teodor_ch Δημοσ. Τετάρτη στις 08:57 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 08:57 μμ (επεξεργασμένο) 1. Έχεις δίκιο. Το είπα γιατί για να γίνουν mainstream στο δρόμο τα ηλεκτρικά θα περάσει 10ετία τουλάχιστον για εμένα. Αγοράζονται καινούργια αλλά έχω την εντύπωση ότι αγοράζονται περισσότερα μεταχειρισμένα εισαγωγής. Η Ελλάδα είναι μία ΠΟΛΥ φτωχή χώρα με πολύ φτωχούς πολίτες που αυτό προς το παρόν δεν φαίνεται να αλλάζει. 2. Αστικούς μύθους και όλα αυτά που διαβάζουμε κατα καιρούς και εδω μέσα. 4. Με τα καρτέλ στην ηλεκτρική ενέργεια μας έχω ικανούς να πληρώνουμε ακριβότερα στα ηλεκτρικά τα ταξίδια απο ότι με τα θερμικά. ΥΓ. Δεν βλέπω καλυτέρευση των οικονομικών της Ελλάδας (ίσως καλύτερη κατανομή με άλλη κυβέρνηση) δεδομένου ότι βασιζόμαστε στον τουρισμό και η Ευρώπη δεν πάει καλά. Απο πέρυσι περίμενα πτώση στις εισπράξεις και νομίζω ότι θα τη δούμε φέτος. Μιλάω για το κέρδος και όχι για το τζίρο που αυξάνεται. Επεξ/σία Τετάρτη στις 09:01 μμ από teodor_ch 1
koostas2001 Δημοσ. Τετάρτη στις 08:58 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 08:58 μμ 1 ώρα πριν, manolis940 είπε Γενικότερα νέα αυτοκίνητα αγοράζονται. Το ζήτημα είναι τι ποσοστό αυτών θα είναι ηλεκτρικά. Δεν νομίζω να υπάρχει διαφορά στην κατανομή εκείνων που μπορούν να αγοράσουν και εκείνων που δεν μπορούν όσον αφορά την προτίμηση σε ηλεκτρικό ή ΜΕΚ Στο κομμάτι της νοοτροπίας δεν ξέρω τι θέλεις να πεις; Έχει να κάνει με τους αστικούς μύθους που κυκλοφορούν γύρω από τα ηλεκτρικά; Αυτό είναι ένα πρόβλημα για όποιον χρειάζεται απαραίτητα να κάνει την απόλυτη οικονομία και φυσικά να μην έχει θέμα με την αναζήτηση φορτιστών. Δεν είναι μικρό. Σίγουρα αν είχαμε όλοι έστω και μία θέση στάθμευσης θα ήταν μεγαλύτερα τα ποσοστά απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων. Και στο 4 η αλήθεια είναι ότι δεν δίνεται κίνητρο να αλλαχθεί αυτοκίνητο που ακόμα είναι λειτουργικό λόγο του ότι η οικονομία θα είναι μικρή, Και εγώ θεωρώ ότι τα ηλεκτρικά μέχρι στιγμής είναι πιο προσιτά εκτός πόλης όπου parking υπάρχουν, οι αποστάσεις είναι μεγάλες αλλά αν το 2 αλλάξει ( αν το έχω αντιληφθεί σωστά ) που είναι κάτι που αλλάζει γενικώς με τον καιρό ακόμη και το 1 να παραμείνει σταθερό τότε θεωρώ ότι θα δούμε μεγαλύτερες πωλήσεις ποσοστιαία. προφανως καποια στιγμη, σταδιακα θα ανεβουν οι πωλησεις αλλα μεχρι να γινουμε σκανδιναβικες χωρες που αγοραζουν 90% ηλεκτρικα ειναι μακρυς ο δρομος ακομα
NT1G Δημοσ. Τετάρτη στις 09:05 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 09:05 μμ 6 λεπτά πριν, koostas2001 είπε προφανως καποια στιγμη, σταδιακα θα ανεβουν οι πωλησεις αλλα μεχρι να γινουμε σκανδιναβικες χωρες που αγοραζουν 90% ηλεκτρικα ειναι μακρυς ο δρομος ακομα Νορβηγία βασικά μόνο έχει 90 %.
basilis_k6 Δημοσ. Τετάρτη στις 09:56 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 09:56 μμ 50 λεπτά πριν, NT1G είπε Νορβηγία βασικά μόνο έχει 90 %. Ναι γιατι ενα γιαρις κανει οσο ενα τεσλα και στη νορβηγια με 6 μισθους το παιρνεις. Στην ελλαδα θες 30!
Ntinaras Δημοσ. Πέμπτη στις 09:24 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:24 πμ 11 ώρες πριν, basilis_k6 είπε Ναι γιατι ενα γιαρις κανει οσο ενα τεσλα και στη νορβηγια με 6 μισθους το παιρνεις. Στην ελλαδα θες 30! Αν δεν τους ένοιαζαν τα λεφτά στη Νορβηγία επειδή είναι πελούσιοι, θα κυκλοφορούσαν με Bentley. 2
gbras Δημοσ. Πέμπτη στις 10:53 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:53 πμ 12 hours ago, basilis_k6 said: Ναι γιατι ενα γιαρις κανει οσο ενα τεσλα και στη νορβηγια με 6 μισθους το παιρνεις. Στην ελλαδα θες 30! Δεν ειναι ακριβως ετσι. Ναι μεν εχουν μεγαλυτερους μισθους αλλα εχουν και υψηλοτερες εισφορες στο κρατος. Βεβαια εκει παιρνουν αυτο που πληρωνουν αλλα αυτο ειναι ενα αλλο θεμα. Αυτο που μετραει ειναι τι σου μενει στην τσεπη τελικα.
NickTG Δημοσ. Πέμπτη στις 11:03 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 11:03 πμ 9 minutes ago, gbras said: Δεν ειναι ακριβως ετσι. Ναι μεν εχουν μεγαλυτερους μισθους αλλα εχουν και υψηλοτερες εισφορες στο κρατος. Βεβαια εκει παιρνουν αυτο που πληρωνουν αλλα αυτο ειναι ενα αλλο θεμα. Αυτο που μετραει ειναι τι σου μενει στην τσεπη τελικα. Εδώ πάντως, τουλάχιστον στο μέγιστο φόρο εισοδήματος, μας βγάζει πιο ψηλά από Νορβηγία. https://taxfoundation.org/data/all/eu/top-personal-income-tax-rates-europe/
Red_Bear Δημοσ. Πέμπτη στις 12:08 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 12:08 μμ Αν και είναι off-topic, επειδή βλέπω οτι υπάρχουν κάποιες συγκρίσεις με Νορβηγία, να πω ότι η Νορβηγία είναι ΑΛΛΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ. Η χώρα είναι πνιγμένη στο πετρέλαιο ΑΛΛΑ αφ' ενός υπάρχει μια μοναδική κρατική διαχείριση του πλούτου αυτού αφ' ετέρου κυριαρχεί και μία τεράστια οικολογική συνείδηση από όλη την κοινωνία (απόρροια προηγμένης εκπαίδευσης). Τα κρατικά έσοδα από το πετρέλαιο τα διαχειρίζεται σε μακροπρόθεσμη βάση ένα ΚΡΑΤΙΚΟ fund και τα έσοδα του αποδίδονται εν πολλοίς στην κοινωνία (και στις μελλοντικές γενιές) με τη μορφή επιδομάτων, συντάξεων και κατασκευή massive έργων υποδομής (στα οποία υστερεί μόνο έναντι της Κίνας). Λειτουργεί δλδ σαν ένα τεράστιο μαξιλάρι (σας θυμίζει κάτι ?) που εξασφαλίζει την βιωσιμότητα του κράτους και της κοινωνίας με μακροπρόθεσμη προοπτική. Το fund αυτό επενδύει σε διεθνείς αγορές και είναι εκπληκτικά κερδοφόρο. Οι παρακάτω δύο φωτογραφίες είναι από ένα "μετρητή εσόδων" του fund αυτού που τρέχει σε real time και βρίσκεται στο Μουσείο Πετρελαίου του Stavanger. Tις τράβηξα το καλοκαίρι του 2010 και έχουν διαφορά 1-2 δευτερολέπτων, όσο δλδ έκανα περίπου για να βγάλω δύο διαδοχικές ψηφιακές φωτογραφίες του μετρητή. Η διαφορά ειναι 22.883.183 κορόνες, δλδ (με σημερινη ισοτιμία) 1.927.612 € !!!!! κέρδος σε ΔΥΟ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ !!! Παρά τα τεράστια εσοδα η χώρα έκανε πάντα κοινωνική πολιτική (ασχέτως αν κυβερνούσαν Συντηρητκοί ή Σοσιαλδημοκράτες) και καμμία σχέση με τον ληστρικό καπιταλισμό του κρυπτοφασίστα Τραμπ ή του αχαλίνωτου νεοφιλελευθερισμού τύπου Κούλη (διανθισμένου με ρεμούλα και κλεψιές). Έχουν υψηλή φορολογία πλουσίων εισοδημάτων (που όλοι πληρώνουν) και έχουν στραφεί μαζικά στην ηλεκτροκίνηση (είμαι πάλι in-topic) με τεράστιες υποδομές φόρτισης (ήδη το 2010 είχα δεί παρκινγκ ηλεκτρικών οχημάτων 30 θέσεων στο Όσλο). 7
manolis940 Δημοσ. Πέμπτη στις 12:14 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 12:14 μμ 3 λεπτά πριν, Red_Bear είπε Αν και είναι off-topic, επειδή βλέπω οτι υπάρχουν κάποιες συγκρίσεις με Νορβηγία, να πω ότι η Νορβηγία είναι ΑΛΛΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ. Η χώρα είναι πνιγμένη στο πετρέλαιο ΑΛΛΑ αφ' ενός υπάρχει μια μοναδική κρατική διαχείριση του πλούτου αυτού αφ' ετέρου κυριαρχεί και μία τεράστια οικολογική συνείδηση από όλη την κοινωνία (απόρροια προηγμένης εκπαίδευσης). Τα κρατικά έσοδα από το πετρέλαιο τα διαχειρίζεται σε μακροπρόθεσμη βάση ένα ΚΡΑΤΙΚΟ fund και τα έσοδα του αποδίδονται εν πολλοίς στην κοινωνία (και στις μελλοντικές γενιές) με τη μορφή επιδομάτων, συντάξεων και κατασκευή massive έργων υποδομής (στα οποία υστερεί μόνο έναντι της Κίνας). Λειτουργεί δλδ σαν ένα τεράστιο μαξιλάρι (σας θυμίζει κάτι ?) που εξασφαλίζει την βιωσιμότητα του κράτους και της κοινωνίας με μακροπρόθεσμη προοπτική. Το fund αυτό επενδύει σε διεθνείς αγορές και είναι εκπληκτικά κερδοφόρο. Οι παρακάτω δύο φωτογραφίες είναι από ένα "μετρητή εσόδων" του fund αυτού που τρέχει σε real time και βρίσκεται στο Μουσείο Πετρελαίου του Stavanger. Tις τράβηξα το καλοκαίρι του 2010 και έχουν διαφορά 1-2 δευτερολέπτων, όσο δλδ έκανα περίπου για να βγάλω δύο διαδοχικές ψηφιακές φωτογραφίες του μετρητή. Η διαφορά ειναι 22.883.183 κορόνες, δλδ (με σημερινη ισοτιμία) 1.927.612 € !!!!! κέρδος σε ΔΥΟ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ !!! Παρά τα τεράστια εσοδα η χώρα έκανε πάντα κοινωνική πολιτική (ασχέτως αν κυβερνούσαν Συντηρητκοί ή Σοσιαλδημοκράτες) και καμμία σχέση με τον ληστρικό καπιταλισμό του κρυπτοφασίστα Τραμπ ή του αχαλίνωτου νεοφιλελευθερισμού τύπου Κούλη (διανθισμένου με ρεμούλα και κλεψιές). Έχουν υψηλή φορολογία πλουσίων εισοδημάτων (που όλοι πληρώνουν) και έχουν στραφεί μαζικά στην ηλεκτροκίνηση (είμαι πάλι in-topic) με τεράστιες υποδομές φόρτισης (ήδη το 2010 είχα δεί παρκινγκ ηλεκτρικών οχημάτων 30 θέσεων στο Όσλο). Αν υπήρχε ουάου reaction θα σου είχα δώσει 10. Απίστευτος τρόπος επένδυσης του ορυκτού της πλούτου και διαχείρισης. Το παρακάτω βέβαια δεν μου θυμίζει κάτι. Αν δεν είσαι πολύ off-topic και έχεις την διάθεση πες δυο τρία λόγια παραπάνω. Αναφορά σε κείμενο Λειτουργεί δλδ σαν ένα τεράστιο μαξιλάρι (σας θυμίζει κάτι ?) που εξασφαλίζει την βιωσιμότητα του κράτους
Red_Bear Δημοσ. Πέμπτη στις 12:36 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 12:36 μμ Το "σας θυμίζει κάτι" αναφέρεται στον Τσίπρα και την κυβέρνηση του που με την (εκ της Τρόϊκας επιβεβλημένη) υπερφορολόγηση άφησε ένα μικρό πλεόνασμα εσόδων ("μαξιλάρι" το είχε ονομάσει ο Τσίπρας) πέραν των υπερκαλυφθέντων στόχων. Εδώ όμως είναι κάτι διαφορετικό, το fund αυτο φτιάχτηκε με προοπτική εσόδων ακόμα και μετά το πέρας της εκμετάλλευσης των πετρελαϊκών αποθεμάτων της χώρας, φανταστείτε με ΤΙ ορίζοντα σκέφτηκαν και σκέφτονται οι άνθρωποι. Δλδ ακόμα και όταν θα τους τελειώσει το πετρέλαιο αυτοι θα έχουν έσοδα για δημόσια έργα και κοινωνική πολιτική δύο, ίσως και παραπάνω, γενεών !! To θέμα αυτό βέβαι είναι τεράστιο με πολλές πτυχές. Δειτε και εδώ για περισσότερα. 1
newlynx Δημοσ. Πέμπτη στις 04:39 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 04:39 μμ @Red_Bear συγχαρητήρια για την ανάλυση που δείχνει γιατί πάει τρένο η Νορβηγία στην ηλεκτροκίνηση. Το fund είναι το μεγαλύτερο του κόσμου, αξίας 1,7 τρις δολλαρίων και με κέρδη 222,4 δις δολλαρίων το 2024! 2
james01gr Δημοσ. Πέμπτη στις 07:44 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 07:44 μμ Στις 19/8/2025 στις 10:44 ΠΜ, manolis940 είπε Οι χρόνοι φόρτισης ήδη στα ακριβά μοντέλα έχει λυθεί. Μένει σιγά σιγά μια δεκαετία η τεχνολογία αυτή να έρθει και στα φθηνότερα μοντέλα. Η διαθεσιμότητα φορτιστών επίσης πλέον δεν είναι πρόβλημα. Σιγά σιγά μέχρι και στο πλάι του πεζοδρομίου μπαίνουν φορτιστές. Άρα και το θέμα δεν έχω parking θα λυθεί επίσης. Όταν τώρα μιλάμε για υβριδικά φαντάζομαι δεν μιλάμε για PHEV. Δοκιμάσμένα ναι μεν και φαίνεται ότι είναι πιο κοστοβόρα από τα ηλεκτρικά. Αν βγάλουμε το θέμα parking ο μόνοι άλλοι λόγοι που ο κόσμος δεν πάει στα ηλεκτρικά είναι επειδή έχει φανταστικούς φόβους. Πχ θα χαλάσει η μπαταρία στα 10 χρόνια ενώ η αλήθεια είναι ότι για ένα υβριδικό που κινείται η μπαταρία απείρως πιο πιθανό να χαλάσει στα 10 χρόνια και να μείνει στον τόπο και να έχει μία ακριβή επισκευή για να ξαναπάρει μπρος. Οι εταιρείες που δεν θα γίνουν αμιγώς ηλεκτρικές απλώς σιγά σιγά θα εξαφανιστούν. Μαζί θα εξαφανίζονται και οι σταθμοί καυσίμων καθώς δεν θα τους συμφέρει να διατηρούν καταστήματα για ένα μικρό αριθμό αυτοκινήτων που θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Φυσικά θα υπάρχει και η πίεση απ' την ΕΕ και μάλλον όλα τα κράτη του δυτικού κόσμου όπου θα βάζουν περιβαντολογικούς φόρους στα θερμικά . Ασχέτως αν είναι σωστά ή λάθος όλα τα παραπάνω προς τα εκεί φαίνεται να πηγαίνουν. Και όποια εταιρεία δεν το αποδεχθεί μάλλον θα γίνει η Kodak της αυτοκινητοβιομηχανίας και θα δούμε να εξαγοράζεται από κάποια άλλη η οποία ανέβηκε στο τραίνο της 4ης βιομηχανικής επανάστασης. Ακόμη και στην Ολλανδία που πήγα που τα ηλεκτρικά πάνε σφαίρα, δεν είδα μια τόσες πολλές θέσεις για φόρτιση. Στην Ελλάδα η φράση που λες πως μέχρι και στην άκρη του πεζοδρομίου μπαίνουν φορτιστές είναι ακραία. Μόνο σε ελεγχόμενα πάρκινγκ υπάρχουν φορτιστές. Στην πόλη μου (Ελευσινα) ανάθεμα και εάν υπάρχουν δέκα θέσεις για φόρτιση σε όλη την πόλη. Μιλάμε για 25κ πληθυσμό πάνω στην εθνική... Έχει τρεις ο Σκλαβενίτης, μια το mymarket και πέντε το praktiker πάνω στην εθνική οδό... 7 ώρες πριν, Red_Bear είπε Το "σας θυμίζει κάτι" αναφέρεται στον Τσίπρα και την κυβέρνηση του που με την (εκ της Τρόϊκας επιβεβλημένη) υπερφορολόγηση άφησε ένα μικρό πλεόνασμα εσόδων ("μαξιλάρι" το είχε ονομάσει ο Τσίπρας) πέραν των υπερκαλυφθέντων στόχων. Εδώ όμως είναι κάτι διαφορετικό, το fund αυτο φτιάχτηκε με προοπτική εσόδων ακόμα και μετά το πέρας της εκμετάλλευσης των πετρελαϊκών αποθεμάτων της χώρας, φανταστείτε με ΤΙ ορίζοντα σκέφτηκαν και σκέφτονται οι άνθρωποι. Δλδ ακόμα και όταν θα τους τελειώσει το πετρέλαιο αυτοι θα έχουν έσοδα για δημόσια έργα και κοινωνική πολιτική δύο, ίσως και παραπάνω, γενεών !! To θέμα αυτό βέβαι είναι τεράστιο με πολλές πτυχές. Δειτε και εδώ για περισσότερα. Η Νορβηγία είναι άλλο θέμα. Δεν άφησαν τις πετρελαϊκές να κάνουν κουμάντο όπως πάμε να το κάνουμε εδώ. Δεν παραχώρησαν τα οικόπεδα τζάμπα κτλ κτλ
manolis940 Δημοσ. Πέμπτη στις 10:10 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:10 μμ 2 ώρες πριν, james01gr είπε Ακόμη και στην Ολλανδία που πήγα που τα ηλεκτρικά πάνε σφαίρα, δεν είδα μια τόσες πολλές θέσεις για φόρτιση. Στην Ελλάδα η φράση που λες πως μέχρι και στην άκρη του πεζοδρομίου μπαίνουν φορτιστές είναι ακραία. Μόνο σε ελεγχόμενα πάρκινγκ υπάρχουν φορτιστές. Στην πόλη μου (Ελευσινα) ανάθεμα και εάν υπάρχουν δέκα θέσεις για φόρτιση σε όλη την πόλη. Μιλάμε για 25κ πληθυσμό πάνω στην εθνική... Έχει τρεις ο Σκλαβενίτης, μια το mymarket και πέντε το praktiker πάνω στην εθνική οδό... Είναι κάτι σχετικά καινούργιο και δεν νομίζω να το δούμε πρώτοι στην Ελλάδα. Γι αυτό μίλησα για δεκαετία.
majunior Δημοσ. χθες στις 01:58 πμ Δημοσ. χθες στις 01:58 πμ Η Νορβηγία είναι 5.5 εκατομμύρια. Εμείς έχουμε πιο πολλά αυτοκίνητα απ´ότι υπάρχουν Νορβηγοί. Έχουν κάτω από 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ίσως λιγότερα από την Αττική.
james01gr Δημοσ. χθες στις 08:32 πμ Δημοσ. χθες στις 08:32 πμ 10 ώρες πριν, manolis940 είπε Είναι κάτι σχετικά καινούργιο και δεν νομίζω να το δούμε πρώτοι στην Ελλάδα. Γι αυτό μίλησα για δεκαετία. μια δεκαετία αναφέρεις για τις τεχνολογίες γρηγορης φορτισης στα οικονομικά μοντέλα και όχι για τους φορτιστές. Γιατί και οι τεχνολογίες να έρθουν, πρέπει να υπάρχουν και κατάλληλοι φορτιστές για να τις εκμεταλλευτούμε. Αυτονπου φαντάζομαι είναι πως οι φορτιστές που έχουν εγκατασταθεί τώρα, θα είναι έως και αδύνατο να αναβαθμιστούν μέχρι να πεθάνουν. Φορτιστές στα πεζοδρόμια που αναφέρεις είναι αδύνατον να βρεις. Χρειάζονται πολλά χρήματα για να γινουν
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα