Προς το περιεχόμενο

Αποτυχία στις Πανελλήνιες. Μετά;


DedSecz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν ξέρω αν αναφέρθηκε αλλά αν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα φύγε εξωτερικό!
Όσα λεφτά θα φας στην Ελλάδα σε μια άλλη πόλη αυτά τα 4-5 χρόνια που θα σπουδάσεις τα ίδια περίπου θα σου βγουν και για εξωτερικό με φυσικά πολύ καλύτερες προοπτικές.

Κάνε αιτήσεις για πανεπιστήμια του εξωτερικού όσο ακόμη προλαβαίνεις το άτοκο δάνειο που παίζει για τα πανεπιστήμια της Αγγλίας.
(Αν τάχει, σου πληρώνουν τα δίδακτρα και ξεκινάς την αποπληρωμή τους μετά το πέρας των σπουδών και αφού έχεις δουλειά και αφού η δουλειά σου είναι πάνω ένα καθαρό ποσό ετησίως, νομίζω είναι κοντά στα 20.000€)

Αν ξεκινήσεις τώρα ίσως και να προλάβεις τις εγγραφές του Σεπτέμβρη.

Όπως αναφέρθηκε, σημασία δεν έχει η σχολή αλλά η δική σου όρεξη και μεράκι γιαυτό που θα επιλέξεις.
Στην Αγγλία αυτό εκτιμάται πάρα πολύ, ειδικά αν έχεις επιλέξει και ένα πρόγραμμα 4ετές το οποίο σημαίνει 1 χρόνο placement year (δηλαδή κανονική εργασία σε εταιρεία) βγαίνεις από την σχολή με 1ο πτυχίο και 1 χρόνο προϋπηρεσία.
Ειδικά αν σου αρέσει η Αγγλία και θέλεις να μείνεις αυτός ο 1 χρόνος είναι τρελό διαβατήριο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 55
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θα μιλήσω δεδομένου οτί σου αρέσει ο χώρος την πληροφορικής.

Τα ΤΕΙ πληροφορικής είναι αρκετά καλά και σου δίνουν αρκετό hands on experience. Το σημαντικότερο είναι πως αν έχεις ενδιαφέρον να ασχοληθείς μόνος σου θα βρεις στήριξη από ανθρώπους που γνωρίζουν (καθηγητές, βοηθούς κτλ). Το πτυχίο των ΤΕΙ από μόνο του δεν θα λέει τίποτα, το πτυχίο όμως με δικό σου ενδιαφέρον για το αντικείμενο, γνώσεις και ικανότητες θα δημιουργήσουν ένα πολύ δυνατό πακέτο και θα σου ανοίξουν τις περισσότερες πόρτες του χώρου. Η πληροφορική είναι αρκετά αξιοκρατικό αντικείμενο, εφόσον γνωρίζεις, το χαρτί απλά θα είναι εκεί για μια επιβεβαίωση. Δεν είναι αμφίδρομη η σχέση όμως, αν πάρεις το χαρτί δεν σημαίνει πως θα γνωρίζεις. 

Αυτό που θα σου πρότεινα με ό,τι και αν ασχοληθείς είναι να αφιερώσεις προσωπικό χρόνο, να βρεις κάτι που σου αρέσει και να το εξελίσεις συνεχώς. Επίσης αν όντως πας Πληροφορική άρχισε να κάνεις όσο το δυνατόν νωρίτερα πρακτικές, μην περιμένεις από το ΤΕΙ, στέλνε συνεχώς σε εταιρίες (από 2ο έτος λογικά).

Για να σου δώσω μερικές ιδέες.

Να είσαι active στο github και με δικό σου κώδικα αλλά και με contributions σε open source projects. (ακόμα και τα μικρότερα ασήμαντα contributions θα σου δώσουν πολλά). Τρέχε κώδικα και δες codebase από μεγάλα projects. Επίσης υπάρχει και το https://ellak.gr που σίγουρα θα μπορέσεις να συνεργαστείς στο μέλλον (βγάζουν και GSoC projects). 

To LinkedIn βοηθάει οπότε φρόντισε να αρχίσεις να το χτίζεις από νωρίς. 

Coursera/edx. Πολύ σημαντικό για να πάρεις καινούργιες γνώσεις καθώς και να ξανακάνεις κάποιο αντικείμενο που γνώρισες στο ΤΕΙ. Θα έχεις άλλη αίσθηση μετά. Επίσης μπορείς να βάζεις τα certificates που σου δίνουν και στο LinkedIn. 

Να κάνεις πρακτικές και όσο μπορείς να αλλάζεις αντικείμενα για να αποκτήσεις σφαιρική εικόνα (πχ από sysadmin δεν θα ήταν κακό να δείς και λίγο για front end).

Όποια προγραμματιστική εργασία θα κάνεις να έχεις πάντα στο μυαλό σου ότι μπορεί να την χρειαστείς όταν κάποιος εργοδότης θα θέλει να δει πως γράφεις κώδικα. Οπότε κάνε τις εργασίες σου με βάση την προθεσμία αλλά έπειτα να τις συμμαζεύεις και να τις ανεβάζεις github (σε private repo μπορείς, θα έχεις free edu account). Πάντα μπορείς να πας σε έναν καθηγητή που γνωρίζει από software engineering για να την κάνεις πιο όμορφη, ευανάγνωστη και να διέπεται από κάποιες αρχές (πχ modular). 

Δεν ξέρω πόσα και τι μαθηματικά έχει το πρόγραμμα σπουδών αλλά θα σου πρότεινα να επενδύσεις και να μην τα περάσεις όπως όπως.

tldr; Με προσωπικό κόπο και ενδιαφέρον θα καταφέρεις να ανοίξεις πόρτες που τώρα δεν φαντάζεσαι. 

Επένδυσε και όταν αποφοιτείς θα θυμηθείς.   

edit: Δεν είμαι πολύ fan αλλά να σου πω ότι αν ενδιαφέρεσαι για έξω η Γερμανία έχει πολλές ευκαιρίες. Οπότε μπορείς να αρχίσεις την γλώσσα από νωρίς και θα βοηθηθείς πάρα πολύ.

Επεξ/σία από ThanosA
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 29/6/2018 στις 8:17 ΜΜ, defacer είπε

Spoiler alert για να καταλάβεις το σκεπτικό μου, θα πρέπει να ψάξεις πάρα μα πάρα πάρα πολύ για να βρεις κάποιον με θεωρητικές γνώσεις CS γενικά ευρύτερες ή ειδικά βαθύτερες από τον εαυτό μου, από τις οποίες στη σχολή (ΗΜΜΥ) δεν πήρα απολύτως τίποτα. So why not? Δε νομίζω ότι αν σου δώσουν στη σχολή να διαβάσεις πχ λειτουργικά Tanenbaum θα μάθεις καλύτερα από ότι θα μπορούσες αν διάβαζες μόνος σου.

Κλάμα.

 

Δεν ξέρω αν ο φίλος έχει στόχο κάνα PhD ας πούμε τότε καλύτερα να ξαναδώσει για ΑΕΙ. Αν πάντως διάλεξε αυτή τη σχολή απλά και μόνο για να βρει επαγγελματική αποκατάσταση σε IT, τότε έχω να πώ το εξής:  

Μετά την πρώτη δουλειά κάνεις δεν ενδιαφέρεται από που έχεις πτυχίο. Μετά και τη τρίτη ενίοτε δεν ενδιαφέρονται ούτε αν έχεις master. Σημασία έχει τι γνώσεις έχεις και που μπορείς να φανείς χρήσιμος σε μια εταιρία. Αυτά με τα επίπεδα των σχολών είναι μόνο μπλα μπλα, αν σε ενδιαφέρει η φάση, βρες κάτι και μάθε το. Η γνώση ειδικά σε αυτό τον τομέα υπάρχει παντού. Τόσο απλά..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 ώρες πριν, Βασίλης_29 είπε

Αν είσαι μέχρι 17-18 ετών δικαιολογώ αυτή την άποψη, αλλιώς είναι τραγική. Υποκειμενική ή οχι, είναι εντελώς λάθος. Ποιος σου είπε οτι οι υπόλοιπες επιστήμες έχουν ερευνηθεί πλήρως? Σε όλους τους τομείς στο πεδίο των θετικών, τεχνολογικών, οικονομικών επιστημών αλλά και επιστημών υγείας υπάρχουν πεδία έρευνας και διεξάγεται έρευνα η οποία αποτυπώνεται στα papers. Ακόμα και στον τομέα των θεωρητικών, κοινωνικών, ανθρωπιστικών επιστημών παράγονται νέες ιδέες και θεωρίες, διερευνώνται κοινωνικά φαινόμενα, μέχρι και λεξικό κυκλοφόρησε πριν 2-3 χρόνια με νέες λέξεις που έχουν προκύψει στην νέα ελληνική, υπάρχει φράση στα κλασσικά αρχαία ελληνικά κείμενα που ακόμα δεν έχει αποδοθεί με ακρίβεια το νόημά της και μόνο μερικές εικασίες έχουνε γίνει. Ο μόνος τομέας που δεν θα μπορούσα να εντάξω στις επιστήμες και αυτό με αστερίσκους, είναι κάποιες από τις καλές τέχνες και οχι όλες, σώματα ασφαλείας, αστυνομοστρατιωτικές σχολές και τα σχετικά, που ακόμα και σε αυτές υπάρχουν τομείς άλλων επιστημονικών πεδίων που είναι παρεμφερή, συσχετίζονται και μπορούν να αποτελέσουν πεδίο έρευνας.

Ομολογώ να πω ότι έχεις δίκαιο. Απο τα πιο ωραία τεκμηριωμένα post που έχω διαβάσει εδώ μέσα.

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, jmmys είπε

Ομολογώ να πω ότι έχεις δίκαιο. Απο τα πιο ωραία τεκμηριωμένα post που έχω διαβάσει εδώ μέσα.

Πάρε σβάρνα τα journals που κάνουν δημοσιεύσεις και δες συνοπτικά, ακόμα και στις θεωρητικές επιστήμες παράγεται πολύ πράμα. Ενώ αρκετοί επιχειρούν να χρησιμοποιήσουν εργαλεία άλλων επιστημονικών τομέων για να ερευνήσουν άλλες επιστήμες, ένα παράδειγμα η χρήση στατιστικής και οι στατιστικές έρευνες στις κοινωνικές επιστήμες. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 29/6/2018 στις 8:37 ΜΜ, qwertyuiop2 είπε

Ο αδερφός μου έδινε επίσης φέτος και είχε ίδια έκθεση (12), αλλά 19 ΑΟΘ, 17,5 ΑΕΠ και ... 11 Μαθηματικά. Πέτυχε ( ; ) αυτούς τους βαθμούς παίζοντας στο πισί, διαβάζοντας κάπως συστηματικά από το Μάρτη κι έπειτα, ενώ δεν ήταν ποτέ Ο μαθητής. Κυμαινόταν στο 16-17. Οι φίλοι του κυμαίνονται κάπου εκεί γύρω, ας πούμε όλοι μέτριοι προς καλοί μαθητές και το απολυτήριό τους είναι σε παρόμοια επίπεδα με το δικό σου. Μιλάμε δηλαδή για μία κρίσιμη μάζα μαθητών που βρίσκεται γύρω στα 15.000 μόρια. Αυτό λένε και οι στατιστικές, η συντριπτική πλειονότητα κάπου εκεί παίζει. Και η δική μου παρέα - εποχή μου (2013), κάπου εκεί ήταν, γύρω στο 15-16 οι περισσότεροι, με εξαίρεση εμένα (από θεωρητική) και έναν άλλο φίλο που μπήκε ΗΜΜΥ ΕΜΠ  (αμφότεροι περίπου 18κ). Αυτή είναι και η επίδοση (της κρίσιμης μάζας) που πετυχαίνει κανείς αν συνδυάσει μέτριο διάβασμα, κανονική ευφυΐα και τυπική ενασχόληση στην κατεύθυνσή σας.

Όπως σωστά είχα υποθέσει, έχεις μάθημα, όχι απλώς κάτω από τη βάση, αλλά και μακριά από αυτήν. Αυτό σημαίνει ότι ή δεν το διάβασες (άρα τι πανεπιστήμιο θες; ) ή ότι δεν μπορούσες να ανταπεξέλθεις σε αυτό (άρα ποιο πανεπιστήμιο σε θέλει; ). Οι επιδόσεις σου στα άλλα μαθήματα, δεν είναι κάτι το εξωπραγματικό, ούτε καν κάτι το ιδιαίτερο. Είναι οριακά μέτριες. Μην προσπαθείς λοιπόν, δια της προσθέσεως ορολογιών και πανελληνιακού λεξιλογίου να κρυφτείς πίσω από το δάχτυλό σου: Δεν κάνεις για επιστήμονας, όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι. Η αναγκαστική στροφή προς τα εκεί είναι μία φούσκα που παράγει ανθρώπους δυστυχισμένους.

Γι' αυτό και σου πρότεινα να ασχοληθείς με το τεχνικό κομμάτι. Σου αρέσει προφανώς η πληροφορική και οι υπολογιστές. Τέλεια. Δεν είσαι προγραμματισμένος για να δημιουργείς πολύπλοκα συστήματα επ' αυτών και από αυτούς, ούτε για να θεωρητικοποιείς και αναπαράγεις-τροποποιείς φαινόμενα που σχετίζονται με αυτούς. Μπορεί να είσαι όμως άψογος στο να τους υλοποιείς, ή να τους επιδιορθώνεις. Η εξέλιξη αυτής της δεξιότητας, που σχετίζεται με άλλο υπόβαθρο, που μπορεί να έχεις, και όχι με το εγνωσμένα ανεπαρκές του "7 μαθηματικά", ίσως σε κάνει περιζήτητο στην αγορά εργασίας (εσωτερικού και εξωτερικού), πετυχημένο επιχειρηματία ή έναν τίμιο και αξιόπιστο τεχνικό της γειτονιάς. Γι' αυτό και σου πρότεινα κλάδο/τομέα πληροφορικής από ΕΠΑΛ/ΙΕΚ. Αν πιάνεις Τ.Ε.Ι. αντίστοιχο, πήγαινε εκεί, είναι μία (ή δυο-τρεις) σκάλες πάνω από την τεχνική παιδεία των προηγουμένων.

Όλα αυτά φιλικά και συμβουλευτικά. Μακριά από τα "δεν πειράζει" των γονιών και τα "οκ μωρέ" των φροντιστηρίων, μόνο καλό θα κάνει στις γενιές των παιδιών που ενηλικιώνονται να φέρονται και ως Ενήλικοι: Δηλαδή ως επωμίζοντες το πλήρες εύρος των ικανοτήτων, ανικανοτήτων και των αποτελεσμάτων αυτών. Οι Πανελλήνιες είναι μοναδική ευκαιρία να πράξεις ως παιδί και να αποτύχεις ως ενήλικας. Άρπαξέ την και πορεύσου βασισμένος σε σκληρές αλήθειες και στέρεες προσδοκίες. Καλή τύχη!

Για ενα ατομο που ειναι αρκετα ως πολυ νέο (βλεπε 2013) εισαι πολυ πεπεισμενος για αυτα που λες και κρινεις ιδιαιτερα εριστικα τον TS. Ξερω ατομο που οπως λες εγραψε ασχημα στα 18  του και στα 23 αριξε ακυρο σε Harvard (Ιατρικη) γιατι το θελαν 3 Ivy leagues.  Εσυ θα τον εκρινες αχρηστο, μια ομαδα ειδικων τον εκρινε ως αριστο. Δεν εχεις ουτε την εμπειρια ουτε τα φοντα να κρινεις εαν καποιος με βαση 5-10 μαθηματα αξιζει για επιστημονας η οχι. Καλο ειναι λοιπον πισω απο τον ωραια δομημενο και επιφανειακα σωστο λογο σου να μην λεμε πιπες. Και προς θεου οντως πολλα ατομα δεν ειναι για επιστημονες και πρεπει πλεον να καταρριφθει ο μυθος οτι ολοι πρεπε να γινουμε γιατροι-δικηγοροι κλπ. Το θεμα ομως παραμενει, απο μια χρονια δεν μπορεις να κρινεις εαν καποιος "προοριζεται" για αυτο η οχι.

  • Like 2
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...