Προς το περιεχόμενο

Δεν ευθύνονται οι αισθητήρες του αυτόνομου οχήματος της Uber για το δυστύχημα, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία


deligkos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

11 ώρες πριν, Ntinaras είπε

αμα περναει σα ζωο το δρομο, καλα να παθει.

Φαντάσου μια να ήτανε θυμα ο αδελφός σου ή η αδερφή σου και να σου έλεγα αυτο που είπες εγώ σε εσένα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Velodyne κατασκευάζει έναν μόνο τύπο απο τους αισθητήρες που έχει το Volvo της UBER, συγκεκριμένα το LIDAR

velodyne.JPG.c9da656c95a317ebf06faf58f62db0e7.JPG

Οι αισθητήρες γενικότερα, το μόνο που κάνουν είναι να παράγουν ένα stream δεδομένων. Η επεξεργασία αυτών των δεδομένων και η χρησιμοποιήση τους για τον έλεγχο του αυτοκινήτου είναι καθαρά δουλειά  της UBER.

Η ενσωμάτωση των αισθητήρων και η τοποθέτηση τους στο αυτοκίνητο επίσης είναι δουλειά της UBER.

Εδώ φαίνεται το πακέτο των αισθητήρων με την υπερκατασκευή στο πάνω μέρος του αυτοκινήτου. Όλο αυτό το "εξόγκωμα" είναι ευθύνη της UBER

uber-atg-volvo.jpg

Η Velodyne θα ευθυνόταν αν για κάποιο λόγο ο αισθητήρας της δυσλειτουργούσε, και παρήγαγε λάθος δεδομένα, όμως εδώ δέν έγινε κάτι τέτοιο.

Υπάρχουν αναφορές οτι η UBER αφαίρεσε τα μικρότερα πλευρικά LIDAR και αφησε μόνο το μεγάλο κεντρικό, κάτι που όπως λένε αφήνει τυφλά σημεία σε κοντινή απόσταση απο το αυτοκίνητο.

Όμως αυτό δέν είχε σημασία στη συγκεκριμένη περίπτωση γιατι ο πεζός ήταν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε μεγάλη απόσταση απο το αυτοκίνητο. Το LIDAR έπρεπε να τον είχε δεί.

Το αυτοκίνητο έχει επίσης ραντάρ με κάλυψη 360 μοιρών. Τα ραντάρ δέν πιάνουν καλά τους ανθρώπους, όμως το ποδήλατο και μάλιστα όπως ήταν εντελώς κάθετα στην πορεία του αυτοκινήτου, έπρεπε κανονικά να δίνει μία αρκετά ισχυρή επιστροφή σήματος.

Και τέλος οι κάμερες. Οι αρχικές μαρτυρίες που έλεγαν οτι ο πεζός βγήκε απο τις σκιές ήταν λανθασμένες. Στην πραγματικότητα το σημείο του ατυχήματος είναι πολύ καλά φωτισμένο, αλλά ακόμα και να μήν ήταν, το φώς απο τους προβολείς του αυτοκινήτου θα αρκούσε, καθώς οι κάμερες αυτές έχουν μεγάλη ευαισθησία. Η Mobileye φτιάχνει συστήματα εντοπισμού πεζών που βασίζονται αποκλειστικά σε κάμερες, και όπως δήλωσε, το σύστημα τους θα μπορούσε να εντοπίσει τον πεζό ακόμα και απο το κάκιστης ποιότητας βίντεο απο το dashcam.

Επομένως πρέπει να γίνει ξεκάθαρο οτι το αυτοκίνητο της UBER δέν είχε έλλειψη αισθητήρων. Είναι σίγουρο οτι τρείς διαφορετικοί αισθητήρες έδιναν σήμα οτι κάτι υπάρχει στην πορεία του αυτοκινήτου, όμως για κάποιο λόγο, το software που ελέγχει το αυτοκίνητο επέλεξε να τους αγνοήσει και τους τρείς και συνέχισε την πορεία του.

 

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλα ο καθένας εδω μέσα λέει τη βλακεία του. Ο οδηγός δε μπορούσε να κανει τίποτα γιατι η γυναίκα εμφανίστηκε μπροστά του ενα δευτερόλεπτο πριν το δυστύχημα. Καλό θα ήταν να είχατε δει το βιντεο πριν να το σχολιασετε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, mcstefan7 είπε

Καλα ο καθένας εδω μέσα λέει τη βλακεία του. Ο οδηγός δε μπορούσε να κανει τίποτα γιατι η γυναίκα εμφανίστηκε μπροστά του ενα δευτερόλεπτο πριν το δυστύχημα. Καλό θα ήταν να είχατε δει το βιντεο πριν να το σχολιασετε.

 

Έχεις μείνει λίγο πίσω στην ενημέρωση:

Police chief said Uber victim “came from the shadows”—don’t believe it

Το σημείο του ατυχήματος:

kaufman_tempe-800x445.png.ab28eb2bbd5a7f993d7cceb007c91431.png

Απο την πρώτη στιγμή δέν πίστεψα οτι ο πεζός "πετάχτηκε απο τις σκιές" για τον πολύ απλό λόγο οτι οδηγώ τακτικά σε δρόμους χωρίς καθόλου εξωτερικό φωτισμό και μάλιστα με μεγαλύτερες ταχύτητες απο τα 38 mph = 60 km/h και δέν έχω κανένα πρόβλημα να δώ στο δρόμο αρκετά μακρύτερα απο ένα δευτερόλεπτο.

Εδώ δέν ισχύει κάν αυτό, ο δρόμος είναι πολύ καλά φωτισμένος

 

 

  • Like 5
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 λεπτά πριν, mcstefan7 είπε

Καλα ο καθένας εδω μέσα λέει τη βλακεία του. Ο οδηγός δε μπορούσε να κανει τίποτα γιατι η γυναίκα εμφανίστηκε μπροστά του ενα δευτερόλεπτο πριν το δυστύχημα. Καλό θα ήταν να είχατε δει το βιντεο πριν να το σχολιασετε.

Ναι μόνο που ο "οδηγός" ήταν το ίδιο το αυτοκίνητο και όχι ο άνθρωπος που καθόταν μέσα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φανταστείτε τώρα να ανοίξει και η συζήτηση που είχαμε αναλύσει στο παρελθόν

Δηλαδή εάν τα αυτόνομα έχουν αλγόριθμο που να αποφασίζει ποιος θα πεθάνει και ποιος όχι !

Δηλαδή το παράδειγμα που οδηγός 90 ετών vs λεωφορείο αν το αι αποφασίσει ότι καλυτέρα να ζήσουν οι πολλοί και να κινδύνευσει ο οδηγός

Εσείς θα μπαίνατε σε τέτοιο όχημα που η ασφάλεια σας σαν επιβαίνοντα ήταν αποτέλεσμα κριτηρίων κατά περίπτωση?

Τι έχετε να προσθέσετε επ αυτού?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Jimmy08 είπε

Say what??

Ναι ρε φίλε, μπράβο πες τα. Όλοι μας πάντα περνάμε από καλά φωτιζόμενη διάβαση, πάντα με πράσινο για τους πεζούς και με συνοδεία αστυνομικού.

οχι, αλλα αν περασεις σα ζωο το δρομο και σε πατησει αλλος, μετα θα τρεχεις στα δικαστηρια να τον κατηγορησεις οτι φταιει αυτος?

σα μια καθυστερημενη με σκουτερακι, που περναγε αναμεσα σε φορτηγα, και τελικα επεσε κατω απο το φορτηγο και την πατησε, και στο τελος κατηγορουσε τον οδηγο του φορτηγου.

2 ώρες πριν, niksor είπε

Φαντάσου μια να ήτανε θυμα ο αδελφός σου ή η αδερφή σου και να σου έλεγα αυτο που είπες εγώ σε εσένα.

φαντασου να εισαι οδηγος και να σου πεταχτει ενας καθυστερημενος και μετα να σε κατηγορει κιολας

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

οχι, αλλα αν περασεις σα ζωο το δρομο και σε πατησει αλλος, μετα θα τρεχεις στα δικαστηρια να τον κατηγορησεις οτι φταιει αυτος?

σα μια καθυστερημενη με σκουτερακι, που περναγε αναμεσα σε φορτηγα, και τελικα επεσε κατω απο το φορτηγο και την πατησε, και στο τελος κατηγορουσε τον οδηγο του φορτηγου.

φαντασου να εισαι οδηγος και να σου πεταχτει ενας καθυστερημενος και μετα να σε κατηγορει κιολας

Ναι μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση, η γυναίκα δεν πετάχτηκε σαν ζώο όπως λες. Αντιθέτως ήταν αρκετή ώρα στο οδόστρωμα ώστε να μπορεί να εντοπιστεί από τον οδηγό και μάλιστα χτυπήθηκε λίγο πριν φτάσει στο απέναντι πεζοδρόμιο.

Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και πρέπει να εξετάζεται ως τέτοια.

Αυτή με το μηχανάκι που λες άλλη ιστορία και για τελείως άλλο λόγο κατηγορούσε τον οδηγό του φορτηγού. Σε καμία περίπτωση και ούτε η ίδια μάλιστα θα πιστεύει ότι έφταιγε ο οδηγός του φορτηγού, απλά βρήκε ευκαιρία να βγει και από πάνω για τη μ...α που έκανε και ίσως να πάρει και ένα χαρτζιλικάκι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Και το λογισμικό της Uber παρεμπιπτόντως είναι σχεδόν 100% αντιγραφή αυτού της Google. https://thenextweb.com/tech/2018/02/09/uber-waymo-reach-settlement-allegedly-stolen-data/

 

Αυτό δέν προκύπτει απο πουθενά. Η UBER βάσει τελευταίων στοιχείων είχε κατα μ.ο. μία αποσύνδεση κάθε 13 μίλια, ενώ η Google κάθε 5600.

H Google έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα αυτοοδήγησης απο το 2009, με τα πιό πολλά πραγματικά μίλια απο όλους τους άλλους κατασκευαστές και μέχρι τώρα έχει μόνο 14 τρακαρίσματα με άλλα οχήματα, με μικρές υλικές ζημιές μόνο, και μάλιστα στα πιό πολλά απο αυτά ευθύνονταν τα άλλα οχήματα.

Η Google έχει κάνει απίστευτη δουλειά όσον αφορά την ασφάλεια των πεζών: Waymo’s CEO on fatal autonomous Uber crash: Our car would have been able to handle it

“We’ve staged people jumping out of canvas bags or porta-potties on the side of the road, skateboarders lying on their boards, and thrown stacks of paper in front of our sensors,” Waymo said in its report.

Εδώ, περίπου στη μέση του βίντεο δείχνει πως όχι μόνο αναγνωρίζει τον ποδηλάτη, αλλά καταλαβαίνει απο το εκτεταμένο χέρι οτι έχει πρόθεση να στρίψει αριστερά.

 

 

Αυτή τη στιγμή η Goolge/Waymo παίζει μπάλα μόνη της στο CL και όλοι οι υπόλοιποι κινούνται μεταξύ Β και Γ εθνικής.

 

Παρόλα αυτά, ακόμα και τα νούμερα της Google που φαίνονται εντυπωσιακά, απέχουν πολλά χρόνια απο το να βγούν σε μαζική παραγωγή. Τα χιλιόμετρα αυτά έχουν γίνει κατα βάσει σε εύκολους κεντρικούς δρόμους, με καλές καιρικές συνθήκες. Αντίθετα ,οι ανθρωποι οδηγούν σε όλες τις καιρικές συνθήκες και σε όλων των ειδών τους δρόμους. Οπότε είναι λάθος να συγκρίνουμε τα ατυχήματα που προκαλούν οι άνθρωποι με τα ατυχήματα των αυτόνομων αυτοκινήτων μέχρι τώρα.

Γενικά το hype είναι τεράστιο και ο κόσμος νομίζει οτι τα αυτόνομα αυτοκίνητα ερχονται όπου να ναι. Εγώ πιστεύω οτι είναι μακρυα ακόμα. Δεν μπορώ να κάνω πρόβλεψη πόσα χρόνια, αλλά για να βγούν στο εμπόριο θα πρέπει να δουλεύουν τέλεια σε κάθε συνθήκη στο δρόμο και όχι στο περίπου. Η τεχνολογία έχει πολύ δρόμο μέχρι εκεί.

Ενα πολύ καλό ενδιάμεσο (και πάνω απ όλα ρεαλιστικό) βήμα θα είναι να γίνουν υποχρεωτικά στα καινούρια αυτοκίνητα τα συστήματα εντοπισμού πεζων και αυτόματου φρεναρίσματος, όπως κάποια χρόνια πρίν είχε γίνει υποχρεωτικό το ABS.

  • Like 4
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

οχι, αλλα αν περασεις σα ζωο το δρομο και σε πατησει αλλος, μετα θα τρεχεις στα δικαστηρια να τον κατηγορησεις οτι φταιει αυτος?

σα μια καθυστερημενη με σκουτερακι, που περναγε αναμεσα σε φορτηγα, και τελικα επεσε κατω απο το φορτηγο και την πατησε, και στο τελος κατηγορουσε τον οδηγο του φορτηγου.

φαντασου να εισαι οδηγος και να σου πεταχτει ενας καθυστερημενος και μετα να σε κατηγορει κιολας

Σαν οδηγός έχεις την υποχρέωση να έχεις την προσοχή σου πάντα στον δρόμο και αν χρειαστεί να αντιδράσεις για όλες τις περιπτώσεις. Δε λέω ότι είσαι υποχρεωμένος να τον σώσεις, είσαι υποχρεωμένος να αντιδράσεις αν έχεις χρόνο- και για να έχεις χρόνο πρέπει να έχεις και την κατάλληλη ταχύτητα. Αν υπάρχει πεζός κοντά στο οδόστρωμα θα πρέπει να έχεις ελεγχόμενη ταχύτητα, γιατί όντως μπορεί να έχει ο πεζός θέμα, να είναι ένα παιδάκι που δε μπορείς να είσαι σίγουρος τι θα κάνει, ακόμα και να παραπατήσει ένας άνθρωπος που περπατάει κτλπ.      

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, tzampatzis είπε

Σαν οδηγός έχεις την υποχρέωση να έχεις την προσοχή σου πάντα στον δρόμο και αν χρειαστεί να αντιδράσεις για όλες τις περιπτώσεις. Δε λέω ότι είσαι υποχρεωμένος να τον σώσεις, είσαι υποχρεωμένος να αντιδράσεις αν έχεις χρόνο- και για να έχεις χρόνο πρέπει να έχεις και την κατάλληλη ταχύτητα. Αν υπάρχει πεζός κοντά στο οδόστρωμα θα πρέπει να έχεις ελεγχόμενη ταχύτητα, γιατί όντως μπορεί να έχει ο πεζός θέμα, να είναι ένα παιδάκι που δε μπορείς να είσαι σίγουρος τι θα κάνει, ακόμα και να παραπατήσει ένας άνθρωπος που περπατάει κτλπ.      

ναι προφανως και δεν θα τον πατησω επιτηδες γιατι εκανε το λαθος να μη περασει απο διαβαση, αλλα αυτο το " ο παιζος εχει παντου προτεραιοτητα" που λενε ολοι στην ελλαδα, δεν ισχυει. Αμα δεν ενδιαφερεται ο ιδιος για την δικη του ασφαλεια, δεν θα κατσω να σκασω εγω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αν φαει καμια κουτσουλια ο αισθητήρας πας για θυσια; Αν ριξω λειζερ πανω του τι θα κανει;

Χαζομαρες προς εξυπηρέτηση ηλιθίων.

Αν δω κάτι τετοιο στο δρόμο θα το σπάσω. Ο κοκ εξαλλου ειναι ξεκάθαρος ο οδηγος οφείλει να εχει δίπλωμα να μην την εχει πιεί και να εχει το νου του στο δρομο και τα δυο του χερακια στο τιμόνι οχι στα αχαμνα του.

Επεξ/σία από greed
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάποια τεχνικά μέρη του αυτοκινήτου έσφαλαν, έγινε αποδεκτό, ok. Έχουν προβλήματα που πρέπει να λύσουν, όλοι συμφωνούμε. 

Και κατά τη γνώμη μου ίσως ήταν νωρίς για τεστ σε πραγματικές συνθήκες, δεν ξέρω.
 

Αν όμως αλλάζαμε τον τίτλο του άρθρου απλώς σε... "Αυτοκίνητο χτύπησε γυναίκα με ποδήλατο" (ή κάπως έτσι, χωρίς καθόλου uber μέσα) τότε τι posts θα κάναμε όλοι μας άραγε? Ποιός θα λέγαμε οτι φταίει?

45 λεπτά πριν, greed είπε

Αν φαει καμια κουτσουλια ο αισθητήρας πας για θυσια; Αν ριξω λειζερ πανω του τι θα κανει;

Χαζομαρες προς εξυπηρέτηση ηλιθίων.

Αν δω κάτι τετοιο στο δρόμο θα το σπάσω. Ο κοκ εξαλλου ειναι ξεκάθαρος ο οδηγος οφείλει να εχει δίπλωμα να μην την εχει πιεί και να εχει το νου του στο δρομο και τα δυο του χερακια στο τιμόνι οχι στα αχαμνα του.

Αν κάποιος (βασικός) αισθητήρας πάθει οποιαδήποτε τέτοια βλάβη, προσωπικά θα περίμενα να ενημερωθώ άμεσα από το σύστημα για να σταματήσω αμέσως (αν πάθω λάστιχο το ίδιο δεν θα έκανα?)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...