Προς το περιεχόμενο

Διαγνωστικό για Mac


Επισκέπτης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

10 ώρες πριν, macodin είπε

Φίλε Manwe όντως δεν τις έχω τις γνώσεις αυτές και όντως πήρα ολόκληρα κομμάτια από τον Howard, (και όχι μόνο από αυτόν αλλά και από την ίδια την Apple), που τον εμπιστεύομαι απεριόριστα. Εάν όμως έβαζα κατευθείαν τα λινκ, τα οποία ήταν 3-4, θα έπρεπε αυτός που έκανε την ερώτηση να διάβαζε ολόκληρα κατεβατά Αγγλικά κείμενα, απομονώνοντας τα σημεία που τον ενδιαφέρουν από κάθε ένα ξεχωριστά. Να δηλώσω λοιπόν εδώ ότι τον διαβάζω και εγώ χρόνια, ως χομπίστας με τα Mac, δεν είμαι προγραμματιστής, και για το στήσιμο της απάντησης που έδωσα, μαζεύοντας κομμάτια απο 'δω και απο 'κει, μου πήρε κάποιο χρόνο ώστε να συμπυκνώσω τις πληροφορίες σε ένα σύντομο κείμενο.

Εάν δεις κάποιες άλλες απαντήσεις που έδωσα για την βοήθεια άλλων χρηστών,  τότε θα παρατηρήσεις ότι έδωσα κατευθείαν τα λινκ και σε κάποιο μάλιστα προέτρεψα να διαβαστεί μία κριτική ενός χρήστη για το πως το έλυσε (θελω να πω ότι δεν κάθησα να μεταφράσω την κριτική και να την δώσω ως δική μου).

Τέλως πάντων, επειδή έχεις και 'συ δίκιο στην κριτική που μου κάνεις, να ζητήσω συγγνώμη και να προσθέσω ότι την επόμενη φορά θα δίνω και τα λινκ από τα "κομμάτια" που χρησιμοποιώ.

Υ γ: έχε υπόψη σου ότι είμαι γραμμένος στο σάιτ περίπου 10 χρόνια και δεν σχολιάζω σχεδόν καθόλου, (ούτε και αλλού), οπότε δεν ξέρω και τους κανόνες.

Ευχαριστώ για την κριτική, χαίρομαι που το ξεκαθάρισα, υποθέτοντας πως θα το δουν και οι άλλοι σχολιαστές.

Είναι η πιο έντιμη απάντηση που έχω διαβάσει ποτέ!

Μπράβο φίλε μου!

Δεν παρεξήγησα τα λεγόμενά σου, μην το πάρεις στραβά. Απλά επειδή κι εγώ ασχολούμαι πάρα πολλά χρόνια με το αντικείμενο και έχοντας γνωρίσει σχεδόν το σύνολο των mac users και τον τρόπο γραφής και γνώσεών τους μέσα από τα forum, μου έκανε εντύπωση!

Πάντως παραδέχομαι την ειλικρίνειά σου και σου βγάζω το καπέλο!

Να βοηθάς όσο μπορείς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, Manwe είπε

Μπράβο φίλε μου!

Δεν παρεξήγησα τα λεγόμενά σου, μην το πάρεις στραβά. Απλά επειδή κι εγώ ασχολούμαι πάρα πολλά χρόνια με το αντικείμενο και έχοντας γνωρίσει σχεδόν το σύνολο των mac users και τον τρόπο γραφής και γνώσεών τους μέσα από τα forum, μου έκανε εντύπωση!

Πάντως παραδέχομαι την ειλικρίνειά σου και σου βγάζω το καπέλο!

Να βοηθάς όσο μπορείς.

Ευχαριστώ φίλε μου. Δεν το πήρα στραβά, είχες δίκιο στην κριτική σου. Τέλος.

Να 'σαι καλά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες




Έβαλα την εφαρμογή EtreCheck και είναι αρκετά βολική, χωρίς να απαιτεί reboot του υπολογιστή.
Θα την κρατήσω; Μάλλον όχι γιατί εαν προκύψει πρόβλημα στον iMac μου θα κάνω επανκκίνηση με το πλήκτρο D για το native διαγνωστικό.

Καλό είναι βέβαια να υπάρχουν εναλλακτικές για δεύτερη και τρίτη γνώμη.
 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, _filippos_ είπε


Έβαλα την εφαρμογή EtreCheck και είναι αρκετά βολική, χωρίς να απαιτεί reboot του υπολογιστή.
Θα την κρατήσω; Μάλλον όχι γιατί εαν προκύψει πρόβλημα στον iMac μου θα κάνω επανκκίνηση με το πλήκτρο D για το native διαγνωστικό.

Καλό είναι βέβαια να υπάρχουν εναλλακτικές για δεύτερη και τρίτη γνώμη.
 

Το Διαγνωστικό της Apple με cmd+D κάτά την εκκίνηση του Mac έχει ως σκοπό τον έλεγχο του Hardware μόνο.
Μπορείς να διαβάσεις εδώ για να έχεις μια καλύτερη εικόνα του τι είναι και τι ακριβώς κάνει και εδώ, θα βρεις τους κωδικούς αναφοράς. Εάν μετά το πέρας του ελέγχου δεις κάποιον από τους κωδικούς εκτός του ADP000, σημαίνει ότι κάπου υπάρχει πρόβλημα. Με βάση την αντιστοιχία του κωδικού που θα σου βγάλει θα ξέρεις και ποιο είναι. Οπότε επικοινωνείς με το service.
Πληροφοριακά, το Diagnostics δεν είναι ικανό να εντοπίζει 100% όλα τα προβλήματα. Υπάρχουν περιπτώσεις που όσες φορές και να το τρέξεις, ένα πρόβλημα όντως να υφίσταται. Οπότε επικοινωνείς με το service και σε αυτή την περίπτωση. Στο service τώρα, ακόμα και τα παιδιά εκεί, θα τρέξουν αρχικά το διαγνωστικό του ίδιου του Mac. Εφόσον διαπιστώσουν όντως την ανικανότητα ανίχνευσης θα χρησιμοποιήσουν το διαγνωστικό εργαλείο που τους δίνει η ίδια η Apple. Το συγκεκριμένο software που χρησιμοποιούν λέγεται Apple Services Toolkit.

Τώρα το EtreCheck είπαμε και παραπάνω ότι είναι κυρίως για να σου δώσει ένα συγκεντρωτικό report για το macOS και κάποιες πληροφορίες σχετικά με το Hardware.

Κράτησέ το εάν θέλεις και κάνε δοκιμές. Καταλαμβάνει ~30MB. Θα σου φανεί αρκετά χρήσιμο.

Ότι θέλεις εδώ είμαστε να απαντήσουμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά να συμπληρώσω, αφού αναφέρθηκε, ότι τα orphaned files καθαρίζονται στο safe boot.

(έχω μόνιμα τον Mac σε verbose mode και κάποιες φορές που σεϊφμπουτάρω (άλα της!), το βλέπω να γράφει πόσα βρήκε και ότι τα καθάρισε)

Είμαι σχεδόν βέβαιος δε, ότι το κάνει και το disk utillity.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 λεπτά πριν, macodin είπε

Παιδιά να συμπληρώσω, αφού αναφέρθηκε, ότι τα orphaned files καθαρίζονται στο safe boot.

(έχω μόνιμα τον Mac σε verbose mode και κάποιες φορές που σεϊφμπουτάρω (άλα της!), το βλέπω να γράφει πόσα βρήκε και ότι τα καθάρισε)

Είμαι σχεδόν βέβαιος δε, ότι το κάνει και το disk utillity.

Υπάρχουν διάφοροι τύποι ορφανών αρχείων.
Εάν κάτσεις και πειραματιστείς π.χ. με τα συγκεκριμένα που ανέφερα πιο πάνω, θα δεις ότι δεν μπορεί να γίνει αυτόματη διαγραφή τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@epinki -πολύ καλή η γνώση κι η ωφελιμότητα από το  blog σου!

-με δυο τρεις αναζητήσεις πήρα απαντήσεις για μερικά θεματάκια που είχα με το μακαμπούκι μου

- Λευτεριά στους σούπερ ντούπερ  αρχάριους στο οικοσύστημα!

δόξα σι

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως μια και περί orphaned files ο λόγος, εξαιρετικές υπηρεσίες για εντοπισμό τους προσφέρει το utility Find Any File

Και βέβαια δεν περιορίζεται μόνο σ' αυτό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
35 λεπτά πριν, Manwe είπε

Υπάρχουν διάφοροι τύποι ορφανών αρχείων.
Εάν κάτσεις και πειραματιστείς π.χ. με τα συγκεκριμένα που ανέφερα πιο πάνω, θα δεις ότι δεν μπορεί να γίνει αυτόματη διαγραφή τους

Α μάλιστα. Κοίτα να δεις προσωπικά, όταν απεγκαθιστώ οτιδήποτε, χρησιμοποιώ το find any file (το οποίο είναι επικίνδυνο για τον τελείως αρχάριο), που έχει πρόσβαση και στα πιο βαθιά αρχεία και φακέλους του Finder (ίσως όχι στα πάντα βέβαια). Έτσι δεν μένει ψίχουλο.

Βρε epinki, μαζί γράφαμε. Δίνε και μία προειδοποίηση όμως για τέτοιου είδους εργαλεία γιατί μπορεί κάποιος, εάν δεν προσέξει, να αφαιρέσει αρχεία που έχουν παρόμοιο (ή και ακριβώς το ίδιο!) όνομα με κάποιο απ' αυτά που θέλει να πετάξει.

Επεξ/σία από macodin
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης φίλε @macodin πέρα από το FAF το οποίο είναι πάρα πολύ δυνατό εργαλείο, πιο δυνατό και από το ίδιο το Spotlight του macOS το οποίο δεν εντοπίζει τα hidden files&folders, μπορείς και με την εντολή mdfind ή την locate στο Terminal να βρείς και να απομακρύνεις στη συνέχεια με την rm ότι θέλεις. Με ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, macodin είπε

Βρε epinki, μαζί γράφαμε. Δίνε και μία προειδοποίηση όμως για τέτοιου είδους εργαλεία γιατί μπορεί κάποιος, εάν δεν προσέξει, να αφαιρέσει αρχεία που έχουν παρόμοιο (ή και ακριβώς το ίδιο!) όνομα με κάποιο απ' αυτά που θέλει να πετάξει.

Σύμφωνοι, κάπου έχεις δίκιο. Πάντως, συνέστησα το utility μόνο προς εντοπισμό αρχείων.  Σκόπιμα δε απέφυγα να αναφέρω κάτι για διαγραφή, με την έννοια ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει κανείς να ξέρει επακριβώς τι κάνει προτού το αποφασίσει.

Επ' ευκαιρία ένα μικρό tip για σωστή απεγκατάσταση εφαρμογών -για όποιον τυχόν ενδιαφέρεται·

1. Εφαρμογές του App Store, πατάμε το εικονίδιο τους στο Launchpad, click το x που θα προκύψει στην κορυφή του και εφαρμογή έφυγε.
2. Εφαρμογές που εγκαθίστανται στον φάκελο /Εφαρμογές με drag & drop· σύρουμε το εικονίδιο τους στον κάδο.
3. Εφαρμογές που εγκαθίστανται μέσω installer πρέπει να φεύγουν μόνο σύμφωνα με τις οδηγίες του developer ή μέσω του uninstaller τους, που συνήθως διαθέτουν.
Σύροντας δηλαδή το εικονίδιο τους από τον φάκελο /Εφαρμογές στον κάδο διαγράφεται μόνο το σώμα τους, ενώ τα βοηθητικά τους στοιχεία παραμένουν διάσπαρτα στο σύστημα, κάτι που ενίοτε μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες. 
 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Manwe είπε

Το Διαγνωστικό της Apple με cmd+D κάτά την εκκίνηση του Mac έχει ως σκοπό τον έλεγχο του Hardware μόνο.
Μπορείς να διαβάσεις εδώ για να έχεις μια καλύτερη εικόνα του τι είναι και τι ακριβώς κάνει και εδώ, θα βρεις τους κωδικούς αναφοράς. Εάν μετά το πέρας του ελέγχου δεις κάποιον από τους κωδικούς εκτός του ADP000, σημαίνει ότι κάπου υπάρχει πρόβλημα. Με βάση την αντιστοιχία του κωδικού που θα σου βγάλει θα ξέρεις και ποιο είναι. Οπότε επικοινωνείς με το service.
Πληροφοριακά, το Diagnostics δεν είναι ικανό να εντοπίζει 100% όλα τα προβλήματα. Υπάρχουν περιπτώσεις που όσες φορές και να το τρέξεις, ένα πρόβλημα όντως να υφίσταται. Οπότε επικοινωνείς με το service και σε αυτή την περίπτωση. Στο service τώρα, ακόμα και τα παιδιά εκεί, θα τρέξουν αρχικά το διαγνωστικό του ίδιου του Mac. Εφόσον διαπιστώσουν όντως την ανικανότητα ανίχνευσης θα χρησιμοποιήσουν το διαγνωστικό εργαλείο που τους δίνει η ίδια η Apple. Το συγκεκριμένο software που χρησιμοποιούν λέγεται Apple Services Toolkit.

Τώρα το EtreCheck είπαμε και παραπάνω ότι είναι κυρίως για να σου δώσει ένα συγκεντρωτικό report για το macOS και κάποιες πληροφορίες σχετικά με το Hardware.

Κράτησέ το εάν θέλεις και κάνε δοκιμές. Καταλαμβάνει ~30MB. Θα σου φανεί αρκετά χρήσιμο.

Ότι θέλεις εδώ είμαστε να απαντήσουμε.

Πολύ ενδιαφέρον!

Απο δική μου εμπειρία πάντως σε 2 επίσημα service ελλάδος (θεσσαλονίκη & Αθήνα) με είχαν μπαλάκι με το imac retina 5k 27inch που είχε απο το εργοστάσιο βλάβη.
Ποτέ τους δεν κατάφεραν να εντοπίσουν τί πρόβλημα υπήρχε. Μάλιστα το service θεσσαλονίκης μου είχε επιστρέψει το μηχάνημα πίσω με επιπλέον προβληματικό σκληρό (fusion).
Για να μην μακρηγορώ, μίλησα τηλεφωνικά με την apple (απευθείας), τους έστειλα τα log αρχεία, βρήκαν τι έφταιγε (χωρίς να τους πάω το μηχάνημα) και μου αντικαταστήσαν 2,5Κ€ μηχάνημα με νέο και βελτιωμένο μοντέλο αφού είχαν περάσει σχεδόν 2 χρόνια απο την αγορά (και τρέξιμο με το ελληνικό service).

Τα είχα γράψει κι εδώ όταν συνέβαιναν.

Συνεπώς μη νομίζετε πως θα εντοπίσουν σίγουρα το πρόβλημα με διαγνωστικό έλεγχο εντώ ελλάντα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, _filippos_ είπε

Πολύ ενδιαφέρον!

Απο δική μου εμπειρία πάντως σε 2 επίσημα service ελλάδος (θεσσαλονίκη & Αθήνα) με είχαν μπαλάκι με το imac retina 5k 27inch που είχε απο το εργοστάσιο βλάβη.
Ποτέ τους δεν κατάφεραν να εντοπίσουν τί πρόβλημα υπήρχε. Μάλιστα το service θεσσαλονίκης μου είχε επιστρέψει το μηχάνημα πίσω με επιπλέον προβληματικό σκληρό (fusion).
Για να μην μακρηγορώ, μίλησα τηλεφωνικά με την apple (απευθείας), τους έστειλα τα log αρχεία, βρήκαν τι έφταιγε (χωρίς να τους πάω το μηχάνημα) και μου αντικαταστήσαν 2,5Κ€ μηχάνημα με νέο και βελτιωμένο μοντέλο αφού είχαν περάσει σχεδόν 2 χρόνια απο την αγορά (και τρέξιμο με το ελληνικό service).

Τα είχα γράψει κι εδώ όταν συνέβαιναν.

Συνεπώς μη νομίζετε πως θα εντοπίσουν σίγουρα το πρόβλημα με διαγνωστικό έλεγχο εντώ ελλάντα

Έτσι είναι τα πράγματα ακριβώς όπως τα περιέγραψες.

Υπάρχουν όντως περιπτώσεις που προϊόντα της Apple καταλήγουν να επιστρέφουν και να αντικαθίστανται με καινούρια λόγω αδυναμίας εντοπισμού και επίλυσης προβλήματος.
Ακόμα και τα διαγνωστικά του ίδιου του service μπορεί να αποτύχουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Manwe είπε

Έτσι είναι τα πράγματα ακριβώς όπως τα περιέγραψες.

Υπάρχουν όντως περιπτώσεις που προϊόντα της Apple καταλήγουν να επιστρέφουν και να αντικαθίστανται με καινούρια λόγω αδυναμίας εντοπισμού και επίλυσης προβλήματος.
Ακόμα και τα διαγνωστικά του ίδιου του service μπορεί να αποτύχουν.

Έχω την υποψία πως:

1. Οι τεχνικοί εδώ Ελλάδα έχουν πολύ περιορισμένες δυνατότητες στο οικοσύστημα της apple, ειδικά για ηλ. υπολογιστές
2. Ο διαγνωστικός έλεγχος είναι και ολίγον τύχη. Εαν ανιχνεύσει κάτι σώθηκες αλλιώς έχει ταλαιπωρία.
3. Σ' εμένα είχε κι ένα βαθμό αστοχίας, αφού μου χάλασαν σκληρό και τον αντικαταστήσαν. Ευτυχώς είχα πάρει επέκταση εγγύησης απο apple αλλιώς θα μου είχε κοστίσει 2 υπολογιστές.

Επεξ/σία από _filippos_
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Στις 14/4/2022 στις 9:40 ΜΜ, _filippos_ είπε

Πολύ ενδιαφέρον!

Απο δική μου εμπειρία πάντως σε 2 επίσημα service ελλάδος (θεσσαλονίκη & Αθήνα) με είχαν μπαλάκι με το imac retina 5k 27inch που είχε απο το εργοστάσιο βλάβη.
Ποτέ τους δεν κατάφεραν να εντοπίσουν τί πρόβλημα υπήρχε. Μάλιστα το service θεσσαλονίκης μου είχε επιστρέψει το μηχάνημα πίσω με επιπλέον προβληματικό σκληρό (fusion).
Για να μην μακρηγορώ, μίλησα τηλεφωνικά με την apple (απευθείας), τους έστειλα τα log αρχεία, βρήκαν τι έφταιγε (χωρίς να τους πάω το μηχάνημα) και μου αντικαταστήσαν 2,5Κ€ μηχάνημα με νέο και βελτιωμένο μοντέλο αφού είχαν περάσει σχεδόν 2 χρόνια απο την αγορά (και τρέξιμο με το ελληνικό service).

Τα είχα γράψει κι εδώ όταν συνέβαιναν.

Συνεπώς μη νομίζετε πως θα εντοπίσουν σίγουρα το πρόβλημα με διαγνωστικό έλεγχο εντώ ελλάντα

Τελικά τι είχε το imac?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...