Super Moderators Snoob Δημοσ. 20 Ιουνίου Super Moderators Δημοσ. 20 Ιουνίου Ουσιαστικά, δεν έχουν πετύχει ούτε ένα κομμάτι του παζλ. Οι πύραλοι έχουν καταλήξει να σκάνε στο έδαφος πλέον, το Starship χάνει πλακίδια και καίει πτερύγια στις (αποτυχημένες) επανόδους τους, οι πύραυλοι δεν έχουν καταφέρει ούτε τη θεωρητική ελεγχόμενη αιώρηση πριν παν να δουν τι καιρό κάνει στο βυθό του ωκεανού. Όχι στον Άρη δεν φτάνουν με αυτό το πράγμα, ούτε στη Σελήνη (για την οποία έχουν και συμβόλαιο, τα λεφτά του αμερικανικού λαού που τάχα μου δεν τα ξοδεύουν, λες και το έξοδο είναι μόνο τα πυροτεχνήματα -συγγνώμη, οι "εκτοξεύσεις", και όχι η ανάπτυξη και ο σχεδιασμός) Κι όλα αυτά, χωρίς να συζητήσουμε άλλα, πιο στενάχωρα πράγματα, όπως το πώς θα θωρακίσουν αυτό το κατασκευάσμα για να αντιμετωπίσει τους ηλιακούς ανέμους στους μήνες ταξιδιού στο βαθύ διάστημα, όταν δεν αντέχει να φτάσει σε LEO και να επιστρέψει σχετικά άθικτο. Ο ανεφοδιασμός, που υποτίθεται θα βλέπαμε το 2025, έχει πάει για το 2026, "hopefully". Ας πετύχει πρώτα κάτι από αυτά, στην πραγματικότητα, και όχι στο φαντασιακό κόσμο όπου κατοικούν οι οπαδοί του, και τα ξαναλέμε. Υ.Γ. Θέλει ιδιαίτερη φαντασία για να χαρακτηρίζεται η εκτόξευση καραμέλα και ευκολάκι μετά από τέτοιο στραπάτσο, αλλά τέλος πάντων.
archer100 Δημοσ. 20 Ιουνίου Δημοσ. 20 Ιουνίου (επεξεργασμένο) 16 minutes ago, Snoob said: Ουσιαστικά, δεν έχουν πετύχει ούτε ένα κομμάτι του παζλ. Οι πύραλοι έχουν καταλήξει να σκάνε στο έδαφος πλέον, το Starship χάνει πλακίδια και καίει πτερύγια στις (αποτυχημένες) επανόδους τους, οι πύραυλοι δεν έχουν καταφέρει ούτε τη θεωρητική ελεγχόμενη αιώρηση πριν παν να δουν τι καιρό κάνει στο βυθό του ωκεανού. Όχι στον Άρη δεν φτάνουν με αυτό το πράγμα, ούτε στη Σελήνη (για την οποία έχουν και συμβόλαιο, τα λεφτά του αμερικανικού λαού που τάχα μου δεν τα ξοδεύουν, λες και το έξοδο είναι μόνο τα πυροτεχνήματα -συγγνώμη, οι "εκτοξεύσεις", και όχι η ανάπτυξη και ο σχεδιασμός) Κι όλα αυτά, χωρίς να συζητήσουμε άλλα, πιο στενάχωρα πράγματα, όπως το πώς θα θωρακίσουν αυτό το κατασκευάσμα για να αντιμετωπίσει τους ηλιακούς ανέμους στους μήνες ταξιδιού στο βαθύ διάστημα, όταν δεν αντέχει να φτάσει σε LEO και να επιστρέψει σχετικά άθικτο. Ο ανεφοδιασμός, που υποτίθεται θα βλέπαμε το 2025, έχει πάει για το 2026, "hopefully". Ας πετύχει πρώτα κάτι από αυτά, στην πραγματικότητα, και όχι στο φαντασιακό κόσμο όπου κατοικούν οι οπαδοί του, και τα ξαναλέμε. Υ.Γ. Θέλει ιδιαίτερη φαντασία για να χαρακτηρίζεται η εκτόξευση καραμέλα και ευκολάκι μετά από τέτοιο στραπάτσο, αλλά τέλος πάντων. Ολες οι αποτυχιες που περιγραφεις, αφορουν την προσεδαφιση που ειναι πολυ μεταγενεστερο σταδιο. Προς το παρον, προτεραιοτητα ειναι να φυγει ο πυραυλος απο τη Γη και να φτασει στον Αρη. Απλα να φτασει και ας καει μετα. Η απογειωση που ειναι βασικοτατη, ναι ειναι πλεον καραμελα και ευκολακι, και φτανει σε μεγαλο υψος με μεγαλη ταχυτητα ακμαιοτατος. Απομενει να φορτωθει με καυσιμα και να φυγει για Αρη. Προς το παρον αρκει αυτο. Διοτι στο επομενο παραθυρο, που διαρκει 30-45 μερες, θα μπορεσουν να στειλουν πολλους τετοιους πυραυλους, με διαφορετικο σκοπο ο καθενας, αλλος για μελετη φορτιου, αλλος για επιδραση ακτινοβολιας, κλπ Στο μεθεπομενο παραθυρο, θα μπορουν να στειλουν και 50 τετοιους. Η και 100. Δεν υπαρχει οριο και μαλιστα αυτος ειναι ο σκοπος τους. Ταυτοχρονα θα συνεχισουν εδω οι δοκιμες περι προσεδαφισης και τα αποτελεσματα τους θα ενσωματωθουν σε επομενες πτησεις. Ειναι πολλες οι πλευρες και τα σταδια, οπως και οι παραμετροι και χρειαζεται μεγαλο δειγμα δοκιμων-πτησεων για να βελτιωνονται πολυπλευρα. Ο στοχος ειναι το κοστος πτησης να παει στα 1-2 εκατομμυρια και η συχνοτητα τους να εκτοξευτει. Καταλαβαινει κανεις τι προκειται να γινει. Και θα γινει συντομα. Δεν υπαρχει κατι που να εμποδισει την επερχομενη προοδο της εταιριας και του πλανου αυτου. Και οι αποτυχιες μεμονωμενων πτησεων δε σημαινουν τιποτε απολυτως. Σε λιγο καιρο η βαση θα μοιαζει απλως σαν ενα μεγαλο λιμανι με σκαφη να φευγουν και ερχονται καθημερινα. Επεξ/σία 20 Ιουνίου από archer100
Dante80 Δημοσ. 20 Ιουνίου Δημοσ. 20 Ιουνίου (επεξεργασμένο) 36 minutes ago, archer100 said: Ολες οι αποτυχιες που περιγραφεις, αφορουν την προσεδαφιση που ειναι πολυ μεταγενεστερο σταδιο. Προς το παρον, προτεραιοτητα ειναι να φυγει ο πυραυλος απο τη Γη και να φτασει στον Αρη. Απλα να φτασει και ας καει μετα. Η απογειωση που ειναι βασικοτατη, ναι ειναι πλεον καραμελα και ευκολακι, και φτανει σε μεγαλο υψος με μεγαλη ταχυτητα ακμαιοτατος. Απομενει να φορτωθει με καυσιμα και να φυγει για Αρη. Προς το παρον αρκει αυτο. Διοτι στο επομενο παραθυρο, που διαρκει 30-45 μερες, θα μπορεσουν να στειλουν πολλους τετοιους πυραυλους, με διαφορετικο σκοπο ο καθενας, αλλος για μελετη φορτιου, αλλος για επιδραση ακτινοβολιας, κλπ Στο μεθεπομενο παραθυρο, θα μπορουν να στειλουν και 50 τετοιους. Η και 100. Δεν υπαρχει οριο και μαλιστα αυτος ειναι ο σκοπος τους. Ταυτοχρονα θα συνεχισουν εδω οι δοκιμες περι προσεδαφισης και τα αποτελεσματα τους θα ενσωματωθουν σε επομενες πτησεις. Ειναι πολλες οι πλευρες και τα σταδια, οπως και οι παραμετροι και χρειαζεται μεγαλο δειγμα δοκιμων-πτησεων για να βελτιωνονται πολυπλευρα. Ο στοχος ειναι το κοστος πτησης να παει στα 1-2 εκατομμυρια και η συχνοτητα τους να εκτοξευτει. Καταλαβαινει κανεις τι προκειται να γινει. Και θα γινει συντομα. Δεν υπαρχει κατι που να εμποδισει την επερχομενη προοδο της εταιριας και του πλανου αυτου. Και οι αποτυχιες μεμονωμενων πτησεων δε σημαινουν τιποτε απολυτως. Σε λιγο καιρο η βαση θα μοιαζει απλως σαν ενα μεγαλο λιμανι με σκαφη να φευγουν και ερχονται καθημερινα. Συγνώμη, αλλά αυτή την στιγμή η SpaceX προσπαθεί να αναπτύξει έναν πύραυλο για να ανεβάζει φθηνούς δορυφόρους σε LEO. Μέχρι εκεί. Τα περί Άρη, Σελήνης κλπ είναι ειλικρινά πίπες. Δεν έχουμε ούτε καν προσχέδια δει για starship tanker mode κλπ...πόσω δε μάλλον προσπάθειες για man rated hardware που το TRL είναι στα τάρταρα. Επεξ/σία 20 Ιουνίου από Dante80 1
archer100 Δημοσ. 20 Ιουνίου Δημοσ. 20 Ιουνίου (επεξεργασμένο) 16 minutes ago, Dante80 said: Συγνώμη, αλλά αυτή την στιγμή η SpaceX προσπαθεί να αναπτύξει έναν πύραυλο για να ανεβάζει φθηνούς δορυφόρους σε LEO. Μέχρι εκεί. Τα περί Άρη, Σελήνης κλπ είναι ειλικρινά πίπες. Δεν έχουμε ούτε καν προσχέδια δει για starship tanker mode κλπ...πόσω δε μάλλον προσπάθειες για man rated hardware που το TRL είναι στα τάρταρα. Το κλειδι ειναι πως ολα τα βηματα εχουν ηδη γινει με αλλα σκαφη, τιποτε δεν ειναι καινουργιο, παρα μονο τα μεγεθη, ποσοτητες καυσιμων, κλπ δηλαδη δε μιλαμε για αποτυχιες στις διαδικασιες, αλλα στις παραμετρους των διαδικασιων (πχ μεγαλος πυραυλος). Μην ξεχναμε πως η ιδια εταιρια στελνει σκαφη καθημερινα στο διαστημα, στον ISS, με δυσκολες μανουβρες, δεν ειναι πρωταρα που δε μπορει να σηκωσει σκαφος. Αν θελει η εταιρια απλα να εντυπωσιασει με επιτυχεις πτησεις, μπορει να το κανει με μικροτερους πυραυλους (το εχει κανει πολλακις), αλλα εχει επιλεγει να το κανει με το συγκεκριμενο σκαφος επειδη θεωρειται το καταλληλο για εποικηση του Αρη, μετα απο ενδελεχη μελετη του πιο μακροπροθεσμου πλανου, αυτο δεν πρεπει να το ξεχναμε Επεξ/σία 20 Ιουνίου από archer100
Super Moderators Snoob Δημοσ. 20 Ιουνίου Super Moderators Δημοσ. 20 Ιουνίου Λοιπόν, ας αφήσουμε τα ευχολόγια και τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας κατά μέρος, και ας δούμε τα δεδομένα. Το Starship υποτίθεται πως θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο πρόγραμμα Artemis, και συγκεκριμένα στο Artemis III, που θα οδηγήσει και πάλι αστροναύτες στη Σελήνη, για πρώτη φορά στον 21ο αιώνα και μισό αιώνα μετά τις τελευταίες προσεληνώσεις. Αυτά, είναι προγραμματισμένα για το 2027. To σχέδιο, προβλέπει ότι δύο μέλη του πληρώματος (που θα ταξιδέψουν ως εκεί με το Orion), θα μπουν στο Starship HLS και θα προσεληνωθούν με αυτό. Η SpaceX δεν έχει πλησιάσει ούτε κατά διάνοια σε αυτό το στόχο, τη στιγμή που ουδείς έχει δώσει ρεαλιστική απάντηση στο πώς θα προσεληνωθεί αυτό το πράγμα με τα -αναλογικά μικροσκοπικά- ποδαράκια του, σε έδαφος ασταθές από τη φύση του. Τώρα διαβάζουμε πως όλα αυτά, με ορίζοντα τα δύο με δυόμισι χρόνια από τώρα, δεν έχουν μωρέ καμία σημασία, γιατί προέχει να στείλουν ένα σκάφος ανίκανο να μεταφέρει ανθρώπους στον Άρη, χωρίς να έχουν επιχειρήσει καν ανεφοδιασμό σε τροχιά, πολύ περισσότερο να τον έχουν πετύχει, με τους πυραύλους και το σκάφος να εμφανίζουν αλλεπάλληλα θέματα, κι ας καεί κατά την είσοδο στην ατμόσφαιρα του Άρη. Η εταιρία έχει συγκεκριμένες δεσμεύσεις, στο πάρα πολύ κοντινό μέλλον, τα σκάφη της εμφανίζουν διαρκώς προβλήματα, δεν έχει ολοκληρώσει ούτε μία δοκιμαστική πτήση χωρίς καταστροφικές αστοχίες ή πλήρη αποτυχία (σε διάφορα σημεία κάθε φορά), τώρα διαβάζουμε για αποτυχία της δεξαμενής αζώτου, νωρίτερα είχαμε αποτυχία κινητήρα Raptor που προκάλεσε αλυσιδωτή αποτυχία των γειτονικών κινητήρων και ενός κινητήρα κενού (9η πτήση) ενώ στην 7η πτήση είχαμε δονήσεις που προκάλεσαν διαρροές και φωτιές στο χώρο των κινητήρων. Ας καταφέρει πρώτα να φτιάξει έναν πύραυλο που να λειτουργεί όπως πρέπει, ας βρει τρόπο να προσεδαφίζει το Starship, ας μη ρίξει πίσω καμιά δεκαετία το Artemis με τις αποτυχίες της, και μετά ας συζητήσουμε για το πώς η SpaceX θα αποικίσει τον Άρη. Στο μεταξύ, ίσως έχει καταλήξει και ο Μασκ στο πόσοι τόνοι εφοδίων θα χρειαστούν. 1
archer100 Δημοσ. 20 Ιουνίου Δημοσ. 20 Ιουνίου 13 minutes ago, Snoob said: Το Starship υποτίθεται πως θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο πρόγραμμα Artemis, και συγκεκριμένα στο Artemis III, που θα οδηγήσει και πάλι αστροναύτες στη Σελήνη, για πρώτη φορά στον 21ο αιώνα και μισό αιώνα μετά τις τελευταίες προσεληνώσεις. Αυτά, είναι προγραμματισμένα για το 2027. Το αν εδωσε συγκεκριμενες δεσμευσεις η εταιρια και για τοσο στενα χρονικα περιθωρια, προσωπικα δε με ενδιαφερει. Βασικα δε με ενδιαφερει αν επιτυχει το Αρτεμις. Και να πω την αληθεια, γιατι να στειλουν στη Σεληνη (τοσο κοντα) σκαφος τοσο μεγαλο που ειναι σχεδιασμενο κυριως για τον Αρη (δηλαδη μεγαλες δεξαμενες καυσιμων); Για μενα κακως συνεδεσαν το Σταρσιπ με το Αρτεμις Προσωπικα και παλι μιλωντας, αν σε 5 χρονια βλεπω εβδομαδιαιες απογειωσεις σκαφων επιπεδου Σταρσιπ (δε μιλαμε για Φαλκον που πλεον ταξιδευουν πιο συχνα και απο το φερυ για Αιγινα) θα ειμαι ικανοποημενος, ασχετως του ποσοστου αποτυχημενων πτησεων. Ζουμε στην αυγη της διαστημικης εποχης και δε χρειαζεται να ειμαστε τοσο αυστηροι, σε ολα τα μεγαλα επιτευγματα, απο τον λαμπτηρα μεχρι τα αεροπλανα, τα ποσοστα αποτυχιας στα αρχικα σταδια ηταν τεραστια Και παλι προσωπικα μιλωντας, αν δω Σταρσιπ σε τροχια στον Αρη σε ενα απο τα επομενα 2 παραθυρα, ενω παραλληλα η συχνοτητα των πτησεων εδω στη Γη να εχει αυξηθει σημαντικα, θα ειμαι πολυ ικανοποιημενος. Καποιοι θα ειναι δυσαρεστημενοι αν δε δουνε αποικια με 1.000.000 κατοικους στον Αρη το 2035. Ειναι πως το βλεπει κανεις
sattack Δημοσ. 20 Ιουνίου Μέλος Δημοσ. 20 Ιουνίου (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, archer100 είπε Επισης καθε πτηση του Σταρσιπ (9 ως τωρα) κοστιζει περιπου 100 εκατομμυρια δολλαρα, δηλαδη συνολικα 1 δις περιπου μεχρι τωρα, ποσο που ειναι ψιχουλα για τον δισεκατομμυριουχο, και κλασμα μιας ημερησιας διακυμανσης της Τεσλα στο χρηματιστηριο. Επομενως οι "αποτυχιες" του Σταρσιπ δεν κοστιζουν στον Αμερικανικο λαο Για να είμαστε ακριβείς και να μην δημιουργηθεί καμμια παρεξήγηση: Η SpaceX είναι απόλυτα ιδιωτική εταιρία και δεν είναι καν εισηγμένη σε χρηματιστήριο, οπότε δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν για το τι κάνει με τα οικονομικά της. Και ακόμα και για το συμβόλαιο Artemis που εχει παρει απο τη Nasa, ειναι συμβόλαιο έργου με συγκεκριμένα ποσά για συγκεκριμένα βήματα προόδου. Οχι τα "ανοιχτά" συμβόλαια που έδινε παλιά η Nasa στην Boeing και ρούφαγαν συνεχώς ατελείωτα χρήματα. Επισης, φυσικα ούτε καν εχουν σχέση τα έξοδα της SpaceX με τις μετοχές που κατέχει ο Musk στην Tesla. Δεν πουλαει ούτε πουλησε ποτέ του ο Musk μετοχές της Tesla για να χρηματοδοτησει την SpaceX , όπως κανει ο Βezοs που πουλάει μετοχές της Amazon για να χρηματοδοτησει την Blue Origin. Η SpaceX βγαζει τα εξοδα της απο τις αποστολές που αναλαμβάνει με τους Falcon, αλλά τώρα πλέον βγάζει απίστευτα πολλα χρηματα απο το Starlink, ώστε να μην εχει κανένα πρόβλημα χρηματοδοτησης: "Starlink's revenue for 2024 is estimated to be between $7.7 billion and $8.2 billion, based on reports from Quilty Space and Payload. These figures reflect significant growth from $4.2 billion in 2023, driven by consumer subscriptions, government contracts, and expansion into maritime and aviation markets. Projections for 2025 estimate revenue could reach $11.8 billion to $12.3 billion." Επεξ/σία 20 Ιουνίου από sattack 3
papoys1 Δημοσ. 21 Ιουνίου Δημοσ. 21 Ιουνίου 7 ώρες πριν, archer100 είπε Καταλαβαινει κανεις τι προκειται να γινει. Και θα γινει συντομα. Δεν υπαρχει κατι που να εμποδισει την επερχομενη προοδο της εταιριας και του πλανου αυτου. Και οι αποτυχιες μεμονωμενων πτησεων δε σημαινουν τιποτε απολυτως. Σε λιγο καιρο η βαση θα μοιαζει απλως σαν ενα μεγαλο λιμανι με σκαφη να φευγουν και ερχονται καθημερινα. Ολο αυτό μου θυμίζει λίγο Τζορτζ Λούκας και ένα νέο σίκουελ από τον πόλεμο των αστρων 😜
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα