gbouros Δημοσ. Πέμπτη στις 09:10 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:10 πμ Στο πρόσφατο παρελθόν είχαμε δει τη βενζίνη στα 2,10-2,20€ (και στην επαρχία πάνω από 2,50€) όπως είχαμε δει το ρεύμα σε τιμές πάνω από 0,70/kwh (με τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις). Δύσκολα μπορείς να κάνεις μακροχρόνιο προυπολογισμό κόστους
dtk-386 Δημοσ. Πέμπτη στις 09:17 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:17 πμ 9 ώρες πριν, haHa είπε Δεν νομιζω να παιρνει κανεις στα σοβαρα τα νουμερα καταναλωσεων των εταιρειών. Αντίστοιχα και στα ηλεκτρικά δεν βαζουμε τα νουμερα που δηλωνουν οι κατασκευαστές. όσα τεστ έχω δει από Μat Watson για αυτονομίες ηλεκτρικών όλα βγάζουν στην καλύτερη το 90% της επίσημης (λίγα) και η πλειοψηφία παίζει στο 80 με 85%. Δηλ σε μία υποτιθέμενη αυτονομία 400 χλμ με ένα 85% έχεις 340 χλμ. 1
phanispal Δημοσ. Πέμπτη στις 09:23 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:23 πμ Το 80-90% από το 100%, όταν θες να παίζεις έως 80% για να μη στρεσάρεις τη μπαταρία πόσο πάει τελικά;
sattack Δημοσ. Πέμπτη στις 09:31 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:31 πμ 45 λεπτά πριν, Morosana είπε . Αυτό που δείχνει κάτι για την αγοραστική δύναμη είναι ότι περισσότερα καινούργια που κυκλοφορούν είναι εταιρικά και όχι τόσο η ηλικία του στόλου. Πάντως και στο εξωτερικό, πχ Βέλγιο που έχουν πολύ καλύτερη αγοραστική δύναμη και πάλι οι περισσότερες νέες πωλήσεις είναι τα εταιρικά.
Morosana Δημοσ. Πέμπτη στις 09:33 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:33 πμ Μόλις τώρα, sattack είπε Πάντως και στο εξωτερικό, πχ Βέλγιο που έχουν πολύ καλύτερη αγοραστική δύναμη και πάλι οι περισσότερες νέες πωλήσεις είναι τα εταιρικά. Εκεί το leasing είναι στην κουλτούρα τους, εδώ είναι τις περισσότερες φορές ένα προνόμιο προς τους υπαλλήλους ( όταν δεν απαιτείται από τη θέση) ώστε να μη δώσουν αύξηση..
newlynx Δημοσ. Πέμπτη στις 09:48 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:48 πμ Και στην Ελλάδα η πλειοψηφία των πωλήσεων είναι τα εταιρικά. Από https://www.gocar.gr/news/feed/47664,Etairikes_pwlhseis_lianikh_aytokinhto_El.html για το 2024 Κοιτάζοντας τα δεδομένα που έχουμε διαθέσιμα, η εικόνα που διαμορφώνεται για το διάστημα Ιανουάριος – Ιούνιος 2024 είναι η εξής. Το ποσοστό των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2024 είναι 41,57% λιανική και 58,43% εταιρικές. Από https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/ελληνική-αγορά-αυτοκινήτου-το-549-σε-ετα/ Το 2020, τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν: 49,7% λιανική και 50,3% εταιρικές πωλήσεις. Το 2022 το 54,9% κατευθύνθηκε σε εταιρικές πωλήσεις και το 45,1% στη λιανική. Θα ήταν χρήσιμο να υπάρχουν στοιχεία για το πόσα εταιρικά είναι ηλεκτρικά ώστε να βλέπουμε και αυτο το κομμάτι της προοπτικής.
Thechosennone Δημοσ. Πέμπτη στις 10:04 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:04 πμ (επεξεργασμένο) Οσο το κόστος του ρευματος το διαμορφώνει το χρηματιστήριο ενέργειας, με αυτό τον εντελώς στρεβλό τρόπο που γίνεται έως τώρα, τόσο η ηλεκτροκίνηση δεν θα έχει σοβαρή προοπτική. Στην Ελλάδα έχουμε πραγματική παραγωγή φθηνής ενέργειας μέσω των ανανεώσιμων πηγών, και αν αυτό φαινόταν στους λογαριασμούς του καταναλωτή θα ήταν απο μόνο του κίνητρο για μετάβαση στα ηλεκτρικά. Έτσι όπως είναι τα πράγματα η επιλογή αυτοκινήτου σήμερα είναι σαν να πας να παίξεις στο καζίνο. Επεξ/σία Πέμπτη στις 10:04 πμ από Thechosennone 5
Morosana Δημοσ. Πέμπτη στις 10:06 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:06 πμ 10 λεπτά πριν, newlynx είπε Και στην Ελλάδα η πλειοψηφία των πωλήσεων είναι τα εταιρικά. Από https://www.gocar.gr/news/feed/47664,Etairikes_pwlhseis_lianikh_aytokinhto_El.html για το 2024 Κοιτάζοντας τα δεδομένα που έχουμε διαθέσιμα, η εικόνα που διαμορφώνεται για το διάστημα Ιανουάριος – Ιούνιος 2024 είναι η εξής. Το ποσοστό των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2024 είναι 41,57% λιανική και 58,43% εταιρικές. Από https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/ελληνική-αγορά-αυτοκινήτου-το-549-σε-ετα/ Το 2020, τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν: 49,7% λιανική και 50,3% εταιρικές πωλήσεις. Το 2022 το 54,9% κατευθύνθηκε σε εταιρικές πωλήσεις και το 45,1% στη λιανική. Θα ήταν χρήσιμο να υπάρχουν στοιχεία για το πόσα εταιρικά είναι ηλεκτρικά ώστε να βλέπουμε και αυτο το κομμάτι της προοπτικής. Θεωρώ ότι είναι περίπου 1 στα 4 ηλεκτρικό ή phev που προορίζονται για πιο senior ρόλους (δεν θα πάρεις αύξηση με την προαγωγή αλλά θα σου δώσουμε ένα ωραίο job title για να καμαρώνει η μάνα σου μαζι με ένα καινούργιο αμάξι, ticket restaurant μια τυρόπιτα τη μέρα και 50 επιπλέον ευθυνες 😛) και τα υπόλοιπα θερμικά. Δεν έχω ιδέα αν οι αποδείξεις από τους σταθμούς φόρτισης περνάνε στα έξοδα. 1 3
dtk-386 Δημοσ. Πέμπτη στις 10:08 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:08 πμ 1 λεπτό πριν, Morosana είπε θα σου δώσουμε ένα ωραίο job title για να καμαρώνει η μάνα σου μαζι με ένα καινούργιο αμάξι, ticket restaurant μια τυρόπιτα τη μέρα και 50 επιπλέον ευθυνες 😛) 🤣 1
Morosana Δημοσ. Πέμπτη στις 10:17 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:17 πμ 6 λεπτά πριν, dtk-386 είπε 🤣 Αυτή είναι η πραγματικότητα στις περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα 2.0 Λίγο ΕΣΠΑ, λίγο αέρας κοπανιστος, λίγο να εισπράξουμε κανένα ΦΠΑ, λίγα μαύρα λίγα άσπρα, λίγο voucher και αύριο έχει ο Θεός ... 1
haHa Δημοσ. Πέμπτη στις 10:22 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:22 πμ (επεξεργασμένο) 5 ώρες πριν, zio10 είπε Η βενζίνη πάντως δεν έχει 1,80. Εγώ βάζω με κάτω από 1,70 (νομίζω 1,64 έβαλα χθες). Το λέω για τους υπολογισμούς, όχι ότι αλλάζουν τραγικά τα πράγματα αλλά οκ. Δεν βαζουμε την χαμηλοτερη τιμη, το ιδιο καναμε και για το ρευμα: πχ στο σπιτι παιζει τιμη με 0.089€/kWh, δηλαδη κατω απο 0.15€/kWh τελικη τιμη με ρυθμιζομενες μεσα. Αντιστοιχα και στην ταχυφορτιση: οι DEH Blue ταχυφορτιστες που ειναι πολυ διαδεδομενοι εχουν 0.52€/kWh, αλλα βαλαμε 0.55€/kWh Δεν εχουμε βαλει μεσα το κοστος απο τυχων νοθεια/κλεψιμο απο τους βενζινοπωλες. Επισης, δεν εχουμε βαλει δωρεαν τυχων φορτισεις που κανουν σε λιγα σημεια τα ηλεκτρικα Η τιμη της βενζινης ειναι συχνα υψηλοτερη εκτος Αθηνας. Ειμαστε σε ευνοικη περιοδο για την τιμη βενζινης. Μολις ενα χρονο πριν επαιζε στα 2€. Το δολλαριο εχει πεσει, το ιδιο και η τιμη του αργου. Οταν αυτα ανεβουν ξανα, η τιμη θα ανεβει πανω απο 1.8€. Η τιμη φορτισης ειναι αρκετα σταθερη τα τελευταια χρονια: το κοστος φορτισης σε δημοσιο φορτιστη εχει φθινουσα πορεια τα τελευταια χρονια, δηλαδη το 2025 στοιχιζει λιγοτερο απο οτι πχ το 2022, ενω για φορτιση σπιτι μπορεις να κλεισεις συμβολαιο για 2 χρονια με τιμη με 0.089€/kWh, δηλαδη κατω απο 0.15€/kWh τελικη τιμη με ρυθμιζομενες μεσα. --------------------------------- 11 ώρες πριν, majunior είπε Όπως καταλαβαίνεις με 49% market share φέτος, τα υβριδικά δεν είναι μόνο Toyota. Δεν εχουν 49% market share τα full hybrid. Αυτο το νουμερο ειναι με τα mild hybrid μεσα, που καινε χοντρικα μολις 5% λιγοτερο απο ενα θερμικο. ----------------------- 11 ώρες πριν, majunior είπε Ενώ να ακριβύνει το ρεύμα είναι απίθανο; Το ρευμα ειναι αρκετα απιθανο να ακριβυνει. το κοστος φορτισης σε δημοσιο φορτιστη εχει φθινουσα πορεια τα τελευταια χρονια, δηλαδη το 2025 στοιχιζει λιγοτερο απο οτι πχ το 2022 Ακομα και οταν ειχε ακριβυνει πριν~3 χρονια, οσοι δεν ειχαν πεσει στην παγιδα του κυμαινομενου τιμολογιου, ειχαν μια χαρα χαμηλες χρεωσεις. Οι χρεωσεις στους φορτιστες δεν ειχαν αλλαξει τοτε. Επισης, μπορεις να κλεισεις συμβολαιο για 2 χρονια με τιμη με 0.089€/kWh, δηλαδη κατω απο 0.15€/kWh τελικη τιμη με ρυθμιζομενες μεσα. Γενικοτερα για την τιμη του ρευματος: https://www.insomnia.gr/forums/topic/751680-η-προοπτική-της-ηλεκτροκίνησης/page/423/#findComment-60847843 Ο φοβος οτι θα ακριβυνει ξαφνικα το ρευμα για να στοχευσουν τα ηλεκτρικα δεν στεκει. Σημειωτεον, οτι το κοστος φορτισης σε δημοσιο φορτιστη εχει κι αυτο φθινουσα πορεια τα τελευταια χρονια, δηλαδη το 2025 στοιχιζει λιγοτερο απο οτι πχ το 2022. Ποιος ο λογος που πιστευεις οτι θα ανατραπει αυτη η πορεια; Ταυτοχρονα, το ρευμα ειναι κατι που οι περισσοτερες χωρες το παραγουν ως επι το πλειστον τοπικα και εχουν ελεγχο, σε αντιθεση με την βενζινη. Ταυτοχρονα, με την συνεχη επεκταση των ΑΠΕ το ρευμα θα φθηναινει ακομα περισσοτερο(μιλαω για το κοστος παραγωγης ρευματος), οποτε ο εκαστοτε παραγωγος θα μπορει αν θελει να μειωσει τις τιμες. Τελος, αν ακριβυνει το ρευμα, το λιγοτερο που θα μας απασχολει ειναι το αυξημενο κοστος μετακινησης του αυτοκινητου. Με ακριβο ρευμα, τα παντα ακριβαινουν(και δεν μιλαω για τον λογαριασμο ΔΕΗ στο σπιτι μας ): Ακριβαινει το κοστος παραγωγης καθε εργοστασιου για οποιοδηποτε προιον κλπ, ακριβαινουν τα τροφιμα, ακριβαινουν τα εστιατορια. Γενικοτερα, οτι βλεπεις στο σουπερ-μαρκετ και στα μαγαζια θα εχει ακριβυνει. Το να λεμε οτι για καποιο λογο το κρατος θα επιτρεπει να αυξηθει τεχνητα το κοστος ρευματος για να στοχευθουν τα ηλεκτρικα και ταυτοχρονα αυτο θα φερει εναν τρελο πληθωρισμο σε ολα τα προιοντα δεν στεκει. Το καλο ειναι οτι σε αντιθεση με την βενζινη, οι περισσοτερες χωρες(και η Ελλαδα) παραγουν το ρευμα που καταναλωνουν και δεν ειναι στο ελεος των πετρελαικων. Επεξ/σία Πέμπτη στις 01:05 μμ από haHa 5
Morosana Δημοσ. Πέμπτη στις 11:05 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 11:05 πμ 38 λεπτά πριν, haHa είπε Το καλο ειναι οτι σε αντιθεση με την βενζινη, οι περισσοτερες χωρες(και η Ελλαδα) παραγουν το ρευμα που καταναλωνουν και δεν ειναι στο ελεος των πετρελαικων. Παράγουν και το πουλάνε μέσω του χρηματιστηρίου ενέργειας για να καλύπτουν ανάγκες άλλων κρατών. Αν έμενε domestically θα είχαμε κάτι αντίστοιχο με τις τιμές καυσίμων σε μέση Ανατολή και άλλες πετρελαιοπαραγωγές χώρες. 2
@pnea1973 Δημοσ. Πέμπτη στις 11:13 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 11:13 πμ 1 ώρα πριν, phanispal είπε Το 80-90% από το 100%, όταν θες να παίζεις έως 80% για να μη στρεσάρεις τη μπαταρία πόσο πάει τελικά; Εάν θέλεις να κάνεις ταξίδι όλα φορτίζουν στο 100% αρχικά. Μετά πας μέχρι το 80% επειδή μέχρι εκεί φορτίζεις πιο γρήγορα. Μεχρι 80% είναι οι NMC για καθημερινή χρήση.
teodor_ch Δημοσ. Πέμπτη στις 11:14 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 11:14 πμ 9 ώρες πριν, basilis_k6 είπε οπως και να το κανεις ελαχιστοι εμπιστευονται να δωσουν τοσο μεγαλο ποσο σε καποιον που λεγεται dongfeng η byd η leapmotor. Ε ναί. Μας έχουν αποδείξει την αξιοπιστία τους τα Ευρωπαϊκά και φοβόμαστε να αγοράσουμε κάτι άλλο στο Yunanistan. 2
haHa Δημοσ. Πέμπτη στις 11:27 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 11:27 πμ 2 ώρες πριν, papoys1 είπε Ρε φίλε δεν μπορούμε να λέμε δραστηριότητα το s/m π.χ. δεν θέλεις να κάνεις ψώνια αλλά πρέπει να φορτίσεις το αυτοκίνητο υποχρεωτικά πας σ/μ. Να τη χέσω εγώ μετά την οικονομία του ηλεκτρικού αν είναι να γλυτώσω 5-10 ευρώ από τη βενζίνη να τα σπαταλάω σε περιτά πράγματα που θα αγοράσω περιμένοντας να φορτίσει. Αν θέλω να παω σ/μ να αγοράσω γάλα ,αυγά και απορυπαντικό π.χ. θα πάω με το θερμικό 5-10 λεπτά θα πάρω μόνο αυτά τα 3 και δεν θα γυρνάω στους διαδρόμους αγοράζοντας άλλα 3-4 , θα φύγω και δεν είναι ανάγκη να σπαταλίσω χρόνο και χρήμα περιμένοντας 1-2 ώρες να φορτίσει.Το ηλεκτρικό είναι για λίγους οι περισσότεροι δεν είμαστε μέσα σε αυτούς αλλά και κάποιοι που είναι μέσα δεν το ρισκάρουν αν πρόκειται να γλυτώσουν από καύσιμα ακόμη 500-600 ευρώ το χρόνο. Νομιζω αδυνατεις να καταλαβεις απλα πραγματα: κανενας δεν ειπε οτι θα βαλεις να φορτισεις το αυτοκινητο οταν θα πας να παρεις 'γάλα ,αυγά και απορυπαντικό'. Μιλησαμε για την περιπτωση που πολυ κοσμος κανει μια μεγαλη αγορα την εβδομαδα στο supermarket και δεν ειπε κανενας να περιμενει για να φορτισει το ηλεκτρικο. Το αφηνεις απλα οσο τυχαινει να ψωνιζεις. Αν ομως δεν πας μεγαλη διαρκειας supermarket και απλα πας να παρεις 'γάλα ,αυγά και απορυπαντικό' , τοτε δεν ισχυει αυτο το σεναριο φορτισης.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα