Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
16 λεπτά πριν, malakudi είπε

Ποια @@ μου ρε φίλε, κανείς δε πάει να φορτίσει στις 4 τη νύχτα. Οι AC δεν έχουν overstay γιατί είναι πάντα άδειοι. Αν αρχίσουν να είναι γεμάτοι και να μη βρίσκεις, να το συζητήσουμε.

Δούλος είσαι στο θερμικό που πρέπει να πηγαίνεις για λάδια, μπουζί, συμπλέκτη και εγώ δε θυμάμαι τι άλλο. Το να πηγαίνεις μια φορά την εβδομάδα κάπου για φόρτιση περπατώντας 10 λεπτά δεν είναι δουλεία. Απορώ πραγματικά πως ένας κάτοχος ηλεκτρικού που είσαι εσύ υπερασπίζεται το αντίθετο. Έχεις και long range αν θυμάμαι καλά. Κάνε ένα πείραμα, φόρτιζε μόνο έξω για ένα μήνα και πες μας μετά αν ήταν δουλεία ή δεν ήταν τίποτα. Εγώ αν και φορτίζω σπίτι το έχω δοκιμάσει και ήταν πανεύκολο (έχω φορτιστή σε supermarket 700 μέτρα από το σπίτι - 9 λεπτά περπάτημα).

 

Οι δημόσιοι φορτιστές δεν είναι για παρκάρισμα. Φορτίζεις όσο πιο γρήγορα μπορείς και ελευθερώνεις τον φορτιστή για κάποιον που μπορεί να τον έχει ανάγκη. 

Το ότι δεν σε χρεώνει η εταιρία ακόμα δε σημαίνει ότι είναι σωστό. 

 

Δούλος ποιός είναι? 

Ο μία φορά το χρόνο με ραντεβού ή ο μία φορά την εβδομάδα αν ευθυγραμμιστούν τα αστέρια?

 

Στην Κρήτη που είμαι έχω AC και DC 50άρη στα 300 και 500 μέτρα αντίστοιχα. Δεν το δοκιμάζω καν. Θα πηγαίνω σπίτι να αδειάσω το αμάξι (πράγματα - παιδιά) και θα πηγαίνω μετά να το αφήνω να φορτίσει?

Ναί είναι "πανεύκολο". Αλλά το να παρκάρω σπίτι με το θερμικό είναι ευκολότερο! Ακόμα καλύτερα το ηλεκτρικό που θα το φορτίσω κιόλας με 10" έξτρα χρόνου.

 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, malakudi είπε

Το σίγουρο είναι πως τα μικρά παιδιά σήμερα δε θα οδηγάνε τζιμινιέρες σε 15 χρόνια.

Πολύ αισιόδοξο σε βρίσκω, τουλάχιστον για Ελλάδα.

Δημοσ.
21 λεπτά πριν, phanispal είπε

Πολύ αισιόδοξο σε βρίσκω, τουλάχιστον για Ελλάδα.

Ρεαλιστικό αρκετά το βρίσκω. Όχι ότι δεν θα κυκλοφορούν συμβατικά αλλά πιστεύω ότι οι επιλογές στα καινούργια θα είναι 9/10 ηλεκτρικό. 

 

  • Like 3
Δημοσ.
9 ώρες πριν, teodor_ch είπε

Αν είχα το τραπέζι ανύψωσης για να κατεβάσω τη μπαταρία θα το έκανα και μόνος μου. Τόσο εύκολο είναι! Για δές σε τέσλα τί χρειάζεται. 

Πιο serviceable friendly (σε αλλαγή module) απο αυτό δεν υπάρχει!

Στα Tesla επίσης μόνο αλλαγή module χρειάζεται….

Η διαδικασία φαίνεται ολόκληρη στο παρακάτω video ….

 

 

  • Like 1
Δημοσ.
3 hours ago, teodor_ch said:

Δούλος ποιός είναι? 

Ο μία φορά το χρόνο με ραντεβού ή ο μία φορά την εβδομάδα αν ευθυγραμμιστούν τα αστέρια?

Στην Κρήτη που είμαι έχω AC και DC 50άρη στα 300 και 500 μέτρα αντίστοιχα. Δεν το δοκιμάζω καν. Θα πηγαίνω σπίτι να αδειάσω το αμάξι (πράγματα - παιδιά) και θα πηγαίνω μετά να το αφήνω να φορτίσει?

Ναί είναι "πανεύκολο". Αλλά το να παρκάρω σπίτι με το θερμικό είναι ευκολότερο! Ακόμα καλύτερα το ηλεκτρικό που θα το φορτίσω κιόλας με 10" έξτρα χρόνου.

Συμφωνώ απόλυτα. Πόσο μάλλον αν ο κοντινότερος μου φορτιστής βρίσκεται σε Lidl 1,5km μακρυά από το σπίτι μου και σπάνια ψωνίζω από εκεί. Προτιμώ το SM που είναι 3 τετράγωνα από το σπίτι και πάω με τα πόδια.

Κατά τη γνώμη μου το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι γιαυτούς που μπορούν να φορτίζουν (συνήθως δωρεάν) στη δουλειά τους ή έχουν τη δυνατότητα για φορτιστή στο σπίτι τους και κυρίως τα ταξίδια τους είναι 2-3 το χρόνο.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, gbouros είπε

Συμφωνώ απόλυτα. Πόσο μάλλον αν ο κοντινότερος μου φορτιστής βρίσκεται σε Lidl 1,5km μακρυά από το σπίτι μου και σπάνια ψωνίζω από εκεί. Προτιμώ το SM που είναι 3 τετράγωνα από το σπίτι και πάω με τα πόδια.

Κατά τη γνώμη μου το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι γιαυτούς που μπορούν να φορτίζουν (συνήθως δωρεάν) στη δουλειά τους ή έχουν τη δυνατότητα για φορτιστή στο σπίτι τους και κυρίως τα ταξίδια τους είναι 2-3 το χρόνο.

Παντως, αρκετος κοσμος παει με το αυτοκίνητο στην δουλειά και δεν εχει πάρκινγκ : κοινως παρκαρει καπου δημοσια και μετα περπαταει(απο 1-10 λεπτα) ή παρκαρει κοντα στο Μετρό και παει με Μετρο. 

Αρκετοι απο αυτους μπορουν μια φορα την εβδομάδα αντι να παρκαρουν δημοσια και να περπατανε, να πηγαινουν σε δημόσιο φορτιση και να περπατανε. Ξέρω γνωστους που το εχουν επιλεξει και το προτιμούν. 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ.
16 λεπτά πριν, Jiakometi είπε

Στα Tesla επίσης μόνο αλλαγή module χρειάζεται….

Η διαδικασία φαίνεται ολόκληρη στο παρακάτω video ….

 

Module είναι πολλά cells μαζί.

Και στην τεσλα στο κάθε module υπάρχουν πολλά cells. Ή αλλιώς όλο το αμάξι έχει λίγα modules.

Αυτό ανεβάζει πολύ το κόστος αντικατάστασης χαλασμένου cell. Συνήθως αντικαθιστούν μόνο cells.

image.png.25de89609b506696a1590de38e72af88.png

image.png.9801bc969ffafd924f99d1fe29f5f4d7.png

Δημοσ.
14 ώρες πριν, teodor_ch είπε

Στην Κρήτη που είμαι έχω AC και DC 50άρη στα 300 και 500 μέτρα αντίστοιχα. Δεν το δοκιμάζω καν. Θα πηγαίνω σπίτι να αδειάσω το αμάξι (πράγματα - παιδιά) και θα πηγαίνω μετά να το αφήνω να φορτίσει?

Ναί είναι "πανεύκολο". Αλλά το να παρκάρω σπίτι με το θερμικό είναι ευκολότερο! Ακόμα καλύτερα το ηλεκτρικό που θα το φορτίσω κιόλας με 10" έξτρα χρόνου.

 

Κόλλησε η βελόνα στο ίδιο επιχείρημα ("Θα πηγαίνω σπίτι να αδειάσω το αμάξι (πράγματα - παιδιά) και θα πηγαίνω μετά να το αφήνω να φορτίσει?"). Μια φορά την εβδομάδα ή μια φορά στις δέκα μέρες, δε μπορείς να κάνεις 5 λεπτά περπάτημα; (τόσο είναι τα 300 μέτρα). Και αν δεν είχες δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι δε θα αγόραζες ηλεκτρικό καν; Με το φορτιστή στα 300 μέτρα; ΟΚ, τραγικός. Αν το πιστεύεις αυτό και δεν το λες απλώς για να μην υποχωρήσεις στη συζήτηση, τότε συγνώμη αλλά δεν έχεις εκτιμήσει την ανωτερότητα του ηλεκτρικού που οδηγείς.

Μη μου κάνεις κήρυγμα εμένα περί δημόσιων φορτιστών. Αν ο πάροχος δει utilization το βράδυ 100%, θα προσθέσει κι άλλους AC φορτιστές - είναι φθηνοί και η απόσβεσή τους θα γίνει σε χρόνο μηδέν. Επίσης αν δει πως έχει συνεχώς πελάτες που ρίχνουν τη φόρτιση πχ στα 5KW για να τελειώσουν το πρωί, θα διπλασιάσει τις θέσεις και θα τους ρυθμίσει σε shared load (αντί για 4 θέσεις με 11KW, 8 θέσεις με 5KW αν είναι πιασμένες και οι 8). Οι διαξιφισμοί χρηστών για AC θέσεις φόρτισης γίνονται μόνο στους δωρεάν φορτιστές που υπάρχουν κατά τόπους. Όλοι οι άλλοι είναι άδειοι.

10 ώρες πριν, gbouros είπε

Συμφωνώ απόλυτα. Πόσο μάλλον αν ο κοντινότερος μου φορτιστής βρίσκεται σε Lidl 1,5km μακρυά από το σπίτι μου και σπάνια ψωνίζω από εκεί. Προτιμώ το SM που είναι 3 τετράγωνα από το σπίτι και πάω με τα πόδια.

Κατά τη γνώμη μου το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι γιαυτούς που μπορούν να φορτίζουν (συνήθως δωρεάν) στη δουλειά τους ή έχουν τη δυνατότητα για φορτιστή στο σπίτι τους και κυρίως τα ταξίδια τους είναι 2-3 το χρόνο.

Το 1,5km είναι μακρυά συν ότι δε θα βρίσκεις στο LIDL με τους τσαμπατζήδες Σε σένα δε θα το πρότεινα λοιπόν. Αλλά αν τον έχεις στα 300 μέτρα τι συζητάμε τώρα;

15 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

κουραστηκα μονο στη σκεψη. ασε που θα μετραω γρατζουνιες... αν το βρω ολοκληρο μετα απο 1-2 χρονια που θα το κανω αυτο.

δεν ειναι βιωσιμο το σεναριο σου, μαλλον εχεις πολυ ελευθερο χρονο.

Ενώ αν παρκάρεις στο δρόμο 2-3 τετράγωνα μακρυά από το σπίτι σου (σύνηθες σε αστικά περιβάλλοντα) δε κινδυνεύεις να το βρεις με γρατζουνιές; Προφανώς αν έχεις ιδιωτικό parking θα το προτιμήσεις, δε μιλάμε όμως γι' αυτό.

Αν θέλετε να μιλήσουμε για πραγματικά προβλήματα των ηλεκτρικών να μιλήσουμε, όχι όμως χαζομάρες του στυλ δε μπορώ να αφήνω το αυτοκίνητό μου στο φορτιστή μια φορά την εβδομάδα στα 300 μέτρα.

Πχ για το δικό μου ID3 έβλεπα προχθές το βίντεο του Elbimek από Νορβηγία όπου στα 200.000km έβγαλε isolation problem η μπαταρία, εκτός εγγύησης, και το επίσημο service πρότεινε την αντικατάσταση όλης της μπαταρίας και δεν μπήκε καν στη προσπάθεια να αλλαχτεί μόνο το προβληματικό module. Η δε ασφάλεια προτίμησε να ξεφορτωθεί το αυτοκίνητο στο συνεργείο για 50000 nok (4300 ευρώ). Αυτοκίνητο 4 ετών! Και δε γίνεται όλοι να πηγαίνουμε τα αυτοκίνητά μας στη Κροατία και το ev-clinic. Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα των ηλεκτρικών σήμερα, η έλλειψη σωστού service.

 

  • Like 2
Δημοσ.
21 λεπτά πριν, malakudi είπε

Κόλλησε η βελόνα στο ίδιο επιχείρημα ("Θα πηγαίνω σπίτι να αδειάσω το αμάξι (πράγματα - παιδιά) και θα πηγαίνω μετά να το αφήνω να φορτίσει?"). Μια φορά την εβδομάδα ή μια φορά στις δέκα μέρες, δε μπορείς να κάνεις 5 λεπτά περπάτημα; (τόσο είναι τα 300 μέτρα).

Για τους AC φορτιστές είσαι τελείως λάθος δεν το συνεχίζω. Ρώτα στο γκρουπ ηλεκτροκίνησης αν σε ενδιαφέρει. Εμένα δεν με ενδιαφέρεις.

Μιλούσα για το σπίτι στην Αθήνα που ο φορτιστής είναι στα 10 λεπτά περπάτημα τουλάχιστον (20 σύνολο). Μία θέση φόρτισης AC και μάλιστα μονοφασική. Εκεί όχι δεν θα αγόραζα. Ή θα κρατούσα το παλιό αμάξι ή θα αγόραζα μεταχειρισμένο βενζίνης 4ετίας και θα μου έμεναν €€€ για σερβις και βενζίνες. 

Τώρα για την Κρήτη είναι διαφορετικά. Δεν έχω δεί κανέναν να φορτίζει οπότε θα είχα 99% ελεύθερο φορτιστή στα 300 μέτρα απο το σπίτι μου χωρίς πιθανότητα να έχει παρκάρει κάποιος άλλος. Για να αποφασίσω χρειάζομαι excel να δώ τί κέρδος θα είχα. Προφανώς και δεν θα ασχοληθώ τώρα. Εάν υπήρχε ένα καλό όφελος >>>€1.000/έτος θα το σκεφτόμουν.

 

Δημοσ.

Εγώ έχω αρχίσει και συνηθίζω την ιδέα ότι θα πάρω ηλεκτρικό και θα το φορτίζω στον Σκλαβενίτη δίπλα στο σπίτι μου.

Απλά επειδή χρειάζονται δύο αυτοκίνητα πιστεύω ότι ο καλύτερος συνδυασμός αυτή τη στιγμή είναι 1 ηλεκτρικό, 1 συμβατικό (ίσως καλύτερα πετρέλαιο ή υγραέριο).

Δημοσ.
11 λεπτά πριν, zio10 είπε

Εγώ έχω αρχίσει και συνηθίζω την ιδέα ότι θα πάρω ηλεκτρικό και θα το φορτίζω στον Σκλαβενίτη δίπλα στο σπίτι μου.

Απλά επειδή χρειάζονται δύο αυτοκίνητα πιστεύω ότι ο καλύτερος συνδυασμός αυτή τη στιγμή είναι 1 ηλεκτρικό, 1 συμβατικό (ίσως καλύτερα πετρέλαιο ή υγραέριο).

Για αυτοκίνητο πόλης, το BEV ειναι το πιο κατάλληλο. Μένει να δεις ποιο μοντέλο/τιμή κλπ σε βολεύει. Επίσης ποια εταιρεία έχει καλές κριτικές για τις τεχνικές λύσεις που εφαρμόζει. Κατά προτίμηση blade/prismatic LFP μπαταρία και όχι pouch cells.

Μετά, όταν έχεις καταλάβει από 1ο χέρι την ηλεκτροκίνηση, πιο καλά θα μπορέσεις να αξιολογήσεις αν το άλλο αυτοκίνητο που λες οτι θα ήθελες υγραέριο/πετρέλαιο, αν θα μπορούσε εκεί να σε βολέψει κάποιο BEV, ανάλογα με τα ταξίδια που κάνεις, τι φορτιστές υπάρχουν κλπ κλπ. Ίσως ναι, ίσως όχι. Αν είσαι σε θέση να πάρεις πρώτα ΒΕV πόλης, το βλέπεις για το άλλο μετά με πολύ πιο μεγάλη εμπειρία και άνεση αν θα σε βολέψει ή όχι. 

 

ΥΓ. 

Ας βάλω μια real life εικόνα τι γίνεται σε αυτοκινητόδρομο.

Με Tesla model Y LR AWD (κυλινδρικές μπαταρίες NMC της LG) το προηγούμενο μοντέλο (2023), σε αυτοκινητοδρομο πήγαινε έλα 2x170χλμ (κάτι λίγα το μπες βγες απο την πόλη), με ταχύτητα πάνω κάτω στο όριο των 120χαω, 2 άτομα και κάποιες αποσκευές.

Από 99% επιστρέψαμε με 14%, για 348,6χλμ. Με κατανάλωση πάνω κάτω ίδια με το μέσο όρο των 40.000χλμ που έχουμε κάνει, περίπου 17KWh/100χλμ.

Δηλ αν ξεζούμιζα την μπαταρία θα μπορούσε ίσως να φτάσει τα 400χλμ σε αυτοκινητόδρομο, αλλά βέβαια ποτέ δεν το κάνεις αυτό (παρά μόνο σε κάποια ανάγκη και μόνο αν είσαι σίγουρος οτι θα φτάσεις). Καλύτερα τότε να φορτίσεις λίγο ενδιάμεσα. Ή σε μεγάλες διαδρομές να πηγαίνεις περίπου ~20% - η πιο efficient γρήγορη φόρτιση - ~80% και ξανά το ίδιο. 

Ο υπολογιστής του αυτοκινήτου είναι πολύ ακριβής στην εκτίμηση με τι ποσοστό μπαταρίας θα φτάσεις στον προορισμό που του βάζεις στο trip planner. Όμως το υποτιθέμενο γενικό range που σου δείχνει ανά πάσα στιγμή η οθόνη (δηλαδή εκεί που πατάς και εναλλάσσεις το % υπολοιπόμενης μπαταρίας με υπολειπόμενα χλμ) είναι πλασματικό. Πχ μπορεί να σου δείχνει κάτι σαν 540χλμ.  Χοντρικά εγώ σκέφτομαι οτι έχω τα 2/3,  αλλά βασικά ποτέ δεν κοιτάω τα χλμ εκεί. Κοιτάω μόνο το % της μπαταρίας και βασίζομαι στο trip computer του αυτοκινήτου.  

20251011_230242(1).jpg

  • Like 1
Δημοσ.
47 λεπτά πριν, zio10 είπε

Εγώ έχω αρχίσει και συνηθίζω την ιδέα ότι θα πάρω ηλεκτρικό και θα το φορτίζω στον Σκλαβενίτη δίπλα στο σπίτι μου.

Μάλιστα, τα σουπερμάρκετ συχνα εχουν 2+ φορτιστες. 

Τελος, δες και αν εχει κοντά στην δουλειά σου. 

  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, sattack είπε

Από 99% επιστρέψαμε με 14%, για 348,6χλμ. Με κατανάλωση πάνω κάτω ίδια με το μέσο όρο των 40.000χλμ που έχουμε κάνει, περίπου 17KWh/100χλμ.

Κάπως απογοητευτική απόδοση και είναι ο leader της αγοράς. Για μένα αυτό δείχνει την κάπως σχιζοφρενική φύση των Tesla, σε σχέση με το Ελληνικό αστικό περιβάλλον, καθώς είναι τεράστια και χαμηλά για την Αθήνα και εκεί που θα βοηθούσε το σώμα sedan (αυτοκινητόδρομος), τελικά αυτή η βοήθεια δεν είναι αρκετή.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 λεπτά πριν, majunior είπε

Κάπως απογοητευτική απόδοση και είναι ο leader της αγοράς. Για μένα αυτό δείχνει την κάπως σχιζοφρενική φύση των Tesla, σε σχέση με το Ελληνικό αστικό περιβάλλον, καθώς είναι τεράστια και χαμηλά για την Αθήνα και εκεί που θα βοηθούσε το σώμα sedan (αυτοκινητόδρομος), τελικά αυτή η βοήθεια δεν είναι αρκετή.

Δεν είναι sedan το συγκεκριμένο: είναι το προηγούμενο μοντελ suv tesla model y.

Μιλαμε για 17kwh/100km σε αυτοκινητοδρομο για μεγαλο τετρακινητο suv(4.75m και ~650lt πορτ παγκαζ, μεγαλυτερο απο BMW X3) των 400+ ίππων . 

Στην πολη ειναι κατω απο 15kwh/100km. 

Το καινούριο tesla y είναι ακομα πιο κατω σε κατανάλωση. 

Το καινούριο tesla model 3 ειναι στα ~11kwh(600+km αυτονομία) στην πολη. 

 

Απογοητευση είναι που ο ανταγωνισμός ουτε τετοια αυτονομία προσφερει, ουτε τετοιους χωρους ή επιδοσεις. 

 

Εδω και ενα σχετικο video με 1200χλμ σε μια ημερα:

 

 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, majunior είπε

Κάπως απογοητευτική απόδοση και είναι ο leader της αγοράς. Για μένα αυτό δείχνει την κάπως σχιζοφρενική φύση των Tesla, σε σχέση με το Ελληνικό αστικό περιβάλλον, καθώς είναι τεράστια και χαμηλά για την Αθήνα και εκεί που θα βοηθούσε το σώμα sedan (αυτοκινητόδρομος), τελικά αυτή η βοήθεια δεν είναι αρκετή.

Δεν καταλαβαινω τι λες. 

Αυτή ειναι η εμβέλεια ενός μεγάλου crossover βάρους 2 τόνων (model Y) και AWD (έξτρα κατανάλωση) στον αυτοκινητόδρομο. 

Ούτε πόλη/Αθήνα είναι (που σε χαμηλές ταχύτητες τα BEV καταναλώνουν πολύ λιγότερη ενέργεια, άρα βγάζουν πολλά περισσότερα χλμ),

ούτε σεντάν είναι (που έχει καλύτερη αεροδυναμική και μικρότερο βάρος οπότε πάλι βγάζει περισσότερα χλμ). 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...