Προς το περιεχόμενο

Το νέο Prius (2023) της Toyota είναι οικονομικότερο σε κατανάλωση καυσίμου από την περασμένη γενιά


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 ώρα πριν, Vasilisxd είπε

Λάστιχα έχουν και τα δυο, δεν τα υπολογίζουμε, φρένα όχι τόσο συχνά μιας και φρενάρουν κυρίως με την μηχανή.

 

Ξέχασα τον συμπλέκτη, sorry. Σίγουρα είναι και 2-3 ακόμα (π.χ. μπαταρία, που τα ηλεκτρικά δεν έχουν "μικρή" - ταχέως αναλώσιμη). Αλλά το point μου είναι ότι τα EV δεν είναι maintanance-free, ούτε καν με σημαντικά μικρότερη συντήρηση, σ' αντίθεση μ' αυτό που πιστεύουν οι πιο πολλοί.

Βλάβες δε μπορείς να υπολογίσεις σε κανένα, διότι είναι αστάθμητος παράγοντας. Π.χ. πολλοί μας λένε ότι το Starlet του '89 που έχουν "ζητάει" μόνο βενζίνη (καλά, όχι ότι το πιστεύουμε, αλλά οκ! :P). Σίγουρα ένα θερμικό έχει πιο πολλά σημεία αστοχίας, αλλά ένα ηλεκτρικό έχει... πιο ακριβά. Σε καμία περίπτωση δε θα 'θελα να καεί τύλιγμα και να θέλω... περιέλιξη (καθόλου δύσκολο σε ηλεκτρικά μοτέρ του είδους)!

Άμα υπολογίζεις λιγότερο τα φρένα επειδή φρενάρουν κυρίως με τον κινητήρα (πράγμα ορθό), τότε θα υπολογίζεις περισσότερο τα λάστιχα, μιας και έχουν πολύ μεγαλύτερη ροπή (ακόμα και τα μικρούλια) από τα αντίστοιχα θερμικά. Και ειδικά τα μεγάλα και βαριά μοντέλα, π.χ. θηριώδη ηλεκτρικά SUV, τα λάστιχα τα σκοτώνουν.

Όσο για τη δωρεάν φόρτιση... είναι κάτι προσωρινό, το οποίο θα εκλείψει πολύ σύντομα. Βάζω τ ο χέρι μου στη φωτιά γι΄αυτό που λέω. Το ρεύμα δεν είναι δωρεάν. Έστω ένα 25 % (αυθαίρετο νούμερο) του εγχώριου στόλου να εξηλεκτριστεί, οι επιχειρήσεις που τώρα δίνουν "δωρεάν" φόρτιση για να προμοτάρουν τον εαυτό τους ( και την πληρώνουν όλοι οι υπόλοιποι, μιας και το κόστος της απλά μετακυλείται αλλού ), θ' αδυνατούν να το κάνουν, διότι θα'ναι σημαντικό έξοδο. Απλά ο τώρα δωρεάν φορτιστής, σε π.χ. 3-5 χρόνια, θα'χει (και) POS. Μη περιμένεις ότι για μία ζωή θα βρίσκεις free "καύσιμο". ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 λεπτά πριν, desosav είπε

Εχω το τελευταιο yaris hybrid εδω και ενα χρονο και μπορω να πω τα παρακατω:

Η πραγματικη καταναλωση ειναι κατι πολυπαραγωντικο. Οι μπαταριες εχουν καλυτερη αποδοση σε ζεστο κλιμα και θα παρατηρησετε βελτιωση στην καταναλωση βενζινης τους θερμοτερους μηνες. Η διαφορα αναμεσα σε χειμωνα και καλοκαιρι μπορει να ειναι μεχρι και 1 λιτρο στα 100 χιλιομετρα και αυτο εχει να κανει με την αποδοση της μπαταριας αλλα και με την αναγκη του κινητηρα να παραμεινει ζεστος για το καλοριφερ τους χειμερινους μηνες.

Απο την αλλη η χρηση aircondition το καλοκαιρι δεν αυξανει την καταναλωση οπως στα βενζινοκινητα γιατι ο κομπρεσορας ειναι ηλεκτρικος.

Ο τροπος οδηγησης παιζει τεραστιο ρολο. Δεν μπορει να περιμενει κανεις να πηγαινει με το γκαζι στα πατωματα και να περιμενει χαμηλη καταναλωση.

Η διαδρομη επισης παιζει ρολο. Μενω φαληρο και δουλευω αγιο στεφανο. Τρωω κινηση στο ανεβα και στο κατεβα και εχω την δυνατοτητα να κινηθω με 100+ χιλιομετρα και στις 2 διαδρομες. Παρ'ολα αυτα τα πρωινα που παω αγιο στεφανο εχω 4,5λιτρα στα 100 ενω στην επιστροφη 1,9 στα 100. Αυτο ωφειλεται στην πιο κατηφορικη διαδρομη της επιστροφης, στο οτι δεν βιαζομαι να γυρισω σπιτι (ενω το πρωι παντα βιαζομαι με αποτελεσμα να οδηγω πιο αποτομα), και στην συνηθως καλυτερη θερμοκρασία του περιβαλλοντος σε σχεση με το πρωι.

Κατα μεσο ορο το yaris καιει 3,5 λιτρα στα 100  τους ζεστους μηνες και 4.2 τον χειμωνα. Απο τον Νοεμβριο του 21 μεχρι σημερα η μεση καταναλωση ειναι 3,7 στα 100. Με 30 λιτρα κανω 800 χιλιομετρα. Με το κορσα που ειχα παλιοτερα εκανα στην καλυτερη 650 χιλιομετρα με  37 λιτρα. Ιδιος οδηγος, ιδιες διαδρομες, αλλη τεχνολογια.

Αν ειχα καινουργιο βενζινοκινητο ιδιας κατηγοριας θα ημουν στα 6λιτρα στα 100. Αυτα τα 2.3 που κερδιζω στα 100, τα βαζω κατω και λεω..ποσα χιλιομετρα κανω τον χρονο? Περιπου 20000...ποσα λιτρα γλιτώνω? Περιπου 450 τον χρονο. Αρα κοντα στο χιλιαρικο την χρονια. Αν εκανα τα μισα χιλιομετρα θα κερδιζα τα μισα χρηματα σε σχεση με ενα αυτοκινητο ιδιας κατηγοριας.

Επισης υπολογιζω τις μικροτερες φθορες. Στα 20000 χιλιομετρα τα μισα ειναι με μπαταρια. Ο κινητηρας εχει κανει 10000. Τα φρενα λειτουργουν διαφορετικα γιατι συμβαλλουν στην φορτιση της μπαταριας, αρα η φθορα τους ειναι μικροτερη. Αυτα ειναι μικρα παραδειγματα εξοικονομησης συγκριτικα με συμβατικο. Αλλα στο συνολο θα διαπιστωσει κανεις οτι το ωφελος μπορει να φτασει κοντα στα 1500 ευρω τον χρονο αν συνυπολογισει το μικροτερο κοστος συντηρησης.

Τα υβριδικα ειναι περιπου στα +3 χιλιαρικα συγκριτικα με τα μη υβριδικα. Με τα χιλιομετρα που νανω στην 2ετια εχω κανει αποσβεση, ααααντε στην 3έτια.

Η toyota δινει εγγυηση για την μπαταρια 10 χρονια...

Και ολα αυτα χωρις να συνυπολογισει κανεις ποσο πιο οικολογικο ειναι το υβριδικο σε σχεση με κινητηρες εσωτερικης καυσης.

Σιγουρα το chr θα καψει παραπάνω απο το yaris αλλα συγκριτικα με τον αντιστοιχο chr του ανταγωνιστη θα καιει λιγοτερο. 

Η συγκριση υβριδικου με ηλεκτρικο ειναι δυσκολη καθως μπαινουν και αλλοι παραγοντες στο παιχνιδι. Οπως ο χρονος φορτισεις, οι λιγοι σταθμοι φορτισης, το αγχος της αυτονομιας σε μεγαλα ταξιδια, το κοστος της φορτισης την εποχη που ζουμε κτλ.

Ο καθενας μπορει να κανει την ερευνα του και να πάρει οτι του ταιριαζει περισσοτερο. 

Κάτοχος Corolla TS Hybrid με τον 1.8lt τα τελευταία 3 χρόνια. Ακριβώς ότι λέει ο φίλος που παραθέτω, με τη διαφορά ότι καίω 4.5 το καλοκαίρι και 5.3 το χειμώνα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παραπλανητικά μαρκετίστικα κόλπα. Το θέμα δεν είναι η καλή κατανάλωση αλλά οι μηδενικοί ρύποι. Διαφορετικά σε περιμένουν χαράτσια τα οποία ήταν προγραμματισμένα αλλά προς το παρόν τα γλιτώσαμε λόγω COVID και λόγω Πούτιν φέτος.

Αλλά κάποτε η τύχη μας θα τελειώσει...

Γιατί δεν αναφέρουν το CO2 αλλά πόσα μίλια βγάζει το γαλόνι (αμερικανιές).

  Το Yaris Hybrid είναι εξαιρετικό αυτοκίνητο αυτή την στιγμή και καθόλου τυχαία δεν είναι πρώτο σε πωλήσεις και σε κλοπές.Screenshot_2022-11-21-23-30-37-723.jpg.58d1492fc5adcbc979880a32f070d62d.jpg

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Aprile είπε

Παραπλανητικά μαρκετίστικα κόλπα. Το θέμα δεν είναι η καλή κατανάλωση αλλά οι μηδενικοί ρύποι. Διαφορετικά σε περιμένουν χαράτσια τα οποία ήταν προγραμματισμένα αλλά προς το παρόν τα γλιτώσαμε λόγω COVID και λόγω Πούτιν φέτος.

Αλλά κάποτε η τύχη μας θα τελειώσει...

Γιατί δεν αναφέρουν το CO2 αλλά πόσα μίλια βγάζει το γαλόνι (αμερικανιές).

  ...

 

Μην ανησυχείς, όταν κυκλοφορήσει κανονικά θα γράψουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 hours ago, korakios said:

θα το πάρει γιατί γουστάρει , δε νομίζω να κάτσει να κοιτά το πόσο καίει , αν όντως , τότε είναι κλασσικός Ελληνάρας που δε βγαίνει και θέλει 34 χιλιάρικα αμάξι με μόνιμα λαμπάκι ....

Όσοι αγοράζουν αυτοκίνητα 34+ χιλιάδων δεν ελέγχουν την κατανάλωση? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, NickTG είπε

Όσοι αγοράζουν αυτοκίνητα 34+ χιλιάδων δεν ελέγχουν την κατανάλωση? 

τι να ελέγξουν ? πάνω κάτω ίδια είναι στα περισσότερα μοντέλα , είτε καίει 6λίτρα είτε 8λίτρα δε νομίζω να είναι παράγοντας σε αυτές τις κατηγορίες ....αν είναι , τότε κάτι λάθος κάνει ο υποψήφιος αγοραστής

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, fotisdra είπε

To fiesta του 10 με υγραεριο που αγορασα προχθες 5κ ειναι μακραν πιο οικονομικό (και όμορφο)

Και το Manta του 78 είναι ακόμα καλύτερο γιατί είναι και πισο-κουνα 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, korakios είπε

τι να ελέγξουν ? πάνω κάτω ίδια είναι στα περισσότερα μοντέλα , είτε καίει 6λίτρα είτε 8λίτρα δε νομίζω να είναι παράγοντας σε αυτές τις κατηγορίες ....αν είναι , τότε κάτι λάθος κάνει ο υποψήφιος αγοραστής

Τα 30.000€ + είναι ένα νορμάλ ποσό για ένα μεγάλο οικογενειακό SUV, μήπως τα μπερδεύεις με Porsche που εκεί όντως ο ιδιοκτήτης δε νοιάζεται για την κατανάλωση ? 

Επεξ/σία από Vasilisxd
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, Vasilisxd είπε

Τα 30.000€ + είναι ένα νορμάλ ποσό για ένα μεγάλο οικογενειακό SUV, μήπως τα μπερδεύεις με Porsche που εκεί όντως ο ιδιοκτήτης δε νοιάζεται για την κατανάλωση ? 

αν δεν έχει λεφτά να το κινήσει κακώς κοιτάει κάποιος σε αυτά τα ποσά

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 hours ago, korakios said:

τι να ελέγξουν ? πάνω κάτω ίδια είναι στα περισσότερα μοντέλα , είτε καίει 6λίτρα είτε 8λίτρα δε νομίζω να είναι παράγοντας σε αυτές τις κατηγορίες ....αν είναι , τότε κάτι λάθος κάνει ο υποψήφιος αγοραστής

Αν τα υπόλοιπα καλύπτουν τις απαιτήσεις εννοείται θα μετρήσει και η κατανάλωση και σε ακόμα μεγαλύτερα ποσά. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, korakios είπε

αν δεν έχει λεφτά να το κινήσει κακώς κοιτάει κάποιος σε αυτά τα ποσά

Μην πας σε άκρα. Δεν είπαμε ότι δεν έχει λεφτά, άλλο είναι να καίει 14€ όπως ένα κανονικό, άλλο 9€ όπως ένα υβριδικό και άλλο 3,5€ όπως ένα ηλεκτρικό.

Δεν είναι δυνατόν να μην επιλέξεις ηλεκτρικό εάν το θερμικό/υβριδικό που θες να αγοράσεις είναι κοντά τιμολογιακά με ένα ηλεκτρικό. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δυσκολο πραγμα η μελετη καταναλωσης

πχ εντος αθηνων φτανω και 11λτ σε φαναρια και 8-9 χωρις

εκτος αθηνων 8-9 με ταχυτητα και με συντηριτικη οδηγηση εινια πολυ λιγοτερο αλλα παλι εξαρταται

αν πας πελλοπονησο ειναι ανηφορα οποτε 6lt/100 αν γυριζεις ειναι κατηφορα οποτε κατω απο 4lt/100.

αλλα ακομα και τα νουμερα στο ταμπλο πολλες φορες δεν βγαζουν λογικη

μπορει να διαιρεσεις τα χιλιομετρα με το καυσιμο και να καταληξεις σε αλλη εντελως καταναλωση πχ εγω υπολογισα 5.2 ενω το ταμπλο ελεγε 5.6

ισως υπολογιζει λαθος την σταση και τα φαναρια ισως σε καποιες στιγμες δεν παιρνει σωστες μετρησεις και οι λαθος μετρησεις "βρωμιζουν " το μεσο ορο 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, dchatz είπε

έχει γίνει κάποια μελέτη που να περιλαμβάνει....

1. Διαφορά κόστους του PRIUS από ένα αντίστοιχο συμβατικό

2. Μείωση κατανάλωσης λογω υβριδικού

3. Κόστος αλλαγής μπαταρίας όταν περάσει το χρόνο της (κάτι ακούω για 6 χρόνια και κόστος αλλαγής κάτι χιλιάδες ευρώ).

ώστε να βγει μία σοβαρή απόφαση αν συμφέρει και πόσο; και επιπλέον σε πόσο χρόνο αποσβενεις το αυξημένο κόστος αγοράς; 

1. + 10.000 € σε σύγκριση με αντιστοιχου μεγέθους και εξοπλισμό ιαπωνεζικο (honda ή mazda) με την ελπίδα οτι ακόμη κατασκευαζονται στην Ιαπωνία. Το prius κατασκευαζεται ακόμα εκει. 

2. Καταναλωνω 4,2 το καλοκαίρι και 6,2 τον χειμώνα. Μεσο ορο 5,2 για 17. 000 χιλιόμετρα το χρόνο. Στη Γερμανία με χαμηλωτερες θερμοκρασίες. Στην Ελλάδα πιστεύω ο χειμώνας δεν πρέπει να ξεπερναει τα 5,8 και ο μέσος όρος τα 5.

3. Κοστίζει 1.700 € - 2.000 €. Την πρώτη εχω ακόμα σε μοντέλο του 2008 με 260.000 χμ. 

4. Σερβις εδω και 5 χρονια λαδι, φιλτρα, υγρα φρενων καθε 30.000, μπουζια κάθε 90.000.

Δεν με άφησε ποτέ και πουθενά. 

18 ώρες πριν, tsakvas είπε

Από όσο γνωρίζω στα προηγούμενα υβριδικά μπαταρία δεν αλλάζεις. Είναι ευ όρου ζωής. Τώρα για το μοτέρ. Θα σου αντέξει μόνο 240.000 χιλιόμετρα. 

Τα λεφτά του θα στα βγάλει μόνο στην πόλη. 

Λογω της μπαταρίας και του τυπου του μοτέρ (κυκλος Atkinson), δουλευει κατα 90 % στο ρελαντί. Νομιζω στην Αυστρία βρεθηκε ενα ταξι με πανω απο 1.000.000 χμ με το πρωτο μοτέρ. Δεν θυμάμαι αν ειχε ακόμα και την πρώτη μπαταρία. 

Το δικο μου εχει παντως 258.000 με το πρώτο μοτερ και μπαταρία. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, Aprile είπε

Παραπλανητικά μαρκετίστικα κόλπα. Το θέμα δεν είναι η καλή κατανάλωση αλλά οι μηδενικοί ρύποι. Διαφορετικά σε περιμένουν χαράτσια τα οποία ήταν προγραμματισμένα αλλά προς το παρόν τα γλιτώσαμε λόγω COVID και λόγω Πούτιν φέτος.

Αλλά κάποτε η τύχη μας θα τελειώσει...

Γιατί δεν αναφέρουν το CO2 αλλά πόσα μίλια βγάζει το γαλόνι (αμερικανιές).

  Το Yaris Hybrid είναι εξαιρετικό αυτοκίνητο αυτή την στιγμή και καθόλου τυχαία δεν είναι πρώτο σε πωλήσεις και σε κλοπές.Screenshot_2022-11-21-23-30-37-723.jpg.58d1492fc5adcbc979880a32f070d62d.jpg

 

Καλα και για τα ηλεκτρικα προσφατα ανακοινωθηκε φορος πολυτελειας. Τα χαρατσια που λες ολοι θα τα βρουν μπροστα τους. Δεν μενει τιποτα αφορολογητο...

Μια απορια..υπαρχει οχημα με μηδενικους ρυπους? Νομιζεις οτι το ρευμα με το οποιο φορτιζει κανεις το ηλεκτρικο αυτοκινητο παραγεται χωρις ρυπους? Αν γινουν ολα ηλεκτρικα εχεις αναρωτηθει την περιβαντολογικη επιβαρυνση απο τα νεκροταφεια μπαταριων και τις συνεπειες τους? Αυτα δεν ειναι μαρκετιστικα κολπα? Τελικα τι ειναι πιο φιλικο στο περβαλλον? Το υβριδικο? Το ηλεκτρικο? Το φυσικο αεριο? Το υβριδικο με κινητηρα υδρογονου? Υπαρχει ερευνα πανω στο θεμα ή ειμαστε ολοι θυματα μαρκετινγκ και γραφουμε οτι μας συμφερει?

By the way καλη καταναλωση= σπανιοτερη χρηση βενζινοκινητηρα= χαμηλοτεροι ρυποι

 

 

 

Επεξ/σία από desosav
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...