ημερομηνίες). Ψάξε βρες τα και παρουσίασε μας τα αφού διαφωνείς τόσο έντονα, και δείξε μας ότι η ισχυριζόμενη 8-10% μείωση για τα 200+ km βγαίνει από σημαντικό αριθμό στατιστικών δεδομένων. 

Δεν διαφωνω, απλα ηθελα την πηγη για αυτο που ισχυριστηκες(2-3 ατομα)

Τελικως δεν ισχυει αυτο που εγραψες αρχικα, δεκτο. Δεν θα ειναι η πρωτη φορα που γραφεται κατι ανακριβες για να δημιουργηθουν λανθασμενες εντυπωσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 λεπτά πριν, haHa είπε

Δεν διαφωνω, απλα ηθελα την πηγη για αυτο που ισχυριστηκες(2-3 ατομα)

Τελικως δεν ισχυει αυτο που εγραψες αρχικα, δεκτο. Δεν θα ειναι η πρωτη φορα που γραφεται κατι ανακριβες για να δημιουργηθουν λανθασμενες εντυπωσεις.

Δεν ήταν 2-3 στα 120, αλλά ΗΤΑΝ 2-3 σε σημαντικό αριθμό χιλιομέτρων 150000+, και 1-2 στα 200+ χιλιόμετρα που χρησιμοποιεί ο  (αρχικός) τύπος για να βγάλει συμπεράσματα (10% στα 200+ χιλιόμετρα, 20% στις 500 000) και το παίρνουν στη συνέχεια όλοι σαν μέτρηση με μεγάλο στατιστικό αριθμό. Όπως είπες και εσύ, υπάρχουν 40 δεδομένα στη γραφική για 120+, 15 για 160+, και 7 για 200+.. Τα 40 δεδομένα, ΔΕΝ ήταν από 40 διαφορετικά αυτοκίνητα, τα 7 στα 200+ ΔΕΝ ήταν από 7 διαφορετικά. Τώρα είναι 22 οι χρήστες για 120+ χιλιόμετρα και τα δεδομένα  3πλάσια.

Αυτός που πόσταρε την συγκεριμένη γραφική, με τα παλιά δεδομένα εδώ, έγραψε "Η μπαταρία του Tesla Model S στα 250.000 χλμ χάνει περίπου το 10% της απόδοσης της"

Θεωρώ ότι είναι πολύ χειρότερη ανακρίβεια και ακόμη πιο λανθασμένες οι εντυπώσεις να πεις ότι έχεις μείωση 10% στα 250 χιλιόμετρα, χρησιμοποιωντας δεδομένα από 1-2 αυτοοκίνητα, παρά να να πω ήταν 3 αυτοκίνητα στα 120k, και τελικά να ήταν 7

Επεξ/σία από Whargoul
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Δεν ήταν 2-3 στα 120, αλλά ΗΤΑΝ 2-3 σε σημαντικό αριθμό χιλιομέτρων 150000+, και 1-2 στα 200+ χιλιόμετρα που χρησιμοποιεί ο  (αρχικός) τύπος για να βγάλει συμπεράσματα (10% στα 200+ χιλιόμετρα, 20% στις 500 000) και το παίρνουν στη συνέχεια όλοι σαν μέτρηση με μεγάλο στατιστικό αριθμό. Όπως είπες και εσύ, υπάρχουν 40 δεδομένα στη γραφική για 120+, 15 για 160+, και 7 για 200+.. Τα 40 δεδομένα, ΔΕΝ ήταν από 40 διαφορετικά αυτοκίνητα, τα 7 στα 200+ ΔΕΝ ήταν από 7 διαφορετικά. Τώρα είναι 22 οι χρήστες για 120+ χιλιόμετρα και τα δεδομένα  3πλάσια.

Αυτός που πόσταρε την συγκεριμένη γραφική, με τα παλιά δεδομένα εδώ, έγραψε "Η μπαταρία του Tesla Model S στα 250.000 χλμ χάνει περίπου το 10% της απόδοσης της"

Θεωρώ ότι είναι πολύ χειρότερη ανακρίβεια και ακόμη πιο λανθασμένες οι εντυπώσεις να πεις ότι έχεις μείωση 10% στα 250 χιλιόμετρα, χρησιμοποιωντας δεδομένα από 1-2 αυτοοκίνητα, παρά να να πω ήταν 3 αυτοκίνητα στα 120k, και τελικά να ήταν 7

Για αυτο ακριβως ζητησα την πηγη για να δω τι ισχυει.

Οπως ειπα και προηγουμενως, δεν ειναι η πρωτη φορα που γραφεται κατι ανακριβες(απο οποιαδηποτε πλευρα) για να δημιουργηθουν λανθασμενες εντυπωσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι μπαταρίες βελτιώνονται συνεχώς. Τα αυτοκίνητα στον πίνακα έχουν μπαταρίες 2-3 γενιές πίσω (με διαφορετικές χημείες), η μακροζωία βελτιώνεται καθημερινά οι χωρητικότητες αυξάνονται (που βελτιώνει παραπάνω την μακροζωία) και αυτό δεν το λέει μόνο η Tesla αλλά και όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν όλα τα στοιχεία και όχι ανεπιβεβαίωτα πινακάκια.

Ξεκαθαρίσαμε τουλάχιστον ότι τα ηλεκτρικά είναι συνολικά καθαρότερα από τα συμβατικά με ΜΕΚ (τα ΡΖΣΦ (ρούφα, ζούλα, σκάσε, φυσά) του 19ου αιώνα) γίνονται ολοένα καθαρότερα και θα είναι πάντα καθαρότερα (και καλύτερα, σχεδόν με κάθε κριτήριο), ακόμα και αν κάποτε πιθανόν εφαρμοστούν διάφορες εξωτικές τεχνολογίες που μελετώνται ατελέσφορα για δεκαετίες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Σε αυτό συμφωνούν σχεδόν όλοι οι ειδικοί στον κόσμο εκτός από τους πετρελαιάδες και τους λομπίστες τους (και τους "ειδικούς" του insomnia) που προσπαθούν να μας πείσουν ότι το άσπρο είναι μαύρο (όπως και για την παγκόσμια υπερθέρμανση), καθώς πρόσφατα και οι αυτοκινητοβιομηχανίες που μετά την κλωτσιά που έφαγαν από τον Musk σιγά σιγά αποδέχονται την πραγματικότητα και σταματάνε την αντίσταση (κάθε μέρα και νέες ανακοινώσεις ότι επενδύουν μαζικά στην ηλεκτροκίνηση).

Η άρνηση και η αντίσταση σε κάθε αλλαγή είναι φυσική συμπεριφορά για τους περισσότερους ανθρώπους, αλλά τι να κάνουμε είναι αναπόφευκτη. Όσο παλεύουμε να αποφύγουμε την πραγματικότητα τόσο χειρότερα για όλους (όπως μαθαίνουμε ελπίζω οι Έλληνες σιγά σιγά).

Υ.Γ. Για όσους ενδιαφέρονται να ενημερωθούν εγκυκλοπαιδικά για τις εξελίξεις γύρω από την σύντηξη (π.χ. γιατί το ITER είναι ήδη ξεπερασμένο και οι Αμερικάνοι θέλουν να το εγκαταλείψουν) και να ξεχωρίσουν στο μυαλό τους τα εντελώς βασικά πράγματα (φυσική λυκείου, όπως τι ρόλο παίζει το μαγνητικό πεδίο, τι είναι αναγέννηση καυσίμου, πόσο κοινό παντού είναι το δευτέριο) εδώ είναι ένα καλό video. Όσοι ξεκινάνε με ανοιχτό μυαλό θα καταλάβουν τι ρόλο παίζουν οι καινούργιοι υπεραγωγοί υψηλής θερμοκρασίας και πως θα επιτρέψουν σε μικρές δυναμικές καινοτόμες εταιρίες να αλλάξουν τον κόσμο πολύ γρηγορότερα από ότι πιστεύουν οι συντηρητικοί. (όπως έκαναν στους αντίστοιχους χώρους τους η Tesla και η SpaceX). Θα καταλάβουν ίσως επίσης γιατί ενώ η τεχνολογία της σύντηξης εξελισσόταν με τρελούς ρυθμούς σταμάτησε μια ανάσα πριν το τέρμα για να ξαναξεκινήσει τώρα από το ίδιο σημείο (με σχέδιο να ολοκληρωθεί, χρησιμοποιώντας την ίδια φυσική και τεχνολογία που είχε όταν σταμάτησε πριν καμιά δεκαπενταετία, σε ένα "ασφαλές" μέλλον)

fprog.jpg.8618cbed2621fef51b78d19f9bb6329a.jpg

Επεξ/σία από Omnigeek
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Omnigeek είπε

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι μπαταρίες βελτιώνονται συνεχώς. Τα αυτοκίνητα στον πίνακα έχουν μπαταρίες 2-3 γενιές πίσω (με διαφορετικές χημείες), η μακροζωία βελτιώνεται καθημερινά οι χωρητικότητες αυξάνονται (που βελτιώνει παραπάνω την μακροζωία) και αυτό δεν το λέει μόνο η Tesla αλλά και όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν όλα τα στοιχεία και όχι ανεπιβεβαίωτα πινακάκια.

Ξεκαθαρίσαμε τουλάχιστον ότι τα ηλεκτρικά είναι συνολικά καθαρότερα από τα συμβατικά με ΜΕΚ (τα ΡΖΣΦ (ρούφα, ζούλα, σκάσε, φυσά) του 19ου αιώνα) γίνονται ολοένα καθαρότερα και θα είναι πάντα καθαρότερα (και καλύτερα, σχεδόν με κάθε κριτήριο), ακόμα και αν κάποτε πιθανόν εφαρμοστούν διάφορες εξωτικές τεχνολογίες που μελετώνται ατελέσφορα για δεκαετίες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Σε αυτό συμφωνούν σχεδόν όλοι οι ειδικοί στον κόσμο εκτός από τους πετρελαιάδες και τους λομπίστες τους (και τους "ειδικούς" του insomnia) που προσπαθούν να μας πείσουν ότι το άσπρο είναι μαύρο (όπως και για την παγκόσμια υπερθέρμανση), καθώς πρόσφατα και οι αυτοκινητοβιομηχανίες που μετά την κλωτσιά που έφαγαν από τον Musk σιγά σιγά αποδέχονται την πραγματικότητα και σταματάνε την αντίσταση (κάθε μέρα και νέες ανακοινώσεις ότι επενδύουν μαζικά στην ηλεκτροκίνηση).

Η άρνηση και η αντίσταση σε κάθε αλλαγή είναι φυσική συμπεριφορά για τους περισσότερους ανθρώπους, αλλά τι να κάνουμε είναι αναπόφευκτη. Όσο παλεύουμε να αποφύγουμε την πραγματικότητα τόσο χειρότερα για όλους (όπως μαθαίνουμε ελπίζω οι Έλληνες σιγά σιγά).

Υ.Γ. Για όσους ενδιαφέρονται να ενημερωθούν εγκυκλοπαιδικά για τις εξελίξεις γύρω από την σύντηξη (π.χ. γιατί το ITER είναι ήδη ξεπερασμένο και οι Αμερικάνοι θέλουν να το εγκαταλείψουν) και να ξεχωρίσουν στο μυαλό τους τα εντελώς βασικά πράγματα (φυσική λυκείου, όπως τι ρόλο παίζει το μαγνητικό πεδίο, τι είναι αναγέννηση καυσίμου, πόσο κοινό παντού είναι το δευτέριο) εδώ είναι ένα καλό video. Όσοι ξεκινάνε με ανοιχτό μυαλό θα καταλάβουν τι ρόλο παίζουν οι καινούργιοι υπεραγωγοί υψηλής θερμοκρασίας και πως θα επιτρέψουν σε μικρές δυναμικές καινοτόμες εταιρίες να αλλάξουν τον κόσμο πολύ γρηγορότερα από ότι πιστεύουν οι συντηρητικοί. (όπως έκαναν στους αντίστοιχους χώρους τους η Tesla και η SpaceX). Θα καταλάβουν ίσως επίσης γιατί ενώ η τεχνολογία της σύντηξης εξελισσόταν με τρελούς ρυθμούς σταμάτησε μια ανάσα πριν το τέρμα για να ξαναξεκινήσει τώρα από το ίδιο σημείο (με σχέδιο να ολοκληρωθεί, χρησιμοποιώντας την ίδια φυσική και τεχνολογία που είχε όταν σταμάτησε πριν καμιά δεκαπενταετία, σε ένα "ασφαλές" μέλλον)

fprog.jpg.8618cbed2621fef51b78d19f9bb6329a.jpg

 

Μάλιστα. Είναι ξεπερασμένο επειδή η Αμερικάνικη Γερουσία, δεν θέλει να σπαταλάει τα λεφτά των "φορολογουμένων Αμερικάνων"  σε Διεθνές Project στο οποίο η μεγαλύτερη και καλύτερη οικονομία του κόσμου συμμετέχει με μόλις 9%. Να σου υπενθυμίσω ότι ούτε με το CERN συνεργάζονταν, για να προωθήσουν το Fermilab και τα δικά τους προγράμματα. Επίσης να σου υπενθυμίσω και το NIF, που φτιάξανε για να πραγματοποιήσουν σύντηξη με Lasers, και τώρα για ένα παράξενο λόγο χρησιμοποιείται για Weapon Research, αφού του κόψαν τα λεφτά για να συνεχίσει να εργάζεται στη σύντηξη. Επίσης συνειδητοποιείς ότι είναι PROPOSED CONSEPT (ούτε καν κατασκευασμένο) από το ΜΙΤ η χρήση High Temperature Supeconductors σε Tokamak αντιδραστήρα (λεπτομέρεια ότι είναι proposed Αμερικάνικο πρόγραμμα - Η Αμερικάνικη γερουσία δεν θέλει να δώσει χρήματα για διεθνές συνεργασία στη σύντηξη - το μέγεθος και η ισχύς των poposed ARC reactrors βολεύει  για στρατιωτικές εφαρμογές - αν σου κάνει λίγο Click)? Κανένας δεν εμποδίζει τους Αμερικάνους κινηθούν προς αυτή τη νέα κατεύθυνση, όπως κάναν με το NIF,  και να φτιάξουν αυτόν τον φτηνό αντιδραστήρα, σε 8 χρόνια όπως μας λες εσύ, πιο γρήγορα από όλους, και να τους βάλουν τα γυαλιά! 

Όσο για το σταμάτησε μια ανάσα πριν το τέρμα, δεν είναι καν το τελικό τέρμα αυτό. Q>10 είναι το τέρμα.  Ήταν το όριο του JET (ναι αυτός ο ευρωπαϊκός πειραματικός αντιδραστήρας, με το μεγαλύτερο Q factor που παρατηρήθηκε ποτέ, που κατασκευάστηκε από αυτούς που σχεδιάζουν τον ξεπερασμένο κατ εσένα ITER, όχι από τους pioneer της Αμερικής που επένδυσαν στο NIF), και το επόμενο βήμα, αφού έδειξαν ότι είναι δυνατή η σύνταξη με Tokamak (αυτός ήταν ο σκοπός του JET), είναι το Upscale - ITER. Μπορεί για σένα με τις ανώτερες γνώσεις φυσικής λυκείου όπως λες, να είναι αδικαιολόγητα αυτά τα 20 χρόνια από τον JET στον ITER, αλλά για τους απλούς ανόητους ανθρώπους που θα τον κατασκευάσουν, χρειάζονται 2-3 δεκαετίες για να κλείσουν διεθνείς συμφωνίες, να βρεθούν τα λεφτά, να σχεδιαστεί από το μηδέν, και να κατασκευαστεί ένα πρόγραμμα που δεν έχει γίνει ποτέ και πουθενά. 

 

Φαντασιώνεστε πως είναι σίγουρο πως σε λίγα χρόνια (5-10) θα ζήσετε σε ένα τέλειο μέλλον, το ποίο στηρίζεται σε consept Projects, σε τέλειες φτηνές μπαταρίες και θα θα θα ( Αμερικάνικων) εταιρειών που θα σώσουν τον κόσμο και το περιβάλλον (άσχετο πως μαζί με αυτές τις σωτήριες για το περιβάλλον τεχνολογίες, προωθούσαν το fracking φυσικού αερίου, το χειρότερο πράγμα ever για το περιβάλλον, και τα 2/3 του US NG προέρχονται από fracking (σήμερα, όχι θα θα θα στο μέλλον)), και όλοι οι υπόλοιποι (Ευρώπη με τον ξεπερασμένο ITER πχ, Ιαπωνία με το Hydrogen society, Fuel cells) είναι οι ξεπερασμένοι ηλίθιοι που θα αποτύχουν. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, haHa είπε

Κανεις λαθος για την ερευνα (19) και τα 5.500 χλμ. 

Η αρχικη ερευνα που παρεθεσες , αναφερεται στην ερευνα (19) μονο ως πηγη για μεση τιμη καταναλωσης ενεργειας που βασει της ερευνας (19) ειναι 0.2kWh/km.

Tα υπολοιπα που γραφεις για τα 5.500κμ ειναι ακαιρα, αναφερονται σε συγκεκριμενο τεστ στο Βελγιο, σε αυτοκινητα με περιορισμους χιλιομετρων λογω policy κλπ. Μαλιστα το nissan leaf στην ερευνα ειχε 13.500km/χρονο , αλλα και παλι δεν μας αφορα γιατι η ερευνa αυτη παρουσιαζεται για να παρουμε μεση τιμη καταναλωσης απο τα ηλεκτρικα, οχι τα χιλιομετρα που κανουν.

 

Ο λόγος που έψαξα την αρχική έρευνα είναι γιατι προσθέτει 35% στις εκπομπές του diesel και επειδή τα νούμερα για τα ηλεκτρικά μου φάνηκαν χαμηλά, ήθελα να δώ αν κάνει το ίδιο και στην κατανάλωση των ηλεκτρικών.

Τελικά η μελέτη της Transport & Environment στρογγυλοποιεί περίπου 10% προς τα κάτω (200Wh/km αντί για 220) τα νούμερα της μελέτης [19], ενώ αυτά αναφέρονται και σε αυτοκίνητα με σημαντικά μικρότερες μπαταρίες απο τα 30KWh, επομένως και χαμηλότερη κατανάλωση. Ήδη δηλαδή κάνει δύο σημαντικά φάουλ.

Αλλά και τα νούμερα της μελέτης [19] είναι έντονα φιλτραρισμένα και δέν είναι σίγουρο κατα πόσο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, και όπως παραδέχονται οι συγγραφείς, μπορεί να περιέχουν συστηματικά λάθη.

Αναφορά σε κείμενο

Because of the nature of the data (see section 2.3), unrealistic data have been filtered by means of upper and lower limits for the consumption. Using this approach, the result is especially sensitive for systematic errors, which are difficult to detect. Especially the results for the Renault Kangoo ZE and Fluence ZE were sensitive to a change of the upper limit.

Δική μου εκτίμηση, δέν υπολογίζουν σωστά την επιβάρυνση του κρύου καιρού και της θέρμανσης που είναι και η αχίλλειος πτέρνα των ηλεκτρικών και μπορεί να διπλασιάσει την κατανάλωση.

 

Όσον αφορά το ενα και μοναδικό Nissan Leaf και το λόγο που είχε πολλά χιλιόμετρα και γιατί είναι outlier:

Αναφορά σε κείμενο

A good example is the university EV which, with 13.000 km yearly, is an outlier in the pool category, but had no company restrictions (was allowed for personal use), extensive charging infrastructure at the university and EV experts as drivers.

Αντίστοιχα έχουν αφαιρέσει απο τους μέσους όρους και τα outliers με τα πολύ λίγα χιλιόμετρα το χρόνο.

Για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, τα privately owned EV έχουν κατα μέσο όρο 6952, ενώ τα pool driven 4214, και αυτό βγάζει το μέσο όρο των 5508 km το χρόνο.

Όσον αφορά τις μπαταρίες έχουμε επίσης πολλά φάουλ. Καταρχάς τί σημαίνει μισή αλλαγή? Δέν υπάρχει μισή μπαταρία, πρέπει να υπολογιστεί ολόκληρη και να προστεθούν οι αντίστοιχες εκπομπές.

Επίσης απ ότι φαίνεται στα νούμερα δέν υπολογίζει τις αλλαγές των μπαταριών. Σύμφωνα με τα νούμερα της μελέτης, το ηλεκτρικό βγάζει περίπου 18 τόνους CO2 στη ζωή του. Υπολογίζει την μπαταρία στα 30KWh και 55 κιλά ανα κιλοβατώρα, επομένως για 2,5 μπαταρίες (μία η αρχική του αυτοκινήτου και μιαμιση επιπλέον) βγαίνουν 55*30*2,5 = 4 τόνοι και κάτι ψιλά CO2 ή περίπου 23% των 18 τόνων. Όμως στο διάγραμμα αναφέρει την μπαταρία ώς 14%.

 

Επομένως να συνοψίσουμε τα φάουλ της έρευνας μέχρι εδώ:

 

1) Παίρνει νούμερα κατανάλωσης για τα ηλεκτρικά απο μοντέλα με μικρότερες μπαταρίες

2) Τα στρογγυλοποιεί και λίγο προς τα κάτω

3) Τα νούμερα αυτά λόγω αδυναμιών της έρευνας είναι αρκετά μικρότερα απο τα πραγματικά

4) Υπολογίζει πολύ περισσότερα χιλιόμετρα ανα χρόνο για τα EV απ ότι δείχνουν τα πραγματικά στοιχεία.

5) Δέν υπολογίζει τις εκπομπές CO2 απο τις αλλαγμένες μπαταρίες

6) Υπολογίζει λίγες αλλαγμένες μπαταρίες σε σχέση με τα χιλιόμετρα και το χρόνο που θα γίνουν αυτά

7) Συγκρίνει μικρό EV με ICE τουλάχιστον 2 κατηγοριών πάνω

3 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Η άρνηση και η αντίσταση σε κάθε αλλαγή είναι φυσική συμπεριφορά για τους περισσότερους ανθρώπους, αλλά τι να κάνουμε είναι αναπόφευκτη. Όσο παλεύουμε να αποφύγουμε την πραγματικότητα τόσο χειρότερα για όλους (όπως μαθαίνουμε ελπίζω οι Έλληνες σιγά σιγά).

 

Αυτή η αντιμετώπιση πάει τη συζήτηση σε εντελώς λάθος επίπεδο. Όσοι ασκούν κριτική δέν το κάνουν απαραίτητα ούτε επειδή είναι οπισθοδρομικοί, ούτε επειδή τα παίρνουν απο τους πετρελαιάδες.

Μία καινούρια τεχνολογία επικρατεί στην αγορά όταν έχει σαφή πλεονεκτήματα έναντι αυτής που προσπαθεί να αντικαταστήσει. Αυτό πολύ απλά δέν ισχύει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι πολύ χειρότερα σε κάποια πολύ βασικά σημεία σε σύγκριση με τα συμβατικά.

Το να μήν θέλεις να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο που κοστίζει τα διπλάσια και σου βάζει και σημαντικούς περιορισμούς στο πώς θα το χρησιμοποιείς δέν είναι άρνηση, είναι απλή λογική.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...