Προς το περιεχόμενο

ΦΩΣ ΕΝΑ ΑΝΕΞΑΝΤΛΗΤΟ ΘΕΜΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, highpriest είπε

Μιλώντας για φως, μια σχετική ερώτηση.

Εχω δει πως κάθε εταιρία έχει διαφορετικό hot shoe απο την άλλη. Στο M4/3 σύστημα είναι ίδιο ή Panasonic και η Olympus ακολούθησαν διαφορετικούς δρόμους εκεί;

Ότι φλας διαλέξω για M4/3 θα κάνει και στις 2 μάρκες; Όποια τρίτη εταιρία κατασκευάζει για Μ4/3 ταιριάζει και στις 2 μάρκες;

Υπάρχει περίπτωση να ταιριάζει και φλας για άλλα συστήματα και μάρκες και αν ναι ποια;

Δεν έχω ιδέα, υποψιάζομαι ότι το mount είναι uninersal αλλά η επικοινωνία μηχανής με φλας όχι.
Μάλλον θα μπορείς να δουλέψεις manual όποιο φλας θέλεις αλλά στο auto/ttl δεν θα λειτουργεί.
Έτσι δουλεύω τον πομπό της godox που είναι για canon πάνω σε pentax μηχανές. Στο manual δουλεύει κανονικά σε όλα τα άλλα Mode όχι.

Επεξ/σία από GQPhDFBI
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 52
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

2 ώρες πριν, GQPhDFBI είπε

Δεν έχω ιδέα, υποψιάζομαι ότι το mount είναι uninersal αλλά η επικοινωνία μηχανής με φλας όχι.
Μάλλον θα μπορείς να δουλέψεις manual όποιο φλας θέλεις αλλά στο auto/ttl δεν θα λειτουργεί.
Έτσι δουλεύω τον πομπό της godox που είναι για canon πάνω σε pentax μηχανές. Στο manual δουλεύει κανονικά σε όλα τα άλλα Mode όχι.

Αν κάποιος έχει M4/3 μηχανή και την δουλεύει με άλλης μάρκας φλας, ας μας διαφωτίσει. Πχ Panasonic μηχανή με Olympus φλας ή το αντίθετο. 

Επίσης αν κάποιος έχει τρίτου κατασκευαστή (godox πχ ) ας πει αν έχει ειδικά για την μάρκα του ή αν απλά ο τρίτος κατασκευαστής υποστηρίζει πλήρως το σύστημα Μ4/3 σε ότι μηχανή και αν βάλεις το φλας.

Μου φαίνεται λίγο παράλογο να μπορείς να αγοράσεις πχ godox και να τον ταιριάξεις να δουλεύει στο 100% με όποια μηχανή θες, ενώ αν πάρεις Olympus πχ να συνεργάζεται μόνο με Olympus στο 100% ενώ με Panasonic μονο στο manual.

Με αυτή την λογική κανείς δεν θα αγόραζε δεσμευτικά για την μια μάρκα που έχει, μιας και την επόμενη μέρα μπορεί να πηδούσε σε άλλη μάρκα στο ίδιο σύστημα. Η να έχει και απο τις δύο μάρκες και να θέλει να χρησιμοποιεί το φλας και στις δύο. Θα αγοράζαν όλοι μόνο τα άφτερμάρκετ που δουλεύουν universal στο 100%.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, highpriest είπε

Αν κάποιος έχει M4/3 μηχανή και την δουλεύει με άλλης μάρκας φλας, ας μας διαφωτίσει. Πχ Panasonic μηχανή με Olympus φλας ή το αντίθετο. 

Επίσης αν κάποιος έχει τρίτου κατασκευαστή (godox πχ ) ας πει αν έχει ειδικά για την μάρκα του ή αν απλά ο τρίτος κατασκευαστής υποστηρίζει πλήρως το σύστημα Μ4/3 σε ότι μηχανή και αν βάλεις το φλας.

Μου φαίνεται λίγο παράλογο να μπορείς να αγοράσεις πχ godox και να τον ταιριάξεις να δουλεύει στο 100% με όποια μηχανή θες, ενώ αν πάρεις Olympus πχ να συνεργάζεται μόνο με Olympus στο 100% ενώ με Panasonic μονο στο manual.

Με αυτή την λογική κανείς δεν θα αγόραζε δεσμευτικά για την μια μάρκα που έχει, μιας και την επόμενη μέρα μπορεί να πηδούσε σε άλλη μάρκα στο ίδιο σύστημα. Η να έχει και απο τις δύο μάρκες και να θέλει να χρησιμοποιεί το φλας και στις δύο. Θα αγοράζαν όλοι μόνο τα άφτερμάρκετ που δουλεύουν universal στο 100%.  

Το λογισμικό που χρησιμοποιεί κάθε εταιρεία για την επικοινωνία φλας/μηχανής είναι διαφορετικό, τουλάχιστον στις λειτουργίες auto/ttl Κλπ. Στο manual που απλά δίνει στιγμιαία εντολή να πυροδοτήσει το φλας μπορείς να το κάνεις να δουλέψει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 λεπτά πριν, GQPhDFBI είπε

Το λογισμικό που χρησιμοποιεί κάθε εταιρεία για την επικοινωνία φλας/μηχανής είναι διαφορετικό, τουλάχιστον στις λειτουργίες auto/ttl Κλπ. Στο manual που απλά δίνει στιγμιαία εντολή να πυροδοτήσει το φλας μπορείς να το κάνεις να δουλέψει.

Βλέπω Godox για M4/3. λογικά θα δουλεύει και στις 2 εταιρίες 100% και όχι μόνο στο μάνουαλ.

Αυτό λέω. Πως είναι παράλογο η Olympus πχ να πουλάει φλας που κάνουν μόνο για Olympus, την στιγμή που μια 3η εταιρία πουλάει για όλο το σύστημα ανεξαρτήτως μάρκας.

Αν έχω μια olympus και μια  panasonic (πολύ πιθανό σενάριο για κάποιον στο M4/3 σύστημα), για ποιόν λόγο να πάρω φλας Olympus που θα έχει 100% της λειτουργίας του μονο σε olympus, και να μην πάρω Godox που θα δίνει 100% της λειτουργίας του σε όποια Μ4/3 και αν το βάλω;

Επεξ/σία από highpriest
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, highpriest είπε

Αν έχω μια olympus και μια  panasonic (πολύ πιθανό σενάριο για κάποιον στο M4/3 σύστημα), για ποιόν λόγο να πάρω φλας Olympus που θα έχει 100% της λειτουργίας του μονο σε olympus, και να μην πάρω Godox που θα δίνει 100% της λειτουργίας του σε όποια Μ4/3 και αν το βάλω;

Για τον ίδιο λόγο που αν σου σπάσει ένα φανάρι στο αμάξι κάποιος διαλέγει να βάλει ιμιτασιόν και κάποιος αυθεντικό.....
Βρήκα πάντως στο dpreview αυτό που ανεφέρουν ότι olympus panasonic συνεργάζονται άψογα.
Πολύ ενδιαφέρον.

Επεξ/σία από GQPhDFBI
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Αφού πρόκειται για φώς λοιπόν , θέλω να μάθω τα κριτήρια γύρω από την τοποθέτηση του spot για την φωτομέτρηση σε ένα κάδρο .  

   Ακόμη καλύτερα , ποιά είναι τα κριτήρια τα οποία θα οδηγήσουν στην χρήση της spot φωτομέτρησης , ώστε να γίνει ένα ξεκίνημα και θα δούμε στην πορεία λεπτομέρειες όπως οι διαστάσεις του spot μέσα στο  viewfinder κλπ .

   Ευχαριστώ εκ των προτέρων όσους συνδράμουν με τις οδηγίες αλλά και τον χρόνο τους .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 ώρες πριν, babisskg είπε

    Αφού πρόκειται για φώς λοιπόν , θέλω να μάθω τα κριτήρια γύρω από την τοποθέτηση του spot για την φωτομέτρηση σε ένα κάδρο .  

   Ακόμη καλύτερα , ποιά είναι τα κριτήρια τα οποία θα οδηγήσουν στην χρήση της spot φωτομέτρησης , ώστε να γίνει ένα ξεκίνημα και θα δούμε στην πορεία λεπτομέρειες όπως οι διαστάσεις του spot μέσα στο  viewfinder κλπ .

   Ευχαριστώ εκ των προτέρων όσους συνδράμουν με τις οδηγίες αλλά και τον χρόνο τους .

Θα κάνω μια απόπειρα περισσότερο για να υπάρχει έτσι ένας διάλογος και ελπίζω κάποιος εμπειρότερος να χωθεί. 

Καταρχάς να πω πως το χρησιμοποιώ εγώ τις λίγες φορές που έχω προσπαθήσει αρχίζοντας με τα λίγο πιο τεχνικά. Σε εξωτερικό χώρο με αρκετό φως που ουσιαστικά το ISO θα είναι στη χαμηλότερη τιμή με συγκεκριμένη τιμή διαφράγματος και ταχύτητα κλείστρου στο αυτόματο αφού θεωρητικά θα είναι αρκούντως υψηλή. Σε εσωτερικό χώρο ή βράδυ με σταθερό διάφραγμα και σταθερή ταχύτητα κλείστρου ανάλογα και τον φακό π.χ. 1/100 και το ISO στο αυτόματο. Γενικά επειδή είναι κάπως άγριες οι μεταβάσεις που κάνει ο μετρητής οι διαστάσεις που χρησιμοποιώ είναι ένα κουτί 3Χ3 που το στρώνει γενικά αν και εξαρτάται και απο τις φωτιστικές συνθήκες και το μέγεθος των φωτεινών πηγών. Το έχω ξαναγράψει αν θυμάμαι καλά αλλά χρησιμοποιώ απαραιτήτως το exposure compensation το οποίο είναι στην μπροστινή ροδέλα και μέσα από το EVF βλέπεις αν χρειάζεται ρύθμιση (να πω την αλήθεια βέβαια συνήθως δε θέλει αλλά υπάρχει εκεί για να είναι έτοιμο). Είναι και η μόνη ρύθμιση που ίσως αλλάξω όταν χρησιμοποιώ το spot, δεν ασχολούμαι με κάποια άλλη. 

Τώρα για τα κριτήρια νομίζω πως έχουν να κάνουν με το τι θέλει κάποιος να βγάλει και σίγουρα βοηθάει το να δοκιμάσεις σε διαφορετικές συνθήκες. Από ένα σημείο και μετά πριν καν ανοίξεις τη μηχανή φαντάζεσαι πως περίπου θα μετρήσει και τι θα βγει. Προσωπικά το χρησιμοποιώ σε συνθήκες με μεγάλη αντίθεση που δε με νοιάζει να έχω απολύτως μαύρα αφού αυτό έχω κατά νου (θα βάλω και μερικές εικόνες). Ο λόγος που το χρησιμοποιώ είναι επειδή είναι πάρα πολύ γρήγορο για να πάρεις συγκεκριμένο αποτέλεσμα σε σχέση με με τους άλλους τύπους φωτομέτρησης. Ας με διορθώσει κάποιος αλλά δε θα πάρεις διαφορετικό αποτέλεσμα με spot ή multi αν αλλάξεις τις κατάλληλες ρυθμίσεις στο multi απλώς στο spot γίνεται τσακ μπαμ.

π.χ. οι παρακάτω καθαρά για λόγους παραδείγματος. Έχουν τις ίδιες ρυθμίσεις. Η διαφορά είναι πως σε αυτή που είναι με spot η ταχύτητα κλείστρου επιλέχθηκε αυτόματα, ενώ στη multi έπρεπε να ρυθμίσω εγώ την ταχύτητα κλείστρου κατάλληλα για να πάρω την ίδια εικόνα. Οπότε για μένα αυτή είναι η διαφορά. Στην ταχύτητα - αλλαγή ρυθμίσεων πριν τη λήψη. Έχει σημασία σε φωτογραφία τοπίου ; Μάλλον όχι. Εχει σημασία σε φωτογραφία δρόμου ; Ναι. Φυσικά αυτό δε σημαίνει πως ντε και καλά έπρεπε να χρησιμοποιήσω spot γιατί μπορεί να ήθελα να υπάρχει περισσότερο φως στη βιβλιοθήκη, οπότε είναι ανάλογα την περίσταση. 

 

DSCF3866.JPG.e14b8ca962a97d28b7a7f2c16abc652d.JPG

 

293968060_448005380505689_2548072056008647068_n.jpg.2d5cde22fd278c3d1a4594cb155100fa.jpg

 

DSCF3867.JPG.cc98b997683e43cee6bd58ebb44052ab.JPG

293963049_786282036078599_7066146359630050765_n.jpg.3a2696bb16a4282f49c05b043774d90a.jpg

 

Μερικά δείγματα. Η πρώτη είναι jpeg απευθείας για αυτό δεν είναι οκ η γεωμετρία δε βρίσκω το επεξεργασμένο κάποια πα...ριά έχω κάνει με τους φακέλους. 

 

Μέτρηση στα παράθυρα πίσω. 

4.jpg.4c0a2a981b4c53b5db41cc3264269062.jpg

 

Μέτρηση στον πάγκο. 

DSCF5571.jpg.e478d389e2e50b2156dd791b4499e216.jpg

 

Μέτρηση στην αντανάκλαση κάτω στο νερό.

Filippos_Drylerakis.jpg.96ea0bcf2d11fafdd49380afc2417a74.jpg

 

Μέτρηση στην άσφαλτο. 

6.jpg.1ff349619b55fd508c6c2bf19c9715b2.jpg

 

 

Δυστυχώς με τους αυτόματους φακούς δεν έχω βρει κάποιον τρόπο ώστε να μπορώ να φωτομετρήσω χωρίς να εστιάσω στο ίδιο σημείο. Γίνεται αλλά είναι λίγο δύσχρηστοι οι focus by wire που λένε και οι ξένοι και μέχρι να είσαι σίγουρος για την εστίαση πάει πέταξε. Μπορεί να είναι και θέμα εξάσκησης βέβαια αλλά βλέπω με κλασικούς manual φακούς καλύτερα αποτελέσματα σε διάφορα βίντεο. Επίσης για κανονικά παραδείγματα και όχι προσπάθειες παραθέτω ξανά το προφιλ του Alan Schaller  ο οποίος χρησιμοποιεί αποκλειστικά spot σε Leica M10 άρα rangefinder οπότε δεν έχω και καμία απολύτως ιδέα στο πόσο διαφορετική και εύκολη/δύσκολη είναι η ταυτόχρονα διαδικασία φωτομέτρησης - εστίασης εκεί αλλά εκτιμώ πολύ καλύτερη από ό,τι με αυτόματους φακούς. 

https://www.instagram.com/alan_schaller/

 

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 1
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, pifilos είπε

Θα κάνω μια απόπειρα περισσότερο για να υπάρχει έτσι ένας διάλογος και ελπίζω κάποιος εμπειρότερος να χωθεί. 

Καταρχάς να πω πως το χρησιμοποιώ εγώ τις λίγες φορές που έχω προσπαθήσει αρχίζοντας με τα λίγο πιο τεχνικά. Σε εξωτερικό χώρο με αρκετό φως που ουσιαστικά το ISO θα είναι στη χαμηλότερη τιμή με συγκεκριμένη τιμή διαφράγματος και ταχύτητα κλείστρου στο αυτόματο αφού θεωρητικά θα είναι αρκούντως υψηλή. Σε εσωτερικό χώρο ή βράδυ με σταθερό διάφραγμα και σταθερή ταχύτητα κλείστρου ανάλογα και τον φακό π.χ. 1/100 και το ISO στο αυτόματο. Γενικά επειδή είναι κάπως άγριες οι μεταβάσεις που κάνει ο μετρητής οι διαστάσεις που χρησιμοποιώ είναι ένα κουτί 3Χ3 που το στρώνει γενικά αν και εξαρτάται και απο τις φωτιστικές συνθήκες και το μέγεθος των φωτεινών πηγών. Το έχω ξαναγράψει αν θυμάμαι καλά αλλά χρησιμοποιώ απαραιτήτως το exposure compensation το οποίο είναι στην μπροστινή ροδέλα και μέσα από το EVF βλέπεις αν χρειάζεται ρύθμιση (να πω την αλήθεια βέβαια συνήθως δε θέλει αλλά υπάρχει εκεί για να είναι έτοιμο). Είναι και η μόνη ρύθμιση που ίσως αλλάξω όταν χρησιμοποιώ το spot, δεν ασχολούμαι με κάποια άλλη. 

Τώρα για τα κριτήρια νομίζω πως έχουν να κάνουν με το τι θέλει κάποιος να βγάλει και σίγουρα βοηθάει το να δοκιμάσεις σε διαφορετικές συνθήκες. Από ένα σημείιο και μετά πριν καν ανοίξεις τη μηχανή φαντάζεσαι πως περίπου θα μετρήσει και τι θα βγει. Προσωπικά το χρησιμοποιώ σε συνθήκες με μεγάλη αντίθεση που δε με νοιάζει να έχω απολύτως μαύρα αφού αυτό έχω κατά νου (θα βάλω και μερικές εικόνες). Ο λόγος που το χρησιμοποιώ είναι επειδή είναι πάρα πολύ γρήγορο για να πάρεις συγκεκριμένο αποτέλεσμα σε σχέση με με τους άλλους τύπους φωτομέτρησης. Ας με διορθώσει κάποιος αλλά δε θα πάρεις διαφορετικό αποτέλεσμα με spot ή multi αν αλλάξεις τις κατάλληλες ρυθμίσεις στο multi απλώς στο spot γίνεται τσακ μπαμ.

π.χ. οι παρακάτω καθαρά για λόγους παραδείγματος. Έχουν τις ίδιες ρυθμίσεις. Η διαφορά είναι πως σε αυτή που είναι spot η ταχύτητα κλείστρου επιλέχθηκε αυτόματα ενώ στη multi έπρεπε να ρυθμίσω εγώ την ταχύτητα κλείστρου κατάλληλα για να πάρω την ίδια εικόνα. Οπότε για μένα αυτή είναι η διαφορά. Στην ταχύτητα - αλλαγή ρυθμίσεων πριν τη λήψη. Έχει σημασία σε φωτογραφία τοπίου ; Μάλλον όχι. Εχει σημασία σε φωτογραφία δρόμου ; Ναι. Φυσικά αυτό δε σημαίνει πως ντε και καλά έπρεπε να χρησιμοποιήσω spot γιατί μπορεί να ήθελα να υπάρχει περισσότερο φως στη βιβλιοθήκη, οπότε είναι ανάλογα την περίσταση. 

 

DSCF3866.JPG.e14b8ca962a97d28b7a7f2c16abc652d.JPG

 

293968060_448005380505689_2548072056008647068_n.jpg.2d5cde22fd278c3d1a4594cb155100fa.jpg

 

DSCF3867.JPG.cc98b997683e43cee6bd58ebb44052ab.JPG

293963049_786282036078599_7066146359630050765_n.jpg.3a2696bb16a4282f49c05b043774d90a.jpg

 

Μερικά δείγματα. Η πρώτη είναι jpeg απευθείας για αυτό δεν είναι οκ η γεωμετρία δε βρίσκω το επεξεργασμένο κάποια πα...ριά έχω κάνει με τους φακέλους. 

 

Μέτρηση στα παράθυρα πίσω. 

4.jpg.4c0a2a981b4c53b5db41cc3264269062.jpg

 

Μέτρηση στον πάγκο. 

DSCF5571.jpg.e478d389e2e50b2156dd791b4499e216.jpg

 

Μέτρηση στην αντανάκλαση κάτω στο νερό.

Filippos_Drylerakis.jpg.96ea0bcf2d11fafdd49380afc2417a74.jpg

 

Μέτρηση στην άσφαλτο. 

6.jpg.1ff349619b55fd508c6c2bf19c9715b2.jpg

 

 

Δυστυχώς με τους αυτόματους φακούς δεν έχω βρει κάποιον τρόπο ώστε να μπορώ να φωτομετρήσω χωρίς να εστιάσω στο ίδιο σημείο. Γίνεται αλλά είναι λίγο δύσχρηστοι οι focus by wire που λένε και οι ξένοι και μέχρι να είσαι σίγουρος για την εστίαση πάει πέταξε. Μπορεί να είναι και θέμα εξάσκησης βέβαια αλλά βλέπω με κλασικούς manual φακούς καλύτερα αποτελέσματα σε διάφορα βίντεο. Επίσης για κανονικά παραδείγματα και όχι προσπάθειες παραθέτω ξανά το προφιλ του Alan Schaller  ο οποίος χρησιμοποιεί αποκλειστικά spot σε Leica M10 άρα rangefinder οπότε δεν έχω και καμία απολύτως ιδέα στο πόσο διαφορετική και εύκολη/δύσκολη είναι η ταυτόχρονα διαδικασία φωτομέτρησης - εστίασης εκεί αλλά εκτιμώ πολύ καλύτερη από ό,τι με αυτόματους φακούς. 

https://www.instagram.com/alan_schaller/

 

    Θα πρέπει να τα διαβάσω ένα ένα , όμως κρατάω την σημείωση για την αξιοποίηση της spot μέτρησης σε manual φακούς ίσως πιο αποτελεσματικά από αυτόματους . Πιστεύω πως δεν θα είναι τόσο μεγάλη η διαφορά , όμως μέχρι στιγμής έχω φτάσει σε ένα σημείο όπου αυτό που καταλαβαίνει το μυαλό μου είναι πως έχει να κάνει με το πόσο μαύρο θέλει κανείς να είναι το μαύρο . Γι' αυτό δεν θέλω αρχικά να ρίξω πολλά πράγματα μέσα στον ντουρβά . Μέχρι του σημείου που το φωτόμετρο μιάς μηχανής θα τα φέρει στο γκρί , αυτό είναι κατανοητό .

   Αν είναι κάτω από όλες τις συνθήκες φωτισμού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί η spot μέτρηση , αυτό θα έκανε πιο απλά τα πράγματα σαν ξεκίνημα .  

   Για το ISO , δουλεύω συνήθως με 100 μόνο , ενώ σπάνια θα αφήσω μία μηχανή να πηγαινοέρχεται από ....... έως ...... ίσως 400 μόνο .

  Αν λοιπόν μπορεί να δουλέψει η spot μέτρηση σε όλες τις συνθήκες , μένει να δούμε που θα μετρήσουμε μέσα στο κάδρο , σε ένα φωτεινό η σκοτεινό σημείο .

   

6 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Θα πρέπει να τα διαβάσω ένα ένα , όμως κρατάω την σημείωση για την αξιοποίηση της spot μέτρησης σε manual φακούς ίσως πιο αποτελεσματικά από αυτόματους . Πιστεύω πως δεν θα είναι τόσο μεγάλη η διαφορά , όμως μέχρι στιγμής έχω φτάσει σε ένα σημείο όπου αυτό που καταλαβαίνει το μυαλό μου είναι πως έχει να κάνει με το πόσο μαύρο θέλει κανείς να είναι το μαύρο . Γι' αυτό δεν θέλω αρχικά να ρίξω πολλά πράγματα μέσα στον ντουρβά . Μέχρι του σημείου που το φωτόμετρο μιάς μηχανής θα τα φέρει στο γκρί , αυτό είναι κατανοητό .

   Αν είναι κάτω από όλες τις συνθήκες φωτισμού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί η spot μέτρηση , αυτό θα έκανε πιο απλά τα πράγματα σαν ξεκίνημα .  

   Για το ISO , δουλεύω συνήθως με 100 μόνο , ενώ σπάνια θα αφήσω μία μηχανή να πηγαινοέρχεται από ....... έως ...... ίσως 400 μόνο .

  Αν λοιπόν μπορεί να δουλέψει η spot μέτρηση σε όλες τις συνθήκες , μένει να δούμε που θα μετρήσουμε μέσα στο κάδρο , σε ένα φωτεινό η σκοτεινό σημείο .

   

    Για μένα ο μόνος που μου έδωσε κάπως να αντιληφθώ κάποια πράγματα , αν και μου άφησε πάλι απορίες , όχι γιατί δεν μου έδωσε κάποια μαγική συνταγή . 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, babisskg είπε

 

 

Πολύ ωραίο βίντεο. Λύθηκαν κάποιες απορίες που είχα και επιβεβαίωσα κάποιες σκέψεις. Για μένα μέσα στη μέρα είναι πιο δύσκολο να το χρησιμοποιήσω αποτελεσματικά εκτός ζητάω κάτι συγκεκριμένο όπως η παρακάτω (λογικά η μέτρηση έγινε στο καπέλο). Εξάσκηση κλπ βέβαια. 

 

image.png.02d77a61ac697a3f62f8174be6a62d53.png

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 μήνες μετά...

Σε strobe flash και σε σταθερά φώτα οι εταιρίες αναφέρουν τα watt.

Αντίθετα βλέπω πως σε speedlight δεν το κάνουν (στην Godox τουλάχιστον). 

Πως μπορώ να διαπιστώσω την αντιστοιχία σε watt που βγάζει πχ το Godox v350  speedligh; Στον κατάλογο της δεν αναφέρει ούτε watt ούτε lumens για να ξέρω που κυμαίνεται.

https://godox.eu/product/godox-ving-v350/

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

45 λεπτά πριν, highpriest είπε

Σε strobe flash και σε σταθερά φώτα οι εταιρίες αναφέρουν τα watt.

Αντίθετα βλέπω πως σε speedlight δεν το κάνουν (στην Godox τουλάχιστον). 

Πως μπορώ να διαπιστώσω την αντιστοιχία σε watt που βγάζει πχ το Godox v350  speedligh; Στον κατάλογο της δεν αναφέρει ούτε watt ούτε lumens για να ξέρω που κυμαίνεται.

https://godox.eu/product/godox-ving-v350/

 

Δίνει guide number μπορείς να κάνεις μία αντιστοιχία.
 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 19/7/2022 στις 9:54 ΠΜ, pifilos είπε

Πολύ ωραίο βίντεο. Λύθηκαν κάποιες απορίες που είχα και επιβεβαίωσα κάποιες σκέψεις. Για μένα μέσα στη μέρα είναι πιο δύσκολο να το χρησιμοποιήσω αποτελεσματικά εκτός ζητάω κάτι συγκεκριμένο όπως η παρακάτω (λογικά η μέτρηση έγινε στο καπέλο). Εξάσκηση κλπ βέβαια. 

 

image.png.02d77a61ac697a3f62f8174be6a62d53.png

     Είναι πολύ πιο δύσκολο απ' όσο φαίνεται , χωρίς να λείπουν οι απλουστευμένες εξηγήσεις . Πάντως η εικόνα είναι εξαιρετική .

     Ακόμη προσπαθώ να βγάλω άκρη , όσον αφορά την λογική που κρύβεται πίσω από το ποιό είναι το καθοριστικό στοιχείο σε ένα κάδρο που θα σε κάνει να χρησιμοποιήσεις τέτοια μέτρηση και αμέσως μετά απ' αυτό που να τοποθετήσεις το σποτ . Φυσικά χρειάζεται και εξάσκηση και στις διαστάσεις του σποτ μέσα στο viewfinder , όπου μόνο η Canon ( να τα λέμε κι' αυτά ) δίνει την ακριβή επιφάνεια που καλύπτει το σημείο , αλλιώς πρέπει ανά περίπτωση να το βρίσκεις μόνος σου ψάχνοντας .

     

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, GQPhDFBI είπε

Δίνει guide number μπορείς να κάνεις μία αντιστοιχία.
 

Το είδα αυτό το guide number και υπέθεσα πως μάλλον εχει κάποια σχέση. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να βρώ κάποιον στανταρισμένο πίνακα αντιστοιχιών, παρα μερικές κουβέντες σε διάφορα φόρουμ που δεν έβγαλα κάποια άκρη.

Υπάρχει κάποιος πίνακας ή εξίσωση διαθέσιμα;

Το Godox v350 λέει guide number 118' σε iso 100. Πόσο να θεωρήσω χονδρικά πως δίνει στο 1/1 με iso 100;

 

edit: Είδα πως μάλλον θα το έχει μέσα στο μάνουαλ με λίγο ψάξιμο που έκανα στο νετ. Πάνω κάτω κατάλαβα πως λειτουργεί το guide number. Επίσης διαπίστωσα πως τα watt που δίνουν τα άλλα flash είναι λίγο πολύ στο περίπου μιας και αναφέρουν το ιδεατό μέγιστο που μπορούν να δώσουν και όχι το πραγματικό κατα συνθήκη (διάφραγμα/απόσταση/ένταση). Μάλλον το guide number είναι πιο σωστός τρόπος μέτρησης.

Επεξ/σία από highpriest
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μπορείς να ξέρεις, παίζει ρόλο και στα πόσα mm έχεις βάλει το φλας.
Guide number 118 έχει στα 105mm (που είναι και το δυνατότερο).
GN= F X Distance
https://www.scantips.com/lights/flashbasics1c.html

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Στις 18/11/2022 στις 12:14 ΠΜ, GQPhDFBI είπε

Δεν μπορείς να ξέρεις, παίζει ρόλο και στα πόσα mm έχεις βάλει το φλας.
Guide number 118 έχει στα 105mm (που είναι και το δυνατότερο).
GN= F X Distance
https://www.scantips.com/lights/flashbasics1c.html

Θεωρητικά λοιπόν, αν ζουμάρουμε το φλας σε manual λειτουργία στα 105mm αλλά το τοποθετήσουμε σε απόσταση ανάλογη με 24mm θα έχουμε 4 φορές πιο δυνατό φως, αλλά και πιο στοχευμένο στο θέμα χωρίς να ανοίγει πολύ.

Επίσης αν βάλουμε το φλας και πάλι σε manual λειτουργία στα 105mm αλλά σε απόσταση ανάλογη με 24mm και μέσα σε softbox ή πίσω απο ομπρέλα, θα έχουμε και πάλι 4 φορές πιο δυνατό φως, μείον τα στοπ που θα κόψει το μπροστινό diffusser (που μπορεί να είναι οποιουδήποτε τύπου) 

Άρα ένα φλας των 75 watt/s θα μπορούσε να λειτουργήσει υπο αυτές τις προυποθέσεις σαν ένα πολύ μεγαλύτερο σε watt φλας. Επειδη έχει να κανει με τον νόμο του αντίστροφου τετραγώνου.

Σωστά;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...