Προς το περιεχόμενο

ΦΩΣ ΕΝΑ ΑΝΕΞΑΝΤΛΗΤΟ ΘΕΜΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ


Προτεινόμενες αναρτήσεις

20 λεπτά πριν, decentintocerberon είπε

spot ? αν ναι ,που σε βοηθάει ;

είναι αξιόπιστη η οθόνη της φωτογραφικής σου ;

είναι εφάμιλλη της οθόνης στο οφθαλμοσκόπειο ;

Ναι, προσωπικά δεν βλέπω διαφορές απο την οθόνη του οφθαλμοσκόπιου σε αυτήν της πλάτης, αλλά δεν είπα ότι δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις και την μια και την άλλη. Μόνο στις DSLR δεν έχεις αυτή την επιλογή. Άλλο το EVF και άλλο το OVF.  Στις mirrorless έχεις απευθείας εικόνα είτε στο οφθαλμοσκόπιο είτε στην πλάτη. Είναι live streaming 😄

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 52
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, thodorisarch είπε

Ας υποθέσουμε ότι η μηχανή ξέρει να φωτομετρήσει σχετικά καλά και πιο γρήγορα από εσένα, και άρα μπορείς να δουλέψεις σε κάποιου είδους αυτόματο πρόγραμμα. Ας υποθέσουμε επίσης ότι δεν είσαι σε τρίποδο και με στατικό θέμα, οπότε πρέπει να λειτουργήσεις γρήγορα.

Εφόσον έχεις μπόλικο φως, η ταχύτητα θα είναι ούτως ή άλλως σχετικά γρήγορη, οπότε το σημαντικό στοιχείο είναι το διάφραγμα, αφού επηρεάζει το βάθος πεδίου. Ξεκινάς και σταματάς τη σκέψη σου με το βάθος πεδίου που χρειάζεσαι - το shutter speed και το ISO λογικά θα είναι σε "καλές" τιμές, και μπορεί να τα αναλάβει η μηχανή.

Αν δεν έχεις μπόλικο φως, σε νοιάζει περισσότερο η ταχύτητα για να μη βγει η φωτογραφία κουνημένη, και μετά το βάθος πεδίου. Έτσι, σκέφτεσαι πρώτα τι ταχύτητα θα βάλεις, μετά τι διάφραγμα χρειάζεσαι για να έχεις το βάθος πεδίου που θέλεις, και τελευταίο πάει το ISO - πόσο θες να θυσιάσεις από την ποιότητα της εικόνας σου. Το ISO δε σε νοιάζει και τόσο, διότι ...τι να την κάνεις την καθαρή εικόνα αν είναι κουνημένη ή αν δεν έχεις το βάθος πεδίου που ήθελες; Θεωρητικώς, και εδώ μπορεί η μηχανή να αναλάβει διάφραγμα και (auto) ISO, αν την εμπιστεύεσαι να κάνει σωστή φωτομέτρηση.

Γενικά εμπιστεύομαι πλήρως τις σύγχρονες ψηφιακές μηχανές. Οι αυτοματισμοί ήρθαν για να μας βοηθήσουν να βγάλουμε καλύτερες εικόνες σε γρηγορότερο χρόνο. Δε σημαίνει ότι τραβάω στην τύχη και δεν ξέρω τι κάνουν οι ρυθμίσεις. Σημαίνει ότι μπορώ να εμπιστευτώ τη μηχανή μου, εφόσον έχω μάθει πως συμπεριφέρεται στις καταστάσεις που φωτογραφίζω συνήθως.

 

 

Σωστός !!! 👍

 

1 ώρα πριν, thodorisarch είπε

Εξυπακούεται ότι σε κάθε περίπτωση πρώτα κοιτάς το φως και την κατεύθυνσή του (ή τη διάχυσή του, αν έχει συννεφιά). Σε κάθε ώρα της ημέρας μπορείς να παράξεις εικόνα, υπο διαφορετικές συνθήκες, και πράγματι είναι καλό να υπάρχει μια σχετική εμπειρία όσον αφορά τη διαχείριση του φωτός. Αυτό όμως δεν είναι τεχνική συζήτηση, είναι περισσότερο αισθητική συζήτηση (που θεωρείται "υποκειμενική").

Όσον αφορά το αισθητικό, υπάρχουν τα κλασσικά pointers:

  • Το σημαντικό είναι πάντα να ξεχωρίζει το θέμα σου σε σχέση με το υπόλοιπο κάδρο - άρα είτε να το φωτίζεις καλά είτε να κάνει αντίθεση (σκιές, κλπ).
  • Αν θες τοπίο, φωτογραφίζεις είτε δυο ώρες πριν/μετά το sunset/sunrise είτε με συννεφιά.
  • Αν θες πορτραίτο, see pointer one.
  • Αν θες κόντρα ήλιο, ή βρες τρόπο να φωτίσεις λίγο το θέμα σου (ανακλαστήρας, λευκός τοίχος, λευκή κόλλα χαρτί, λευκό αυτοκίνητο, λευκό οτιδήποτε) ή κάνε υπερέκθεση και κάψε τα πάντα (στις ψηφιακές γίνεται καλύτερα από ότι στο φιλμ)
  • Καλύτερα να αποφεύγεις να φωτογραφίζεις με κάθετο φως (μεσημέρι με ντάλα ήλιο), αν και κάποια θέματα μπορούν να φωτογραφηθούν και έτσι.
  • Οι σκιές έχουν περισσότερη δύναμη στη φωτογραφία από ότι στην πραγματικότητα.
  • Όταν φωτογραφίζεις σε εσωτερικούς χώρους ή βράδυ, κοιτάς που έχεις φωτιστική πηγή και αντίστοιχα στήνεις το θέμα σου (δίπλα σε παράθυρο, να φωτίζεται σωστά από πορτατίφ, να φωτίζεται σωστά από το φως του δρόμου, κλπ).
  • Χωρίς το φως δεν υπάρχει το θέμα. Θα υπάρξουν (και πρέπει να υπάρξουν) στιγμές που θα πεις "ωραίο θέμα, κακό φως". Σε αυτές τις στιγμές, είτε αλλάζεις το φως, είτε αλλάζεις το θέμα σε σχέση με το φως, είτε απλά ξαναπας μια άλλη μέρα με άλλο φως. 😁

 

Τα σύγχρονα matrix κάνουν τέλεια τη δουλειά τους στο 95% των περιπτώσεων. Το άλλο 4% των περιπτώσεων είναι λάθη που σώζονται στο RAW. Το τελευταίο 1% των περιπτώσεων είναι λάθη που δεν σώζονται ούτε στο RAW. Εξαρτάται, φυσικά, και από τη μηχανή αλλά και από το χειριστή. Αν τραβάω συνέχεια κόντρα στον ήλιο, θα πρέπει να ξέρω να διαχειριστώ και τον τρόπο που λειτουργεί το φωτόμετρο (δηλαδή να βάλω +2 stop αντιστάθμιση έκθεσης). 

Όσον αφορά τις φωτογραφίες που βγαίνουν λίγο πιο φωτεινές (ειδικά σε ηλιολουστες καταστάσεις), ίσως γίνεται διότι τα φωτόμετρα είναι περισσότερο "εκπαιδευμένα" στα τοπία της Γερμανίας, της Αμερικής, της Ιαπωνίας*, όπου το overcast είναι πιο συχνό από την ηλιοφάνεια. Γενικά, ειναι ενδιαφέρον να τραβάς -1 stop σε καλές φωτιστικες συνθήκες, για να αποφύγεις το "ξέπλυμα" και να έχεις εντονότερα χρώματα. Αλλά ακόμα και έτσι, πότε δεν θα έρθει τέλεια η φωτογραφία στη λήψη - πάντα θα χρειάζονται μικροδιορθώσεις, και γι'αυτό υπάρχουν τα RAW.

*: προφανώς και δεν ξέρω που "εκπαιδεύονται" τα φωτόμετρα. 😁

 

Σωστότερος!!! 👍👍 ..... που ήσουνα εσύ και δεν φαινόσουνα? 🙂

Επεξ/σία από Snorky.GR
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τρια φιλμάτα ασπρόμαυρα καρέ, τραβηγμένα με κάμποσα χρόνια διαφορά, από το ίδιο μέρος (Παλαιό Φάληρο / παραλιακή βόλτα από Μαρίνα Φλοίσβου μέχρι παραλία Μπάτης) με μπόλικο ήλιο, με μέτρια λιακάδα και με πλήρη συννεφιά.

Δείτε πως αλλάζει το "χρώμα" της θάλασσας, οι σκιές, η υφή της άμμου αλλά και οι συνολικοί ασπρόμαυροι τόνοι σε σχέση με το φως. Σε όλες τις εικόνες το φως είναι κόντρα στην κάμερα, είναι Μάρτιος και η ώρα είναι πρωινή. (κρατάω EXIF και στα φιλμάκια 😁)

 04_1200.jpg.50d929d8bc4f5247fbf7e90c24f005e2.jpg 180304_g2_pan400_floisvos_2-33_1200.jpg.2ec6322e058e1ddcffc2799f23e4ce75.jpg 20220312_Dynax7_HP5_Floisvos---31_1200.jpg.4bde7b602483b34f14c15d78b5072765.jpg

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 11/7/2022 στις 12:59 ΜΜ, GQPhDFBI είπε

Ετυμολογικά η λέξη "Φωτογραφία" προέρχεται από 2 αρχαίες ελληνικές λέξεις φως + γράφω.
Αυτό προσπαθεί να κάνει και η κάμερα μας είτε το μέσω είναι αναλογικό ή ψηφιακό, να γράψει/αποτυπώσει/ζωγραφίσει το φως που βλέπει.
Μπορεί να έχουμε βρει μία μαγική τοποθεσία αλλά εάν δεν υπάρχει ο κατάλληλος φωτισμός δεν θα πάρουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε.
Γίνεται εύκολα κατανοητό ότι το φως είναι από τους σπουδαιότερους παράγοντες στην φωτογραφία και ο συνδυασμός του με ένα όμορφο σκηνικό θα μας δώσει μία εξαιρετική φωτογραφία. 
Τι είναι όμως το φως;
Φως είναι ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία με διάφορα μήκη κύματος  κάποια ορατά και κάποια μη από το ανθρώπινο μάτι. Τα ορατά ξεκινούν από το βαθύ μπλε και φτάνουν εώς το κόκκινο.
main-qimg-e53c3303425d38c3520cd14081d3f6b3.png.54bb3ca61cf9728644744bff70dde09a.png

Τα παραπάνω μήκη κύματος και κατ'επέκταση το φως αλλάζουν συνεχώς.
Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που αλλάζει τις ιδιότητες του φωτός είναι η θέση του ήλιου σε σχέση με τον ορίζοντα.
Όσο μεγαλύτερη κλίση έχει ήλιος  ως προς τον ορίζοντα (ανατολή/δύση), τόσο πιο απαλό και θερμό είναι το φως. Hello GOLDEN HOUR!!!
Σε αυτή τη φάση (μεγάλη κλίση) το φως χρειάζεται να ταξιδέψει περισσότερο μέσα στην ατμόσφαιρα της γης.
Η ατμόσφαιρα έχει την ιδιότητα να διασκορπίζει τα ποιο ψυχρά  (μπλε) μήκη κύματος και να τα φιλτράρει, οπότε εκείνες τις ώρες το πορτοκαλί και κόκκινο χρώμα υπερτερούν.
Αν έχουμε το WB στο AUTO δεν θα δούμε αυτά τα χρώματα ποτέ....
Το φυσικό φως στο οποίο υπερτερεί το θερμό χρώμα, έχει χαμηλή αντίθεση μιας και  φιλτράρεται περισσότερη ώρα στην ατμόσφαιρα, το  ονομάζουμαι "μαλακό φως".
Το μαλακό φως κατά κανόνα είναι το πολυτιμότερο φως για ευρεία φωτογραφική χρήση.

Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν το φως είναι ο καιρός, οι εποχές, το υψόμετρο, η μόλυνση της ατμόσφαιρας κλπ.
Όσο βρίσκω χρόνο θα εμπλουτίζω το νήμα και με τους παραπάνω παράγοντες.
Ευχαριστώ το @Snorky.GR που με μία ανάρτηση του σχετικά με έλλειψη ήλιου στην περιοχή που βρίσκεται με "τσίγκλισε" να ξεκινήσω αυτό το νήμα.

 

Παρόλο που διάβασα διάφορες ερωτήσεις που δημιουργήθηκαν, θα προσπαθήσω να ολοκληρώσω λίγο αυτό που ξεκίνησα συνεχίζοντας με το πως το υψόμετρο εππηρεάζει το φως.

Όσο αυξάνεται το υψόμετρο o αέρας αρχίζει και χάνει την πυκνότητα του ,αραιώνει και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το ψυχρό (μπλε) φάσμα  να διασκορπίζεται λιγότερο. Επιπλέον το φως σε μεγάλα υψόμετρα για να φτάσει εκεί έχει διαπεράσει μικρότερο μέρος της ατμόσφαιρας και είναι λογικό το μπλε φάσμα να έχει υποστεί λιγότερη διασπορά από ότι εάν βρισκόμασταν στο επίπεδο της θάλασσας.Συνεπώς το μπλε φάσμα είναι πιο δυνατό σε μεγάλα υψόμετρα άρα έχουμε ψυχρότερο φως.
Αυτός είναι και ένας λόγος που όσοι φωτογραφίζουν με  film  (κυρίως με slide film που είναι περισσότερο ευαίσθητα ) σε κορυφές βουνών χρησιμοποιούν διορθωτικά φίλτρα π.χ 81A & 81B (τα φίλτρα αυτά για όσους δεν γνωρίζουν έριχναν το WB, π.χ το 81Α ρίχνει το WB 200 μονάδες Kelvin).

Θα μπορούσα να γράψω και για την χρήση των UV φίλτρων, είναι όμως άχρηστα στην ψηφιακή εποχή καθώς υπάρχει UV φιλτρο πάνω στους αισθητήρες.

Θα βάλω ένα quiz και θα ρωτήσω γιατί ο ουρανός στην παρακάτω φωτογραφία εμφανίζεται μαύρος;
_112380028_caradogoneverestsummit.jpg.93cda77c01b833e241d8bfe4bfdf7d12.jpg
 


 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εξαιτίας του ότι ο αισθητήρας επηρεάζεται από το έντονο λευκό στο κάτω μέρος, στις ψηφιακές μηχανές διόρθωση μπορεί να γίνει με το EV στο + ή -, ή στο manual, εδώ νομίζω μία μικρή υπερέκθεση κατά +1/3 τη χρειαζόταν.

('Ισως να χρησιμοποιήθηκε και φίλτρο πόλωσης)

Επεξ/σία από D___G
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 12/7/2022 στις 10:33 ΠΜ, babisskg είπε

Εδώ να πω πως η με matrix ( η όπως λέγεται ) φωτομέτρηση αφήνει πολλά κενά , γι' αυτό και ψάχνω κάτι περισσότερο , ενώ πιστεύω πως η γενικότερη συζήτηση θα ωφελήσει σε πολλά .

Σχετικά με τη φωτομέτρηση τα τρία βασικά modes είναι:

Matrix/Evaluative (θα σε φάω @babisskg, matrix τη λέει η Nikon, το σωστό είναι Multi-pattern metering που χρησιμοποιεί η Pentax).
Εδώ η μηχανή χωρίζει όλο το καρέ σε τμήματα παίρνει από όλα μετρήσεις και στο τέλος βγάζει ένα μέσο όρο. Εγώ το λέω ότι να΄ναι αλλά σε περιπτώσεις με μαλακό φως είναι παραπάνω από αξιόπιστη.

Center-weighted, εδώ η μηχανή λειτουργεί παρόμοια με το matrix/evaluative, διαλέγει ένα μεγάλο κομμάτι του καρέ αλλά δίνει ιδιαίτερη βάση προς το κέντρο. Ιδανικό  για παράδειγμα  όταν κάνουμε ένα πορτραίτο που το πρόσωπο καλύπτει το κεντρικό μέρος του καρέ.Όταν κάνουμε macro ή γενικά όταν ξέρουμε ότι το θέμα μας παραμένει στο κέντρο του καρέ.

Spot metering, κάνει αυτό που λέει και η λέξη spot, διαλέγει ένα πολύ μικρό κομμάτι, στις σύγχρονες φωτογραφικές είναι συνήθως και το σημείο που έχουμε ορίσει την εστίαση μετράει και μας δίνει το αποτέλεσμα. Όταν φωτογραφίζουμε ζώα, σπορ κλπ που μας ενδιαφέρει περισσότερο από όλα το θέμα συνήθως χρησιμοποιούμε αυτό το Mode.Όταν έχουμε μεγάλη αντίθεση φωτισμού στο καρέ μας.Όταν έχουμε κόντρα φως επίσης βοηθάει πολύ για να μην μπερδεύεται η μηχανή καθώς και όταν το θέμα μας είναι πάρα πολύ μικρό μέσα στο κάδρο και θέλουμε οπωσδήποτε να φωτιστεί σωστά ανεξάρτητα από τα υπόλοιπα στοιχεία.

H canon τώρα τελευταία έχει αλλάξει το evaluative mode σε συνδυασμό με το σημείο που εστιάζετε και έχει προσθέσει ακόμα ένα Mode, το ίδιο και η Nikon, οπότε καλύτερα να διαβάσετε και το manual της φωτογραφικής σας.

Κάτι πολύ σημαντικό που πρέπει να θυμόμαστε είναι πως όταν πάρουμε μία μέτρηση από το φωτόμετρο της μηχανής, θα ρυθμίσει την έκθεση μας με βάση το 18% γκρι.
Αυτό στην πράξη σημαίνει πως εάν εμείς φωτομετρήσουμε σε ένα μαύρο σημείο , η μηχανή θα θέλει να το κάνει γκρι, το ίδιο και όταν φωτομετρήσουμε σε κάτι άσπρο θα θέλει να το κάνει γκρι.

Βάζωπαραδείγμα :
Η μηχανή σε τρίποδο, σταθερός φωτισμός σε εσωτερικό χώρο, μέτρηση σε λευκό τοίχο (που θέλει βάψιμο) 1/20 f8 iso 200.
camera_metering.jpg.c373d33f25a46bd5506a97bc3b9aea00.jpg
Δεν μου φαίνεται και πολύ λευκός.....

Χρησιμοποίησα εξωτερικό φωτόμετρο και σε ISO 200 F8 μου έδειξε ταχύτητα 1/4
fotometro.jpg.32ddd2b16aa57dcbac5406be092bc5fe.jpg
Πολύ καλύτερα θα έλεγα.
Στο παραπάνω παράδειγμα ότι Mode και να έχουμε η μηχανή θα δείξει το ίδιο και θέλει να κάνει το άσπρο γκρι δεν καταλαβαίνει την σκηνή.

Παράδειγμα 2:
Μηχανή στημένη σε τρίποδο, απόλυτο σκοτάδι στο χώρο, μόνο το κερί αναμμένο  χρησιμοποίησα Matrix/Evaluative evaluate.jpg.060b36b5da2266d06843cbfeb83b6d1a.jpg
 

Ίδια χαρακτηριστικά απλά άλλα το metering σε σποτ  πάνω στη φλόγα
spot.jpg.854563d706fea1e2ddbbe092e83d6502.jpg

Στις 12/7/2022 στις 3:35 ΜΜ, D___G είπε

Εξαιτίας του ότι ο αισθητήρας επηρεάζεται από το έντονο λευκό στο κάτω μέρος, στις ψηφιακές μηχανές διόρθωση μπορεί να γίνει με το EV στο + ή -, ή στο manual, εδώ νομίζω μία μικρή υπερέκθεση κατά +1/3 τη χρειαζόταν.

('Ισως να χρησιμοποιήθηκε και φίλτρο πόλωσης)

Όχι, δεν οφείλεται στην έκθεση που έχει, πολύ καλή σκέψη και το πολωτικό που σκουραίνει τον ουρανό, όμως η πραγματικότητα είναι πως η ατμόσφαιρα δεν έχει χρώμα και όσο ψηλότερα πάμε τόσο σκουραίνει, που σε υψόμετρα πάνω απο 4000 μέτρα εάν κοιτάξεις προς τα πάνω φαίνεται μαύρη.

Επεξ/σία από GQPhDFBI
  • Like 5
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Στις αρχαίες φιλμάτες , διαφωνείτε ότι τα παρασολέηγ , κάναν σημαντική δουλειά ;; Ειδικά σε εστιακές πάνω από 50mm ;

Γιατί μόνο στις φιλμάτες;
Είναι απαραίτητο σε όλες τις μηχανές σε όλα τα εστιακά μήκη. Είναι όντως πιο εμφανής η διαφορά με ή χωρίς το Lenshood/παρασολέιγ/αλεξήλιο σε τηλεφακούς που έχουν μικρή γωνία θέαση και μπορούν να είναι πολύ μεγάλα σε μήκος χωρίς να επηρεάζουν το καρέ.
Σε ευρυγώνιους φακούς που η γωνία θέασης είναι πολύ μεγάλη δεν γίνεται να είναι τόσο μεγάλα σε μήκος, θα παρέμβουν στην εικόνα, επομένως η χρήση τους είναι μεν εμφανή αλλά όχι τόσο.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η χρήση τους και σαν προστασία του φακού από πτώσεις. Καλύτερα lenshood (πολύ καλύτερα) παρά φίλτρο.

 

Επεξ/σία από GQPhDFBI
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είπα για την προστασία του φακού. Εκεί κάνουν φοβερή δουλειά.  Σε ψηφιακή , σε πολλούς φακούς δεν είδα πρόβλημα , χωρίς αυτά . Σε φιλμ , έχω δεί περίεργες ριπές φωτός να χαλάνε τη φωτό . 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Δεν είπα για την προστασία του φακού. Εκεί κάνουν φοβερή δουλειά.  Σε ψηφιακή , σε πολλούς φακούς δεν είδα πρόβλημα , χωρίς αυτά . Σε φιλμ , έχω δεί περίεργες ριπές φωτός να χαλάνε τη φωτό . 

Χρησιμοποιείς τους ίδιους φακούς σε ψηφιακό αλλά και σε αναλογικό σωμα και έχεις διαφορετικό αποτέλεσμα ; Δεν είναι λογικό.

Εάν συγκρίνεις παλαιότερους φακούς με νέους, σίγουρα τα νεότερα coating κάνουν πολύ καλύτερη δουλειά στο να ελέγχουν ανεπιθύμητα flare κλπ...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, GQPhDFBI είπε

Χρησιμοποιείς τους ίδιους φακούς σε ψηφιακό αλλά και σε αναλογικό σωμα και έχεις διαφορετικό αποτέλεσμα ;

Όχι . Αναφέρομαι σε αρχαίους φακούς 70s & 80s . Και όχι κορυφαίους. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Όχι . Αναφέρομαι σε αρχαίους φακούς 70s & 80s . Και όχι κορυφαίους. 

Οφείλεται στο coating που έχουν οι φακοί που δεν μπορεί να συγκριθεί με τα νέα καθώς και με την πιθανότητα να έχει ασθενήσει/φύγει με την πάροδο του χρόνου.
Ειδικά άμα τους έχουμε τρίψει πολύ για να καθαρίσουν!!

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιλώντας για φως, μια σχετική ερώτηση.

Εχω δει πως κάθε εταιρία έχει διαφορετικό hot shoe απο την άλλη. Στο M4/3 σύστημα είναι ίδιο ή Panasonic και η Olympus ακολούθησαν διαφορετικούς δρόμους εκεί;

Ότι φλας διαλέξω για M4/3 θα κάνει και στις 2 μάρκες; Όποια τρίτη εταιρία κατασκευάζει για Μ4/3 ταιριάζει και στις 2 μάρκες;

Υπάρχει περίπτωση να ταιριάζει και φλας για άλλα συστήματα και μάρκες και αν ναι ποια;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

40 λεπτά πριν, highpriest είπε

Μιλώντας για φως, μια σχετική ερώτηση.

Εχω δει πως κάθε εταιρία έχει διαφορετικό hot shoe απο την άλλη. Στο M4/3 σύστημα είναι ίδιο ή Panasonic και η Olympus ακολούθησαν διαφορετικούς δρόμους εκεί;

Ότι φλας διαλέξω για M4/3 θα κάνει και στις 2 μάρκες; Όποια τρίτη εταιρία κατασκευάζει για Μ4/3 ταιριάζει και στις 2 μάρκες;

Υπάρχει περίπτωση να ταιριάζει και φλας για άλλα συστήματα και μάρκες και αν ναι ποια;

    Ορίστε και κάτι που ούτε μου είχε περάσει από το μυαλό , αν και δεν έχω δει πουθενά να μιλάνε για διαφορές στην υποδοχή ! 

Στις 14/7/2022 στις 2:54 ΜΜ, GQPhDFBI είπε

Σχετικά με τη φωτομέτρηση τα τρία βασικά modes είναι:

Matrix/Evaluative (θα σε φάω @babisskg, matrix τη λέει η Nikon, το σωστό είναι Multi-pattern metering που χρησιμοποιεί η Pentax).
Εδώ η μηχανή χωρίζει όλο το καρέ σε τμήματα παίρνει από όλα μετρήσεις και στο τέλος βγάζει ένα μέσο όρο. Εγώ το λέω ότι να΄ναι αλλά σε περιπτώσεις με μαλακό φως είναι παραπάνω από αξιόπιστη.

Center-weighted, εδώ η μηχανή λειτουργεί παρόμοια με το matrix/evaluative, διαλέγει ένα μεγάλο κομμάτι του καρέ αλλά δίνει ιδιαίτερη βάση προς το κέντρο. Ιδανικό  για παράδειγμα  όταν κάνουμε ένα πορτραίτο που το πρόσωπο καλύπτει το κεντρικό μέρος του καρέ.Όταν κάνουμε macro ή γενικά όταν ξέρουμε ότι το θέμα μας παραμένει στο κέντρο του καρέ.

Spot metering, κάνει αυτό που λέει και η λέξη spot, διαλέγει ένα πολύ μικρό κομμάτι, στις σύγχρονες φωτογραφικές είναι συνήθως και το σημείο που έχουμε ορίσει την εστίαση μετράει και μας δίνει το αποτέλεσμα. Όταν φωτογραφίζουμε ζώα, σπορ κλπ που μας ενδιαφέρει περισσότερο από όλα το θέμα συνήθως χρησιμοποιούμε αυτό το Mode.Όταν έχουμε μεγάλη αντίθεση φωτισμού στο καρέ μας.Όταν έχουμε κόντρα φως επίσης βοηθάει πολύ για να μην μπερδεύεται η μηχανή καθώς και όταν το θέμα μας είναι πάρα πολύ μικρό μέσα στο κάδρο και θέλουμε οπωσδήποτε να φωτιστεί σωστά ανεξάρτητα από τα υπόλοιπα στοιχεία.

H canon τώρα τελευταία έχει αλλάξει το evaluative mode σε συνδυασμό με το σημείο που εστιάζετε και έχει προσθέσει ακόμα ένα Mode, το ίδιο και η Nikon, οπότε καλύτερα να διαβάσετε και το manual της φωτογραφικής σας.

Κάτι πολύ σημαντικό που πρέπει να θυμόμαστε είναι πως όταν πάρουμε μία μέτρηση από το φωτόμετρο της μηχανής, θα ρυθμίσει την έκθεση μας με βάση το 18% γκρι.
Αυτό στην πράξη σημαίνει πως εάν εμείς φωτομετρήσουμε σε ένα μαύρο σημείο , η μηχανή θα θέλει να το κάνει γκρι, το ίδιο και όταν φωτομετρήσουμε σε κάτι άσπρο θα θέλει να το κάνει γκρι.

Βάζωπαραδείγμα :
Η μηχανή σε τρίποδο, σταθερός φωτισμός σε εσωτερικό χώρο, μέτρηση σε λευκό τοίχο (που θέλει βάψιμο) 1/20 f8 iso 200.
camera_metering.jpg.c373d33f25a46bd5506a97bc3b9aea00.jpg
Δεν μου φαίνεται και πολύ λευκός.....

Χρησιμοποίησα εξωτερικό φωτόμετρο και σε ISO 200 F8 μου έδειξε ταχύτητα 1/4
fotometro.jpg.32ddd2b16aa57dcbac5406be092bc5fe.jpg
Πολύ καλύτερα θα έλεγα.
Στο παραπάνω παράδειγμα ότι Mode και να έχουμε η μηχανή θα δείξει το ίδιο και θέλει να κάνει το άσπρο γκρι δεν καταλαβαίνει την σκηνή.

Παράδειγμα 2:
Μηχανή στημένη σε τρίποδο, απόλυτο σκοτάδι στο χώρο, μόνο το κερί αναμμένο  χρησιμοποίησα Matrix/Evaluative evaluate.jpg.060b36b5da2266d06843cbfeb83b6d1a.jpg
 

Ίδια χαρακτηριστικά απλά άλλα το metering σε σποτ  πάνω στη φλόγα
spot.jpg.854563d706fea1e2ddbbe092e83d6502.jpg

Όχι, δεν οφείλεται στην έκθεση που έχει, πολύ καλή σκέψη και το πολωτικό που σκουραίνει τον ουρανό, όμως η πραγματικότητα είναι πως η ατμόσφαιρα δεν έχει χρώμα και όσο ψηλότερα πάμε τόσο σκουραίνει, που σε υψόμετρα πάνω απο 4000 μέτρα εάν κοιτάξεις προς τα πάνω φαίνεται μαύρη.

    Κι' εγώ προτιμώ ξεκάθαρα το " Κεντροβαρής " για παράδειγμα , όμως δεν βρήκα τρόπο να μεταφράσω το " Καθ' υπολογισμον " ??? ...... η μήπως εκτιμητική ........ πολυσημειακή ....... 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...