Προς το περιεχόμενο

Οι περισσότεροι χρήστες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι τα έξυπνα ηχεία κατασκοπεύουν τις συζητήσεις τους


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, οι άνθρωποι στις ΗΠΑ και στον Καναδά υποπτεύονται ότι τα έξυπνα ηχεία που χρησιμοποιούν κρυφακούνε τις συνομιλίες τους ενώ ένα ποσοστό λίγο πάνω από τα δύο τρίτα πιστεύει ότι έχει δει -στοχευμένες- διαφημίσεις που έχουν προκύψει εξαιτίας αυτής της κατασκοπείας.

Τα δυστοπικά αυτά στοιχεία προέρχονται από μια έρευνα που δημοσιεύτηκε τη περασμένη εβδομάδα από την ασφαλιστική εταιρεία Chubb, στην οποία διαπιστώνονται επίσης αυξανόμενες ανησυχίες για παραβιάσεις δεδομένων, διαρκή παραμέληση των πρακτικών ασφάλειας από τους ανθρώπους κ.ά.

«Οι καταναλωτές παραδέχονται την ενόχληση και την απογοήτευση τους όταν αναλαμβάνουν δράσεις ή προβαίνουν σε ενέργειες για την προστασία τους στο διαδίκτυο» καταλήγει η 5η ετήσια μελέτη Personal Cyber Risk της ασφαλιστικής εταιρείας. «Αλλά, τελικά, το χάσμα μεταξύ της συνειδητοποίησης και της δράσης που παρατηρούμε εδώ και χρόνια έχει αρχίσει να ελαττώνεται».

Ο βασικός λόγος είναι ότι στην συντριπτική πλειοψηφία, οι άνθρωποι ανησυχούν για τη διαρροή των προσωπικών τους δεδομένων. Στην έρευνα της Chubb, που διεξήχθη για λογαριασμό της από την εταιρεία ερευνών Dynata, διαπιστώθηκε ότι το 92% των καταναλωτών «ανησυχούν για κάποια παραβίαση στον κυβερνοχώρο που θα αποκαλύψει τα προσωπικά τους στοιχεία ή την ταυτότητά τους» με το 56% εξ αυτών να «ανησυχεί ιδιαίτερα». Πριν από τρία χρόνια, τα παραπάνω ποσοστά ήταν 80% και 39% αντίστοιχα.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι το 2021 σημειώθηκε νέο ρεκόρ όσον αφορά τον αριθμό των παραβιάσεων δεδομένων, είναι κατανοητό να υπάρχουν έντονες ανησυχίες. Ανάμεσα στους ερωτηθέντες στην έρευνα, υπάρχει ένα 79% που «πιστεύει ότι οι ψηφιακοί/εικονικοί βοηθοί και οι συσκευές streaming μπορούν να κρυφακούσουν τις συνομιλίες τους» με το 67% επίσης να «πιστεύει ότι έχει βρεθεί μπροστά από μία διαφήμιση με βάση μία συνομιλία που είχε και η οποία καταγράφηκε από τον εικονικό/ψηφιακό βοηθό ή κάποια συσκευή streaming».

Τα έξυπνα ηχεία όπως το Echo της Amazon και το Nest Audio της Google θα ενεργοποιηθούν στην περίπτωση που ακούσουν τις «λέξεις αφύπνισης» όπως είναι οι «Alexa» ή «Hey Google». Πολλές φορές ωστόσο ενεργοποιούνται και ακούσια, στην περίπτωση που οι λέξεις σε κάποιον διάλογο μοιάζουν με τις «λέξεις αφύπνισης» που αναφέραμε παραπάνω, με αποτέλεσμα ορισμένες φορές αποσπάσματα συνομιλιών να μεταφορτώνονται για αξιολόγηση ή ακόμη και να αποστέλλονται σε μια επαφή.

Αν οι εταιρείες συγκέντρωναν και χρησιμοποιούσαν τέτοια δεδομένα χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών με απώτερο σκοπό τη στοχευμένη διαφήμιση, τότε θα διακινδύνευαν με πρόστιμο τόσο μεγάλο από τις ρυθμιστικές αρχές που θα έκαναν το πρόστιμο των $5 δισεκατομμυρίων της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ στο Facebook για παραβιάσεις του απορρήτου να μοιάζει με κλήση για παράνομη στάθμευση. Μην ξεχνάτε, ότι το web tracing ήδη λειτουργεί εξαιρετικά καλά για τις εταιρείες ώστε να διακρίνουν/γνωρίζουν τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων.

Στην ίδια έρευνα ωστόσο, το 48% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προχώρησε στην εκκαθάριση του ιστορικού στον browser που χρησιμοποιεί. Η συγκεκριμένη κίνηση δεν έχει ουσιαστικό νόημα ενάντια στα διαφημιστικά δίκτυα και υποδηλώνει ότι πολλοί χρήστες δεν έχουν αντιληφθεί ακόμα πως λειτουργεί το web tracking (cookies κ.λπ).

Στην έρευνα της Chubb παρατηρείται επίσης παρόμοια σύγχυση σχετικά με τους κωδικούς πρόσβασης, με το 61% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι δυσκολεύεται να κρατήσει την επαφή του (ενδεχομένως λόγω του μεγάλου αριθμού κ.λπ) αλλά μόνο το 35% να αναφέρει ότι χρησιμοποιεί κάποιον διαχειριστή κωδικών πρόσβασης όπως το Google Password Manager. Ένα άλλο 35% δηλώνει ότι επαναχρησιμοποιεί κωδικούς πρόσβασης σε πολλές ιστοσελίδες, μία βασική αμαρτία στην κυβερνοασφάλεια που έχει ως αποτέλεσμα την ταχεία κατάληψη πολλών λογαριασμών σε μικρό διάστημα από τους επιτιθέμενους. 

Οι ερωτηθέντες διατηρούν επίσης σχέση αγάπης με τους λεγόμενους «keepsake» κωδικούς πρόσβασης στους οποίους συμπεριλαμβάνονται σημαντικά προσωπικά στοιχεία όπως όνομα οικογένειας ή κατοικίδιου ζώου, γενέθλια ή άλλη σημαντική ημερομηνία ή διεύθυνση, με το 48% να αναφέρει ότι εφάρμοσε αυτή την τακτική τη τελευταία φορά που δημιούργησαν ή ενημέρωσαν έναν κωδικό πρόσβασης.

Τα άτομα που έχουν περισσότερα χρήματα ήταν το πιθανότερο να κάνουν το παραπάνω μάλιστα: από το 84% των ερωτηθέντων που έχουν πολλά χρήματα, το 28% ανέφερε «ότι έπεσε θύμα κυβερνοεπίθεσης που σχετιζόταν με τα χρήματά τους» έναντι του 27% των ερωτηθέντων που ανήκουν στη μεσαία τάξη (στην έρευνα η πρώτη ομάδα είχε οικογενειακό εισόδημα άνω του $1 εκατομμυρίου ενώ στη δεύτερη περίπτωση από $50.000 έως $100.000).

Ένα ενθαρρυντικό συμπέρασμα που προέκυψε από την έρευνα είναι ότι το 51% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποίησε κάποιο είδος ελέγχου ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων για να συνδεθεί σε διαδικτυακούς λογαριασμούς, ποσοστό πολύ υψηλότερο από το 28% της περσινής έρευνας.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 68
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οχι μωρε ουτε τα smartphones το κανουν, τυχαια οτι λεμε ενω δεν το χουμε ψαξει ποτέ σε browser ουτε πουθενα, τσουκ μας το βγάζει ξαφνικά ο γουγκλης στα νεα... 

Επεξ/σία από Plebas86
  • Like 20
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Εκτιμώ πως στις περισσότερες περιπτώσεις δεν παρακολουθείται κανείς μέσα από τα smart speakers ή τα μικρόφωνα των κινητών τηλεφώνων (εκτός κι αν κάποιος στοχοποιηθεί και παρακολουθείται από σχετικές αρχές ή παράνομα από “ανταγωνιστές” κλπ). Αν υπήρχαν τέτοιες επιλογές στον κώδικα των συσκευών θα μπορούσαν να εντοπιστούν κάποια στιγμή. 
 

Αυτό που συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι πως οι αλγόριθμοι έχουν εξελιχθεί και εκπαιδευτεί εντυπωσιακά πλέον που με βάση την καθημερινή μας online δραστηριότητα, μπορούν και προβλέπουν με εντυπωσιακή επιτυχία μελλοντικές ανάγκες μας, αναζητήσεις που θα κάνουμε, κλπ κλπ. Και επειδή συνήθως λίγο πολύ όλα αυτά τα συζητάμε και μεταξύ μας, είναι εύκολο μετά να υποθέσουμε πως μας άκουγε το τηλέφωνο… :)

  • Like 6
  • Confused 1
  • Sad 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικά και το κάνουν, όλες οι "έξυπνες" συσκευές με μικρόφωνο το κάνουν όπως τα κινητά μας.

Τις προάλλες μου έλεγε ένας φίλος για τα εργαλεία Milwakee γιατί δεν τα ήξερα, στην επόμενη κλήση viber που έκλεισα μου βγήκε διαφήμιση εργαλεία Milwakee.

  • Like 8
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
4 λεπτά πριν, Geo-nar είπε

Φυσικά και το κάνουν, όλες οι "έξυπνες" συσκευές με μικρόφωνο το κάνουν όπως τα κινητά μας.

Τις προάλλες μου έλεγε ένας φίλος για τα εργαλεία Milwakee γιατί δεν τα ήξερα, στην επόμενη κλήση viber που έκλεισα μου βγήκε διαφήμιση εργαλεία Milwakee.

Θα μπορούσε όμως και ο φίλος σου να έκανε αναζητήσεις πριν για αυτά και αφού είστε κοινές επαφές ο αλγόριθμος να αποφάσισε πως πρέπει να τα εμφανίσει και σε εσένα. 

  • Like 5
  • Confused 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, billdanos είπε

Θα μπορούσε όμως και ο φίλος σου να έκανε αναζητήσεις πριν για αυτά και αφού είστε κοινές επαφές ο αλγόριθμος να αποφάσισε πως πρέπει να τα εμφανίσει και σε εσένα. 

Αυτο που περιγραφει εχει συμβει σε πολυ κοσμο. Ολοι ψαχνανε το προιον λιγο πριν;
Αυτο που κανεις ειναι αρνηση πραγματικοτητας.

  • Like 14
  • Thanks 4
  • Sad 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
4 λεπτά πριν, safridia είπε

Αυτο που περιγραφει εχει συμβει σε πολυ κοσμο. Ολοι ψαχνανε το προιον λιγο πριν;
Αυτο που κανεις ειναι αρνηση πραγματικοτητας.

 

6FFF7063-7B6C-4528-9634-C1D642472256.jpeg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξερω αν παιζει ρολο αλλα προσωπικα δεν αποδεχομαι ποτε τα cookies σε site και δεν συνδεομαι ποτε με google acount πουθενα.. (ετσι απο αντιδραση παει το χερι στο δεν συμφωνω - αποδεχομαι..)

 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, billdanos είπε

Θα μπορούσε όμως και ο φίλος σου να έκανε αναζητήσεις πριν για αυτά και αφού είστε κοινές επαφές ο αλγόριθμος να αποφάσισε πως πρέπει να τα εμφανίσει και σε εσένα. 

Με τον φίλο μου είμαστε κοινές επαφές πάνω από μια 10ετία, το ότι αποφάσισε εκείνη την ημέρα που το συζητάγαμε πάνω από τα κινητά να μου εμφανίσει την διαφήμιση δεν είναι καθόλου τυχαίο.

Συζήτα με κάποιον για ένα προϊόν που δεν έχεις αναζητήσει ποτέ ενώ είναι κοντά το κινητό σου και θα το διαπιστώσεις.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

36 λεπτά πριν, billdanos είπε

Εκτιμώ πως στις περισσότερες περιπτώσεις δεν παρακολουθείται κανείς μέσα από τα smart speakers ή τα μικρόφωνα των κινητών τηλεφώνων (εκτός κι αν κάποιος στοχοποιηθεί και παρακολουθείται από σχετικές αρχές ή παράνομα από “ανταγωνιστές” κλπ). Αν υπήρχαν τέτοιες επιλογές στον κώδικα των συσκευών θα μπορούσαν να εντοπιστούν κάποια στιγμή. 
 

Αυτό που συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι πως οι αλγόριθμοι έχουν εξελιχθεί και εκπαιδευτεί εντυπωσιακά πλέον που με βάση την καθημερινή μας online δραστηριότητα, μπορούν και προβλέπουν με εντυπωσιακή επιτυχία μελλοντικές ανάγκες μας, αναζητήσεις που θα κάνουμε, κλπ κλπ. Και επειδή συνήθως λίγο πολύ όλα αυτά τα συζητάμε και μεταξύ μας, είναι εύκολο μετά να υποθέσουμε πως μας άκουγε το τηλέφωνο… :)

Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες αλλά κανείς λάθος.

 

2 λεπτά πριν, Geo-nar είπε

Με τον φίλο μου είμαστε κοινές επαφές πάνω από μια 10ετία, το ότι αποφάσισε εκείνη την ημέρα που το συζητάγαμε πάνω από τα κινητά να μου εμφανίσει την διαφήμιση δεν είναι καθόλου τυχαίο.

Συζήτα με κάποιον για ένα προϊόν που δεν έχεις αναζητήσει ποτέ ενώ είναι κοντά το κινητό σου και θα το διαπιστώσεις.

Ισχύει αυτό και μάλιστα το πετυχαίνουν με φοβερή ακρίβεια.

Οι εφαρμογές που το κάνουν αυτό έχουν ένα feature που του δίνεις την άδεια του μικροφώνου και μετά επειδή την έχουν ακούνε και όταν δεν τις χρησιμοποιείς.

Νούμερο ένα σύστημα που ακούει τι λες είναι το Google assistant. Η εφαρμογή τηλεφώνου της Samsung επίσης αναλύει τις κλήσεις σου.

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...