Προς το περιεχόμενο

Ταίριασμα ενισχυτή - ηχείων 2.0


geoprelo

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 Εγω εχω εναν Rotel RB-985 THX  5x100w. Ουτε θυμαμαι ποσα χρονια. Το κουμπι on/off των tone controls ειναι στον προενισχυτη, AMC 81av. Δεν εχω ανεβασει ποτε την ενταση πανω απο 90%.  Συνισταται και στις οδηγιες χρισης, οπως και η μη χριση ρυθμιστικων treble/bass.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 6/3/2024 στις 6:36 ΜΜ, Chris2756 είπε

Υποκλινομαι στις γνωσεις σου φιλε

Σ΄ευχαριστώ φίλε μου, αλλά υπερβάλεις.

Στις 6/3/2024 στις 7:31 ΜΜ, lnwolfgr είπε

τώρα χρησιμοποιώ και το soft clipping το οποίο στρογγυλοποιεί το σήμα σε μεγάλη ένταση έτσι ώστε να αποφεύγεται το κλιπάρισμα.

Στρογγυλοποιεί την παραμόρφωση η οποία δεν είναι σήμα, αλλά τέλος πάντων.

Στις 6/3/2024 στις 7:31 ΜΜ, lnwolfgr είπε

Αυτό που δεν ξέρω είναι αν το soft clipping εφαρμόζετε στην προενίσχυση (ώστε να είναι ενεργό και στον rotel) η στην τελική φάση.

Εδώ είναι λάθος η απορία/ερώτηση και δεν ξέρω από που να το πρωτοπιάσω. Θα κάνω μια προσπάθεια.

Για να ψήσεις τα τουΐτερ-κολλήσεις τα γούφερ, σημαίνει πως ξεπέρασες τα 2 προειδοποιητικά στάδια.

Το πρώτο στάδιο είναι το άγχος του ενισχυτή. Σ΄αυτό, ακούς τον ενισχυτή σου κάπως να μην αναπνέει σωστά, να χάνει την ευστροφία και την ταχύτητά του και ο ρυθμός της μουσικής να ψιλοαλλοιώνεται.. Μετά τσιμπάς λίγο το βόλιουμ (2ο στάδιο) και αρχίζει να στρεσσάρεται, να παραμορφώνει ελαφρά, ή και περισσότερο και να χάνονται οι αρμονικές.

Αυτά είναι τα 2 πρώτα στάδια. Εάν δεν τους δώσεις σημασία και θελήσεις να μπεις στο 3ο στάδιο, τσιμπώντας λίγο ακόμα το βόλιουμ με αποτέλεσμα την υπεροδήγηση του ενισχυτή και τις συνεπαγόμενες ζημιές, τότε κάτι έχεις καταλάβει λάθος (δεν είναι προσωπικό, έχω περάσει από εκεί!).

Όλοι, μα όλοι, οι ενισχυτές, ανεξάρτητα από την τιμή και την δύναμή τους, έχουν κάποιο όριο. Κάποια κόκκινη γραμμή. Αυτό το όριο, και με βάση την εμπειρία σου, πρέπει να το βρεις και να το σεβαστείς. Έτσι σέβεσαι τον ενισχυτή σου, τα λεφτά που έδωσες γι΄αυτόν και τα ηχεία, μα πάνω απ΄όλα τον εαυτό σου. Τον εαυτό σου ως ακροατή σωστού ήχου που δεν σηκώνει την μύγα της παραμόρφωσης, (ήδη στο 2ο στάδιο), στο αυτί του. Είναι με λίγα λόγια θέμα (ηχο)ρύπανσης των αισθητηρίων σου. Αισθητικής.

Συμβιβαζόμαστε πάντα με τις δυνατότητες των μηχανών μας και δεν τις δουλεύουμε στα κόκκινα αν θέλουμε να λειτουργούν σωστά και απρόσκοπτα σε βάθος χρόνου.

Εν πάση περιπτώσει, με τον Ροτέλ θα έχεις ένα καθαρό*, δυνατό και απαραμόρφωτο σήμα. Εάν λάβουμε δέ υπόψιν μας ότι το ηχείο στην περιοχή 150-250 κύκλων, περίπου, (μια “στακάτη περιοχή”), κατεβαίνει κάτω από τα 5ωμ (με 4.3 το ελάχιστο), και την δύναμη του Ροτέλ, θα μπορείς να ακούς σε υψηλές εντάσεις χωρίς να στριμώχνεται ο τελικός, οπότε το soft klipping να μην χρειάζεται. Το θέμα είναι πως το 2πλό αυτό κυκλωματάκι του Ναντ, που βρίσκεται στο στάδιο της εξόδου, ανιχνεύει το φορτίο αντίστασης των ηχείων σε πραγματικό χρόνο και  προσαρμόζει αυτόματα το τροφοδοτικό ώστε να παρέχει είτε υψηλό ρεύμα είτε υψηλή τάση ανάλογα με τις ανάγκες. Αυτό που δεν ξέρω είναι, αν υποθέσουμε πως δουλεύει και με τον τελικό που θα προσθέσεις, αν κλιπάρει στα 4ωμ, ή και λίγο παραπάνω, (φορτίο στο οποίο ο Ροτέλ δεν έχει πρόβλημα), οπότε θα παραμορφώνει/κλιπάρει το σήμα, αντί να στρογγυλεύει/κλιπάρει την παραμόρφωση. Αυτό έχοντας πάντα υπόψιν, πως το κυκλωματάκι δεν βλέπει παραμόρφωση αλλά ωμική αντίσταση, και κλιπάρει σύμφωνα με τις προκαθορισμένες ανάγκες τού τελικού σταδίου τού Ναντ.

* “Καθαρό” ναι μεν, αλλά, όσο καθαρό είναι το σήμα που έχει διαχειριστεί, και στείλει, το στάδιο προενίσχυσης του Ναντ. Ο τελικός δεν το καθαρίζει, ό,τι παίρνει μεγενθύνει. (Η προενίσχυση του Ναντ είναι τελείως unmatched σε σχέση με το ηχείο. Και γενικότερα δηλαδή). Κάποια στιγμή στα επόμενα χρόνια που θα πάρεις κάποιον σοβαρότερο πρό θα δεις τεράστια διαφορά. Στην αλυσίδα του χάι-φάι ο πρό είναι σημαντικότερος κρίκος από τον τελικό. (Πρώτος είναι η πηγή).

Αυτά.

(Υγ: επειδή ξαναδιάβασα το κείμενο που έγραψα και σε μερικά σημεία δεν έβγαζε νόημα, έκανα κάποιες μικροδιορθώσεις. Θέλει κι άλλο σενιάρισμα αλλά το αφήνω γιατί πλέον είναι πιο κατανοητό).

Επεξ/σία από macodin
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 7/3/2024 στις 5:36 ΜΜ, macodin είπε

Σ΄ευχαριστώ φίλε μου, αλλά υπερβάλεις.

Στρογγυλοποιεί την παραμόρφωση η οποία δεν είναι σήμα, αλλά τέλος πάντων.

Εδώ είναι λάθος η απορία/ερώτηση και δεν ξέρω από που να το πρωτοπιάσω. Θα κάνω μια προσπάθεια.

Για να ψήσεις τα τουΐτερ-κολλήσεις τα γούφερ, σημαίνει πως ξεπέρασες τα 2 προειδοποιητικά στάδια.

Το πρώτο στάδιο είναι το άγχος του ενισχυτή. Σ΄αυτό, ακούς τον ενισχυτή σου κάπως να μην αναπνέει σωστά, να χάνει την ευστροφία και την ταχύτητά του και ο ρυθμός της μουσικής να ψιλοαλλοιώνεται.. Μετά τσιμπάς λίγο το βόλιουμ (2ο στάδιο) και αρχίζει να στρεσσάρεται, να παραμορφώνει ελαφρά, ή και περισσότερο και να χάνονται οι αρμονικές.

Αυτά είναι τα 2 πρώτα στάδια. Εάν δεν τους δώσεις σημασία και θελήσεις να μπεις στο 3ο στάδιο, τσιμπώντας λίγο ακόμα το βόλιουμ με αποτέλεσμα την υπεροδήγηση του ενισχυτή και τις συνεπαγόμενες ζημιές, τότε κάτι έχεις καταλάβει λάθος (δεν είναι προσωπικό, έχω περάσει από εκεί!).

Όλοι, μα όλοι, οι ενισχυτές, ανεξάρτητα από την τιμή και την δύναμή τους, έχουν κάποιο όριο. Κάποια κόκκινη γραμμή. Αυτό το όριο, και με βάση την εμπειρία σου, πρέπει να το βρεις και να το σεβαστείς. Έτσι σέβεσαι τον ενισχυτή σου, τα λεφτά που έδωσες γι΄αυτόν και τα ηχεία, μα πάνω απ΄όλα τον εαυτό σου. Τον εαυτό σου ως ακροατή σωστού ήχου που δεν σηκώνει την μύγα της παραμόρφωσης, (ήδη στο 2ο στάδιο), στο αυτί του. Είναι με λίγα λόγια θέμα (ηχο)ρύπανσης των αισθητηρίων σου. Αισθητικής.

Συμβιβαζόμαστε πάντα με τις δυνατότητες των μηχανών μας και δεν τις δουλεύουμε στα κόκκινα αν θέλουμε να λειτουργούν σωστά και απρόσκοπτα σε βάθος χρόνου.

Εν πάση περιπτώσει, με τον Ροτέλ θα έχεις ένα καθαρό*, δυνατό και απαραμόρφωτο σήμα. Εάν λάβουμε δέ υπόψιν μας ότι το ηχείο στην περιοχή 150-250 κύκλων, περίπου, (μια “στακάτη περιοχή”), κατεβαίνει κάτω από τα 5ωμ (με 4.3 το ελάχιστο), και την δύναμη του Ροτέλ, θα μπορείς να ακούς σε υψηλές εντάσεις χωρίς να στριμώχνεται ο τελικός, οπότε το soft klipping να μην χρειάζεται. Το θέμα είναι πως το 2πλό αυτό κυκλωματάκι του Ναντ, που βρίσκεται στο στάδιο της εξόδου, ανιχνεύει το φορτίο αντίστασης των ηχείων σε πραγματικό χρόνο και  προσαρμόζει αυτόματα το τροφοδοτικό ώστε να παρέχει είτε υψηλό ρεύμα είτε υψηλή τάση ανάλογα με τις ανάγκες. Αυτό που δεν ξέρω είναι, αν υποθέσουμε πως δουλεύει και με τον τελικό που θα προσθέσεις, αν κλιπάρει στα 4ωμ, ή και λίγο παραπάνω, (φορτίο στο οποίο ο Ροτέλ δεν έχει πρόβλημα), οπότε θα παραμορφώνει/κλιπάρει το σήμα, αντί να στρογγυλεύει/κλιπάρει την παραμόρφωση. Αυτό έχοντας πάντα υπόψιν, πως το κυκλωματάκι δεν βλέπει παραμόρφωση αλλά ωμική αντίσταση, και κλιπάρει σύμφωνα με τις προκαθορισμένες ανάγκες τού τελικού σταδίου τού Ναντ.

* “Καθαρό” ναι μεν, αλλά, όσο καθαρό είναι το σήμα που έχει διαχειριστεί, και στείλει, το στάδιο προενίσχυσης του Ναντ. Ο τελικός δεν το καθαρίζει, ό,τι παίρνει μεγενθύνει. (Η προενίσχυση του Ναντ είναι τελείως unmatched σε σχέση με το ηχείο. Και γενικότερα δηλαδή). Κάποια στιγμή στα επόμενα χρόνια που θα πάρεις κάποιον σοβαρότερο πρό θα δεις τεράστια διαφορά. Στην αλυσίδα του χάι-φάι ο πρό είναι σημαντικότερος κρίκος από τον τελικό. (Πρώτος είναι η πηγή).

Αυτά.

(Υγ: επειδή ξαναδιάβασα το κείμενο που έγραψα και σε μερικά σημεία δεν έβγαζε νόημα, έκανα κάποιες μικροδιορθώσεις. Θέλει κι άλλο σενιάρισμα αλλά το αφήνω γιατί πλέον είναι πιο κατανοητό).

 Τελικά έπεσε στα χέρια μου ενας Alchemist Forseti APD20A MK2 => https://www.alchemisthifi.info/ranges/forseti/alchemist_forseti_apd20a_power_amplifier.htm

και ξεμπέρδεψα με τα ρεύματα, αργότερα θα κοιτάξω για έναν προενισχυτή της προκοπής για τα φτιάξω τον ήχο περισσότερο.

👍

Επεξ/σία από lnwolfgr
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, lnwolfgr είπε

 Τελικά έπεσε στα χέρια μου ενας Alchemist Forseti APD20A MK2 => https://www.alchemisthifi.info/ranges/forseti/alchemist_forseti_apd20a_power_amplifier.htm

και ξεμπέρδεψα με τα ρεύματα, αργότερα θα κοιτάξω για έναν προενισχυτή της προκοπής για τα φτιάξω τον ήχο περισσότερο.

👍

Πολύ καλός. Άλλης κατηγορίας μηχάνημα, με «ίδιαίτερο» ήχο. 

Κολορίζικος !!!
Τον δοκίμασες με τα ηχεία σου ? Πως σου ακούγεται ? 

Με το ταίρι του PRO, θα δώσει μια εξαιρετική εμπειρία. 
 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)


👍

26 λεπτά πριν, Jiakometi είπε

Πολύ καλός. Άλλης κατηγορίας μηχάνημα, με «ίδιαίτερο» ήχο. 

Κολορίζικος !!!
Τον δοκίμασες με τα ηχεία σου ? Πως σου ακούγεται ? 

Με το ταίρι του PRO, θα δώσει μια εξαιρετική εμπειρία. 
 

Πολύ καλές εντυπώσεις μέχρι στιγμής, εξαιρετικό χαμηλό, πολύ καλά μεσαία, "ανάλαφρα ψιλά", αν και νομίζω ότι η προενισχυση του nad τον κρατάει πίσω,

με έναν "σοβαρό" προενισχυτή νομίζω θα είναι ακόμα καλύτερος 👍

 

Περιμένω να απογευματίσει να του δώσω ένταση τον άκουσα δυνατά αλλά 3-4 κομμάτια.

Θέλω να ακούσω 2-3 άλμπουμ να τον "νιώσω" καλύτερα.

Επεξ/σία από lnwolfgr
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, lnwolfgr είπε

"ανάλαφρα ψιλά",

Οι υψηλές του μαζί με τα tweeter των 4.4 πρέπει να είναι πολύ καλές.

Και μάλλον δε θα κουράζουν καθόλου έστω και μετά από ώρες ακρόασης. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτό το πρόβλημα το είχα με τα b&w, τα υψηλά τους ήταν έντονα και μετά από ώρα κουράζανε, τα 4.4 είναι πιο αεράτα και ακούγονται πιο φυσικά από τα b&w χωρίς υπερβολές.

Θα τα κρίνω αργότερα με τον forseti.

Επεξ/σία από lnwolfgr
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...