Προς το περιεχόμενο

Opel vectra c 1800 καίει λάδι


giannakis95

Προτεινόμενες αναρτήσεις

15 ώρες πριν, Dark_Nightfall είπε

To 10W40 που βάζουν τα μαστόρια είναι το λάδι με το μεγαλύτερο κέρδος που έχουν γι'αυτό το βάζουν , δεν έχει να κάνει με το μεσογειακό κλίμα ,  αυτό το λένε για δικαιολογία , όποιος γνωρίζει τα βασικά ξέρει ότι ο κινητήρας έχει σταθερή θερμοκρασία (εφόσον όλα λειτουργούν σωστά) ανεξάρτητα από την εξωτερική θερμοκρασία η οποία παίζει ρόλο μόνο στο πόσο γρήγορα θα φτάσει το μοτέρ στην επιθυμητή θερμοκρασία.

Ετσι ακριβως!!! Και οτι τα μοτερ δεν προκειται να παθουν κατι αμεσα για να εκτεθουν..!

Ενα μοτερ που παιρνει απο τον κατασκευαστη μονο 5/30 και για οικονομικους λογους βαζεις 10/40 μελλοντικα σε κατι θα εχει αντικτυπο αυτο!

Η εξωτερικη θερμοκρασια επηρεαζει και το δευτερο νουμερο!  Γι αυτο μου εχει πει μηχανικος επειδη δεν ξερουμε τι χρηση θα κανει ο καθενας τους καλοκαιρινους μηνες βαζουμε 40αρι για ασφαλεια και στην Αθηνα επειδη δεν εχουμε βαρυ χειμωνα μπορεις να παιξεις με 10αρι. Μου κανει υπαρχουν ομως και μοτερ που εκει δεν μας παιρνει θα βαλουμε οχι μονο το ιδιο ιξωδες αλλα και την συγκεκριμενη μαρκα!

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 111
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

12 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε

Μου αρεσει που ολοι γίνατε κατασκευαστές και μηχανικοί.

Λαδια βαζουμε αυτα που λεει ο κατασκευαστής 

Τέλος 

Δεν ξέρει ο κατασκευαστής. Επίτηδες γράφει ότι γράφει για να σου χαλάσει και να θέλεις άλλο. Να κινείται το χρήμα δηλαδή. Ο μάστορας της γειτονιάς που είναι ψημένος ξέρει το σωστό, αυτόν να ακούς.

🙄😋

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Λοιπόν για να μην λέμε λόγια του αέρα ποσταρω τις αντίστοιχες σελίδες από τα βιβλία που είχε το αυτοκίνητο μαζί.

Η πρώτη φωτό είναι από το manual της Opel όπου αναφέρεται ο τύπος λαδιών και το ιξώδες. 

https://ibb.co/KxfRPWv

Η δεύτερη φωτό είναι από το βιβλίο service όπου αναγράφονται τα διαστήματα αλλαγής λαδιών και φίλτρου. Το διάστημα που προτείνει είναι 30.000 χλμ ή 1 έτος ( ότι έρθει πρώτο) .

https://ibb.co/TKHzhWJ

Έχουμε το αυτοκίνητο από το 2001 με 0χλμ και έχει φτάσει αισίως τα 242.000 χλμ. Αλλαγή λαδιών κ φίλτρου κάνουμε ανά 5000 χλμ με κόστος περίπου 25 ευρώ τη φορά βάζοντας τις περισσότερες φορές λαδια GM και τώρα τελευταία Castrol.

Ίσως είναι υπερβολή αλλά και τα χλμ που κάνει το αυτοκίνητο μέσα στον χρόνο είναι γύρω στα 10.000-12.000.

Επεξ/σία από bill999r
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, PLACEBO_89 είπε

Η εξωτερικη θερμοκρασια επηρεαζει και το δευτερο νουμερο! 

όχι , μόνο το πρώτο παίζει ρόλο στη θερμοκρασία ,

το 2ο αντιστοιχεί στη ρευστότητα του λαδιού στη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα ~100C

ίδια είναι , άσχετα με εξωτερική θερμοκρασία , απλά εννοείται το χειμώνα αργεί να την πιάσει

αν καλοκαίρι ξεπερνά τους ~100C φταίει το σύστημα ψύξης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, korakios είπε

όχι , μόνο το πρώτο παίζει ρόλο στη θερμοκρασία ,

το 2ο αντιστοιχεί στη ρευστότητα του λαδιού στη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα ~100C

ίδια είναι , άσχετα με εξωτερική θερμοκρασία , απλά εννοείται το χειμώνα αργεί να την πιάσει

αν καλοκαίρι ξεπερνά τους ~100C φταίει το σύστημα ψύξης

Το 1ο νουμερο ειναι πως ανταποκρινεται/ιδιοτητες στις χαμηλες θερμοκρασιες και το 2ο στις υψηλες!

Οι εξωτερικες υψηλες θερμοκρασιες επηρεαζουν το 2ο νουμερο σε συνδιασμο με τις υψηλες στροφες!

Για αυτο και οταν ξεκιναει η καταναλωση απο 5/30 πας σε 5/40 και μετα σε 10/40 που κανονικα δεν πρεπει να πας σε 10 αλλα για επισκευη!

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, PLACEBO_89 είπε

Το 1ο νουμερο ειναι πως ανταποκρινεται/ιδιοτητες στις χαμηλες θερμοκρασιες και το 2ο στις υψηλες!

 Οι εξωτερικες υψηλες θερμοκρασιες επηρεαζουν το 2ο νουμερο σε συνδιασμο με τις υψηλες στροφες!

όχι

το 1ο νούμερο περιγράφει τις ιδιότητες βάσει εξωτερικής θερμοκρασίας

το 2ο νούμερο , τις ιδιότητες στη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα

ο κινητήρας ,σε φορτία και υψηλές στροφές , ίδια θερμοκρασία διατηρεί με το να πηγαίνεις χαλαρή πορεία , αρκεί  το σύστημα ψύξης να είναι σωστό

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 30/6/2023 στις 3:45 ΜΜ, PLACEBO_89 είπε

Engine Z16XE

LubeCap 4,1 liter Initial fill
LubeCap 3,5 liter Service fill
Use:
Flexible (max)
Intervals:
Change 30000 km/ 24 months
Products:
TITAN SUPERSYN D2 SAE 5W-30
TITAN GT1 FLEX C23 SAE 5W-30 (BluEV Technology)
TITAN GT1 FLEX 3 SAE 5W-40
 
Αυτο το μοτερ για να εχει σωστη αποδοση και καλυτερη προστασια στις κρυες εκκινησεις θελει 5/30 ενω οταν θα ξεκινησει να σου τσιμπαει λαδι πας σε 5/40 και παντα να ειναι full synth.
Εσυ αν και 10/40 ημ. επειδη τα αλλαζεις νωρις κανεις συντηρηση στο μοτερ! Το μονο προβλημα ειναι στις κρυες εκκινησεις το χειμωνα αλλα και παλι την σκαπουλαρεις γιατι δεν εισαι Βορεια Ελλαδα!
Απο την αλλη εγω το βλεπω πρακτικα αφου δεν εχεις παραπονο στο τραβηγμα.. και στην καταναλωση σε συνδιασμο με την εξοικονομηση χρηματων απο το κοστος των λαδιων εισαι μαγκας!  Αυτο βεβαια δεν αναιρει αυτος που συνεχιζει και μπορει να βαζει 5/30 να εχει καλυτερη αποκριση στο γκαζι..

Το ποστ είναι λαθος

Το βιβλίο του κατασκευαστή αναφέρει λάδια  ACEA A3 10w -40 ή 05W-40.

Επίσης η το διάστημα αλλαγής είναι 30.000 ή 1 έτος.

Τέλος το βιβλίο αναφέρει πως εάν το αυτοκίνητο κινείται σε δυσμενείς συνθήκες (όπως κίνηση) το διάστημα αλλαγής μειώνεται στο μισό (15.000χλμ) εκτός και αν χρησιμοποιείς συνθετικά λάδια οπότε το διάστημα αλλαγής παραμένει στα 30.000.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μεγαλύτερη φθορά γίνεται κατά την εκκίνηση (cold start) , εκεί που ο κινητήρας είναι χωρίς λάδια ουσιαστικά αφού είναι όλα στο κάρτερ.

Για να αποφύγουμε όσο είναι εφικτό την φθορά αυτή χρειαζόμαστε λεπτόρρευστο λάδι όταν είναι κρύο (δηλαδή 5W η 0W ανάλογα με αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής)

Δηλαδή αν μου λέει ο κατασκευαστής της Opel (μιας μιλάμε για Opel) η θα βάλεις 10w40 η θα βάλεις 5w40

10w40 αν έχεις ελάχιστη έως -15

5w40 αν έχεις ελάχιστη κάτω από -15

θα επέλεγα 5w40

διότι θα είχα και την προστασία στις υψηλές θερμοκρασίες (στους 100) (40αρι) και ταυτόχρονα στο cold start στην εκκίνηση δηλαδή την απαιτούμενη ρευστότητα στις χαμηλές (ανάλογα με την πόσο χαμηλή είναι η εξωτερική θερμοκρασία) για να πάει το λάδι παντού άμεσα.

Η λογική του μπαρμπα Μήτσου είναι να μπει 10w40 και καλά για καλύτερη προστασία στην Ελλάδα ενώ το καλύτερο λάδι για τις συνθήκες αυτές είναι το 5w40 για τους λόγους που ανέφερα.

 

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Dark_Nightfall είπε

Η μεγαλύτερη φθορά γίνεται κατά την εκκίνηση (cold start) , εκεί που ο κινητήρας είναι χωρίς λάδια ουσιαστικά αφού είναι όλα στο κάρτερ.

Για να αποφύγουμε όσο είναι εφικτό την φθορά αυτή χρειαζόμαστε λεπτόρρευστο λάδι όταν είναι κρύο (δηλαδή 5W η 0W ανάλογα με αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής)

Δηλαδή αν μου λέει ο κατασκευαστής της Opel (μιας μιλάμε για Opel) η θα βάλεις 10w40 η θα βάλεις 5w40

10w40 αν έχεις ελάχιστη έως -15

5w40 αν έχεις ελάχιστη κάτω από -15

θα επέλεγα 5w40

διότι θα είχα και την προστασία στις υψηλές θερμοκρασίες (στους 100) (40αρι) και ταυτόχρονα στο cold start στην εκκίνηση δηλαδή την απαιτούμενη ρευστότητα στις χαμηλές (ανάλογα με την πόσο χαμηλή είναι η εξωτερική θερμοκρασία) για να πάει το λάδι παντού άμεσα.

Η λογική του μπαρμπα Μήτσου είναι να μπει 10w40 και καλά για καλύτερη προστασία στην Ελλάδα ενώ το καλύτερο λάδι για τις συνθήκες αυτές είναι το 5w40 για τους λόγους που ανέφερα.

 

 

Γενικά και εγώ αυτό πιστεύω αλλά από την άλλη -15 είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας από Θεσσαλία και κάτω.

Στη βόρεια Ελλάδα -15 μπορεί να έχει 1-2 φορές το χρόνο.

Από την άλλη τα 2-5 ευρώ που έχουν διαφορά τα 2 λάδια στο 4λιτρο δεν αξίζουν το ρίσκο.

Οπότε και εγώ θα επέλεγα 5-40 αν εμένα σε περιοχή με αρκετό κρύο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 ώρες πριν, bill999r είπε

Το ποστ είναι λαθος

Το βιβλίο του κατασκευαστή αναφέρει λάδια  ACEA A3 10w -40 ή 05W-40.

Επίσης η το διάστημα αλλαγής είναι 30.000 ή 1 έτος.

Τέλος το βιβλίο αναφέρει πως εάν το αυτοκίνητο κινείται σε δυσμενείς συνθήκες (όπως κίνηση) το διάστημα αλλαγής μειώνεται στο μισό (15.000χλμ) εκτός και αν χρησιμοποιείς συνθετικά λάδια οπότε το διάστημα αλλαγής παραμένει στα 30.000.

Απο το fuchs ειναι! Οσα μοντελα εχω ψαξει που γνωριζω τα βγαζει σωστα!

Opel Vectra C - Vectra C 1.6 16V (2002 - 2006).pdf

Στις 30/6/2023 στις 2:17 ΜΜ, papoys1 είπε

Ο δικός μου είναι z16xe

Ακρη δεν εχω βρει. Σε αντιπροσωπεία δεν ειχα δει αλλα και σε εξιδεικευμένο που το πήγαινα για λίγο 1-2 φορές 10/40 ημισυνθετικό εβαζε μάλιστα τη δεύτερη φορά κάπου στις 3.000 χιλιόμετρα αναψε λαμπάκι λαδιού του εριξα 700-800 ml γιατί ήμουν σε ταξίδι και λέω νατα μας. Αρχισε ο κατήφορος στο μοτερ. Ειχα κάπου 130.000 χιλιόμετρα.

Γυρίζοντας Αθήνα  αλλαζω γιατί κάποιος μου είπε πρόσεχε γέμισε ο τόπος μαιμού λάδια και βάζω 10/40 του lidl. E έφτασα 361.000 χιλιάδες χιλιόμετρα και όπως είπα στην προηγούμενη αλλαγή άντε να ελειπαν 100ml. Γιαυτό προσέχτε λάδια όχι από φτηνιάρικες ιστοσελίδες αν θέλετε το μοτέρ σας να μην τα παίξει και μακρια από πειραματικές βενζίνες 98 οκτανίων.

 

Opel Vectra C - Vectra C 1.6 16V (2002 - 2006).pdf

Επεξ/σία από PLACEBO_89
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

51 λεπτά πριν, PLACEBO_89 είπε

Απο το fuchs ειναι! Οσα μοντελα εχω ψαξει που γνωριζω τα βγαζει σωστα!

Opel Vectra C - Vectra C 1.6 16V (2002 - 2006).pdf 326.9 kB · 1 download

 

Opel Vectra C - Vectra C 1.6 16V (2002 - 2006).pdf 326.9 kB · 1 download

Πάντως οι φωτογραφίες που παρέθεσα είναι από τα ορίτζιναλ βιβλιαράκια που είχε το αυτοκίνητο μαζί.

Ο κινητήρας που φοράει και το δικό μου είναι ο z16xe.

Στον συγκεκριμένο κινητήρα με το Fuchs έχουμε απόκλιση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 ώρες πριν, bill999r είπε

Πάντως οι φωτογραφίες που παρέθεσα είναι από τα ορίτζιναλ βιβλιαράκια που είχε το αυτοκίνητο μαζί.

Ο κινητήρας που φοράει και το δικό μου είναι ο z16xe.

Στον συγκεκριμένο κινητήρα με το Fuchs έχουμε απόκλιση.

Εμενα μου φαινεται παραξενο σε γερμανικο τετοιας χρονολογιας να παιρνει 10/40 απο τον κατασκευαστη!

Και για την 1η γενια του δινει 5/30,5/40

Opel Vectra B - Vectra B 1.6 16V (1995 - 2000).pdf

Επεξ/σία από PLACEBO_89
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

48 λεπτά πριν, PLACEBO_89 είπε

Εμενα μου φαινεται παραξενο σε γερμανικο τετοιας χρονολογιας να παιρνει 10/40 απο τον κατασκευαστη!

Και για την 1η γενια του δινει 5/30,5/40

Opel Vectra B - Vectra B 1.6 16V (1995 - 2000).pdf 326.12 kB · 1 download

Εμένα πιο παράξενο μου φαίνεται το διάστημα αλλαγής που προτείνει. 30.000 χλμ και σε δυσμενείς συνθήκες 15.000 ... Νομίζω ότι και τα 2 είναι υπερβολικά... Δεν μπορώ να σκεφτώ ότι θα αφήσω λάδια για πάνω απο 10.000 χλμ μέσα στον κινητήρα....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, bill999r είπε

Εμένα πιο παράξενο μου φαίνεται το διάστημα αλλαγής που προτείνει. 30.000 χλμ και σε δυσμενείς συνθήκες 15.000 ... Νομίζω ότι και τα 2 είναι υπερβολικά... Δεν μπορώ να σκεφτώ ότι θα αφήσω λάδια για πάνω απο 10.000 χλμ μέσα στον κινητήρα....

5/30 & 5/40 που είναι φουλ συνθετικό δεν έχει θέμα. 30.000 χλμ ούτε εγώ θα τα άφηνα βέβαια αλλά 15.000 για πλάκα.

Το 10W40 σε κουρασμένο μοτέρ βαριά 7500 (ιδανικά 5000).

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...