Προς το περιεχόμενο

Πετρελαιο - Βενζινη απο Βουλγαρια


PedroG

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 minutes ago, bill999r said:

Μπράβο σου που ασχολήθηκες κ πλέον έχεις επίσημη απάντηση.

Όντως για την μεταφορά την βενζίνης πρέπει να έχεις ειδικο  μπιτονι 10 λίτρων κατάλληλο για αυτή τη δουλειά.

Γενικά από κ προς Βουλγαρία είναι ελαστικοί στην μεταφορά καυσίμου, μιας κ όλος ο κόσμος για αυτό πάει.

Αφού πρώτα τηλεφώνησα στα Τελωνεία Ευζώνων και Δοϊράνης (γραμματείες), όπου προφανώς έχοντας πάρει προφορικές οδηγίες για αποθάρρυνση μεταφοράς καυσίμων

- αφενός απέφευγαν να πουν αν επιτρέπεται ("θέλεις να σου κάνω εγώ ερμηνεία του νόμου;"..."τύπωσε την ευρ.οδηγία κι έλα" ο ένας, "ελάτε να σας εξηγήσουμε από κοντά" η άλλη)

- αφετέρου τελείως γελοία  και θεατρικά επικαλούνταν κίνδυνο ασφαλείας (ειδικά η γραμματέας στη Δοϊράνη: "αν θέλετε εσείς να σκοτωθείτε κάντε το, γιατί να βάλετε σε κίνδυνο τους άλλους;") χωρίς να πουν "απαγορεύεται" ή "με τους Χ όρους η Χ ποσότητα" (η δεύτερη με τα πολλά είπε "ναι σε ειδικό δοχείο...αλλά εσείς δεν έρχεστε από ξένη χώρα, μπορείτε να μπειτε-βγειτε όσες φορές θέλετε, δεν θα σας πει κανείς κάτι, γιατί να μεταφέρετε;" )

Ο πρώτος μάλιστα μου το έκλεισε λέγοντας "αφού το ξέρουμε, θέλετε το καύσιμο για το σκάφος σας ή τη μηχανή του κήπου σας, αφήστε με τώρα, έχω δουλειά"!

Οπότε αναγκάστηκα να αναζητήσω τρόπους πιο επίσημης απάντησης (έστειλα το ίδιο ερώτημα χωριστά σε 8 τελωνεία, συνοριακά και πιο κεντρικά κατά μήκος των συνόρων), χωρίς υπεκφυγές κι έλαβα την ανωτέρω απάντηση από το Τελωνείο Ευζώνων.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 78
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

2 λεπτά πριν, definitio είπε

αλλά εσείς δεν έρχεστε από ξένη χώρα

Αυτό το έχω ξανακουσει, ότι κ καλά αναφέρεται στους τουρίστες όπου εισέρχονται στη χώρα. Ωστόσο η οδηγία είναι σαφής και δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών από τους κατα τόπους τελωνειακούς.

Βέβαια επειδή οι περισσότεροι τελωνειακοί υπάλληλοι είναι βύσματα με νοοτροπία εγώ είμαι κ κανένας άλλος, και μπορούν πολύ άνετα να σου δημιουργήσουν πρόβλημα για το παραμικρό, καλό είναι να κρατήσεις αμυντική στάση και σε καμία περίπτωση να μην γίνεις επιθετικός ή επικαλεστείς την επίσημη απάντηση που ελαβες σε περίπτωση που αρχίσουν να αραδειάζουν επιχειρήματα δικά τους...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, bill999r said:

Αυτό το έχω ξανακουσει, ότι κ καλά αναφέρεται στους τουρίστες όπου εισέρχονται στη χώρα. Ωστόσο η οδηγία είναι σαφής και δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών από τους κατα τόπους τελωνειακούς.

Βέβαια επειδή οι περισσότεροι τελωνειακοί υπάλληλοι είναι βύσματα με νοοτροπία εγώ είμαι κ κανένας άλλος, και μπορούν πολύ άνετα να σου δημιουργήσουν πρόβλημα για το παραμικρό, καλό είναι να κρατήσεις αμυντική στάση και σε καμία περίπτωση να μην γίνεις επιθετικός ή επικαλεστείς την επίσημη απάντηση που ελαβες σε περίπτωση που αρχίσουν να αραδειάζουν επιχειρήματα δικά τους...

 

Αντιθέτως, εφόσον η απάντηση είναι ενός υπευθύνου του τμήματος διελεύσεως, σαφώς δεν μπορούν να διαψεύσουν συνάδελφο (ειδικά αν είναι στο ίδιο τελωνείο).

Οι παπαρολογίες είναι όταν ζητάς πληροφορίες και είσαι άσχετος, για να εκφοβίσουν/αποθαρρύνουν...όταν έχεις γραπτή και υπογεγραμμένη απάντηση στα χέρια σου, δεν χρειάζεται αμυντική στάση (ούτε επιθετική).

Καλό είναι να κρατάει κανείς και την απόδειξη πληρωμής, ως τεκμήριο
- απόδοσης φόρων κτλ
- αγοράς καυσίμου "ελεύθερης διακίνησης" (free circulation), δηλαδή από πρατήριο/πηγή προσβάσιμη στον καθένα (είναι όρος που θέτουν τα γερμανικά τελωνεία στις πιο λεπτομερείς οδηγίες τους, δες εδώ .de/EN/Private-individuals/Travel/Travel-within-the-EU/Taxation/use-of-motor-fuels/use-of-motor-fuels_node.html )

Το "θα σας το εξηγήσουμε από κοντα" εξάλλου είναι τρόπος αντιμετώπισης του θέματος ανά περίπτωση, γιατί μια γενική διατύπωση θα μπορούσε να εκληφθεί ως παρότρυνση μεταφοράς καυσίμου απ' τον καθένα και μάλλον δέχονται ήδη παράπονα από τοπικούς πρατηριούχους (κλείνουν πρατήρια, 80% κάτω ο τζίρος, σε ρεπορτάζ μόλις της περασμένης Δευτέρας ή Τρίτης)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, bill999r είπε

Μπράβο σου που ασχολήθηκες κ πλέον έχεις επίσημη απάντηση.

Όντως για την μεταφορά την βενζίνης πρέπει να έχεις ειδικο  μπιτονι 10 λίτρων κατάλληλο για αυτή τη δουλειά.

Γενικά από κ προς Βουλγαρία είναι ελαστικοί στην μεταφορά καυσίμου, μιας κ όλος ο κόσμος για αυτό πάει.

Οι κάτοικοι των ακριτικών περιοχών έχουν πάμπολλες φορές προτείνει την μείωση του φόρου στα καύσιμα σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, ώστε να περιοριστουν οι τουρίστες των καυσίμων αλλά ποτέ δεν έγινε κάτι. Φαντάζομαι θα αντιδρούσαν οι πρατηριουχοι των κοντινών περιοχών καθώς θα είχαμε το φαινόμενο του εσωτερικού τουρισμού, από γειτονικούς νομούς για να ανεφοδιστουν φθηνότερα.

Όμως κ εγώ πιστεύω ότι η καλύτερη λύση θα ήταν να μειωθούν οι φόροι γενικότερα στις ακριτικές περιοχές γτ αφενός οι ντόπιοι θα επιλεγούν την εγχώρια αγορά ( μιας κ η επίσκεψη σε γειτονικές χώρες δεν αφορά μόνο σε καύσιμα, αλλά κ σε σούπερ μάρκετ ακόμη και σε αγορά ψωμιού) κ αφετέρου θα υπάρξουν και οι εσωτερικοί τουρίστες που ίσως θα συνδυάζουν τα ψώνια - καύσιμα με αναψυχή σε τοπικά μαγαζιά. Όσο κ να ακούγεται άδικο για τους υπόλοιπους επαγγελματίες της ενδοχώρας, μόνο ένα μέτρο σαν το παράπονο θα έδινε ένα κίνητρο κινητικότητας προς τις ακριτικές περιοχές οι οποίες πραγματικά κάθε χρόνο ερημώνουν όλο κ περισσότερο.

Τέλος επειδή τα προϊόντα μας είναι ανώτερα ποιοτικά, κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε και αλλοδαπό τουρισμό στη χώρα μας. Σίγουρα αν οι τιμές στις ακριτικές περιοχές ήταν καλύτερες πάρα πολλοί Τούρκοι, Βούλγαροι κτλ θα ερχόταν για να αγοράσουν ελληνικά προϊόντα.

Ήδη αυτό συμβαίνει στην Αλεξανδρούπολη στα εμπορικά καταστήματα, όπου οι Τούρκοι πολίτες πληρώνουν κανονικά στα εμπορικά μαγαζιά, κ κατά την είσοδο στην Τουρκία λαμβάνουν πίσω το ΦΠΑ δείχνοντας την απόδειξη στο τελωνείο. Άπειρα iPhone αγοράστηκαν από Τούρκους στην Αλεξανδρούπολη οι οποίοι φαντάζομαι τα μοσχοπουλησαν στο αντίστοιχο τουρκικό insomnia 😁😁😁

Αυτο  για  τα  εμπορικα  κεντρα  η  σουπερμαρκετ  θα  τολεγα  κι  εγω  καθοτι

ενα  τετοιο  ειχε  ανοιξει  στην   αγια  παρασκευη   πριν  χρονια  στην  αθηνα  οπου  διατηρουσε   μια

αντλια  με  την  φθηνοτερη   βενζινη  στο  λεκανοπεδιο.

Τελικα  καταφερε  η  κολοσυντεχνια  και  το  εκλεισε  για  "αθεμιτο  ανταγωνισμο"!!!

Μεχρι  τοτε  γινοταν  λαικο   προσκυνημα  στο  σουπερμαρκετ.

Ξεπουλαγε  μεχρι  το  μεσημερι   δεξαμενη   10,000 λιτ!!!!

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, tigergreg είπε

Αυτο  για  τα  εμπορικα  κεντρα  η  σουπερμαρκετ  θα  τολεγα  κι  εγω  καθοτι

ενα  τετοιο  ειχε  ανοιξει  στην   αγια  παρασκευη   πριν  χρονια  στην  αθηνα  οπου  διατηρουσε   μια

αντλια  με  την  φθηνοτερη   βενζινη  στο  λεκανοπεδιο.

Τελικα  καταφερε  η  κολοσυντεχνια  και  το  εκλεισε  για  "αθεμιτο  ανταγωνισμο"!!!

Μεχρι  τοτε  γινοταν  λαικο   προσκυνημα  στο  σουπερμαρκετ.

Ξεπουλαγε  μεχρι  το  μεσημερι   δεξαμενη   10,000 λιτ!!!!

Πρέπει να λες για το mymarket στην οδο Αγίας Παρασκευής το οποίο συνεχίζει να λειτουργεί αλλά με τιμές όπως όλα όχι τίποτε ιδιαίτερο.

Αυτά είχαν δημιουργηθεί παλιά από την αλυσίδα ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ η οποία εξαγοράσθηκε από τη mymarket . Στα Μεσόγεια υπάρχει επίσης και στο mymarket στα Σπάτα που λειτουργεί και αυτό , στο οποίο θυμάμαι παλιά στο ξεκίνημα είχε όντως καλές τιμές και έβαζα συχνά από εκεί.

Α στα Σπάτα ο γκούγκλης έχει ακόμη και τη φωτογραφία ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ πάνω στην πινακίδα

https://www.google.com/maps/@37.9679513,23.9071422,3a,75y,237.17h,95.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE3G5xCyEL6efOHdT6axg4w!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu

 

Επεξ/σία από papoys1
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, definitio είπε

απόδειξη πληρωμής,

Έτσι κ αλλιώς η προσκόμιση αποδείξεων είναι απαραίτητη ειδικά σε περιπτώσεις αγορών υψηλού κόστους μιας κ υπάρχει όριο στο κόστος των αγαθών που μεταφέρεις , όπως και στο σύνολο των μετρητών που μπορεί να έχεις πάνω σου.

Θεωρώ πως με την προσκόμιση αποδείξεων και την βεβαίωση που έχεις ( εφόσον την παρουσιάζεις με καλό τρόπο για να μην στραβωσουν οι γιδοβοσκοι) δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα.

 

5 ώρες πριν, tigergreg είπε

Τελικα  καταφερε  η  κολοσυντεχνια  και  το  εκλεισε  για  "αθεμιτο  ανταγωνισμο"!!!

Αυτό ήταν όντως αθέμιτος ανταγωνισμός ειδικά όταν πουλάς κάτω του κόστους για να πάρεις την πελατεία από τον άλλο.

Εγώ μιλάω για συγκεκριμένες ακριτικές περιοχές που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα κ συνεχώς ερημώνουν, για τόπους που οι ντόπιοι δεν στηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις μιας και στα 20 λεπτά μακριά οι τιμές έχουν μεγάλη διαφορά. Ειδικά στην περιοχή του Έβρου από τον Προβατωνα και πάνω η περιοχή είναι παρατημένη ( με εξαίρεση την Ορεστιάδα) και φθίνει συνεχώς. Η τοπική οικονομία βασίζεται κυρίως στον στρατό. Από την άλλη οι στρατιωτικοί όπως και όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι ( δάσκαλοι, υγειονομικοί, συνοριακοί κτλ) είναι πλέον χαμηλόμισθοι με αποτέλεσμα και αυτοί να μην μπορούν αν στηρίξουν την τοπική οικονομία. Εγώ θεωρώ πως μόνο με τέτοια ανταγωνιστικά μέτρα μπορούν αυτές οι περιοχές να ανακάμψουν και να τραβήξουν κοντινό τουρισμό που θα έρχεται για ψώνια όπως αντίστοιχα πάμε τώρα εμείς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, bill999r είπε

Αυτό ήταν όντως αθέμιτος ανταγωνισμός ειδικά όταν πουλάς κάτω του κόστους για να πάρεις την πελατεία από τον άλλο.

Σε  καθεστως  "ελευθερης  οικονομιας"  ηταν  απολυτα   δικαιωμα  του.

Αθεμιτος  ανταγωνισμος  ειναι  αλλο  πραγμα...οπως  πχ  η  λειτουργια  της  ολυμπιακης

αεροποριας.

Μπορει   να   θελει  να  την  χαρισει  την  βενζινη   με  κουπονι   πχ  100  ευρω

ψωνια   παρε  5  η  10  ευρω   βενζινη.

Το  ιδιο   εκαναν  καποιες  εταιρειες   μπενζινας  οταν  δωριζαν   πλυσιμο  με  καθε  100

ευρω   καυσιμου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Ελαβα μια πιο "ανεπτυγμένη" απάντηση στο ερώτημα της μεταφοράς 10-20λ καυσίμου στα σύνορα, αλλά ταυτόχρονα πολύ πιο γενική, από το Τελωνείο Δράμας (είχα στείλει το ίδιο ερώτημα σε 5-6 τελωνειακές υπηρεσίες, συνοριακές και κεντρικές).

Πρακτικά τα κριτήρια που τέθηκαν είναι:
- ο τρόπος φύλαξης (ειδικό δοχείο)
- η παροχή απόδειξης αγοράς
- η ιδιότητα του κατόχου (εμπορος/ιδιώτης)
- η ποσότητα

Δεν έγινε αναφορά σε συγκεκριμένο όριο, αλλά ορίζονται τα στοιχεία που συνεξετάζονται για να κριθεί αν στοιχειοθετείται λαθρεμπορία ή απλή τελωνειακή παράβαση.

Spoiler

ΘEMA: Παροχή στοιχείων σχετικά με διασυνοριακές μεταφορές καυσίμων από ιδιώτες
ΣΧΕΤ.: Το από 04/04/2024 και ώρα 1:23 μμ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μήνυμά σας

Σε συνέχεια του ανωτέρω μηνύματος, σας ενημερώνουμε για τις ισχύουσες στη χώρα μας διατάξεις,
σχετικά με τις διασυνοριακές μεταφορές καυσίμων από ιδιώτες.

Σύμφωνα με το άρθρο 59 «Απόκτηση από ιδιώτες» του Ν.2960/2001 «Εθνικός Τελωνειακός
Κώδικας»:
1. Για τα υποκείμενα σε ειδικό φόρο κατανάλωσης προϊόντα τα οποία αποκτά ιδιώτης για δική του χρήση και
τα οποία μεταφέρει αυτοπροσώπως από ένα κράτος-μέλος σε άλλο, οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης οφείλονται
μόνο στο κράτος-μέλος, όπου τα προϊόντα αυτά αποκτώνται.
2. Για να προσδιοριστεί κατά πόσο τα υποκείμενα σε ειδικό φόρο κατανάλωσης προϊόντα, τα οποία
αναφέρονται στην παράγραφο 1, προορίζονται για ίδια χρήση ενός ιδιώτη, λαμβάνονται υπόψη από τις
αρμόδιες αρχές τουλάχιστον τα εξής στοιχεία:
α) η εμπορική ιδιότητα του κατόχου και οι λόγοι κατοχής των προϊόντων,
β) ο τόπος όπου βρίσκονται τα προϊόντα ή, ανάλογα με την περίπτωση, ο χρησιμοποιούμενος τρόπος
μεταφοράς,
γ) κάθε έγγραφο σχετικό με τα προϊόντα,
δ) η φύση των προϊόντων,
ε) η ποσότητα των προϊόντων.

4. Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης πετρελαιοειδών προϊόντων, τα οποία έχουν ήδη τεθεί σε ανάλωση σε άλλο
κράτος-μέλος, καθίσταται απαιτητός και εισπράττεται από τις αρμόδιες αρχές, εάν η μεταφορά αυτών των
προϊόντων στη χώρα γίνεται με ανορθόδοξους τρόπους από ιδιώτη ή για λογαριασμό του.
Ως ανορθόδοξες μεταφορές θεωρούνται οι μεταφορές καυσίμων κινητήρων, όταν τα καύσιμα δεν
μεταφέρονται στη δεξαμενή των οχημάτων ή σε κατάλληλο εφεδρικό δοχείο, καθώς και η μεταφορά υγρών
καυσίμων θέρμανσης όταν δεν γίνεται με βυτιοφόρα επαγγελματιών.

Σύμφωνα με το άρθρο 147 παρ. 12 του Ν.2960/2001 «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας»:
Πράξη η οποία έχει ως αποτέλεσμα τη στέρηση από το Δημόσιο δασμών, φόρων και λοιπών επιβαρύνσεων
υγρών καυσίμων, τα οποία εισπράττονται από τις τελωνειακές αρχές σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος
και που δεν υπερβαίνουν συνολικά τα πενήντα (50) ευρώ, χαρακτηρίζεται ως απλή τελωνειακή παράβαση και
τιμωρείται με πρόστιμο ίσο με το τριπλάσιο των διαφυγουσών επιβαρύνσεων, το οποίο δεν δύναται να είναι
κατώτερο των εκατό (100) ευρώ.

Σύμφωνα με το άρθρο 142 παρ. 2 «Έννοια και βεβαίωση παραβάσεων – παρατυπιών» του
Ν.2960/2001 «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας»:
Ως τελωνειακή παράβαση χαρακτηρίζεται επίσης, η με οποιονδήποτε τρόπο, από τους αναφερόμενους στο
άρθρο 155 του παρόντα Κώδικα, διαφυγή ή απόπειρα διαφυγής της πληρωμής των δασμών, φόρων και
λοιπών επιβαρύνσεων, καθώς και η μη τήρηση των καθοριζομένων, στο άρθρο 155 του παρόντα Κώδικα,
διατυπώσεων και επισύρουν κατά των υπευθύνων πολλαπλό τέλος, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντα Κώδικα ακόμη και αν κρινόταν, αρμοδίως, ότι δεν συντρέχουν τα στοιχεία αξιόποινης λαθρεμπορίας.

Σύμφωνα με το άρθρο 155 παρ. 2 «Έννοια λαθρεμπορίας» του Ν.2960/2001 «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας»:
1. Λαθρεμπορία είναι:
α) η εντός του τελωνειακού εδάφους εισαγωγή ή εξ αυτού εξαγωγή εμπορευμάτων υποκειμένων σε δασμούς, φόρους και λοιπές επιβαρύνσεις που εισπράττονται στα Τελωνεία, χωρίς τη γραπτή άδεια της αρμόδιας Τελωνειακής Αρχής ή σε άλλο από τον ορισμένο παρ' αυτής τόπο ή χρόνο,
β) οποιαδήποτε ενέργεια, που αποσκοπεί να στερήσει το Ελληνικό Δημόσιο ή την Ευρωπαϊκή Ένωση των υπ' αυτών εισπρακτέων δασμών, φόρων και λοιπών επιβαρύνσεων από τα εισαγόμενα ή εξαγόμενα εμπορεύματα, και αν ακόμη αυτά εισπράχθηκαν κατά χρόνο και τρόπο διάφορο εκείνου που ορίζει ο νόμος.
Οι παραβάσεις της παραγράφου αυτής επισύρουν κατά των υπευθύνων πολλαπλό τέλος σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντα Κώδικα και αν ακόμη ήθελε κριθεί αρμοδίως ότι δεν συντρέχουν τα στοιχεία αξιοποίνου λαθρεμπορίας.
2. Ως λαθρεμπορία θεωρείται:

ζ) η αγορά, πώληση και κατοχή εμπορευμάτων που έχουν εισαχθεί ή τεθεί στην κατανάλωση κατά τρόπο που συνιστά το αδίκημα της λαθρεμπορίας,

Εκ της ανωτέρω παραταθείσας νομοθεσίας καθίσταται σαφές ότι σε κάθε περίπτωση μεταφοράς καυσίμου εκτός του ρεζερβουάρ του διερχόμενου οχήματος από κράτος – μέλος της Ε.Ε., ελέγχονται τα πραγματικά στοιχεία και περιστατικά, τα οποία ενδεικτικά και όχι διαδραστικά αναφέρθηκαν ανωτέρω, προκειμένου να κριθεί η στοιχειοθέτηση τελωνειακής παράβασης ή όχι.

Σε κάθε περίπτωση εφαρμογής τυγχάνουν οι εθνικές διατάξεις νόμων και η ενημέρωσή σας μπορεί να πραγματοποιείται μέσω της επίσημης σελίδας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και της διαδρομής https://www.aade.gr/customs/teloneia/syhnes-erotiseis.
Επιπλέον, σας πληροφορούμε ότι τα ερωτήματά σας μπορείτε να τα υποβάλετε μέσω της εφαρμογής «ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΟΥ» από τη διαδρομή www1.aade.gr <Τα αιτήματά μου, όπου συνδέεστε με κωδικούς Taxisnet.

 

Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ ΤΕΛΩΝΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΠΕ/Α’

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σήμερα έλαβα την πιο σαφή απάντηση στο ερώτημά μού για μεταφορά καυσίμων (όχι θέρμανσης, αλλά η συγκεκριμένη απάντηση αναφέρεται και σ' αυτό) στα σύνορα από χώρα ΕΚΤΟΣ και ΕΝΤΟΣ της ΕΕ.
...και οφείλω να συγχαρώ τον συντάκτη για την ευθύτητα και σαφήνεια της απάντησής του.

Εν συντομία:
1) Είσοδο από χώρα ΕΚΤΟΣ ΕΕ: Οριο = 10λίτρα σε ειδικό δοχείο
2) Είσοδο από χώρα ΕΝΤΟΣ ΕΕ: Όριο = Θεωρητικά χωρίς όριο, πρακτικά 240λίτρα σε ειδικά δοχεία με μέγιστη χωρητικότητα 60λίτρα το καθένα, δηλαδή 4 ειδικά δοχεία των 60λίτρων το μέγιστο.

Spoiler

Πάτρα 22 Απριλίου 2024
Αρ.Πρωτ.: 5589


Σχετ.: Το από 04-04-2024 μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας που διαβιβάστηκε στην υπηρεσία μας με
το υπ’ αριθ. πρωτ. 1437/08-04-2024 (αριθ. εισ. πρωτ. 5069/10-04-2024) έγγραφο του Τελωνείου Κακαβιάς.

Σε απάντηση του ερωτήματός σας που διαβιβάστηκε στην υπηρεσία μας αρμοδίως αναφορικά με την ποσότητα
καυσίμων που επιτρέπεται να μεταφερθούν για ιδιωτική χρήση από ταξιδιώτες που εισέρχονται στην Ελλάδα
μέσω των χερσαίων συνόρων της χώρας μας είτε από χώρα εντός Ε.Ε. είτε από χώρα εκτός Ε.Ε., σας
επισημαίνουμε τα εξής :

1. Μεταφορά καυσίμων από χώρα ΕΚΤΟΣ Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.)
Στο άρθρο 20 του Ν. 3763/2009 (ΦΕΚ 80 Α΄/27-05-2009) με το οποίο ενσωματώθηκε στο εθνικό μας δίκαιο η
Οδηγία 2007/74/ΕΚ του Συμβουλίου για την απαλλαγή από τον ΦΠΑ και τον ΕΦΚ των εμπορευμάτων που
εισάγονται από πρόσωπα που ταξιδεύουν από τρίτες εκτός Ε.Ε. χώρες και συγκεκριμένα στο Κεφ. Β΄
ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ στο άρθρο ενδέκατο αναφέρεται ότι απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ και από τους Ειδικούς Φόρους
Κατανάλωσης, στην περίπτωση κάθε μεταφορικού μέσου με κινητήρα, τα καύσιμα που περιέχονται στην
κανονική δεξαμενή του καθώς και μια ποσότητα καυσίμων η οποία περιέχεται σε φορητό δοχείο και δεν
υπερβαίνει τα δέκα (10) λίτρα.

Συνεπώς ένας ταξιδιώτης που εισέρχεται στη χώρα μας οδικώς μέσω των χερσαίων συνόρων από τρίτη χώρα
π.χ. Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Τουρκία κλπ, επιτρέπεται να μεταφέρει, εκτός των καυσίμων που περιέχονται
στο ρεζερβουάρ του οχήματός του και ποσότητα καυσίμων (βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης κλπ) σε φορητό -
εφεδρικό δοχείο, τηρώντας απαρέγκλιτα το ποσοτικό όριο των δέκα λίτρων το μέγιστο.


2. Μεταφορά καυσίμων από χώρα ΕΝΤΟΣ Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.)
Σύμφωνα με το άρθρο 59 παρ. 1 του Ν. 2960/2001 «Περί Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα» (ΦΕΚ 265 Α΄/22-11-
2001) για τα υποκείμενα σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης προϊόντα τα οποία αποκτά ιδιώτης για δική του χρήση
και τα οποία μεταφέρει αυτοπροσώπως από ένα κράτος-μέλος σε άλλο, οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης οφείλονται
μόνο στο κράτος-μέλος όπου τα προϊόντα αυτά αποκτώνται. Στην παρ. 4 του ιδίου άρθρου αναφέρεται
ειδικότερα για τα πετρελαιοειδή προϊόντα τα οποία έχουν ήδη τεθεί σε ανάλωση σε άλλο κράτος-μέλος, ότι ο
Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης καθίσταται απαιτητός και εισπράττεται από τις αρμόδιες αρχές εάν η μεταφορά
αυτών των προϊόντων στη χώρα γίνεται με ανορθόδοξους τρόπους από ιδιώτη ή για λογαριασμό του.

Ως ανορθόδοξες μεταφορές θεωρούνται οι μεταφορές καυσίμων κινητήρων στις κάτωθι περιπτώσεις:
- όταν τα καύσιμα δεν μεταφέρονται στη δεξαμενή των οχημάτων και
- όταν τα καύσιμα δεν μεταφέρονται σε κατάλληλο εφεδρικό δοχείο.
Επίσης ως ανορθόδοξες μεταφορές θεωρούνται οι μεταφορές υγρών καυσίμων θέρμανσης όταν αυτές δεν γίνονται με βυτιοφόρα επαγγελματιών.

Συνεπώς στη μεταφορά καυσίμων κινητήρων από ταξιδιώτες που εισέρχονται στη χώρα μας από χώρα εντός Ε.Ε. δεν υφίσταται από την προαναφερθείσα διάταξη του Ν. 2960/2001 ποσοτικός περιορισμός στο καύσιμο που μπορεί να μεταφερθεί, αρκεί η μεταφορά να μην γίνεται με ανορθόδοξο τρόπο, ήτοι εκτός ρεζερβουάρ οχήματος ή σε ακατάλληλο εφεδρικό δοχείο το οποίο δεν πληροί τις προδιαγραφές ασφάλειας και προστασίας για την οδική μεταφορά.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη Συμφωνία ADR όπως ισχύει σήμερα (έκδοση ADR 2011 ΦΕΚ 37 Β/20-01-2012) δηλαδή την Ευρωπαϊκή Συμφωνία για τη διεθνή οδική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων στην οποία έχει προσχωρήσει η πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών (48 κράτη αποτελούν συμβαλλόμενα μέρη της Συμφωνίας μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα η οποία προσχώρησε στη Συμφωνία στις 27-05-1987), η οποία καθορίζει τις αναγκαίες απαιτήσεις και προδιαγραφές για τη διεθνή οδική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και τα καύσιμα, θεσπίζονται ποσοτικοί περιορισμοί οι οποίοι δεσμεύουν τους ταξιδιώτες κατά τη μεταφορά καυσίμων για ιδία χρήση.

Πιο συγκεκριμένα στο Παράρτημα Α της παραπάνω Συμφωνίας, όπως ισχύει σήμερα (ΦΕΚ 2915 Β΄/24-08-2017) και συγκεκριμένα στο ΚΕΦ. 1.1, περ. 1.1.3 (εξαιρέσεις), υποπερ. 1.1.3.1 ορίζεται ότι για τις μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων και συγκεκριμένα εύφλεκτων υγρών που πραγματοποιούνται από ιδιώτες, δεν ισχύουν οι περιοριστικές διατάξεις ως προς τη διαδικασία της μεταφοράς που προβλέπονται στη Συμφωνία ADR αρκεί τα ως άνω προϊόντα να μεταφέρονται σε επαναπληρούμενα δοχεία γεμισμένα από, ή για λογαριασμό ενός ιδιώτη και η συνολική τους ποσότητα να μην υπερβαίνει τα εξήντα (60) λίτρα ανά δοχείο και διακόσια σαράντα (240) λίτρα ανά μονάδα μεταφοράς. Πρακτικά τούτο σημαίνει ότι ένας ταξιδιώτης που εισέρχεται στη χώρα μας από άλλη χώρα εντός Ε.Ε. μπορεί να μεταφέρει για προσωπική χρήση το μέγιστο τέσσερα (4) δοχεία καυσίμου των εξήντα (60) λίτρων έκαστο με τους περιορισμούς ως προς την καταλληλότητα του δοχείου που προαναφέρθηκαν στο άρθρο 59 παρ. 4 του Ν. 2960/2001.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνηση και πληροφορία.

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΧΑΪΑΣ
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ

 

Και οι φωτογραφίες του επίσημου κειμένου (χωρίς τα δικά μου στοιχεία)

Spoiler

spacer.png

spacer.png

 

Επεξ/σία από definitio
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, bill999r said:

Στην πράξη βέβαια αν σε πιάσουν με 4 εξηνταρια άντε να τους αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας....

Αν έχεις την απάντηση της τελωνειακής αρχής γραπτή, ποιό το πρόβλημα; Αν σε ρωτήσουν βέβαια.

Πιθανότατα θα σε ταλαιπωρήσουν με καθυστερήσεις, ερωτήματα κτλ...αλλά ας τα βάλουν με την υπεύθυνη αρχή.

Μέσα στον Μάϊο θα τη κάνω μάλλον προς Βουλγαρία και θα κατέβω με όσα λίτρα βολέψει οικονομικά να πάρω (μαζί με τα μπετόνια).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, definitio είπε

Αν έχεις την απάντηση της τελωνειακής αρχής γραπτή, ποιό το πρόβλημα; Αν σε ρωτήσουν βέβαια.

Πιθανότατα θα σε ταλαιπωρήσουν με καθυστερήσεις, ερωτήματα κτλ...αλλά ας τα βάλουν με την υπεύθυνη αρχή.

Μέσα στον Μάϊο θα τη κάνω μάλλον προς Βουλγαρία και θα κατέβω με όσα λίτρα βολέψει οικονομικά να πάρω (μαζί με τα μπετόνια).

Τι να σου πω... Φαντάζομαι ότι θα σου κάνουν φασαρία, διότι οι πιο πολλοί ή δεν γνωρίζουν ή κάνουν ότι δεν γνωρίζουν. Πάντως αφού έχεις την απάντηση, εννοείται ότι είσαι καλυμμένος. Βέβαια μπορούν να επικαλεστούν ότι δεν είναι επίσημη, πλαστή κ.α και να σε καθυστερήσουν. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 5/4/2024 στις 12:01 ΠΜ, bill999r είπε

Ήδη αυτό συμβαίνει στην Αλεξανδρούπολη στα εμπορικά καταστήματα, όπου οι Τούρκοι πολίτες πληρώνουν κανονικά στα εμπορικά μαγαζιά, κ κατά την είσοδο στην Τουρκία λαμβάνουν πίσω το ΦΠΑ δείχνοντας την απόδειξη στο τελωνείο. Άπειρα iPhone αγοράστηκαν από Τούρκους στην Αλεξανδρούπολη οι οποίοι φαντάζομαι τα μοσχοπουλησαν στο αντίστοιχο τουρκικό insomnia 😁😁😁

Απο ποιον παιρνουν πισω το ΦΠΑ? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, bill999r είπε

Από το τελωνείο το δικό μας.

Γιατι γινεται αυτο? 

Αν αντιστοιχα αγορασω εγω κατι απο ξενη χωρα, θα μου επιστρεψουν το ΦΠΑ τους ? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...