Προς το περιεχόμενο

Απορια σχετικα με το σταματημα του αυτοκινητου


Xayero

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπερα,

Ηθελα να ρωτησω καθως μου ειχε δημιουργηθει καιρο η συγκεκριμενη απορια , και ειχα καποιες διαφωνιες με φιλο σχετικα με το τι ειναι σωστο και τι λαθος. Οταν ειμαι σε κινηση ή τελος παντων καπου που ξερω οτι θα κανω λιγα μετρα ακομη ( Πχ. μπροστα μου μολις αναψε κοκκινο φαναρι ) και θα σταματησω 100% , εγω ξερω πως παταω συμπλεκτη και βαζω νεκρα και μετα φρεναρω μεχρι να σταματησω. Θα λεγατε, πως ειναι καλυτερο να σταματαω με ταχυτητα και επειτα εφοσον ειμαι ηδη πληρως σταματημενος και μονο τοτε να βαζω νεκρα;;; Επι της ουσιας ρωταω αν "καταστρεφει" το αμαξι το να βαζω νεκρα ενω το αμαξι κινειται με λιγα χιλιομετρα ( 10-20 χλμ ) . Ευχαριστω

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 32
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Απλά όταν βάζεις νεκρά το αμάξι γίνεται ποδήλατο. Γι αυτό πολλοί (όπως και ο φίλος σου) προτείνουν να σταματάς κατεβάζοντας ταχύτητα

Στα γκρουπ vag το βγάζει και σαν συμβουλή εξοικονόμησης καυσίμου 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πρώτα απ' όλα δε μπορείς να σταματήσεις πλήρως με κάποια σχέση στο κιβώτιο επιλεγμένη όπως γράφεις, και μετά να βάλεις νεκρά, διότι απλούστατα το αυτοκίνητο θα σβήσει! :P

Ο λόγος που λένε για φρενάρισμα με κάποια σχέση επιλεγμένη (και όχι με νεκρά), είναι επειδή όταν είναι συμπλεγμένο το κιβώτιο, «φρενάρει» μαζί και ο κινητήρας. Αυτό έχει 2 bonus. Πρώτο είναι η μικρότερη φθορά στα φρένα. Και δεύτερο (και σηματικότερο) είναι ότι το αυτοκίνητο είναι πιο ασφαλές. Πιο δεμένο, πιο ελέγξιμο, αλλά και μπορεί να ανταποκριθεί ακαριαία αν χρειαστεί, ενώ ακόμα και τα φρένα θερμαίνονται λιγότερο. 

Στην περίπτωση όμως που τσουλάς προς το φανάρι, η φθορά στα φρένα είναι ελάχιστη, αλλά και δε σε απασχολεί η συμπεριφορά, είναι κίνηση με κυριολεκτικά 0 απαιτήσεις. Λίγα μέτρα πριν το κόκκινο φανάρι ενώ ήδη κινείσαι με χαμηλή ταχύτητα, σε συμφέρει να βάλεις νεκρά για λόγους ευκολίας και πρακτικότητας. Αλλά το φρενάρισμα με τον κινητήρα (με σχέση στο κιβώτιο) είναι απαραίτητο όταν υπάρχουν απαιτήσεις, π.χ. όταν κατεβαίνεις κάνα βουνό με στροφές. 

Επεξ/σία από Haldol
  • Like 16
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Haldol είπε

Πρώτα απ' όλα δε μπορείς να σταματήσεις πλήρως με κάποια σχέση στο κιβώτιο επιλεγμένη όπως γράφεις, και μετά να βάλεις νεκρά, διότι απλούστατα το αυτοκίνητο θα σβήσει! :P

Ο λόγος που λένε για φρενάρισμα με κάποια σχέση επιλεγμένη (και όχι με νεκρά), είναι επειδή όταν είναι συμπλεγμένο το κιβώτιο, «φρενάρει» μαζί και ο κινητήρας. Αυτό έχει 2 bonus. Πρώτο είναι η μικρότερη φθορά στα φρένα. Και δεύτερο (και σηματικότερο) είναι ότι το αυτοκίνητο είναι πιο ασφαλές. Πιο δεμένο, πιο ελέγξιμο, αλλά και μπορεί να ανταποκριθεί ακαριαία αν χρειαστεί, ενώ ακόμα και τα φρένα θερμαίνονται λιγότερο. 

Στην περίπτωση όμως που τσουλάς προς το φανάρι, η φθορά στα φρένα είναι ελάχιστη, αλλά και δε σε απασχολεί η συμπεριφορά, είναι κίνηση με κυριολεκτικά 0 απαιτήσεις. Λίγα μέτρα πριν το κόκκινο φανάρι ενώ ήδη κινείσαι με χαμηλή ταχύτητα, σε συμφέρει να βάλεις νεκρά για λόγους ευκολίας και πρακτικότητας. Αλλά το φρενάρισμα με τον κινητήρα (με σχέση στο κιβώτιο) είναι απαραίτητο όταν υπάρχουν απαιτήσεις, π.χ. όταν κατεβαίνεις κάνα βουνό με στροφές. 

Να προσθέσω πως όταν έχεις νεκρά και το αμάξι τσουλάει, ο θάλαμος καύσης συνεχίζει να τροφοδοτείται με καύσιμο, ενώ αν έχει κουμπωμένη ταχύτητα καύσιμο πηγαίνει μόνο όταν πατιέται το γκάζι. Επομένως τσουλώντας με νεκρά υπάρχει και ελαφρώς μεγαλύτερη κατανάλωση.

  • Like 15
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 minutes ago, Narayan said:

Να προσθέσω πως όταν έχεις νεκρά και το αμάξι τσουλάει, ο θάλαμος καύσης συνεχίζει να τροφοδοτείται με καύσιμο, ενώ αν έχει κουμπωμένη ταχύτητα καύσιμο πηγαίνει μόνο όταν πατιέται το γκάζι. Επομένως τσουλώντας με νεκρά υπάρχει και ελαφρώς μεγαλύτερη κατανάλωση.

Προφανώς από εκεί προκύπτει η σύσταση περι οικονομίας της vag χρήσιμο 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

34 λεπτά πριν, Narayan είπε

Να προσθέσω πως όταν έχεις νεκρά και το αμάξι τσουλάει, ο θάλαμος καύσης συνεχίζει να τροφοδοτείται με καύσιμο, ενώ αν έχει κουμπωμένη ταχύτητα καύσιμο πηγαίνει μόνο όταν πατιέται το γκάζι. Επομένως τσουλώντας με νεκρά υπάρχει και ελαφρώς μεγαλύτερη κατανάλωση.

Φαινεται και στη στιγμιαια καταναλωση αυτο στο καντραν οτι με νεκρα ειναι αυκημενη η καταναλωση σε σχεση με οταν εχεις ταχυτητα και τσουλαει χωρις γκαζι.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 minutes ago, Narayan said:

Να προσθέσω πως όταν έχεις νεκρά και το αμάξι τσουλάει, ο θάλαμος καύσης συνεχίζει να τροφοδοτείται με καύσιμο, ενώ αν έχει κουμπωμένη ταχύτητα καύσιμο πηγαίνει μόνο όταν πατιέται το γκάζι. Επομένως τσουλώντας με νεκρά υπάρχει και ελαφρώς μεγαλύτερη κατανάλωση.

Απορία. Γιατί συμβαίνει αυτό; Αφού έστω πχ είναι με ταχύτητα και 3000rpm δεν πετάγεται στους κυλίνδρους καύσιμο; Και ταυτόχρονα λόγο τριβών κτλ μειώνονται σταδιακά οι στροφές μέχρι να πέσουν στο ρελαντί πχ 1500rpm; Ενώ αν βάλεις νεκρά (άρα ρελαντί) θα είναι στις 1500rpm εξ αρχής και θα ψεκάζει όσο χρειάζεται για να μείνει στις 1500rpm;; Που το χάνω;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, VonLoutsos είπε

Απορία. Γιατί συμβαίνει αυτό; Αφού έστω πχ είναι με ταχύτητα και 3000rpm δεν πετάγεται στους κυλίνδρους καύσιμο; Και ταυτόχρονα λόγο τριβών κτλ μειώνονται σταδιακά οι στροφές μέχρι να πέσουν στο ρελαντί πχ 1500rpm; Ενώ αν βάλεις νεκρά (άρα ρελαντί) θα είναι στις 1500rpm εξ αρχής και θα ψεκάζει όσο χρειάζεται για να μείνει στις 1500rpm;; Που το χάνω;

Ρελαντί 1500σαλ δεν υπάρχει σε καθημερινά αμάξια .

https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_braking

Επεξ/σία από Ukforthemoment
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, VonLoutsos said:

Απορία. Γιατί συμβαίνει αυτό; Αφού έστω πχ είναι με ταχύτητα και 3000rpm δεν πετάγεται στους κυλίνδρους καύσιμο; Και ταυτόχρονα λόγο τριβών κτλ μειώνονται σταδιακά οι στροφές μέχρι να πέσουν στο ρελαντί πχ 1500rpm; Ενώ αν βάλεις νεκρά (άρα ρελαντί) θα είναι στις 1500rpm εξ αρχής και θα ψεκάζει όσο χρειάζεται για να μείνει στις 1500rpm;; Που το χάνω;

Όχι, δεν "πετάγεται" στους κυλίνδρους καύσιμο όταν οι στροφές είναι πιο πάνω από το ρελαντί και δεν είναι πατημένο το γκάζι.

Στο ρελαντί που είναι συνήθως στις 800 (και όχι 1500) σαλ ψεκάζει μια α ποσότητα καυσίμου, η οποία σταδιακά μειώνεται όσο ανεβαίνουν οι στροφές, και κάπου στις 1000-1100 (τυχαίο νούμερο) κόβει το καύσιμο εντελώς.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχικά δεν γίνεται καμία ζημιά στα φρένα εκτός αν πιέσεις το πεντάλ του φρένου απότομα . Απλά χάνεις το ''φρενάρισμα'' του powertrain  που ειπε ο jake και το πιο σημαντικο αν το αμάξι σου σβήσει δεν εχεις τίποτα να σε φρενάρει ενω ο σερβομηχανισμός ( σεβρο οπως λανθασμένα λέγεται) έχει αποθηκεύσει αέρα εντος του διαφράγματος για 2 πατήματα του φρένου το μέγιστο.

Οταν το αμάξι εχει ταχύτητα - coasting mode - o κινητήρας τσουλάει με την ίδια ή φθίνουσα ταχύτητα  ελέω τριβής και την βαλβίδα τροφοδοσίας καυσίμου - FUEL cut off valve κλειστη αρα δεν περνάει κάυσιμο.  Αν πέσουν οι στροφές κάτω απο 1500 περίπου και το φορτίο (Calculated load value) του κινητήρα ειναι πάνω απο την ονομαστική του ρελαντί (12-16% συνήθως) ο κινητήρας ενεργοποιεί τη βαβλίδα για να ξαναυπάρξει ανάφλεξη του μείγματος και παραγωγή έργου ωστε το αμάξι να μη σβήσει γιαυτό και η κατανάλωση ανεβαίνει υπερβολικά στιγμιαία.

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 minutes ago, VonLoutsos said:

Απορία. Γιατί συμβαίνει αυτό; Αφού έστω πχ είναι με ταχύτητα και 3000rpm δεν πετάγεται στους κυλίνδρους καύσιμο; Και ταυτόχρονα λόγο τριβών κτλ μειώνονται σταδιακά οι στροφές μέχρι να πέσουν στο ρελαντί πχ 1500rpm; Ενώ αν βάλεις νεκρά (άρα ρελαντί) θα είναι στις 1500rpm εξ αρχής και θα ψεκάζει όσο χρειάζεται για να μείνει στις 1500rpm;; Που το χάνω;

Καύσιμο ψεκάζεται μόνο όταν πρέπει ο κινητήρας να παράγει έργο. Όμως όταν το αυτοκίνητο κόβει ταχύτητα με επιλεγμένη κάποια σχέση στο κιβώτιο, η "δύναμη" που το κινεί, είναι η κινητική ενέργεια που ΉΔΗ έχει, αφού κινείται (ή/και η βαρύτητα, αν κινείται σε κατωφέρεια). Εννοείται ότι η τριβή σιγά - σιγά ρίχνει τις στροφές του κινητήρα. Από εκεί άλλωστε προέρχεται και το "φρενάρισμα" του κινητήρα.

Όταν όμως δεν έχει κάποια σχέση επιλεγμένη (νεκρά), οι ρόδες δεν μπορούν να "σπρώξουν" τα πιστόνια στον κινητήρα, αφού δεν συνδέονται μηχανικά με αυτόν, και η κινητική ενέργεια που έχει το αυτοκίνητο, δε το φρενάρει τόσο έντονα (γι' αυτό και κόβει λιγότερο). Συνεπώς, πρέπει το ρελαντί να το κρατήσει ο κινητήρας μόνος του, οπότε θ' αναγκαστεί να ψεκάσει καύσιμο.

Πρακτικά, όταν το αυτοκίνητο ρολάρει χωρίς φορτίο, η κατανάλωση είναι 0. Η παροχή καυσίμου κόβεται τελείως. Με ρελαντί, έχει μία μικρή κατανάλωση της τάξης των 0,5 - 1 λίτρο την ώρα.

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, Haldol είπε

Πρώτα απ' όλα δε μπορείς να σταματήσεις πλήρως με κάποια σχέση στο κιβώτιο επιλεγμένη όπως γράφεις, και μετά να βάλεις νεκρά, διότι απλούστατα το αυτοκίνητο θα σβήσει! :P

Ο λόγος που λένε για φρενάρισμα με κάποια σχέση επιλεγμένη (και όχι με νεκρά), είναι επειδή όταν είναι συμπλεγμένο το κιβώτιο, «φρενάρει» μαζί και ο κινητήρας. Αυτό έχει 2 bonus. Πρώτο είναι η μικρότερη φθορά στα φρένα. Και δεύτερο (και σηματικότερο) είναι ότι το αυτοκίνητο είναι πιο ασφαλές. Πιο δεμένο, πιο ελέγξιμο, αλλά και μπορεί να ανταποκριθεί ακαριαία αν χρειαστεί, ενώ ακόμα και τα φρένα θερμαίνονται λιγότερο. 

Στην περίπτωση όμως που τσουλάς προς το φανάρι, η φθορά στα φρένα είναι ελάχιστη, αλλά και δε σε απασχολεί η συμπεριφορά, είναι κίνηση με κυριολεκτικά 0 απαιτήσεις. Λίγα μέτρα πριν το κόκκινο φανάρι ενώ ήδη κινείσαι με χαμηλή ταχύτητα, σε συμφέρει να βάλεις νεκρά για λόγους ευκολίας και πρακτικότητας. Αλλά το φρενάρισμα με τον κινητήρα (με σχέση στο κιβώτιο) είναι απαραίτητο όταν υπάρχουν απαιτήσεις, π.χ. όταν κατεβαίνεις κάνα βουνό με στροφές. 

Καλά ναι εννοείται πως θα σβήσει με ταχύτητα . Ήταν λάθος η διατύπωση μου . Άρα έπι της ουσίας είναι χρήσιμο για σε θεμα πρακτικότητας και δε έχει καμία αρνητική επιρροή στο αυτοκίνητο . Σωστά ; 

Επεξ/σία από Xayero
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...