Προς το περιεχόμενο

[SOLVED] Bugdet GPU για blender αξίζει;


harpwood

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχω ένα pc με i7-8700 και 32GB RAM. Δεν έχω κάρτα γραφικών, παρά την integrated Intel UHD Graphics 630 (αν θυμάμαι καλά αυτή είναι). Χρησιμοποιώ το pc για δημιουργία 2D animation, game assets, διάφορα γραφιστικά για εκτύπωση και προγραμματισμό. Με αυτήν την χρήση δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα με τα προγράμματα της σουίτας της Adobe, που χρησιμοποιώ (AI, PS, An, Ae, InD).

Θα ήθελα να βάλω στο pipeline και 3D, τουλάχιστον low poly για αρχή. Έβαλα το blender και άρχισα να κάνω κάποια low poly tutorials. Κατά το μοντελισμό δεν έχω κανένα πρόβλημα άλλα με το που αρχίσω να βάζω materials αρχίζει να lagάρει σε εκνευριστικό σημείο. Τα materials είναι απλά χωρίς textures, ουσιαστικά μόνο χρώμα... Δεν θέλω να διανοηθώ τι θα γίνει με textures και shaders...

Αναρωτιέμαι αν αξίζει να παρω μια οικονομική κάρτα γραφικών, με πολύ μικρό budget δυστυχώς, 200 ευρώ. Επομένως η πρώτη ερώτηση είναι αν αξίζει να αγοράσω κάρτα σε αυτό το bugdet, με την έννοια ότι θα δω διαφορά, συγκριτικά με την integrated GPU σε αυτά τα χρήματα. Αν υπάρχει ελπίδα να δω διαφορά τότε η επόμενη ερώτηση είναι αν έχει νόημα να προτιμήσω κάποια quadro κάρτα όπως αυτή εδώ (skroutz link) που είναι εντός budget... (υπόψιν ότι δεν με ενδιαφέρει το gaming καθόλου)

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

 

EDIT: Αν δεν αξίζει στα 200 ευρώ, ποια είναι η οικονομικότερη κάρτα που προτείνετε για blender;

Επεξ/σία από harpwood
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Την πιο γρήγορη Nvidia με 8GB+ που (δεν) χωράει στο budget.

Η ενσωματωμένη πάντως.δεν θα έπρεπε να έχει πρόβλημα για low poly. Βάλε τον τελευταίο intel driver (όχι αυτόν των windows) και στο Bios Total Gfx Mem =  max

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 ώρες πριν, @11h είπε

Την πιο γρήγορη Nvidia με 8GB+ που (δεν) χωράει στο budget.

Αν είναι εύκολο, ποια συγκεκριμένα; Ένα λινκ θα βοηθούσε!

20 ώρες πριν, @11h είπε

Η ενσωματωμένη πάντως.δεν θα έπρεπε να έχει πρόβλημα για low poly. Βάλε τον τελευταίο intel driver (όχι αυτόν των windows) και στο Bios Total Gfx Mem =  max

Αν θυμάμαι καλά το driver τον κατέβασα από το site της motherboard. Θα το τσεκάρω, σίγουρα είμαι πίσω σε έκδοση. Θα δω και το tweak στο bios.

Ευχαριστώ πολύ!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

33 λεπτά πριν, harpwood είπε

Αν είναι εύκολο, ποια συγκεκριμένα; Ένα λινκ θα βοηθούσε!

Αν θυμάμαι καλά το driver τον κατέβασα από το site της motherboard. Θα το τσεκάρω, σίγουρα είμαι πίσω σε έκδοση. Θα δω και το tweak στο bios.

Ευχαριστώ πολύ!

υποχρεωτικά θα πάρεις με RT (παρακολούθησε τιμές της nvidia3050)

Μια άλλη λύση είναι να πουλήσεις cpu/motherboard/ram και με τα λεφτά της πώλησης +200ευρώ να αγοράσεις B660 + I5 12600K + RAM3600 που έχει UHD770 που ειναι πολλαπλασίως γρηγορότερη.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 minutes ago, harpwood said:

Αν είναι εύκολο, ποια συγκεκριμένα; Ένα λινκ θα βοηθούσε!

Aυτό που θα φτίαξεις στο viewport κάποια στιγμή θα θες να το κάνεις render, το ιδανικό είναι να χωράει στη Vram και να είναι γρήγορη η κάρτα γραφικών με CUDA/OptiX. Εσύ μόνο ξέρεις ποση μνημη τρώει κάθε scene που φτιάχνεις και πόσο αντέχεις να περιμένεις για rendering. Οι τιμές στις κάρτες γραφικών πεφτουν, δεν υπάρχει λόγος να βιαστείς όσο μαθαίνεις το πρόγραμμα, δες πόσο μπορείς να προχωρήσεις με την ενσωματωμένη (μου κάνει εντύπωση που έχεις προβλήματα στο viewport, ειναι συνήθως cpu bound). Όταν φτάσεις να είσαι στο Blender εκεί που βρίσκεσαι με τις άλλες ασχολίες που αναφέρεις απο πλευρας ικανοτήτων, θεωρώ οτι θα χρειαστεις μια καρτα γραφικων με την αποδοση που έχει σήμερα η 3070.

 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@@11h @jgeorgiou Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!

Πολύ σωστά η λογική λέει να περιμένω να πέσουν οι τιμές και φυσικά να ασχοληθώ και να μάθω το blender όσο μπορώ καλύτερα μέχρι τότε.

...και το βρήκα που κάνω λάθος, φταίει η άγνοιά μου στο πρόγραμμα ως καινούργιος. Για κάποιο λόγο χρησιμοποιούταν στο viewport circles αντί eevee και με λίγο ψάξιμο είδα πως η eevee είναι καταλληλότερη για το viewport. Επιπρόσθετα, αν και low poly τα tutorial projects που έκανα, χρησιμοποίησα πολύ modifiers όπως bevel, solidify, και subdivision surface (ότι έλεγαν τα tutorial), με συνέπεια να βαραίνει πολύ το σκηνικό. Τα απενεργοποιώ από το viewport μετά το μοντελισμό, όταν περνάω mats και σε συνδυασμό με eevee, δουλεύεται το viewport, χωρίς το παραμικρό lag (τουλάχιστον σε ότι έκανα μέχρι τώρα)!

Και πάλι σας ευχαριστώ πολύ!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...