Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 42
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Τρια φιλμάτα ασπρόμαυρα καρέ, τραβηγμένα με κάμποσα χρόνια διαφορά, από το ίδιο μέρος (Παλαιό Φάληρο / παραλιακή βόλτα από Μαρίνα Φλοίσβου μέχρι παραλία Μπάτης) με μπόλικο ήλιο, με μέτρια λιακάδα και με πλήρη συννεφιά.

Δείτε πως αλλάζει το "χρώμα" της θάλασσας, οι σκιές, η υφή της άμμου αλλά και οι συνολικοί ασπρόμαυροι τόνοι σε σχέση με το φως. Σε όλες τις εικόνες το φως είναι κόντρα στην κάμερα, είναι Μάρτιος και η ώρα είναι πρωινή. (κρατάω EXIF και στα φιλμάκια 😁)

 04_1200.jpg.50d929d8bc4f5247fbf7e90c24f005e2.jpg 180304_g2_pan400_floisvos_2-33_1200.jpg.2ec6322e058e1ddcffc2799f23e4ce75.jpg 20220312_Dynax7_HP5_Floisvos---31_1200.jpg.4bde7b602483b34f14c15d78b5072765.jpg

  • Like 3
Δημοσ.
Στις 11/7/2022 στις 12:59 ΜΜ, GQPhDFBI είπε

Ετυμολογικά η λέξη "Φωτογραφία" προέρχεται από 2 αρχαίες ελληνικές λέξεις φως + γράφω.
Αυτό προσπαθεί να κάνει και η κάμερα μας είτε το μέσω είναι αναλογικό ή ψηφιακό, να γράψει/αποτυπώσει/ζωγραφίσει το φως που βλέπει.
Μπορεί να έχουμε βρει μία μαγική τοποθεσία αλλά εάν δεν υπάρχει ο κατάλληλος φωτισμός δεν θα πάρουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε.
Γίνεται εύκολα κατανοητό ότι το φως είναι από τους σπουδαιότερους παράγοντες στην φωτογραφία και ο συνδυασμός του με ένα όμορφο σκηνικό θα μας δώσει μία εξαιρετική φωτογραφία. 
Τι είναι όμως το φως;
Φως είναι ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία με διάφορα μήκη κύματος  κάποια ορατά και κάποια μη από το ανθρώπινο μάτι. Τα ορατά ξεκινούν από το βαθύ μπλε και φτάνουν εώς το κόκκινο.
main-qimg-e53c3303425d38c3520cd14081d3f6b3.png.54bb3ca61cf9728644744bff70dde09a.png

Τα παραπάνω μήκη κύματος και κατ'επέκταση το φως αλλάζουν συνεχώς.
Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που αλλάζει τις ιδιότητες του φωτός είναι η θέση του ήλιου σε σχέση με τον ορίζοντα.
Όσο μεγαλύτερη κλίση έχει ήλιος  ως προς τον ορίζοντα (ανατολή/δύση), τόσο πιο απαλό και θερμό είναι το φως. Hello GOLDEN HOUR!!!
Σε αυτή τη φάση (μεγάλη κλίση) το φως χρειάζεται να ταξιδέψει περισσότερο μέσα στην ατμόσφαιρα της γης.
Η ατμόσφαιρα έχει την ιδιότητα να διασκορπίζει τα ποιο ψυχρά  (μπλε) μήκη κύματος και να τα φιλτράρει, οπότε εκείνες τις ώρες το πορτοκαλί και κόκκινο χρώμα υπερτερούν.
Αν έχουμε το WB στο AUTO δεν θα δούμε αυτά τα χρώματα ποτέ....
Το φυσικό φως στο οποίο υπερτερεί το θερμό χρώμα, έχει χαμηλή αντίθεση μιας και  φιλτράρεται περισσότερη ώρα στην ατμόσφαιρα, το  ονομάζουμαι "μαλακό φως".
Το μαλακό φως κατά κανόνα είναι το πολυτιμότερο φως για ευρεία φωτογραφική χρήση.

Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν το φως είναι ο καιρός, οι εποχές, το υψόμετρο, η μόλυνση της ατμόσφαιρας κλπ.
Όσο βρίσκω χρόνο θα εμπλουτίζω το νήμα και με τους παραπάνω παράγοντες.
Ευχαριστώ το @Snorky.GR που με μία ανάρτηση του σχετικά με έλλειψη ήλιου στην περιοχή που βρίσκεται με "τσίγκλισε" να ξεκινήσω αυτό το νήμα.

 

Παρόλο που διάβασα διάφορες ερωτήσεις που δημιουργήθηκαν, θα προσπαθήσω να ολοκληρώσω λίγο αυτό που ξεκίνησα συνεχίζοντας με το πως το υψόμετρο εππηρεάζει το φως.

Όσο αυξάνεται το υψόμετρο o αέρας αρχίζει και χάνει την πυκνότητα του ,αραιώνει και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το ψυχρό (μπλε) φάσμα  να διασκορπίζεται λιγότερο. Επιπλέον το φως σε μεγάλα υψόμετρα για να φτάσει εκεί έχει διαπεράσει μικρότερο μέρος της ατμόσφαιρας και είναι λογικό το μπλε φάσμα να έχει υποστεί λιγότερη διασπορά από ότι εάν βρισκόμασταν στο επίπεδο της θάλασσας.Συνεπώς το μπλε φάσμα είναι πιο δυνατό σε μεγάλα υψόμετρα άρα έχουμε ψυχρότερο φως.
Αυτός είναι και ένας λόγος που όσοι φωτογραφίζουν με  film  (κυρίως με slide film που είναι περισσότερο ευαίσθητα ) σε κορυφές βουνών χρησιμοποιούν διορθωτικά φίλτρα π.χ 81A & 81B (τα φίλτρα αυτά για όσους δεν γνωρίζουν έριχναν το WB, π.χ το 81Α ρίχνει το WB 200 μονάδες Kelvin).

Θα μπορούσα να γράψω και για την χρήση των UV φίλτρων, είναι όμως άχρηστα στην ψηφιακή εποχή καθώς υπάρχει UV φιλτρο πάνω στους αισθητήρες.

Θα βάλω ένα quiz και θα ρωτήσω γιατί ο ουρανός στην παρακάτω φωτογραφία εμφανίζεται μαύρος;
_112380028_caradogoneverestsummit.jpg.93cda77c01b833e241d8bfe4bfdf7d12.jpg
 


 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εξαιτίας του ότι ο αισθητήρας επηρεάζεται από το έντονο λευκό στο κάτω μέρος, στις ψηφιακές μηχανές διόρθωση μπορεί να γίνει με το EV στο + ή -, ή στο manual, εδώ νομίζω μία μικρή υπερέκθεση κατά +1/3 τη χρειαζόταν.

('Ισως να χρησιμοποιήθηκε και φίλτρο πόλωσης)

Επεξ/σία από D___G
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 12/7/2022 στις 10:33 ΠΜ, babisskg είπε

Εδώ να πω πως η με matrix ( η όπως λέγεται ) φωτομέτρηση αφήνει πολλά κενά , γι' αυτό και ψάχνω κάτι περισσότερο , ενώ πιστεύω πως η γενικότερη συζήτηση θα ωφελήσει σε πολλά .

Σχετικά με τη φωτομέτρηση τα τρία βασικά modes είναι:

Matrix/Evaluative (θα σε φάω @babisskg, matrix τη λέει η Nikon, το σωστό είναι Multi-pattern metering που χρησιμοποιεί η Pentax).
Εδώ η μηχανή χωρίζει όλο το καρέ σε τμήματα παίρνει από όλα μετρήσεις και στο τέλος βγάζει ένα μέσο όρο. Εγώ το λέω ότι να΄ναι αλλά σε περιπτώσεις με μαλακό φως είναι παραπάνω από αξιόπιστη.

Center-weighted, εδώ η μηχανή λειτουργεί παρόμοια με το matrix/evaluative, διαλέγει ένα μεγάλο κομμάτι του καρέ αλλά δίνει ιδιαίτερη βάση προς το κέντρο. Ιδανικό  για παράδειγμα  όταν κάνουμε ένα πορτραίτο που το πρόσωπο καλύπτει το κεντρικό μέρος του καρέ.Όταν κάνουμε macro ή γενικά όταν ξέρουμε ότι το θέμα μας παραμένει στο κέντρο του καρέ.

Spot metering, κάνει αυτό που λέει και η λέξη spot, διαλέγει ένα πολύ μικρό κομμάτι, στις σύγχρονες φωτογραφικές είναι συνήθως και το σημείο που έχουμε ορίσει την εστίαση μετράει και μας δίνει το αποτέλεσμα. Όταν φωτογραφίζουμε ζώα, σπορ κλπ που μας ενδιαφέρει περισσότερο από όλα το θέμα συνήθως χρησιμοποιούμε αυτό το Mode.Όταν έχουμε μεγάλη αντίθεση φωτισμού στο καρέ μας.Όταν έχουμε κόντρα φως επίσης βοηθάει πολύ για να μην μπερδεύεται η μηχανή καθώς και όταν το θέμα μας είναι πάρα πολύ μικρό μέσα στο κάδρο και θέλουμε οπωσδήποτε να φωτιστεί σωστά ανεξάρτητα από τα υπόλοιπα στοιχεία.

H canon τώρα τελευταία έχει αλλάξει το evaluative mode σε συνδυασμό με το σημείο που εστιάζετε και έχει προσθέσει ακόμα ένα Mode, το ίδιο και η Nikon, οπότε καλύτερα να διαβάσετε και το manual της φωτογραφικής σας.

Κάτι πολύ σημαντικό που πρέπει να θυμόμαστε είναι πως όταν πάρουμε μία μέτρηση από το φωτόμετρο της μηχανής, θα ρυθμίσει την έκθεση μας με βάση το 18% γκρι.
Αυτό στην πράξη σημαίνει πως εάν εμείς φωτομετρήσουμε σε ένα μαύρο σημείο , η μηχανή θα θέλει να το κάνει γκρι, το ίδιο και όταν φωτομετρήσουμε σε κάτι άσπρο θα θέλει να το κάνει γκρι.

Βάζωπαραδείγμα :
Η μηχανή σε τρίποδο, σταθερός φωτισμός σε εσωτερικό χώρο, μέτρηση σε λευκό τοίχο (που θέλει βάψιμο) 1/20 f8 iso 200.
camera_metering.jpg.c373d33f25a46bd5506a97bc3b9aea00.jpg
Δεν μου φαίνεται και πολύ λευκός.....

Χρησιμοποίησα εξωτερικό φωτόμετρο και σε ISO 200 F8 μου έδειξε ταχύτητα 1/4
fotometro.jpg.32ddd2b16aa57dcbac5406be092bc5fe.jpg
Πολύ καλύτερα θα έλεγα.
Στο παραπάνω παράδειγμα ότι Mode και να έχουμε η μηχανή θα δείξει το ίδιο και θέλει να κάνει το άσπρο γκρι δεν καταλαβαίνει την σκηνή.

Παράδειγμα 2:
Μηχανή στημένη σε τρίποδο, απόλυτο σκοτάδι στο χώρο, μόνο το κερί αναμμένο  χρησιμοποίησα Matrix/Evaluative evaluate.jpg.060b36b5da2266d06843cbfeb83b6d1a.jpg
 

Ίδια χαρακτηριστικά απλά άλλα το metering σε σποτ  πάνω στη φλόγα
spot.jpg.854563d706fea1e2ddbbe092e83d6502.jpg

Στις 12/7/2022 στις 3:35 ΜΜ, D___G είπε

Εξαιτίας του ότι ο αισθητήρας επηρεάζεται από το έντονο λευκό στο κάτω μέρος, στις ψηφιακές μηχανές διόρθωση μπορεί να γίνει με το EV στο + ή -, ή στο manual, εδώ νομίζω μία μικρή υπερέκθεση κατά +1/3 τη χρειαζόταν.

('Ισως να χρησιμοποιήθηκε και φίλτρο πόλωσης)

Όχι, δεν οφείλεται στην έκθεση που έχει, πολύ καλή σκέψη και το πολωτικό που σκουραίνει τον ουρανό, όμως η πραγματικότητα είναι πως η ατμόσφαιρα δεν έχει χρώμα και όσο ψηλότερα πάμε τόσο σκουραίνει, που σε υψόμετρα πάνω απο 4000 μέτρα εάν κοιτάξεις προς τα πάνω φαίνεται μαύρη.

Επεξ/σία από GQPhDFBI
  • Like 5
  • Thanks 1
Δημοσ.

Στις αρχαίες φιλμάτες , διαφωνείτε ότι τα παρασολέηγ , κάναν σημαντική δουλειά ;; Ειδικά σε εστιακές πάνω από 50mm ;

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Στις αρχαίες φιλμάτες , διαφωνείτε ότι τα παρασολέηγ , κάναν σημαντική δουλειά ;; Ειδικά σε εστιακές πάνω από 50mm ;

Γιατί μόνο στις φιλμάτες;
Είναι απαραίτητο σε όλες τις μηχανές σε όλα τα εστιακά μήκη. Είναι όντως πιο εμφανής η διαφορά με ή χωρίς το Lenshood/παρασολέιγ/αλεξήλιο σε τηλεφακούς που έχουν μικρή γωνία θέαση και μπορούν να είναι πολύ μεγάλα σε μήκος χωρίς να επηρεάζουν το καρέ.
Σε ευρυγώνιους φακούς που η γωνία θέασης είναι πολύ μεγάλη δεν γίνεται να είναι τόσο μεγάλα σε μήκος, θα παρέμβουν στην εικόνα, επομένως η χρήση τους είναι μεν εμφανή αλλά όχι τόσο.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η χρήση τους και σαν προστασία του φακού από πτώσεις. Καλύτερα lenshood (πολύ καλύτερα) παρά φίλτρο.

 

Επεξ/σία από GQPhDFBI
  • Like 1
Δημοσ.

Δεν είπα για την προστασία του φακού. Εκεί κάνουν φοβερή δουλειά.  Σε ψηφιακή , σε πολλούς φακούς δεν είδα πρόβλημα , χωρίς αυτά . Σε φιλμ , έχω δεί περίεργες ριπές φωτός να χαλάνε τη φωτό . 

Δημοσ.
4 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Δεν είπα για την προστασία του φακού. Εκεί κάνουν φοβερή δουλειά.  Σε ψηφιακή , σε πολλούς φακούς δεν είδα πρόβλημα , χωρίς αυτά . Σε φιλμ , έχω δεί περίεργες ριπές φωτός να χαλάνε τη φωτό . 

Χρησιμοποιείς τους ίδιους φακούς σε ψηφιακό αλλά και σε αναλογικό σωμα και έχεις διαφορετικό αποτέλεσμα ; Δεν είναι λογικό.

Εάν συγκρίνεις παλαιότερους φακούς με νέους, σίγουρα τα νεότερα coating κάνουν πολύ καλύτερη δουλειά στο να ελέγχουν ανεπιθύμητα flare κλπ...

  • Like 2
Δημοσ.
26 λεπτά πριν, GQPhDFBI είπε

Χρησιμοποιείς τους ίδιους φακούς σε ψηφιακό αλλά και σε αναλογικό σωμα και έχεις διαφορετικό αποτέλεσμα ;

Όχι . Αναφέρομαι σε αρχαίους φακούς 70s & 80s . Και όχι κορυφαίους. 

Δημοσ.
10 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Όχι . Αναφέρομαι σε αρχαίους φακούς 70s & 80s . Και όχι κορυφαίους. 

Οφείλεται στο coating που έχουν οι φακοί που δεν μπορεί να συγκριθεί με τα νέα καθώς και με την πιθανότητα να έχει ασθενήσει/φύγει με την πάροδο του χρόνου.
Ειδικά άμα τους έχουμε τρίψει πολύ για να καθαρίσουν!!

 

  • Like 1
Δημοσ.
40 λεπτά πριν, highpriest είπε

Μιλώντας για φως, μια σχετική ερώτηση.

Εχω δει πως κάθε εταιρία έχει διαφορετικό hot shoe απο την άλλη. Στο M4/3 σύστημα είναι ίδιο ή Panasonic και η Olympus ακολούθησαν διαφορετικούς δρόμους εκεί;

Ότι φλας διαλέξω για M4/3 θα κάνει και στις 2 μάρκες; Όποια τρίτη εταιρία κατασκευάζει για Μ4/3 ταιριάζει και στις 2 μάρκες;

Υπάρχει περίπτωση να ταιριάζει και φλας για άλλα συστήματα και μάρκες και αν ναι ποια;

    Ορίστε και κάτι που ούτε μου είχε περάσει από το μυαλό , αν και δεν έχω δει πουθενά να μιλάνε για διαφορές στην υποδοχή ! 

Στις 14/7/2022 στις 2:54 ΜΜ, GQPhDFBI είπε

Σχετικά με τη φωτομέτρηση τα τρία βασικά modes είναι:

Matrix/Evaluative (θα σε φάω @babisskg, matrix τη λέει η Nikon, το σωστό είναι Multi-pattern metering που χρησιμοποιεί η Pentax).
Εδώ η μηχανή χωρίζει όλο το καρέ σε τμήματα παίρνει από όλα μετρήσεις και στο τέλος βγάζει ένα μέσο όρο. Εγώ το λέω ότι να΄ναι αλλά σε περιπτώσεις με μαλακό φως είναι παραπάνω από αξιόπιστη.

Center-weighted, εδώ η μηχανή λειτουργεί παρόμοια με το matrix/evaluative, διαλέγει ένα μεγάλο κομμάτι του καρέ αλλά δίνει ιδιαίτερη βάση προς το κέντρο. Ιδανικό  για παράδειγμα  όταν κάνουμε ένα πορτραίτο που το πρόσωπο καλύπτει το κεντρικό μέρος του καρέ.Όταν κάνουμε macro ή γενικά όταν ξέρουμε ότι το θέμα μας παραμένει στο κέντρο του καρέ.

Spot metering, κάνει αυτό που λέει και η λέξη spot, διαλέγει ένα πολύ μικρό κομμάτι, στις σύγχρονες φωτογραφικές είναι συνήθως και το σημείο που έχουμε ορίσει την εστίαση μετράει και μας δίνει το αποτέλεσμα. Όταν φωτογραφίζουμε ζώα, σπορ κλπ που μας ενδιαφέρει περισσότερο από όλα το θέμα συνήθως χρησιμοποιούμε αυτό το Mode.Όταν έχουμε μεγάλη αντίθεση φωτισμού στο καρέ μας.Όταν έχουμε κόντρα φως επίσης βοηθάει πολύ για να μην μπερδεύεται η μηχανή καθώς και όταν το θέμα μας είναι πάρα πολύ μικρό μέσα στο κάδρο και θέλουμε οπωσδήποτε να φωτιστεί σωστά ανεξάρτητα από τα υπόλοιπα στοιχεία.

H canon τώρα τελευταία έχει αλλάξει το evaluative mode σε συνδυασμό με το σημείο που εστιάζετε και έχει προσθέσει ακόμα ένα Mode, το ίδιο και η Nikon, οπότε καλύτερα να διαβάσετε και το manual της φωτογραφικής σας.

Κάτι πολύ σημαντικό που πρέπει να θυμόμαστε είναι πως όταν πάρουμε μία μέτρηση από το φωτόμετρο της μηχανής, θα ρυθμίσει την έκθεση μας με βάση το 18% γκρι.
Αυτό στην πράξη σημαίνει πως εάν εμείς φωτομετρήσουμε σε ένα μαύρο σημείο , η μηχανή θα θέλει να το κάνει γκρι, το ίδιο και όταν φωτομετρήσουμε σε κάτι άσπρο θα θέλει να το κάνει γκρι.

Βάζωπαραδείγμα :
Η μηχανή σε τρίποδο, σταθερός φωτισμός σε εσωτερικό χώρο, μέτρηση σε λευκό τοίχο (που θέλει βάψιμο) 1/20 f8 iso 200.
camera_metering.jpg.c373d33f25a46bd5506a97bc3b9aea00.jpg
Δεν μου φαίνεται και πολύ λευκός.....

Χρησιμοποίησα εξωτερικό φωτόμετρο και σε ISO 200 F8 μου έδειξε ταχύτητα 1/4
fotometro.jpg.32ddd2b16aa57dcbac5406be092bc5fe.jpg
Πολύ καλύτερα θα έλεγα.
Στο παραπάνω παράδειγμα ότι Mode και να έχουμε η μηχανή θα δείξει το ίδιο και θέλει να κάνει το άσπρο γκρι δεν καταλαβαίνει την σκηνή.

Παράδειγμα 2:
Μηχανή στημένη σε τρίποδο, απόλυτο σκοτάδι στο χώρο, μόνο το κερί αναμμένο  χρησιμοποίησα Matrix/Evaluative evaluate.jpg.060b36b5da2266d06843cbfeb83b6d1a.jpg
 

Ίδια χαρακτηριστικά απλά άλλα το metering σε σποτ  πάνω στη φλόγα
spot.jpg.854563d706fea1e2ddbbe092e83d6502.jpg

Όχι, δεν οφείλεται στην έκθεση που έχει, πολύ καλή σκέψη και το πολωτικό που σκουραίνει τον ουρανό, όμως η πραγματικότητα είναι πως η ατμόσφαιρα δεν έχει χρώμα και όσο ψηλότερα πάμε τόσο σκουραίνει, που σε υψόμετρα πάνω απο 4000 μέτρα εάν κοιτάξεις προς τα πάνω φαίνεται μαύρη.

    Κι' εγώ προτιμώ ξεκάθαρα το " Κεντροβαρής " για παράδειγμα , όμως δεν βρήκα τρόπο να μεταφράσω το " Καθ' υπολογισμον " ??? ...... η μήπως εκτιμητική ........ πολυσημειακή ....... 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, highpriest είπε

Μιλώντας για φως, μια σχετική ερώτηση.

Εχω δει πως κάθε εταιρία έχει διαφορετικό hot shoe απο την άλλη. Στο M4/3 σύστημα είναι ίδιο ή Panasonic και η Olympus ακολούθησαν διαφορετικούς δρόμους εκεί;

Ότι φλας διαλέξω για M4/3 θα κάνει και στις 2 μάρκες; Όποια τρίτη εταιρία κατασκευάζει για Μ4/3 ταιριάζει και στις 2 μάρκες;

Υπάρχει περίπτωση να ταιριάζει και φλας για άλλα συστήματα και μάρκες και αν ναι ποια;

Δεν έχω ιδέα, υποψιάζομαι ότι το mount είναι uninersal αλλά η επικοινωνία μηχανής με φλας όχι.
Μάλλον θα μπορείς να δουλέψεις manual όποιο φλας θέλεις αλλά στο auto/ttl δεν θα λειτουργεί.
Έτσι δουλεύω τον πομπό της godox που είναι για canon πάνω σε pentax μηχανές. Στο manual δουλεύει κανονικά σε όλα τα άλλα Mode όχι.

Επεξ/σία από GQPhDFBI
  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, highpriest είπε

Αν κάποιος έχει M4/3 μηχανή και την δουλεύει με άλλης μάρκας φλας, ας μας διαφωτίσει. Πχ Panasonic μηχανή με Olympus φλας ή το αντίθετο. 

Επίσης αν κάποιος έχει τρίτου κατασκευαστή (godox πχ ) ας πει αν έχει ειδικά για την μάρκα του ή αν απλά ο τρίτος κατασκευαστής υποστηρίζει πλήρως το σύστημα Μ4/3 σε ότι μηχανή και αν βάλεις το φλας.

Μου φαίνεται λίγο παράλογο να μπορείς να αγοράσεις πχ godox και να τον ταιριάξεις να δουλεύει στο 100% με όποια μηχανή θες, ενώ αν πάρεις Olympus πχ να συνεργάζεται μόνο με Olympus στο 100% ενώ με Panasonic μονο στο manual.

Με αυτή την λογική κανείς δεν θα αγόραζε δεσμευτικά για την μια μάρκα που έχει, μιας και την επόμενη μέρα μπορεί να πηδούσε σε άλλη μάρκα στο ίδιο σύστημα. Η να έχει και απο τις δύο μάρκες και να θέλει να χρησιμοποιεί το φλας και στις δύο. Θα αγοράζαν όλοι μόνο τα άφτερμάρκετ που δουλεύουν universal στο 100%.  

Το λογισμικό που χρησιμοποιεί κάθε εταιρεία για την επικοινωνία φλας/μηχανής είναι διαφορετικό, τουλάχιστον στις λειτουργίες auto/ttl Κλπ. Στο manual που απλά δίνει στιγμιαία εντολή να πυροδοτήσει το φλας μπορείς να το κάνεις να δουλέψει.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, highpriest είπε

Αν έχω μια olympus και μια  panasonic (πολύ πιθανό σενάριο για κάποιον στο M4/3 σύστημα), για ποιόν λόγο να πάρω φλας Olympus που θα έχει 100% της λειτουργίας του μονο σε olympus, και να μην πάρω Godox που θα δίνει 100% της λειτουργίας του σε όποια Μ4/3 και αν το βάλω;

Για τον ίδιο λόγο που αν σου σπάσει ένα φανάρι στο αμάξι κάποιος διαλέγει να βάλει ιμιτασιόν και κάποιος αυθεντικό.....
Βρήκα πάντως στο dpreview αυτό που ανεφέρουν ότι olympus panasonic συνεργάζονται άψογα.
Πολύ ενδιαφέρον.

Επεξ/σία από GQPhDFBI
  • Like 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...