Προς το περιεχόμενο

Εκτοξεύτηκε για πρώτη φορά το Starship της SpaceX


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Giorgos85thess είπε

Αν κατα την διαρκεια του μαθηματος δεν ησουν στο messenger, στο instagram ή δεν χαραζες στο θρανιο ΟΣΦΠ - ΠΑΟ θα καταλαβαινες το παπατζιλικι.

Μεγάλε, συγγνώμη που χάραζα στο θρανίο ΟΣΦΠ-ΠΑΟ και αυτή τη στιγμή κάνω δεύτερο μεταπτυχιακό στο DTU Space, δε θα ξαναγίνει. Όχι, μιας και, αντί να απαντήσεις με επιχειρήματα, το μόνο που σκέφτηκες να κάνεις, είναι νύξη για την εκπαίδευσή μου, για αυτό το λέω. Δώσε μου τα φώτα σου, σε παρακαλώ. Έχεις πληροφορίες μέσα από NASA; Το φαινόμενο Dunning-Kruger έχει γερά θεμέλια, δυστυχώς. Πάντα μου έκανε εντύπωση αυτή η σιγουριά του καθενός στο ίντερνετ για τη "διανοητική" υπεροχή του απέναντι στο συνομιλητή του, ανεξάρτητα από το θέμα. Όλοι, ειδικοί, παντού.

Ο Falcon 9 έχει κατώτατο κόστος εκτόξευσης έως και 2720$/kg (το κόστος με το οποίο πήγε στον ISS). Meanwhile, το Super Heavy έπεφτε ακόμα χαμηλότερα (στα μισά περίπου).

https://www.wikiwand.com/en/Space_launch_market_competition

Ναι. Το μείωσε κατά ολόκληρες τάξεις μεγέθους.

https://www.nbcnews.com/science/space/space-launch-costs-growing-business-industry-rcna23488

https://theconversation.com/how-spacex-lowered-costs-and-reduced-barriers-to-space-112586

2 ώρες πριν, Giorgos85thess είπε

Ποιες επενδυσεις κτλ ρε παικταρα μου που μελετησες και χρηματοοικονομικες αναλυσεις για το space-orbit traffic.

Εσύ είσαι αυτός που έβγαλε ποσοστα, μην ξεχνιόμαστε. Για δείξε μας λίγο το risk assessment που εκανες. Εγώ πάλι, για ό,τι λέω, μπορώ να το στηρίξω με επιχειρήματα. Εσύ μπορείς να πεις το ίδιο; Γιατί ως τώρα, βγάζεις μόνο από το κεφάλι σου. Ξέρεις, περιμένω να στηρίξεις εκείνα τα ποσοστά που έδωσες. Γιατί όχι μόνο έδωσες ποσοστό, το διόρθωσες κιόλας. Πρέπει να έχεις κάνει ενδελεχή μελέτη. Τα στοιχεία παρακαλώ.

https://www.morganstanley.com/ideas/investing-in-space

https://commercialisation.esa.int/2021/05/space-for-finance-workshop/

2 ώρες πριν, Giorgos85thess είπε

Γι'αυτο και δεν ασχοληθηκε κανεις τοσο καιρο να κατεβασει το κοστος, γιατι δεν εχει νοημα επενδυτικα. 

Πες μου, το προσπαθείς να είσαι τόσο λάθος ή σου βγαίνουν αυθόρμητα;

https://businessmodelanalyst.com/is-spacex-profitable/

https://payloadspace.com/spacexs-22-revenues-a-reformed-wall-street-analysts-best-guess/

Αλλά δώσε μας τα φώτα σου μεγάλε CEO.

2 ώρες πριν, Giorgos85thess είπε

Και τι σχεση εχουν 9 κινητηρες απλοικοι old school open cycle με τους 33 raptors διπλα διπλα στο booster του "starship"...

Θύμισέ μου, πού ακριβώς συνέκρινα κινητήρες; Απλά είπαμε να τους πετάξουμε μέσα έτσι για σάλτσα, ε; Εντωμεταξύ αυτό που μόλις είπες ενισχύει το επίτευγμα της SpaceX μιας και οι Raptor 2 είναι επαναστατικοί, τόσο ως προς ώση ανά κιλό, όσο και ως προς το κόστος και την ταχύτητα παραγωγής. Αλλά δεν το πήρες χαμπάρι. Ήδη οι Raptor 1 ήταν μπροστά, με τους Raptor-2 ξέφυγε.

2 ώρες πριν, Giorgos85thess είπε

Tεσπα, περιμενε εσυ να μπει χρηματιστηριο η spaceX και αγορασε μετοχες για να αγορασει και το facebook με τα λεφτα σου ο ελον. Αν δεν βαρεθηκες το χρημα με το bitcoin δλδ...

Κρατα και λεφτα για να εισιτηριο στις earth-to-earth πτησεις που θα κανει το starship απο New York -> Shanghai σε 40 λεπτακια. Αφου ειναι τοσο καλοι οι μηχανικοι αυτοι, μη φοβασαι τιποτα.. Δεν θα προλαβεις να πονεσεις καν.

Τον Elonα το σιχαίνομαι. Ωστόσο, σε αντίθεση με κάποιους, ξέρω να αναγνωρίζω τα τεχνολογικά επιτεύγματα και δεν προσπαθώ να τα υποβαθμίσω για να νιώσω καλύτερα για την όποια πιθανή προσωπική μου ανεπάρκεια/αποτυχία.

Επεξ/σία από MikeKata
  • Like 9
  • Thanks 11
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 100
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

14 ώρες πριν, adi32 είπε

Τα παιδάκια πεινάνε και πετάμε τα δις έτσι 

Μείνε νηστικός να τουμπανιάσει η κοιλιά σου από την ασιτία και ξανά πόσταρε !

εχει καταντήσει αηδία αυτό το πόστ κάθε φορά…

14 ώρες πριν, poulinos είπε

 και ελεγα φτανουμε δευτερη σελιδα και δεν θα δω τετοιο σχολιο?

για καθε ενα παιδι που πειναει στο 90% υπαρχουν 2 γονεις που δεν ηξεραν τι να κανουν και εκαναν παιδι και ας μην ειχαν καν δουλεια.

 κατα τα αλλα πολυ εντυπωσιακο!!

Συμφωνώ αλλά δεν φταίει σε τίποτε η Ψυχούλα που έρχεται στον κόσμο 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πάντως πολλά πράγματα προκαλούν εύλογη απορία.

Ο Επαναστατικός Σουπερ Ντουπερ SpaceX SuperHeavy και με το ζόρι απογειώθηκε και κάποιοι ανοίξαν σαμπάνιες και οι παμπάλαιοι SaturnV

image.png.32b962ef62968d9b0775fbaddcaa9b93.png

Με όλη την φοβερή τεχνολογία θα παίζουμε κορώνα γράμματα αν θα φύγει ο πύραυλος ή όχι....και αν τα βρήκε δύσκολα σε άψογες συνθήκες και έγινε πυροτέχνημα τότε τι θα κάνει εκεί που υποτίθεται θα φτάσει.....δλδ πόσοι περιμένουν ότι όντως θα καταφέρει να ξεπεράσει την LEO και να βγει στο διάστημα.

Και μετά το αποστράπτον StarShip οντως θα καταφέρει να κάνει όλες τις ματσακονιές και να προσγειώνεται και να απογειώνεται σε άγνωστης κλίσης,σύστασης,πυκνότητας εδάφη με πιθανόν εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες (Αρης) ...εδώ δεν μπορεί να κάνουν μια εκτόξευση της προκοπής.

Όσο για τους εθελοντές που αναφέρθηκε...έχει αρκετούς...μην ανησυχείτε....έχουμε να δούμε πολλά αναμνηστικά νομίσματα...για τους "ηρωες".

 

Επεξ/σία από masteripper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

τι δεν καταλαβαινετε μερικοι, ηταν ενα πρωτοτυπο, θα μαθουν και καποια στιγμη θα τα καταφερουν, οπως και με τους falcon και dragon.

εγω το βλεπω ως μεγαλη επιτυχια που μπορεσε αυτο το κτηνος με 6 κινητηρες εκτος, να φτασει μεχρι το separation (το οποιο σημαινει οτι εχει πολυ καλο redundancy) και ακομα πιο εντυπωσιακο που εμεινε ακεραιο τοση ωρα που εκανε spin, με απιστευτες δυναμεις να το καταπονουν

οι φωτο απο τη βαση της εξεδρας να εχει καταστραφει το τσιμεντο με χωματα και μπαζα μετα την εκτοξευση φαινεται να ριχνει φως στο λογο που βγηκαν εκτος οι κινητηρες..πρεπει να κανουν κατι για αυτο. ισως κατι αναλογο με τις δεξαμενες νερου επι apollo

Επεξ/σία από duende
  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και περασε το Πασχα, ηταν ενα πολυ εντυπωσιακο πυροτεχνημα, λιγο ακριβο μεν (3 Δις $), αλλα τουλαχιστον ανηκει στην -κρατικοδιαιτη- ιδιωτικη πρωτοβουλια.

Γλεντησε τους Μασκ! γλεντησε τους! στην υγειά των αγαθών χρηματοδοτών--χρησιμων χειροκροτητών.....a.k.a....του φορολογουμενου αμερικανου πολιτη...κι οχι μονο

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

54 λεπτά πριν, masteripper είπε

Πάντως πολλά πράγματα προκαλούν εύλογη απορία.

Ο Επαναστατικός Σουπερ Ντουπερ SpaceX SuperHeavy και με το ζόρι απογειώθηκε και κάποιοι ανοίξαν σαμπάνιες και οι παμπάλαιοι SaturnV

image.png.32b962ef62968d9b0775fbaddcaa9b93.png

Με όλη την φοβερή τεχνολογία θα παίζουμε κορώνα γράμματα αν θα φύγει ο πύραυλος ή όχι....και αν τα βρήκε δύσκολα σε άψογες συνθήκες και έγινε πυροτέχνημα τότε τι θα κάνει εκεί που υποτίθεται θα φτάσει.....δλδ πόσοι περιμένουν ότι όντως θα καταφέρει να ξεπεράσει την LEO και να βγει στο διάστημα.

Και μετά το αποστράπτον StarShip οντως θα καταφέρει να κάνει όλες τις ματσακονιές και να προσγειώνεται και να απογειώνεται σε άγνωστης κλίσης,σύστασης,πυκνότητας εδάφη με πιθανόν εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες (Αρης) ...εδώ δεν μπορεί να κάνουν μια εκτόξευση της προκοπής.

Όσο για τους εθελοντές που αναφέρθηκε...έχει αρκετούς...μην ανησυχείτε....έχουμε να δούμε πολλά αναμνηστικά νομίσματα...για τους "ηρωες".

 

Κάθε νέο βήμα στην πυραυλική επιστήμη ξεκινάει με καταστροφές.

Στην αρχή σε controlled environment και μετά στις δοκιμαστικές πτήσεις. O Saturn V είχε επαναστατικές για την εποχή μηχανές (επαναστατικές για την Αμερική, ο Braun τις είχε σχεδιάσει για την εξέλιξη του V2 στο λεγόμενο New York rocket) οι οποίες όμως είχαν αρκετές καταστροφές σε controlled environment μέχρι να βρουν τρόπο να ψύχουν τα F1 nozzles με το ίδιο καύσιμο που μετά θα έκαιγαν.  (Τότε ήταν η επανάσταση στην ψύξη). Ναι, Οι Satrun V δεν είχαν καταστροφές σε πτήσεις (αν και έχασαν 2-3φορές 1-2 κινητήρες) αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έτσι είναι η εξέλιξη νέων πυράυλων... βασικά το αντίθετο. Μέχρι στιγμής σχεδόν κάθε μεγάλη εξέλιξη στην πυραυλική επιστήμη έχει καταστροφές των πρωτοτύπων. 

Η προσπάθεια να αλλάξει ΤΕΛΕΙΩΣ ο τρόπος που λειτουργούν οι πύραυλοι από τότε που ξεκίνησε η επιστήμη, είναι η επανάσταση που έφερε η SpaceX. Και ας βγει κάποιος να μου πει ότι η εταιρεία έχει αποτύχει... Το Starship θα δουλέψει γιατί όταν υπάρχει budget, έχει αποδειχτεί ότι τα προβλήματα λύνονται. Θα έχει κι άλλες καταστροφές, αλλά αυτός είναι ο τρόπος για να πάρουν δεδομένα και να διορθωθούν τα προβλήματα. Κάποιοι λένε ότι οι 33 κινητήρες είναι υπερβολή και είναι ένα εγχειρημα καταδικασμένο να αποτύχει (ίσως γιατί τους συγκρίνουν με τον N1 των Σοβιετικών). Ναι, η λογική να έχει 30+ κινητήρες δεν είναι καινούρια υπήρξε ο N1 των Σοβιετικών στα 60s-70s, που τον παρατήσανε στα μέσα της εξέλιξης του αφού είχαν ήδη χάσει 4 στην απογείωση και η Αμερικανοί πάτησαν στο Φεγγάρι, και φυσικά ως Σοβιετική ένωση το budget ήταν το 1/10 από αυτό που είχε δώσει η NASA για τον SaturnV...  Άλλες εποχές και άλλη νοοτροπία. 

Υπομονή λοιπόν γιατί το ότι δεν μπορούν να κάνουν ούτε μια απογείωση της προκοπής αν το έλεγες στον Von Braun που αναφέρεις στο quote, μάλλον θα γέλαγε. Ο άνθρωπός έχασε δεκάδες V2 πριν καταφέρει να απογειώσει έστω έναν, και η τεχνολογία των V2 ήταν αυτή που πήρε ο Saturn V... (άρα οι αποτυχίες για την εξέλιξη είχαν ήδη γίνει). 

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, kostasfalcon said:

 

Συμφωνώ αλλά δεν φταίει σε τίποτε η Ψυχούλα που έρχεται στον κόσμο 

εννοειται και δεν φταιει.το θεμα ειναι οι γονεις δυστυχως

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, Giorgos85thess είπε

 

Σιγα τις ολοκληρες ταξεις μεγεθους που μειωσε το κοστος ο Falcon9... Να μην αγορασω τσιγαρα για να στειλω κανα κιλο κιμα σε τροχια αν ειναι και εγω.

 

Launch vehicle estimated payload cost per kg
Launch Vehicle Payload cost per kg
Vanguard $1,000,000 
Space Shuttle $54,500 
Electron $19,039 
Ariane 5G $9,167 
Long March 3B $4,412 
Proton $4,320 
Falcon 9 $2,720 
Falcon Heavy $1,400 [citation needed]

 

και το Starship θα το ρίξουν -40-50% λένε 
61 προσγείωσε  το 2022
οι άλλοι 0 και τρέχουν  σε 5-10 χρόνια  να φτιάξουνε  κάτι  κοντινό  με FALCON 9
και τώρα  θα έχουν  και το STARSHIP που θα είναι  πλήρες επαναχρησιμοποιούμενο  

  • Like 3
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 λεπτά πριν, lelisjr είπε

Κάθε νέο βήμα στην πυραυλική επιστήμη ξεκινάει με καταστροφές.

Στην αρχή σε controlled environment και μετά στις δοκιμαστικές πτήσεις. O Saturn V είχε επαναστατικές για την εποχή μηχανές (επαναστατικές για την Αμερική, ο Braun τις είχε σχεδιάσει για την εξέλιξη του V2 στο λεγόμενο New York rocket) οι οποίες όμως είχαν αρκετές καταστροφές σε controlled environment μέχρι να βρουν τρόπο να ψύχουν τα F1 nozzles με το ίδιο καύσιμο που μετά θα έκαιγαν.  (Τότε ήταν η επανάσταση στην ψύξη). Ναι, Οι Satrun V δεν είχαν καταστροφές σε πτήσεις (αν και έχασαν 2-3φορές 1-2 κινητήρες) αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έτσι είναι η εξέλιξη νέων πυράυλων... βασικά το αντίθετο. Μέχρι στιγμής σχεδόν κάθε μεγάλη εξέλιξη στην πυραυλική επιστήμη έχει καταστροφές των πρωτοτύπων. 

Η προσπάθεια να αλλάξει ΤΕΛΕΙΩΣ ο τρόπος που λειτουργούν οι πύραυλοι από τότε που ξεκίνησε η επιστήμη, είναι η επανάσταση που έφερε η SpaceX. Και ας βγει κάποιος να μου πει ότι η εταιρεία έχει αποτύχει... Το Starship θα δουλέψει γιατί όταν υπάρχει budget, έχει αποδειχτεί ότι τα προβλήματα λύνονται. Θα έχει κι άλλες καταστροφές, αλλά αυτός είναι ο τρόπος για να πάρουν δεδομένα και να διορθωθούν τα προβλήματα. Κάποιοι λένε ότι οι 33 κινητήρες είναι υπερβολή και είναι ένα εγχειρημα καταδικασμένο να αποτύχει (ίσως γιατί τους συγκρίνουν με τον N1 των Σοβιετικών). Ναι, η λογική να έχει 30+ κινητήρες δεν είναι καινούρια υπήρξε ο N1 των Σοβιετικών στα 60s-70s, που τον παρατήσανε στα μέσα της εξέλιξης του αφού είχαν ήδη χάσει 4 στην απογείωση και η Αμερικανοί πάτησαν στο Φεγγάρι, και φυσικά ως Σοβιετική ένωση το budget ήταν το 1/10 από αυτό που είχε δώσει η NASA για τον SaturnV...  Άλλες εποχές και άλλη νοοτροπία. 

Υπομονή λοιπόν γιατί το ότι δεν μπορούν να κάνουν ούτε μια απογείωση της προκοπής αν το έλεγες στον Von Braun που αναφέρεις στο quote, μάλλον θα γέλαγε. Ο άνθρωπός έχασε δεκάδες V2 πριν καταφέρει να απογειώσει έστω έναν, και η τεχνολογία των V2 ήταν αυτή που πήρε ο Saturn V... (άρα οι αποτυχίες για την εξέλιξη είχαν ήδη γίνει). 

 

Θα μπορούσες να τα λες και σωστά...

Αλλά ο "θεός" Von Brown ξεκίνησε απο το 0 .... οι πρώτοι πύραυλοι ηταν απλώς μεγαλύτερα μοντέλα απο αυτα των πυροτεχνημάτων....ΚΑΙ ΕΦΤΑΣΕ στο φεγγάρι...τώρα μετά 70 χρόνια με τεχνολογία , με τεχνογνωσία ...με......πανηγυρίζουμε που κατάφερε και σηκώθηκε η απάτη του Musk (Ο ίδιος ο Trump έχει παραδεχτεί ότι ο Ελον τον δούλεψε κανονικά και το έφαγε αμάσητο το παραμύθι)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
28 λεπτά πριν, masteripper είπε

Θα μπορούσες να τα λες και σωστά...

Αλλά ο "θεός" Von Brown ξεκίνησε απο το 0 .... οι πρώτοι πύραυλοι ηταν απλώς μεγαλύτερα μοντέλα απο αυτα των πυροτεχνημάτων....ΚΑΙ ΕΦΤΑΣΕ στο φεγγάρι...τώρα μετά 70 χρόνια με τεχνολογία , με τεχνογνωσία ...με......πανηγυρίζουμε που κατάφερε και σηκώθηκε η απάτη του Musk (Ο ίδιος ο Trump έχει παραδεχτεί ότι ο Ελον τον δούλεψε κανονικά και το έφαγε αμάσητο το παραμύθι)

Καμία σχέση. Είναι σα να μου λες ότι ένα αυτοκίνητο Formula 1 σήμερα δε θα έχει αστοχίες στον κινητήρα σήμερα επειδή ο Étienne Lenoir είχε φτιάξει και δούλευε με επιτυχία το πρώτο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 1863.

Καμία σχέση δεν έχουν οι Raptor-2 με τους F1. Οι Raptor 2 είναι full flow cycle, ενώ οι F1 ήταν open cycle. Κι αν σου φαίνεται μικρή η διαφορά, συστήνω να δεις τι είναι αυτά τα 2, καθώς είναι εντελώς διαφορετικός τρόπος λειτουργίας. Το "πύραυλος ο ένας, πύραυλος κι ο άλλος" είναι τουλάχιστον αστείο. 

Πέρα από αυτό, χρησιμοποιούν διαφορετικά καύσιμα (που σημαίνει διαφορετικά χαρακτηριστικά καύσης, διαφορετική ροή, διαφορετικοί τρόποι/υλικά στις δεξαμενές αποθήκευσης) και χίλια δυο ακόμα. Επίσης, οι Raptor έχουν πολύ ανώτερη ώση ανά κιλό και specific impulse.

Κι αν δε σου άρεσε ο Raptor-2, κάνε μια σύγκριση του F1 με τους Merlin του Falcon 9. 100% ποσοστά επιτυχίας ο ένας, >99% ο άλλος, με υψηλότερη ώση ανά κιλό, πολύ χαμηλότερο κόστος, επαναχρησιμοποιήσιμος κλπ.

Συγκρίνεις εντελώς ασύγκριτα πράγματα. 

Άλλο σημείο στο οποίο συγκρίνεις τα ασύγκριτα, είναι η διαδικασία παραγωγής. Ο Saturn V χρειάστηκε περίπου 10 χρόνια εξέλιξης (ο ίδιος ο Von Braun είχε αποκαλέσει το Juno I "infant Saturn") μέχρι να πάρει την τελική μορφή. Και όλα αυτά, ενώ τα καλύτερα μυαλά της Αμερικής εργάζονταν πάνω του και χρειάστηκε 50 δις σε σημερινά χρήματα για την ανάπτυξη του. 

Και πας και το συγκρίνεις με έναν πύραυλο που χρησιμοποιεί ως αρχή το rapid prototyping για να ρίξει το κόστος και το χρόνο έρευνας και ανάπτυξης, που, φτιάχνουν μέχρι και ολόκληρα boosters για απλά static fire tests και τα κάνουν scrap γιατί ήδη έχουν την επόμενη βελτιωμένη έκδοση έτοιμη. Συγκρίνεις ένα πρωτότυπο με ένα ολοκληρωμένο προϊόν που χρειάστηκε δεκάδες δις για να αναπτυχθεί.

Ακόμα θυμάμαι να διαβάζω (όχι από σένα απαραίτητα) ΑΚΡΙΒΩΣ τα ίδια επιχειρήματα και γελάκια όταν η SpaceX πρωτοείπε ότι θα προσεδαφισει πυραύλους. Και, εδώ και κάποια χρόνια που το τελειοποίησε, έχει άψογο track record. Τα ίδια γελακια επίσης κι όταν είπε ότι θα προσγειώσει το Starship. Απέδειξε ότι μπορεί να το κάνει. Ε, τα ίδια ακούμε και τώρα επειδή απέτυχαν 6 κινητήρες και το booster πήγε πολύ μακρύτερα απ'οτι περίμεναν, πέρασε το Max-Q και απέτυχε στο stage separation. Λες και δεν ξέρει η SpaceX να κάνει stage separation, θα κολλήσει εκεί.

Και μιας και θέλουμε να κάνουμε συγκρίσεις, ας κάνουμε συγκρίσεις. Η ανθρώπινη ζωή δεν ενδιαφέρει όλους μας; Πόσοι έλεγαν ότι θα σκοτώσει κόσμο η SpaceX μόλις αρχίσει να βάζει αστροναύτες στους Falcon 9; Ε, έως τώρα, ο επανδρωμένος Falcon 9, έχει άψογο track record. Όπως και ο Saturn. Θα μου πεις, ο ένας πάει LEO, ο άλλος έφθασε ως τη Σελήνη. Τι μας σταματά να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα; Δεν το κάναμε πριν;

Υ.Γ. Επίσης, να υπενθυμίσουμε ότι τα πρωτόκολλα ασφαλείας και πιστοποίησης της NASA για επανδρωμένες αποστολές το '70 δεν είχαν καμία σχέση με τα σημερινά.

Επεξ/σία από MikeKata
  • Like 4
  • Thanks 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, MikeKata είπε

Καμία σχέση. Είναι σα να μου λες ότι ένα αυτοκίνητο Formula 1 σήμερα δε θα έχει αστοχίες στον κινητήρα σήμερα επειδή ο Étienne Lenoir είχε φτιάξει και δούλευε με επιτυχία το πρώτο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 1863.

Καμία σχέση δεν έχουν οι Raptor-2 με τους F1. Οι Raptor 2 είναι full flow cycle, ενώ οι F1 ήταν open cycle. Κι αν σου φαίνεται μικρή η διαφορά, συστήνω να δεις τι είναι αυτά τα 2, καθώς είναι εντελώς διαφορετικός τρόπος λειτουργίας. Το "πύραυλος ο ένας, πύραυλος κι ο άλλος" είναι τουλάχιστον αστείο. 

Πέρα από αυτό, χρησιμοποιούν διαφορετικά καύσιμα (που σημαίνει διαφορετικά χαρακτηριστικά καύσης, διαφορετική ροή, διαφορετικοί τρόποι/υλικά στις δεξαμενές αποθήκευσης) και χίλια δυο ακόμα. Επίσης, οι Raptor έχουν πολύ ανώτερη ώση ανά κιλό και specific impulse.

Κι αν δε σου άρεσε ο Raptor-2, κάνε μια σύγκριση του F1 με τους Merlin του Falcon 9. 100% ποσοστά επιτυχίας ο ένας, >99% ο άλλος, με υψηλότερη ώση ανά κιλό, πολύ χαμηλότερο κόστος, επαναχρησιμοποιήσιμος κλπ.

Συγκρίνεις εντελώς ασύγκριτα πράγματα. 

Άλλο σημείο στο οποίο συγκρίνεις τα ασύγκριτα, είναι η διαδικασία παραγωγής. Ο Saturn V χρειάστηκε περίπου 10 χρόνια εξέλιξης (ο ίδιος ο Von Braun είχε αποκαλέσει το Juno I "infant Saturn") μέχρι να πάρει την τελική μορφή. Και όλα αυτά, ενώ τα καλύτερα μυαλά της Αμερικής εργάζονταν πάνω του και χρειάστηκε 50 δις σε σημερινά χρήματα για την ανάπτυξη του. 

Και πας και το συγκρίνεις με έναν πύραυλο που χρησιμοποιεί ως αρχή το rapid prototyping για να ρίξει το κόστος και το χρόνο έρευνας και ανάπτυξης, που, φτιάχνουν μέχρι και ολόκληρα boosters για απλά static fire tests και τα κάνουν scrap γιατί ήδη έχουν την επόμενη βελτιωμένη έκδοση έτοιμη. Συγκρίνεις ένα πρωτότυπο με ένα ολοκληρωμένο προϊόν που χρειάστηκε δεκάδες δις για να αναπτυχθεί.

Ακόμα θυμάμαι να διαβάζω (όχι από σένα απαραίτητα) ΑΚΡΙΒΩΣ τα ίδια επιχειρήματα και γελάκια όταν η SpaceX πρωτοείπε ότι θα προσεδαφισει πυραύλους. Και, εδώ και κάποια χρόνια που το τελειοποίησε, έχει άψογο track record. Τα ίδια γελακια επίσης κι όταν είπε ότι θα προσγειώσει το Starship. Απέδειξε ότι μπορεί να το κάνει. Ε, τα ίδια ακούμε και τώρα επειδή απέτυχαν 6 κινητήρες και το booster πήγε πολύ μακρύτερα απ'οτι περίμεναν, πέρασε το Max-Q και απέτυχε στο stage separation. Λες και δεν ξέρει η SpaceX να κάνει stage separation, θα κολλήσει εκεί.

Και μιας και θέλουμε να κάνουμε συγκρίσεις, ας κάνουμε συγκρίσεις. Η ανθρώπινη ζωή δεν ενδιαφέρει όλους μας; Πόσοι έλεγαν ότι θα σκοτώσει κόσμο η SpaceX μόλις αρχίσει να βάζει αστροναύτες στους Falcon 9; Ε, έως τώρα, ο επανδρωμένος Falcon 9, έχει άψογο track record. Όπως και ο Saturn. Θα μου πεις, ο ένας πάει LEO, ο άλλος έφθασε ως τη Σελήνη. Τι μας σταματά να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα; Δεν το κάναμε πριν;

Υ.Γ. Επίσης, να υπενθυμίσουμε ότι τα πρωτόκολλα ασφαλείας και πιστοποίησης της NASA για επανδρωμένες αποστολές το '70 δεν είχαν καμία σχέση με τα σημερινά.

Τα λέμε σε 40 χρόνια όταν θα φτάσει στο φεγγάρι.... και ειλικρινά συγκρίνεις τεχνογνωσία - τεχνολογία του 60 με του 2020...κάποτε καναν κολλήσεις με το χέρι και τώρα..... με αψογες μηδενικού λάθους ρομποτ.

Η φιλοσοφία του πυραυλου όσο και αν είναι βολική δεν προκειται να επιτρέψει στην ανθρωπότητα να πάει ..μακριά...ευτυχώς κάποιοι λίγοι το έχουν καταλάβει και αναπτύσσουν αλλες λύσεις....οι υπόλοιποι θα παίζουμε ρουλέτα κάθε φορά ...τώρα...θα απογειωθεί...τώρα θα ανέβει.....

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 λεπτά πριν, masteripper είπε

Θα μπορούσες να τα λες και σωστά...

Αλλά ο "θεός" Von Brown ξεκίνησε απο το 0 .... οι πρώτοι πύραυλοι ηταν απλώς μεγαλύτερα μοντέλα απο αυτα των πυροτεχνημάτων....ΚΑΙ ΕΦΤΑΣΕ στο φεγγάρι...τώρα μετά 70 χρόνια με τεχνολογία , με τεχνογνωσία ...με......πανηγυρίζουμε που κατάφερε και σηκώθηκε η απάτη του Musk (Ο ίδιος ο Trump έχει παραδεχτεί ότι ο Ελον τον δούλεψε κανονικά και το έφαγε αμάσητο το παραμύθι)

Θα μπορούσα να τα λέω και σωστά (ελπίζω δηλαδή γιατί κάνω και διαλέξεις για την ιστορία της πυραυλικής επιστήμης)

Να πούμε εδώ ότι ο "θεός" Von Braun δεν ανακάλυψε τον τροχό (ή μάλλον τον πύραυλο). Υπήρξαν άλλοι που θεωρούνται πατέρες της πυραυλικής επιστήμης (και δεν μιλάμε για τα πυροτεχνήματα που αναφέρεις, αφού τα ξηρά καύσιμα ήταν γνωστά από τους Κινέζους 2000χρόνια τώρα). O Braun αντέγραψε τα σχέδια του Goddard. Η επανάσταση που έφερε ήταν σε επίπεδο μεγεθών, τηλεμετρίας και διαχείρισης της ροής του καυσίμου. 

Ο Braun έφτασε στο φεγγάρι όπως λες... αλλά ξεχνάς ότι τα μεγέθη ήταν διαφορετικά. Ήταν εθνική προσπάθεια με πάνω από 500000 άτομα, και στην ουσία unlimited budget. (Μόνο το Apollo program στοίχισε 28δισεκατομμύρια δολλάρια. Σχεδόν 300 δισεκατομμύρια δολλάρια σημερινά λεφτά, και δεν ολοκληρώθηκε 100% αφού δεν έγιναν οι 3 τελευταίες προγραμματισμένες αποστολες).

Δεν μπορώ να το πω με διαφορετικό τρόπο. Η εξέλιξη όσον αφορά την πυραυλική επιστήμη έρχεται με καταστροφές των πρωτοτύπων... Θα έλεγα και για άλλες μηχανολογικές εξελίξεις (αεροναυπηγική π.χ.). Το να θεωρείς ότι το εγχείρημα απέτυχε σε αυτό το στάδιο είναι τελείως άκαιρο. Δηλαδή τι έλεγες όταν οι falcon 9 καρφώνονταν στο έδαφος ο ένας μετά τον άλλο αντί να προσγειώνονται; 

Υπομονή! Όσο υπάρχει budget για να κάνουν test flights θα εξελίσεται το εγχείρημα. 

 

  • Like 7
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...