Προς το περιεχόμενο

PlayStation 5 Topic v3


Μήνυμα προστέθηκε από Praetorian,

Παρακαλείστε θερμά να παραμένετε on-topic, να αποφεύγετε το VS με άλλες κονσόλες, με PC και με smartphones, στον βαθμό του εφικτού καθώς και να αποφεύγετε προκλητικούς χαρακτηρισμούς προς άλλα μέλη ή/και γενικεύσεις του στυλ "fanboys", "haters" κλπ. Οι συζητήσεις αυτές δεν οδηγούν πουθενά και συχνά δημιουργούν άσκοπες εντάσεις μεταξύ των μελών.

Σε κάθε περίπτωση, εάν συναντήσετε κάποιο προβληματικό/προσβλητικό μήνυμα, η ενδεδειγμένη οδός είναι να στέλνετε αναφορά για να το διαχειρίζονται οι αρμόδιοι συντονιστές.

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 hour ago, chncynic said:

 

Ωραίος λολ - η Sony κάνει το πιο σιχαμενο πράγμα απ' όλα το οποίο είναι τα timed exclusives. Τα οποία τα κάνανε ξεκάθαρα λόγω θέσης στην αγορά. Τώρα που το αυγό σπρώχνεται απαλά και σταθερά, μια χαρά καίνε τα δις. Πάει το virtuous cycle :D

Αν δεν κάνω λάθος δεν έχει/είχε μόνο η Sony timed exclusives πχ The Medium, Stalker 2, Yakuza like a dragon, Tetris effect connected, Warhammer 40K Darktide, Rise of The Tomb Raider κτλ

  • Like 1
  • Απαντ. 7,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Moderators
Δημοσ.
4 minutes ago, optimus prime said:

Eαν παιρνουν τοσα λεφτα μεσο ορο οι developers τοτε το Star Citizen επρεπε να εχει βαλει λουκετο στα στουντιο του εδω και μια 4ετια αφου εχουν μαζεψει εως τωρα 400 εκατομμυρια και πληρωνουν 700 developers πανω κατω.

Και τα ενοικια που τα πας,τα ξεχασες...

Μαζι με αυτα θα ειχε τελειωσει το project πριν λιγο μετα το kickstarter του.

Να σαι καλα παντως με εκανες και γελασα!!!

https://money.usnews.com/careers/best-jobs/software-developer/salary

How Much Does a Software Developer Make?

Software Developers made a median salary of $110,140 in 2020. The best-paid 25 percent made $140,470 that year, while the lowest-paid 25 percent made $84,020
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, Malthador είπε

https://money.usnews.com/careers/best-jobs/software-developer/salary

How Much Does a Software Developer Make?

Software Developers made a median salary of $110,140 in 2020. The best-paid 25 percent made $140,470 that year, while the lowest-paid 25 percent made $84,020

Κοιτα επειδη επιμενεις δες εδω την αναλυση των οικονομικων της CIG την οποια μας την εχει διαθεσιμη καθε χρονο για να βλεπουμε που πανε τα λεφτα μας.

Σου βαζω και το link,παρε μια μπυριτσα απο το ψυγειο και διαβασε το με την ησυχια σου..

Cloud Imperium Financials for 2020 - Cloud Imperium Games

209aa95282f7409998a7b79bbb3738c0.jpg

  • Moderators
Δημοσ.
19 minutes ago, optimus prime said:

Κοιτα επειδη επιμενεις δες εδω την αναλυση των οικονομικων της CIG την οποια μας την εχει διαθεσιμη καθε χρονο για να βλεπουμε που πανε τα λεφτα μας.

Σου βαζω και το link,παρε μια μπυριτσα απο το ψυγειο και διαβασε το με την ησυχια σου..

Cloud Imperium Financials for 2020 - Cloud Imperium Games

209aa95282f7409998a7b79bbb3738c0.jpg

Δεν ξέρω τι σχέση έχει το Star Citizen με αυτό που συζητάμε. Δεν πρόκειται για ένα "generic" AAA game. 

Εδώ οι μισθοί στο Santa Monica Studio που έφερα ως παράδειγμα. Πολύ περισσότερο από τα πενιχρά $120k που υπολόγισα. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, chncynic είπε

 

Ωραίος λολ - η Sony κάνει το πιο σιχαμενο πράγμα απ' όλα το οποίο είναι τα timed exclusives. Τα οποία τα κάνανε ξεκάθαρα λόγω θέσης στην αγορά. Τώρα που το αυγό σπρώχνεται απαλά και σταθερά, μια χαρά καίνε τα δις. Πάει το virtuous cycle :D

δεν μιλησα για καλη sony, προφανως και αυτοι αποσκοπουν στο κερδος. ειδαμε οτι και καποιες συμφωνιες για timed exclusives πολλες φορες γινονται για να προστατευτουν απο αλλες κινησεις, οπως εγινε με το deathloop και το ghostwire tokyo. Ομως ετσι και αλλιως τα θελει τα exclusives η sony, απλα λεω οτι δεν μπηκε ποτε στη διαδικασια να αγορασει καποιο publisher για να το πετυχει αυτο. 

@malthador αυτο που παραγνωριζεις ειναι οτι η σονι εχει ηδη τα εσοδα απο συνδρομητικη υπηρεσια, χωρις να εχει τα παιχνιδια της μεσα.(το plus οπως το ξεραμε). 

Το συνδρομητικο μοντελο για μια εταιρεια με τα εσοδα της sony απο τα ποσοστα σε πωλησεις software τριτων δε βγαζει κανενα νοημα, περα απο την εκμεταλλευση παιχνιδιων που μετα τα πρωτα χρονια της κυκλοφοριας τους, ετσι και αλλιως σταματουν να φερνουν εσοδα.

επισης π.χ. για τη santa monica, πολλοι απο τους developers δεν εργαζονται μονο σε ενα παιχνιδι. Ιδιως τα πρωτα χρονια της παραγωγης ενος παιχνιδιου και ειναι ηδη γνωστο π.χ. οτι εχουν και το νεο ip του balrog σε παραλληλη αναπτυξη και εχουν λειτουργησει υποστηρικτικα σε αλλα projects, τριτων.

Επεξ/σία από xavier
Δημοσ.
1 ώρα πριν, gRim είπε

Αν δεν κάνω λάθος δεν έχει/είχε μόνο η Sony timed exclusives πχ The Medium, Stalker 2, Yakuza like a dragon, Tetris effect connected, Warhammer 40K Darktide, Rise of The Tomb Raider κτλ

 

1 ώρα πριν, stevenfins είπε

Ευτυχώς η MS δεν κάνει τέτοια πράγματα...

https://www.ign.com/articles/stalker-2-will-be-exclusive-to-xbox-for-three-months

(Ίδια σ**** κάνουν όλες)

Αυτό λεμε. Όπλισε τα φράγκα η MS τώρα και κάνει ακριβώς ότι έκανε η Sony, επί 10 γιατι τόσο καιρό τους πήγανε βίτσα. Ε τώρα, σιγά σιγά που βγαίνουν τα πορτοφόλια, ε τώρα θα αρχίσει και η Sony να σταματάει τα grass fed grass finished practices, θα σταματήσει τα virtuous circles και θα πληρώσει όπως όλοι οι υπόλοιποι τόσα χρόνια

18 λεπτά πριν, xavier είπε

δεν μιλησα για καλη sony, προφανως και αυτοι αποσκοπουν στο κερδος. ειδαμε οτι και καποιες συμφωνιες για timed exclusives πολλες φορες γινονται για να προστατευτουν απο αλλες κινησεις, οπως εγινε με το deathloop και το ghostwire tokyo. Ομως ετσι και αλλιως τα θελει τα exclusives η sony, απλα λεω οτι δεν μπηκε ποτε στη διαδικασια να αγορασει καποιο publisher για να το πετυχει αυτο. 

Δεν μπήκε γιατί δεν χρειάστηκε. Έδινε το 1/100 των χρημάτων, έκλεινε exclusive 1 χρόνο και έκλεβε τα games από τον υπόλοιπο gaming χώρο. Τώρα, για να κλείσει timed exclusive θέλει τα 10πλασια όταν η MS ανεβαίνει με τους ρυθμούς που ανεβαίνει σε market share και έχει έτοιμα τα φράγκα non stop. Τώρα θα φανεί αν όντως έχουν ποιότητα η θα συνεχίσουν να παραπατανε

  • Like 1
Δημοσ.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι και οι 2 εταιρίες θα συνεχίσουν τις εξαγορές. Όσο η MS αγοράζει μεγάλους publisher άλλο τόσο θα αγοράζει studio η Sony για να το προστατέψει από τον ανταγωνιστή (πχ bungie). Ήδη ακούγεται για εξαγορά της square enix από τη σόνυ. Τα exclusive παιχνίδια είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και για τις 2 εταιρείες οπότε είναι λογικό να θέλουν να εξασφαλίσουν όσα περισσότερα γίνεται. Από την μία ο ανταγωνισμός κάνει καλό--αν δεν υπήρχε το Game Pass η σόνυ δεν υπήρχε περίπτωση να αλλάξει το συνδρομητικό της μοντέλο οπότε τώρα και οι 2 θα προσπαθούν να κλείνουν συμφωνίες και να εμπλουτίζουν τον κατάλογο τους. Τώρα όσον αφορά τις εξαγορές και κατά πόσο κάνουν καλό στον καταναλωτή θα το δούμε σε λίγα χρόνια. Οπότε μακροπρόθεσμα αυτός που θα ωφεληθεί είναι αυτός που κατέχει και τις 2 κονσόλες και θα μπορεί να παίξει τα πάντα :P

Δημοσ.

Το θέμα ειναι κάποιος να ωφελειται χωρίς να χρειάζεται να έχει 2 ή 3 κονσόλες. Να μπορει να παίξει τα πάντα σε 1

Δημοσ.
8 ώρες πριν, Malthador είπε

Είναι πολλά αυτά που θίγεις:

  • Με απλές αριθμητικές πράξεις μπορείς να καταλήξεις μέσες άκρες πόσο κοστίζει η παραγωγή ενός ΑΑΑ τίτλου. Ένας μέσος developer βγάζει $10k το μήνα, αν γνωρίζεις πόσοι ασχολήθηκαν με τον τίτλο και για πόσο καιρό βγάζεις το καθαρό development cost μπακαλίστικα. Χωρίς τα περαιτέρω έξοδα διανομής, διαφήμισης κλπ. Για παράδειγμα πάνω στο τελευταίο God of War (μιας και είμαστε στο PS5 topic) δούλεψαν κοντά 300 άτομα για περίπου 5 χρόνια, οπότε καταλήγουμε στα $180m κόστος παραγωγής. Και αυτό υπολογισμένο με μισθούς μέσου developer που δεν θα εργάζονται πολύ τέτοιοι στην Santa Monica, επομένως το πιθανότερο είναι ότι πληρώνονται πολύ παραπάνω και το καθαρό κόστος παραγωγής να έφτασε και τα $250m. Σε κάθε περίπτωση πολύ εύκολα ένας random ΑAA τίτλος να φτάσει τα 300m αν υπολογίσεις μέσα και κόστη διανομής, διαφήμισης, μεταφράσεων κλπ.
  • Το Νetflix βγάζει πάρα πολλές ΑΑΑ παραγωγές, μπες στην αρχική σελίδα και μέτρα πρωτοκλασάτα ονόματα που έχουν παίξει μόνο φέτος σε ταινίες και σειρές του. Αυτή τη στιγμή βλέπω Jack Nicholson και Nicolas Cage στα trending, πράγμα που σημαίνει δέκα εκατομμυριάκια για δυο άτομα ξέρω 'γω. Το πόσες από αυτές της ΑΑΑ παραγωγές είναι ποιοτικές είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα και αυτό θα πρέπει να μας προβληματίζει: όχι το αν θα έχουμε ΑΑΑ παραγωγές, αλλά πολύ περισσότερο το αν θα μπορούν να παιχτούν χωρίς να σκίσουμε τις φλέβες μας από την βαρεμάρα. 
  • Οι συνδρομές είναι που φέρνουν χρήματα μέσω της διάρκειας και της συνέπειας, με το τωρινό μοντέλο τα ΑΑΑ games κρέμονται από το launch price τους για να πουλήσουν, πράγμα που σημαίνει με την σειρά του ότι πρέπει να κάνουν πωλήσεις μέσα στους 2-3-5 πρώτους μήνες για να βγάλουν κέρδη. Στο συνδρομητικό μοντέλο δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα, είτε σήμερα παίξεις Ηalo Infinite, είτε σε 2 χρόνια το ίδιο κέρδος θα φέρει στον developer/publisher.
  • Οκ, έχουμε διαφορετική οπτική επάνω στο θέμα. Προσωπικά δεν με ενοχλεί τόσο η αποκλειστικότητα, με ενδιαφέρει περισσότερο να βγαίνουν καλά games, ακόμα κι αν δεν τα παίξω άμεσα. Αν π.χ. αγοράσει την S-E η Disney θα την κάνει σαν τα μούτρα της και μετά θα έχεις multi-platform games που δεν θα τα παίζεις γιατί δεν θα παίζονται.

Δεν θεωρώ ότι υπάρχει εταιρεία στον πλανήτη που δίνει 5, 10 ή 70 δις για να αγοράσει κάτι με σκοπό να μην βγάλει κέρδος. Κατά την άποψή μου, η ΜS θα συνεχίζει να βγάζει τα ΑΑΑ games της Bethesda για παράδειγμα και σε PS5, γιατί έτσι θα έχει μεγαλύτερο κέρδος.

Θεωρώ ότι το ίδιο θα κάνει η Sony αν αγοράσει κάποια εταιρεία του μεγέθους της Square-Enix. Γι' αυτό με ξενίζει που η Sony βάζει τα ΙP's της μεν στο GeForce Now, αλλά τα μπλοκάρει σε ΧBOX, πραγματικά ακατανόητο.

Οι κινήσεις της Sony αυτή την στιγμή δείχνουν ότι ακολουθεί κατά πόδας τον ανταγωνισμό. Είναι θέμα χρόνου να αρχίσει να ανακοινώνει εξαγορές για να στηρίξει την συνδρομητική υπηρεσία της.

Μερικές παρατηρήσεις από κάποια πράγματα που ξέρω από πρώτο χερι:

  • Το ότι δουλεύουν 300 άτομα πάνω σε ένα πρότζεκτ δεν σημαίνει ότι όλοι είναι developers. οι περισοτεροι είναι animators, 3d modeling, db builders, QA, "σκηνοθετες", voice actors κτλ. Συνηθως 10 με 30 ατομα γραφουν κωδικα μονο. Αρκετες φορες λιγοτερα απο 10...
  • Software developer > Game developer. Οι μισθοι για game developer ειναι αρκετα χαμηλοτεροι απο software developer με τον μεσο ορο να κυμαινεται στα $75k (και αυτα μικτα). Ειναι γενικως ενα κακοπληρωμενο επαγγελμα.
  • Το μέσο κόστος ενός AΑΑ τιτλου ΣΠΑΝΙΑ ξεπερνάει τα 100 εκατομμύρια. Συνήθως κυμαίνεται στα 60 με 80 εκατομμύρια. Σε αυτό υπολογίζεται και το κόστος του λεγόμενου "bring to market" (διαφημιση, μαρκετινγ, social κτλ)
  • Ο μόνος λόγος για να φουσκώσει το μπατζετ ενός τίτλου είναι η δημιουργία νέων game/Graphics engines (ή η αντικατασταση παλιας engine), καθως και νεα assets (συνηθως στα franchise πεφτει πολυ recycling). Επισης λογω διαφημισης. ΠΧ: Το GTA V (2013) κοστισε κοντα στα $270 εκατομμυρια λογω νεας engine. Ομως το Red Dead Redemption (2010) κοστισε μονο $80-90 εκατομμυρια μιας και χρησιμοποιουσε την παλια engine. Ομοιως με το sequel RDR2 που κοστισε $80 μυρια (βασιζοτανε πλεον στην μηχανη του GTA V)
  • Άλλο παράδειγμα το COD Modern Warfare (2009) που κοστισε 250 εκατομμυρια λογω νεας μηχανης (αλλα και λογω μεγαλης διαφημισης) και ολα οσα βγηκαν μετα το 2009 ειχαν πολυ χαμηλοτερο μπατζετ γυρω στα 60 με 80 εκατομμυρια (μερχρι καπου το 2016-17 που ξανα-αλλαξαν μηχανη).
  • Το Witcher 3 κόστισε $40 εκατομμύρια εκ των οποίων ΛΙΓΟΤΕΡΑ από $15.000.000 ήταν το κόστος ανάπτυξης του παιχνιδιού (τα υπόλοιπα ήταν διαφήμιση κτλ.)
  • Το GT7 κόστισε μόλις 10-15 εκατομμύρια!!! (ναι και όμως). Ο λόγος βέβαια είναι επειδη το είχαν ψιλό-ετοιμο από το 2018 (ήταν να βγει για ps4, αλλα εφαγε ακυρο).
  • Like 5
Δημοσ.
12 ώρες πριν, Malthador είπε

Είναι πολλά αυτά που θίγεις:

  • Με απλές αριθμητικές πράξεις μπορείς να καταλήξεις μέσες άκρες πόσο κοστίζει η παραγωγή ενός ΑΑΑ τίτλου. Ένας μέσος developer βγάζει $10k το μήνα, αν γνωρίζεις πόσοι ασχολήθηκαν με τον τίτλο και για πόσο καιρό βγάζεις το καθαρό development cost μπακαλίστικα. Χωρίς τα περαιτέρω έξοδα διανομής, διαφήμισης κλπ. Για παράδειγμα πάνω στο τελευταίο God of War (μιας και είμαστε στο PS5 topic) δούλεψαν κοντά 300 άτομα για περίπου 5 χρόνια, οπότε καταλήγουμε στα $180m κόστος παραγωγής. Και αυτό υπολογισμένο με μισθούς μέσου developer που δεν θα εργάζονται πολύ τέτοιοι στην Santa Monica, επομένως το πιθανότερο είναι ότι πληρώνονται πολύ παραπάνω και το καθαρό κόστος παραγωγής να έφτασε και τα $250m. Σε κάθε περίπτωση πολύ εύκολα ένας random ΑAA τίτλος να φτάσει τα 300m αν υπολογίσεις μέσα και κόστη διανομής, διαφήμισης, μεταφράσεων κλπ.
  • Το Νetflix βγάζει πάρα πολλές ΑΑΑ παραγωγές, μπες στην αρχική σελίδα και μέτρα πρωτοκλασάτα ονόματα που έχουν παίξει μόνο φέτος σε ταινίες και σειρές του. Αυτή τη στιγμή βλέπω Jack Nicholson και Nicolas Cage στα trending, πράγμα που σημαίνει δέκα εκατομμυριάκια για δυο άτομα ξέρω 'γω. Το πόσες από αυτές της ΑΑΑ παραγωγές είναι ποιοτικές είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα και αυτό θα πρέπει να μας προβληματίζει: όχι το αν θα έχουμε ΑΑΑ παραγωγές, αλλά πολύ περισσότερο το αν θα μπορούν να παιχτούν χωρίς να σκίσουμε τις φλέβες μας από την βαρεμάρα. 
  • Οι συνδρομές είναι που φέρνουν χρήματα μέσω της διάρκειας και της συνέπειας, με το τωρινό μοντέλο τα ΑΑΑ games κρέμονται από το launch price τους για να πουλήσουν, πράγμα που σημαίνει με την σειρά του ότι πρέπει να κάνουν πωλήσεις μέσα στους 2-3-5 πρώτους μήνες για να βγάλουν κέρδη. Στο συνδρομητικό μοντέλο δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα, είτε σήμερα παίξεις Ηalo Infinite, είτε σε 2 χρόνια το ίδιο κέρδος θα φέρει στον developer/publisher.
  • Οκ, έχουμε διαφορετική οπτική επάνω στο θέμα. Προσωπικά δεν με ενοχλεί τόσο η αποκλειστικότητα, με ενδιαφέρει περισσότερο να βγαίνουν καλά games, ακόμα κι αν δεν τα παίξω άμεσα. Αν π.χ. αγοράσει την S-E η Disney θα την κάνει σαν τα μούτρα της και μετά θα έχεις multi-platform games που δεν θα τα παίζεις γιατί δεν θα παίζονται.

Δεν θεωρώ ότι υπάρχει εταιρεία στον πλανήτη που δίνει 5, 10 ή 70 δις για να αγοράσει κάτι με σκοπό να μην βγάλει κέρδος. Κατά την άποψή μου, η ΜS θα συνεχίζει να βγάζει τα ΑΑΑ games της Bethesda για παράδειγμα και σε PS5, γιατί έτσι θα έχει μεγαλύτερο κέρδος.

Θεωρώ ότι το ίδιο θα κάνει η Sony αν αγοράσει κάποια εταιρεία του μεγέθους της Square-Enix. Γι' αυτό με ξενίζει που η Sony βάζει τα ΙP's της μεν στο GeForce Now, αλλά τα μπλοκάρει σε ΧBOX, πραγματικά ακατανόητο.

Οι κινήσεις της Sony αυτή την στιγμή δείχνουν ότι ακολουθεί κατά πόδας τον ανταγωνισμό. Είναι θέμα χρόνου να αρχίσει να ανακοινώνει εξαγορές για να στηρίξει την συνδρομητική υπηρεσία της.

  • Δεν αμφιβάλλω για το παράδειγμα που χρησιμοποίησες αλλά μια γρήγορη αναζήτηση που είχα κάνει στο google (που δε ξέρω αν μπορώ να την εμπιστευτώ) έβγαλε αποτελέσματα σαν αυτά που ανέφερε ο @papapontikas. Ελάχιστα παιχνίδια με κόστος πάνω από 60-80εκ. Δε θα μου έκανε αίσθηση το GoW να έχει τα νούμερα που λες γιατί ήταν η ναυαρχίδα της Sony τη προηγούμενη γενιά. Αντίστοιχα δε θα μου κάνει αίσθηση το Halo Infinite να έχει αντίστοιχα νούμερα
  • Προσωπικά δε βλέπω "ακριβές" παραγωγές στο Netflix. Δε μιλάω για την ποιότητά τους αλλά για το budget τους όσο τουλάχιστον μπορώ να το κρίνω εγώ ο άσχετος σε συνάρτησε με αυτό που βλέπω στην οθόνη μου. Το αν θα είναι καλή ή βαρετή σειρά/ταινία είναι άσχετο με το αν θα είναι στο Netflix στο Disney στο HBO ή τελείως ανεξάρτητη. 
  • Λογικό ακούγεται αυτό που λες αλλά δεν έχω άποψη. Δε με απασχολεί πόσα λεφτά βγάζουν και με τι τρόπο οι εταιρίες πέρα από το να είναι αρκετά βιώσιμες ώστε να συνεχίσουν να βγάζουν παιχνίδια
  • Ναι εδώ διαφωνούμε. Όχι στα ποιοτικά παιχνίδια όπου προφανώς και συμφωνούμε αλλά στο ότι ο "χρηματοδότης" ορίζει το αποτέλεσμα. Δε μου προκύπτει πουθενά ότι αν πάει κάποιος και αγοράσει τη Ubisoft αύριο ξαφνικά θα αρχίσουν να βγάζουν μη κονσερβοποιημένες παιχνιδάρες. Και η Sony και η Microsoft έχουν κάνει publish άπειρα σκουπίδια. Και οι 2 τους έχουν σκοτώσει άπειρα IPs. Η ίδια η Square που αναφέρεις (που της έχω και αδυναμία) στα παιχνίδια της έχει κάτω από 50% επιτυχία στο να είναι της προκοπής. Και ναι και εμένα για την ώρα η αποκλειστικότητα δε με "αγγίζει" τόσο γιατί μπορώ να χρηματοδοτήσω το να έχω 2 και 3 κονσόλες αλλά νομίζω το καταλαβαίνεις ότι αυτό είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας
12 ώρες πριν, Malthador είπε

Δεν θεωρώ ότι υπάρχει εταιρεία στον πλανήτη που δίνει 5, 10 ή 70 δις για να αγοράσει κάτι με σκοπό να μην βγάλει κέρδος. Κατά την άποψή μου, η ΜS θα συνεχίζει να βγάζει τα ΑΑΑ games της Bethesda για παράδειγμα και σε PS5, γιατί έτσι θα έχει μεγαλύτερο κέρδος.

Εδώ συμφωνούμε απόλυτα.

Οι εξαγορές γενικότερα, και όχι μόνο σε επίπεδο gaming, δε γίνονται για να "σώσουν" ζημιογόνες εταιρίες και να εξασφαλίσουν την επιβίωσή τους. Σχεδόν πάντα εξαγοράζονται κερδοφόρες επιχειρήσεις. Κανένας δε πάει να αγοράσει μια εταιρία που πάει χάλια. Πάει και αγοράζει την εταιρία που πάει καλά και συνήθως πληρώνει και υπεραξία. Πρακτικά αγοράζει το κέρδος της εταιρίας που έχει σκοπό να πολλαπλασιάσει.

Οπότε δε καταλαβαίνω γιατί παρουσιάζονται η MS και η Sony σαν τους ιππότες που σώζουν τη βιομηχανία. Δηλαδή η Square-Enix που έχει σχεδόν μονοπώλιο ένα τεράστιο genre (jrpg) και το πιο πετυχημένο αυτή τη στιγμή MMORPG θα κλείσει αν δε την πάρει η Sony? Η Bungie που τρέχει GAS με ελάχιστο κόστος και άπειρο κέρδος είχε θέμα?

17 ώρες πριν, chncynic είπε

Νομίζω οτι απλά τα βλέπουμε όλα μαύρα σε μια εποχή που το gaming γίνεται όλο και πιο προσιτό. Όσο γίνεται αυτο και η πίτα των users που ασχολούνται με το gaming θα μεγαλώνει, τα exclusives θα λιγοστεύουν. Υπήρχαν και υπάρχουν γιατί κάποιες εταιρίες θέλαν να κόψουν τον ανταγωνισμό όσο πιο επιθετικά γίνεται. Προφανώς και σιγά σιγά οι 3rd party αρχίζουν και βλέπουν την πιτα να μεγαλώνει, οπότε τους φαίνεται ηλίθιο να κλειστούν σε μία πλατφόρμα και ζητάνε περισσότερα για exclusives. Οπότε, φτάνουμε στο μέλλον που θα υπάρχουν άπειροι 3rd party, και xbox / sony / nintendo που θα βγάζουν τα exclusives για τις κονσόλες τους. Πολύ καλύτερο μέλλον απο τα timed exclusives που απλά καταστρέφουν τους πιο αδύναμους.

Δε καταλαβαίνω που τους βλέπεις τους μεγάλους 3rd party publishers. Ήταν που ήταν λίγοι τώρα με τις εξαγορές μειώνονται. Ούτε πώς μειώνονται τα exlcusives μέσω των εξαγορών το καταλαβαίνω.

Το gaming το βλέπω μαύρο εδώ και αρκετό καιρό αλλά με τις εξαγορές βλέπω το μέλλον ακόμη χειρότερο. 

Δημοσ.
9 hours ago, chncynic said:

 

Αυτό λεμε. Όπλισε τα φράγκα η MS τώρα και κάνει ακριβώς ότι έκανε η Sony, επί 10 γιατι τόσο καιρό τους πήγανε βίτσα. Ε τώρα, σιγά σιγά που βγαίνουν τα πορτοφόλια, ε τώρα θα αρχίσει και η Sony να σταματάει τα grass fed grass finished practices, θα σταματήσει τα virtuous circles και θα πληρώσει όπως όλοι οι υπόλοιποι τόσα χρόνια

Δεν μπήκε γιατί δεν χρειάστηκε. Έδινε το 1/100 των χρημάτων, έκλεινε exclusive 1 χρόνο και έκλεβε τα games από τον υπόλοιπο gaming χώρο. Τώρα, για να κλείσει timed exclusive θέλει τα 10πλασια όταν η MS ανεβαίνει με τους ρυθμούς που ανεβαίνει σε market share και έχει έτοιμα τα φράγκα non stop. Τώρα θα φανεί αν όντως έχουν ποιότητα η θα συνεχίσουν να παραπατανε

Μα και παλαιότερα αυτό γινόταν. Στη γενιά του 360 μόνο η MS είχε σχεδόν timed exclusives όπως για παράδειγμα Mass effect, Alone in the Dark, Bioshock, Red alert 3, Elder Scrolls και στην προηγούμενη γενιά το Rise of the Tombraider, Cuphead, Dead Rising 4 και διάφορα άλλα που δε θυμάμαι. 

  • Like 3
  • Moderators
Δημοσ.

 

On 07/05/2022 at 00:36, xavier said:

@malthador αυτο που παραγνωριζεις ειναι οτι η σονι εχει ηδη τα εσοδα απο συνδρομητικη υπηρεσια, χωρις να εχει τα παιχνιδια της μεσα.(το plus οπως το ξεραμε). 

Το συνδρομητικο μοντελο για μια εταιρεια με τα εσοδα της sony απο τα ποσοστα σε πωλησεις software τριτων δε βγαζει κανενα νοημα, περα απο την εκμεταλλευση παιχνιδιων που μετα τα πρωτα χρονια της κυκλοφοριας τους, ετσι και αλλιως σταματουν να φερνουν εσοδα.

επισης π.χ. για τη santa monica, πολλοι απο τους developers δεν εργαζονται μονο σε ενα παιχνιδι. Ιδιως τα πρωτα χρονια της παραγωγης ενος παιχνιδιου και ειναι ηδη γνωστο π.χ. οτι εχουν και το νεο ip του balrog σε παραλληλη αναπτυξη και εχουν λειτουργησει υποστηρικτικα σε αλλα projects, τριτων.

Η Sony για την ώρα ψάχνεται πως θα προσαρμόσει το μοντέλο της ώστε να είναι -πιο- επικερδές. Αν ήταν ευχαριστημένοι με το τωρινό μοντέλο τους δεν θα έκαναν τόσο δραστικές (για τα δεδομένα της Sony) αλλαγές. Θα δούμε πως θα διαχειριστούν τα exclusives τους στην νέα πλατφόρμα, προσωπικά θεωρώ ότι θα τα προσθέτουν μετά από τρεις μήνες, τουλάχιστον στο μεγάλο tier.

Συμφωνώ για το προσωπικό της Santa Monica, αλλά δεν βλέπω πως αλλάζει το σκεπτικό.

On 07/05/2022 at 06:37, papapontikas said:

Μερικές παρατηρήσεις από κάποια πράγματα που ξέρω από πρώτο χερι:

  • Το ότι δουλεύουν 300 άτομα πάνω σε ένα πρότζεκτ δεν σημαίνει ότι όλοι είναι developers. οι περισοτεροι είναι animators, 3d modeling, db builders, QA, "σκηνοθετες", voice actors κτλ. Συνηθως 10 με 30 ατομα γραφουν κωδικα μονο. Αρκετες φορες λιγοτερα απο 10...
  • Software developer > Game developer. Οι μισθοι για game developer ειναι αρκετα χαμηλοτεροι απο software developer με τον μεσο ορο να κυμαινεται στα $75k (και αυτα μικτα). Ειναι γενικως ενα κακοπληρωμενο επαγγελμα.
  • Το μέσο κόστος ενός AΑΑ τιτλου ΣΠΑΝΙΑ ξεπερνάει τα 100 εκατομμύρια. Συνήθως κυμαίνεται στα 60 με 80 εκατομμύρια. Σε αυτό υπολογίζεται και το κόστος του λεγόμενου "bring to market" (διαφημιση, μαρκετινγ, social κτλ)
  • Ο μόνος λόγος για να φουσκώσει το μπατζετ ενός τίτλου είναι η δημιουργία νέων game/Graphics engines (ή η αντικατασταση παλιας engine), καθως και νεα assets (συνηθως στα franchise πεφτει πολυ recycling). Επισης λογω διαφημισης. ΠΧ: Το GTA V (2013) κοστισε κοντα στα $270 εκατομμυρια λογω νεας engine. Ομως το Red Dead Redemption (2010) κοστισε μονο $80-90 εκατομμυρια μιας και χρησιμοποιουσε την παλια engine. Ομοιως με το sequel RDR2 που κοστισε $80 μυρια (βασιζοτανε πλεον στην μηχανη του GTA V)
  • Άλλο παράδειγμα το COD Modern Warfare (2009) που κοστισε 250 εκατομμυρια λογω νεας μηχανης (αλλα και λογω μεγαλης διαφημισης) και ολα οσα βγηκαν μετα το 2009 ειχαν πολυ χαμηλοτερο μπατζετ γυρω στα 60 με 80 εκατομμυρια (μερχρι καπου το 2016-17 που ξανα-αλλαξαν μηχανη).
  • Το Witcher 3 κόστισε $40 εκατομμύρια εκ των οποίων ΛΙΓΟΤΕΡΑ από $15.000.000 ήταν το κόστος ανάπτυξης του παιχνιδιού (τα υπόλοιπα ήταν διαφήμιση κτλ.)
  • Το GT7 κόστισε μόλις 10-15 εκατομμύρια!!! (ναι και όμως). Ο λόγος βέβαια είναι επειδη το είχαν ψιλό-ετοιμο από το 2018 (ήταν να βγει για ps4, αλλα εφαγε ακυρο).

Μαζεμένα σε τελίτσες, για να μην κάνω ένα κάρο παραθέσεις:

  • Ναι, όταν λέω «developer», το χρησιμοποιώ πιο ευρέως, δεν εννοώ προγραμματιστής per se. Προφανώς και από τους 300 δεν είναι και οι 300 προγραμματιστές, αλλά και πάλι δεν αλλάζει κάτι επί της ουσίας. Με απλό googlάρισμα καταλαβαίνεις πάνω κάτω πόσο πληρώνεται κάθε επάγγελμα, ένας animator στην Ubisoft π.χ. βγάζει 100k κοκ.
  • Δεν μιλάμε για game developers γενικά κι αόριστα, μιλάμε για game developers σε ΑΑΑ παραγωγές και σε μεγάλες εταιρείες που -υπό νορμάλ- συνθήκες μιλάμε για τους πιο ταλαντούχους/έμπειρους/«καλούς», που άρα θα πληρώνονται και πάνω από τον μέσο όρο. Δεν κοιτάζουμε αν είναι καθαρά ή μικτά, όπως και να έχει στο συνολικό budget μπαίνουν όλα.
  • Δεν διαφωνώ κάπου, δεν μιλάω για όλες τις ΑΑΑ παραγωγές, προφανώς και δεν αγγίζουν όλες τέτοια ποσά. Όχι ότι τα 80m είναι ένα μικρό ποσό σαφώς.
  • Δεκτό, δεν γνωρίζω πληροφορίες, για να το λες, έτσι θα είναι.
  • Το Witcher 3 κόστισε 306m zloty, με την τότε ισοτιμία σημαίνει $82m περίπου, θυμάμαι το είχαν αναφέρει από την CD Project Red σε μία συνέντευξή τους, δεν την έχω πρόχειρη, μπορώ να αργότερα να κάνω ένα search αν θες. Και μιλάμε για παραγωγή Πολωνίας επτά χρόνια πριν, με ότι συνεπάγεται αυτό για το μισθολογικό. Αν έβγαινε σήμερα στην Αμερική εύκολα θα έφτανε τα διπλάσια χρήματα.
  • Δεκτό κι αυτό, δεν ξέρω αν το GT7 είναι αυτό που λέμε ΑΑΑ παραγωγή (ή το όποιο racing game), αλλά έτσι θα είναι για να το λες.
On 07/05/2022 at 09:35, Mitroglou7 said:
  • Προσωπικά δε βλέπω "ακριβές" παραγωγές στο Netflix. Δε μιλάω για την ποιότητά τους αλλά για το budget τους όσο τουλάχιστον μπορώ να το κρίνω εγώ ο άσχετος σε συνάρτησε με αυτό που βλέπω στην οθόνη μου. Το αν θα είναι καλή ή βαρετή σειρά/ταινία είναι άσχετο με το αν θα είναι στο Netflix στο Disney στο HBO ή τελείως ανεξάρτητη.  

Πρέπει να διευκρινίσουμε λίγο τι εννοούμε «ακριβή» παραγωγή σε ότι αφορά τις ταινίες, γιατί στα games αρχίζουμε να το εκφυλίζουμε λίγο, μιας και μου δημιουργείται η εντύπωση ότι τα $60m ή τα $80m είναι «λίγα». Ναι, οκ δεν έχει Τιτανικό ή LotR στο Netflix, αλλά αυτό κι αυτό ας πούμε θεωρούνται «ακριβές» παραγωγές ή τίποτα ανεξάρτητες ξέρω 'γω; :P 

Αναφέρω ταινίες που έχω δει (και ήταν ψιλοσάπιες for that matter, αλλά δεν κρίνουμε την ποιότητα εδώ), γιατί και είχαν τέτοιο budget και φαινόταν το budget τους.

On 07/05/2022 at 09:35, Mitroglou7 said:
  • Ναι εδώ διαφωνούμε. Όχι στα ποιοτικά παιχνίδια όπου προφανώς και συμφωνούμε αλλά στο ότι ο "χρηματοδότης" ορίζει το αποτέλεσμα. Δε μου προκύπτει πουθενά ότι αν πάει κάποιος και αγοράσει τη Ubisoft αύριο ξαφνικά θα αρχίσουν να βγάζουν μη κονσερβοποιημένες παιχνιδάρες. Και η Sony και η Microsoft έχουν κάνει publish άπειρα σκουπίδια. Και οι 2 τους έχουν σκοτώσει άπειρα IPs. Η ίδια η Square που αναφέρεις (που της έχω και αδυναμία) στα παιχνίδια της έχει κάτω από 50% επιτυχία στο να είναι της προκοπής. Και ναι και εμένα για την ώρα η αποκλειστικότητα δε με "αγγίζει" τόσο γιατί μπορώ να χρηματοδοτήσω το να έχω 2 και 3 κονσόλες αλλά νομίζω το καταλαβαίνεις ότι αυτό είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας

Τα σύμπαντα του Star Wars και της Marvel σε γλυκοχαιρετάνε... :P

Αν πρέπει να πουληθεί μια εταιρεία, τότε ας πουληθεί σε μία εταιρεία που δεν θα την διαστρέψει για πολιτικούς ή άλλους λόγους ώστε να εξυπηρετηθεί κάποια agenda, για μένα τουλάχιστον. Τα καλά games παραμένουν καλά για πάντα, όσα χρόνια κι αν περάσουν θα είναι εκεί για να τα χαρείς ακόμα κι αν βρίσκονται πίσω από exclusivity wall. 

Ναι, το ιδανικό θα ήταν να μην υπάρχουν exclusives και για εμένα. Που -ξαναλέω- δεν νομίζω ότι τέτοιες εξαγορές εταιρειών που έχουν κοινό και αντίκρισμα σε όλες τις πλατφόρμες συμφέρουν τον buyer να τις περιορίζει μόνο στην πλατφόρμα του.

On 07/05/2022 at 10:28, gRim said:

Μα και παλαιότερα αυτό γινόταν. Στη γενιά του 360 μόνο η MS είχε σχεδόν timed exclusives όπως για παράδειγμα Mass effect, Alone in the Dark, Bioshock, Red alert 3, Elder Scrolls και στην προηγούμενη γενιά το Rise of the Tombraider, Cuphead, Dead Rising 4 και διάφορα άλλα που δε θυμάμαι. 

Κακώς γινόταν τότε, κακώς γίνεται και τώρα.

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, Malthador είπε

 

Η Sony για την ώρα ψάχνεται πως θα προσαρμόσει το μοντέλο της ώστε να είναι -πιο- επικερδές. Αν ήταν ευχαριστημένοι με το τωρινό μοντέλο τους δεν θα έκαναν τόσο δραστικές (για τα δεδομένα της Sony) αλλαγές. Θα δούμε πως θα διαχειριστούν τα exclusives τους στην νέα πλατφόρμα, προσωπικά θεωρώ ότι θα τα προσθέτουν μετά από τρεις μήνες, τουλάχιστον στο μεγάλο tier.

Συμφωνώ για το προσωπικό της Santa Monica, αλλά δεν βλέπω πως αλλάζει το σκεπτικό.

Μαζεμένα σε τελίτσες, για να μην κάνω ένα κάρο παραθέσεις:

  • Ναι, όταν λέω «developer», το χρησιμοποιώ πιο ευρέως, δεν εννοώ προγραμματιστής per se. Προφανώς και από τους 300 δεν είναι και οι 300 προγραμματιστές, αλλά και πάλι δεν αλλάζει κάτι επί της ουσίας. Με απλό googlάρισμα καταλαβαίνεις πάνω κάτω πόσο πληρώνεται κάθε επάγγελμα, ένας animator στην Ubisoft π.χ. βγάζει 100k κοκ.
  • Δεν μιλάμε για game developers γενικά κι αόριστα, μιλάμε για game developers σε ΑΑΑ παραγωγές και σε μεγάλες εταιρείες που -υπό νορμάλ- συνθήκες μιλάμε για τους πιο ταλαντούχους/έμπειρους/«καλούς», που άρα θα πληρώνονται και πάνω από τον μέσο όρο. Δεν κοιτάζουμε αν είναι καθαρά ή μικτά, όπως και να έχει στο συνολικό budget μπαίνουν όλα.
  • Δεν διαφωνώ κάπου, δεν μιλάω για όλες τις ΑΑΑ παραγωγές, προφανώς και δεν αγγίζουν όλες τέτοια ποσά. Όχι ότι τα 80m είναι ένα μικρό ποσό σαφώς.
  • Δεκτό, δεν γνωρίζω πληροφορίες, για να το λες, έτσι θα είναι.
  • Το Witcher 3 κόστισε 306m zloty, με την τότε ισοτιμία σημαίνει $82m περίπου, θυμάμαι το είχαν αναφέρει από την CD Project Red σε μία συνέντευξή τους, δεν την έχω πρόχειρη, μπορώ να αργότερα να κάνω ένα search αν θες. Και μιλάμε για παραγωγή Πολωνίας επτά χρόνια πριν, με ότι συνεπάγεται αυτό για το μισθολογικό. Αν έβγαινε σήμερα στην Αμερική εύκολα θα έφτανε τα διπλάσια χρήματα.
  • Δεκτό κι αυτό, δεν ξέρω αν το GT7 είναι αυτό που λέμε ΑΑΑ παραγωγή (ή το όποιο racing game), αλλά έτσι θα είναι για να το λες.

Πρέπει να διευκρινίσουμε λίγο τι εννοούμε «ακριβή» παραγωγή σε ότι αφορά τις ταινίες, γιατί στα games αρχίζουμε να το εκφυλίζουμε λίγο, μιας και μου δημιουργείται η εντύπωση ότι τα $60m ή τα $80m είναι «λίγα». Ναι, οκ δεν έχει Τιτανικό ή LotR στο Netflix, αλλά αυτό κι αυτό ας πούμε θεωρούνται «ακριβές» παραγωγές ή τίποτα ανεξάρτητες ξέρω 'γω; :P 

Αναφέρω ταινίες που έχω δει (και ήταν ψιλοσάπιες for that matter, αλλά δεν κρίνουμε την ποιότητα εδώ), γιατί και είχαν τέτοιο budget και φαινόταν το budget τους.

Τα σύμπαντα του Star Wars και της Marvel σε γλυκοχαιρετάνε... :P

Αν πρέπει να πουληθεί μια εταιρεία, τότε ας πουληθεί σε μία εταιρεία που δεν θα την διαστρέψει για πολιτικούς ή άλλους λόγους ώστε να εξυπηρετηθεί κάποια agenda, για μένα τουλάχιστον. Τα καλά games παραμένουν καλά για πάντα, όσα χρόνια κι αν περάσουν θα είναι εκεί για να τα χαρείς ακόμα κι αν βρίσκονται πίσω από exclusivity wall. 

Ναι, το ιδανικό θα ήταν να μην υπάρχουν exclusives και για εμένα. Που -ξαναλέω- δεν νομίζω ότι τέτοιες εξαγορές εταιρειών που έχουν κοινό και αντίκρισμα σε όλες τις πλατφόρμες συμφέρουν τον buyer να τις περιορίζει μόνο στην πλατφόρμα του.

Κακώς γινόταν τότε, κακώς γίνεται και τώρα.

Παιδιά νομίζω ότι η συζήτηση είναι ένας κύκλος.Διαπραγματευομαστε τις αρχές του καπιταλισμού δλδ(καλές, κακές αυτές είναι και δεν αλλάζουν) .Οι εξαγορές είναι μέρος του συστήματος όπως οι μεγάλες αλυσιδες σουπερμάρκετ εξαγοράζουν τα μικρά .(ακριβώς το ίδιο πράγμα είναι και τόσο απλο).Η αρχή είναι ίδια.Ας ιδρύσουμε ένα Λενινιστικο κόμμα gamers και να φωνάζουμε φονιάδες των games Ms και Sony😀😀😀

Επεξ/σία από jimtriol
  • Like 2
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...